Do żarówki ma dochodzić + po stacyjce a drugi idzie na alternator
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
Niewłasciwy regulator lub urwany przewód komunikacji.
Witam . Jeżeli kontrolka ładowania się nie pali,mogą być trudności ze wzbudzeniem alternatora.Sprawdź przewody przy alternatorze(czy przykładowo przewody nie urwane ),sądzę że może jest to tradycyjny alternator z regulatorem bez COM.Musisz podać ilu pinową ma kostkę zasilającą alternator(oznaczenie pinów),lub podać typ alternatora to dużo wyjaśni.
Diody to nie rezystory czy kondensatory - mierzysz najmniejszy spadek napięcia. Połącz sobie dwie diody szeregowo a do tych dwóch dołącz jedną równolegle - wyjdzie Ci spadek na jednej diodzie. Może zamiast się sprzeczać to podłącz sobie diody szeregowo i równolegle i zobacz jakie będą spadki napięć. Chcesz zmierzyć mostek poprawnie - mierz każdą diodę...
Miernik do reki i zacznij od sprawdzenia prądu ładowania
Czy udało się zdiagnozować trzaski podczas ładowania?
Odłącz na jakiś czas sprzęt- wtedy potwierdzisz lub wykluczysz. Poza tym można zmierzyć prąd ładowania.
Odpali i to bez problemu, przecież na włączonych światłach jest ponad 14 V. Pisałem już a co się dzieje z ładowaniem gdy przy pracującym silniku i ładowaniu, wyłączyć światła.
Jest wbudowany, dodatkowo napięciem steruje sterownik silnika. Jeśli masz takie ładowanie to zapewne akumulator na szrot.
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Nie masz ładowania to nie masz wspomagania prawdopodobnie,.
Ad2. Ładowanie normalne. Te clio tak już mają że moduł UPC steruje ładowaniem i w związku z tym (tak to sobie ktoś wymyślił) napięcie może być od cirka 14V do 15,6V. Na pewno po odłaczeniu akumulatora napięcie będzie okołob14,3V. Trzeba pamiętać o kodzie do radia. Ad3. Najpierw napisz jaki to silnik. Były 1.2 (tu cienkościenna 14-ka) 1,4 16v, 1.6 16v...
ale po kilkudziesięciu minutach z miernikiem i kawałkiem przewodu doszedłem do wniosku że wszystkie cztery są sterowane masą (po zapłonie powinny mieć stały plus) Dokładnie tak jest. Brakuje ci zasilania 12V na te żarówki. Nie wiem jak sprawdzić kontrolkę temperatury. Działa na tej samej zasadzie, co kontrolka ciśnienia oleju. Tam ciśnienie rozłącza...
Jeśli ma ADR to wyłącz i włącz główny wyłącznik prądu powinno pomóc
Panowie, skończcie pisać bzdury, auto ma pół roku, alternator ma nieco bardziej złożone sterowanie niż Polonez. Polecam wizytę w innym serwisie, gdzie zechce się panom ogarnąć problem. Pierwsza sprawa, to jaki pobór prądu ma Webasto?
Kontrolka to skutek , znajdź przyczyne i napraw ją, - alternator.
Szczotki przewodzą prąd do uzwojenia wzbudzenia, bez tego alternator nie zacznie ładować, więc ich stan musi być nienaganny.
Skoro nie świeci lampka ładowania, jak włączysz kluczyk to napewno jest to wina złego regulatora. Pozdrawiam.
Czy podłączyłeś wszystko prawidłowo,podałeś zasilanie na regulator.Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę.
Albo UPC jest utopione, co bardzo często się zdarza
Jak ci się palą tylko pozycyjne to masz kaszaniaste żarówki, przechodziłem to w corsie, poprostu gość sprzedawał przechodzone żarówki widać po skrętce, jak ci nie pali radia i deski to wszystko ok. z ładowaniem
Witam mam problem z ładowaniem w Renault Master 2.3 od razu po odpaleniu wywala błąd od ładowania i gdy chodzi sobie na wolnych obrotach faktycznie nie jest ładowany lecz po dodaniu gazu zaczyna się ładować ale błąd dalej nie znika. Został sprawdzony alternator, akumulator(wymieniliśmy na nowe) oraz została sprawdzona cała wiązka.
Czy ktoś wie, jakie złącze używa lampka ładowania baterii RENAULT ZOE 266804179R? https://obrazki.elektroda.pl/8709211600_...
Szczotki przykrótkawe.
gdzie się znajdują te bezpieczniki na plusowej klemie akumulatora.
No ale to chyba jest alternator Delphi.P
przy próbie wyjazdu z parkingu zapala się kontrolka akumulatora z komunikatem o błędzie ładowania. Komunikat pojawia się przy manewrowaniu kierownicą i wspomaganie przestaje działać. Wspomaganie elektryczne pobiera wtedy dużo prądu, po ruszeniu samochodu, w czasie jazdy, prąd pobierany przez wspomaganie zdecydowanie maleje. Na początku zauważyłem że...
Bo tak ma być. Skoro napięcie na klemach w trakcie pracy silnika ma 14,5V to szukaj przyczyny gdzie indziej - duże samorozładowanie baterii - > trzeba rozglądać się za nową, - coś w aucie pobiera prąd na postoju -> trzeba zmierzyć prąd pobierany z akumulatora przy wyłączonym silniku.
Może być uszkodzona ładowarka pokładowa lub bezpieczniki w tej ładowarce.
Ładowanie jest?
Rysio, Zdzisio i Mietek, to zatrzymali się z wiedzą w czasach wozów drabiniastych i furmanek. Ewidentnie brakuje ci prądu. Na dzień dobry pomiar ładowania. Kontrolka ładowania gaśnie normalnie? Zapala się w ogóle? Najprostszy sposób, to załączyć światła przed rozruchem i obserwować ich zachowanie. Podczas rozruchu mają prawo przygasnąć, a po uruchomieniu...
Padło ładowanie, więc robimy diagnostykę mechaniczną, pasek alternatora, alternator, jak jest ok to miernik, kontrolka, schemat.... Nie pogardziłbym też sprzętem o nazwie Clip.
Kończą się szczotki alternatora + jeśli to alternator Valeo 120a należy wymienić także wirnik alternatora AR3002, ponieważ jest to wada fabryczna o której niektórzy nie wiedzą.
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Francuzi nie potrafią robić porządnych aut. A skad to zty nie potrafisz mierzyć lub nadal masz uszkodxony alternnator !
Napisz co chcesz zrobić, będzie łatwiej coś wymyślić. Jak nie, to schemat i jedziesz.[/GVideo]
To , że akumulator młody , nie znaczy ,że sam się doładowuje. Sprawdz ładowanie.
nie zastanawiał bym się nad niczym.jedz do warsztatu ze sprzętem do renault,a tak można sobie gdybać.co do ładowania:miernikiem sprawdz napięcie ładowania.
Ta ARKANA to nie plug-in, nie ma możliwości ładowania z kabla.
Przede wszystkim alternator wymontowac ... zdjac regulator napiecia (zintegrowany ze szczotkami) - sprawdzic stan szczotek - jesli juz za krotkie to pozostaje wymiana calosci - koszt ok. 70 pln. Celowo nie pisze o wymianie samych szczotek chociaz jest to mozliwe (mozna wrzucic szczotki z malucha i odpowiednio je doszlifowac na wymiar). Jesli szczotki...
Wyłącz wszystko i podłącz amperomierz pomiędzy akumulator a samochód. Podaj wynik pomiaru.
szara kostka - pin 5 (w tej kostce na pinie 1 mam 87,2 om) To nie masz masy tutaj. Czarny przewód bezpośrednio do minusa.
A jaki prąd pobiera ci auto z akumulatora?? Ile prądu bierze sam komputer w samochodzie?? Bo jęsli tego prądu nie ma to może nie masz auta z komputerem?? U mnie prąd wynosi 80mA dla samego komputera i koło 150-200mA z włączonym alarmem. Pytanie ile wychodzi u ciebie?? Bo nie wierze że auto nie bierze prądu z akumulatora!
Decybel, no co ty. Wpierw trzeba zobaczyć czy na styk + regulatora (ten cieńszy) idzie napięcie, w tym renalut alternator jest 6-cio diodowy. Później trzeba sprawdzić sam regulator.
Tu są schematy: www.diakom.ru , a czy wogóe to aukto ma ładowanie?
Możesz jeszcze sprawdzić zasilanie regulatora napięcia w magnum-kach dxi przewód od rozrusznika (cięki czerwony) lubi się przerywać zaraz przy rozruszniku
Wygląda podobnie i jest na alternatorze (jego tył) http://obrazki.elektroda.pl/7519406500_1...
Po zgaszeniu odpala bez problemu. Dodano po 1 Gdzie najlepiej zmierzyc napiecie ładowania?
Miałem dokładnie taki sam przypadek kilka lat temu również w Premium DXi i również z ADR. Nie mogę sobie przypomnieć co trzeba było zrobić aby alternator znów ładował.
Nie wiem czy dobrze trafił
Niemniej ładowania nie ma.
Albo wirnik w alternatorze, albo bezpiecznik przy klemię plus może nie łączyć. Musisz też mieć orginalny regulator Valeo - faktycznie ECU przez sygnał dfm może obniżyć napięcie ładowania.
A może brak ładowania...
Mam taki sam problem. Jakie znalazłeś rozwiązanie tego problemu z wycieraczkami i kontrolkami ładowania i stop?
A co było powodem jego wymiany?
Miałem kiedyś podobnie przypadek, że wymieniliśmy alternator i ladowania wciąż nie było (właśnie w ADR). Pamiętam, że wyłączenie wyłącznika elektrycznego i jego ponowne włączenie pomogło. Dlaczego tak? Nie mam pojęcia
a regulator jest tylko w alternatorze czy może być jakiś regulator ładowania osobny (iliada jest na dwóch alternatorach)
Czy posiada jakieś błędy związane z tym ładowaniem?
nie ma przekaźnika, w renault tez nie było, regulator kontrolkę wygaszał.
Alternator na początku daje 14,4 a po jakimś czasie spada poniżej 14 Tak działa inteligentny system ładowania.
Hmm bo ma starym była, teraz kontrolka się straciła, nie ma nikt schematu elektrycznego układu ładowania?
Tylko szyby do programowania, radio nawet nie poprosi o kod, uruchomi się bez problemu
+ kabel po zapłonie, l kontrolka ładowania.
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Brak ładowania.
witam wszystkich otoz mam problem z ladowaniem akumulatora w Renault 21 zawiozlem alternator do naprawy mysalem ze to wina komutatora komutator wymienili mi na nowy sprawdzili i alternator jest 100 % sprawny kiedy odpalam auto to swieci mi kontrolka od ladowania przygazuje to zniknie przy 3000obr/min zapala sie miedzy 1000 obr a 2500 obr/min na wolnych...
Skoro ładnie kręci to masz ładowanie. Wiec sruu do polski i naprawa za 50 zł .
Na kompie nie wykaze.Robi sie obciazenie na jakims moze wspolnym zasilaniu,sterowaniu itp. Popatrz na bezpiecznik od klimy czy nie przysmazona skrzynka. Sprawdzic druty od sprezarki. Sprawdzić ładowanie.
Popraw masy
Gdy alternator "nie ładuje", włącz wszystkie światła, nawiew z klimą na full i zobacz, czy wtedy się nie wzbudzi. Może po prostu ma inteligentne ładowanie i jak wykryje pobór prądu, to wtedy ładuje mocniej?
Wsadzam kartę...naciskam start...i nic..jedynie wyskakuje kontrolka klucz , stop , akumulator i komuniket o ładowaniu aku...
Nie ma żadnego czujnika ładowania.
pioter488 cenna uwaga może faktycznie masy eurotips też cenna uwaga może faktycznie coś z ładowaniem
Jestem posiadaczem Renualt 19 , przy wysokich obrotach silnika zapala się kontrolka ładowania.Wysokość obrotów przy których zapala się kontrolka zależy również od tego czy załączone ą jakieś odbiorniki(swiatła itp.)Proszę o pomoc
Żarówka 4W i z jednej strony do plusa akumulatora, z drugiej strony zamiast cienkiego przewodu na alternatorze i daj znac jak się ma sprawa ładowania.
KOntrolka ładowania świeci i gaśnie?
Dzięki wielkie 👍
Rozumiem, to trochę głupio, bo trzeba specjalnie rano wstać, żeby odłączyć ładowanie.
No i wyciągnąłem cały alternator, teraz będę trochę złośliwy, Najbardziej śmieszą i jednocześnie denerwują mnie informacje które nie są prawdą a dodają nam tylko dużo pracy , nie mówiąc o straconym czasie. Powiem krótko żeby zdjąć regulator wcale nie trzeba wyjmować całego alternatora!!! Nie uważam że takie informacje są złośliwe, ale proszę- nie piszcie...
Zakłócenia pochodzą z instalacji samochodowej. Poczytaj o problemach jakie mają użytkownicy CB w samochodach z zasilaniem i zastosuj się do zaleceń.
wsiądź do auta trzymaj przycisk na plipie , zacznie szybko dioda migać trzymaj aż nie przestanie , jak przestanie naciśnij trzy razy ten przycisk powinno zadziałać :) a jak nie to clip
To napięcie ładowania ?
Zwarty stojan.
Witam. Jak będziesz kumaty i się skupisz, to dasz radę :D.
alternator HITACHI ? jesli tak to wymieniasz cały regulator z szczotkami i diodami i masz świety spokój .Co sie dzieje z kontrolką od ładowania?
Dziwi mnie jeszcze, że przy maksymalnym obciążeniu czyli włączaniu wszystkiego to napięcie dalej nie spada o więcej niż 0,1V Tzn że układ ładowania bardzo dobrze działa.
https://obrazki.elektroda.pl/7585797300_... Przekaźnik C. Gdzieś obok bezpiecznik 80a fioletowy. Przekaźnik uruchamia się gdy gaśnie kontrolka ładowania.
na pewno podpięcie -rezerwowego akumulatora by coś pod powiedziało, czy akumulator jest ciepły ?? oczywiscie stawiam na szczotko-trzymacz , tak czy inaczej caly czas jedziemy na światłach wiec .. nie ma ładowania
sprawdź, czy jest napięcie wzbudzenia, jak nie to prawdopodobnie regulator nie żyje. Mało prawdopodobne by uszkodzxił się sam alternator...ew szczotki lub diody Pozdrawiam...
A wcześniej były ściągane klemy z akumulatorów?
Dzięki za wyjaśnienie sprawy. W dowodzie rejestracyjnym w punkcie P2 jest wpisana wartość 43 kW. Skąd ta liczba? CCS2 nie ma, tylko zwykłe gniazdo 3 fazowe + N + PE i dwa styki regulacyjno sterujące. Czy pod słupkiem publicznym automat pokaże maksymalną wartość prądu ładowania?
Są różne moduły. Nie tylko na napięcie. Zresztą zaraz po rozruchu i tak ładuje akumulator.
Renault ZOE instalacja 5 przewodowa
Ponowię prośbę o pomoc. Alternator po wizycie u fachowca, sprawdzony, ładowanie było dobre, ale aby być go pewnym wymienione szczotki i wirnik. Akumulatory podmienione na pewne z innego samochodu. Ładowanie na postoju 28,7 V, ale czasie jazdy (po około 15-20 min.) pokazują się piki do nawet 30,9 V. I wtedy elektronika zaczyna wariować. Przewody masowe...
Najprawdopodobniej (jak kolega sam zauważył) ,ślizga się pasek na alternatorze ,zwłaszcza pod obciążeniem. Trzeba zlokalizować i usunąć przyczynę piszczenia i ponownie dokonać pomiaru ładowania.
Wez miernik i sprawdź na zaciskach akumulatora czy masz ładowanie po uruchomieniu silnika.
Mam takie pytanie. Zamontowalem alternator z innego samochodów, konkretnie renault w swojej audi. Regulator napięcia jest inny niż oryginalny, nie ma sygnału l i dfm jest jedynie com. Moje pytanie brzmi czy da się zaprojektować układ sterowania napięciem ładowania za pomocą tego wejścia com? Zamiast 14,4v ładowanie na poziomie 14,7v? .
tak dzięki serwis rowiązał problem
No właśnie instalacja i skrzynki bezpiecznikowe jak renault... Czyli taki poziom ładowania jest ok i jeśli musi doładowywać to trzeba szukać gdzieś w instalacji problemu?
ładowania renault ładowania renault laguna renault master ładowania
budowa turbina wiatr klawiatura czyszczenie zalaniu delphi interfejs
przesyłać dźwięk bluetooth przesyłać dźwięk bluetooth
Schemat kierunkowskazów Jeep Grand Cherokee WJ Philips D260 nie wyświetla identyfikacji dzwoniącego