Do żarówki ma dochodzić + po stacyjce a drugi idzie na alternator
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
Niewłasciwy regulator lub urwany przewód komunikacji.
Nie masz ładowania to nie masz wspomagania prawdopodobnie,.
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
szara kostka - pin 5 (w tej kostce na pinie 1 mam 87,2 om) To nie masz masy tutaj. Czarny przewód bezpośrednio do minusa.
Jeśli ma ADR to wyłącz i włącz główny wyłącznik prądu powinno pomóc
Sprawa prosta i to bardzo. Zostaw włączone światła mijania na 6 minut jak po tym odpali to akumulator sprawny.
Diody to nie rezystory czy kondensatory - mierzysz najmniejszy spadek napięcia. Połącz sobie dwie diody szeregowo a do tych dwóch dołącz jedną równolegle - wyjdzie Ci spadek na jednej diodzie. Może zamiast się sprzeczać to podłącz sobie diody szeregowo i równolegle i zobacz jakie będą spadki napięć. Chcesz zmierzyć mostek poprawnie - mierz każdą diodę...
Albo UPC jest utopione, co bardzo często się zdarza
Szczotki przykrótkawe.
ale po kilkudziesięciu minutach z miernikiem i kawałkiem przewodu doszedłem do wniosku że wszystkie cztery są sterowane masą (po zapłonie powinny mieć stały plus) Dokładnie tak jest. Brakuje ci zasilania 12V na te żarówki. Nie wiem jak sprawdzić kontrolkę temperatury. Działa na tej samej zasadzie, co kontrolka ciśnienia oleju. Tam ciśnienie rozłącza...
do wymiany częśc wskazana wkrętakiem. No prościej się nie da.
Jest wbudowany, dodatkowo napięciem steruje sterownik silnika. Jeśli masz takie ładowanie to zapewne akumulator na szrot.
Szczotki przewodzą prąd do uzwojenia wzbudzenia, bez tego alternator nie zacznie ładować, więc ich stan musi być nienaganny.
Czy podłączyłeś wszystko prawidłowo,podałeś zasilanie na regulator.Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę.
Padło ładowanie, więc robimy diagnostykę mechaniczną, pasek alternatora, alternator, jak jest ok to miernik, kontrolka, schemat.... Nie pogardziłbym też sprzętem o nazwie Clip.
Bo tak ma być. Skoro napięcie na klemach w trakcie pracy silnika ma 14,5V to szukaj przyczyny gdzie indziej - duże samorozładowanie baterii - > trzeba rozglądać się za nową, - coś w aucie pobiera prąd na postoju -> trzeba zmierzyć prąd pobierany z akumulatora przy wyłączonym silniku.
Wygląda podobnie i jest na alternatorze (jego tył) http://obrazki.elektroda.pl/7519406500_1...
A jaki prąd pobiera ci auto z akumulatora?? Ile prądu bierze sam komputer w samochodzie?? Bo jęsli tego prądu nie ma to może nie masz auta z komputerem?? U mnie prąd wynosi 80mA dla samego komputera i koło 150-200mA z włączonym alarmem. Pytanie ile wychodzi u ciebie?? Bo nie wierze że auto nie bierze prądu z akumulatora!
Możesz jeszcze sprawdzić zasilanie regulatora napięcia w magnum-kach dxi przewód od rozrusznika (cięki czerwony) lubi się przerywać zaraz przy rozruszniku
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
A wystarczy poszukać https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Francuzi nie potrafią robić porządnych aut. A skad to zty nie potrafisz mierzyć lub nadal masz uszkodxony alternnator !
Panowie, skończcie pisać bzdury, auto ma pół roku, alternator ma nieco bardziej złożone sterowanie niż Polonez. Polecam wizytę w innym serwisie, gdzie zechce się panom ogarnąć problem. Pierwsza sprawa, to jaki pobór prądu ma Webasto?
Może być uszkodzona ładowarka pokładowa lub bezpieczniki w tej ładowarce.
Czy udało się zdiagnozować trzaski podczas ładowania?
Ponowię prośbę o pomoc. Alternator po wizycie u fachowca, sprawdzony, ładowanie było dobre, ale aby być go pewnym wymienione szczotki i wirnik. Akumulatory podmienione na pewne z innego samochodu. Ładowanie na postoju 28,7 V, ale czasie jazdy (po około 15-20 min.) pokazują się piki do nawet 30,9 V. I wtedy elektronika zaczyna wariować. Przewody masowe...
Czy ktoś wie, jakie złącze używa lampka ładowania baterii RENAULT ZOE 266804179R? https://obrazki.elektroda.pl/8709211600_...
Miernik do reki i zacznij od sprawdzenia prądu ładowania
Napisz co chcesz zrobić, będzie łatwiej coś wymyślić. Jak nie, to schemat i jedziesz.[/GVideo]
Jeśli mierzysz napięcie DC na akumulatorze, to taki efekt wywołuja fałszowane regulatory napięcia, które zamiast układu na tyrystorze ograniczającego napięcie ładowania mają zastosowaną zwykłą diodę. Nie mówię o tych za 20zł,ale o oryginałach z różnych Rometów,Junaków,Zippów ITD. Niedawno grzebałem oryginalnego Suzuki GN,jeszcze wcześniej Kreidlera,ta...
Kończą się szczotki alternatora + jeśli to alternator Valeo 120a należy wymienić także wirnik alternatora AR3002, ponieważ jest to wada fabryczna o której niektórzy nie wiedzą.
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
Rysio, Zdzisio i Mietek, to zatrzymali się z wiedzą w czasach wozów drabiniastych i furmanek. Ewidentnie brakuje ci prądu. Na dzień dobry pomiar ładowania. Kontrolka ładowania gaśnie normalnie? Zapala się w ogóle? Najprostszy sposób, to załączyć światła przed rozruchem i obserwować ich zachowanie. Podczas rozruchu mają prawo przygasnąć, a po uruchomieniu...
A co było powodem jego wymiany?
Miałem kiedyś podobnie przypadek, że wymieniliśmy alternator i ladowania wciąż nie było (właśnie w ADR). Pamiętam, że wyłączenie wyłącznika elektrycznego i jego ponowne włączenie pomogło. Dlaczego tak? Nie mam pojęcia
Na początek sprawdź, czy wszystkie połączenia są czyste i wolne od korozji. Zobacz, czy wszystkie bezpieczniki są w dobrym stanie i czy nie ma przepalonych. Dobrze byłoby je wymienić - kup całą paczkę różnych i powymieniaj praktycznie wszystkie [url=https://czesciowo.pl/bezpieczniki-s...
Zasilanie bierzesz z kostki zasilajacej radio 12V i GND niebieska kostka 7pin=12v 8pin=GND zeby dzialaly USB oczywiscie musisz wpiąć również mini usb do modulu reszta przewodów - dokładnie 4 szt. to AUX czyli jack 2.5 . Do samego ładowania USB nie muszą byc podpięte przewody OD AUX. https://obrazki.elektroda.pl/5803792000_...
Nie wiem czy dobrze trafił
Witam mam problem z ładowaniem w Renault Master 2.3 od razu po odpaleniu wywala błąd od ładowania i gdy chodzi sobie na wolnych obrotach faktycznie nie jest ładowany lecz po dodaniu gazu zaczyna się ładować ale błąd dalej nie znika. Został sprawdzony alternator, akumulator(wymieniliśmy na nowe) oraz została sprawdzona cała wiązka.
To jest Kangoo 2?
nie ma przekaźnika, w renault tez nie było, regulator kontrolkę wygaszał.
Sprawdź napięcie ładowania i jakie dochodzi do immo. Możliwe że jakiś kabel nie łączy i immo pokazuje błąd zasilania. Dlatego po zwiększeniu obrotów napięcie ładowania rośnie i immo dostaje poprawne zasilanie - tzn powyżej minimalnego.
zapaliły się kontrolki stop i ładowania Na kursie prawa jazdy uczą co oznaczają te kontrolki, z jakiś przyczyn brak ładowania. Z sposobu w jaki piszesz jedyną radą dla Ciebie będzie oddać auto w ręce fachowca.
Wyłącz wszystko i podłącz amperomierz pomiędzy akumulator a samochód. Podaj wynik pomiaru.
Zrób zdjęcie hebla...
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
Witam mam problem z Renault Master 3 2.3 mianowicie po odpaleniu na desce pojawia się usterka ładowania akumulatora i równocześnie problem z wycieraczkami jak włącze to nie można ich zatrzymać auto jeździ z warsztatu do warsztatu wymienione wszystkie sterowniki cała instalacja przejrzana naście razy na koniec alternator orginalny kupiony pod ten model...
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
Witam serdecznie. Kupiłem transmiter jak sądziłem dobrej marki i nie najtańszy. Niestety w samochodzie audi A4 z 2004 roku po włączeniu świateł - nawet przy wyłączonym silniki słychać szumy, trzeszczenie. Dodano po 38 Nagrałem to tutaj. Jak sobie z tym poradzić? Bardzo proszę o pomoc. https://www.youtube.com/watch?v=MkT2lF9u... 3.1.16. Nie wysyłaj pytań,...
Decybel, no co ty. Wpierw trzeba zobaczyć czy na styk + regulatora (ten cieńszy) idzie napięcie, w tym renalut alternator jest 6-cio diodowy. Później trzeba sprawdzić sam regulator.
Drodzy, przyszedł mróz a z nim problem. Auto nie odpala, rozrusznik nawet nie jęknie. Mechanik twierdzi, że przejrzał całą wiązkę ale nic nie znalazł. Akumulator naładowany, tablica i światła świecą, radio się włącza a rozrusznik cisza... Wesprzyjcie mnie i mechanika wiedzą..... :cry: Pozdrawiam Maja komunikat: Laadstroom defect (niderlandzki)= uszkodzony...
Jeżeli stojan ma zwarcie międzyzwojowe lub międzyfazowe objawia się to charakterystycznym wyciem i niskim napięciem ładowania w granicach 13.5V i nie rozumiem co to znaczy hamować przecież wzbudzony alternator stawia dosyć duży opór.P
Witam . Jeżeli kontrolka ładowania się nie pali,mogą być trudności ze wzbudzeniem alternatora.Sprawdź przewody przy alternatorze(czy przykładowo przewody nie urwane ),sądzę że może jest to tradycyjny alternator z regulatorem bez COM.Musisz podać ilu pinową ma kostkę zasilającą alternator(oznaczenie pinów),lub podać typ alternatora to dużo wyjaśni.
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi chociaż temat poruszany to dla przypomnienia z regulatora wtyczka posiada dwa styki patrząc na alternator od tyłu z lewej styk szerszy do podłączenia kontrolki ładowania oraz z prawej styk węższy do podłączenia zasilania 12 V po zapłonie.P
Odczyt błędów i sprawdzenie parametrów silnika, zwłaszcza ciśnienia paliwa....
A wcześniej były ściągane klemy z akumulatorów?
Ale czy jestes pewny ze licznik jest powodem tego ze z alternatora nie wychodzi prad?Bo tak wlasnie jest jak owa kontrolka sie zapala. Minelo 2 dni i narazie sie uspokoilo ale zapalila mi sie kontrolka od poduszek.Czy jak wymienie komputer to pomoze bo moze on jest przyczyna. Pomozcie
Wez miernik i sprawdź na zaciskach akumulatora czy masz ładowanie po uruchomieniu silnika.
Ta ARKANA to nie plug-in, nie ma możliwości ładowania z kabla.
No i wyciągnąłem cały alternator, teraz będę trochę złośliwy, Najbardziej śmieszą i jednocześnie denerwują mnie informacje które nie są prawdą a dodają nam tylko dużo pracy , nie mówiąc o straconym czasie. Powiem krótko żeby zdjąć regulator wcale nie trzeba wyjmować całego alternatora!!! Nie uważam że takie informacje są złośliwe, ale proszę- nie piszcie...
Service zapala się przeważnie z różnymi lampkami jak ABS, SRS, Olej, Ładowania itd. - tymi istotnymi. Musisz kupić kpl.uszczelek do kolektora dolotowego i oringi pod wtryskiwacze, zdemontować kolektor dolotowy (nie pamiętam czy w tym modelu jest taka płaska listwa na głowicy w której siedzą wtryskiwacze) wymienić je. Po zdjęciu wszystkiego weź kartke...
witam wszystkich otoz mam problem z ladowaniem akumulatora w Renault 21 zawiozlem alternator do naprawy mysalem ze to wina komutatora komutator wymienili mi na nowy sprawdzili i alternator jest 100 % sprawny kiedy odpalam auto to swieci mi kontrolka od ladowania przygazuje to zniknie przy 3000obr/min zapala sie miedzy 1000 obr a 2500 obr/min na wolnych...
Teraz pojawiają mi się kontrolki serv i poduszki. Gdzieś czytałem, że jak jeździ się na słabym ładowaniu bez altka, pierwsze mogą pójść właśnie sterowniki poduszek. Możliwe, że jest to następstwem tego czy coś nowego? Bo około 5 minut jazdy gasną.
Czyli jakieś Delphi, CDP czy jak to zwał.
KOntrolka ładowania świeci i gaśnie?
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Ma znaczenie. to napisz jakie
Zaczęła mrugać w moim Scenic'u kontrolka ładowania. Co może być przyczyną? Po odpaleniu słyszę z okolic alternatora cykliczne ocieranie/szelest. Po jakimś czasie np 5km mruganie zanika i wszystko wydaję się być w porządku. Mam do zrobienia teraz trasę około 700km głównie po autostradzie i mam dylemat czy mogę z tą usterką jechać... Wszystko zaczęło...
sprawdź, czy jest napięcie wzbudzenia, jak nie to prawdopodobnie regulator nie żyje. Mało prawdopodobne by uszkodzxił się sam alternator...ew szczotki lub diody Pozdrawiam...
A masz bezobsługowy akku czy możesz odkręcić śruby ?? Zobacz jaki jest rok produkcji akku i ile jest kwasu. musi być stan ponad płytki , nie mogą wystawać. Możesz spróbować tak : po skończonej jeździe odłacz jedną klemę na noc, rano podłącz i spróbuj odpalić. Jeśli odpałi trzeba poszukać w elektronice będzie. Jeśli nie odpali to akku na gwarancję.
Posiada przekaźnik ,wydaje mi się,że gdzieś pod maską w plastikowej puszcze,ale nie jestem pewien,popatrz.
a przewód B+?
Więc jak patrzysz na schemat to wiesz, że taki objaw może powodowac tylko zwarta dioda plus. Ale tylko w sytuacji, kiedy: -jako wskaźnik pracy alternatora jest żaróweczka, i nie ma w jej obwodzie diody. Taki objaw nie wystąpi też wtedy, kiedy kontrolką jest dioda świecąca. -zależne to jest od konstrukcji regulatora Być może warsztat znalazł przerwę...
Opornik SMD obu ledów poszedł się je....ć(albo nie kontakci bo i takie przypadki były), pogrzebać w płycie zegarów i będzie działać. Jak by to było za trudne to odnaleźć na płycie rezystor ograniczający napięcie na ledy ładowania i oliwy, zmierzyć poziom napięcia przed i po rezystorze, przed ma mieć 12-14V a po-ok 2V
Mam takie pytanie. Zamontowalem alternator z innego samochodów, konkretnie renault w swojej audi. Regulator napięcia jest inny niż oryginalny, nie ma sygnału l i dfm jest jedynie com. Moje pytanie brzmi czy da się zaprojektować układ sterowania napięciem ładowania za pomocą tego wejścia com? Zamiast 14,4v ładowanie na poziomie 14,7v? .
jak się mógł zapalić Nie mam pojęcia. Faktem jest, że Renault 19, z wyłączonym silnikiem, spłonął w trakcie ładowania akumulatora. Co konkretnie zawiniło to się nie dowiemy. Może kable zwarł. A może prostownik leżał pod autem i się zapalił, a ogień poszedł na plastiki pod silnikiem. Nie wnikałem w temat.
Niemniej ładowania nie ma.
Kiedy dowiesz się jakie jest to twoje pierwsze auto to napisz. Ale ze sposobu opisu wnioskuję, że najlepiej będzie, kiedy udasz się do warsztatu lub kogoś, kto ma wiedzę o samochodzie.
raczej wina alternatora/
Witam Podłączam się do tematu, mam taki sam problem w Renault Megane 2002 Carminat BE 7401. Podczas aktualizacji dzieciak wyjął mi płytę z czytnika i radio zamilkło na dobre :-( Mam pytanie w jaki sposób można przywrócić ustawienia fabryczne lub dokończyć aktualizację. Niestety powyższe linki nie działają. Z góry dziękuje za pomoc.
Jesli nie ma ladowania i nie pali sie kontrolka to najprawdopodobniej padl regulator i byc moze uklad prostowniczy. Z instalacja to raczej nie ma nic wspolnego.
Problem wygląda następująco. Kontrolka ładowania akumulatora świeci, ale ładowanie jest, sprawdzałem miernikiem, napięcie na akumilatorze ponad 12 V a połączeniu silnika ponad 13 V. Samochód chodził na wolnych obrotach, odłaczyłem akumulator i nic, czyli niby wszystko w porządku. Czasami kontrolka się nie zapala, jak auto długo stoi i ostygnie. Co może...
Problem rozwiązany. Awarią była przerwa w przewodzie zasilającym dodatkowy moduł sterujący nadwozia. https://obrazki.elektroda.pl/2941433900_... Moduł ten znajduje się pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego. Odpowiada on między innymi za sterowanie wycieraczkami. Do tego modułu są doprowadzone co najmniej trzy kable plusowe...
Żarówka 4W i z jednej strony do plusa akumulatora, z drugiej strony zamiast cienkiego przewodu na alternatorze i daj znac jak się ma sprawa ładowania.
Witam! Jestem właścicielem Master z 2004 roku, poliftowego, w którym zmieniłem silnik z 2,5 dci na 2,5d. Wszystko mam już ogarnięte z wyjątkiem kontrolki od ładowania. Otóż nie mogę znaleźć przewodu który odpowiadałby za sygnał do sterownika z alternatora z informacją o ładowaniu. Podlądałem w innych autach, ale nie zgadzają mi się kolory, a nie zostało...
Jestem posiadaczem Renualt 19 , przy wysokich obrotach silnika zapala się kontrolka ładowania.Wysokość obrotów przy których zapala się kontrolka zależy również od tego czy załączone ą jakieś odbiorniki(swiatła itp.)Proszę o pomoc
..No właśnie moja intuicja też mi podpowiadała dziś że to ważne co zauważyłam ...kurcze gdyby mnie mechanicy wcześniej potraktowali poważnie ...a nie jak zło konieczne blond :D to pewnie miałabym już sprawne auto i bez stresu ... bo już wcześniej to zauważałam ....i mówiłam im o tym ..nawet jeden nie wpadł na pomysł sprawdzenia ładowania ...bo już jak...
Zwarty stojan.
jaki plus ? i gdzie ?
A co jak : cieńki przewód odłączysz od altka i dotknij go przez żarówkę do masy na włączonym zapłonie. Czy pojawi sie kontrolka.
sprawdź najpierw naciąg paska
Zdemontuj alternator i oddaj do regeneracji.
Dużo zależy od samego regulatora napięcia bo to on steruje kontrolką braku ładowania. W alternatorach wzbudzenie oraz regulacja napięcia jest realizowane na wirniku poprzez ślizgacze i szczotki z regulatora napięcia. Alternator ma 3 fazowe uzwojenie twornika oraz 3 fazowy mostek prostowniczy.
Proszę lista komunikatów w naszych lalach Może komuś się przyda. Kolejność odpowiada numerom plików zamieszczonym na FTP. 1. Welcome, the vehicle computer is now checking systems for you Witam, komputer pokładowy sprawdza systemy 2. Rear left hand door not closed Tylne lewe drzwi nie są zamknięte 3. Rear right hand door not closed Tylne prawe drzwi...
Z tym alternatorem chyba jednak coś jest nie tak. Podłączyłem żarówkę 60W pomiędzy +12V a zaciskiem wzbudzenia. Żarówka świeciła pełną mocą, a ładowania nie było.
Cały czas się świeci(także podczas pracy silnika) kontrolka ładowania akumulatora... chociaż ładowanie jest bo sprawdziłem. Co może być tego przyczyną???
Wymiana rozrusznika -Spalony
Witam! Jeśli nie tu dałem mój problem to przepraszam. Podłączyłem Mini Digital Multimeter - DT830D do akumulatora tak jak wyczytałem w starszych tematach ,aby ustawić na (DC 20).Wyszło mi na zgaszonym zapłonie około 12.80 V , gdy odpaliłem silnik wzrosło do 14 V , odpaliłem światła,nawiew i wyszło około 13 (poniżej 13 nie spadło,było raczej ciut więcej...
ładowania renault schemat ładowania renault renault master ładowania
gorący elektrozawór dodanie filmu youtube odbieranie danych bluetooth
electrolux plyta indukcyjna electrolux plyta indukcyjna
Citroën C5 kombi – awaryjne otwarcie tylnej klapy, lokalizacja dźwigni, typowe usterki Ford S-Max 2006 Diesel – niedziałająca klimatyzacja, diagnostyka, typowe usterki