Teoretycznie jest to wykonalne, ale istnieje jedno ale, w alternatorze masz regulator napięcia, jego zadaniem jest utrzymanie napięcia ładowania na zadanym poziomie bez wzgl. na obciążenie. Każdy odbiornik, (w tym rozładowany akumulator) jest dodatkowym poborem prądu, a więc wzrasta obciążenie od strony alternatora, co powoduje większe obciążenie silnika=większe...
Jak ma korki😉
Sprawdź stan akumulatora , ładowanie w aucie na początek i pobór prądu rozrusznika.
Nic mu nie zrobiłeś, bo on tego wymaga :) W dodatku i tak tego typu ładowarki nie ładują wyżej niż do około 80%, resztą zajmuje się alternator w aucie. V.
Sądzę że szukasz dziury w całym . Normalnie korzystaj z auta jak wszystko działa. Dziury nie szukam 😉 Chcę się tylko dowiedzieć, czy w razie W można zastosować.
9ED29BI - wrzesień 2009 9ED23B1 - marzec 2009 lub z maja, bo różnie jest z tymi oznaczeniami, akumulator do reklamacji, sprawdź też ładowanie w aucie. Pewne jest, że rocznik 2009.
Są układy zabezpieczające przed całkowitym rozładowaniem, Popatrz na ofertę firmy Satel.
Raczej nie w tym aucie.
W takim razie co robię źle, że tak często wymieniam akumulatory? Instalacja elektryczna w aucie? Jakie masz ładowanie?
Eee tam poprostu się rozładował. Sprawdź stan elektrolitu, i najwyżej uzupełnij wodą destylowaną.
w rzadnym aucie nie powinno się ładować akumulatora bez odłączonych odbiorów ,zdejm jedną klemę Możliwość uszkodzenia "elektroniki"
Dlatego mówię sprawdzić. Może być akumulator albo ładowanie w aucie Tam gdzie sprzedają akumulatory, mają wiedzę i zwykle sprzęt potrzebny do sprawdzenia co siedzi, czy Aku czy alternator.
A wyciągasz akumulator zimą po odpaleniu auta (wtedy alternator też ładuje poniżej 0°C)? Poza tym wiesz, że temperatura elektrolitu rośnie podczas ładowania?
Jakiś czas temu trafiło do mnie (do naprawy) kilkanaście uszkodzonych prostowników do ładowania akumulatorów. Wszystkie z poważnej firmy i z certyfikatem. A na dokładkę z opisem że można tym prostownikiem podładowywać akumulator bez wyciągania go z auta nie ryzykując uszkodzenia elektroniki w samochodzie. Z taką pewną nieśmiałością zajrzałem do środka...
Pytanie brzmi : Czy można ładować akumulator w moim aucie przez odłączenie wyłącznie dodatniego zacisku, podłączenie w jego miejsce dodatniego przewodu od prostownika i ujemnego do masy w komorze silnika (oczyszczony łeb śruby)? Tak, Jest to poprawna metoda.
Tak ma być. W tym aucie jest "inteligentny" system ładowania akumulatora. Napięcie może być różne w różnych momentach, ale zawsze prawidłowe. Jeśli coś w tym aucie będzie nie tak z ładowaniem to zapali tak dużą kontrolkę od ładowania, że na pewno zauważysz.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Mają być dwa akumulatory osobno w aucie, raz ma być używany jeden a jak się wyczerpie to przełączamy na drogi. I tak samo ładowane?
Przymierzam się do zakupu tego schumachera spi6. Chciałbym się jeszcze zapytać czy można nią bezpiecznie ładować akumulator w aucie bez odpinania go od klem? Jakie napięcia podaje ładowarka podczas ładowania?
Prawdopodobnie rozrusznik do regeneracji a dokładniej tuleje . tylko to może być przyczyną nic więcej nie ma w tym aucie skoro masz dobre ładowanie oraz akumulator.
Witam, jaki prostownik automatyczny polecacie? Jaka firma jest dobra? Będę ładował akumulator w aucie (diesel) jak i w traktorku ogrodowym.
Witam. Mam problem z Master3 2104r. Wczoraj ładowałem akumulator w aucie (były mrozy). Przy odpalaniu w pewnym momencie zgasły kontrolki na zegarach i brak reakcji rozrusznika. Po przekręceniu stacyjki w pozycję 1 mam kierunki radio działa słychać przekaźniki, natomiast brak kontrolek na zegarach , nie słychać pompki paliwa , brak świateł postojowych...
Jeśli spadnie poniżej 10v to raczej do wymiany. Nie prawda. W chłodne dni i na dobrym akumulatorze może spaść poniżej 10V. Nie wyprzedzajmy faktów. Niech kolega naładuje i włoży do auta i zobaczymy. Mi tu pachnie brakiem ładowania w aucie. co do akumulatora nie stawiajmy na nim krzyża jeszcze.
Ładowałeś akumulator w aucie, bez odłączania od samochodu czy go odłączyłeś od samochodu do ładowania?
Spinasz równolegle i odłączasz minus z akumulatora. Ładujesz. Jak prostownik nie przekracza 16V to możesz ładować na aucie.
- ładować prądem max 0,1C bo inaczej akumulator ulegnie uszkodzeniu VS prąd ładowania może być wiekszy bo alternator w aucie potrafi ładować prądami rzędu dziesiątek amperów. Akumulator samochodowy utrzymywany jest przez większość czasu w stanie pełnego naładowania i to jest dla niego optymalne, w takim przypadku wysokie prądy płyną przez kilkadziesiąt...
Zbigniew 400 , słyszałeś o wypadkach samochodowych? Po co komu ładować akumulator w aucie jak się boi nim wyjechać na drogę?
Mogę podłączyć prostownik gdy akumulator jest w aucie? Ładowałem go po tej akcji z uszkodzeniem i było ponad 14v. Dodam, że gdy dzisiaj włączyłem światła to napięcie skończyło do 13.6v.
Sprawdzić stan akumulatora, pobór prądu i ładowanie w aucie,
Najprawdopodobniej alternator do wyjęcia i regeneracji. Ładowanie zbyt małe. Jakie napięcie jest na wyłączonym aucie?
Za to elektroniczną ładowarką możesz ładować akumulator w aucie bez odłączania go od instalacji samochodu. W normalnych warunkach wystarczy, że prostownik podładuje akumulator, resztę zrobi alternator, jeśli jest sprawny. 180A to żaden rozruch... poza tym nie odważyłbym się go użyć na współczesnym, naszpikowanym elektroniką, aucie.
Naładowałem akumulator. Można ładować w aucie, czy muszę poza autem ? Jeśli bateria miga na czerwono w autku, to oznacza to, że jest nad wyczerpaniem?
(at)posraldescu No toś wymyślił. A wiesz, do czego w aucie służy alternator? Nie, nie do ładowania akumulatora.
Jak to mierzyłeś przejście na akumulatorze? Zmierz napięcie na zaciskach. Nie trzepnąłeś tym akumulatorem o coś? Nie upadł Ci przy wkładaniu? Nie wpadłeś w jakąś dużą dziurę? Prostownik metalowy? Ładowałeś w aucie? Może zwarłeś obudowę do masy? Rozumie aku bezobsługowe samochodowe ołowiowe?
Jesteś leń ale masz - mam dobry humor http://sklep.avt.pl/avt2309.html Do tego jest ci potrzebna jakaś przetwornica stabilizująca napięcie zasilania
Ctek 7.0 - który tryb normal czy agm przy ładowaniu konserwacyjnym oraz w stanie rozładowania akumulatora AGM12V/70Ah zamontowanego w aucie.
Kupiłem ten; YATO 6/12V 8A YT-8301. Ładowałem akumulator w aucie użytkowanym an krótkich trasach, autko odpalało bez problemowo. Po podłączeniu prostownika ładowanie rozpoczęło się od zapalenia diody wskazującej 70%, po około 4-5 minutach zaświeciła się dioda 90%, dioda full zaświeciła się po 1 godz. 30 min. Prostownik przełączył się w stan czuwania,...
Zawsze jest ryzyko ze jak pójdzie przepięcie z sieci 230V to Ci elektronika w aucie tego nie wytrzyma.
aż do ich zagotowania... Zmierz jakim prądem ładowany jestb w aucie twój akumulator i podbierz alternator według tych danych
mowisz o napieciu, to jet prawda jak jest 14 to juz jest ok ale prad na alternatorze wynosi od 80 do 100 A
Kondensator sam ci się rozładuje jak wyjmiesz akumulator, przy ponownym podpięciu akumulatora należy od nowa naładować kondensator przez żarówkę. Przy ładowaniu akumulatora w aucie nie trzeba odłączać kondensatora.
Dorzucę swoje 3 grosze a mianowicie ryzyko eksplozji akumulatora podczas ładowania, szczególnie w nieogrzewanym garażu. Skutków takiego zdarzenia z zamontowanym akumulatorze w aucie chyba nie trzeba opisywać. Niedawno znajomemu wywaliło na szczęście wymontowany a i tak mu "zjadło" kawałek łopaty i drzwi garażowych bo zostawił na noc ładowanie a obciął...
Ile wynosi spadek napięcia między plusem akumulatora a plusem alternatora po włączeniu pełnego obciążenia? Samo kupno używanego alternatora nie załatwi sprawy, równie ważne jest aby był mały spadek napięcia na kablu ładującym akumulator, w tak wiekowym aucie styk końcówki kabla z drutami kabla ładowania jest tak zaśniedziały, że dla dużych prądów stanowi...
Raczej wszystko jest ok. Maksymalne napięcie ładowania wynosi 14,4V. W różnych samochodach różnie jest zrealizowanie sterowanie. Np. w starym nissanie po odpaleniu napięcie ładowania miałem 14,4V. W trakcie jazdy powoli spadało aby ustabilizować się na wartości około 13,6V po 20min jazdy. W Hondzie ładowanie jest dwufazowe - jeśli aku pobiera prąd to...
Ładowałem różne akumulatory, nawet na aucie bez odpinania prostownikiem automatycznym z Biedronki, już ze 2 lata nie było nigdy problemów ze zbyt wysokim napięciem (w normalnym trybie ma chyba 14,7 V maksymalnie). https://obrazki.elektroda.pl/1555705300_...
A może sprawdzisz najpierw ładowanie w aucie, może siada już alternator.
No to w końcu jest to kwasowy akumulator to teraz czym ładować ,normalnym prostownikiem. I czy można do niego dolać elektrolit normalny tak jak do kwasówek w aucie.
W tym wypadku, szkoda większego zachodu. Ładowarkę masz całkowicie nieprzydatną do takiego pakietu, nie mówiąc już o tym, że ładowarka musi mieć prąd ładowania dopasowany do pojemności i wydajności prądowej akumulatorów. Co zaś do ceny ładowarek, to albo kupisz dobrą i porządną ładowarkę, albo przygotuj się na częstą wymianę akumulatorów. Dobra ładowarka...
Akumulator 3-letni, użytkowany w niekorzystnych warunkach, może być już zużyty. Inna sprawa jest taka, że te ładowarki, które masz na zdjęciu, to nigdy nie naładują w pełni akumulatora, bardziej ładują konserwacyjnie. Jest też opcja, że jakiś obwód kradnie prąd w aucie.
Nie znam dokładnie w tym aucie ale jest z nowszych zapewnie i ma system inteligentnego ładowania przyjrzał bym się temu czy w tym modelu nie resetuje się wymiany akumulatora.
Ogrzej w domu i po ogrzaniu ładuj.
aku samochodowy trzeba ładować do 16,2V I wtedy wozić w bagażniku karton żarówek i ze trzy zapasowe radia. A kto powiedział że ładowanie do 16,2V trzeba prowadzić gdy aku podłączony w aucie... Ja gdy ładuje aku w aucie nie odpalam radia i oświetlenia...
Te 0.2v spadnie gdy ładuje. Tak jak alternator w aucie,ładuje 14v a akumulator ma 12v.
Nie wiem jak jest z dostępem do alternatora w tym aucie daj plus z klemy akumulatora na wyjście B+ alternatora. Później to samo z minusem, z klemy na obudowę alternatora. Uruchom silnik i zmierzyć napięcie ładowania. Jak nie pomoże do mechanika.
Akumulator zniszczony, ładowanie w aucie 18V padł regulator napięcia i zniszczył akumulator....Nowa centra futura za 300 zł.... Wyparował elektrolit gwarancjia nie uznana. Temat zamknięty.
Witam 1 naładować akumulator 2 w szereg z akumulatorem włączyć amperomierz 3 zmierzyć pobór prądu (na wyłączonym zapłonie) z podłączonym wzmacniaczem i bez niego 4 wyciągnąć wnioski A tak poza tym czy jest sprawne ładowanie akumulatora w aucie ? Przy włączonym silniku na aku powinno być gdzieś około 13,8-14V
Kupiłem zasilacz impulsowy 230VAC/12VDC 25A za 60 zł, ustawiłem pokrętłem napięcie na akumulator 13,7V i zasilony napięciem 290VDC działa poprawnie :) W razie dłuższej przerwy w zasilaniu podłączę go do paneli lub zrobię w przyszłości automatykę. Taki zasilacz to też fajna sprawa żeby ładować nim zimą akumulatory w aucie, ma moc :)
Tyle by akumulator (wg Twej terminologii "wylądował") w aucie mając napięcie nie większe niż 14,4V
Ten ostatni przypadek może w granicznym przypadku skutkować poważną awarią elektroniki w aucie.
Jakiej pojemności akumulator masz w aucie i czy to benzynowe czy diesel ?
Ale jemu świeci się ładowanie na odpalonym silniku, wystarczy popatrzyć na obrotomierz. A to sugeruje że ładowania w aucie nie ma.
Też doładowuję akumulator mniejszym prądem , ale na prąd ładowania w aucie nie mamy już wpływu .
Doradzam Ci jako elektryk i z doświadczenia. Miałem podobny problem w zeszłym roku. Doładowywałem akumulator prostownikiem a nie przeszło mi na myśl aby sprawdzić ładowanie w aucie. Akumulator był po prostu nie doładowany. Teraz mam spokój. Nie winiłbym rozrusznika, prędzej alternator.
Chcesz ładować w aucie bez odłączania akumulatora ? bo to ważne.
czy aby zmierzyć prąd ładowania akumulatora w aucie miernikiem automatycznym wystarczy podlaczyc czarny przewod do com czerwony do vmA i ustawic zakres na napiecie stale? Tak zmierzysz napięcie ładowania.
Wszystko zależy od jakości prostownika jakiego używasz do ładowania ale bezpieczniej jest odłączyć akumulator od instalacji samochodu a reset sterownika w tym aucie nic nie zmieni.
Z padającym losowo alternatorem wszystko możliwe - tym bardziej że wskoczyło ci światełko braku ładowania. Wcześniej mógł coś ładować ale zapewne coś ci ciągnęło prąd na postoju stąd mimo odpalania zaraz po jeździe po dłuższym czasie nie dało się odpalić bo coś zżerało ci prąd. Alternator ci może pokazać przecież mechanik jak do niego dojdzie ale skoro...
Masa do karoseri O.K. Grubsze przewody nic nie dadzą. Sprawdź ładowanie alternatora i masy między akumulatorem-karoserią i karoserią -silnikiem. Pozdrawiam.
Najlepiej sprawdzić to na "żywym organiźmie", bo może się okazać, że też bedzię za mało. Na mostku prostowniczym "zostanie" Ci ok. 1,5 V i do tego przy obciążeniu napięcie na transformatorze też siądzie. Podłącz mostek i akumulator samochodowy (jeżeli chcesz tym ładować akumulator w aucie?) i zmierz prąd i napięcie i będzie wszystko wiadomo. Pozdr Adam
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Być może, chociaż mało prawdopodobne, alternator jest mocno obciążony, więc prąd daje, ale nie widzisz przyrostu napięcia. Nie widzę takiej opcji. Po odpaleniu silnika, napięcie na akumulatorze zawsze wzrośnie. Przy mocno obciążonym alternatorze niewiele ale da się zauważyć. Po odpaleniu silnika napięcie na aku 12.1V, a na altku tak samo. Czyli alternator...
Ale to nie chodzi o hotel jako taki, aku hotelowy to taka potoczna nazwa na drugi aku do zasilania różnych rzeczy w aucie. Po prostu nazwa.
Ujmijmy to krótko. Tym miernikiem zmierzy tylko napięcie , jakakolwiek próba pomiaru prądu skończy się uszkodzeniem miernika lub elektroniki w aucie.
Te 20 km to dojedziesz do domu i bez ładowania. Ale oczywiście albo na nowym aku albo na innym sprawnym. Potem podładujesz go . No i oczywiście trzeba naprawić ładowanie w aucie potem.
Przed podłączeniem nowego - pomiar napięcia ładowania i prądu ładowania. Często jest tak, że elektrolit potrafi zniknąć- wygazować, zostać wylany np w trakcie niewłaściwego przechowywania. Prąd ładowania się zwiększa, następuje mocniejsze gazowanie, opary nie nadążają uchodzić i bum.. Ciekawostka- akumulator w aucie, ciemny plastyk, zaklejone korki....
Prosty temat, a jednak? Nie wiem. Akumulator - jak ładować, aby nie stracić gwarancji. Kiedyś przeczytałem, iż akumulator współczesny ma możliwość sprawdzenia ładowania zbyt wysokim napięciem. Po jego przekroczeniu akumulator traci gwarancję. W aucie mam napięcie ładowania mniej więcej 14,4V. Gdy ustawię takie napięcie ładowania (na 14,4V), nie otrzymuję...
U znajomego zrobiliśmy oświetlenie montując trzy lampy robocze LED zdjęte z ciężarówki ( 12/24V), którym pękły klosze. Świeciły, ale w aucie długo by nie po pracowały. Do tego lekko zużyte akumulatory 225Ah użytkowane na zmianę ( jak jeden do ładowania, to drugi podłączany do oświetlenia ). Lampy 15W.
Jak nie obciążysz porządnie akumulatora to będziesz miał niekiedy takie wyniki jak kolega wyżej opisał. Stara prawda mówi że wielkiego rezystora nic nie zastąpi. Do wyników kolegi można jeszcze dołączyć "doładować" w przypadku sprawnego aku jeśli ładowanie w aucie jest 14-14,1V bo z takim też się spotkałem niejednokrotnie.
Jeżeli uda się postawić akumulator na nogi to sprawdź ładowanie i pobór prądu w aucie by znów Cię nie spotkała taka niespodzianka.
Dobre akumulatory te Topla. Spokojnie go naładuj potem sprawdz napiecie ładowania w aucie i pobór spoczynkowy prądu.
Albo masz stary akumulator albo brak ładowania w aucie, normalnie użytkowany samochód nie wymaga ładowania. Rozkręć może bezpiecznik się przepalił.
Przed chwilą mierzyłem napięcie, bez odpalania i po odpaleniu, samochód stał od południa dzisiaj nie odpalany. Wskazanie na wyłączonym aucie 12,8V (stałe), po odpaleniu auta skoki napięcia 2V, 6V, 14,5V i tak w kółko. Podłączyłem drugi akumulator z drugiego swojego samochodu (tego passata B4). Wskazania akumulatora z Passata, który podłączyłem do Matiza,...
Pobór prądu na postoju jes 0.07A. Tyle ze aku po zgaszeniu ma tylko 12.5v. W drugim aucie starszej daty jest 13.5.v. Aku sprawny 100% zmieniałem z innym autem.
Ciekawe jak w aucie alternator ładuje akumulator w zimę przy włączonej klimatyzacji i radiu oraz jeszcze ogrzewaniu szyby, co dostaje najbardziej popalić akumulator czy alternator? Alternator pilnuje napięcia od 13.9 do 14.4 z pewnymi wyjątkami. Inteligentne ładowanie wali nawet 16V przy hamowaniu silnikiem, albo rozładowanej mocno baterii i nie ładuje...
Stawiam na brak ładowania akumulatora w aucie. Wyjmij i naładuj akumulator, następnie zamontuj go w aucie odpal silnik i zmierz napięcie na klemach. Powinno wynosić ponad 13 volt.
Dzień Dobry 🙂 Potrzebuję pomocy. Mam w aucie akumulator Bosch s4 60 Ah 540 A 12v. Napięcie akumulatora spada do 11.9 v i tak "trzyma". Ładowanie prostownikem z mikroprocesorem ładuje go do 13 v z hakiem i pokazuje "naładowany". Ładowanie w aucie pod max obciążeniem 14.1 v Akumulator nie ma problemu z uruchomieniem auta nawet teraz (mróz-14), ale czujniki...
Do ładowania akumulatora w aucie warto zdjąć chociaż klemę plusową a najlepiej obie i przy okazji oczyścić papierem ściernym. Po zachowaniu wnioskuje, że mało w nim elektrolitu warto by dolać wody destylowanej tylko nie wiem czy jest taka możliwość. Być może pod tym czerwonym paskiem mocującym jest listwy z korkami do poszczególnych cel, którą należy...
Czy potrafi mi ktoś odpowiedzieć na poprzedniego posta do czego może byc ten niebieski kabel na akumulatorach?? Oraz czym mógłbym ładować 12V pak akumulatorów??
Tylko pytanie jaki to akumulator? Bo wątpię by dziś, nawet przy świetnym ładowaniu, sprawnym aucie, itp. wytrzymał 10 lat. (Niezłe odgrzanie :-D)
Z którego roku ten akumulator? Od kilku lat Futury mają pokrywy zgrzewane z resztą obudowy i nie dadzą się otworzyć bez uszkodzenia. napięcie spoczynkowe po nocy wynosi 12.1 V Trochę mało, sprawdź ile wynosi 1h po zgaszeniu silnika. jak długo go ładować bez otwierania zwykłym prostownikiem (zdjęcie poniżej). Tego nie da się określić bo nie wiemy jaka...
Trzeba by najpierw sprawdzić czy akumulator w aucie jest ładowany a jak jest to czy coś nie pobiera z niego prądu jak nie powinno.
Jeśli i akumulator jest sprawny i układ ładowania w aucie, to nie ma potrzeby ładowania akumulatora prostownikiem. Nie wiem też co miało by dać jego naładowanie w obecnej sytuacji. U mnie, w innym aucie, objawy kończącego się alternatora były podobne. Tyle tylko, że komunikat potrafił się nie pojawić aż do momentu rozładowania akumulatora, czyli alternator...
Zasilacz 19V z laptopa i żarówka 12V/55W z samochodu. Jak zasilacz niepotrzebny to lepiej przerobić na niższe napięcie (modernizacja będzie na przyszłość). Akumulator to wiaderko z prądem i jak ktoś zauważył można go naładować byle czym poza instalacją samochodu. Ładując w aucie lepiej nie eksperymentować.
Jeśli możesz to przeczytaj co piszą nt. ładowania akumulatora w aucie. Jak czytam to, to się zastanawiam skąd takie rozbieżności niby w prostej sprawie. http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/ja... lub tu http://www.motofakty.pl/artykul/ryzykown...
W żadnym aucie które tylko pół minuty jedzie nie naładujesz akumulatora. I zawsze będą problemy z niedoładowaniem. Nie ma szans. Mam takiego tylko w manualu to mogę dokładnie sprawdzić.
A nie było by prościej wymienić na próbę akumulator? Często mają w sobie zwarcie i tym nas oszukują. A w tym aucie jest ile alternatorow?
W tym aucie możesz śmiało odłączyć klemy. Radio jest fabryczne i przypisane do auta. Uruchomi się automatycznie i by być może nawet zapamięta stację radiową. Nic nie trzeba także w ASO dopisać. Jedynie zegarek ustawić.
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
Panie kolego, jeśli musisz mieć dwa akumulatory o tak dużej pojemności, które ładowane są w sposób niewystarczający z jednego alternatora - to należy opracować sposób na zamontowanie jeszcze jednego alternatora. Trzeba zajrzeć pod maskę silnika i przemyśleć, gdzie można "wcisnąć" drugi alternator, nawet o mniejszych gabarytach i może nieco mniejszej...
Teraz tylko pozostaje ustalić dlaczego "się rozregulował" bo inaczej usterka powróci... no chyba, że zapomniałeś napisać że masz LPG, ew. padł Ci akumulator i ładowałeś w aucie bez odpinania klem.
Możliwe, że akumulator jest rozładowany. Podmienić/naładować i sprawdzić ładowanie w aucie. Przed próbą odpalenia sprawdzić pasek napędu alternatora, czy nie zerwany!
ładowanie laptopa aucie napiecie akumulatora aucie ładowanie akumulatora renault
25pt4423 dławik sygnał syrena źródło stałoprądowe
Jak połączyć przewody wysokiego napięcia w Linde H16? Obsługa WiFi w Bascom z modułami ESP8266 i ESP32