Teoretycznie jest to wykonalne, ale istnieje jedno ale, w alternatorze masz regulator napięcia, jego zadaniem jest utrzymanie napięcia ładowania na zadanym poziomie bez wzgl. na obciążenie. Każdy odbiornik, (w tym rozładowany akumulator) jest dodatkowym poborem prądu, a więc wzrasta obciążenie od strony alternatora, co powoduje większe obciążenie silnika=większe...
Są układy zabezpieczające przed całkowitym rozładowaniem, Popatrz na ofertę firmy Satel.
Sprawdź stan akumulatora , ładowanie w aucie na początek i pobór prądu rozrusznika.
A może sprawdzisz najpierw ładowanie w aucie, może siada już alternator.
9ED29BI - wrzesień 2009 9ED23B1 - marzec 2009 lub z maja, bo różnie jest z tymi oznaczeniami, akumulator do reklamacji, sprawdź też ładowanie w aucie. Pewne jest, że rocznik 2009.
Schemat jest do niczego nie potrzebny - wystarczy we wtyczce ładowarki zewrzeć pin x (czwarty) z masą (piąty) - będzie to ciężko zrobić, bo złącza są zalewane - trzeba będzie kupić wtyczkę miniUSB 5pin. Ewentualnie możesz zakupić nową ładowarkę Garmina.
Kontaktron to rurka szklana (czasem z innego materiału) z końcówkami na jej końcach. Nawijasz na tej rurce cewkę, puszczasz przez nią prąd, a kontaktron łączy te końcówki (pole magnetyczne cewki powoduje, że one się przyciągają - na magnes też reaguje). Można poprzez taki kontaktron podłączyć zasilanie kontrolki - wtedy ona zaświeci, gdy przez cewkę...
Jest metoda jak bezpiecznie odłączyć ale nieco uciążliwa. no jest trzeba zrobić podtrzymanie napięcia w aucie.
Nic mu nie zrobiłeś, bo on tego wymaga :) W dodatku i tak tego typu ładowarki nie ładują wyżej niż do około 80%, resztą zajmuje się alternator w aucie. V.
Ładowarka musi się dogadać z telefonem żeby uruchomić szybkie ładowanie. https://www.orange.pl/poradnik/szybkie-l... https://blog.swiatbaterii.pl/szybkie-lad...
Jak to mierzyłeś przejście na akumulatorze? Zmierz napięcie na zaciskach. Nie trzepnąłeś tym akumulatorem o coś? Nie upadł Ci przy wkładaniu? Nie wpadłeś w jakąś dużą dziurę? Prostownik metalowy? Ładowałeś w aucie? Może zwarłeś obudowę do masy? Rozumie aku bezobsługowe samochodowe ołowiowe?
Jak nie obciążysz porządnie akumulatora to będziesz miał niekiedy takie wyniki jak kolega wyżej opisał. Stara prawda mówi że wielkiego rezystora nic nie zastąpi. Do wyników kolegi można jeszcze dołączyć "doładować" w przypadku sprawnego aku jeśli ładowanie w aucie jest 14-14,1V bo z takim też się spotkałem niejednokrotnie.
Może nie tyle zardzewiałe co usmolone starym przypalonym tytoniem. Zapalniczka to z kolei nie jest produkt na wieczność. Z drugiej strony twierdzisz że ładowarka świeci. Zacznij najpierw od ładowarki, sprawdź ją w innym aucie.
Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
Na jakich obrotach silnika był pomiar napięcia?
Witam Wypnij kostkę na wyłączonym silniku,włącz zapłon i sprawdź kontrolką zrobioną z żarówki czy na jednym z dwóch przewodów jest napięcie.Na drugim po podłączeniu kontrolki ,powinna zapalić się kontrolka ładowania w aucie. To jest wstępny warunek by było ładowanie,jeżeli wszystko jest O.K ,problem będzie w alternatorze.Przewody oznaczone S i L.
aku samochodowy trzeba ładować do 16,2V I wtedy wozić w bagażniku karton żarówek i ze trzy zapasowe radia. A kto powiedział że ładowanie do 16,2V trzeba prowadzić gdy aku podłączony w aucie... Ja gdy ładuje aku w aucie nie odpalam radia i oświetlenia...
Najprawdopodobniej alternator do wyjęcia i regeneracji. Ładowanie zbyt małe. Jakie napięcie jest na wyłączonym aucie?
Raczej nie w tym aucie.
Te 20 km to dojedziesz do domu i bez ładowania. Ale oczywiście albo na nowym aku albo na innym sprawnym. Potem podładujesz go . No i oczywiście trzeba naprawić ładowanie w aucie potem.
Zależy jaki okres jak na chwile to nawet jak wyjdzie drożej bardziej opłaci się ładować z akumulatora samochodowego. Szczególnie jak masz dobre baterie. Nie musi przecież samochód pracować cały czas ładujesz laptopa i zapalasz na kilka chwil. Inna opcja to powerbank ale musisz mieć gdzie naładować
Dlatego mówię sprawdzić. Może być akumulator albo ładowanie w aucie Tam gdzie sprzedają akumulatory, mają wiedzę i zwykle sprzęt potrzebny do sprawdzenia co siedzi, czy Aku czy alternator.
Tak ma być. W tym aucie jest "inteligentny" system ładowania akumulatora. Napięcie może być różne w różnych momentach, ale zawsze prawidłowe. Jeśli coś w tym aucie będzie nie tak z ładowaniem to zapali tak dużą kontrolkę od ładowania, że na pewno zauważysz.
w rzadnym aucie nie powinno się ładować akumulatora bez odłączonych odbiorów ,zdejm jedną klemę Możliwość uszkodzenia "elektroniki"
kubrys kup przetwornicę z 12V na 220V wtykaną do gniazdka zapalniczki i po kłopocie . Sam takiej używałem do ładowania baterii w laptopie gdy byłem w trasie .
Nie jestem pewien, ale LiFePo4 nie można ładować z alternatora w aucie - choć z tym się mogę mylić
Jeśli spadnie poniżej 10v to raczej do wymiany. Nie prawda. W chłodne dni i na dobrym akumulatorze może spaść poniżej 10V. Nie wyprzedzajmy faktów. Niech kolega naładuje i włoży do auta i zobaczymy. Mi tu pachnie brakiem ładowania w aucie. co do akumulatora nie stawiajmy na nim krzyża jeszcze.
Sądzę że szukasz dziury w całym . Normalnie korzystaj z auta jak wszystko działa. Dziury nie szukam 😉 Chcę się tylko dowiedzieć, czy w razie W można zastosować.
Możliwe, że akumulator jest rozładowany. Podmienić/naładować i sprawdzić ładowanie w aucie. Przed próbą odpalenia sprawdzić pasek napędu alternatora, czy nie zerwany!
Witam, Moja wiedza z elektroniki jest niewielka dlatego chciałbym zapytać się kogoś mądrego. Po krótce... Posiadam w aucie ciężarowym wyjście na zapalniczkę o parametrach 15A 24V co przekłada się na moc 360 W (poprawcie mnie jeśli się mylę). Chciałbym używać tego gniazda do ładowania laptopa (moc zasilacza 330W). Aby tego dokonać, używam przetwornicy...
Z ładowarką oryginalną nie chce kombinować ,ładowarka którą chce ładować w aucie będzie używana dość rzadko prąd ładowania jest na zdjęciu ładowarki
Prawdopodobnie rozrusznik do regeneracji a dokładniej tuleje . tylko to może być przyczyną nic więcej nie ma w tym aucie skoro masz dobre ładowanie oraz akumulator.
To są zwykłe alterantory będą działać wszędzie o ile będą obroty i i wzbudzanie. I tu pewnie jest usterka masz coś nie tak z wzbudzaniem do sprawdzenia ten kabelek bo on nie tylko do kontrolki jest w aucie.
Proszę o pomoc jakie urządzenie GPS kupić pod posiadaną licencję Automapa Europa. Automapa to na WinCE czy na Androida?
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Spinasz równolegle i odłączasz minus z akumulatora. Ładujesz. Jak prostownik nie przekracza 16V to możesz ładować na aucie.
Sprawdź ładowanie w aucie.
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Oraz te błędy od ESP (at)ElektrodaBot https://obrazki.elektroda.pl/7013594800_...
W innym aucie ale miałem podobnie. Raz ładował raz nie. Kontrolka mi się raz zaświecała raz nie. Regulator jest padnięty.
Mogę podłączyć prostownik gdy akumulator jest w aucie? Ładowałem go po tej akcji z uszkodzeniem i było ponad 14v. Dodam, że gdy dzisiaj włączyłem światła to napięcie skończyło do 13.6v.
Naładowałem akumulator. Można ładować w aucie, czy muszę poza autem ? Jeśli bateria miga na czerwono w autku, to oznacza to, że jest nad wyczerpaniem?
Ale jemu świeci się ładowanie na odpalonym silniku, wystarczy popatrzyć na obrotomierz. A to sugeruje że ładowania w aucie nie ma.
Tak, układ jest sprawny. Napisałem, że ładowarka działa w gniazdku 230 V, więc musi być sprawna, jest oryginalna, kabel też jest oryginalny. Napisałem również, że ładowarka działa w zakresie napięć 100–250 V. Napisałem także, że telefon ładuje się z niską mocą, mimo tego, że ikona Super Dart wskazuje na to, że ładuje się mocą 65 W. Chciałbym, byś przeczytał...
Dzięki użytkownika usterka naprawiona
Bo jest sporo informacji w necie że jest inteligentne ładowanie. No jest ale nie w tym aucie.
Chcesz ładować w aucie bez odłączania akumulatora ? bo to ważne.
Skoro ładuje w aucie, to układ ładowania jest OK, zostaje wina ładowarek / kabli, są to ładowarki firmowe ? Jakie parametry mają ?
W takim razie co robię źle, że tak często wymieniam akumulatory? Instalacja elektryczna w aucie? Jakie masz ładowanie?
To się zastanów gdzie to ładowanie chcesz sprawdzić w aucie czy pod prostownikiem?W aucie jakie ładowanie ?Pobór prądu jaki?Sprawdzone to czy czekasz na wróżkę.
Eee tam poprostu się rozładował. Sprawdź stan elektrolitu, i najwyżej uzupełnij wodą destylowaną.
Te 0.2v spadnie gdy ładuje. Tak jak alternator w aucie,ładuje 14v a akumulator ma 12v.
przecież gdy kabel jest podpięty pod usb z laptopa to ładuje, sprawdzałem na 2 różnych kablach mikro usb, na obu htc'k się ładował, a nokia /pod pięta pod laptop, ię ładowała/ ale podpięta pod usb wychodzące z gniazdka zapalniczki, bądź pod ładowarkę sieciową mikro usb już nie chciała się ładować... dlatego raczej wykluczyłem, że to wina kabla, a raczej...
Sprawdź ładowanie w aucie
aż do ich zagotowania... Zmierz jakim prądem ładowany jestb w aucie twój akumulator i podbierz alternator według tych danych
Ładujesz w aucie bez żadnej przetwornicy, np. z gniazda zapalniczki - w czasie jazdy będzie doładowywany. Przetwornica w garażu nie jest potrzebna, będziesz miał dwa akumulatory, z jednym jeździsz drugi jest w garażu.
Kiedyś miałem w aucie timer na ładowanie od północy, obecnie jest nieaktywny. Ale tak czy inaczej staramy aby auto było zawsze podpięte w nocy pod kabel, bo faktycznie zawsze może jakiś objazd wyskoczyć.
nałąduj prostownikiem, podłącz go w aucie zapal i zmież ładowanie na światłach i bez świateł, musi być conajmniej 13.8V, następnie jak go zostawiasz na noc albo na dłużej to ściągaj kleme i powiesz mi czy problem po 2 dniach znowu jest. jak nie ma to jakie to auto ?
A wyciągasz akumulator zimą po odpaleniu auta (wtedy alternator też ładuje poniżej 0°C)? Poza tym wiesz, że temperatura elektrolitu rośnie podczas ładowania?
witam! mam takie nietypowe pytanko otóz posiadam telefon nokia 3310 i chcialbym go zamontowac w aucie przeciw kradziezy i mam takie pytanko czy mozna telefon moze byc podpiety doładowania przez cały czas czy cos mu sie nie stanie i baterii czy nie ulegnie rozładowaniu nadmioeniam iz ten telefon chcialbym wrzucic do auta i zeby bylo podpiete na stale...
Do ilu spada prąd pod koniec ładowania i jakie jest napięcie przy podłączonym prostowniku? Jeśli ładowanie w aucie w porządku (napięcie ok, 14.4) , to wymieniać. Szkoda zdrowia i nerwów. Pozdrawiam.
Zaciekawił mnie ten temat. Myślałem, że zwierając piny D+i D- w gnieździe ładowarki uzyskam większy prąd ładowania. Pytam pod kątem użycia modułów do ładowania telefonów w aucie. Mam takie moduły przetwornic step down za 5 PLN.
Sprawdzić stan akumulatora, pobór prądu i ładowanie w aucie,
Witam. Mam Renault clio IV 2017 rok 1.2 benzyna . Alternator na odpalonym aucie ładuje prawie 16V po odłączeniu wzbudzenia jest to samo czy to normalne czy alternator będzie do wymiany ?
Nawet się nie wygłupiaj z chińczykiem do ładowania navi w aucie ;) Osobiście mam ładowarkę samsunga ECA-U16CBE
Jaki masz prostownik, wykręcasz korki do ładowania? Jeśli jezdzisz sporadycznie a samochód stał na -20C to może podładowanie pomoże. Ale ma swoje lata przy takim użytkowaniu może być do wymiany. Sprawdź ładowanie w aucie.
sprawdż to radio na stole . sprawdż ładowanie w aucie. radio się nie włącza czy nie ma głosu?
Witam. Mam 2 rowery elektryczne i chciałbym je ładować w aucie z przetwornicy. Mam przetwornice 300 wat ciągłej mocy, ale nie jest to pełen sinus tylko modyfikowany. W znaczniku formatowania tabliczek z ładowarek rowerów, bo są różne. Czy 300 watt przetwornica wystarczy i czy może być modyfikowany sinus czy musi być pełny sinus. https://obrazki.elektroda.pl/4108152200_...
Pytanie brzmi : Czy można ładować akumulator w moim aucie przez odłączenie wyłącznie dodatniego zacisku, podłączenie w jego miejsce dodatniego przewodu od prostownika i ujemnego do masy w komorze silnika (oczyszczony łeb śruby)? Tak, Jest to poprawna metoda.
No tak . Ale w aucie nic.
Też doładowuję akumulator mniejszym prądem , ale na prąd ładowania w aucie nie mamy już wpływu .
Dzień Dobry 🙂 Potrzebuję pomocy. Mam w aucie akumulator Bosch s4 60 Ah 540 A 12v. Napięcie akumulatora spada do 11.9 v i tak "trzyma". Ładowanie prostownikem z mikroprocesorem ładuje go do 13 v z hakiem i pokazuje "naładowany". Ładowanie w aucie pod max obciążeniem 14.1 v Akumulator nie ma problemu z uruchomieniem auta nawet teraz (mróz-14), ale czujniki...
Jakiś czas temu trafiło do mnie (do naprawy) kilkanaście uszkodzonych prostowników do ładowania akumulatorów. Wszystkie z poważnej firmy i z certyfikatem. A na dokładkę z opisem że można tym prostownikiem podładowywać akumulator bez wyciągania go z auta nie ryzykując uszkodzenia elektroniki w samochodzie. Z taką pewną nieśmiałością zajrzałem do środka...
(at)posraldescu No toś wymyślił. A wiesz, do czego w aucie służy alternator? Nie, nie do ładowania akumulatora.
Rozumiem, że chcesz w ten sposób zabezpieczyć swój samochód przed kradzieżą. Zmartwię Cię, takie zabezpieczenie jest mało warte. GSM/GPS jammer, zakłócający wszystkie sygnały GSM i GPS w promieniu kilku metrów, zasilany z gniazda zapalniczki kosztuje kilkadziesiąt $, więc nie wiem, czy gra jest warta świeczki.
Nie znam dokładnie w tym aucie ale jest z nowszych zapewnie i ma system inteligentnego ładowania przyjrzał bym się temu czy w tym modelu nie resetuje się wymiany akumulatora.
Zawsze jest ryzyko ze jak pójdzie przepięcie z sieci 230V to Ci elektronika w aucie tego nie wytrzyma.
Musisz sprawdzić napięcie ładowania i pobór prądu w aucie - nie jest to wina tego o czym piszesz. Pozdrawiam.
ale jeśli nie podłączysz zacisku S do + (za zapłonem)to regulator ładuje na max
Jak auto gaśnie ,to kontrolka będzie się świecić. Wtedy nie ma ładowania. Nie pamiętam ile powinno być w tym aucie,ale w większości jest ok.14.5v . Może regulator się kończy.
najpierw doładować aku bo pewnie od kiedy go kupiłeś to nie ładowałeś potem sprawdzić pobór prądu przy zamkniętym aucie (w stanie w jakim parkujesz na noc) a jeśli wszystko w normie to czeka cię zakup nowego aku
W tym wypadku, szkoda większego zachodu. Ładowarkę masz całkowicie nieprzydatną do takiego pakietu, nie mówiąc już o tym, że ładowarka musi mieć prąd ładowania dopasowany do pojemności i wydajności prądowej akumulatorów. Co zaś do ceny ładowarek, to albo kupisz dobrą i porządną ładowarkę, albo przygotuj się na częstą wymianę akumulatorów. Dobra ładowarka...
Użytkownicy S4, czy u Was nie ma takiego problemu? GPS działa i telefon ładuje się w aucie? Jeżeli tak, to jakie macie ładowarki samochodowe? Dzięki za odpowiedzi.
Przymierzam się do zakupu tego schumachera spi6. Chciałbym się jeszcze zapytać czy można nią bezpiecznie ładować akumulator w aucie bez odpinania go od klem? Jakie napięcia podaje ładowarka podczas ładowania?
Ekspres spory i ma duże zapotrzebowanie na prąd. Pytanie podstawowe - z czego będziesz zasilać tą przetwornicę? Akumulator wolnostojący, czy ładowany w aucie? bo 1k6W z 12V to trochę tych amper jest.
Akumulator zniszczony, ładowanie w aucie 18V padł regulator napięcia i zniszczył akumulator....Nowa centra futura za 300 zł.... Wyparował elektrolit gwarancjia nie uznana. Temat zamknięty.
Przecież to cieniutkie przewody, więc na pewno nie wytrzymają więcej niż kilka amper. A całe to ustrojstwo służy do połączenia za pomocą gniazd zapalniczek dwóch aut celem podładowania akumulatora w tym padniętym. ot taka ładowarka bardzo słabej wydajności. Dioda charge pewnie świeci albo jak napięcie w "ładowanym" aucie jest niższe niż w w użyczającym...
Tylko pytanie jaki to akumulator? Bo wątpię by dziś, nawet przy świetnym ładowaniu, sprawnym aucie, itp. wytrzymał 10 lat. (Niezłe odgrzanie :-D)
Albo masz stary akumulator albo brak ładowania w aucie, normalnie użytkowany samochód nie wymaga ładowania. Rozkręć może bezpiecznik się przepalił.
dla wykluczenia błędu sprawdz tym samym sprzętem w innym aucie ładowanie
Witam trafiła do mnie astra h 1.8xe 2005r. z problemem ładowania. Jest to auto z tzw. zagadek a mianowicie. Alternator z tego co wiem już 4 razy był na sprawdzeniu i wszystko ok. Ja sam w nim wymieniłem regulator i na maszynie ładuje a w aucie jak mu sie zechce raz ładuje raz nie. Główne przewody te grube wszystkie wymienione oraz nowy przewód wzbudzenia....
Pobór prądu na postoju jes 0.07A. Tyle ze aku po zgaszeniu ma tylko 12.5v. W drugim aucie starszej daty jest 13.5.v. Aku sprawny 100% zmieniałem z innym autem.
Jesteś leń ale masz - mam dobry humor http://sklep.avt.pl/avt2309.html Do tego jest ci potrzebna jakaś przetwornica stabilizująca napięcie zasilania
Gdy podłączę do ładowania w aucie telefon GoClever Quantum 3500 Lite w Androidzie 5.1, to pisze, w programie HereWeGo "Oczekiwanie na GPS", czyli blokuje w tym momencie GPS. Gdy kabel zostanie odpięty od ładowania, GPS błyskawicznie wskazuje bieżącą pozycję. Czy można coś zmienić w ustawieniach Androida, aby nie było problemu z GPS podczas podłączonego...
Witam serdecznie. Mam problem. Kupilem power bank solarny i zamontowalem w samochodzie. Chciałbym aby byl ładowany solarnie oraz podczas jazdy z zapalniczki. Lecz gdy wyciągnę kluczyk ze stacyjki power bank pobudza instalacje w samochodzie do ok 3,6v a niechcialbym go wyczerpywać. Jakiś pomysł?
Napisz jeszcze czy bzyczą Ci na zgaszonym czy tylko na zapalonym silniku.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Mają być dwa akumulatory osobno w aucie, raz ma być używany jeden a jak się wyczerpie to przełączamy na drogi. I tak samo ładowane?
Gdzieś mi się o uszy obi że ten tryb ale myślałem że chodzi o odsiarczanie przy głębokim rozładowaniu poprzedzającym ładowanie właściwe. A jaka będzie charakterystyka prądowa i napięciowa po aktywowaniu tego trybu?? Albo chociaż do jakiego napięcia dojdzie?? Coś mi się wydaje że nie będzie to 16V, bo tryb aktywujący się automatycznie nie powinien mieć...
A po co w ogóle ładować aku jeśli auto ma sprawną instalację elektryczną? Jeśli to nowe auto (Start-Stop na to wskazuje bo tam idą AGM) to trzeba użyć ładowarki bezpiecznej (stare dobre trafo się kłania). Przy ładowarce impulsowej niedopuszczalne jest ładowanie w aucie a wyciągając aku do ładowania na klemach zaiskrzy i kilka modułów po kilka tysięcy...
Teraz tylko pozostaje ustalić dlaczego "się rozregulował" bo inaczej usterka powróci... no chyba, że zapomniałeś napisać że masz LPG, ew. padł Ci akumulator i ładowałeś w aucie bez odpinania klem.
Ładowałeś akumulator w aucie, bez odłączania od samochodu czy go odłączyłeś od samochodu do ładowania?
ładowanie laptopa aucie ładowanie akumulatora aucie naklejka aucie
spalanie seicento strzela benzynie mercedes czujnik temperatura powietrza mondeo
hoverboard żyroskop hoverboard żyroskop
Renault Trafic 3 - Szybkie miganie kierunkowskazów Brak działania światła przeciwmgłowego w Hyundai i20 - przyczyny i rozwiązania