Jak masz aku 100Ah to potrzebujesz ładowanie ok. 10-15A ... 10A zalecane ale jak będzie mało słońca to lepiej niech mu da trochę więcej a szybciej ładuje. Panel 120-180W (lepiej 180W). Regulator ładowania aby to nie było na styku 20A.
czy podłączony na stałe do zasilacza awaryjnego akumulator (AGM lub żelowy) nie będzie wydzielał gazu, który spowoduje, że albo się tam uduszę albo nastąpi wybuch gdy piec gazowy będzie się uruchamiał (mam jakiś tani Saunier Duval, montowany przez dewelopera około 5 lat temu). Nie nie ma takiego niebezpieczeństwa. Zresztą w razie jakichkolwiek obaw,...
Ładowarka jest tak zaprojektowana, że może stale pozostawać podłączona do ładowanego akumulatora bez szkody dla niego. Jedynym warunkiem bezawaryjnej pracy całości (głównie dot. żywotności aku.) jest precyzyjne ustalenie wartości napięcia ładowania podtrzymującego. Wszystkie szczegóły znajdzie kolega w opisie projektu.
Gaz jest niezależnym źródłem energii i jego dostawa nie zależy od awarii prądu w twojej okolicy. Zasilacz awaryjny nie ładuje akumulatora do pełna i nie rozładowujesz ich po naładowaniu. Mają być naładowane i gotowe do użycia w razie potrzeby. Wbudowana ładowarka zadba by były naładowane do bezpiecznego poziomu (nie ładuje ich do pełna jak ładowarki...
Ja stosuję UPS do zasilania pewnego urządzenia i zasilam go akumulatorem 12V/ 60Ah.Po stronie wtórnej jest obciążenie ok.200W.Gdy są częste przełączenia na zasilanie awaryjne wypinam akumulator i ładuję go z prostownika samochodowego.W moim przypadku działa bez zarzutu.Pozdrawiam.
Czy w takiej sytuacji oproc z karty mogło nawalic coś innego ? A co się dzieje, nie możesz otworzyć mimo podania zasilania, czerwona dioda immobilizera miga w aucie? Dodano po 32 Scenic ma wiele anten Tylko ten z systemem ,,wolne ręce,,
A jednak jest jakiś stary, zapomniany alarm. Właśnie się aktywował. Słuchaj skąd dobiegają odgłosy cykana i szukaj centralki. Kolega mnie uprzedził.
Witam, Kolega podłączy moduł wg. wytycznych do zasilania i sprawdzi czy dioda kontrolna się świeci, tylko L i N np. MAVEL'owe moduły można podłączyć to i tu trzeba sprawdzić... Pozdrawiam, Uciech
Telewizor, laptop, PlayStation powinny działać na tej przetwornicy, którą masz. Napięcie sinusoidalne jest potrzebne do zasilania silników indukcyjnych i transformatorów sieciowych. Połączenie równoległe akumulatorów o jednakowych parametrach to bardzo dobry pomysł. Akumulatorom nic się nie stanie, jeśli przed połączeniem zostaną wyrównane ich napięcia....
Dobrze rozumujesz ale zastanawia mnie jak nie wyłączą prądu np: przez kilka miesięcy to akumulator będzie cały czas ładowany . I nic mu się nie stanie?
Ma być ładowany z alternatora na wolnych obrotach. Zakładam ładowanie do "pełna" bo to rozwiązanie awaryjne.
UPS to urządzenie. Awaryjne zasilanie jesli braknie ci prądu. Akumulator ładowany z gniazdka :D
Dzień dobry, w Citroenie całkowicie rozładował się akumulator, a zamki nie nadają się do użytku. Akumulator jest pod fotelem kierowcy. W internecie znalazłem sposób na awaryjne ładowanie akumulatora, ale nie jestem pewien czy nie uszkodzę samochodu. Sposób polega na podłączeniu "minusa" drugiego akumulatora do podwozia samochodu, a "plusa" do lampy...
Tal, tylko, że ja chciałem poznać już jakiś czas temu akumulatory żelowe i dla tego chce sam zrobić takie jakieś urządzenie. Lubię zdobywać wiedzę praktyczną - teorię leje, bo odbiega od praktyki.
Na pewno masz błąd w podłączeniu ujemnego zacisku z akumulatora jeśli spojrzysz na oryginalny schemat ujemny zacisk akumulatora podłączony jest przed R3 z twojego schematu. Jest tak dlatego że właśnie na R3 dokonywany jest pomiar prądu ładowania akumulatora. Pozdrawiam Matejkos
Zgadza się, z tym że nie jest to juz takie proste do wpięcia w domową instalację jak on-grid bo nie wpinamy falownika równolele tylko szeregowo w instalację, więc trzeba trochę porzeźbić w rozdzielnicy. Tylko że znowu w takim układzie traci się zyski z ogrzewania ciepła wodą z PV bo znowu grzałka będzie więcej ciągnąć z sieci niż z PV... Obecnego off-grida...
To może prościej ładować latarkę (z akumulatorem) aby służyła jako latarka.....
Коlego, piona5! Napięciem 13.5 - 13-7V ładują się akumulatory, które wykorzystują się w buforowym reżimie, na przykład - w awaryjnym oświetleniu. W samochodzie u akumulatora cykliczny reżim i jego należy ładować do napięcia 14.4-14.5V . Akurat takie napięcie zabezpiecza alternator. Woltomierz i amperomierz dla prostownika nigdy nie bywają...
Mam agregat 3 fazowy po podłączeniu do niego zasilacza awaryjnego ups działa ale nie ładuje akumulatora. Czy jak podłączę stabilizator napięcia ups zacznie ładować ?
Coś mi się wydaje, że ten UPS to jako ładowarkę wykorzystywał liniowy LM317. Więc możesz go wykończyć. Przy ładowaniu akumulatorów natomiast sam będzie działał w miarę przyzwoicie.
Zamiast kombinować z przetwornicami, kup lampę na 12V. Zdecydowanie prościej, taniej i mniej strat, czyli dłużej podziała na jednym ładowaniu.
To UPSy - na jak długo chcesz podtrzymać pracę? One tylko pozwolą chwilę ładować baterię.
Trudno liczyć na zyski,ale od roku energetyce nie zapłaciłem grosza za ładowanie akumulatora do awaryjnego zasilania mojej kotłowni i oświetlenia salonu ledowym blaskiem.A teraz falownik. Można odfiltrować nośną!! Są nawet wzory do obliczeń dławika i pojemności.Wyliczyłem dla granicznej częstotliwości 10kHz 30.3 mH i 1nF , znalazłem dławik od zasilacza...
Witam. Posiadam akumulator 12v o pojemności 230 AH. Jest to akumulator AGM i napięcie na nim spadło do 10.8V Z tego co mi wiadomo, jest to za mała wartość. Posiadam również dobrą ładowarkę mikroprocesorową, którą ładuje te akumulatory w awaryjnych sytuacjach. I teraz mam pytanie, jakim NAPIĘCIEM powinienem ładować ten akumulator aby go ożywić ? max....
To prostownik do ładowania akumulatorów z wbudowanym akumulatorem do awaryjnego ładowania.
A jak ten mniejszy rozładujesz,bo braknie ,to co?A tak to zawsze jest awaryjna rezerwa.
To że został zmieniony regulator to nie znaczy że jest ładowanie!!! Ile ładuje przy odpalonym silniku??? Jeżeli poniżej 13v To lipa. Alternator do naprawy! Sprawdz to ładowanie i daj znać
Witam, kilka dni temu pojawił się problem z polówką. Zgubiła gdzieś zasilanie z alternatora. Wyskoczył check, weszła w tryb awaryjny i pojechała na 3 cylindry. Restart samochodu z postoju, problem zniknął, check został. Kontynuuję drogę, już normalnie jedzie, nagle znowu tryb awaryjny, zjechałem na parking, restart samochodu.. Znów chodzi na 4 gary,...
Pewnie, cały pokój pełen akumulatorów od autobusu, i inverter fotowoltaiczny, a wszystko ładowane prostownikiem 40A w czasie gdy jest prąd :).
Mam jeszcze taki pomysł, może trochę głupi poddaje pod ocenę. Ponieważ zasilenie akcesoriów może być jedynie 12W, gdyby tak zasilenie koguta uruchamianego przekaźnikiem wziąć z wyjścia do ładowania akumulatora awaryjnego - wg instrukcji 24V 5Ah. Co wy na to?
A ale mozna zrobić jeszcze taki numer ze akumulator dołączy się zaraz do podłaczenia na rozruszniku z przodu pojazdu. Trochę nie wygodnie ale powinno zadziałać. To jest najlepsze wyjście - dopiąć kabelkami do rozrusznika - lub lepiej: pod maską jest taka mała kostka z klapką pod którą jest taki gruby bolec - służy właśnie do podpięcia klemy do ładowania...
U mnie jak pisałem w grę wchodzi lokalizacja tylko na podłodze, albo ścianie kuchni lub łazienki. Dzięki jeszcze raz za informacje. Czyli UPS może się od razu ładować i automatycznie włączać. a taki zestaw akumulator + przetwornicę trzeba ręcznie podłączać i osobno czymś ala prostownik ładować akumulatory jeśli dobrze zrozumiałem ?
Witam. Czy ktoś nie pomylił funkcję lampy oświetlenia awaryjnego. W lampach ośw. awaryjnego jest akumulator który musi być ładowany.
Będzie działać... Czujnik zmierzchowy na 12V musisz znaleźć. Lecz brak zabezpieczenia przed rozładowaniem Akumulatora... oraz brak ładowania akumulatora. Plus rozwiązania jest taki że zasilanie awaryjne w dzień nie zadziała. (w sumie po co jak jest jasno) Inne pomysły... wsadzić ładowarkę, ogranicznik rozładowania akumulatora... itd.. Co do akumulatora...
ten halogen ma przetwornicę która podbija na dość duże napięcie a potem stabilizator traci to na mniejsze więc dlatego to działa :) czyli prawdopodobnie nie będzie ładowania(potrzeba 7V żeby akumulatorek ładować) więc może awaryjne zasilanie gdy akumulator padnie.
Mój błąd. Naładowany w pełni li-pol ma 4,2V, a ta przetwornica jest wyłącznie podwyższająca. Więc albo ustawić przetwornicę na 4,2V i rezystor dobrać dla 4,2V, albo dorzucić jeszcze jedną diodę LED, ustawić przetwornicę na 4,9V i dać rezystor 4R7. Najlepszymi warunkami dla ładowania li-pol jest prąd 0,1C - wtedy będzie on miał największą żywotność....
Zamiast UPSa lepiej zastosować falownik/falowniki offgrid. Wtedy mamy spore pole to optymalnego wykorzystania. Np 1. Podłączamy AC do falownika, z falownika do zasilania domu, akumulatroy wykorzystywane tylko w przypadku zaniku AC, czyli w sumie taka funkcja UPS, bo przełączenie będzie automatyczne. 2. To co powyżej tylko w przypadku braku AC podłączamy...
Ale to urządzenie musiało by ładować napięciem 14,4 V inaczej niewiele jest w stanie przekazać do ładowanego akumulatora.
Chcesz powiedzieć nam, że to ze zdjęć podłączasz do sieci 230V? Raczej nie, bo to chyba zasilanie awaryjne z AKU, ale nie zmienia to faktu wykonania tego. :cry: Co chcesz tym zasilać, czy ma być automatyczne ładowanie tego akumulatora ?
Przełącznik - góra ładowanie, dół 12V a boki to start. Podpinasz akumulator i jeżeli nie jest całkowicie rozładowany to, po ustawieniu przełącznika na "start", możesz uruchomić agregat przyciskając ten duży przycisk, prądnica spełnia wtedy rolę rozrusznika elektrycznego. Po zadziałaniu silnika spalinowego, przełączasz na ładowanie i gotowe. Korba to,...
Optymalne napięcie buforowe dla akumulatora kwasowego 12V jest 13,5V i na pewno akumulator będzie miał zgromadzone 100% ładunku. Nie należy sugerować się napięciem w instalacji samochodowej gdzie warunki pracy są odmienne, akumulator jest rozładowywany i ładowany, występują dość długie okresy kiedy akumulator nie pracuje lub jest obciążony tylko prądem...
Albo mały silniczek spalinowy z alternatorem który by ładował akumulatory i załączany był by po paru minutach.
Ja też ładuje akumulatory z sieci Ty, propagator i prześmiewca używania akumulatorów ładujesz je z sieci? Dobre.... By może potem twierdzić, że mając off-grid masz zasilanie awaryjne?
Jest miejsce na dodatkowy i jak dobrze cię rozumiem, to musi być o tych samych parametrach. Wózek ma miesiąc, więc ten pierwszy akumulator nie jest stary. Pytanie tylko, jak będzie wyglądało ładowanie. Czy obecna ładowarka 29 V 2 A da radę naładować dwa akumulatory i w jakim czasie, jeżeli teraz ładuje 6-8 h? Zastanawiam się też nad użyciem drugiego...
zagadnieniami związanymi z bezpośrednia wymianą ciepła na prąd i to od strony praktycznej zajmował się p. Janusz Wojciechowski w bardzo fajnej i wznawianej ksiązce pt. Nowoczesne Zabawki. Nie mam teraz ksiązki przed sobą ale było cos do wrzucenia w ognisko i zasilania małego radia. a piec pewnie może więcej. wiele moze z tego by nie było , no moze np....
Sprawne akumulatory nie puchną od ładowania dużym prądem. Czasami niektóre UPS-y nie działają poprawnie na pracy z akumulatora jak jeszcze je ładujesz.
Dzień dobry. Chciałbym zbudować awaryjne zasilanie kotła gazowego, kondensacyjnego. Zamierzam w tym celu zakupić odpowiedni UPS oraz akumulator AGM 100Ah. Zastanawiam się nad możliwością awaryjnego ładowania akumulatora bezpośrednio z instalacji samochodowej. Z tego co pamiętam alternator daje jakieś 14V, więc zakładam, że takie napięcie do ładowania...
Pytanie jest krótkie. Czy mogę tym prostownikiem ładować akumulator z zasilacza awaryjnego (UPS) dane prostownika: http://www.motochemia.pl/absaar-prostown... dane akumulatora: 12V, 7,2Ah
Ja nie widzę sensu tego ukladu. Można wszystko wyciąć i zostawić tylko trzy diody. Działać będzie dokladnie tak samo. Chyba, że chodzi o ładowanie akumulatora podczas normalnego zasilania.
Prostownik dwudiodowy pełnookresowy (na duodiodzie) zasilany z uzwojenia z odczepem jest pod wieloma względami równoważny z prostownikiem Graetz'a, ale ma jedną zaletę - ma mniejszy spadek napięcia. Prostownik Graetza to spadek napięcia ok. 1,5-2V, dwudiodowy - połowa tego, a zastosowanie diod Schottky to następne 2 krotne zmniejszenie spadku. Napięcie...
Przede wszystkim opcja ładowania z utrzymaniem napięcia 13.5-8V jest jak najbardziej prawidłowa w systemach zasilania awaryjnego. Problemem jest to, że wykorzystujesz akumulatory nieprzystosowane do pracy buforowej. Ot, taka pozorna oszczędność, ale również niebezpieczna. Ponieważ wykorzystujesz najtańsze rzeczy, to nawet nie będę proponował zasilacza...
Bez jaj prawa Ohma nie przeskoczysz .Im większe podasz napięcie na akumulator tym większy będzie prąd ładowania ,szybkie ładowanie -awaryjne (szkodliwe dla akumulatora )masz max .moc trafo ( i diody) , doładowywanie w/g DTR max 1/10 (prz).W oryginalnym są dwa przełączniki U-6-12-24-na wtórnym i regulacja prądu na pierwotnym .
Dokładnie, za niskie napięcie z paneli, widać na filmiku, że ikonka paneli pulsuje, czyli za mało energii. Jak widać falownik jest zasilany wyłącznie z baterii. wg parametrów producenta: Zakres napięcia wejściowego 90-280. Początkowe napięcie pola, V 150 Maksymalne napięcie pola, V 500 Minimum to 150Volt, optymalnie około 200-250V. Trzeba dołożyć paneli...
witam, po przekręceniu kluczyka zero reakcji gasną kontrolki zapalają się światła awaryjne, podejrzewałem akumulator, podstawiłem nowy, posprawdzałem ładowanie ok. pobór prądu ok. i po tygodniu powtórka na nowym akumulatorze Auto pobiera dużo prądu na postoju i dla tego akumulator zdycha po tygodniu
po kilku godzinach pracy z upsem spadło do 10V. Rozumiem, że jak jest napięcie w sieci, to pompa pracuje normalnie ? a na piecu było 140 st C. toż to uzbrojona bomba była .... - nie wybuchło ?? I dlatego zachodzę w głowę, co jest przyczyną tego, że przetwornica nie ładuje akumulatora?????????? Podmieniłeś bezpiecznik ? Dla testów możesz wstawić 2A,...
Wszystko przez ten blaszak, pod niebem by zakręcił :-) A tak a poważnie, najpierw sprawdź akumulator. Czy rano, przed ładowanie, miałeś normalnie świecące lampki na desce rozdzielczej (pierwsza pozycja kluczyka)?
Może któryś z kolegów bardziej uświadomiony :) podrzuci mi pomysł na zasilanie awaryjne. Układ oparty na uP (więc pobór prądu + ew. inne bebechy nie największy ok 300 mA) jest zasilany z 9-12 V z podtrzymywaniem na akumulatorach CdNi. Poszukuję jakiegoś gotowego układu najlepiej scalaka który automatycznie przełączy na zasilanie awaryjne podczas zaniku...
I nikt nie wspomniał,że akumulatory kwasowo ołowiowe nie lubią wysokich temperatur. Przedział 20-25 stopni Celsjusza jest uwzględniany w pomiarach jako punkt odniesienia. Powyżej i poniżej tej temperatury zmienia się napięcie naładowanego ogniwa i całej baterii. Temperatura maksymalna w jakiej można używać akumulator to zazwyczaj 40 stopni Celsjusza....
Upewnij się czy ładowanie akumulatora na pewno przebiega prawidłowo, bo uszkodzisz sobie akumulator! Nie wiem jak to jest rozwiązane w CA10 ale na 100% w Integra 128 przy braku AC (na zasilaniu z DC) nie ma żadnej kontroli ładowania, zasilanie 13,80V cały czas jest podawane na akumulator i go wygotowuje. Podłącz multimetr i sprawdź czy centrala robi...
Podaj co to za układ A, że musi być zasilany napięciem dokładnie 12V. Dodano po 2 Bo najprościej byłoby zasilać ten układ A z akumulatora zasilanego zasilaczem np. o napięciu nie wyższym niż dopuszczalne dla układu A ale zapewniającym ładowanie konserwujące akumulatora
z racji że pokonuję niewielkie trasy mam problem z ładowaniem akumulatora To nie jest problem. Jak małe 0,5 km ? Ja jeżdżę jedynie po piwo do sklepu 2 x 0,5km, co prawda nie dieslem , ale Skodą Favorit z ,94, nic nie muszę doładowywać, i uruchamiam z włączonymi światłami. Akumulator? Ładowanie?
Zmiana koncepcji . Gdybym wykorzystał ten Sinus Pro jako zasilacz awaryjny i ładować akumulator z PV w dzień , a w razie braku prądu z sieci . Myślę o zasilaniu kotła co. i jakieś oświetlenie . Ile podłączyć paneli i jak żeby było optymalnie ?
Te akumulatory co mam mają znacznie większą pojemność. To są akumulatory trakcyjne. Ten UPS co mam ma 10 A prąd i nie naładuje ich. Pokazuje ładowanie ze dwie minuty i przestaje wyświetlać stan naładowania - czyli przestaje ładować.
(at)Ryszard Szulc Rozwiązałeś swój problem? Uwagi kolegi (at)Jawi_P są jak najbardziej na miejscu. Dla zupełnie awaryjnego naładowania ogniw baterii można użyć nawet sprawny akumulator samochodowy, czyli mający ok 12.5V w stanie spoczynku, włączony w szereg z rezystorem: 12.5V-(3*2.8V [napięcie rozładowanego ogniwa])/1A= 4.1 om Typowy rezystor to 4.7...
Nie ma gotowego rozwiązania. Trzeba złożyć lub kupić pakiet 18650 3s i osobny moduł ładowania. Kolejny krok, to przeanalizowanie układu ładowania w napędzie. Celem sprawdzenia czy będzie można wpiąć się z nowym akumulatorem. Jeżeli nie będzie takiej możliwości to nowy akumulator, prawdopodobnie będzie trzeba podłączyć do głównej linii zasilającej.
Poza tym alternator nigdy go nie doładuje do pełna. To wytłumacz mi . Ja kupuje zawsze najtańsze akumulatory których nigdy nie ładuje prostownikiem ( oprócz sytuacji awaryjnych gdzie na przykład lampka oświetlenia wnętrza świeci kilka dni) . Akumulatory bez problemu wytrzymują 3-4 lata. Akumulator kupiony za 170 zł wytrzymał 5 pięć lat, auto zezłomowałem...
Witam mam problem z iveco stralis 450 2010 rok mianowicie na desce pojawia mi się brak ładowania zaczęły mi włączać się samoczynnie awaryjne i wycieraczki i jak zgaszę nie chce potem odpalić. - alternator i bezpieczniki sprawdziłem wszystko ok - akumulatory dobre
Witam. W zasadzie to nic nie zasila. Został uruchomiony na próbę po wymianie transformatora, a po podłączeniu do sieci tylko ładuje akumulatory. Ładowanie ok. 27.3V i podczas takiej pracy właśnie się grzeje. Po odłączeniu zasilania przełącza się na awaryjne i działa prawidłowo. Jest jeszcze kwestia tego, że po załączeniu zasilania awaryjnego, automatycznie...
Witam, znalazłem się w posiadaniu w/w baterii akumulatorów (12V 100Ah). Chcę wykorzystać ją do awaryjnego zasilania falownik pompy CO. O ile układ przełączania źródła zasilania mam zrealizowany o tyle zastanawiam się nad układem ładowania akumulatorów. Przeczytałem parę artykułów na temat ogniw Ni-Cd i sposobów ładowania, jednak żaden nie odpowiada...
mogą być 2 rodzaje zasilania awaryjnego: offline i online, w jednym przypadku gdy napięcie sieci spadnie to zostaje włączony akumulator tj. przełączenie źródła prądu na awaryjne, ale jest też prostsza metoda: akumulator jest ładowany i cały czas podłączony jako źródło prądu. rozważałeś tą możliwwość?
Podłączyć zawsze da się. Kiedyś ktoś wystawił do oddania z takim modułem z akumulatorem, który prawie wcale nie podtrzymuje. Nie ma sposobu, żeby przy wyłączonej świetlówce modułbył włączony i ładował akumulator. U mnie lampa stoi na krześle i przekręcam świetlówki.
Mam takiego Boscha który ma tak samo na każdej prawie pod 1.28 a na jednej źródlana woda 🤣. Aku ma 8 lat cały czas miał desulfator podpięty w aucie. Jakby nie to i spadek napięcia podczas kręcenia w aucie byłby już pod 10 lat 🤷. Nic nie daje ładowanie dwupołówkowe i jednopołówkowe . Do ups może moze. Choć zwarcie w jednej celi nie da...
Sprawę bez problemu rozwiąże Ci np. APC Smart1000 , 1400 , 1500. Czysta sinusoida na wyjściu zimny start brak problemu z ładowaniem akumulatorów. Koszt zakupu z nowymi akumulatorami w/w modeli od 400 do 800 PLN. Przy założeniach 150 W Smart1000 (akumulatory 12V , 12Ah 2 szt.) podtrzyma Ci ok 1,5 h.
W 100% zgadzam się z Kolegą Chris_W . Sam przedłużam życie akumulatorów robiąc im przedsezonowy "trening" poprzez rozładowanie i równoczesne ładowanie prądem tętniącym aby "mieszać" elektrolit. Ładowanie wyłącznie stałym prądem a szczególnie z przetwornic impulsowych tylko skraca żywot akumulatora. Można tak ładować sporadycznie w sytuacji awaryjnej....
Nic w UPSie nie zmieniaj, jedyny problem to długi czas ładowania akumulatora tego akumulatora. Może to być nawet 4 dni - jak rzadko korzystasz z zasilana awaryjnego to nie ma problemu, zdąży się naładować.
Lampa awaryjna posiada akumulator, układ ładowania, przetwornicę i przełącznik. W czasie gdy jest napięcie w sieci jest ładowany akumulator (niskie napięcie np.3V), lampa nie świeci, gdy go zabraknie układ przełączający włącza przetwornicę z niskiego napięcia (np. 3V) i lampa świeci. Układ jest skomplikowany więc jeśli się nie znasz to nie przerabiaj,...
Dalej nie uporałem się z alarmem może coś wam przychodzi do głowy bo akumulator muszę ciagle ładować
Ładowarka elektroniczna jak tysiące innych, tak samo "ładującą" ładowarkę o mniej futurystycznym wyglądzie kupisz za 100zł. Za 250zł kupisz już ładowarkę z rozruchem, którego pewnie nigdy nie użyjesz, a ładować będzie tak samo. Jaki masz akumulator, zwykły, agm itp.? Jak chcesz go ładować, odpięty od auta czy nie? Profilaktycznie co jakiś czas, czy...
Jeśli chcesz wykorzystać złącze do akumulatora musisz szukać układu ze wspólną masą. W kontrolerze solarnym masz 6 pinów, trudno powiedzieć jak są między sobą wewnątrz połączone, bo tam naturalna konfiguracja jest taka, że łączysz niezależne urządzenia. Natomiast problem centrali jest taki, że z niej wychodzi napięcie i ma do niej również wrócić napięcie,...
Witam, można wiedzieć, jak sprawuje się akumulator ?, Czy ładuje się automatycznie z centralki ? Czy wystarcza Ci taki 0,8 Ah ? pozdrawiam
Następnie mogę je doładowywać nim się całkowicie rozładują aby wydłużyć ich żywotność - tak pisze w nocie katalogowej. Doładowywuj je jak najczęściej. Akumulatory kwasowe "lubią" być cały czas w stanie pełnego naładowania. To zapewnia im długie życie. Z tego co piszą producenci baterii wykorzystywanych chociażby w zasilaniu awaryjnym zalecane jest...
Ładowarka w cyklu nienadzorowanym - ładowanie dłuższe, ale nie wymagające kontroli [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Nadzorowana stałym prądem - ładdowanie szybkie [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Ładowarka buforowa - akumulator pełni rolę awaryjną będąc ładowany stale [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Pytam, ponieważ różne źródła podają niższe napięcia podczas buforowego podtrzymania napięcia. Podczas podtrzymania napięcia słychać delikatnie "gazowanie" akumulatora. Pytanie, czy to normalne. Miałem i używałem kiedyś zasilacza awaryjnego firmy Tech 500 Techtron i z tego, co pamiętam, tam napięcie podtrzymania wynosiło 13,5V lub 13,8V.
Próbowałem awaryjnie odpalać na superkondensatorze (1 F do car audio). Podłączony równolegle mały prostownik - udało się tylko odpalić kosiarkę - traktorek bez akumulatora i to po kilku próbach. Zarzuciłem ten pomysł jako trudny do realizacji (niebezpieczne przypadkowe zwarcia oraz skąd ładowanie kondensatorów jak akumulatory zdechły?). Jeżeli chodzi...
Witam wszystkich.Mam z demobilu ukumulator Ni-Cd , 120 Ah , 12V.Chcę go używać do awaryjnego zasilania pompki CO .Przetwornicę też mam. Problem jedynie leży w tym że nie wiem jak i czym mogę ładować ten akumulator . Próbowałem na kilku amperach zwykłą ładowarką do akumulatorów ołowiowych ale od razu ten NiCd zaczął dość intensywnie gazować i przestałem...
Pewnie że można przecież w alarmach służą do awaryjnego zasilania i cały czas są doładowywane
Według zaleceń 1.5A, ale taki prąd można uzyskać gdy napięcie jest niższe niż znamionowe (końcowe ładowania), i tak na początku będzie to np. 10V, które podczas gdy akumulator będzie stopniowo ulegał naładowaniu to napięcie również powinno rosnąć aby uzyskać jak najszybsze naładowanie czyli prąd 1.5A, aż do osiągnięcia napięcia znamionowego akumulatora...
W twoim przypadku potrzebne jest awaryjne źródło zasilania z przebiegiem sinusoidalnym i funkcją ładowania 12V/ 230V urządzeń jest dużo więc musisz wybrać odpowiednią moc.
na dniach sprawdze na innym Aku. Poki co po odpieciu z prostownika 12.8 pokazywal. Na odpalonym moto 12.5 z zalaczonymi swiatlami, na dlugich + awaryjne 11.8v
Raczej tego modułu nie przerobisz łatwo ,chyba że jesteś bardzo dobrym elektronikiem i radzę uważać na wysokie napięcie podczas startu układu zapłonu świetlówki oraz napięcie sieci !!!. Może łatwiej zbudować coś prostego do załączania Led i ładowania akumulatora
przekreślone na czerwono łapki do ładowania Nie, chodzi o to żeby nie podłączać tam startkabli przy awaryjnym odpalaniu
Witam Nie chcę zakładać nowego tematu, zapytam więc tutaj - jeśli autor tematu niema nic przeciwko: 1. Czy alternator od poloneza (12V/ok.14A- napędzany silnikiem elektrycznym przez pasek klinowy) mogę podłączyć pod regulator (Tracer 3215RN) razem z panelami celem doładowania awaryjnego akumulatorów 24V? (myślę, że takie ładowanie przez godzine to wystarczy);...
Akumulator w zasilaczu awaryjnym może "puchnąć" jeżeli jest już bardzo wyeksploatowany i stąd uszkodzony wewnątrz lub gazuje ponad dopuszczalny poziom i mini-wentyle w koreczkach nie nadążają z odprowadzaniem gazu. Gazowanie może być spowodowane z kolei zbyt dużym prądem ładowania Sprawdź stan akumulatorów po wymontowaniu ich z zasilacza przez pomiar...
Nie używaj hebla do przerywania ładowania, poza sytuacjami awaryjnym a jeżeli już go używasz to ładuj akumulator możliwie często. latem również jeśli nie korzystam z piecyka? To nie jest tak że z ładowarki zawsze naladuje bardziej lepiej więcej niż np z alternatora nawet jeżdżąc po 500km dziennie? A jak zostawiam np na noc bądź uruchamiam auto może...
Masz urwany ten kabel od alternatora chyba cienki fioletowy. To jest właśnie komunikacja lin. Bez niego alternator ładuje w trybie awaryjnym czyli tu u ciebie ok 15v
Nie mogę zrobić tak, że domestic będzie ładowany tylko z zasilacza jak łódź będzie przy brzegu, bo klient popłynie na wodę z butelką, radio zgaśnie a butelka jeszcze się nie skończy i niepotrzebne nerwy będą Nie zrozumiałeś. Zasilacz buforowy sam zasila urządzenia do niego podłączone. A akumulator ładuje niejako przy okazji. Po zaniku napięcia zasilającego(...
W tej instrukcji zabezpieczamy się od iskrzenia nad akumulatorem bo iskrzymy na silniku. Oczywiście nic nie piszą o spaleniu alternatora poprzez rozruch awaryjny drugiego pojazdu.
To z wyświetlaczem to prostownik Automat ładowanie akumulatora A Przetwornica 12V na 230Volt 500Watt
Kobe akumulator żelowy (chyba) od czego on jest i do czego np moze sie przydac i jaka ładowarka mozna go ładowac?? temat zamiesciłem w tej kategorii bo wydaje mi sie ze jest to akumulator od zasilania awaryjnego alarmu.
Masz całkowitą rację. Chodziło o 2 A przy 5 V. Po stronie zasilania RPi przypuszczalnie wystarczy akumulator o napięciu trochę wyższym niż 5 V i jakaś przetwornica step-down (tylko ciekawe, jak to będzie się zachowywało przy prawie rozładowanym akumulatorze). Natomiast co z ładowaniem?
lądowanie akumulatora awaryjnego układ zasilania awaryjnego akumulatora ładowanie akumulatora renault
kupię zasilacz roland instrukcje kalkulatora sprężynki regulatora
saeco incanto zasilanie bootstrap
Massey Ferguson 6180 – test potencjometru rewersu, pomiar napięcia i rezystancji ASMT 2105 USB-to-SATA Bridge Detected but Drive Not Showing Up – Troubleshooting Power, Cable, Firmware, and Drive Issues