Witam . Jeżeli kontrolka ładowania się nie pali,mogą być trudności ze wzbudzeniem alternatora.Sprawdź przewody przy alternatorze(czy przykładowo przewody nie urwane ),sądzę że może jest to tradycyjny alternator z regulatorem bez COM.Musisz podać ilu pinową ma kostkę zasilającą alternator(oznaczenie pinów),lub podać typ alternatora to dużo wyjaśni.
Ad2. Ładowanie normalne. Te clio tak już mają że moduł UPC steruje ładowaniem i w związku z tym (tak to sobie ktoś wymyślił) napięcie może być od cirka 14V do 15,6V. Na pewno po odłaczeniu akumulatora napięcie będzie okołob14,3V. Trzeba pamiętać o kodzie do radia. Ad3. Najpierw napisz jaki to silnik. Były 1.2 (tu cienkościenna 14-ka) 1,4 16v, 1.6 16v...
Ładowanie jest?
To , że akumulator młody , nie znaczy ,że sam się doładowuje. Sprawdz ładowanie.
W innym aucie ale miałem podobnie. Raz ładował raz nie. Kontrolka mi się raz zaświecała raz nie. Regulator jest padnięty.
Wysiadła pompka płynu chłodzącego i ma taki luz, że stuka. Podnieś auto, jest w okolicach lewego koła od przodu. Posłuchaj i wymień na nową. Nie zapomnij odpowietrzyć ładowarki wentylkiem, jak z koła ciężarówki, wentylek zasłonięty czarną dziwną gumą. Dodano po 4 W tym układzie to kondensator przed mostkiem lub precherger niestety w niektórych modelach...
Tu są schematy: www.diakom.ru , a czy wogóe to aukto ma ładowanie?
Do żarówki ma dochodzić + po stacyjce a drugi idzie na alternator
Tylko szyby do programowania, radio nawet nie poprosi o kod, uruchomi się bez problemu
Na kompie nie wykaze.Robi sie obciazenie na jakims moze wspolnym zasilaniu,sterowaniu itp. Popatrz na bezpiecznik od klimy czy nie przysmazona skrzynka. Sprawdzic druty od sprezarki. Sprawdzić ładowanie.
Rozumiem, to trochę głupio, bo trzeba specjalnie rano wstać, żeby odłączyć ładowanie.
Popraw masy
Jest wbudowany, dodatkowo napięciem steruje sterownik silnika. Jeśli masz takie ładowanie to zapewne akumulator na szrot.
A jakie informacje byłyby ci jeszcze potrzebne?
Tak będzie musiał normalnie ładować.
a regulator jest tylko w alternatorze czy może być jakiś regulator ładowania osobny (iliada jest na dwóch alternatorach)
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Jedyna pomoc jaką potrzebujesz to ktoś co się na tym zna. Roboty góra na godzinę pewnie a ten robi wielkie mecyje.
Są różne moduły. Nie tylko na napięcie. Zresztą zaraz po rozruchu i tak ładuje akumulator.
Niewłasciwy regulator lub urwany przewód komunikacji.
Odpali i to bez problemu, przecież na włączonych światłach jest ponad 14 V. Pisałem już a co się dzieje z ładowaniem gdy przy pracującym silniku i ładowaniu, wyłączyć światła.
Sprawdź koło pasowe u mechanika.
Ztym brakiem inteligencji to trochę bym polemizował bo według manualna altek wzbudzany i kontrolowany jest poprzez licznik. Swoją drogą wymieniłem wszystkie kable plusowe na 25mm2 oraz clipem zmieniłem typ alternatora i odziwo ładowanie polepszyło się.
mały wyciek to nic nie ruszaj Zaproponuj mu jeszcze podstawienie wiaderka to chociaż ładowanie nie padnie.
Odepnij wzbudzenie i daj mu z akumulatora przez żarówkę 5W i zobacz czy zacznie od razu ładować
do wymiany częśc wskazana wkrętakiem. No prościej się nie da.
Szczotki przewodzą prąd do uzwojenia wzbudzenia, bez tego alternator nie zacznie ładować, więc ich stan musi być nienaganny.
Chcesz powiedzieć, że napięcie w zakresie 12,0v podczas pracy silnika jest normalne bo jak sterownik uzna za potrzebne to sobie włącza ładowanie? Dokładnie Nie tylko lagun to ma bo i ceed rocznik bieżący. Większość gruzu na drogach od mniej/więcej 2006/7 roku
Miernik do reki i zacznij od sprawdzenia prądu ładowania
Niestety inżynierowie się nie popisali w tym modelu jeśli chodzi o instalację elektryczną. W samochodzie, ktoremu kilka miesięcy temu skończyła się gwarancja wystąpił problem z ładowaniem. Po kilku sekundach zapalała się kontrolka, przy czym na akumulatorze napięcie nie spadało poniżej 13,9V. Na alternatorze było 14,6V. Przewód od akumulatora do rozrusznika...
Odłącz na jakiś czas sprzęt- wtedy potwierdzisz lub wykluczysz. Poza tym można zmierzyć prąd ładowania.
No i wyciągnąłem cały alternator, teraz będę trochę złośliwy, Najbardziej śmieszą i jednocześnie denerwują mnie informacje które nie są prawdą a dodają nam tylko dużo pracy , nie mówiąc o straconym czasie. Powiem krótko żeby zdjąć regulator wcale nie trzeba wyjmować całego alternatora!!! Nie uważam że takie informacje są złośliwe, ale proszę- nie piszcie...
Diody to nie rezystory czy kondensatory - mierzysz najmniejszy spadek napięcia. Połącz sobie dwie diody szeregowo a do tych dwóch dołącz jedną równolegle - wyjdzie Ci spadek na jednej diodzie. Może zamiast się sprzeczać to podłącz sobie diody szeregowo i równolegle i zobacz jakie będą spadki napięć. Chcesz zmierzyć mostek poprawnie - mierz każdą diodę...
Jak można na pałę wymienić alternator dlatego, że nie ładuje? Przecież on jest sterowany elektronicznie, to nie Polonez.
Może być uszkodzona ładowarka pokładowa lub bezpieczniki w tej ładowarce.
Na desce rozdzielczej lekko żarzą mi się dwie kontrolki ładowania i pasów sprawdź masy .
Wogole nie podpinasz kontrolki do niego. Tak będzie ładował, tak najlepiej voltomierz.
Miałem dokładnie taki sam przypadek kilka lat temu również w Premium DXi i również z ADR. Nie mogę sobie przypomnieć co trzeba było zrobić aby alternator znów ładował.
Padło ładowanie, więc robimy diagnostykę mechaniczną, pasek alternatora, alternator, jak jest ok to miernik, kontrolka, schemat.... Nie pogardziłbym też sprzętem o nazwie Clip.
Sprawdź akumulator na początek i ładowanie
Jak ci się palą tylko pozycyjne to masz kaszaniaste żarówki, przechodziłem to w corsie, poprostu gość sprzedawał przechodzone żarówki widać po skrętce, jak ci nie pali radia i deski to wszystko ok. z ładowaniem
Nie masz ładowania to nie masz wspomagania prawdopodobnie,.
Może problem jest z akumulatorem. Może dzieje się to samo co w nissanach qashqai, że po 1-2 latach akumulator przez źle zaprogramowane ładowanie poprostu się zasiarcza i w ogóle się nie ładuje. Może 15,2V jest skutkiem tego, że sterownik chce ładować maksymalnym prądem, ale akumulator już nie jest w stanie tego prądu przyjąć.
Ano właśnie. Zamiast zajrzeć pod maskę łatwiej włączyć komputer. Pasek sobie popiskał i jesteś spokojny. A może tego paska już nie ma? A może skapitulował napinacz. A może łożysko alternatora odeszło? Tylko, że może lepiej przy komputerze więc nic nie rób.
Ślizgający się pasek -pisk gumy . = ładowanie.
Mam taki sam problem. Jakie znalazłeś rozwiązanie tego problemu z wycieraczkami i kontrolkami ładowania i stop?
Gdy alternator "nie ładuje", włącz wszystkie światła, nawiew z klimą na full i zobacz, czy wtedy się nie wzbudzi. Może po prostu ma inteligentne ładowanie i jak wykryje pobór prądu, to wtedy ładuje mocniej?
Dokładnie, pierwsze sprawdź akumulator, pierwsze przymrozki i mógł wyzionąć ducha. Później ładowanie na końcu diagnostyka i sprawdzenie mas.
Wymienilem dwa tygodnie temu szczotki alternatora, a wczoraj lampka ładowania zaczęła się palić w przedziale obrotów 0-1200, przy większych gaśnie, ale prąd ładowania jest słaby, bo przejechałem na światłach około 60 kilometrow i samochod nie odpalił (jest nowy akumulator), Laguna 2,2D, poprzednio były te same objawy, ale po wymianie szczotek, bylo...
Sprawdź ładowanie.
ale po kilkudziesięciu minutach z miernikiem i kawałkiem przewodu doszedłem do wniosku że wszystkie cztery są sterowane masą (po zapłonie powinny mieć stały plus) Dokładnie tak jest. Brakuje ci zasilania 12V na te żarówki. Nie wiem jak sprawdzić kontrolkę temperatury. Działa na tej samej zasadzie, co kontrolka ciśnienia oleju. Tam ciśnienie rozłącza...
Jeśli ma ADR to wyłącz i włącz główny wyłącznik prądu powinno pomóc
Znajdź przyczynę czemu jest brak kontrolki. Może pierścień się kończy na alternatorze.
Czasami podnośnik szyby się przytnie i pomoże walenie w drzwi, ruszanie kablami przez dziurę po schowku w drzwiach Na początek sprawdzenie wiązki w drzwiach pod kątem " zielonych" punktów , kontrola czystości i dogięcie pinów w kostce, a później jak koledzy pisali złącze pod lewym fotelem PS. sanfran jak tam ładowanie w scenicu ???
Na początek sprawdzić ładowanie.
Sprawdź ładowanie, masy i zasilenie na sterowniku skrzyni biegów. Dodatkowo czujnik na sprzęgle.
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
Witam, sprawdź czy na pewno gasnie lampka w bagażniku, często się zdaza że nie. Ja mam u siebie w Renault megane 2 ładowanie 14,4v nie ważne czy są światła czy nie, aku wytrzymał od nowego 6 lat. Też często jadę krótkie odcinki, aku nie doładowywany nigdy!
megane.com.pl po rejestracji będziesz mieć dostęp do "dokumentacji" w katalogu "Pliki" Tu masz link bezpośredni https://megane.com.pl/files/file/174-sch... Zapoznaj się najpierw z instrukcją korzystania z tych schematów.
Czekamy na wyniki pomiarów.
Posprawdzać masy i plusy koło akumulatora.Sprawdzić sam akumulator jak i pobór prądy i ładowanie.
Na aku również. Dziś po przeszczepie kabli znów nie odpalił ładuje akululator i zobacze później...
Szczotki przykrótkawe.
Też mam problem z ładowanie J jie wiem jak to sprawdzić
DF016 - Czujnik ciśnienia oleju Jaki opis? DF019 - Napięcie akumulatora; napięcie poza limitami tolerancji sprawdź ładowanie
Znaczy się kable rozruchowe bezpośrednio na rozrusznik czy jakoś tak i silnik zakręcił a takk zero reakcji i dodam akumulator dziś sprawdzany ostatnio ładowany i nie całe 10 ma
Wez miernik i sprawdź na zaciskach akumulatora czy masz ładowanie po uruchomieniu silnika.
gdzie się znajdują te bezpieczniki na plusowej klemie akumulatora.
Bo tak ma być. Skoro napięcie na klemach w trakcie pracy silnika ma 14,5V to szukaj przyczyny gdzie indziej - duże samorozładowanie baterii - > trzeba rozglądać się za nową, - coś w aucie pobiera prąd na postoju -> trzeba zmierzyć prąd pobierany z akumulatora przy wyłączonym silniku.
Czy ktoś wie, jakie złącze używa lampka ładowania baterii RENAULT ZOE 266804179R? https://obrazki.elektroda.pl/8709211600_...
Zacząłbym od wymiany baterii w mierniku
naj normalnie odradzić kupna renault na prawdę na 2 osoby które miały renault oby dwie ładowali co miesiąc jak w skarbonę
Podjedz do serwisu z akumulatorami. Niech sprawdza ładowanie i stan akumulatora. Prad na pistoju/pobor oraz prad przy rozruchu. Slaby aku w renault lubi generowac dziwne bledy
Ładuj go do 14,4v przez tydzień
Hejka Powoli opadają mi już ręce i zaczyna brakować pomysłów, ale od początku: Auto jak w temacie,kupione ze stukami(luz na sworzniu korby),silnik zrobiony. Turbina miała być po regeneracji ale tylna lampa od wydechu całą czarna wiec nie wiem co wcześniej było nie tak. Objawy na chwilę obecną.Mówimy o postoju bo podczas jazdy ciężko osiągnąć 50km/h....
Pewnie szczotki się skończyły, daj alternator do naprawy bo w bieżniach też będą koleiny
Sprawdz ładowanie jeszcze.
Renault Clio V (hybryda) rok produkcji 2022 Czyli rok ponad auto - gwarancja serwisowa nie obejmuje?
Napraw ładowanie, alternator.
Zwykły kabel, dosyć gruby, którzy używam do podladowania aku w zimie. Po podłączeniu silnik - aku ładowanie wraca.
Kolego naładuj akumulator i sprawdź ładowanie po odpaleniu.
Dobra mr. JamalBIG pomierzyłeś ładowanie, sam naprawisz, wyciągniesz alternator?
Samo sie nie naprawi a z tego co piszesz to ładowanie masz za małe albo nawet wcale go nie masz , powinno byc max , 14,5 v .Wymien ten mostek i sprawdz ładowanie nie zapomnij spradzic pozostałych zeczy , szczotki , stojan i td. :D
Witam straciłem ładowanie w renault 19 rozebrałem alternator i znalazłem wyrwana szczotke. po wymianie alternatora dalej brakuje ładowania sprawdzałem 2 alternatory i nic niemam juz pomysłów jaka jest przyczyna? prosze o pomoc
Pierw odczytałbym błędy (jeśli w tym wynalazku się da). Skoro auto chodziło przez miesiąc bez problemu to jest szansa, że z ECU wszystko ok. No ale dowiesz się conieco jak sprawdzisz to ładowanie
Jeśli auto odpala normalnie to ładowanie jest czyli akumulator do wyrzucenia.
Zawsze napięcie będzie pływało, wszystko to tak naprawdę kwestia kilku jak nie kilkunastu różnych czynników jak temperatura akumulatora, temperatura na zewnątrz, aktualny pobór prądu, stan alternatora, stan akumulatora, jego rezystancja, stan połączeń, rodzaj sterowania i tak dalej. W większości przypadków alternator działa zero jedynkowo czyli zostaje...
Czy posiada jakieś błędy związane z tym ładowaniem?
witam mam problem z alternatorem w renault21 90r.Po odpaleniu chwile laduje potem zaswieci sie kontrolka od ladowania i obroty silnika lekko sie zwiekszaja i napiecie jest 12V od alternatora jak przygazuje do 3000obr/min to znika kontrolka i pojawia sie przy 1000 obr/min nieraz slychac jak ładuje i w rytm ladowania kontrolka swieci tak co sekunde sie...
Nie ma żadnego czujnika ładowania.
czy tamten będzie działał tylko dlatego że jest nowy a potem cos go wyczerpie? Sprawdź ładowanie, jeśli jest powyżej 14V to wymień akumulator i będzie ok.
Hmm bo ma starym była, teraz kontrolka się straciła, nie ma nikt schematu elektrycznego układu ładowania?
15,2 normalne, konsultant pewnie też... Cóż ASO Renault - strefa cudów A płyty w aku jeszcze nie wygotowane??
+ jest opisane na obudowie L także. Bez tego plusa po zapłonie nie będzie ładować akumulator.
Użyj EcuTweaker i zmień sobie parametr C_B_UbattManu_req w UPC z manual na auto (albo odwrotnie - nie pamiętam). Ładowanie wtedy stoi jak wryte na 14,3V niezależnie od czegokolwiek czyli można stosować normalne akumulatory. Grzebanie z regulatorem napięcia nic nie da, bo on jest sterowany przez UPC i tak na prawdę nie decyduje o napięciu. Jak odłączysz...
padnięty akumulator do 0, ładować plus wymiana jednego bezpiecznika
Jezeli w całym zakresie obrotów napięcie się nie zmienia to regulator jest dobry. A jakie napięcie jest przy wlaczonych odbiornikach, swiatla, ogrzewanie szyby tylnej itp. ? Wogóle to jaki problem jest przez to ładowanie? Wygotowuje elektrolit z akumulatora?
Kończą się szczotki alternatora + jeśli to alternator Valeo 120a należy wymienić także wirnik alternatora AR3002, ponieważ jest to wada fabryczna o której niektórzy nie wiedzą.
wentylatory można włączyć na zapłonie co ma wspólnego ładowanie??
ładowanie renault renault espace ładowanie ładowanie renault master
atmega8 analog input arduino dostęp przez internet rozrusznik zmiana kierunek
naped bramy skrzydlowej pralka bosch elektozawór napięcie
Symbol przekreślonego kółka - logo producenta czy WEEE? Sterowniki Plustek OpticPro ST 24 dla Windows 10 Pro