odpinać aku? ale po co ? tylko potem problem z radiem które sie rozkoduje bez sensu jak masz pewny i dobry prosownik - najlepiej automat który sam dozuje prad ładowania to podłacz go normalnie bez wypinania akumulatora zdazają sie problemy z ładowaniem ale przewaznie sa związane albo z jakims niewiadomym prostownikiem albo ze zwarciem podczas podłaczania...
Zasilanie automatu świateł ma być na plusie po stacji, nie na stałym plusie. Poza tym akumulator jak niedomaga, to się go wymienia a nie doładowuje. Opcje są dwie: odpinać klemę + 12V i ładować sam akumulator albo podłączyć prawidłowo automat świateł .
Wymyśliłem jeszcze inny sposób - podłączę do klem drugi mały akumulator 12V, a następnie odłączę akumulator do ładowania. Dzięki temu nie zaniknie napięcie w instalacji samochodowej. Po doładowaniu akumulatora, podepnę klemy i dopiero odłączę ten zastępczy akumulator. Czy to dobry pomysł? Dobry sposób. Ale ten prostownik z lidla możesz śmiało podłączać...
Mam taką ładowarkę jak poniżej https://www.amperek.eu/index.php?p434,la... W specyfikacji nigdzie nie jest opisane czy można ładować bez odpinania klem. Do kodowania modułów w aucie tez chętnie bym skorzystał z takiego rozwiązania. Jak uważacie da się tego używać w powyższy sposób?
Nie ma żadnej procedury, dezaktywujesz syrenę, odpinasz klemę "-" od akumulatora i go ładujesz, jak skończysz, podpinasz klemę z powrotem, załączasz syrenę i ma działać. Ewentualnie może być konieczne zamknięcie i ponowne otwarcie auta z pilota (uzbrojenie i rozbrojenie alarmu). Załóż sprawny akumulator i powinno być wszystko ok.
To jak sprawdzić ładowanie ? Bez odpinania klemy na aku + i masa ? Czy to da wiarygodną wartość napięcia ?
Wyższe napięcie prostownika jest szczególnie przydane jesienią/zimą. Napięcie 14,4 V to wymysł szczelnych AGMów oraz by nie uszkodzić elektroniki w aucie (by móc ładować nie odpinając klem i potem programować radia).
Witam, nie znalazłem tematu, czym mianowicie kleicie ładowarki żeby ładnie to wyglądało? Poxipol? Kropelka? Czy może coś innego, kleiłem wcześniej dwuskładnikowym ale zawsze przecieka przy mocowaniu na imadle. Jakieś patenty? Pozdrawiam.
Zostaw na automacie. Podepnij do klem, nie musisz odpinać.
Zastanawiam się nad kupnem tego DPS5020. Czy można nim ładować akumulator bez odpinania klem? U mnie w fordzie jest system BMS (battery monitoring system), a sam akumulator schowany głęboko pod podszybiem... Mam dostęp do głównego uziemienia karoserii i (+) na akumulatorze.
Mosiężne są lepsze, przez co także i droższe. W samochodach można ładować bez odpinania instalacji samochodowej (często to nawet zalecane jest, by nie pokasować ustawień), więc podejrzewam, że tak samo można na łodzi. Powodem grzania jest zły styk klemy i / lub uszkodzony przewód / połączenie, ew. uszkodzenie akumulatora / zbyt mały przekrój przewódu...
A czemu mają mieć zarobek? Ja nie kupiłem tego z myślą o samochodzie tylko z myślą o maszynach rolniczych gdzie żadnej elektroniki nie ma. To raz. A dwa, zawsze jak ładuję jakikolwiek akumulator, czy to w samochodzie czy jakimkolwiek innym sprzęcie, odpinam klemę plusową. Nigdy nie ładuję akumulatora z podłączonym plusem.
w samochodzie elektronika wrażliwa na wyższe napięcia dla tego prostownikiem się nie ładuje podpiętym aku w samochodzie. Obecna elektronika w samochodzie często jest wrażliwa na odpięcie zasilania. Ja jeżeli potrzeba to nie odpinam akumulatora od samochodu tylko na klemy podłączam prostownik starego typu bez jakiejkolwiek automatyki jedynie z amperomierzem....
Dzisiaj byłem u elektronika samochodowego- moje pomiary się potwierdziły, pobór prądu według speca jest w dolnej strefie normy, ładowanie w porządku, alarm oraz akumulator sprawny. Muszę zatem odpinać klemę na zimowy postój- dzięki za pomoc!
Kolego Hrabia322 , żadne kondensatory nie są potrzebne. Jak masz wszystkie bebechy tzn. to trafo i mostek prostowniczy najlepiej 25A na radiatorze to nic prostszego jak to scalić (to żadna filozofia nawet dla laika) i spróbować jak ładuje. To nic nie kosztuje i proszę wynikami podzielić się z niedowiarkami na tym forum. Ja za wynik jestem pewny, bo...
Ładowanie akumulatora odbywało się bez odpinania klem. Czy to może być powód?
Prostownik na takiej przetwornicy to bardzo dobry pomysł. Jeśli zasilimy ją z prostownika transformatorowego to możemy ładować akumulator w samochodzie bez odpinania klem/wyjmowania go. Nawet nowe samochody monitorujące napięcie akumulatora nie zapisują błędów przy takim ładowaniu. Jedyne o czym trzeba pamiętać to porządny bezpiecznik topikowy na wyjściu.
Kabli w samochodzie nie odpinaj. 50 Ah akumulator powinien byc ładowany 5 A ( lub mniej ). Z kolegą się do końca nie zgodzę. Jeśli prostownik ładuje prądem do 15V to ok, lecz wątpie. Jeśli prostownik daje ponad 15V lepiej odłączyć klemę gdyż łatwo można zniszczyć elektronikę zawartą w nowych samochodach.
Teraz tylko pozostaje ustalić dlaczego "się rozregulował" bo inaczej usterka powróci... no chyba, że zapomniałeś napisać że masz LPG, ew. padł Ci akumulator i ładowałeś w aucie bez odpinania klem.
Jeszcze nic nie sprawdziłem bo nie wiem od czego zacząć. Teraz byłem po nocy to za pierwszym razem chwilkę zakręciłem ze 4 sekundy i nie odpalił. Powiedziałbym , że słabiej kręcił. a za drugim po 2 sek odpalił. jak wsiadłem do auta to napięcie było 12,3v ( nie spojrzałem ile było podczas kręcenia) Pochodził silnik ze 2min. i po zgaszeniu napięcie było...
Witam. Wiadomo powszechnie, że tą ładowarką można ładować akumulator bez odpinania klem z samochodu, jednak mam dylemat i prośbę do Was o odniesienie się. Powiedziane jest, że to bezpieczna ładowarka, gdyż nie przekracza podczas ładowania wartości 14,4 V zwykłego programu samochodowego lub 14,7 V programu AGM, a tym samym nie ma negatywnego wpływu na...
Przymierzam się do zakupu tego schumachera spi6. Chciałbym się jeszcze zapytać czy można nią bezpiecznie ładować akumulator w aucie bez odpinania go od klem? Jakie napięcia podaje ładowarka podczas ładowania?
Dokładnie jak koledzy piszą: ładujesz na FULL, odpinasz, dajesz pół godziny postać bez prostownika (odłacz klemy), następnie mierzysz napięcie. To powie prawdę jaka jest jego kondycja (tzn: jak złom, będzie widać gołym okiem po wyniku pomiaru napięcia)
Co do tego odpinania akumulatora to też są różne teorie bo nie odpięty akumulator pochłania indukujące się prądy ja osobiście rzadko spawam ale nigdy nie odpinam akumulatora i nigdy nic mi się nie spaliło i nigdy też nie słyszałem o takim przypadku co najwyżej zakładam zabezpieczenie chociaż lepsza jest dioda zenera dużej mocy na klemy znam natomiast...
Autem jeżdżę ok 50km dziennie. Akumulator był kupiony u mechanika, jakoś niecałe 2 miesiące temu. Gdy autem się dużo jeździ wytrzymuje troche dłużej. Elektromechanik dał mi też na pare dni inny akumulator z większą pojemnością i też się rozładował. Więc to raczej nie wina akumulatora. Radio ma oryginalne wbudowane już. Na początku był ładowany cały...
samochód podaje 14.8V - 15.2V sprawność akumulatora 85%, brak poboru prądu na postoju. W jakich warunkach było mierzone to napięcie, zaraz po odpaleniu zimnego silnika, czy po jeździe np. po tych 30 km? Brak poboru prądu na postoju - odpinasz klemę?
W samochodach z systemem Start-Stop mogą być akumulatory EFB (z płynnym elektrolitem) lub AGM (elektrolit uwięziony w matach szklanych). Sam akumulator w EFB możemy ładować napięciem do 16V, w AGM napięciem 14,7-14,9V. W systemach Start-Stop już spotykałem się z tym, że pojazd ładował napięciem nawet 15,3V. Jeżeli w pojeździe mamy EFB i chcemy ładować...
W moim pierwszym prostowniku zrobionym w 1975 roku, też użyłem transformatora bezpieczeństwa, z którego odwinąłem tyle zwojów, aby na wyjściu otrzymać 12 VAC (bez obciążenia) i do tego na początku jedna dioda prostownicza, wymieniona na mostek po prawie 40 latach. Prostownik samograj - nie ma możliwości przeładowania akumulatora. Ze względu na to że...
Warty wypróbowania YT-8303. Też elektroniczny ale jest w stanie naładować bliżej pełnego niż te lidlowe. Bez odpinania klem było ładowane i nic się nie stało, ale oczywiście producent tego zabrania. Z pewnością. Te z Lidla nie są idealne ale za to są tanie 30-50 zł.
Regulator kupiłem RNA-2. Wirnik nie ma bicia. Ładowanie już chyba zrobione, jeździłem w dzień ponad 2 godziny. Regulator na pewno był zepsuty ale po za tym problem tkwił w tym że co wjechałem w większą nierówność to kabelek masy od prostownika się odpinał i ładowania nie było. Jak to już zrobiłem, to ładowanie było, dioda gasła od razu po odpaleniu...
Jeszcze nie kupiłem i też znalazłem tą charakterystykę ładowania w tragicznej jakości. Wynika z niej że prostownik steruje procesem ładowania przez napięcie. Im wyższe napięcie tym mniejszy prąd ładowania. 7A daje chyba do coś ponad 12V, później jest chyba 5A i trzy kolejne spadki do ponad 14 V. To udało mi się wywnioskować z tego jakościowego wykresu....
Odpinając klemę przy pracującym silniku raczej na pewno już go zepsułeś
Fa forum czytam, ze do aku 50Ah potrzebny prostownik min. 5A Prawda. w ofertach prostownik 4A pisze, że można stosować do aku do 120Ah. Można, ale czas ładowania wydłuży się trzykrotnie, zamiast naładować akumulator w 10 godzin będziesz go ładował 30. Ot i cała różnica, tak z grubsza. Jeżeli chodzi o prostownik to możesz go zasilać przedłużką z cienkimi...
Witam ;) No wiec mam pytanie; Ładowałem aku nie odpinając klem , podczas ladowania włączyłem zapłon i szlak trafił kontrolki i wskazniki;( . Kontrolki po prawej stronie działają (prędkosciomierz ) Natomiast nie działają na srodku i w obrotomierzu ( nawet przy włączaniu zapłonu ) Wskazniki ani drgną Podswietlenie zegarów działa( natomiast nie działa...
Widzę trochę w tym sens... załóżmy, że autor wyjeżdża na kilka miesięcy... wraca i nie może odpalić. Następnym razem odpina klemę. Wraca i musi wszystko na nowo programować: Kody do radia, szyby, fotel itd. Wkurzające. No i akumulator po takim czasie też się trochę rozładuje. Też bym pomyślał o takim doładowywaniu co chwilę. Ale należy mieć świadomość,...
co wskazuje kontrolka na tablicy ?? żeby sprawdzić alternator to: poluzuj klemę + plusową ale nie odpinaj zapal silnik i wtedy ściąg klemę jak zgaśnie to znaczy że nie ładuje. Lub też możesz po odpinać przewody od alternatora i wtedy pomierzyć miernikiem. Pierwsze spróbuj ten sposób z klemą Post był raportowany. Nie zostanie usunięty, choć rady w nim...
1. Wyciągać i ładować aby przy włączonym prostowniku napięcie doszło do 15V. Potem ładować jeszcze trzy godziny, chyba że napięcie wcześniej osiągnie 15,6V wtedy przerwać ładowanie. 2. Zmierzyć napięcie 30 min po zakończeniu ładowania i 12 godzin po zakończeniu ładowania. 3. Jeżeli 30 min po zakończeniu ładowania spadnie do 12,4 V kupić nowy akumulator,...
Otóż jak odpiąłem akumulator kiedyś bo chciałem podładować przed zimą to po włażeniu nie było możliwości odpalić samochodu. Przyjechał facet z serwisu i coś tam komputerem przestawił mówiąc ze jak wyjmę akumulator to nie odpalę już samochodu. W Starej skodzie nie było takich problemów:) Teraz ładuje przed domem nie odpinając klem. Głupie to ale tak...
Sam prostownik to tylko trafo 11,5V zmiennego i mostek. Jak mierzyłem to nie dawało to więcej jak 15,4V stałego. Jam dwa takie prostowniki (trafo i mostek) i uważam je za najlepsze. Jeden ma już 40 lat i jest do dyspozycji córki, a drugi złożony parę lat temu, używam go na działce. Nie pasuje mi wartość napięcia 15.4 V prądu stałego jaka podałeś -...
Zastanawiam się czy nie odparowało z niego trochę wody i może ma zbyt dużą gęstość. Nie ma korków tylko jest zgrzany :/ Ona nie odparowała, tylko uległa elektrolizie To ja w tym przypadku, nie pchałbym się na ładowanie do 16V. Chyba, że jest to prostownik transformatorowy, który na wyjściu obciążonym tylko kondensatorem, daje napięcie 16-17V. Wtedy...
Ze względu na elektronikę ładowarka musi nie tylko ładować ale i posiadać szereg ograniczeń/zabezpieczeń. Wystarczy ograniczenie końcowego napięcia ładowania. Niektóre stare prostowniki tez je miały. a jak ich nie miały to użytkownik miał głowę i nie podładowywał bez nadzoru. Mam najprostszy prostownik - dwie diody w układzie dwupołówkowym i żarówka...
Stary temat, ale wyśle aktualizacje ze względu na popularność posta. Rozdarłem naklejkę z góry i okazało się, że są to zaworki VRLA, które nie są do wykręcenia. Nic już z tym dalej nie robiłem. Jedyny sposób aby tam się dostać to rozwiercenie tych zaworków, ale wtedy to już można taki akumulator na śmietnik wyrzucić. Do tej pory akumulator działa i...
Nie ma regulacji na ściemniaczu tylko są odczepy na pierwotnym . Podstawowy problem elektronicznych marketowych ładowarek jest nie tyle nawet za niskie napięcie końcowe to zakończenie procesu ładowania zaraz po osiągnięciu zadanego napięcia . Przeważnie jest to 14,4V . Gdyby takie napięcie utrzymywały jeszcze przez godzinę dwie albo dłużej efekt byłby...
Widziałem już ponad 20 lat temu na pewnym pokazie sprzętu, między innymi urządzenie służące do podtrzymania stanu naładowania akumulatora, który nie jest używany - poprzez zastosowanie tzw. mikroładowania, czyli ładowania akumulatora małym prądem nie powodującym efektu gazowania elektrolitu. Takich urządzeń na rynku jest cała masa, często tanich chińczyków....
Też mam ten regulator ,cena panelu była o 7 pln droższa z nim niż bez niego ,także grzechem było go nie wziąć ,choćby posłużył jako woltomierz. Też bym wziął z amperomierzem, ale wtedy nie trafiłem na taki i nawiasem mówiąc nie wiedziałem, że jest taka opcja. Mam w związku z tym pytanie - czy ten amperomierz pokazuje prąd ładowania akumulatora z paneli,...
Mam nadzieje że robiłeś test typu odpinanie klemy na noc.?? Choć nie mozliwe by tyle akumulatorów jest wadliwych.. Albo alternator nie ładuje albo coś pobiera prąd. Walczyłem kiedyś z takim stilo, znawcy wiedzą że jak zamoknie skrzynka przekazników koło aku to lubia się dziać takie cyrki..
Witam, potrzebuję pomocy w niniejszej sprawie, mianowicie posiadam skuter marki Kymco Agility, problem jest taki, że po przekręceniu kluczyka w stacyjce na wyłączony zapłon skuter wciąż kręci rozrusznikiem, lecz nie odpala wskazówka od poziomu paliwa nie opada, a jak kluczyk przekręcę na włączony zapłon skuter odpala i jest wszystko OK do momentu gdy...
posiadam CTEK MXS 5.0 i ładuje aku od 55Ah do 76Ah ( diesel ) i uważam, że nie ma potrzeby brać CTEK 10 ze względu : - duża różnica w cenie zakupu, 249 zł a 540 zł to spora różnica - jak masz 10A w opsiywanym CTEK'u to wcale nie jest dobre aby ładował dużym prądem aku ( a do 80% jego pojemności właśnie takie będzie ładowanie ), - ładowarka i tak sama...
A więc ja to robię tak: Odpinam klemę plusową podłączam całą instalację CA a gdy wszystko mam już podpięte tak jak być powinno wtedy klemę plusową łączę z akumulatorem przez odpowiednią żarówkę gdy żarówka zgaśnie podłączam klemę na stałe. Operację tą należy powtórzyć za każdym razem gdy odpinasz akumulator i ponownie go podpinasz za jakiś czas.
Witam. Posiadam Corolle z 1998r, silnik 1.3 benzyna. Od trzech miesięcy, nie potrafię (nawet elektryk nie potrafi) poradzić sobie z poborem prądu podczas postoju. Wszystkie pomiary wskazują poprawny pobór podczas postoju (0,02 - 0,03A). Wystarczy jednak, aby samochód stał dwa dni, i nie ma prawie wcale prądu w akumulatorze. Kupiłem drugi akumulator...
Ja w swojej TOYOCIE jak ładowałem aku. to otwierałem pokrywę silnika zamykałem samochód z pilota i odpinałem klemy od akumulatora. Wyciągałem akumulator i delikatnie zamykałem pokrywę silnika, tak żeby nie zatrzasnąć zamka. Po naładowaniu akumulatora otwierałem pokrywę z montowałem akumulator i gotowe. Co do prostownika, to ja mam taki z lidla elektroniczny....
ładowanie klemy ładowanie akumulatora klemy odpinać klema
wymienić dekoder projekt system monitoring zawora hamulec volvo
vestel 17mb110 firmware toshiba 43ua2063
Skrzypienie w zawieszeniu Mercedes B 180 na hopkach Zakłócenia odbioru radia TOK FM przez obecność