Tak jak sam dostrzegłeś będzie różnica, ponieważ ładowarka x aby w tak krótkim czasie naładować telefon musi użyć wyższego napięcia, przez co bateria owszem ładuje się szybciej, bo ładowana jest wyższym napięciem, ale także szybciej się wyczerpuje bo nie została naładowana odpowiednim dla niej napięciem Pozdrawiam
Telefon Huawei Mate 10 Lite ma już przynajmniej 4 lata, więc może warto go wymienić na nowszy model, który będzie współpracował z bezprzewodową ładowarką samochodową? Ja nie należę do grona tych, którzy zmieniają telefony bez obiektywnego powodu, a "szybkie ładowanie" nie jest na tyle ważną sprawą, żeby kupować nowy telefon. Rozumiem, że w takim razie...
Prawidłowe ładowanie akumulatorów żelowych wymaga kontrolowania dwóch parametrów. Nie należy przekraczać maksymalnego napięcia i prądu ładowania. O ile nieznaczne przekroczenie napięcia ładowania nie przyniesie natychmiastowych skutków, bowiem dozwolone jest ładowanie wyższym napięciem w trybie cyklicznego ładowania, to przekraczanie maksymalnego prądu...
Witaj. Żeby naładować mocno rozładowany akumulator (a jak piszesz to kontrolki się nie świeciły) należy najpierw sprawdzić napięcie jakie panuje na akumulatorze nie obciążonym jeżeli jest ono poniżej 10V to należy podłączyć prostownik z ograniczeniem napięcia ładowania (ok 12V na prostowniku) lub podłączyć równolegle drugi naładowany akumulator, żeby...
Aby następowało ładowanie, napięcie zasilacza musi być wyższe niż w ładowanym ogniwie. W samochodzie 12V akumulator ładowany jest napięciem 14,3V, więc o jakieś 8% wyższym, czyli podobnie jak w Twoim przypadku.
Nie opracowali żadnej nowej technologii ogniw Li-pol, to celowa zagrywka producenta abyś za rok kupił nową baterię, albo nowy telefon. Planowane postarzanie produktu.
a to nie jest tak że ten moduł rozłącza obwód gdy napięcie spadnie poniżej dolnej granicy lub wzrośnie powyżej górnej? W takim wypadku można ładować wyższym niż 4.25 V napięciem... (edit) ale tylko gdybam, nie wiem jak faktycznie on działa
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
To jest podobnie jak z przelewaniem wody z naczynia gdzie jest jej więcej tam gdzie jest jej mniej.
Właśnie tak jak pisałem pakiet pod zasilaczem zewnętrznym ładuje do max 6,7V i nie ma siły wyżej wstać nawet po kilku godzinach, ładowane wyższym napięciem małym prądem i nic. Spróbuję najwyżej podmienić aku na testy i zobaczyć
Baterii wszystko szkodzi ponieważ ich się nie ładuje. Jeśli chodzi o akumulatory każdy rodzaj ma określoną charakterystykę ładowania i rozładowania. Każde ładowanie po za charakterystyką właściwą dla ogniwa mu zaszkodzi. Jak chcesz konkretną odpowiedź to napisz jaki rodzaj ogniw Cie interesuje.
Nie ma ograniczenia jak długo, pod warunkiem że dolewasz wodę, która wyparowywuje. Im dłużej tym lepiej. I czy naprawdę potrzebna tego desulfatora? Teoretycznie nie, bo czytałem, że ładowanie agresywne (wyższym napięciem, przeładowywanie) też odsiarcza akumulator. Desulfator przyspiesza ten proces, który i tak zajmuje długi czas nawet z nim. Nie spodziewaj...
Sam akumulator ładuje się wyższym napięciem a jak pobiera się z niego prąd to napięcie siada i to sporo. Dlatego Chinczycy kochają podawać ile to Ah napchali/naładowali do akumulatora a nie standardowy test rozładowania prądem znamioniowym ( po wcześniejszym naładowaniu do max) i do napięcia dolnego granicznego.
Ogólnie tak, tranzystor T3 i T1 są otwarte i przez cewkę zaczyna płynąć prąd, gdy kondensator C2 się naładuje powoduje stopniowe zamykanie tranzystora T1. Jako że w tym czasie mamy zmianę "rezystancji" na T1 to cewka L1 zmienia polaryzację i podbija napięcie zatykając całkowicie T3 i T1, przeładowuje kondensator C2 oraz ładuje kondensator C1 wyższym...
akumulator od Xiaomi m365 (36V 7.2Ah) i chcę podpiąć do tego regulator PWM. Kupiłem już panel słoneczny 12V 10W i (regulator), sterownik do baterii słonecznych 10A od 12-24V Te komponenty w ogóle nie pasują do siebie :( Kontroler uszkodzi się przy 36V, a panel na 12V (pewnie jakieś 18...22Vdc) nie będzie w ogóle ładować ogniw o wyższym napięciu od...
Aksakal - a skąd wniosek, że to 14,1V? - Wydaje mi się, że zazwyczaj akumulatory są ładowane wyższym napięciem 14,4V.
Kolego koki2 , z tego co na temat akumulatorów żelowych wyczytałem, że nie lubią być przeładowywane, czyli nie służy im napięcie ładowania wyższe niż 13.8V (o ile dobrze pamiętam - jest niższe niż przy zwykłych akumulatorach). Więc na miejscu kolegi sprawdziłbym jakie napięcie daje ten prostownik w trybie motocyklowym, bo to że napisane jest na nim...
Raczej nic szczególnego się nie dzieje. W telefonach i innych małych urządzeniach stosowane są akumulatory wysokonapięciowe HV które są ładowane do wyższych napięć. Akumulator w tym telefonie ma oznaczenie 3,88V a nie jak standardowe 3,7V i w przybliżeniu oznacza to o ile maksymalne napięcie tego akumulatora może być wyższe. Ten akumulator może być...
Nie zagłębiałem się w ten temat, ale na 100% musi być coś powyżej 13 V ,aby nie stosować mało wydajnych przetwornic podwyszających. Akumulator 12 V musi być ładowany wyższym napięciem. W teorii maks. 14,8 V. Dodano po 6 Druga sprawa to to, że musiałbyś ograniczyć prąd ładowania, aby zasilacz się nie przegrzewał lub sam nie wyłączał. Trzeba by było ładować...
ArturAVS - ładowanie stałe alternatorem to co innego niż prostownikiem bo tam jest też w samochodzie elektronika wrażliwa na wyższe napięcia dla tego prostownikiem się nie ładuje podpiętym aku w samochodzie. Wyższym napięciem ładujemy raz na jakiś czas i starczy. Np 2x w roku. Po za tym 16.2v to jest KOŃCOWE ładowanie kolego po to by wysycić dobrze...
Nie da się powiedzieć ile - musisz sprawdzić na żywym organiźmie. Im większa pojemność, tym kondensator będzie się dłużej ładował = wentylator dłużej będzie zasilony wyższym napięciem. Skutków ubocznych brak.
Przyjrzałeś się tabliczce aku z pierwszego zdjęcia? Choć ma on nazwę 12V to trzeba go ładować wyższym napięciem niż on oddaje. 12V z zasilacza go nie naładuje bo jest niższe od napięcia jego normalnej pracy. W samochodzie też mówi się, że jest instalacja 12V a alternator daje 14.4V aby doładować aku.
AVE... (at)Quarz, akumulatory NiMH mogą być ładowane wyższym napięciem od nominalnego, tylko prąd ładowania musi być mały. Sprawdzone, nic nie wybuchło... Ile razy to sprawdzałeś, raz?
W zimie przy -10°C temperatury akumulatora powinno się ładować napięciem około 15V albo jeszcze wyższym. Bardzo mnie to ciekawi dlaczego powinno się ładować akumulator wyższym napięciem ? Proszę o wyjaśnienie ?
Z tego, co kojarzę, w tańszych transformatorowych prostownikach układ regulacji prądu jest zrealizowany na triakowym regulatorze mocy po stronie pierwotnej. Akumulatory AGM mają inną charakterystykę ładowania, łącznie z wyższym napięciem końcowym. Fakt, wymienić amperomierz i śmigać. ;) Ta pomarańczowa kostka wygląda na bezpiecznik automatyczny/resetowalny.
Ja tam nie widzę nigdzie oznaczenia HV. Ale tak takie ogniwa ładuje się wyższym napięciem końcowym.
Od złe strony podchodzisz do problemu. Załóżmy że mamy dwa ogniwa o tej samej pojemności ale różnym Rw. Wtedy prąd płynący przez nie jest taki sam. Różnica pojawia się napięciu. Ładowanie ogniwa o wyższym Rw wymaga wyższego napięcia do uzyskania tego samego prądu. Połączenie szeregowe wymusi ten sam prąd (nie idzie bokiem). Napięcie na ogniwie z niższym...
Możesz wpiąc 3 żarówki 55W w 3 fazy . Ale nie gazuj bo je popali i obserwuj jasność. Oczywiście regulator wpięty. Nie bez powodu są one w przewiewnych miejscach . I jeszcze ciekawostka, te regulatory ładują wyższym napięciem na jałowych obrotach.
tak, jest możliwe ładowanie aku rozruchu wyższym napięciem, niż daje alternator, gdyż moduł ładowania posiada powielacz napięcia (widoczny na schemacie DC/DC). Czerwony kabel od sterownika J367 do przekaźnika łączenia równoległego akumulatorów służy właśnie do ładowania akumulatora rozruchowego. Alternator natomiast dopasowuje napięcie do akumulatora...
Jak będziesz ładował wyższym napięciem to akumulator naładuje się szybciej, ale też szybciej będzie się zużywał. Dodano po 1 A rezystor właśnie po to, aby ograniczyć ten prąd.
A co przede wszystkim zabija akumulator? W sensie że skraca jego żywotność diametralnie? 1. Trzymanie w stanie rozładowanym, długie trzymanie niedoładowanego (zasiarczenie - kryształy siarki wytrącają się w ogniwach, nie biorą udziału w reakcjach, zwiększają opór i zmniejszają pojemność aku - są bardzo trudno rozpuszczalne i jak porządnie zasiarczysz...
Tak, to jest 1,2V, ale ładować musisz pod wyższym napięciem. Obstawiam 1,5-1,6V.
Tworzyłem taki projekt w szkole ale na wyjściu akumulatora miałem przetwornice dc/ac 12/230. Cały układ posiadał blok ładowania z zabezpieczeniem przed przeładowaniem między panelem a aku. Blok kontroli rozładowania akumulatora między aku a układem zewnętrznym. W razie pytań pisz. Takie układy zabezpieczają w znacznym stopniu akumulator żelowy. Poza...
Kolega Rzuuf ma pełną rację. Kondensator pokaże napięcie max na wyjściu. I należy ładować trochę wyższym napięciem.
Witam, Moje pytanie dotyczy napięcia ładowania samochodów elektrycznych. Dużo się mówi o podnoszeniu napięcia ładowania w przypadku prądu stałego DC do nawet 800 V. I tutaj moje pytanie. Na przykładzie BMW i3 z napięciem nominalnym pakietu 360 V. Czy taką baterię akumulatora jesteśmy w stanie naładować przy napięciu wyższym? Czy bateria ta wytrzymałaby...
Najpierw musisz określić w jakim trybie chcesz ładować akumulator. Z tego co piszesz wynika, że jest to praca buforowa. To jest ważne, bo akumulator ładuje się napięciem wyższym niż jego napięcie znamionowe, co da się obserwować w samochodach spalinowych z akumulatorem 12V.
Ok, Zwykły mostek greca, warto było by dać jakiś kondensator, potemjakiś tranzystor mocy z potencjometrem i tyle. Nie jestem jednak pewien czy 12V zmiennego Ci wystarczy do ładowania, bo aku musi być ładowane wyższym napięciem, zakladając 12V * pierwistek(2) = 17V około i trzeba pamiętać o spadkach napięć na tym trafie. niech się ktoś jescze wpowie...
No, a jeśli ładowarka to urządzenie służące do ładownia akumulatora i składa się z zasilacza i ewentualnie układu regulującego parametry ładowania, to i TP4560 i BMS są częścią odpowiadającą za ładowanie. Różnica polega na tym, że BMS wymaga zasilacza z ograniczeniem prądu ładowania i napięciem wyższym niż napięcie ładowanej baterii a TP musi mieć zasilacz...
Tak. Często jest bardzo duża różnica między ładowarką, a zasilaczem. Ba, często jest duża różnica między dwoma różnymi zasilaczami. A kierowanie się kształtem wtyczki prowadzi najprędzej do spalenia sprzętu. ;) 3,6 to typowe napięcie pracy tej wkętarki, akumulatory muszą być ładowane wyższym napięciem, przy czym prąd też musi być odpowiedni. Podaj model...
Dzięki za radę. Pomiar napięć zrobiony :) I prostownik ruszył :) Nie mogę jednak ustawić napięcie wyższego niż 12,8 V, przy którym to napięciu prostownik zaczyna ponownie ładować. Chciałbym aby włączał się ponownie przy wyższym napięciu. Co zrobić? Zwiększyć potencjometr PR1 czy też wstawić większy rezystor R7?
Dawno temu zmierzyłem natężenie prądu przepływającego do i z akumulatora w samochodzie: https://youtu.be/_FZ9deEzdvk https://youtu.be/AyBDRbhC4Ns Czyli jak wziąłem np z akumulatora 5Ah i odpale auto to po jakim czasie te 5Ah sie uzupelni? Akumulator 5 Ah nie jest przystopowany do ładowania prądem o tak dużym natężeniu, jakie może podać alternator. Ulegnie...
Kiedyś używano płyt antymonowych (Sb) i napięcie końcowe ładowania takiego akumulatora to 14,5 V, obecnie stosuje się domieszkowanie wapniem (Ca) i aby w pełni naładować taki akumulator, potrzebne jest napięcie 16,2 V. Oczywiście akumulator w samochodzie jest ładowany napięciem 14,4 V - 14,8 V i dlatego nigdy nie uda się wykorzystać jego pełnej pojemności....
Ładuje wysokim napięciem ale małym amperarzem przez co nie niszczy baterii Ja mam rozne prostowniki automatyczne Automatyczne i manualne 2w1 wraz z regulacją na których mogę ustawić i V i A Rzekomo jest przyjęte że nie powinno przekraczać 16V a A powinno być 10% pojemności akumulatora Wedle mojej opinii prostownik jest w porządku żeby ładować nim baterie...
4 400 mV to tylko 4.4V wiec jesli juz to za niskie napiecie, a w praktyce zapewne blad pomiarowy w aplikacji ktora ktorej uzywasz. Zobacz czy gniazdo w telefonie nie jest zabrudzone i ewentualnie je wyczysc. A te mA ? Aplikacja jednak chyba dobrze pokazuje, bo gdy mam około 500mA to telefon ładuje normalnie. Problem w tym, że podpinam, jest skok do...
Na ładowaniu akumulatorów też się traci bo ładujemy je wyższym napięciem a rozładowujemy niższym. Do tego jeszcze moduły ładowania, dopasowywania napięcia czyli ogólnie kontroli ładowania tez nie maja 100% sprawności. Efekt jest taki że wydasz sporo $$$$ a i tak odzyskasz te 80% z tego czym ładowałeś te akumulatory. Przelicznik 0,8 wcale nie jest taki...
Nie może a na pewno zostanie doprowadzając akumulator do zniszczenia. 11,5-12V to też trochę sporo, akumulator będzie ładowany sporo wyższym napięciem niż zalecanym przez producenta.
Witam Panowie Dioda 1N4148 (skad ten symbol??) jest napewno niepotrzebna. Dodatkowo Ogniwo Słoneczne o takich parametrach to tylko w super słoneczny dzień, ogniwa mogą być ładowane wyższym napięciem, bardziej chodzi o prąd ładowania ( w tym przypadku ani napięcie, ani prąd nie będzie cały czas stabilne), zauważę również: im niższy prąd ładowania, tym...
Jutro jak już doprowadzę agregat do wcześniejszej świetności (dzisiaj podawałem mu paliwo ze strzykawki) to zmierzę jakie to 12v jest i kiedy występuje. Jak wyjdzie równo 12v to temat do zamknięcia. Nie pomyślałem o tym że akumulator ładuje się wyższym napięciem :/
Zacznij od pomiarów, zmierz napięcie akumulatora bez uruchamiania silnika oraz pouruchomieniu, alternator powinien ładować do napięcia 13,8V do 14,4V kwasowe, ładowanie wyższym napięciem powoduje szybsze zużycie akumulatora. Jeżeli jest prawidłowe po wyłączeniu silnika i wszystkich odbiorników sprawdź pobór prądu z akumulatora (zależy od wyposażenia,...
Czyli jeżeli mam akumulator żelowy, który na dłuższą metę nie powinien mieć więcej niż 13,8V to nie będzie utrzymywany w napięciu wyższym niż ta wartość. Zaś w jeżeli chodzi o ładowanie to akumulator będzie ładowany do osiągnięcia 14,4V , a po takim naładowaniu jest zostawiany w "spokoju" (po takim naładowaniu napięcie chyba samo po chwili spada)....
To że się przełączył na bypass to normalne, tak samo że podaje sumę napięć wszystkich ogniw prawidłowo mimo uszkodzenia jednej, nie będzie tylko działał bo jest rozłączone rozładowanie i czasami ładowanie. Możesz podpiąć zasilanie do tej jednej celi i ją naładować do poziomu innych. Możesz też załączyć balanser z ustawieniami do działania poniżej napięcia...
Witam posiadam "fokę" od ok 2 lat mam podobny problem. W jakiejś książce wyczytałem że Ford wymyślił inteligentne ładowanie tzn. przy niskich temperaturach otoczenia na początku ładuje wyższym napięciem, po ok 1 min napięcie spada do normy tj. ok.14,4 V jest to sytuacja normalna i raczej bym się tym nie przejmował ja zaopatrzyłem się we wskaźnik ładowania...
Zamiast stabilizatora 7805 dałbym L4940V5 (low drop), w efekcie czego ładowanie rozpocznie się przy niższej prędkości. Stabilizator 7805 zadziała dopiero przy napięciu wyższym niż 7,5-8V.
Witam.poszukaj w archiwum EP i EdW.Na bank nie ładuj przez rezystor wyższym napięciem tylko impulsami.
Mam ja manipulator stołokulotoczny zasilany jednym akumulatorem lub ogniwem R6. Manipulator pracuje do napięcia 0,9V lub nieco poniżej. To jest dobre napięcie dla akumulatorów NiCd i ogniw alkalicznych oraz cynkowo węglowych. Akumulatory NiMh nie lubią tak głębokiego rozładowania i pownno ono się zakończyć przy napięci 1 lub 1,1V. W zasadzie poniżej...
Sugerował bym się na Twoim miejscu opisem z zasilaczy, czyli 17,4VDC. Chodzi głównie o to że akumulatory zawsze ładuje się wyższym napięciem niż one posiadają (u ciebie to 14,4V). Jeśli dokładniej to chodzi o to iż większe napięcie wymusi ruch ładunków elektrycznych do akumulatora a nie odwrotnie. Według mnie możesz dać transformator w zakresach od...
Na podlinkowanej stronie Varty pod wykresem jest też zapis o bezpiecznym ładowaniu akumulatora: "Użyj ładowarki o charakterystyce IU oraz wyższym napięciu ładowania (2,6 V/ogniwo)". Ja osobiście ładuję akumulatory z płynnym elektrolitem napięciami 16.0 ... 16.2 V.
Ja nie ograniczam napięcia ładowania na takich akumulatorach, ponieważ jest ono różne w zależności od stopnia zużycia ogniwa. Napięcie 1,6 V na ogniwie to granica zabezpieczenia. Jednak zauważyłem, że bardziej zużyte ogniwa również prawidłowo się ładują, ale przy odrobinę wyższym napięciu, czasem dochodzącym do 1,7 V. Poza tym oczywiście można ładować...
Ogólnie zauważyłem że szybkie ładowanie maksymalnym prądem i wyższym napięciem w początkowej fazie ładowania przez rok zmniejsza pojemność baterii o około 10-15 % zależnie od ilości cykli. Faktycznie masz rację że po 2 latach prawdopodobnie wymienię telefon na nowy, ale ten akurat chce dać komuś z rodziny, więc lepiej jak by bateria pozostała w lepszej...
Informacje o spływie masy czynnej po przekroczeniu napięcia 14,4V w czasie ładowania były zawarte w instrukcji obsługi akumulatora. Także zarzut kłamstwa proszę kierować do producenta akumulatorów, ew. do pisarza instrukcji obsługi. Rzeczywiście takie zapisy mogły się znaleźć w instrukcji dla nieznającego się kowalskiego. Po prostu lepiej mu ograniczyć...
Po przewinięciu uzwojenia 1 końcówka cewki wędruje na masę 2 na diodę i z diody bezpośrednio na + aku. jest to ładowanie jednopołówkowe którego sprawność wynosi ok 30% Takie ładowanie występowało w motocyklu WSK125 2 Ładowanie 2 połówkowe.Wykonaj mostek diodowy składający się z 4 diod,podepnij te 2 kable bezpośrednio pod mostek diodowy,jeden plusowy...
Prawdopodobnie coś źle zmontowane w układzie regulacji prądu: D1 P2 R3 R2 T1 4k7. Pomierz napięcia, to może się znajdzie, gdzie jest błąd. Akumulatorów Li-Ion nie wolno ładować napięciem wyższym, niż podał producent, ani zostawiać po naładowaniu na dłuższy czas w ładowarce - to grozi wybuchem!
Kolega poczyta opisy na stronie sklepu: [url=https://www.skyrc.pl/skyrc-s65-lado... [url=https://www.skyrc.pl/skyrc-imax-b6-... B6 mini. W opisie pakiet=bateria akumulatorów zamknięta w jednej obudowie lub w umieszczone w koszulce termokurczliwej....
Witam wszystkich. Kupiłem akumulator centry którego nie można ładować napięciem wyższym niż 14,4V, a mój prostownik potrafi dać nawet 17V. jak tanim kosztem zmniejszyć napięcie?
(at)jarroq Ładowarka ta ładuje wg. instrukcji do napięcia 14,6 V, co jest w zupełności wystarczające. Dobrze jest ładować akumulator prądem 1/10 jego pojemności wyrażonej w Ah. . To ładowarka celowo obcina prąd ładowania przez co proces ładowania drastycznie się wydłuży Aby prąd był większy, ładowarka musiałaby podnieś napięcie ładowania , co jest niekorzystne...
Napiszę dla potomnych, po odłączeniu kabla komunikacji hdq pomiędzy bateria a sterownikiem, rower jedzie , ale oczywiście nie wiedząc jaki jest stan baterii, po prostu miga ikona pustej baterii. Więc można sobie wyobrazić że jeśli nie mamy możliwości uruchomienia oryginalnej baterii, to będzie jeździł na nieoryginalnej, trzeba wtedy tylko gdzieś na...
I tu i tu masz straty przetwornicy niby step down ma wyższą sprawność z racji mniejszych prądów ale to też nie jest regułą. Połączenie szeregowe ogniw wymaga dobrej jakości ogniw (o powtarzalnych parametrach) oraz tzw balansera i wtedy pojemność pakietu przy nieskomplikowanych balanserach sprowadza się do pojemności najsłabszego ogniwa lub sekcji ogniw...
Przy takim połączeniu będzie potrzebna ładowarka lub zasilacz o napięciu 14.5V. W przypadku zasilacza należy go najpierw włączyć do sieci i dopiero dołączać do baterii. Odwrotna kolejność może spowodować uszkodzenie zasilacza. Motocyklowa ładowarka 6V może ładować raz jeden, raz drugi akumulator 6V do czasu kupna ładowarki o wyższym napięciu.
Bawiłem się dzisiaj suprekondensatorami i po podłączeniu ich szeregowo i ładowaniu napięciem 5v zauważyłem, że mają różne napięcia po naładowaniu, a dzień wcześniej jeszcze przed napisaniem tego posta, ładowałem jednego z nich wyższym napięciem, niż nominalne.Czyli trochę zepsułem jednego z nich?Czy to normalne różnice produkcyjne?
Witam. Proszę o ocenę. Z wątku o ładowaniu akumulatorów wynika, że nie powinno się ładować wyższym napięciem niż14,4v. Podłączyłem swój akku do regulowanego prostownika i ustawiłem napięcie na 15v. Po 8 godz. prąd zmalał do 0,5A i pojawiło się zielone oczko w akku. Po następnych 2 godz. prąd ma wartość 0,2A, a napięcie ustawione na poziomie 15,3V. Teoretycznie...
Akumulator przy ładowaniu gazuje zawsze. Chyba nowe prawo kolega sformułował. Akumulator gazuje powyżej pewnego napięcia, zależnego od temperatury elektrolitu. Dlatego właśnie regulator alternatora obniża nieco napięcie latem a podnosi zimą. Co innego lekkie gazowanie przy napięciu ładowania w samochodzie, tj. przy 14,4 V a co innego silne gazowanie...
Witam. Akumulatory będą ładowane ze źródła o wyższym napięciu. Prąd do źródła o niższym napięciu nie wpłynie, zaporowo działa układ prostowniczy w alternatorze lub układ prostowniczy w zasilaczu do ładowania akumulatorów.
Nie będę polemizował, nie znam się. Ale czytam wszędzie i: "Akumulatory nowszej konstrukcji nie dopuszczają ładowania napięciem wyższym (mierzonym na klemach) niż 14,4V, to jest próg gazowania." "Napięcie ładowania winno wynosić maksymalnie 14,4 V. Ładowanie jest wystarczające dla ponownego zamontowania akumulatora, jeżeli napięcie jest stałe (14,4...
Może źle sformułowałem pytania za duzo mysli za wolne pisanie i dość chaotycznie co mi się notorycznie zdarza. Dokładnie miałem na myśli zvs jako zasilanie cewki z iskrownikiem zamist transformatora który bym musiał kupić a zvs mnie bedzie kosztować grosze bo wiekszość elementow mam. Ale jeżeli ma niską sprawność oraz iskrownik bedzie dawał słabe efekty...
Tylko, że wieksze Uzaś to mniejszy prąd (dobrze mówie?) i wiecej mocy. W sumie podczas ładowania akumulator jest też ładowany ciutke wyższym napięciem. Zobaczymy jak to bedzie działać. W nocie katalogowej rzeczywiscie pisze wiecej, ale po dokonaniu pomiarów amperomierzem (Uzaś-12V, Glosniki 4Ω), amperomierz pokazal 0,8 A.
Witam, ale może kolega mieć zużyte koło pasowe od alternatora i mimo braku piszczenia i dobrego naciągu wirnik alternatora będzie miał poślizg. Do alternatorów można dostać regulatory o wyższym napięciu, chodzi mi o napięcie wyjściowe z alternatora.
Wszystko zależy od tego jaki masz prostownik. Ten z Lidla w swoim aucie (megane), mógłbym śmiało podpiąć bo ma napięcie max 14,7V. Jak masz inny prostownik o wyższym napięciu ładowania to bezpieczniej odpiąć aku.
Akumulatory, tak jak się wypowiedział kolega Bartek_Wosik, ładuje się wyższym napięciem, niż same mogą dać (np. 6 V ładujemy napięciem około 7 V, 12V około 14,5 V). Co do 0,1C: Prąd oprócz napięcia ma jeszcze inną wartość, a mianowicie natężenie (ja osobiście wole określenie amperaż). 0,1 C oznacza że ładuje się prądem około jednej dziesiątej pojemności...
Prostownik pozwala ładować do wyższego napięcia. Napięcie celi jest 2,4V i więcej nie wsadzisz.
Skoro są to firmówki to trzeba poszukać na liście zgodności. W telefonie i tak jest układ ładowania przy troszkę wyższym napięciu tylko troszkę bardziej będzie się grzała elektronika odpowiedzialna za ładowanie. Bardziej martwił bym się o ten mniejszy prąd.
Cześć. Rok temu miałem to samo, zgłosiłem do NAC i przysłali nowy zasilacz, który po roku znowu zaczął świrować. Działanie losowe, jak się wyłączyło na kilka godzin to przez kilka minut chodził, a później znowu brak zasilaniam napięcie na zasilaczu na starcie było 32V i spadało do 0V w przeciągu kilku minut. Postanowiłem kupić jakiś inny AD8530N3L o...
To są zalecenia dla pracy buforowej. Autor pisał o zastosowaniu w pracy cyklicznej. Przepraszam, nie doczytałem do końca. W takim układzie można ładować takie baterie napięciem trochę wyższym niż 2,3V/cell. W dokumentacji twoich baterii powinno być ujęte ile producent dopuszcza (np. Remco o ile pamiętam podaje 2,5V). Producent pakuje w pełni naładowane...
Zwykły kwasiak można wyższym napięcie do uzyskania gęstości poprawnej.
Mniejsze natężenie to dłuższe ładowanie. Za wysokie napięcie może w końcu spowodować uszkodzenie akumulatorów w baterii. Zapłon to najgorszy scenariusz.
Ok, ale pomijając już ten amperomierz. Czy lepiej ładować napięciem na koniec 16,5V czy 15,5V czy przy wyższym napięciu nie będzie bardziej się gotował? Oraz jak długo powinno ładować się rozładowany akumulator. Napięcie było na nim 12V więc domyślam się , że całkiem rozładowany choć samochód odpalał. Słychać tylko że rozrusznik troszkę wolniej się...
Pytam się tych co obecnie stosują takie ładowanie, zwłaszcza z wyższym napięciem. Ile współczesne akumulatory wytrzymują ładując je napięciem 16-19V? Bo jeśli faktycznie jest 6-7 lat to śmiem twierdzić, że takie ładowanie skraca ich żywot. To co kiedyś było dobre to przy innej technice wytwarzania akumulatorów już nie musi być takie dobre. A ja śmię...
Zrobię sobie regulację na triaku ale pytanie teoretyczne wciąż zostaje i może ktoś mocny go rozwikła i opisze tu tak łopatologicznie i szczegółowo-dlaczego wyprostowane napięcie z transformatora zostaje podbijane przez akumulator, bo najlepiej teoretycznie byłoby tak jakby jeden akumulator o wyższym napięciu ładował ten o niższym.
Tytuł może wprowadzać w błąd gdyż takie tematy się pojawiały, lecz moje pytanie jest z nieco innej beczki. Mianowicie chodzi mi o to czy dajmy na to akumulator 12V można ładować napięciem nieco wyższym np 17-18V i jedynie nie dopuścić by akumulator naładował się do większego napięcia jak 14.2-14.4V czy ładowanie takim napięciem jest szkodliwe? Czy może...
Z ograniczeniem prądu można ładować nieco wyższym napięciem (w końcu akumulator ma niezerową rezystancję szeregową) w celu regeneracji płyt ale: - akumulator powinien się doładować w aucie, - 13,9-14,0V to bardzo słabe ładowanie w aucie, zwłaszcza przy eksploatacji miejskiej. Powinno być stabilne 14.4V, max. 14,6V. Posługując się miernikiem cyfrowym...
Ładowarki modelarskie mają możliwość zasilania z akumulatora (np taka imax b6: 10.5-18V) i ładowania różnych typów ogniw, w tym ołowiowych (nie ma problemu z napięciem wyższym niż napięcie zasilania). Tylko ta cena.
Wszystko zależy od typu akumulatora. W samochodach osobowych ładowanie akumulatora kwasowego odbywa się na zasadzie podpięcia do niego źródła o nieco wyższym napięciu niż napięcie jego znamionowe i bez dodatkowych układów wszystko działa poprawnie i nic nie wybucha (w każdym razie nie często). Bardzo prawdopodobne, że w Twoim samochodziku nie występują...
Ponownie przywołuję BILANS ENERGETYCZNY! W akumulatorze 12V/33Ah można zgromadzić energię 12x33=396Wh. To oznacza, że pobierajac z niego moc 40W po niecałych 10 godzinach będzie wyczerpany DO ZERA, i trzeba go będzie ładować ok, 10 godzin, prądem ok. 3,5A, do napięcia końcowego w zakresie 13,8 ... 14,4V. Ładowanie wyższym napięciem grozi ZNISZCZENIEM...
Akumulatory Li-ion, Li-poly mają specyficzne wymagania co do techniki ładowania, i o ile nie jest do nich dołączony układ, który zapewnia ich spełnienie, muszą one być spełnione przez układ ładujący urządzenia używanego do ich ładowania. Istotne jest napięcie końcowe (przekroczenie tego napięcia może spowodować wybuch) - ono bywa różne, w zależności...
Próbuję dalej. Ustawiłem V min. 12,6. V max. 16,8. Tak ustawiony moduł przerywał ładowanie przy 16V według multimetru. Nie wiem jaki w tym czasie był aktualny prąd pobierany, a właściwie tłoczony do akumulatora. Gdybyś zmniejszył prąd, to przerywanie ładowania zaczęłoby występować przy wyższym napięciu. Wynika to z tego, że napięcie mierzone przez...
Zastanów się- naprawdę bez znaczenia 50A dla 50Ah czy 100Ah? Jak ten bidny 50Ah musiałby być wydojony żeby taki prąd wymusił na alternatorze? Bo tak to działa, wyobraź sobie, że alternator niczego na siłę nie wciska, daje tyle, ile od niego "zażąda" akumulator plus sieć pokładowa auta. W dodatku alternator (sprawny) nie ładuje napięciem wyższym niż...
No mam do tego zasilacz opisany powyżej ale pokazuje 20V an wtyczce Po podłączeniu do gniazdka ładowania spadnie do wartości poniżej 15V. Ten zasilacz 9V ni jak nie nadaje się do ładowania tego ustrojstwa gdyż ma za małe napięcie. Prąd zawsze płynie od punktu o wyższym potencjale do punktu o potencjale niższym.
Prąd przemienny Transformator działa na 50 Hz 25 Hz ładowanie wysokim napięciem małym amperażem 25 Hz praca załączenie obciążenia obwodu Prąd przemienny sam sterował pracą układu 🙂
Rozumiem że w tym zestawieniu straty na regulatorze będą bardzo duże? Korzystając z panelu o wyższym napięciu zauważyłem ze proces ładowania trwa dłużej (więcej godzin w ciągu dnia ładuje akumulator). Tragedii nie będzie. SinusPro ma wbudowany regulator MPPT ale schodzi dosyć nisko z napięciem panela. Ma za to niezaprzeczalną zaletę jaką jest trafo...
Nie mam innych ogniw do podmiany. Jednakże jeśli prąd wychodzący z prostownika jest o napięciu 1,7 V, to chyba za mało. Myślę, że ogniwa w tym powerbanku są o napięciu dużo wyższym. Przeszło 3 V.
Moze przy ciągłym napięciu ładowania 15,8volt tak ale ładowarka o której mowa ładuje chyba impulsami. Mam prostownik mikroprocesorowy firmy Semi który ciągle monitoruje stan naładowania i na podstawie tego dobiera długość impulsu ładującego, podejrzewam że i ten Black&Decker tak robi. Podczas ładowania akumulatora sprawdzałem to napięcie i tak wysokie...
sterowanie napięciem wyższym sterowanie wyższym napięciem transformator wyższym napięciem
siemens sirius wymiana silnika nawiewu blokada mechanizm
mikrokomputer cobra1 deawoo lanos
Kod błędu "_ F _" w suszarce Miele T8861WP Jak zrobić hiperłącze do innego arkusza w Excelu?