A teraz :?: #include <avr/io.h> #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <math.h> unsigned char buf[20]; double x=23.1256; int main(void) { dtostrf(x,6,2,buf); return 0; } Pośpiech , to zły doradca :( Przepraszam. Piotrek
Autor pisze, że jak dotyka masą do kabelka ze wtryskiwaczy, to silnik utrzymuje pracę. Raczej go nie zalewa
Stag qbox plus
Wyciągnij skrzynkę bezpieczników ( dwa kręty na krzyżak), za nią- z tyłu-masz taki wysoki zielony przekaźnik, wyjmij go i zobacz czy nie ma zimnych lutów. Standard w fieście.
sprawdź może czy jest impuls wtrysku i napięcie na wtyczce wtryskiwaczy. jeśli idzie o cewke to sygnał idzie do niej z modułu zapłonowego
Cisnienie na rampie masz wystarczajace do odpalenia. Impuls na wtryski jest?
Dzięki u mnie był uszkodzony czujnik położenia wałka , teraz auto pali ale jak po stoi noc to się zapowietrza nie mogę zlokalizować nie szczelności
Dodajesz przerwanie od przepełnienia timera i w nim zliczasz ilość przepełnień. Reszta to już matematyka. Przykłady: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011... http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
Nie ma tam czegoś takiego jak impulsator wtrysku rozruchowego, tam jest czujnik termiczno-czasowy plus impuls z rozrusznika
Wtryskiwacze są sterowane impulsem masowym.
Widać, do żadnej wartości nie można się przyczepić. Po odłączeniu albo walka, albo wału, pojedynczy impuls na wtryski nie pojawia się
jesli nasz impuls wtrysku i cisnienie paliwa ,a wtryskiwacz nie podaje paliwa to chyba oczywiste ,ze zacina się wtryskiwacz.Czym sprawdzasz wysterowanie wtryskiwacza ? To ,ze cisnienie spada po paru sekundach to nic wielkiego. Uszkodził się zawór zwrotny w pompie paliwa.Skutkuje to tym ,ze jak zgasisz motor to moze zagotować się benzyna(temp wrzenia...
Jak dla mnie to za bardzo siadło napięcie podczas któregoś z kolei rozruchu i sterownik dał impuls na wtryski w nieodpowiednim momencie. W/g mnie problem jest w akumulatorze lub skorodowanych połączeniach głównych przewodów zasilających i masowych.
z napieciem 215V wyglada jakby w starym sterowniku wyszlo napiecie podobne do napiecia sterowania wtrysku, z tym ze wtryski sterowane sa bardzo krotkimi impulsami zwykly miernik nawet nie powinien ich widziec.
Jak będziesz czyścił pojedynczo, wystarczy dwa ampery wydajności, jak wszystkie razem, pasuje mieć ze 12 amper. Czas impulsu nie powinien być krótszy niż 2-3 milisekundy. Poniżej tej wartości wtrysk może się nie otworzyć. No i musi być przystosowany do pracy z obciążeniem indukcyjnym.
Ale napisałem, że przy sterowaniu "ręcznym" wtrysk działa, tylko, że komputery nie dają impulsów otwierających wtrysk. Poza tym kompem z fiesty, reszta jest dedykowana do Scorpio 2.0i.
Co do połączeń, to był jakiś problem, bo jak poruszałem wiązką (tą nad skrzynią), to usłyszałem załączający się moduł przekaźników. Widocznie gdzieś złącze (pewnie na module) nie łączyło. Masz odpowiedz na pewno kabeleczko od masy lata lużno, cykają przekazniki, posprawdzaj jednak te połączenia, cudów nie ma przed chodził to po wymianie też musi
Możliwe że sterownik. Podłączyć tester podczas "niepalenia" i sprawdzić czy np jest komunikacja ,widzi obroty itp. Albo sprawdzić podstawy jak iskra czy impuls wtrysku.
Brakuje tylko wymienić cały silnik. Co ci da wymiana kompa? Zapłon "strzela " 5v na dwa gary ,to był by problem na dwóch. Jedynie co może być to impuls wtrysku ,czego nie sprawdziłeś jak wygląda.
Podmień sprawny komputer i bedziesz wiedział lub pomierz rezystancje przewodów od wtrysków do komputera.
Rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala. Nie pokazuje żadnego alarmu. Jak to diagnozować? Iskra ,impuls wtrysku ,a więc podstawy. Tester masz ,jaki silnik dokładnie?
Zacząć trzeba od podstaw: czy jest iskra, ciśnienie paliwa na wtryskach, czy wtryski dostają impuls do otwarcia, czy czuć przy nieudanej próbie odpalenia paliwo z wydechu? Później będziemy myśleć dalej.
Wtrysk sterowany jest impulsem / bez oscyloskopu nie zmierzysz/ masy ze sterownika , pin 59 , a przez opornik z pinu 58. Sterownik natomiast otzrymuje sygna z czujnika wału. Z tego co opisałeś / iskra jest , pompa paliwa pracuje / czujnik jest w porządku. Oporność cewki wtryskiwacza to około 2 omy , należy sprawdzić , czy masz impulsy na pinie nr. 1...
Wtrysk to piny 2 i 3 2 to zasilanie (+), 3 impuls masy ze sterownika. Rezystancja wtrysku koło 1,5ohm
Problem w immo, typowa usterka, puszka jest po prawej stronie, trzeba wymontować wentylator. Napraw ją.
Ja testowałem impuls probówką tylko tam jest malutka żaróweczka może 1W i też raz mignęła mocniej a potem ledwie co. A co oznacza że wtrysk podpiąłeś na krótko? Ja jeśli podam impuls masy prosto z aku to wtrysk działa natomiast przez sterownik nie chce.
P0190- Czujnik ciśnienia palia. Znajduje się w listwie wtryskowej. Błąd w jakim kontekście? (zwarcie , przerwa ??)
O który czujnik chodzi, gdzie on się znajduje.
Silnik X16SZ. Jak gaśnie to brakuje iskry, impulsów wtrysku czy obydwu w/wym? Pompkę paliwa słychać wtedy przy kręceniu rozrusznikiem?
A skąd masz pewność, że padnięty komp? Brak impulsów na wtrysk a przy tym pewnie brak iskry może sugerować padnięty czujnik położenia wału.
Witam! Naprawiam ostatnio takie autko. Klient przyjechał na jakąś prostą naprawę, jak kazałem mu wjechać do warsztatu, to już nie odpalił :) Sprawdziłem całą elektronikę i: -sterownik nie daje impulsów na wtryski (podaje napięcia stałe ale nie emuluje)!!!! -iskra jest -sygnały z czujników trafiają do sterownika (kształt sygnału z czujnika położenia...
Witam mam problem z 406 z 2000r sterownik silnika magneti marelli IAW 4BP.11 problem jest taki ze auto nie pali iskra jest a brak impulsów na wtryski kody blędów to 311 i 1700 prosze o pomoc .
Doświadczeń nie mam - z tego co wiem, mapę paliwa dla centralki LPG IV wykonuje się w trasie - trzeba przejechać ten sam odcinek, możliwie zróżnicowany (ok 5- 10km) kilkakrotnie na przemian na benzynie i na gazie, każdorazowo korygując czasy wtrysku LPG. Trzeba doprowadzić do takiej sytuacji, że komputer benzynowy nie zmienia czasów wtrysku podczas...
Tak zobaczysz, bo oryginalne ECU "nie wie" czy samochód pracuje na benzynie czy na LPG, a czasy impulsów sterujących wtryskami benzynowymi są podstawowymi danymi dla sterownika LPG IV generacji.
201 impuls wtrysku Czujnik położenia wału?
jakie napięcie jest na wtryskiwaczu gazu lpg w Lanzi Renzo instalacji ? Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Napięcie zasilające wtryskiwacz gazu LPG w instalacji Landi Renzo wynosi zazwyczaj około 12 V (pochodzące z instalacji elektrycznej pojazdu). Jednak faktyczny sygnał otwierający i zamykający wtryskiwacz jest sygnałem impulsowym (PWM),...
Pytalismy sie dokładnie mechanika i to jest na 100% błąd "Impuls wtrysku" Kodu błędu nie pamięta, ale tak sie nazywa ten błąd
Piszesz , że odcina paliwo na wtryskach , tz. odcina - brak impulsów /czas wtrysku/ , czy brak paliwa - ciśnienie?
Witam, Objawy są takie, że samochód odpala i pracuje tylko na 2 cylindry. Cylindry nr 1 i 4 nie pracują. Co sprawdziłem: 1. Kody błędów: P2100 obwód silniczka sterującego siłownikiem przepustnicy /Przerwany P2110 układ sterujący siłownikiem przepustnicy - wymuszone ograniczenie obrotów 2. Ciśnienie sprężania równo 14 bar na każdym cylindrze 3. Iskra...
Dobrze rozumiesz.
Jak ktoś będzie badał jakąś H4 to pewnie i uszkodzi :D Do czego ci oscyloskop do pomiaru impulsu masowego na wtrysku??? Np czasem przy gazie się przydaje, czy wtrysk gazu nie zwiera z benzynowym... Ale tu akurat kontrolka się sprawdzi lepiej niż miernik, który może nie nadążać za impulsami i pokazywać głupoty.
Sprawdź przekaźnik ,który odpowiada za wyłączanie wtrysku być może nie łączy stycznik przekaźnika lub kable są uszkodzone. Wtrysk jedno czy wielopunktowy. a pompę też masz wyłączaną w czasie pracy na gazie.
Iskra jest? Paliwo na wtryskach jest? Impulsy na wtryskach są?
Nie będzie działało.Kluczyki z centralką immo(na foto) i sterownik silnika wymagają synchronizacji ze sobą.Co z kontrolką immo na desce rozdzielczej. Ratuje cię kontakt z osobą specjalizującą się w immo.
Uszkodzony prawdopodobnie Emulator wtryskiwaczy i na dwóch cylindrach nie masz ujemnych impulsów na wtryskach.
Komputer dzięki tym impulsom steruje wtryskami i momentem zapłonu świec. Tak więc jak nie ma impulsu to nie ma wtrysku paliwa i iskry na świecy.
Plus po stacyjce z wtrysków benzynowych. Obroty sterownik może czytać z impulsów wtrysków benzynowych. W czym problem silnik przekladasz, a elektryka się zostaje. Nic nie zmieniasz.
Sprawdź czy do wszystkich wtryskiwaczy docodzi zasilanie oraz impuls wtrysku. Może odcięcie wtryskiwaczy szwankuje (emulator wtryskiwaczy). To by bylo najsensowniejsze wytłumaczenie.
Możliwe że problem w skrzynce bezpieczników, może złącze okrągłe z przodu silnika. Miernik w rękę i jazda. Jeżeli masz skrzynkę bezpiecznikowa tak jak w golfie 3 to gdzieś na forum jest rozpiska do skrzynki która ułatwi Ci pracę. Zobacz przewód czerwono-biały ze złącza białego G1/8 (8 pin) w skrzynce bezpiecznikowej. Złącze czarne M2 (2 pin), przewód...
Panowie! Podmieniałem wtryskiwacze, jak podam sterowanie na drugi wtrysk z 4 to gar pali. Proszę jeśli to to, w 2000 roku była chyba jakaś zmiana, kod silnika by się przydał...Jako ciekawostka, ten silnik siedzi też w Kia Clarus.:D http://obrazki.elektroda.net/74_12587412...
Witam Od nie dawna planuję stworzyć sobie jakiś komputer pokładowy a że jestem początkujący to mam pytanie czy jest gdzieś impuls wtrysku w mechanicznym wtrysku mam Audi 80 2,0 na wielopunkcie z komputerem KE-Motronic. Pozdrawiam
Nie ma czegoś takiego - każdy system wtrysku ma inaczej.
A ja obstawiam że spalisz w końcu ten samochód. Sprawdziłeś obecność prądu na w/wym bezpiecznikach oraz przejście pomiędzy bezpiecznikami a końcami przewodów przy wtryskach, lampce czy ECM-ie?
Jeżeli nie ma iskry a czuć poliwo to znaczy że impulsy idze i komputer widzi i impuls wtrysku jest inaczaj by nie było wtrysku że iskra jest czyli faktycznie jej nie ma myślę ze prawdopodobnie alatm odcina to że jej nie ma.
Co możne podawać impuls na wtryski że się otwierają podczas hamowania silnikiem? Kolego ecu podaje impulsy na wtryski zawsze.
z wtryskiwaczy wychodza po dwa kable, jeden jak sie domyslam to zasilanie a drugi to impuls wtrysku. co powinien odcinac emulator wtryskiwaczy - zasilanie czy sygnal?? instalka lpg jest firmy Autronic a silnik to oplowski 1.6 16V.
Wamatorskich warunkach nie do zrobienia, najpewniej na lampę stroboskopową.Przedtem należy sprawdzić wtryskiwacze. Silnik będzie się też mulił jeżeli filtr paliwa zapchany. W amatorskich warunkach nie do zrobienia........ czemu? Moze jest jakis standardowy sposob ustawienia pompy przy odpowiednim kacie walu silnika, bez uzycia kapilary. A w jaki sposob...
Witam, podepnę się do tematu. Opel Astra F 1.4 44kW 1996r. C14NZ, ogólnie brak mocy silnika. Parametry na biegu jałowym: Prędkość obrotowa: 925; Temperatura silnika: 98,3st; Impuls wtrysku: 1.0ms; KWZ: 12,2-13,6; MAP: 0,2-0,3 bar 1,0V Coś jest nie tak z podciśnieniem w kolektorze. Rozrząd sprawdzony, brak katalizatora, zapłon ustawiony na lampę 10 stopni.
Bez problemu. Częstotliwość impulsów z wtrysku nie powinnna przekroczyć 500-700Hz.
Ok, poszukam, choć to samo słyszałem o SEO. Po montażu okazało, się że i30 i staga jednak nie obsłuży. Po canie SEO nie potrafiło wyłączyć/zablokować wtrysków, impulsów zapłonu czy czegokolwiek innego tak aby sterownik gazu nie uruchomił silnika. Popytam jeszcze... zasada działania blokady jest niby podobna co w seo.
...każdy wtrysk wali cztery razy paliwo na każdy błysk świecy... Kolego 605sri ...i tak ma być - jest prawidłowo! To nie jest system wtrysku sekwencyjnego. Zapomnij o ilościach impulsów wtrysku - przyczyna zalewania leży gdzie indziej... Przeczytaj uważnie to co napisał georgesgr
Po jednym obrocie wałem brak impulsów wtrysku. iskra jest. w pamięci sterownika same zera. brak pamięci też nie pomaga. diagnoskop pokazuje zero usterek. insynuacje? te zera mnie zastanawiają.
Wspólnym mianownikiem jest brak gazu w komorze spalania po cutoff czyli gaz zostaje w wężyku 30cm i dolocie nawierconym 20cm od zaworów i autko gaśnie. Klasyka gatunku. Trzeba sobie postawić 1 ale to 1 zasadniczo ważne pytanie - "dlaczemu" producenci samochodów nie montują wtryskiwaczy PB na 30cm wężyku ? "A potem usiąść i zacząć to robić" Dodaj w BRC...
Zrobiłem to auto ale metodą druciarską czyli przełącznik do środka i przed zapaleniem impuls na wtryski. To auto kolegi a on nie chce się ładować w koszta tym bardziej że ma już drugie auto. Miejmy nadzieję że sterownik nie rozsypie się do końca. Dzisiaj jeszcze sprawdziłem co możliwe kable itp, kostkę stacyjki, zasilanie i masę sterownika, wszystko...
W audi 80 1.8 kod silnika NE , wtrysk jest cały czas otwarty, gdy kręce silnikiem do wtrysku dochodzi cały czas napięcie, nie ma impulsów ???
Dopóki błędu nie wyświetli to na gazie chodzi dobrze. Impuls sprawdzałem tylko na wtyczce do wtrysku. Nie wiem za bardzo jak sprawdzić czy komputer daje impuls.
Przy prawidłowo ustawionym rozrządzie i sprężaniu ,na samostart/ plak czy coś takiego musi odpalic choc na chwilę. No chyba że wydech zapchany. Sprawdź małą probówką czy jest impuls na wtryskach bo iskra niby jest. A np koło zamachowe nie da się inaczej założyć ? Bo tam blokada wału wchodzi w koło zamachowe tak?
Jeżeli jest tylko jeden impuls na wtryskach w czasie kręcenia to chyba masz słuszne podejrzenia że to immo .
Jutro rano podeśle,ja osobiście montowałem emulator do tego sterownika.
Witam. Próbuję ożywić silnik, niestety okazało się iż tylko jeden wtryskiwacz podaje paliwo. Wtryski są sprawne, mimo to najpierw podawane jest paliwo wszystkimi wtryskami na raz (jeden impuls) a potem tylko wtrysk czwartego cylindra otwiera się co pół obrotu czyli tak jakby przejmował impulsy wszystkich wtrysków. Gdzie jeszcze szukać usterki? Okablowanie...
Wiec jak wykonac przyrzad pomiarowy impulsu wtrysku? Chodzi o to ze czesto bledow w ECU brak,cisnienie ok a palic nie chce.
Sprawdź, czy nie uwalił ci się tranzystor od dawki wtrysku w sterowniku (opisów pełno w internecie). Skoro nie masz błędów komunikacji ze sterownikiem pompy, to program masz wgrany. Poluzuj wtryskiwacze i dobrze odpowietrz pompę. Nawet bez impulsów dawki wtrysku powinieneś mieć na wtryskach około 20 barów ciśnienia z pompy wstępnej łopatkowej. Koszt...
Chciałbym zrobić układ, który będzie mierzył czas między impulsami, a na bazie tego będzie rozdzielał sygnał idący do listwy wtryskowej na 4 wtryskiwacze. Da się zrobić ale uwierz mi, wolał byś to zrobić na mikrokontrolerze, poza tym musiał byś modyfikować czasy impulsów sterujących wtryskami, paliwo które podaje wtryskiwacz przy zamkniętym zaworze...
ale tutaj pisałem że kilka razy bylo tak że jakis impuls byl
Witam samochód t4 2.5b acu ecu o numerze 023 906 024b fabrycznie bez immo, problem polega na tym że upalilem coś w ecu gdy wymieniałem licznik na licznik z passata b4 z obrotomierzem wcześniej był z zegarkiem było niby ok po podłączeniu itp.Nagle dym poszedł z kabli od wtyczki licznika stopiło dwa kable po tej operacji samochód odpalić nie chce,wcześniej...
Sprawdz czy wtrysk którys nie przelewa.
Witam, proszę podpowiedzcie w następującym problemie: Carisma 1.6 (4G92) benzyna (bez gazu) 1998r. nie odpala, iskra jest, pompa paliwa pompuje. Nie otwierają się wtryskiwacze, zasilanie na wtryski jest - brak wysterowania z sterownika silnika- kable sterownik wtryski sprawdzone, zasilania i masy na sterownik też. Moje podejrzenie to immo lecz nie widzę...
Mam pytanie za 100 pkt: Dlaczego impuls na wtryski spóźnia się o 6 , a nie o 5 lub 4 sekundy. Czy ktoś może mnie wytłumaczyć powody fizyczne / narzędziowe , elektryczne ,elektroniczne/ tego zjawiska?
pozycja 22
Zwykły próbnik napięcia z żaróweczką 5W i to wystarcza do zaobserwowania impulsów na wtrysku. Na plaku silnik pracuje. Jakim napięciem komputer wysterowuje wtryski podczas rozruchu po uzyskaniu ciśnienia?
Sterowane impulsami.
sprawdź czy masz impuls na wtryskach
potwierdzam, brak iskry i jeden impuls na wtryski - immo.
jak jest ciepły ma iskre i impuls na wtryski? jak nie to wymien czujnik poł wału
Pomogła wymiana komputera na nowy . Zamykam temat .
Sterownik LPG opoźnia czas wtrysku i podaje impuls do otwarcia wtrysku LPG. Wyliczane jest to wew. algorytmami sterownika lpg na podstawie czasu wtysku sterownika benzyny.
podstawy iskra jest? paliwo jest ? impuls na wtryski jest?
Mam taki pomysł na sekwencję na 2 wtryskach gazu w silniku 6cio cylindrowym. Silnik bmw rzędowa szóstka m20b25 12v 171km półsekwencja. jedna sonda lambda 0-1V Tłoki chodzą dwójkami 1:6/2:5/3:4 tłoki rozłożone wzdłuż osi wału jak na gwieździe trójramiennej (piszę to jakby się ktoś zastanawiał) zapłon 1-5-3-6-2-4. Wtryski podzielone na dwie sekcje po...
czy w momencie krecenia masz impuls na wtryski i iskre na swiecach?
Zacznij od sprawdzenia sondy lambda, obstawiam że spalanie to może być jej sprawka, lub przepływomierza Albo silniczka krokowego. Takie gdybanie, "a może to, a może tamto". Oprócz czujn ików regulacyjnych jest jeszcze coś takiego, jak zużycie samego silnika. Przy spadku sprężania, spada sprawność procesu spalania. Oczywiście wtryskiwacz może "lać",...
(...) y mi tylko na otwarciu żeby sprawdzić czy zawór działa. (at)ElektrodaBot AI: Czy możesz podać konkretny model wtryskiwacza Wartsila, z którym pracujesz? VV0-G071EV3 188 7054 167 710 PAAE172665 AI: Czy masz dostęp do jakiejkolwiek dokumentacji technicznej lub schematów dotyczących tego wtryskiwacza? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Przeskanowane, wychodzi że jest OK, immo nie sprawa problemu, w każdym module sygnały i zezwolenia prawidłowo. Na plaka nie paliłem, ale mechanicznie ok, ciśnienie ładnie trzyma, pompa paliwa Ditp. pracuje. Tak jak pisałem TYLKO jeden (1) impuls na wtryski, zasilań nie gubi itp. Stawiam mimo wszytko na ECU (Delphi Delco hybyryda) A co ma czujnik wałka?...
jeszcze nie sprawdzałem bo trzeba trochę jechać do auta.Patrzyłem na wtrysku i brak sterowania masy,podmieniałem też wtrysk.Czym sprawdzić pewniej impuls na wtrysk -miernikiem czy żarówką
Google zablokowali? Wtrysk synchroniczny to wtrysk grupowy/mono - jedno otwarcie wtryskiwacza/grupy wtryskiwaczy wypada na każdy impuls zapłonu, nieważne którego cylindra i nie ważne jakiego suwu. Wtrysk asynchroniczny - każdy wtryskiwacz sterowany oddzielnie, wtryskujący różną ilośc paliwa. Wtrysk sekwencyjny zaś, to pojedynczy wtrysk w fazie suwu...
podaj konkretnie co ginie, iskra, impuls na wtryski, pompa paliwa nie ma zasilania?
Tylko dlaczego impuls idzie na wtryski i one normalnie podają paliwo . Dodam jeszcze że podłożyłem drugi zestaw startowy i jest bez zmian . I dlaczego nie ma żadnych błędów
Pozwolę sobie odpowiedzieć na swój post - nie wina sterownika, a złego styku jednego z przewodów w aparacie zapłonowym (moduł pod kopułką). Jak widać, na LPG moduł chodzi autonomicznie, na benzynie przy braku któregoś sygnału odcina wtrysk paliwa. Temat zamykam, pozdrawiam.
Wzmacniacz cewki nie działa poprawnie? Iskra jest? impuls ma wtryski jest? Jaka kompresja? Jaka analiza spalin?
przedewszystkim oscyloskop i sprawdz czujnik wałka rozrzadu i wału, mam nadzieje ze nie ściągasz wtyczek z wtrysków i w ten sposób nie sprawdzasz impulsów bo to ci nic nieda - poprostu po ściągnieciu wtyczki zanikają impulsy. zobacz w parametrach mierzonych ciśnienie bo może komp go nie widzi, i sprawdz też wtryski bo mialem kiedys vito w którym ktoś...
Owszem lambda niema nic wspulnego z odpaleniem ale odcięcie czy emulacja wtrysków jak najbardziej sprawdz czy dochodzą impulsy na wtryski i rozrząd może być walnięty.
impuls wtrysk seicento impuls wtrysk mercedes generator impuls wtrysk
siemens ustawić piekarnik zasilacz przegrzanie jakie zelazko
harmonogram dahua harmonogram dahua
Moduł haka Westfalia – pin 5 napięcie stałe, pin 7 przerywane, pulsacja świateł pozycyjnych przyczepy Jak włączyć pilot do suwnicy Demag? Instrukcja krok po kroku