Zrób pomiary napięcia akumulatora i napięcia ładowania, inaczej nie mamy nawet o czym rozmawiać.
A czy nie prościej przekodować?? To też jest ciekawe- co w tym rumplu sprzed co najlepiej 15 lat chcesz przekodować w tej kwestii? Klemy IBS tam nie ma, nie ma też żadnego układu inteligentnego ładowania akumulatora.
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Jest błąd w tłumaczeniu instrukcji. Sprawdziłem wersję niemiecką: ładowanie startuje, to mruga wskaźnik LED (10) (według mnie na żółto, brak info o kolorze LED w instrukcji DE), a wskaźniki LED (14 16) świecą (na zielono, znowu brak info o kolorze); jak skończy ładować, to wskaźnik LED (10) gaśnie, a zapala się na zielono wskaźnik (11).
witam mam problem tego typu iz nie dawno samochód nie chciał odpalić ponieważ akumulator był rozładowany zdziwiło mnie dlaczego po nocy się rozładował podładowałem odpaliłem i sprawdziłem miernikiem ładowanie a tu się okazało ze nie jest równe raz ładuje 13.5V za sekundę 7V, a nawet 1V i za chwile znów 13.5V pokazuje co może być przyczyna??? proszę...
Jakieś błędy w systemie (VCDS)? Akumulator/ładowanie w porządku?
Ładowanie akumulatora sprawdzałeś ??
Widzisz inne rozwiązanie za rozsądną cenę? Za rozsadną cenę ? Trudno powiedzieć....silnik od np kosiarki + Alternator 24 V... - Wiesz, dużo nad tym rozmyslałem, biorąc pod uwagę jakość chinskich akumulatorow (lódka, etc). Pamietaj, że jeżeli Kolega chce mieć naprawdę duży zasięg jazdy, to musi to na bufor pracować. Niedawno na Allegro była do sprzdaży...
Witam serdecznie naładuj akumulator prostownikiem. kiedy był ładowany.
A jakie ładowanie jest fizycznie na akumulatorze ??
Najprawdopodobniej alternator do wyjęcia i regeneracji. Ładowanie zbyt małe. Jakie napięcie jest na wyłączonym aucie?
Tam regulator jest razem z szczotkami. Przy wymianie zobacz - czy wirnik nie jest zużyty (te miedziane pierścienie, po których "ślizgają" się szczotki). Często jest tak, że szczotka się "podwiesi", odbiera "iskrowo" i pierścień na wirniku jest fioletowy. Wystarczy przetrzeć drobnym !! papierem ściernym.
Jeśli Kolega Autor , dołoży przewody po byku zarówno (+) , jak ,i solidną glebę między alternatorem i akumulatorem, to zapomni o spadku napięcia i doładowywaniu akumulatora . Pozdrawiam
Dorzucę swoje 3 grosze a mianowicie ryzyko eksplozji akumulatora podczas ładowania Saper myli się tylko raz, niedouczony i/lub lekkomyślny "ładowacz akumulatorów" uczy się na własnych błędach :(
A czy z chwilą jak silnik nie pracuje a zapłon masz włączony zaświeca się kontrolka z ikonką akumulatora?
Akumulator ładuje co jakiś czas
Podejrzewam zbyt niskie napięcie czyli do sprawdzenia akumulator i ładowanie
Ja bym się pokusił o sprawdzenie mostka na alternatorze bo coś tu nie gra. Za małe napięcie ładowania.
Pierscienie slizgowe ok?
Jak podpinasz prostownik, to nie zdejmujesz jednej klemy z akumulatora ? Jesteś ryzykant. :-)
Niebieski przewód od kontrolki ma złączkę w okolicy akumulatora i tam się urywa.P
orientuje się ktoś dzie szukać usterki? Na początek sprawdź napięcie akumulatora.
Nie gasną: oleju, ładowania i wody. [czasem świecą a czasem nie] Gdy one się świecą to nie ma ładowania akumulatora.
Witam. Może to banalne. Ale sprawdź klemy akumulatora. I sprawdź też ładowanie.
Panowie żeby tak nie zakładać nowego tematu chciałem zapytać czy jak rozładuje mi się całkiem akumulator w audi a4 b8 to normalnie podpinam prostownik i ładuję ? Nic tam w komputerze się nie rozreguluje przy takim rozładowaniu? Czy przy rozładowanym akumulatorze otworzę drzwi kluczykiem normalnie wyłączając alarm?
Być może faktycznie żeście "przegotowali" aku. Podłuż inny na próbę . Wcześniej sprawdź pobór prądu a potem ładowanie. Wątpię że elektronika poszła, sam aku zabezpieczył ukłąd a tym bardziej auto odpaliło.
ładuj, tylko nie przekraczaj 14,5 V napięcia.
Podstaw dla pewności jeszcze inny akumulator.
Tym prostownikiem trzeba ładować przynajmniej 20 godzin. Koledzy dobrze radzą , sprawdzaj gęstość elektrolitu.
Dzięki będę kopał jak znajdę to napiszę co było , jak nie znajdę będę pytał dalej.
0,04A to akurat tyle ile powinno być. Albo słabe ładowanie, albo akumulator w złom.
Elektronika całą. Po prostu za niskie napięcie i poszczególne układy się wyłączają. Napraw ładowanie i podładuj akumulator.
Nie masz pojęcia jak tam wygląda ładowanie
Tylko dlaczego ta kontrolka jest ŻÓŁTA? To na pewno dotyczy akumulatora? Może płyn w chłodnicy? Nie znam Audi, ale w Mercedesie klient dolał wody w akumulatorze po same korki, a żółta kontrolka dalej świeciła... :)
Ok, sprawdź ładowanie, bo na 99% uwalony regulator lub szczotki się skończyły.
Zmieniarka uszkodzona, po drugie włącznik świateł hamowania, a po trzecie primo jak się przejedziesz to G85 skalibruje się i błąd zniknie. Co do wariacji akumulatora to sprawdź ładowanie oraz wrzuć bloki pomiarowe z sterownika zrządzania energią.
A ładowałeś akumulator ? Naładuj i sprawdz . Pozdrawiam .
dołóż "bokiem" do testu przewód min 2,5* D+ alternator-akumulator i wtedy mierz. Twierdzę utlenienie złącz bądź przewodu głównego.
Sam widzisz nowe, a jednak coś mu dolega. Jak styki będą choć lekko obrośnięte śniedzią to wytwarza się dodatkowy opór, co może skutkować słabym ładowaniem. Tym samym może skutkować słabe dokręcenie klem na akumulatorze.
Witaj mam ten sam problem i juz mam dość osiwieje przez to ale akumulator chyba raczej nie bo ja mam normalny
Opisze problem:W samochodzie Audi 90 normalnie gaśnie lampka ładowanie lecz ładowania niema od czego zacząć poszukiwania usterki?
Czy mogę uzyć do ładowania tego akumulatora zasilacza 15v 5Amper Panasonic Lead Acid Regulated Battery - jaka ładowarka do tego akumulatora? Jeżeli ten zasilacz to rozumiem że przez 10 godzin powinien naładować ten akumulator do 100 %? To jest zasilacz do laptopa. Do zastosowania "podłącz do akumulatora i zapomnij" nie nada się, efektem końcowym będzie...
dodam, że lądując akumulator 4 godziny i podłączając go, to w systemie pokazuje mi i tak 0%... Mając moduł akumulatora w samochodzie, i ładując odłączony akumulator pomijając moduł akumulatora to tak się może dziać ( ładujemy odpowiednią bezpieczną automatyczną ładowarką akumulatorów, aby nie przekroczyć napięcia i oczywiście podłączając się przez...
Coś w MMI grzebane? Menu, mapy? Bzdurne błędy - wrzuć pełen scan. Pobory prądu, ładowanie, podgląd w bloki w geatwayu/ster akumulatora zrobione ?
A ile Volt masz na akumulatorze na wolnych obrotach?
i od połamanego przewodu takie cos sie dzieje? To wygląda jakby nie ładowało akumulatora z tym ze zadna kontrolka nie swieci
Ok, oczywiście potwierdzam, można tak ładować, nic się nie popsuło, bardzo dziękuję wszystkim za pomoc!
Witam Chciałem się zapytać jakim alternatorem mogę ładować taki akumulator: http://www.profitexx.com.pl/index.php?id... Bo planuje założyć ten akumulator pod Audi a mam 140 amperowy alternator a w opisie akumulatora jest że maksymalny prąd ładowania to 62,5 ampera i czy ten alternator nie da mi wiecej...
Ładowanie patrzę za pomocą miernika prądu. Podłączony prosto pod klemy. Wynosi 14.2V. W Audi na liczniku z boku pokazuje "Ładowanie" i wynosi 0V. W środku na fisie pokazuje się kontrolka akumulatora. Co ciekawe, po przekręceniu kluczyka na liczniku pokazuje 0V, a powinno być 12V, a po zapaleniu było zawsze ponad 14V.
Witam. Alternator trzeba sprawdzić i naprawić, w przeciwnym wypadku ciągłe ładowanie / prostownik/ i rozładowywanie akumulatora aż do jego uszkodzenia. A wtedy 2 wydatki.
No właśnie że akumulatora nie odkręcałem do ładowania.
Powiem szczerze, że nie wiem ile się ładuje bo nigdy tego nie sprawdzałem. Podpiąłem i się ładował. Po naładowaniu zostawał w prostowniku w tym trybie podtrzymywania.
Albo odkręć sam regulator ze szczotkami i wymień szczotki zazwyczaj są zużyte Odłączyć akumulator i odkręcić przewody z alternatora i plastikową osłonę i tam masz regulator .
Jeżeli mogę coś poradzić, to sprawdź proszę jakie masz napięcie na akumulatorze, oczywiście bez obciążenia i odpalenia silnika a potem powtórz to samo przy odpalonym silniku i zobacz czy masz dobre ładowanie. Wiem, że w audi a4 gdy jest słaby akumulator lub alternator nie ładuje to można to rozpoznać po zegarach od prędkości i obrotów silnika. Gwarancji...
Można też interfejsem wejść w BCM'a i podnieść to minimalne napięcie, w renówce miałem ustawione fabrycznie na 11.8V, da się zmienić na maks. 13.0V - opisane jako "minimalne napięcie instalacji" czy coś w tym stylu. Ubocznym efektem może być utrata Start/Stop, w grupie Vag (Audi, VW, Seat, Skoda)
Wymieniłem bezpiecznik, ale nic to nie dało. Bo nie miało cokolwiek dać. Ale w momencie, kiedy jest on wyjęty, akumulator trzyma jak należy. Jeżeli to bezpiecznik od zasilania radia to radio lub coś zasilane z tego bezpiecznika rozładowuje akumulator.
Jesli nie odpiąłeś akumulatora od instalacji to masz pozamiatane. I po co w ogóle ładowałeś akumulator , przecież jest ciepło to sprawny powinien zapalić bez problemu?
Witam. Mam problem w swoim audi gdyz po włączeniu zapłonu i postawieniu choćby na 5 minut akumulator sie wyładuje doszczętnie tak ze trzeba go ładować 5h by odpalił. Akumulator ma 88ah i ma niespełna pol roku. Dodam że auto może stać tydzien i odpala bez problemu. Sprawdzalem komputerem były tylko informacje o niskim prądzie spoczynkowym ale nic nie...
Pewnie jesteś nowym nabywcą tego samochodu. Podejrzewam, że samochód został przygotowany do sprzedaży, a ma wadę ciśnienia oleju w silniku. Sądzę, że jest lampka oleju podpięta pod lampkę od ładowania akumulatora. Pozdrawiam.
A jakie jest ładowanie na stykach na podszybiu? A jakie masz na akumulatorze?
Chcesz ładować w aucie bez odłączania akumulatora ? bo to ważne.
heh bardzo ciekawe wypowiedzi :) jak można połączyć równolegle 2 alternatory które mają zintegrowane regulatory ?? przecież to absurdalny pomysł, nawet 2 identyczne bym się bał tak łączyć wzbudzenie jest zazwyczaj realizowane żarówką 4W, jest ona zawsze większa od pozostałych w panelu, jeśli jest 1,2W jak reszta to stosuje się równoległy rezystor tak...
Jazda na samym alternatorze bez akumulatora WTF ????? Serio ????
Mam nadzieję że pomoże. U mnie narazie jest ok. Zastanawiam się tylko dlaczego VCDS pokazuje mi że akumulator mam naładowany do 65Ah a fizycznie jest 110Ah i to do tego ładowany prostownikiem. Akumulator ma tylko 2 miesiące i zakodowany też jest prawidłowo.
Akumulator ładujemy 1/10 prądu pojemności aku przez 12h. Później można robić pomiary, po twoim ładowaniu na 100% akumulator, nie był w pełni naładowany.
Czarny kabelek od miernika dotykam do zacisku + na akumulatorze A czerwony do przewodu plusowego. On wytrzymuje średnio 2 tygodnie i trzeba ładować.
Czytałem ten poprzedni Twój temat ale nim zdążyłem cokolwiek napisać został przeniesiony do kosza. Nawet bez zdjęcia, każdy, kto się tym interesuje, od razu domyśli się, że chodzi o agregacik GG400, i tak jest w rzeczywistości. Wyprodukowany przez firmę Auto Union, dzisiejsze Audi. Przeznaczenie tak jak napisałeś, ładowanie akumulatorów i zasilanie...
Do autora tematu: Jedź do firmy, co typowo zajmują się akumulatorami i niech sprawdzą stan baterii i ładowanie. Zapłacisz 30 złotych i po sprawie.
A ja zapytam jaki olej masz wlany do silnika? W moim wypadku 10W40 Elfa, w Audi lany był motul 10W40. Wina świec?
Akumulatorów nie ładuje się napięciem, tylko prądem - ładowarka ma wypluwać takie napięcie, aby prąd płynący do baterii był stały i znany. Ja chcę wykonać bajerancką ładowarkę, która będzie inteligentnie sterować prądem ładowania w zależności od stopnia naładowania akumulatorka. Bezsens rdzennie. Zwykle ładowanie akumulatorka NiMH dzieli się na etapy....
Akumulator się sam nie rozładował albo mrozy i już padł ze starości albo brak ładowania. Prostownik dobry jest w cenie akumulatora.
A sama zarowka sprawdzona ?
Witam Naładuj dobrze akumulator ,to podstawa,lub załóż inny (na chwilę)z innego auta jeżeli masz taką możliwość.Rozładowany do zera lub prawie,musi być ładowany około 10-12 godzin .
czy auto odpala?
Przy włączonym silniku i wiatłach 14v a przy wyłączonym silniku i swiatalach 12.8v
Bierz ten co ma gwarancję na 2 lata i jak koledzy radzą sprawdź ładowanie .
Witam mam problem z Audi a3 8p 1.9 TDI 105 km otóż zapaliły mi się kontrolki ABS ESP kontrolka hamulca ręcznego kontrolka akumulatora (ładowanie jest) oraz kontrolka płynu chłodzącego po podpięciu komputera nie pokazało żadnych błędów :( co to może być?
No to ładowanie ok. Dobry akumulator ma w spoczynku te 12.5v ,także ten twój może być już bidny. Spadek poniżej 10v to tez źle.
Witam,ja już po pracy wiec jestem dostępny ,altek oryginalny bosch rano odpalam dioda ładowania zaczyna mrugać na 2 sek i gaśnie i tak w kółko ,napięcie ładowania w tedy na akumulatorze jak i na samym altku 12,4V lub mniejsze nawet 11.5V w zależności jak rozładowany jest akumulator,jak zgaszę auto i odpalę ładowanie jest 14,4V ....
Obawiam się, że także kupiłeś sterownik na 12V. Te przekaźniki z płytki na zdjęciach, są na 12V i nie będą działać poprawnie na napięciu dwukrotnie niższym. Pytanie, czy nie podłączyłeś nieprawidłowo akumulatorów? Tam są dwa akumulatory 6v, ale całość jest na 12V - tak napęd jak i ładowanie, więc powinny być one podłączone szeregowo, żeby dawać 12V....
Generalnie chodzi o to, że nigdy mi się ten akumulator nie zapalił mimo tego że nie miałem chwilowo ładowania akumulatora bo szczotki na szczotko-trzymaczu się skończyły (paliła się tylko czerwona kontrolka a na fis'ie był napis OK! Przerabiałem temat również słabego akumulatora gdzie po pewnym czasie już nawet nie zapaliłem na nim jednak po przekręceniu...
podkreśliłeś nowy akumulator a jego trzeba dobrze ładować sprawdx ładowanie na naładowanym aku,napiszjeszcze jakie masz radio i czy podłaczone na stałe czy po stacyjce
Żeby wykluczyć problem z modułem akumulatora lub instalacją podłącz "na krótko" żarówkę pod D+ alternatora, jak nie będzie ładował, to go na stół
pewnie zbyt duże napięcia ładowania zagotowało akumulator a po odłączeniu popaliło elektronike a on odpala wogóle?
Ile razy można to podawać ??? 51Ah - 8K0915105J / 000915105BB / 000915105DC 60Ah - 4F0915105 / 8K0915105G / 000915105DD 61Ah - 8K0915105H / 000915105AD / 000915105DE 70Ah - 4F0915105A / 8K0915105C / 000915105DF 72Ah - 8K0915105B / 000915105AF / 000915105DG 80Ah - 4F0915105B / 8K0915105D / 000915105AG / 4FD915105 / 8KD915105 / 000915105DH 95Ah - 4F0915105C...
Jeżeli alternator ci nie ładuje to po zdjęciu klemy plus z akumulatora powinien ci zgasnąć samochód, ja tak kiedyś miałem w audi i tak sprawdziłem.
Masz słabe ładowanie z alternatora .Przyczyn może być kilka walnięty alternator ,regulator napięcia ,słabo naciągnięty pasek alternatora ,uszkodzony przewód alternator -akumulator .Czy świeci ci się kontrolka ładowania?
Czy tam masz żarówki led , czy żarnikowe . Tak czy inaczej sprawdź poziom ładowania akumulatora. Co ma ładowanie do tego skoro żarówka obok świeci normalnie? Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Napisano że po 60 km włączy się silnik spalinowy i co za tym idzie pewnie przy okazji będą ładowane akumulatory, raczej zajedziesz na studia po kosztach komunikacji publicznej.
A nie wystarczy kupić nowy, markowy akumulator? Używam samochodu sporadycznie i na krótkich trasach. Wg mnie nie wystarczy, bo przy sporadycznym i na krótkich trasach używaniu samochodu alternator nie zdąży uzupełnić ubytków i dlatego w takich wypadkach racjonalne jest okresowe (do pełna) doładowywanie akumulatora i to nie czekając z tym aż klęknie....
Mieszkam w Słupsku. Tutaj nie ma nikogo kto by to ogarnął. Mamy tu jednego speca co ma super opinie. Usterkę ładowania usunął dokładając za tablicą drugą żarówkę...
Dodam że drzwi od kierowcy kiedyś były wyłamane akumulator trzeba ładować co tydzień bo się rozładowuje czasami nie otwiera wcale tak jak i nie zamyka Szybka diagnostyka i zapewne okaże się że kable w przelotce przetarte,albo zamek uszkodzony. Pobór zniknie, drzwi zaczną działać i zawsze to będzie tańsze niż dokładanie centralek z dodatkowymi pilotami.
Witam. Czy Vag widzi wszystkie sterowniki w drzwiach? VW zaleca na okres ładowania ściągnąć obydwa zaciski z akumulatora. Inne marki zresztą też.
Akumulator też warto sprawdzić, miałem podobne objawy w A6 tylko benzynowej, napięcie ładowania potrafiło spadać poniżej 13V przy większym obciążeniu, światła i klima, już miałem zrzucać przód żeby się dobrać do altenatora, aż któregoś dnia postała dłużej z włączonym radiem i nie odpaliła, wymieniłem akumulator i wszystko wróciło do normy, ładuje książkowo.
Zmierz napięcie tego akumulatora pod obciążeniem np. włącz światła. Akumulator ładujemy prądem 1/10 pojemności czyli w twoim przypadku około 6A przez około 10 godz.
Audi A4 99 rok AFN, dużo to nie zmieni, ładowanie ma, bo na zgaszonym ma tylko co 12V. Może też być walnięty akumulator już. Co do obrotomierza, może zerknąć też na czujnik G28?
Owszem mam znajomego mechanika, ale tylko mechanika. Na podszybiu masz punkt masy dla sterownika silnika - porządnie wyczyścić, dokręcić i zabezpieczyć. Drugie te punkty są pod akumulatorem - jw. Sprawdź napięcie ładowania, czy jest prawidłowe. Jeżeli wykonałeś te wszystkie czynności powyżej, to wtedy zostają dwie opcje: zalana skrzynka przekaźników...
Co może być przyczyną brzęczenia i nie świecenia kontrolki ładowania i ciśnienia oleju w Audi 80 dodam że alternator po odłączeniu niebieskiego kabelka od wzbudzenia i podłączeniu żaróweczki 4W pomiędzy zacisk B+ a D+ ładuje książkowo akumulator napięciem: 14,15 V bez obciążenia. 14,05 V pod obciążeniem.
Nie musiałem jeszcze nigdy wymieniać głównego przewodu zasilającego pomiędzy akumulatorem i alternatorem , więc nie znam powodu dlaczego ten został dołożony. Przez słaby akumulator nie będzie się świeciła kontrolka. Słaby akumulator to problemy z rozruchem , ewentualność jest taka że jeżeli nastąpiło zwarcie cel w akumulatorze to efektem może być uszkodzenie...
Kostka stacyjki? Tylko to nie wyjaśnia dziwnego zachowania rozrusznika. Jest jeszcze opcja uszkodzenia mechanicznego akumulatora.
ładować akumulator trakcyjny ładować akumulator romet stacja ładować akumulator
huawei gniazdo naprawa stacyjka zacina rozszerzyć wolumin
schemat silnika renault trafic schemat silnika renault trafic
Dekoder NC+ zatrzymuje się na "boot" - przyczyny i rozwiązania Jak przyspieszyć kursor myszy w Windows 10?