Instrukcji obsługi trzeba przestrzegać. Skoro wyciągasz akumulator do ładowania to poszukaj w instrukcji na temat wymiany aku: wymontowania i zamontowania. Ja w moim, oprócz tego co pisze w instrukcji, robie podobnie jak maxtz tzn przy zakładaniu aku zakładam jedną klemę, a drugą przystawiam do słupka aku przez rezystor 10 ohm/5W (może być żarówka)...
Witam, Aby naładować go należy: - przestawić gałkę w pozycję AC DC 9-12V (Charge). - podłączyć przewody pomiarowe z zacisków V/om i COM do zasilacza napięcia stałego lub zmiennego 9 do 12V - włączyć zasilacz - nie pamiętam minimalnego czasu ładowania, ale po kilku godz. na pewno będzie naładowany, stan naładowania można sprawdzić włączając miernik przyciskiem...
Czyli kondensator potrzebny jeśli ma to ładować akumulatory. Kolega raczy żartować ;) kondensator nic nie da. Prostownik samochodowy ładuje akumulator "fragmentami sinusoidy" 13 V x √2 = 18,4 V (napięcie szczytowe) - ok. 1,4V (spadek napięcia na mostku Graetza) = ok. 17 V Przy napięciu większym od SEM akumulatora, diody prostownika pracują w...
Witam wszystkich. Dashboard nie był ładowany przez dłuższy czas. Po podłączeniu do ładowarki, nie występuje pożądany efekt. Ładowarka daję napięcie prawidłowe, ogniwa się nie ładują. Poniżej wartości na mierniku i mam drobne pytanie, czy już zamawiać cały nowy akumulator, czy jest możliwość taka że jest uszkodzony jakiś np. kondensator i serwis sobie...
Wg mnie agregat nie posiada AVR, ale najlepiej jak sam sprawdzisz. Zwróć uwagę, czy do wirnika podłączone są szczotki (podobne jak w samochodowym alternatorze), ja ich na załączonych fotkach nie widzę. Agregat ma układ prostownikowy do ładowania akumulatorów oraz kondensator do wzbudzenia prądnicy. Wg mnie jest to inny typ prądnicy, niż podałeś w linku.
Przetestowałem tę sytuację. Potwierdzam, napięcie po mostku bez kondensatora i bez obciazenia składa 14,6V . Jeśli będziesz wykorzystywał prostownik dla ładowania akumulatora kondensator jest nie potrzebny. Rola kondensatora będzie wykonywał akumulator .Tylko lepiej przewidzieć możliwość ograniczenia prądu .
Krótkie impulsy uśredni pojemność akumulatora - to też jest kondensator. Ja bym jednak ładował akumulatory odłączone od instalacji, gdy używam ładowarki automatycznej i gdybym chał osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Nie wiem jakie kryteria dany prostownik stosuje do doboru parametrów ładowania.
To już nic więcej nie rób . Przyczyną były padnięte ( i tak badziewne ) kondensatory . Termistor jest po to by poniżej 0 stopni nie ładować akumulatora . Działa to już więcej nie grzebać . No chyba że wymienić pozostałe kondensatory . Taki urok tych ładowarek bez wentylatorów że się grzeją i padają właśnie kondensatory .
Do tego celu najlepiej użyć superkondensatory, które ładujemy na zjeździe a rozładowujemy w dalszej jeździe. Akumulatorów w 10 sekund znacząco nie doładujemy. Możemy także ładować akumulatory tymi kondensatorami.
po niecałych dwóch minutach oporniki osiągaj przeszło 70°C i "czuć je na nos" A kto powiedział że tak ma nie być? Temperatura zależy od tempa odprowadzenia ciepła. Jeżeli jest wystarczające to opornikom nic nie grozi, a temperatura ustabilizuje się, w sumie na każdym z nich wydziela się niewiele ponad 1W. A swoją drogą Układ to transformator z mostkiem...
Za każdym odłączeniem aku musisz ładować konda.
Nie każdym prostownikiem do ładowania akumulatorów samochodowych można naładować kondensator. Są prostowniki z układem elektronicznym które bez dołączonego akumulatora nie dają napięcia na wyjściu. Czy ten prostownik daje napięcie bez dołączonego akumulatora można sprawdzić dołączając do wyjścia prostownika żarówkę 12V mocy 2 do 21W.
Jeżeli jest to 500F a nie 500uF to rzeczywiście można nawet zniszczyć baterie. Jeżeli ładowanie jest od zerowego napięcia. Nie jest znane Rw tego kondensatora. 500F to tak jakby ładować akumulator.
Mógłbyś ale lepiej byłoby podłączyć ją do jakiegoś akumulatora lub dużego kondensatora ładowanego z tych ogniw
Witaj Locoo! Masz rację. Akku te nie lubią gładkiego napięcia, bo się niszczą. Popatrz na budowę UPS-s, ładowanie odbywa się trafem z mostkiem i tyle, bez wielkich pojemności. Pozdrawiam
Do rozruchu nie powinno się stosować napięcia większego niż napięcie aku czyli 12 - 13V. I na takie napięcie robione są fabryczne rozruchy. Żadnego kondensatora nie zakładaj, bo on podbije napięcie i może powstać problem w samochodzie. Poza tym NIGDY nie podłączaj tego urządzenia do pojazdu w którym nie ma akumulatora. Akumulator, może być rozładowany...
Ładowanie akumulatora z kondensatorów naładowanych napięciem nizszym niż 12V łatwo zrobić tylko koszt samych elektrolitów będzie znaczny. Wystarczy ładować kondensatory równolegle a po jakimś czasie przepiąć je w szereg np zestawem przekaźników i rozładować do akumulatora. Niestety nie będzie to w żadnym wypadku ekonomiczne
to tak zwany akumulator Energi ładowany do 5 v
Witam. Buduje coilgun`a (działko magnetyczne), kondensator 350v 5100µF. Potrzebuje (wmiare małego) schematu ładującego ten kondensator z akumulatora żelowego 12v. Bardzo prosze o pomoc.
Może krótkim impulsem z akumulatora na cewkę Zrób impuls z kondensatora, dużego ładowanego z aku guzikiem, będzie jednorazowy strzał o dość dużej amplitudzie. Dzięki kondensatorowi nie spalisz cewki jakbyś ją bezpośrednio podłączył pod aku.
Napięcie po mostku bez kondensatora filtrującego ma postać impulsów o częstotliwości 100 Hz, a woltomierz pokaże średnią wartość napięcia DC, która wyniesie około 0,9 napięcia AC na wejściu mostka. Po podłączeniu kondensatora napięcie DC wyniesie 1,41 napięcia AC na wejściu mostka, minus 1,5-2 V (spadek napięcia na diodach mostka). Przy napięciu uzwojenia...
Jeśli stosujesz przetwornicę step-up, to trzeba tak dobrać napięcie transformatora, żeby z kondensatorem i bez obciążenia nie przekraczało dopuszczalnego dla zasilanych urządzeń. To przynajmniej jest proste, w przeciwieństwie do wyliczania, o ile spadnie napięcie przy obciążeniu. Na to drugie wyprowadziłem kiedyś wzór, napisałem według tego program...
Witam. W syrence rozlały się akumulatory. Po oczyszczeniu i uzupełnieniu zniszczonego kondensatora, brak ładowania akumulatorów syreny. Proszę o podpowiedź, jakie elementy odpowiadają za ładowanie?
Schemat to dioda LED podłączona bezpośrednio poprzez przełącznik do zielonego akumulatora. Ładowanie akumulatora z 230V jest za pośrednictwem tego czerwonego kondensatora, tam powinien być mostek prostowniczy; coś tam na zdjęciu widać Moduł WN to ten czarny walec, z jego lewej strony przewody WN podłączone do przedniej części latarki do tych zębów....
Witam mam taki problem chciałbym zamontować kondensator w prostowniku i nie wiem czy doorzę robię ? Jesli nadal ma to służyć ładowaniu akumulatorów ołowiowych to zły pomysł.
-> _Mandragora_ Jakiej pojemności kondensator i w jakim czasie chcesz ładować?
to urządzenie z super kondensatorami jest bardzo ciekawe, musi tam być przetwornica DC/DC podwyższająca, która w dłuższym czasie ładuje pakiet kondensatorów z akumulatora o niższym napięciu. Później następuje równoległe połączenie kondensatorów i akumulatora, a zgromadzona energia wykorzystana jest w krótkim czasie. Jak bardzo musi być zasiarczony...
Wniosek taki, że prąd nie jest tak bardzo tętniący z dołożonym kondensatorem. Więc teoretycznie akumulator naładuje się szybciej. W tym układzie z prostownika dwupołówkowego zrobił się po prostu zwykły zasilacz napięcia stałego z filtrem wyjściowym. Dlatego prąd wyjściowy się wygładził. W momencie gdy w przebiegu napięcie z mostka są wierzchołki to...
Jak to jakim napieciem?? No przecie jedno masz tylko napiecie z akumulatora!!
Ładujesz akumulator nie odłączony od instalacji samochodowej?
Po pierwsze zakres podanych napięć dotyczy nie napięcia ładowania, tylko napięcia, które panuje na zaciskach akumulatora w stanie pełnego naładowania, aby móc naładować akumulator do nap. 14,4V napięcie ładowania czyli napięcie na wyjściu prostownika musi być odpowiednio wyższe np. o 2V w zależności jakim prądem chcemy ładować akumulator. Po drugie,...
Posiadam najprostszy prostownik, tj. trafo + mostek + kondensator filtrujący Do ładowania akumulatorów samochodowych kondensator niepotrzebny.
Witam Oczywiście zastosowanie jednego mostka jest ekonomiczniejsze. Proponowałbym jednak poprzestać na mostku Graetz'a i kondensatorze filtrującym. Jak wiadomo na płynącym kablu wystąpią spadki napięcia mogłoby to prowadzić do niestabilności pracy niektórych elementów systemu szczególnie tych na końcu przy założeniu, że napięcie stabilizowane jest w...
Witam, zapomnij o tych akumulatorkach. Większego g***a w życiu nie widziałem. Rozlewają się, mają małą pojemność, korodują... Zacznij od wymiany akumulatorów na inne, np do telefonów bezprzewodowych (sam mam kx-a36a). układ ładowania jest prosty jak konstrukcja cepa: mostek, kondensator, rezystor. pozdrawiam
Kolega Ptolek zasugerował Ci najprostszy sposób zmierzenia napięcia szczytowego (te 20V nie wzięło się cudownie z kondensatora, tylko ono tam było ;)). Twój woltomierz mierzy napięcie skuteczne (Usk=Uszcz/1,41), stąd więc takie małe wskazania. Jak pisano wyżej, napięcie szczytowe jest ważnym parametrem prostownika do ładowania akumulatorów i to jego...
Dioda prostownicza (w skrzynce) jest sprawna. Na rozładowanym akumulatorze (sprawnym) napięcie zawsze będzie niechętnie wzrastać przy ładowaniu, dlatego pomiar napięcia ładowania (te w granicach 14.4 V) będzie możliwy tylko przy w pełni naładowanym akumulatorze. Takie uproszczone rozwiązanie ładowania w silnikach AM6 nie posiada kontroli napięcia ładowania...
Po co takie duże kondensatory do odzyskiwania energii? Wystarczy tam dać mostek prostowniczy, kondensator i przetwornicę. Przetwornicę ustawiamy na 41,5V (jeśli w rowerze jest akumulator li-pol lub li-ion) i przez diodę podłączamy do akumulatora. Dzięki temu podczas hamowania będziemy ładowali akumulator, a nie kondensatory. Pomiędzy przetwornicę a...
Można jeszcze zaoszczędzić na kondensatorze, stosując drugi mostek prostowniczy zasilający tylko układ sterujący, tam wrzucić kondensator 470uF-1000uF. Za mostkiem, przez który ma ładować się akumulator, kondensator w ogóle nie będzie potrzebny. Do symulacji ładowania akumulatora dorzuciłbym szeregową rezystancję (modelującą rezystancję wewnętrzną akumulatora),...
Taka mała moja uwaga - regulacja napięcia na triakach, czy tyrystorach powoduje zmniejszenie napięcia skutecznego przy prądzie przemiennym lub napięcia średniego przy prądzie pulsującym, nie zmieni natomiast napięcia maksymalnego (szczytowego), a do takiej wartości będzie dążyło napięcie ładowanego akumulatora. Jaka to będzie to wartość, łatwo sprawdzić...
Ładowanie i jednoczesne pobieranie z tego akumulatora prądu do generowania napięcia 230V, to jest taki "online UPS" na piechotę. Typowy UPS offline robi tak, że póki napięcie jest z sieci to na wyjściu jest podłączona sieć, a dopiero przy zaniku napięcia sieciowego, następuje załączenie przetwornicy generującej 230V. W tym samym momencie odłączana jest...
Mam to co mam w tej chwili. I problem dotyczy tego co mam. Tu potrzebuje rozwiązania. Zawsze można zrobić coś innego. Źle mi będzie jeździł Trabant mogę kupić Mercedesa. Ale nie o to chodzi. Pomiar samego napięcia za mostkiem z podłączonym kondensatorem i odpiętym akumulatorem wypada poprawnie i na module XH-M604 i na module miernika. Pomiar z mostka...
Czy pojemność kondensatora miałaby jakieś znaczenie dla pomiaru bez obciążenia, Jeżeli ma to być tylko pomiar napięcie, to pojemność kondensatora nie ma specjalnego znaczenia. Jego zastosowanie pozwala zmierzyć napięcie szczytowe jakie się na nim odłoży. Napięcie 12.5V które zmierzyłeś, to jest napięcie średnie i ono w tym wypadku nie jest wcale takie...
miedziana kostka z ozaczeniem "200A 75mV" Nie wiem jaki akumulator został wygotowany, bo taki koń (bocznik) byłby zasadny przy ładowaniu akumulatorów do 2000 Ah, lub wspomagania rozruchu. Przy ładowaniu przeciętnego akumulatora samochodowego (do 100 Ah) wskazówka amperomierza ledwo się ruszy z miejsca. Jeszcze raz sprawdziłbym dokładnie czy diody są...
Witam serdecznie mam takie pytanie czy na wyjściu regulatora mogę dać kondensatory żeby wyrównać ten impuls ładowania Pozdrawiam dziękuję akumulator 12V
Taki woltomierz jak na foto dobrze pracuje już od nap.4V.Zatem po podłączeniu zacisków prostownika do akumulatora jego wskazania będą poprawne gdyż ładowany akumulator będzie służył jak kondensator wygładzający napięcie na zaciskach wotomierza.
Można też zrobić zasilacz stabilizowany ze starego prostownika do ładowania akumulatorów dokładając kondensatory i stabilizator LM317 + tranzystor mocy.
Witam Uruchomiłem zasilacz, ale niestety jeszcze nie mam odpowiedniego obciążenia i pełną moc (24V/20A) testowałem przez chwilkę na 20 rezystorach 5W zanurzonych w wodzie i tak po kilku sekundach rozlutowywały się. Zasilacz działa bardzo dobrze i przez tą chwilę na maksymalnym obciążeniu tranzystory były ledwo ciepłe. Maksymalne napięcie z trafa na...
Jeśli użyto bezpiecznika 10A, to spodziewano się prądu skutecznego 10A - wyprostowany jest znacznie mniejszy - dla obciążenia opornikiem wyprostowany = 90% skutecznego, ale dla ładowania akumulatora (albo kondensatora) znacznie mniejszy, typowo 60% skutecznego - czyli 6A.
Jak ładuje akumulator to działa prawidłowo - prawdopodobnie oszukuje Cie miernik. Podłącz do zacisków prostownika dowolny kondensator o pojemności kilka mikro faradów i wówczas zmierz napięcie i prawdopodobnie bardzo się zdziwisz (przy elektrolitycznych pamiętaj o biegunowości).
Czy zastosowałeś masę z akumulatora na karoserię - dodatkową, przekroju takiego, jakiego masz zasilanie wzmacniacza ? Ładowanie masz ok ? Spadki na zaciskach jakie ?
No ale podłączenie na wyjście prostownika kondensatora spowoduje odfiltrowanie pulsacji, a akumulator powinno się ładować prądem pulsacyjnym wyprostowanym, a z kondensatorem będę miał już najprostrzej budowy zasilacz.
Jak już się tu znalazłem to chciałbym wiedzieć jaki powienien być kształt napięcia ładowania akumulatora z prostownika. Taki jak za mostkiem (czyli pulsacyjny) czy może odfiltrowany kondensatorem?
Gromadzenie energii w kondensatorach rzadko sie opłaca. Przelicz po prostu spadek napiecia na baterii kondensatorow po czasie jaki cie interesuje jako podtrzymanie. Nie zapomnij że kontroler ladowania tez jest wymagany: pusty kondensator to zwarcie, a 10F ładowane pradem 10A po sekundzie bedzie mialo tylko 1V.
Dziękuję za zdjęcia. Niestety Autorze nie mam dla Ciebie dobrych wieści na temat kontynuacji. Ze zdjęć wynika, że golarka ładowana jest układem z zasilaczem beztransformatorowym, co w dzisiejszych czasach nie spełnia norm bezpieczeństwa. W przypadku przebicia któregoś z kondensatorów (te zielone) grozi Ci porażenie prądem podczas ładowania golarki....
http://obrazki.elektroda.net/71_12880089... Witam. Ponieważ nieuchronnie zbliża się sezon na prostowniki, przedstawiam swoją konstrukcję. Parametry: -napięcie regulowane 1-15V -prąd regulowany do 8A -zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatora 14,4V -zabezpieczenie przed przypadkowym zwarciem zacisków -zabezpieczenie przed zamianą biegunów...
masz trochę dziwne podejście do sprawy , ale to Twój wybór mając ładowarkę nie prościej dorobić układ kontroli prądu ładowania na LM317 niż kupować komórkę po to aby ładować akumulatorki
Na kondensatorze mam: Gdy akumulator jest ładowany: 8.5V Gdy nie ma akumulatora: 8V Mogę podłączyć napięcie pod kondensator nie odłączając przetwornicy impulsowej (oczywiście wyłączonej z sieci) ?
Akumulatorki "zdechły". Sam układ ładowania nie ma właściwie żadnej elektroniki- dioda, 2 rezystory, kondensator. Poszukaj takich samych pastylek, z ciekawości popatrzę u siebie czy jeszcze żyją.
toszczu, jak ładujesz akumulator, to podbijanie napięcia nastąpi nawet bez kondensatora - akumulator go zastąpi.
Najprostsze, co można zrobić, żeby zmniejszyć zależność wskazań woltomierza od oporności wewnętrznej akumulatora podczas ładowania, jest układ z opornikiem, kondensatorem i diodą: opornik ma ładować kondensator ze stałą czasową np. kilkanaście sekund; dioda ma go rozładowywać do akumulatora. W ten sposób na kondensatorze będzie napięcie wyższe od minimalnego...
Jak wymienisz wszystkie czesci moze poza diodami led to powinno byc w porzadku. A to brazowe to kondensator 1uF/400V stały.
Był ładowany żaróweczką?
Tak, ale do pomiaru wstawiłem kondensator.
Po czytałem już trochę tutaj o ładowaniu aku ale za mało informacji uzyskałem. Na ten temat napisano już mnóstwo, tylko trzeba to czytać z krytycznie, bo dużo mitów na ten temat też napisano . Pod obciążeniem żarówki nap na jego zaciskach wynosi 11.3V wydaje mi się ciut mało. Natomiast gdy odłącze żarówkę nap skacze do 20V. Więc radzę do prostownika...
Jak działa to działa. Iskrzy bo się ładuje kondensator po pierwotnej stronie przetwornicy. Jak odłączysz sygnał REM to wzmacniacz się wyłącza?
Czerwone zmienny,dolne niebieskie plus, górne minus także obudowa kondensatora, napięcie do 40V.
Do punktów A i B ma wejść napięcie zmienne, które dopiero po diodach (mostek) będzie miało biegunowość (+ i -) i dalej trafi na kondensatory elektrolityczne. Napięcie zmienne oczywiście obniżone i odseparowane od sieci przez transformator.
hmm upewnij się wpierw czy te trafko wydoli 1,1-1,2 A .Jeśli wydoli, to zbij napięcie do 7-7,5v i będzie git.Ten jeden volt więcej nie zrobi mu krzywdy, często fabryczne ładowarki mają napięcie ładowania nieco wyższe od napięcia skutecznego akumulatora.Musisz uzyskać napięcie ~7v i natężenie ok 1,1-1,2 A powinno wtedy całkiem dobrze ładować.No i prąd...
Najlepiej byłoby skorzystać z akumulatora , bo wiele nowych skuterów ma go na wyposażeniu , a jeśli nie to zamontować dodatkowo z układem zasilania od prądnicy . Mogłyby wystarczyć nawet zwykłe baterie Ni-Cd w odpowiednim zestawie i układ ładowania . Kondensator nawet najbardziej pojemny nie zastąpi akumulatora , a wymiarowo nowoczesne baterie są podobne...
Oczywiście przez sprawne diody nie popłynie. Popłynie przez kondensator filtrujący napięcie.
(at)jaro33 Bo ja wiem... "TRUE RMS" to jest marketingowy bełkot. Trzeba doczytać kartę katalogową bo zawsze są obostrzenia (zakres częstotliwości najczęściej) i "TRUE RMS" bardzo są różne. RMS to RMS, po polsku "wartość skuteczna". Działa to dla prądu stałego, zmiennego, impulsowego, modulowanego - czegokolwiek. W tym przypadku rozmawiamy o prądzie...
Samo to że taki prąd ładowania wysadzi każdy akumulator, potrzeba by stworzyć połączenie kondensatora z akumulatorem, błyskawiczne ładowanie i długie rozładowywanie. Ale przez następne kilka jak nie kilkanaście lat możemy o tym pomarzyć...
Z płytaki tymi powerbank trzeba uważać, bo potrafią mierzyć obciążenie i chwilowo wyłączać wyjście. Co do reszty, jakiś gotowiec może być dobrym pomysłem. (at)redowyman z tym że TP nie zakończy ładowania jak bateria jest obciążona to u mnie tak jest :) ale że akumulator tam poszedł marny, głównie jako "kondensator" do modemu, to olałem sprawę.
tylko zastanawia mnie jeszcze czy jest możliwe, że występowały prostowniki bez filtrów, które powodują wzrost napięcia wychodzącego z transformatora ? i co w przypadku gdy prostownik nie posiada kondensatora ? Prostownik do ładowania akumulatora filtra nie wymaga. Sam akumulator może być w tym zastosowaniu rozpatrywany jako kondensator o bardzo dużej...
Próbowałem awaryjnie odpalać na superkondensatorze (1 F do car audio). Podłączony równolegle mały prostownik - udało się tylko odpalić kosiarkę - traktorek bez akumulatora i to po kilku próbach. Zarzuciłem ten pomysł jako trudny do realizacji (niebezpieczne przypadkowe zwarcia oraz skąd ładowanie kondensatorów jak akumulatory zdechły?). Jeżeli chodzi...
Witam. Jakby nie patrzeć, napięcie na kondensatorach (kondensatorze) jest bliskie nominalnemu. W takich warunkach kondensator ma większą szansę na uszkodzenie. Pzdr.
Dziękuję za tak szybkie odpowiedzi. Czyli co najlepiej zrobić w mojej sytuacji .... zmienić na słabszy sprzęt ? Albo wozić w bagażniku dodatkowy akumulator, taki o pojemności co najmniej 250 Ah i systematycznie go ładować prostownikiem.
Ale nie dla ładowarki mającej godzinami ładować rozładowany porządnie akumulator większej pojemności. Dławik grzeje kondensatory, radiatory grzeją kondensatory, jeden radiator nagrzewa układ przetwornicy: wszystko lawinowo nagrzewa się nawzajem. Bez zmian: chińskie badziewie.
Chyba macie rację z tym sterowaniem po stronie pierwotnej bo podczas ładowania akumulatora na kondensatorze jest bite 8,4V tak jak w specyfikacji a gdy wpięty jest wtyk 8,0V (7,9V w specyfikacji). Ale co by było gdyby mu jednak dać to napięcie 8,4V? ciekawe. ps. przy okazji kopnął mnie prąd. pozdro
Jak już to zostawić oryginalne ładowanie akumulatora. Na postojówki LEDowe, stop i sygnał wystarczy. Na światła dać prostownik połówkowy, kondensator i przetwornicę. Jakby brakowało prądu na światła, odłączyć cewkę oświetleniową od masy, dać dodatkowy przewód, podłączyć tą cewkę do niego i dać mostek prostowniczy, kondensator i przetwornicę. Kondensator...
Zobacz [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... do ładowania akumulatorów (auto) i poszukaj tam mojego programu na wyliczanie prostownika do ładowania akumulatorów. Do spadku napięcia na półprzewodnikach (mostek prostujący, stabilizator) dolicz jeszcze tętnienia na kondensatorze filtrującym (prąd/(pojemność*100/sek), dla pojemności...
Ja zasilam swoją wkrętarkę jakimś starym prostownikiem do ładowania akumulatorów - nie ma w nim żadnych kondensatorów tylko trafo o mocy ok 300Watt z odczepami do regulacji + mostek prostowniczy jeszcze selenowy :D i wszystko - przy takim zasilaniu spokojnie wiercę nawet otwory w grubych radiatorach w blasze i twardych tworzywach - w alu i tworzywach...
Co to może być ? Kondensator, dławik ? Skoro gdy zrobisz zwarcie, układ zaczyna ładować akumulator, to element jest zapewne szeregowy. Zatem kondensator bym odrzucił. :) Może to być bezpiecznik, a element układu ładowania. Generalnie, napięcie na akumulatorze powinno zatrzymać się na 4,2V.
Myślę, że superkondensatory nadają się bardziej niż akumulatory do odpalania silnika, szczególnie przy starym akumulatorze w warunkach zimowych, ze względu na znacznie większą moc oddawaną. Można np. ładować (z akumulatora) przez kilka(nawet kilkanaście) minut kondensator by przez kilkanaście sekund uruchamiać silnik z pełną mocą rozrusznika.
Taki zasilacz średnio się nadaje do ładowania tego akumulatora. Napięcie w nim jest niestabilizowane i prawdopodobnie za mostkiem będzie za wysokie. Ten zasilacz ma po prostu odczepy na transformatorze podawane na mostek i jakiś kondensator. Jego maksymalne napięcie po wyprostowaniu może być za wysokie. Taki akumulator powinien być ładowany stałym napięciem...
Witam. Autor pytał jakim kondesatorem wygładzić tętnienia, a nie czy zaleca się go stosować czy też nie. Osobiście radziłbym nie montować kondesatora do prostownika ładującego akumulatory. Przy bardzo dużej pojemności kondesatora wygładzającego, mostek prostowniczy będzie również obciążony większymi prądami, które ładują kondesatory. W związku z powyższym...
Nie musi mieć kondensatora, ładowany akumulator już nim jest. No chyba, że ów prostownik zamierzasz używać do zasilania czegoś innego, np. radio. W takim razie zaniechaj tej koncepcji.
Pierwszy mój pomysł to zastosowanie super kondensatorów, takich jak w boosterach, które ładowane byłyby z głównego akumulatora zasilania, a oddanie mocy byłoby tylko na przekaźnik rozrusznika. Czy jest możliwe zrobić taki moduł? Z czego miałby się składać? Ktoś może ma jakiś schemat lub mógłby wytłumaczyć oraz mniej więcej koszty takiego czegoś. Myślę,...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... - tu znajdziesz program do obliczania transformatora dla prostownika do ładowania akumulatorów. Ale on nie uwzględnia tętnień - kondensator filtrujący jest ładowany 100× na sekundę i potem rozładowuje się prawie przez 10 ms - trzeba policzyć z pojemności i prądu, o ile zmaleje napięcie (ΔU = I·10 ms/C)...
Większość wartości elementów pochodzi z oryginalnego schematu z kitu AVT2309, pozostałe były omówione w tym temacie - to jest podsumowanie. Jak są dwie wartości oddzielone |, to pierwsza jest dla 12V, druga dla 6V; C=2x2200uF/25V|16V PR1=10k|4.7k R1=220R R2=820R R3=22k R4=33k|1k R5'=1k|470R R6=22k R7=12R R8..R12=1R,2.2R,3.9R,8.2R,12R (zależne od prądu,...
Jak widzę mit 10% jest mocno rozpowszechniony... a ja mam akumulator żelowy 7Ah, i na nim pisze, że prąd ładowania nie powinien przekraczać 2.1A, co stanowi 30% pojemności. Diody oczywiście mogą być na większe napięcia i prądy, byle nie mniejsze. Kondensatory im większe, tym układ lepiej będzie działał, więc daj te 1000uF.
Ogniwo będzie działać tylko do czasu wyczerpania się metalicznego glinu. Dokładnie. Można by powiedzieć że jest to akumulator paliwowy. I nadal twierdzę, że reakcja roztwarzania aluminium w roztworze wodnym jest nieodwracalna, tj. po przyłożeniu napięcia nie wydzieli się z powrotem metaliczne aluminium. Sam się zastanawiałem i myślę że akumulator paliwowo...
Te dwa elementy to kondensatory, spoko można je "lutować w domu":D przecież ludzie w kosmos latają, wszystko zależy tylko od technologi... A powiedz mi w jaki sposób stwierdziłeś, że komp ładuje akumulator? Dodano po 4 PS sądzę, że bez tych dwóch kondensatorów sterownik ma szansę zaskoczyć. Patrząc po płytce to żadne strategiczne elmenty. Zrób fotkę...
dokłada za mostkiem kondensator 1000 mikro za mostkiem - czy to poprawna konstrukcja i będzie dobrze działać jako ładowarka aku? Ten facet zbudował zasilacz 12V do jakiegoś LED-a. Budując prostownik do ładowania akumulatorów nie musisz dawać kondensatora.
Jakiś prosty układ "odcinający": przekaźnik NO z cewką na napięcie od 6 do 9V i niewielki prąd, do 40mA, szeregowo z cewką trzeba włączyć opornik, żeby zasilać ją z napięcia, jakie jest na wyjściu ładowarki; styki mają łączyć ładowarkę z akumulatorem; równolegle do cewki przekaźnika podłączyć TL431 - tak, by mógł ją zewrzeć; na wejście REF TL431 podać...
Raczej należy ładować prądem pulsującym (prostownik bez kondensatora filtrującego), końcowe napięcie około 8.5V, prąd najwyżej C/5 (jak akumulatorki są 1500mAh, to prąd do 300mA), i trzeba sprawdzać, czy się nie grzeją - jeśli tak, to są już naładowane i nie należy ich dalej ładować.
Witam, Koledzy zapomnieli napisać, że procedurę ładowania trzeba również przeprowadzić po odłączeniu akumulatora od instalacji.
Obowiązkowo sprawdź zdatność do użytku kondensatora elektrolitu С2 220(470) uF -, a lepiej zamień jego na współczesny .
50W powinien wytrzymać, 75W wytrzyma na pewno. Można zrobić ze spirali grzejnej (trzeba pociąć na kawałki i połączyć je równolegle - np. 300W/230V na 10 kawałków). Ograniczenie prądu zmniejsza moment siły silnika - jeśli zmniejszy go poniżej oporu statycznego, to silnik nie ruszy. Może do silnika o innych parametrach (mniejszy prąd, wyższe napięcie)...
Tak trzeba wybrać ten większy amperaż 2,5. Ładować należy do momentu aż akumulator będzie miał te umowne 14,4V przy podłączonym prostowniku. Akumulatorowi na pewno nie zaszkodzisz. Co do pytania czy naładujesz ten akumulator do pełna to patrząc na to napięcie jakie podałeś czyli 13,47V (jeśli jest to napięcie bez kondensatora, a zapewne tak jest) to...
ładować akumulator przez żarówka ładować kondensator przez rezystor ładować kondensator przez cewka
minidisc laser sonoff temperatura husqvarna wysoki obrót
Co lata w kolbie lutowniczej stacji T12? Nierówna praca pompki w ekspresie Siemens EQ.6 - przyczyny i rozwiązania