Ta turbina jest na magnesach, a do ładowania akumulatorów się nie nadaje, szkoda kasy na takie wynalazki, komórkę naładuje. :D
Prawdopodobnie owa "ładowarka" to zasilacz 12V, który równie dobrze może służyć do ładowania akumulatorów i zasilania żarówki.
Podłączyłem żarówkę samochodową H4 do prostownika na wyjściu przewodów. W jaki sposób podłączył Kolega tą żarówkę? na pewno równolegle do akumulatora. Aby ograniczyć prąd ładowania akumulatora bardzo starym sposobem jest szeregowe podlączenie żarówki z ładowanym akumulatorem. Można wtedy dobierać wielkość prądu ładowania dobierając odpowiednią moc...
Podłącz go przez żarówkę H7 żeby z godzinkę go reanimować, jak w czasie ładowania osiągnie napięcie 13.8V znaczy aku uratowany, można dalej ładować bez żarówki.
Witam ponownie. Jestem tu znów ponieważ mam znów ten sam problem. Skuter znów przepala żarówki. Po raz kolejny wymieniłem regulator napięcia, rezystor i nic to nie zmieniło. Proszę o pomoc, czy może to być wina prądnicy? Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję.
Jeżeli po 2 minutach napięcie skacze do 15V to znaczy, że akumulatory są trupy i tyle. "Inteligencja" tych ładowarek polega na tym, że jeśli wykryją wzrost napięcia do końcowej wartości ładowania przy jednoczesnym spadku prądu ładowania uznają, że akumulator jest naładowany i przechodzą w tryb konserwacji. Obciąż ładowany akumulator żarówką reflektorową...
Nadwyżka zaświeci żarówki.
Witam! Prostownik ZAWSZE zadziała poprawnie: przewodzić będzie tylko ta dioda, która jest zasilana napięciem wyższym, niż istniejące na obciążeniu (+ spadek na diodzie). Jeżeli uzwojenia nie są przesunięte dokładnie co 120 stopni, to napięcia też będą tak samo nierówno przesunięte i przebieg po prostowniku będzie trochę "kulawy" (zrób sobie wykres z...
Też jestem za wymianą oświetlenia na 12V. Nawet czajniki na 12V się znajdą ;) Ale przetwornica to najprostsza opcja. Głębokim rozładowaniem akumulatora i jego uszkodzeniem nie ma się za bardzo co przejmować. Rolę zabezpieczenia przejmie właśnie przetwornica. Większość ma już problem w okolicach 10V. Prędzej zabiją akumulator żarówkami 12V...
Nie wiem jak tutaj jest ze schematem ładowania ale zamień z powrotem żarówkę od ładowania na zwyklą , bo przez nią jest zapewne prąd wzbudzenia alternatora.
Wepnij szeregowo z ładowanym akumulatorem żarówkę samochodową 50W i obserwuj co się będzie działo pod koniec ładowania, powinna stopniowo przygasać bo naładowany akumulator powinien pobierać coraz mniejszy prąd. Przy okazji ograniczysz prąd co powinno zabezpieczyć także przetwornicę DC-DC.
Proces ładowania można porównać do pompowania koła. Początkowo ciśnienie w kole jest małe, więc lekko się pompuje (Przy ładowaniu płynie duży prąd). Później ciśnienie wzrasta i już jest ciężej bo musimy pokonać ciśnienie w kole, tempo pompowania się zmniejsza (prąd ładowania się zmniejsza bo napięcie z prostownika musi pokonać zwiększające się napięcie...
LM317 z tego co mi wiadomo posiada ograniczenie prądowe ? Jakieś tam posiada, ale tą metodą możesz usmażyć transformator. Ładuj przez żarówkę, pilnując prądu i napięcia.
Przecież to jest prostownik którym były już ładowane akumulatory. O jaką żarówkę w szereg Ci chodzi? Mam dołożyć żarówkę na plus ładujący z prostownika do klemy? Przecież ten prostownik w oryginale nie miał czegoś takiego. Prostownik przeznaczony jest do ładowania akumulatorów normalnie rozładowanych, posiadających napięcie nieco mniejsze od 12V. Podłączanie...
Kolega ma rację,najlepiej i najtaniej jest zastosować w szereg z ładowanym akumulatorem żarówkę na 6V.Jej moc dobierz odpowiednio do mocy akumulatora.Pozdrawiam.
Do tej latarki należy stosować nietypową żarœwkę 3,5V/0,15A zkulistą bańką. Te akumulatory mają małą wydajność prądową, typowa żarówka 0,3A świeci bardzo krótko. Żarówki są dostępne w Rosji, na Ukrainie, na Białorusi. Rozładowane akumulatory bależy ładować przez 20 godzin. Akumulatory należy systematycznie czyścić, lubią pokrywać się nalotem soli....
ahoj.słyszałem kiedyś o takim przypadku.tego typu konstrukcja działa tak, ze on ładuje tylko wtedy gdy na akumulatorze jest napięcie.tłumaczyło by to brak napięcia na żarówce. dioda 'cet' to sieć a 'zarjad' to ładowanie.
Jak musisz naładować akumulator 6V mając prostownik z wyjściem 12V, to przejdź się do pierwszego sklepu motoryzacyjnego i kup żarówkę oświetleniową na 6V. Żarówki takie używane są w motocyklach. Włącz tą żarówkę w szereg z ładowanym akumulatorem i podłącz pod prostownik 12V. Żarówka ograniczy Ci prąd do mniej więcej do wielkości wynikającej z jej mocy....
niewłaściwe ładowanie może go uszkodzić Bez przesady, żarówka lub dwie w szereg i można ładować.
Spróbuj włączyć w szereg z ładowanym akumulatorem żarówkę samochodową. Moc żarówki musisz dobrać tak aby mieć odpowiedni prąd ładowania.
Czy tam masz żarówki led , czy żarnikowe . Tak czy inaczej sprawdź poziom ładowania akumulatora. Co ma ładowanie do tego skoro żarówka obok świeci normalnie? Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Ta prądnica to raczej dynamo jak w rowerze. Dioda jest potrzebna by wyprostować prąd i ładować akumulator. Żarówka może być zasilana prądem przemiennym. Alternator od tego wynalazku różni się tym, że zamiast magnesów ma uzwojenie wzbudzenia, czyli elektromagnes. Starsza nazwa prądnicy tego silnika to magneto. W tym wynalazku napięcie prądnicy zależy...
Myślę, że chodzi o ładowanie z ograniczeniem prądu i napięcia. Prąd można ograniczać żarówką.
20 -50 Wat, Żartujesz?Zdecydowanie za dużo, 5W a max 10W. Policz sobie prąd płynący przez taką żarówkę jak podałeś.
W takich pojazdach zazwyczaj światła są zasilane napięciem zmiennym, regulator tylko ogranicza jego wartość tak aby nie paliły się żarówki. Akumulator jest ładowany małym prądem przez diodę 1A w regulatorze
szeregowo żarówką
Batervit to był jakiś chemiczny wynalazek. Jak się poszuka na forum, to można znaleźć informację że odsiarczanie da się przeprowadzić poprzez podłączenie do ładowanego akumulatora żarówki 5W. W takim zestawie akumulator jest rozładowywany w takt przerw w prądzie ładowania. :) Mnie się podoba nowatorskie podejście do sposobu działania akumulatora - sierczany...
Ładować wstępnie zwykłym prostownikiem przez żarówkę. Można też przez żarówkę podładować z innego akumulatora.
Witam Prąd ładowania odsiarczającego powinien wynosić 1/20 pojemności akumulatora.Jeśli nie można go zmniejszyć regulatorem w prostowniku,to proszę połączyć ładowanie w szereg ze wspomnianą żarówką.Po częściowym naładowaniu,kiedy oporność akumulatora wzrośnie i prąd ładowania się zmniejszy żarówkę można zlikwidować.Regulacja prądu ładowania odbywa się...
widzisz zabawa polega na tym że jeśli nie ma ładowania, to prąd biegnie przez żarówkę od strony akumulatora i żarówka świeci zamykajać obwód przez alternator czy pradnicę, podczas ładowania żarówka dostaje z 2 strony taki sam potęciał nie świeci.
No tak, w stanie wyłączonym można by także ładować przez żarówkę akumulator, który służyłby do zasilania Atmegi i załączania? No ale to musi być żarówka a nie LEDy bo one to nie wiem czy zachowają się według naszego życzenia i nie będą wtedy świeciły lub migały?
Pojemność tego akumulatora jest pewnie taka sama jak tego z linku wyżej jedynie różnica polega na tym, że Twój ma dwie cele i 2,4V a tamten 3 cele i 3,6V. Zamiast opornika włącz w szereg z ładowanym akumulatorem żarówkę nawet może być ta z tej lampy, dodatkowo otrzymasz informację, że ładowanie trwa i nie ma przerwy w obwodzie. Ta widoczna ,,sól" na...
Jak ładować taki akumulator mając regulowany zasilacz i nie używać dodatkowych stabilizatorów, żarówek itp? Należy ustawić na początku napięcie tak aby nie przekraczać założonego pradu. Jak akumulator zacznie się ładować to po jakimś czasie należy podnieść napięcie do wymaganej wartości, zwracając uwagę czy prąd nie podniósł się powyżej założonego progu....
w momencie gdy pojawi się gdy dodatkowe napięcie ładujące akumulator żarówka gaśnie. Ładowanie akumulatora, to pobór jakiegoś prądu z zasilacza go ładującego. Wystarczy tylko kilka zwojów przewodu jako cewka pomiaru prądu nawinieta na kontaktron z magnesem trwałym (NC) , ktory otworzy styki przy włączeniu ładowania, odcinając żarowke.
Lepiej znaleźć jakiś prostownik 30V i ładować akumulator przez żarówkę 12V . Wtedy będzie widać czy akumulator się ładuje .Jeszcze potrzebny jest jakiś miernik uniwersalny-do pomiaru napięcia akumulatora- w trakcie ładowania .
To całkiem mały akumulator. Prościej by było wziąć jakiś zasilacz wtyczkowy o napięciu 12÷15V (niestabilizowanym) i ładować przez dobrany w szereg rezystor lub żarówkę.
W skuterach nie ma prądnic takich jak w CZ 175. Na początek sprawdź, czy nie świeci Ci się cały czas światło STOP, bo moc żarówki przekracza moc ładowania akumulatora. Żarówki nie przepalają się przy mniejszej mocy obciążenia (np. na światłach pozycyjnych)? Wymieniałeś ostatnio regulator napięcia? Niestety jakość zamienników w ostatnich latach mocno...
Ad.1. Jeżeli napięcie jest 16V, to akumulator jest naładowany, więc dalej nie ładuj, Ad.2. Jeżeli płyty wystają nad elektrolitem, to dolej tyle, żeby były zakryte. Koniec filozofii.
dalej nie kumam, kojarzy mi się to z tym jakbym mógł ładować akumulator 12 V, 1 A prostownikiem który podaje 6 V 2 A. Uruchom szare komórki :) Akumulator ma bardzo mały opór ale określony. Ma też określone napięcie (własne) zależnie od stopnia naładowania. Napięcie nieobciążonego akumulatora jest równe jego sile elektromotorycznej SEM. Aby ładować...
-> kazi Nie stosuj akumulatora NiCd w systemie, w którym będzie on stale ładowany - zamordujesz go w tydzień. Poprawny rozwiązaniem jest użycie akumulatora żelowego 12V (lub 2 sztuk 6V połączonych szeregowo). Układ zasilania buforowego wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/39_12082943... Gdzie: D1 to dioda izolująca dodatkowy akumulator, żeby...
Żarówka 6W powinna odprowadzić 0,5 A prądu. Podłączasz ją równolegle do ładowanego akumulatora na początku ładowania. Później musisz ją odłączyć.
No i nie pójdzie to szybko: z żarówką 100W i mostkiem pełne ładowanie akumulatora 55Ah potrwa około tygodnia Zastąpić żarówkę czajnikiem o mocy 2200W. Będzie szybciej tylko trzeba pamiętać o uzupełnianiu wody w czajniku ;)
TAk ta żarówka to niegłupi pomysł. Właśnie sobie podłączyłem do testów akumulator przez żarówkę z tym, że bezpośrednio klemami na akumulator pracującego samochodu. Akumulator ładowany miał 12.6V przed ładowaniem także po podłączeniu popłynęło 7A i szybko spadło do 1A. Żarówka H4 około 50W ze świateł drogowych. Jeszcze zostało sprawdzenie jaki prąd płynąłby...
Tak. Akumulator się ładuje. Podłącz np. kilka żarówek pod obciążenie.
Tak myśle właśnei zrobić wstawić żarówki 12 V i o jak najmniejszej mocy to może wkońcu zacznie sie prawidłowo ładować akumulator.
Regulator ładowania jest zbędny, wystarczy układ odłączający ładowanie , gdy będzie osiągnięte 13.8 ... 14,4V (dla akumulatora 12V), lub 27,6 ... 28,8V (dla aku. 24V). Można ew. dołączyć szeregową żarówkę między panel a akumulator - będziesz widział, że się ładuje. Nie jest zbędny bo przy znacznym rozładowaniu akumulatora panele nie mogą osiągnąć punktu...
Trochę to nie tak, ja napisałem że prostownik powinien ładować 3/1. Prostowniki impulsowe ładują troche inaczej. Skoro teraż ruszył z ładowaniem proszę podłączyć równolegle żarówkę 5 lub 10 W może odżyje.
Mam podłączone 3 żarówki po 21W prąd ładowania pokazuje mi wtedy ok 1.2A więc można by już takim ładować, alę podpinam pod akumulator te żarówki i dla sprawdzenia wpiąłem też miernik i już pokazało 0.40A. Więc moje pytanie takie, czy kombinować z tymi żarówkami przy podłącoznym akumulatorze, czy tak jak robiłem, że najpierw ustalałem A podłanczając...
dodam jeszcze że prądnica jeśli ciągnik jest odpalony załóżmy na te 40min też potrafi nie doładować nawet tych akumulatorów jakie zaleca producent, To co piszesz nie ma nic wspólnego z przewymiarowanym akumulatorem. 1. Prądnica nie wie jaki akumulator ładuje. 2. Podłącz do akumulatora 10 Ah żarówkę 21 W i taką samą żarówke do akumultora 120Ah i świecą...
Szeregowo w obwód ładowania między przewód plusowy lub minusowy a akumulator wepnij włókno żarówki 12V 65W wówczas ograniczysz prąd ładowania akumulatora do 5A jasność świecenia włókna żarówki będzie dodatkowo sygnalizowała stan ładowanego akumulatora i przy tylko ledwo żarzącym się włóknem żarówki można wnioskować że akumulator jest naładowany.
Akumulator się ładuje ale przy podłączeniu żarówki 2W napięcie spada i akumulator się rozładowuje zamiast ładować. Być może będę musiał zafundować akumulatorowi kilka sesji ładowania żeby ładował się z tym obciążeniem
wydaje mi sie - to nie pomogło.Równie dobrze mógłbym odpowiedzieć na ze w sklepie sprzedali mi trefny akulumator? Wydaje mi się,że nie. Może włącz w szereg z ładowanym akumulatorem żarówkę 12V/5V, jeżeli zaświeci to znaczy,że przez akumulator płynie prąd. Nie wiem co to za prostownik i co oznacza to czerwone światełko. Może tylko włączenie do sieci...
Witam.Jest ona po to aby zmniejszyć napięcie na wyjściu transformatora - 13V ...a tym samym prąd ładowania akumulatora.Bez żarówki napięcie jest wyższe - 15V i tym samym przy bardzo rozładowanym akumulatorze prąd ładowania byłby za duży. Pzdr.
Posiadam prostowniki tylko czy można normalnym prostownikiem ładować taki akumulator. Przez żarówkę można, dla ograniczenia prądu ładowania.
Tym prostownikiem, bezpośrednio, bez żarówki, pokrętło ustawione max na 2 pozycji. ładowanie 10 godzin i sprawdzamy napięcie akumulatora.
Siema, mam problem z moim Rieju RS2 50 2T, ponieważ mam bardzo niskie napięcie na żarówkach z przodu. Powinno być 12 V, a jest 6-7 V, i akumulator jest bardzo słaby, ładowany maksymalnie do 0,5 V. Ma ktoś pomysł, co zrobić? Wymieniłem stator oraz regulator napięcia i ciągle to samo. AI: Sprawdzałeś całą instalację elektryczną pod kątem zwarć, przetartych...
W szereg z diodą włącz żarówkę 45W/12V (z reflektora świateł przednich). Żarówka będzie pełnić rolę zabezpieczenia prądowego , regulatora prądu ładowania i wskaźnika ładowania.
Akumulator jest za bardzo rozładowany i pobiera bardzo dużo prądu i dlatego przepala bezpieczniki. Podłącz prostownik szeregowo z żarówką samochodową (np. od świateł mijania) i ładuj tak przez ok. godzinę. Później możesz wyjąć żarówkę i ładować już normalnie. A jak akumulator ma 12,5 V ?
Dałbym ogranicznik prądu ładowania. W najprostszym rozwiązaniu żarówkę 12V/21W w szereg z akumulatorem. Konieczne odłączanie ładowania po przekroczeniu 14,5-14,8 V na zaciskach akumulatora.
Poszukuję sposobu na ładowanie akumulatorów AGM z UPS w instalacji samochodu. Po prostu podepnij ten akumulator do instalacji samochodu i możesz ładować. Do ograniczenia prądu wystarczy użyć zwykłej samochodowej żarówki halogenowej.
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować wtedy ta żarówka...
Ten cienki idzie do kontrolki ładowania która jest w obwodzie startu ładowania. Grubośc przewodu nie ma znaczenia. Wazne zeby łączył i zeby ta żarówka paliła się przy niepracującym silniku po właczeniu stacyjki.
W serwisie powiedzieli że mam je obciąży, zrobię tak jak Pan pisze, oprócz napięcia, mierzyć natężenie prądu ampery? Prądu nie ma po o mierzyć (przy prądach > 10A nie za bardzo miernik ręczny się nada) , do obciążenia można sobie sklecić jakąś "choinkę" z żarówek, by miało to sens to obciążenie powinno pobierać co najmniej 20A (5 żarówek 100W/24V).
Kolego wyżej - schemat został podany wyżej też w tym temacie a dokładnie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... I prościej się nie da - pokazane łopatologicznie obrazek: http://obrazki.elektroda.net/29_12197780... Żeby akumulator ładował musi być żarówka sprawna (chyba)
1. Żarówka 55W/12V w szereg z ładowanym akumulatorem i kontrola napięcia na klemach w trakcie ładowania. 2. Odwinięcie odpowiedniej liczby zwojów uzwojenia wtórnego transformatora. Dodano po 2 Wiem że można podpiąć w obieg 2 akumulatory i będzie ładować Ładowanie dwóch akumulatorów połączonych szeregowo o różnej pojemności lub nawet takiej samej ale...
Diesel. Akumulator 74Ah. Ok, jak trzeba, to skoczę do auta po żarówkę.
to co zostaje ładowanie przez żarówkę jak?
Gate do uc, Source do masy, Drain przez żarówkę do zasilania.
Za 80 może być następny złom. Plus wysyłka wyjdzie 100. Wymień szczotki i sprawdz. Jak umiesz to mostek zmierz żarówką 55W pod obciążeniem.
Motocykl posiada elektrostarter i akumulator, czy tylko i wyłącznie kopstarter? To jest oryginalne EC, czy SM, czy może EC przerobione na SM? W zależności od wersji i od tego czy pojazd posiada rozrusznik elektryczny zależy też jaką posiada instalację elektryczną, alternator i regulator napięcia, a czasem także i moduł zapłonowy. Stator wygląda na wersję...
tico ma sterowanie żarówek masą?często śię zdaża że żarówki obie naraz się przepalają sprawdz bezpieczniki jak i również ładowanie akumulatora....
Jeszcze jedno pytanie, a dałoby radę coś zrobić żeby żarówki mocniej świeciły przy wolnej jeździe? Najlepszym rozwiązaniem będzie kupno akumulatora. Nie musi być dużej pojemności. Akumulator zasilałby żarówkę, a dynamo ładowałoby akumulator. Możesz zmienić żarówkę na taką z mniejszym napięciem, to będzie jaśniej świeciła, ale przy szybszej jeździe...
Taki efekt uzyskasz w b.prosty sposób. Równolegle z ładowanym akumulatorem opornik(żarówka) Prostowanie bez filtracji,czyli napieciem pulsujacym. Tyle tylko,że masz znacznie większy pobór energii z prostownika.
Zwykłych żarówek nie stosuj, bo w mig wysysają akumulator. Tylko LED. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Owszem, robi.
Ładowarka indukcyjna blisko żarówki umożliwia ciągłe ładowanie małego akumulatora, który można zmieścić w żarówce razem z małą ładowarką. Żarówki LED 230V AC z driverami prądowymi pokazują, że takie rozwiązania są całkowicie wykonalne.
Brak kontrolki akumulatora przy zapalaniu. Wogóle się nie zaświeca. Sprawdziłeś żarówkę?
Najprościej zaopatrz się w 2 duże kleszcze (krokodyle), takie jakie są w kablach rozruchowych do samochodów, podłącz do nich przewody, które z drugiej strony przylutuj do żarówki. Nie zapomnij o wpięciu w jeden przewód gniazdka na bezpiecznik 5A. Będziesz jednak musiał nosić akumulator do ładowania... :-)
EWR jest układem ograniczającym napięcie na oświetleniu, zabezpieczającym przed spaleniem żarówek. Tylko dodatkowo w nim ukryto mostek Graetza do ładowania akumulatora. Uszkodzony mostek powodowałby także brak światła STOP (zasilanego z cewki ładowania po wyprostowaniu).
Kolego, adziozone2! Jeśli twój zasilacz ma na wyjściu ustabilizowane napięcie 15V to on już sam zabezpiecza obronę akumulatora 12V przez przeładowaniem! Jeśli chcesz ograniczyć napięcie ładowania na poziomie 14.3-14.4V to szeregowo z akumulatorem włącz diodę, na którym otrzymasz obniżenie napięcia ładowania do 15 - 0.6( 0.7) = 14.4(14.3) V. Kiedy napięcie...
mierzone bez Aku Oto może być odpowiedź, podłącz akku albo żarówkę 50W i dopiero zmierz.
Prąd ładowania łatwo zmniejszysz żarówką.
skoro nie masz akumulatora na podmianę to w pierwszej kolejności sprawdz akumulator, np. żarówką samochodową 45W a jeszcze lepiej dwoma. w drugiej kolejności sprawdz napięcie ładowania czy ups ładuje wogóle tan akumulatorek. Jeżeli akumulator pomyślnie przejdzie ten test możemy myśleć dalej. Pozdrawiam.
Czy taki prosty układ będzie działać? Nie. Proponuję zacząć od jasnego opisu, jakie działanie chcesz uzyskać (określić, kiedy przez co ma płynąć prąd), i wtedy można kombinować, jaki ma być schemat. Może np. układ z dwiema żarówkami, w fazie ładowania prąd z transformatora płynie przez obie żarówki do akumulatora, żeby go ładować, w fazie rozładowania...
Witam! Ostatecznie, jeśli nie będziesz ładował akumulatora od tzw. "zera", możesz, dla zmniejszenia napięcia, użyć szeregowo włączonej żarówki, o napięciu np. 12V lub 24V i mocy takiej, żeby przy prądzie odpowiadającym, w przybliżeniu, nominalnemu prądowi ładowania akumulatora, była jeszcze ciemna lub dopiero zaczynała się jarzyć. Dokładnie musiałbyś...
Po obciążeniu 30A napięcie na akumulatorze wynosi tyle: Takie napięcie przy 30 A nie świadczy o niczym . Jeżeli sam chcesz ocenić stan akumulatora to rozładuj go żarówką do 11 V , i ładuj. Jeżeli naładuje się prądem 4 A w ciągu 1 godziny , tak jak poprzednio , czyli będzie gazował , to spokojnie możesz go .... zezłomować .
Zasilacz to faktycznie od 11v do 35V ale nie wiem jak żarówki LED Też nie będzie problemu z LED-ami.
... żarówkę w szereg by odłozyło sie na niej napięcie, czy w jakis inny sposob podłączyć? Tu popatrz: http://obrazki.elektroda.net/50_12785145... Układ LM7815 ogranicza napięcie na bramce tyrystora (15V), więc jeśli na katodzie tyrystora (i na akumulatorze) napięcie osiągnie 14,4V, to tyrystor przestanie się włączać - ładowanie bedzie zakończone....
Witam, jak w temacie mam problem z moją wiesia... Zepsuła już 2 akumulatory i cały czas pali przednia żarówkę... Gdy sprawdziłem ładowanie to na wolnych obrotach ma ponad 8 V... Czym to może być spowodowane? Z góry dzięki za pomoc...
Metoda może i dobra, ale ja bym dał w szereg z tym akumulatorem jakaś żarówka albo rezystor, żeby ograniczyć prąd.
Sprawdź napięcie idące na żarówki/ładowania akumulatora i czy żarówka "dobrze siedzi" w obsadce.
Będzie miało znaczenie która stroną podłodze żarówkę?
Można ograniczyć opornikiem, albo żarówką. A co się stanie bez ograniczenia, zależy od właściwości użytego zasilacza i akumulatorów.
Zmierz prąd ładowania. Zmierz napięcie w stanie nieobciążonym i obciążonym żarówką o mocy ok. 20 W. Jeśli to ładowarka mikroprocesorowa, to odpada pomiar napięcia z żarówką. Jaką pojemność ma bateria akumulatorów w samochodzie z silnikiem Diesla?
Czyli czym w końcu mam to ładować ? Prostownikiem przez żarówkę da radę ?
Sam rezystor nie rozwiąże sprawy kontroli końcowego napięcia ładowania. Ale jeśli chodzi o doraźne, awaryjne naładowanie akumulatora to najprostszym rozwiązaniem jest włączenia szeregowo z ładowanym akumulatorem 6V żarówki samochodowej 12V . Zaletą takiego rozwiązania jest wykorzystanie nieliniowej charakterystyki rezystancji włókna wolframowego żarówki,...
Mi też się tak wydaje. Jeśli chodzi o pomysł z akumulatorem to akumulator samochodowy spokojnie powinien zasilić twoje 6 żarówek jeśli każda będzie na 12V i wszystkie będą podłączone równolegle, albo możesz podłączyć szeregowo 6 żarówek na 2V. A jak akumulator się rozładuje odłącz żarówki i podłącz do ładowania, bo inaczej niema sensu.
Odświeżam temat! Jakie trafo kupić do prostownika? jakie napięcie? jakie natężenie? Trzeba wziąć pod uwagę to, że akumulatory mają pracować bez samochodu na radiu samochodowym, ....... Do takiego zastosowania wystarczy 3A , ale jeśli w czasie ładowania do akumulatora masz podłączone i włączone radio, które pobiera np. 2A(gra wtedy dość głośno) lub...
Więc wystarczy, że ograniczę prąd do 700 mA? A jak spróbowałbym podłączyć jakąś żarówkę?
Dobra mniejsza o ten pomiar.... (może być zwykły multimetr z zakresem amperomierza do 10A) regulator osobno ładuje akumulator i osobno zasila obwody oświetleniowe.. nie wymieniałeś żarówek na mocniejsze ?? Jeżeli nie to masz do przeglądu klosze lamp i włącznik oświetlania , gdzieś tam musi być zwarcie.. jakiś latający "styk" który robi to zwarcie.
Prądem 3A akumulatora 2,3Ah zdecydowanie nie należy ładować. Można spróbować włączyć żarówkę (np. 12V 5W) szeregowo z akumulatorem jako ograniczenie prądu.
ładować akumulator przez żarówka żarówka kontrolka ładować żarówka ładować alternator
ekran alpine magneto naprawa pacifica czujnik
fotowoltaika zakłóca fotowoltaika zakłóca
Jak rozebrać odkurzacz Philips serii 8000 - instrukcja krok po kroku Denon DRA-455: Specyfikacja i typowe usterki