Przy lampce 3W powinno być ok.
Są ludzie, który "regenerują" alternatory - możesz go wyciągnąć i dać na sprawdzenie. Brak zasilania na wzbudzeniu może być spowodowane na przykład spaloną żarówką od kontrolki ładowania.
Jeśli diody są ok(dobrze ładuje w szerokim zakresie obrotów), to przyczyną tego jest najprawdopodobnie drobna wada regulatora napięcia. Można spróbować dać mocniejszą żarówkę (kontrolkę ładowania)jeśli sie zmieści albo dodatkową np. 5W równolegle do niej lub wymienić regler.
Tak sądzisz ? , sprawdź żarówkę w kontrolce ładowania.
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Poprawić. Ign to plus po stacyjce, a L to żarówka na tablicy (kontrolka ładowania).
O ile to klasyczny układ to sprawdź żarówkę od kontrolki ładowania,musi mieć ok.4W przez nią płynie wstępny prąd magnesujący wirnik,dalej zostają szczotki i regulator.
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od o - paru kW. Przecież silnik samochodowy nie oddaje swojej całej mocy na alternator. Zakres obrotów silnika to średnio od...
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
P - obrotomierz IG - zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka L - lampa/kontrolka ładowania podłączania do żarówki, a z niej przewód do zasilania +12V po kluczyku.
W mondeo jest tak że żarówki od kontrolek typu ładowanie, ABS, poduszki są w lutowanie w płytkę licznika. Wymienić można tylko podświetlenie zegarów, kontrolki kierunkowskazów, kontrolkę świateł długich. Wymieniłem na ledowe tylko żarówki podświetlenia zegarów
Przerwany będzie przewód kontrolki.
Tak powinno być. Napięcie wytwarzane przez sprawny alternator zależy od jego prędkości obrotowej i prądu wzbudzenia. Żeby napięcie utrzymać w pożądanych granicach należy przy wzroście obrotów silnika zmniejszać prąd wzbudzenia- bo w przeciwnym wypadku napięcie w instalacji nadmiernie wzrosłoby. Od tego jest regulator. Gdy silnik stoi prąd płynie przez...
Jutro wytestuje ale po części już Ci mogę odpowiedzieć że alternator zacznie ładować a ECU nie zaświeci żarówki i kontrolka nie zgaśnie od ładowania.
Też tak mi się zdaje bo szlifowanie ślizgów nic nie dało. To coś z wirnikiem, ale przepatrzyłem wszystko po dwa razy, diody miernikiem i żarówą, luty...wszystk OK. Olewam temat. Ładuje oK, zatem jest OK. Kolego, podaj schemat Twoich połączeń w instalacji - tutaj jest powód. Albo coś nie tak w połączeniach wykonanych przez Ciebie, albo przed montażem...
Masz 3 kable więc jeden pewnie idzie na obrotomierz. Sprawdź czy nie spaliła się kontrolka ładowania, bo przez tą żarówkę alternator dostaje sygnał do działania. Zobacz czy do kontrolki dochodzi +12V. Jak po zapłonie będzie świeciła kontrolka to pójdziemy dalej.
No to Kolega ma pewnie alternator A108-14V-33A Magneti/Iskra lub Bosch G1-14V-33A 27, wymagający regulatora AD1/14 Boscha lub polskich RC2/12E lub podobnych, elektromechanicznych: http://obrazki.elektroda.pl/1874246200_1... Tak ma to być podpięte, na szczotkotrzymaczu są oznaczenia. http://obrazki.elektroda.pl/4586227900_1...
Na wzbudzeniu daje się żarówkę jak w samochodzie 24V 1W kontrolka ładowania. Przy zgaszonym świeci, po wzbudzeniu gaśnie.
Ten "prąd" nie ma "ginąć" tylko właśnie pojawiać się po uruchomieniu, a kontrolka ma dostawać napięcie z obydwu stron - i dlatego zgasnąć. Nie podałeś czasem masy na jeden styk żarówki?
A zanim to wszystko zrobisz sprawdź czy żarówka kontrolki ładowania jest sprawna. W przypadku stsowania żarówek (nie duod świecących) często właśnie tędy odbywa się wzbudzanie urządzenia.
Nada się, byle żarówka miała ok 4-5w
W to wyjście bezpośrednio z uzwojenia wykorzystywane do np. obrotomierza (prąd przemienny, a raczej pulsujący z częstotliwością zależną od obrotów). Podłącz akumulator + do B+ - do obudowy. Między B+ a D+ daj żarówkę 12V/4W (kontrolka ładowania) i rozkręć alternator np. wiertarką. W pewnym momencie powinien wystartować co odczujesz po obciążeniu wiertarki....
A napięcie po przekręceniu stacyjki? Idzie na żarówkę (kontrolkę ładowania) i do zacisku D+ na alternatorze.
Alternator jest generatorem obcowzbudnym. W klasycznym układzie połaczeń napięcie wzbudzenia dostaje przez żarówkę-kontrolkę ładowania.
Nie wiem jak w tym sprzęcie. Ale prawdopodobnie mogę się mylić Ale za to na sto procent w starszym sprzęcie takowa żarówka, kontrolka ładowania służyła, jako element pomocniczy do wzbudzenia alternatora. I obwód tej żaróweczki jest, był bardzo ważny, aby akumulator był ładowany poprawnie przez alternator.
Jakiej mocy jest żarówka kontrolki ładowania?
widzisz zabawa polega na tym że jeśli nie ma ładowania, to prąd biegnie przez żarówkę od strony akumulatora i żarówka świeci zamykajać obwód przez alternator czy pradnicę, podczas ładowania żarówka dostaje z 2 strony taki sam potęciał nie świeci.
Właśnie brak ładowania, co może być przyczyną? Sprzedający włożył spaloną żarówkę do kontrolki ładowania. Wiec ewidentnie nie ładuje...
Sama kontrolka, czy żarówka sprawna. Instalacja, odepnij cienki przewód od alternatora i dołącz do masy. Kontrolka na zapłonie powinna zaświecić
Jeżeli jest to alternator 9 diodowy to potrzebuje wzbudzenia żeby ładował. Do wyjścia diod wzbudzenia podłączasz żarówkę (kontrolkę ładowania). Druga strona żarówki do plusa (15).
Wtedy znaczy, że szczotka wisi lub jest uszkodzone uzwojenie wirnika lub pierścienie. Ale ja ostawiam na przerwany przewód lub licznik i źle włożona żarówka lub upalona ścieżka.
A dobra ta żarówka (kontrolka ładowania) sprawdz ją miernikiem lub podłącz ją 12 V .
Witam Wypnij kostkę na wyłączonym silniku,włącz zapłon i sprawdź kontrolką zrobioną z żarówki czy na jednym z dwóch przewodów jest napięcie.Na drugim po podłączeniu kontrolki ,powinna zapalić się kontrolka ładowania w aucie. To jest wstępny warunek by było ładowanie,jeżeli wszystko jest O.K ,problem będzie w alternatorze.Przewody oznaczone S i L.
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Ale gdybym miał zwarcie w oprawce to żarówka kontrolki ładowania raczej by się nie świeciła , a ta dział prawidłowo. Czy mam rację? A zdjęcia zrobię i wrzucę. Dodano po 1 Ale gdyby było zwarcie w oprawce kontrolki ładowania, to ta raczej by nie świeciła, a świeci prawidłowo.
Możesz założyć żarówkę 4W to będzie szybciej się wzbudzał. Ma to jedną małą uboczną wadę - jak zgasisz ciągnik i nie wyjmiesz kluczyka, to mocniejsza żarówka potrafi po czasie przygrzać plastyk kontrolki (2W tego nie zrobi).
Temat rozwiązany przez człowieka z forum Jawy. Zrobił kontrolkę na tranzystorze i upchał to w oprawkę oryginalnej żarówki.
Przekaźnik ok , jak wyciągnę żarówkę od kontrolki ładowania zapala się reszta kontrolek i przekaźnik się przełącza Dodano po 3 U mnie jest tak że kontrolka ładowania się żarzy czy maszyna zgaszona czy odpalona . Jak wyjmę żarówkę od ładowania kontrolki wracają, ale wzbudzenia na alternator nie ma . Jak podam wzbudzenie alternator ładuje Dodano po 11...
Nie jest zasilane z żarówki-kontrolki ładowania? W podobnych układach wystarczało zmienić żarówkę na nową, wypalały się z czasem(Polonez i podobne). Sprawdź w/g schematu wykonanie obwodu, było kilka opcji wzbudzenia alternatora.
To wada w oporniku równoległym. Ale w 145 była żarówka, z tego co pamiętam.
Dla pewności - podepnij masę od akumulatora na kabel czujnika - potem miernik w rękę i sprawdź czego brakuje na ścieżkach płyty w miejscu styku z żarówką. Będziesz miał odpowiedź. ewentualnie tak na szybko - podłacz inną żarókę np.od ładowania
rzadko zdarza się że pali się żarówka kontrolki ładowania. Dobierz się do alternatora....najprawdopodobniej jak pisali koledzy skończyły się szczotki lub przerwa na uzwojeniu wirnika
Teraz to ja Ciebie nie rozumiem. Przecież napisałem, że żarówka była podłączana. Kontrolka ładowania także jest podłączona i żadne napięcie nie pojawia się na wyjściach prądnicy.
Nowe regulatory napięcia (nowe alternatory )wymagają niekiedy inicjacji bezpośrednio napięciem z akumulatora - większym prądem niż przepływa przez żarówkę kontrolki ładowania. Pozdrawiam
Masa jest przykręcona na widocznej na zdjeciu śrubie, co do klem akumulatora, sprawdzę je, ale i tak musze odeslac alternator na gwarancje To nie c330, chyba ktoś namieszał. Na tej śrubie gdzie przychodzi przewód z żółto-zieloną izolacją w c360 jest wyjście + 12V na akumulator a masa na obudowie. Jak jest odwrotnie to nie dziw się że altek pada. W...
https://obrazki.elektroda.pl/7563905000_... Od zasilania we wtyczce alternatora. Pin S żarówką. L to kontrolka
Witam. Przypuszczam że to właśnie przepalona żarówka kontrolki ładowania lub brak połączenia w tym obwodzie jest przyczyną opisanych problemów. Prąd który płynie przez żarówkę jest prądem wspomagającym wzbudzenie się altka. Bez tego prądu tak właśnie jest. Pozdrawiam.
Witam. Sprawdź żarówkę! Pozdrawiam
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce.
Podstawa to wyczyścić klemy i połączenia masy z nadwoziem, zasilania i wzbudzenia do alternatora, pozostaje też sprawdzić żarówkę kontrolki ładowania - może po prostu jest spalona a jest ważnym elementem układu ładowania, po tych czynnościach można zajmować się mierzeniem napięcia i prądu ładowania.
Szanowny kolego, nie bardzo wiem o co Ci chodzi, co ma koło pasowe do zastąpienia żarówki 4 Watowej od kontrolki ładowania, żarówką led.
Czujnik ciśnienia oleju możesz podłaczyć bezpośrednio pod diodę led na 12 V. Czujnik ładowania to inna sprawa - prawdopodobnie w tym przypadku żarówka jest nie tylko kontrolką ładowania, ale też dostarcza odpowiedniego prądu do wzbudzenia się alternatora - dioda pobiera znacznie mniejszy prąd, więc może nie dawać odpowiedniego prądu do wzbudzenia się...
Witam. B+ do plusa akumulatora B- na masę ,wsuwka od regulatora przez żarówkę kontrolki ładowania do plusa po zapłonie i po bólu jeśli alternator jest ok. Poza tym 50A to za mało do twojej baterii i pewnie go ugotowałeś czego Ci nie życzę.
Sprawdź żarówki w kontrolkach bo chyba decha miała niezły wstrząs jak się licznik zaciął.
Obecnie założony alternator połączony całkowicie na skróty (kable bezpośrednio do akumulatora, żarówka do wzbudzenia na krótko) niestety nie ładuje. Bo może regulator jest z komunikacją, sprawdź czy na włączonym zapłonie jak kabel od wzbudzenia podłączysz przez żarówkę 5W do masy zaświeci kontrolka ładowania na desce (jak zaświeci to układ jest klasyczny...
Alternator jest wzbudzany ze sterownika silnika I jeśli potrzebuję to ładuje 14, a jak nie to 12,5. Takie rzeczy są ale nie Fabii 1. Tam jest tylko sygnał zwrotny z alternatora do ECU jakie jest jego aktualne obciążenie. I nie jest wzbudzany z ECU ,od tego alternator ma wbudowany regulator a jego zasilanie/wzbudzenie idzie z modułu centralnej elektryki...
Więc tak sprawdziłem ponownie i wzbudzając altka żarówką ładowanie jest cały czas, ale na zegarach dalej świeci sie kontrolka ładowania . Żarówka też miga na zapłonie podłączona do przewodu wzbudzenia ale po jakimś czasie altek przestaje ładować, co nie ma miejsca gdy wzbudzę go bezpośrednio z alternatora. Ciągłość przewodów jest to więc co uszkodzone...
Przyczyną może być żarówka od kontrolki ładowania. (zamień ją na mniejszy opór) .
Zależy jaką żarówkę podpiąłeś, prąd ogranicza kontrolka i mocniejsza żarówka się nie zaświeci.
Po włączeniu stacyjki na żarówce pojawia się +12V z tej żarówki idzie na regulator napięcia bezpośrednio . Bez tej żarówki brak będzie ładowania tak jest zrobione w większości pojazdów
Witam . Jeżeli kontrolka jest jedna ,to jest ona podłączona między prawy kierunek a lewy.Napięcie dostaje z danego włączonego kierunku,natomiast masę przez żarówki kierunku który jest nie włączony.Dając diodę zamiast żarówki taki jest efekt jak opisałeś .Dobrym trafnym rozwiązaniem jest mostek który zastosowałeś do zasilania kontrolki. Przerywacz i...
Witam, poszukuję schematu, jak podłączyć alternator SEV Marchal A14/30 71220802. Alternator jest z regulatorem mechanicznym firmy DUCELLIER. Z tego, co udało mi się ustalić po zdjęciach z internetu, to wychodzą z niego zaciski B, B, D-, D-, DF; niestety na moim nie ma żadnych oznaczeń na obudowie. Mam podłączony tylko do niego kabel plusowy z akumulatora...
Ten cienki idzie do kontrolki ładowania która jest w obwodzie startu ładowania. Grubośc przewodu nie ma znaczenia. Wazne zeby łączył i zeby ta żarówka paliła się przy niepracującym silniku po właczeniu stacyjki.
To nie maluch. Tutaj kontrolka ładowania nie ma znaczenia dla ładowania, może jej nie być i też będzie ładowanie.
Czy w momencie pierwszego gaśnięcia kontrolki ładowania (żarówki) nie dochodzi do gwałtownego spadku obrotów?
LEDową kontrolką ładowania steruje sterownik, na podstawie pomiaru napięcia w instalacji... w tradycyjnym układzie z żarówką, ta żarówka jest elementem układu wzbudzania i bez niej (jeśli się przepali) nie ma ładowania, LED nie może pełnić tej funkcji.
Tak ja wnioskuje 3 powinno być podłączone przez żarówkę dając tym nap. wzbudzenia i ta żarówka jest kontrolką ładowania .
Tak właśnie ma być ,instrukcja do malucha mówi , ze żarówka do kontrolki ładowania alternatora , musi być 5W . Będzie wszystko dobrze.
Jaki jest sposób aby sie dostać do żarówek w kontrolkach np olej , ładowanie itd? Mam spalone a nie wiem jak sie do nich dostac.
Witam No własnie wymieniłem alternator Bosch 70A na Valeo 90A i uzyskuje tylko 13 V napięcie ładowania aku. Zauwazyłem ze we wtyczcze dołączanej do altka jest jeden przewód (idzie do żarówki, kontrolki ładowania). Natomiast w gniezdzie altka są dwa styki. No i jeden jest pusty. zastanawiam się , czy jest to zacisk pomiarowy i powinien być podłączony...
Może być z winy regulatora. Jaką masz żarówkę w kontrolce ładowania? Jeżeli 12V/2W, to wymień na 12V/4W, powinno być lepiej. Jak działało wzbudzenie na starym regulatorze? Jeżeli lepiej , to możesz wymienić szczotki w starym i jego zamontować. Ten obecny regulator może być tanią podróbką.
Nie znam tego samochodu, ale zasady są podobne we wszystkich pojazdach. Czy przerywacz kierunkowskazów reaguje na przepalenie żarówki?
Spalona żarówka kontrolki, lub uszkodzony obwód Alternator zaczyna ładować z magnetyzmu szczątkowego wirnika
Kontrolki świateł, kierunków i ładowania powinny być w tym trójkątnym zegarze (bo zakładam, że takim właśnie masz) - wystarczy podpiąć kabelki do właściwych żarówek. Brakuje tylko kontrolki ciśnienia oleju (bo w tym trójkatnym jest zegar ciśnienia) - taką kontrolkę można łatwo dorobić. Reszta w zasadzie jest ta sama co w 360.
Dodam jeszcze że miernikiem nie zmierzy wiarygodnie tych diód- tylko bateria i żarówka.
Na pinie 3 regulatora Masz mieć napiecie akumulatora mierzone i sprawdzone ŻARÓWKĄ 5W.
kolego memic z tego co napisałeś 30.03 wynika że ładowanie jest zaraz po rozruchu nie będziesz miał 14v wtedy akku żłopie prąd jak smok gdybyś miał amperomierz widziałbyś to na własne oczy.padły ci diody wzbudzenia i prądu na wzbudzeniu wystarczało na wyłączenie kontrolki a na wzbudzenie wirnika (pobór prądu średno 3A)już go nie starczyło.wymieniłeś...
Na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie dotykami cienkim kabelkiem, koloru niebieskiego, który jest przykrecony do alternatora na D+ (nakrętka na klucz 8) do masy, powinna zapalić się kontrolka od ładowania. Jeżeli się nie zapali to sprawdzamy żarówkę w kontrolce potem wiązkę.
Układ miał zastosowanie w starych alternatorach w których uzwojenie wzbudzające było zasilane szeregowo przez żarówkę kontrolki ładowania. Nie napisałeś co to za samochód ani z jakiego rocznika - oznaczenie kodowe alternatora niewiele mi mówi. "Kontrolka, w tym alternatorze, nie służy..." = "Kontrolka, w przypadku tego alternatora, nie służy"... nie...
Przyczyną uszkadzania diod może być mechaniczny regulator który ma zużyte styki.Aby nie komplikować sobie życia jedź na szrot i wymień cały alternator na nowszy typ np od poloneza najlepiej aby miał regulator z wbudowanymi szczotkami. Wymieniając należy zmodyfikować nieco instalację .W starszej wersji alternatora (bez dodatkowych diod) do wygaszania...
Tak dokładnie tak akumulator był w dużym stopniu rozładowany, po naładowaniu aku alternator ładuje prawidłowo od razu powymieniałem też oprawki i żarówki kontrolek j jest wszystko ok, ale dzięki za pomoc
Witam Panów. Dziękuję wszystkim za odzew. Mam przypuszczenie że prądnica u mnie ładuje, gdyż przy wysokich obrotach silnika przepala się żarówka w kontrolce ładowania (nawet 12 woltowa). Muszę chyba szukać reglera do IŻA. A może ktoś wie czy jest jakiś inny, łatwiej dostępny regler 6 volt, który by można podłączyć?
Dokładnie tylko go podłączyć A powiedzcie mi, jaką żarówkę zastosować jako kontrolkę ładowania? 12V i ile A
Witam jakie napięcie na akumulatorze masz na uruchomionym silniku i czy to uszkodzenie było zawsze i czy wymieniałeś żarówkę (kontrolkę ) od ładowania
Żarówki te 100 w chyba nie są oryginalne hehe., bez świateł będzie pewnie tak jak przykazano czyli 14.4V Wydaje mi się, że mogą się zawieszać szczotki podczas jazdy dlatego pali się kontrolka. Przy tych żarówkach 100w napięcie na akumulatorze oraz w instalacji ma za małą wartość stąd wariacje. Pisałeś, że gdy wyłączysz światła przy zapalonej kontrolce...
54 to plus który idzie na te 3 żarówki. Jedna z nich to kontrolka "luzu" czyli biegu neutralnego gdzie podawana jest masa z włącznika, druga to kontrolka ładowania ktora jest podłączona do regulatora napięcia a trzecia to kontrolka kierunkowskazów. Ogólnie jest słaba jakość tego schematu. Czwarta kontrolka to drogowe gdzie jest ona podłączona pod włókno...
Sprawdź proszę woltomierzem lub żarówką, na którym z zacisków regulatora, pojawia napięcie 12 V, po zapłonie. To będzie nasze 30! Sprawdź proszę, czy po zapłonie świeci się żarówka ładowania. Jak nie świeci to: - przerwa w obwodzie, - spalona żarówka. ;
Wtyczka z dwoma przewodami ma oznaczenia L,S lub IG,L .Zacisk L to kontrolka.Odłacz wtyczkę od alternatora ,podłącz do wtyczki pod zacisk L kontrolkę z żarówki .Zobacz czy kontrolka ładowania się świeci.
Żarówka ma być wpięta między plus po stacyjce a wyjście L regulatora. Podłącz, sprawdź, czy działa poprawnie. Napisz o wynikach.
Kabel ze stacyjki (plus po kluczyku) - żarówka - kabel do alternatora tak w skrócie to ma wyglądać (bo nie rozumiem tego razem jeśli do dwóch biegunów kontrolki to ok).
ja na twoim miejscu sprawdziłbym tą żarówkę od kontrolki ładowania może coś nie stykać a przez nią idzie wzbudzenie ładowania. Jeśli chodzi o upływność no jest OK, i tym bym sie nie przejmował.
Czy kontrolka ładowania świeci? Podaj na ten przewód + przez żarówkę 12V/2-4W, taką z postojowych świateł. Jeżeli kontrolka ładowania zgaśnie, to jest to przewód którego szukasz. Być może druga część kostki (konektora)jest zgubiona.
KOlego , działaj z rozumem. Zdejm lub ułam osłone szczotek i pokaż szczotki z czoła, pokaż też pierścienie. Zbadaj żarówką czy masz napięcie na grubym przewodzie prądowym w samochodzie.
no to faktycznie wygląda na kontrolkę od przepalonej żarówki
Witam. Rozumiem że silnik uruchamiany jest szarpanką i nie ma akumulatora. Zamontuj alternator,złącze od grubego kabla do żarówki. Drugi kabel z żarówki(ten z cokołu) do masy silnika(a więc i alternatora).Mysle że możesz sobie podarowac kabelek kontrolki ładowania. Bez bateri jest zbędny a czy ładuje będziesz wiedział bo jak nie, to reflektor nie będzie...
Bardzo cieszę się z twojego sukcesu. :D A jeszcze bardziej z twojej dociekliwości. Jednak w tym zachwycie zapomniałeś podziękować kolegom którzy starali się ci pomóc. To taki miły zwyczaj i jedyna "zapłata" za bezinteresowną pomoc. Trzeba go pielęgnować. Na koniec dodam, że po mimo upierdliwości należy wlutować te trzy diody i zrobić kontrolkę ładowania....
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Zobacz jaki jest prąd pobierany przez kontrolkę ładowania,tzn zewrzyj niebieski do masy przez żarówkę 1,2W czy się zaświeci na włęczonym zapłonie . Czy wcześniej,przed wymianą regulatora kontrolka gasła normalnie i było ładowanie? Dodano po 1 Tzn czy się zaświeci ta 1,2W żarówka bo kontrolka napewno.
Kiedyś produkowano takie żarówki. Szły tylko do kontrolki ładowania jak deski robili jeszcze na takich żarówkach, reszta wyglądała identycznie ale miała moc 1.2W.
żarówka kontrolka kontrolka żarówka ładować akumulator żarówka
wyświetlacz piekarnika elektrolux lodówka samochodowa wentylator download schemat elektryczny
moduł sterować alternator rezystancja uziomu
Błąd F3 w wózku widłowym Still ECH 12 - przyczyny i diagnostyka Zamienniki tranzystora K10A50D: IRFP450, STP10NK50Z i inne