Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
Witam! Może być to uszkodzenie samego urządzenia. Jakieś pękniecie druku.na płytce przy złączu ładowarki. Nawigacja jest wpięta w uchwyt (przynajmniej powinna) a kabel wisi. W samochodzie zawsze są drgania. Pozdro!
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Mostek do wymiany, na bank.
Zaczołbym od sprawdzenia wartości napięcia (prawidłowe ładowanie).
Nie świeci się czasem kontrolka ładowania??
Czy może udało się rozwiązać problem z brakiem ładowania w Astrze IV J bo mam taki sam problem? Gdzie szukać przyczyny?
Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
Wszystko w porządku nic nie kombinuj
sprawdź ciągłość przewodu od kontrolki ładowania aż do samego zacisku na alternatorze bo na pewno gdzieś nie łączy i stąd taki objaw, i niepotrzebnie inwestowałeś w altka i aku bo nie tam problem. daj auto na zapłon i obserwuj kontrolke czy nie zapali się ruszając kostkami na wiązkach.
Zmień źródło wzbudzenia na +15.
Nie kombinuj ze starymi kablami.Kup w sklepie linkę o przekroju 8mm2 ok. 8 zł za metr , końcówki oczkowe i zlutuj je porządnie.Połącz alternator z akumulatorem.Masa alternatora-najlepiej miedzy śrubą amortyzatora a obudową alternatora.Poprawa prądu ładowania gwarantowana.
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
Sprawdź masę, silnik - nadwozie, wyjmij przekaźnik prądu świec żarowych i zobacz w jakim stanie są styki.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Sprawdź przewody na alternatorze i masę przy głowicy nad alternatorem.
Dekoder ładuje listę kanałów jaką operator do niego wyśle czyli C+. Nie przewidzieli że ktoś będzie korzystał z tegoż kanału i nie został on umieszczony w liście jak wiele innych. Proszę zauważyć że lista z kanałami z astry ładuje się przy ustawieniu anteny na hotbirda.
Zacznij od pomiarów,może na początek ładowanie i pobór prądu.
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
mostek do wymiany
Jeżeli masz rzeczywiście mieć mostek bez diod wzbudzenia to tak je wylutować i zrobić tylko mostek z ostatniej fazy.P
Może tak zamiast w ciemno wymieniać alternator, zacząć od początku? Ładowanie, wiązka, masy...?
Źle Cię zrozumiałem, myślałem że chodzi Ci o to, że mierząc na akumulatorze masz 13V a przy alternatorze 14,4V (na pracującym silniku). W/w pomiary są ok, z ładowaniem jest wszystko w porządku.
Sprawdź ładowanie
Tez nie miałes ładowania?
Ubita dioda w alternatorze
Regulator ,mostek ,oryginał?
Usterka alternatora ,reszta to następstwa braku ładowania.P
Zwykły startuje na stole z kontrolki . Po odłaczeniu jej ciągle działa. F L po odłączeniu jej przestaje ładować tyle z praktyki.
Weź multimetr i sprawdź jakie jest napięcie ładowania podczas pracy auta.
To nie wina alternatora tylko instalacji.P
Tak to zostało przedstawione w warsztacie.
Odpinaj śmiało zresetuje się tylko zegar i ew pamięć szyb ... Z silnikiem i immobiliserem nic się nie stanie ..
W oplach raczej nic poza regulatorem nie wtrąca się do sterowania napięciem.
Przy włączonym zapłonie dotknij odłączonym przewodem ze styku D (nakrętka M5) do masy powinna się zapalić lampka ładowania , jeżeli nie to wiesz co dalej.
,,formant" No tak faktycznie no ale przy okazji i tak niech zajrzy do tego alternatora jak już się za to weźmie.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Gwarantuję że diody regulator nie reguluje masy a popaliło by ci się w tym momęcie wszystko. Jest to już spawdzone w wielu oplach. POZDRAWIAM
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Sprawdz diody i regulator ładowania.
Oczywiście, masz rację. Tylko gdzie w tym klekocie jest komputer silnika?
Masz problem z alternatorem. W dieslu sygnał obrotomierza jest brany z alternatora. To również tłumaczy zachowanie kontrolki ładowania.
ładowanie 12.8 Czyli brak ładowania, a nie zwarcie.
Alternator jest ok. Akumulator jest do wyrzucenia. Szkoda nawet roztrzasać dlaczego, chociaż jestem w stanie powiedzieć. Czy w każdej celi była ta wartość jednakowa?
regulator lub diody albo wszystko razem:)
do sprawdzenia ładowanie
A jak wygląda teraz ładowanie?
Alternator do naprawy.Brak ładowania.
jest OK, napięcie 14,4 V prawidłowe.
Tak ,w alternatorze,w okablowaniu, w niechlujnie wykonanej robocie.
Masz do wymiany mostek prostowniczy.Notoryczna usterka w tych Delco-Remy.
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
Podaj napięcie ładowania
Tam są regulatory 14.7 V wszystko w porządku.P
Możliwe że akumulator jest do wymiany .w nissanie miałem tak że gdy akumulator był niedoładowany to po wyjęciu kluczyka świeciła lampka ładowania
A tak na początek to warto by żarówke sprawdzić. i to powinieneś zrobić na początku a nie we wiązkę się ładować.
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
Zafira nie ma przypadkiem regulowanego napięcia ładowania jak Astra J ?
Ale jakby to był alternator to chyba świeciłaby się kontrolka na desce hmm? No i nie byłoby ładowania, a ładowanie jest.
Alternator ładuje.
Zmierz ładowanie.
Jakie Ty masz ładowanie na postoju? Główny problem astry po latach to gnijąca wiązka elektryczna. Sprawdź ładowanie bezpośrednio na alternatorze i dopiero na akumulatorze. Jest różnica? Pamiętaj, że elektronika nie wyłącza się tylko od zbyt niskiego napięcia, ale też przez zbyt duże napięcie.
Tylko mostek jak napisał Motronic do wymiany cały, regulator 14.7V wskazuje na dobry.P
Wygląda na to żeście obaj tacy fachowcy trafili na siebie. Trudno przewidzieć skutki po takich ale jedno jest pewne, niefachowo podłączałeś i zrobiłeś zwarcie, gdzie dokładnie to nie wiem ale może to tylko bezpiecznik. Ale nawet bezpiecznik lepiej niech wymieni fachowiec, lepszy niż poprzedni. SławeK
Pomijając temat kontrolek sprawdż miernikiem czy ładuje.
Witam mam problem z ładowaniem w astrze 1.4 v8 na malych obrotach silnika brak ładowania dopiero ładuje na większych obrotach jak może być przyczyna pomoże ktoś??
W oplu paski nie piszczą ,nie pytaj czemu po prostu tak jest. Pasek,koło ,masa.
Może dwie usterki,jakie masz ładowanie?
Dobra, a teraz do rzeczy- jak się zachowuje wspomaganie? Działa, przerywa, kierownica jest twarda do czasu aż nie przygazujesz? Pytam nie nie kozery, bo działanie wspomagania w tym modelu zależne jest od tego, jak się zachowuje lampka ładowania.
Sprawdź bezpieczniki.
Mostek i regulator w komplecie do wymiany.120zł
Jak przygazujesz lub zapalisz światła to też mierzyłeś jakie jest ładowanie?
Dokładnie,bezpieczniki oznaczone jako KL15
Słyszałem że zalecane jest odłączenie wszystkich przewodów od akumulatora podczas ładowania.
Sprawdż czy masz dobre ładowanie
Miernik masz sprawny? Co z kontrolką ładowania?
z obrotami to zaczął bym od silniczka krokowego może się zacina a do ładowania sprawdzałeś na akumulatorze rozumiem jakie wartości miałeś przed zapaleniem i po? posprawdzaj połączenia z akumulatorem przewodów i alternatora. A zimny na pycha pali czy też ma ciężko? jeśli pali to posprawdzaj połączenia masy z silnikiem. co do chłodnic to możesz mieć albo...
Uporać się z ładowaniem trzeba
Powinien być regulator FL, a wsadzili WL. Wygląda tak samo, ale nie są zamienne w stronę nowszych modeli. Wsadź ARE 2032.
Tak, przekaźnik jest w prawym słupku. Czyli jak puszczę tak przewód będzie poprawnie? Wydawało mi sięze to idzie od alternatora do kontrolki i własnie alternator gasi kontrolkę ładowania...
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
szczotki są nowe, włożyłem alternator od kolegi i jest to samo, nic nie ładuje
Tymi narzędziami można sprawdzić , tylko nie wiesz jak. Opisz jaki masz ten zamek centralny ; na kluczyk? na pilota(zdalnie sterowany)?centralka fabryczna? czy dokładana? jakie masz ładowanie?
Brak ładowania.
lampka sie świeci ale alternator normalnie ładuje
To kto powie jaka jest przyczyna nadmiernego ładowania?
Jakie napięcie ładowania?
W ładowaniu.
Zrób ładowanie to i wspomaganie się znajdzie.
Witajcie, Pozwólcie, że i ja podepnę się do tematu, z tym, że problem mój dotyczy Corsy B 1,7D ISUZU '97 (może to wyglądać na offtopic, ale podpiąłem się ze względu na podobne objawy i podobny silnik - z góry przepraszam). Problem jest bardzo podobny, a wręcz nawet identyczny jak kolega napisał w pierwszym poście, a mianowicie: Na zimnym silniku zaraz...
Sprawdz ładowanie akumulatora.
Witam Czy w OPEL ASTRA 1.6 1994 KOMBI znajduje się ładowarka zapalniczki przez którą mozna podłączyć nawigację do ładowania ?
a kontrolka od ładowania gaśnie?
Żal mi już tego biednego akumulatora. Na gazie nie mam możliwości. Ale spróbuje jak mówisz. Potem jeszcze najwyżej na pych, bo są ludzie w chałupie. edit Na pych się nie udało. Kręciłem dość długo, ale już aku wysiada, póki co go ładuje.
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
Jak podłacze kabel wzbudzania wwszystko działa elegancko 14,5V ładowania. Pytam się tylko czemu jak go odłacze to kontolka zachowuje się normalnie a nie ładuje.
Ładowanie jakie?
ok zatem ładuje
aster ładować bezpiecznik ładować aster aster isuzu ładować
kształtka rdzeń termostat grzałki pralki mastercook gamma vwz3z3
Schemat pilota kierownicy Dacia Duster 1 (2010-2017) Zamiana tranzystora 2N6488 na BD911 w Unitra Fonica PW9013