Takie dwa inwertery mogą ładować ze swoich stringów jeden akumulator Lifepo 48 V, 600 kW? Przeprowadzilem już taki ekperyment i efekt nie był zadowalający. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
BU-409: Ładowanie ogniw litowo-jonowych. Tematyka artykułu: Zwiększenie żywotności ogniw litowo-jonowych przez dobór właściwej metodyki ładowania. Proces ładowania Ładowanie i rozładowywanie ogniwa to reakcja chemiczna, ale w przypadku ogniw litowo-jonowych jest pewien wyjątek. Naukowcy zajmujący się akumulatorami mówią o energiach wchodzących i wychodzących...
akumulator LiFePO4 320Ah /12V Jak wygląda ładowanie i rozładowanie takiego akumulatora? Czy potrzebny jest jakiś sterownik jeżeli ładujemy z alternatora? Jakie prądy ładowania wychodzą - czy można go ładować szybciej niż normalny AGM? Jakie ma napięcia pracy? Napięcie pracy sam podałeś. Akumulatory LiFePO wymagają do poprawnej pracy specjalizowanego...
Ładować możesz, ale nie naładujesz do pełna. (Różnica napięć dla naładowanego aku i z alternatora). Można rozbudować układ tak, że jak uruchamiasz silnik to automatycznie podłącza LiFePo do instalacji auta.
Zarządza tym ColorControlGX. System to 3xQuattro 15000VA a na wyjściu z nich dwa falowniki SE9k z ograniczeniem exportu do 8,5kW Do tego licznik ET340 na wejściu i SE-MTR-3Y400V-A dla SolarEdge na wyjściu. Invertery PV SE połączone przez rs485 Chciałem by Falowniki SE ograniczały produkcję po P(f) zrobiłem wszystko co w instrukcji. BMS baterii nie jest...
Witam, spokojnie możesz łączyć szeregowo w celu używania wiertarki, ale ładować musisz już osobno, ewentualnie zastosować jakiś przełącznik, który ustawia połączenie na równoległe do ładowania. Pamiętaj dobrać odpowiednio mocne BMS, w przeciwnym wypadku będzie rozłączać pracę urządzenia przy większym obciążeniu. Dzięki za opinię procsa, Mam taki zamiar...
To wszystko na jednych bebechach,jak Ci taka pasi to OK. :D Ja mam LiitoKala i jest wporzo. Moduły ładowania do LiFePo też są,ale to niszowy towar. Pozdrawiam.
Cześć. Szukam pomocnej duszy, która doradzi jak to cholerstwo połączyć. Mam na dachu vana panel elastyczny o mocy 150W i i chcę rozbudować instalację o dodatkowe dwa panele 100W każdy i już je kupiłem. Znalazłem w necie regulator, który ma dwa wejścia na panele i moim pomysłem było na jednym wejściu pierwszy panel 150W, na drugim równolegle połączone...
Jest pewna szansa że opłaci się to zrobić na akumulatorach LiFePO. Teoretyczny koszt cyklu 1Ah wyszedł mi poniżej 40 groszy. Możesz załączy próbkę wyliczeń. Głównie koszt tych aku i ładowarki do jej obsługi. Jak zamierzasz praktycznie wykorzystać ten układ ? Co miałoby być zasilane. Pytam bo uważam że b.racjonalnie podchodzisz do tego typu działań...
jak zachowają się akumulatory LiPoly w temperaturach poniżej zera? Bo obawiam się, że ulegną uszkodzeniu, a w najlepszym przypadku ich pojemność spadnie na tyle, że przez 2-3 miesiące urządzenie po prostu nie będzie działać. Aż tak tragicznie nie jest; akumulatory LiPo dadzą sobie radę z -10C, w szczególności gdy są rozładowywane. Ładowanie w niskich...
Tak sobie pomyślałem że aby ładować LiFePO₄ to można na wyjściu TP4056 włączyć diodę Schottky`ego i wówczas nie powinna przeładować. Troszkę czasu potrzeba aby dobrać diodę dokładnie na tyle aby uzyskać wyłączenie przy 4 V.
Wszystko by nie przekroczyć max prądu łądowania LIfepo.
czy w takim razie może kontroler widzieć rozładowany akumulator ? Ja zawsze ładowałem LiFePO do 3,7 V. No to które użyć do testowania kontrolera ? Mam jeszcze Li-Pol
Na pewno specyfikacja danego akumulatora informuje jak go można ładować. Jeśli akumulator posiada "jakaś" elektronikę to pewnie można go bezpośredni tak ładować, a elektronika będzie kontrolować ładowanie i rozładowanie. Jeśli to gołe ogniwa LiFePo to jest to już proszenie się o kłopoty. Wrzuć konkretnie co chcesz kupić to będziemy dalej gdybać.
Na ile problemem dla ogniw LiFePO4 jest "niedoładowanie do końca"? Z lektury na forum wiem, że dla aku żelowych jest to duży problem, ale wydaje mi się że dla ogniw które chce wykorzystać nie ma to aż tak dużego znaczenia Zgadza się, jakby nie patrzeć to odmiana ogniw Li-Ion i dla nich najgroźniejsze jest zbyt głębokie rozładowanie lub przeładowanie....
Lifepo tak jak lion z ich natury Muszą miec balancery i bms. Ich nie stosowanie to emanowanie niewiedzą.
Coś podobnego kiedyś robiłem. Ale miałem więcej sztuk więc było z czego ogniw podmieniać. To ogniwa lifepo. Z tego co pamiętam to ciężko je kupić.
Mój regulator MPPT pilnuje napięcia maksymalnego. Reguluje napięcie oraz prąd w miarę naładowania akumulatora. Sprawdza temperaturę akumulatora i jeśli jest niska ładuje większymi prądami. Inaczej wygląda napięcie maksymalne, wykres napięcia i natężenia dla AGM, kwasowych, żelowych, Li Ion i LiFePO.
Witam, Chciałbym zbudować instalację elektryczną do kampera zasilaną z dwóch paneli bifazjalnych 590 W połączonych z regulatorem MPPT Volt Polska 150 V/30 A z wyjściem na 24 V. Regulator ma ładować akumulator hotelowy LiFePO₄ 24 V 100 Ah. Dodatkowo chcę zastosować osobną, ręcznie włączaną przetwornicę 24 V → 230 V (żeby w trybie spoczynku instalacja...
Przecież alternator nie ma żadnej regulacji prądu ładowania. Akumulatory ołowiowe mają tę cechę że jeśli je podłączyć do instalacji samochodowej 14.5V to same sobbie ustalą bezpieczny prąd ładowania. Lifepo to inna bajka.
Ogniwa litowo-jonowe pracują do napięć 4.2V (są próby podniesienia tego progu do 5V+, ale jeszcze daleka droga). W motoryzacji używa się też LiFePo. Np Prius.
domku jednorodzinnego/letniskowego Ważne jest jaka temperatura jest w tym domku zimą w przypadku LiFePO4 nie można ładować przy ujemnych temperaturach.
W wynalazkach z kondensatorami są mosfety. W tym co oglądałem nie było żadnego step-up. Lądował się tylko do napięcia akumulatora. Właściwie taki super kond może by mógł na stałe wisieć w pojeździe? W lidlowym są ogniwa LiFePo. Jako zabezpieczenie na wyjściu są jakieś duże mosfety.
Ale podajesz że na koniec prąd spada na 0.4A to jest więc pewnie prąd balansowania. Czyli prąd jakim ładowane są ogniwa które nie osiągnęły Vmax. Niestety BMS działa tak że prąd balansowania jest ograniczany bo prąd ogniwa które już osiągnęło Vmax musi byt wytracony na tranzystorze (By pass) tak by tego ogniwa już nie ładować a tylko te które tego wymagają....
Akumulator 300 Ah 12,8 V Prawdopodobnie to gotowy akumulator z wbudowanym BMS. Zakładając, że chcesz ładować akumulator ładowarką MPPT. Teoretycznie można LFP ładować nawet 1C. Taki gotowiec raczej nie obsługuje takich prądów. Następnie jak naładujesz to przy 12V o jakiej mocy grzałka o mocy 1kW/12 obciąży pobór na 83 Ampery. Sprawdź dokładnie parametry...
1) Zewnętrzne przyłącze 230V: zasilanie z przyłącza idzie do ładowarki, ładowarka ładuje akumulator, akumulator zasila osprzęt 12V i przetwornicę 230V, która zasila gniazdka wewnątrz przyczepy. A co ma być zasilane z 230V? Takie podwójne przetwarzanie nie jest dobre poza wymaganiem bezprzerwowego zasilania stosowanego w UPS on-line. Nie zalecam zasilania...
Witam Prąd 1/10 C, dotyczy bardziej akumulatorów kwasowo ołowiowych. Ty masz LiFePo4. Jeśli dane, które pokazałeś wcześniej, dotyczą Twojego akumulatora, to możesz go ładować jak i rozładowywać prądem o wartości - patrz post wyżej. Osobiście, przy ładowaniu nie przekraczałbym prądu 0,5C, ale to zależy jak kto chce "dbać" o akumulator. PozdrawiaM.
Pierwsza kłoda pod nogi - zalecany prąd ładowania 0,5-1 C. Masz akumulatory o pojemności 50 Ah, więc zalecany prąd ładowania to 25 A do 50 A. Materiałów w sieci nie ma zbyt wiele o tych akumulatorach, więc jedno krótkie szukanie na polskich stronach nie przynosi wszystkich informacji. Pewnie lepiej będzie poczytać dokumentację do układów scalonych ładowarek,...
Te akumulatory nie nadają się do UPSa. Przede wszystkim ładowarka w UPSie jest do akumulatorów kwasowych (żelowych) i LiFePo zajedziesz przy takim ładowaniu i nawet jakby UPS nie brał tych 50mA (co nie jest dużo) to doładowywaniem jak napięcie spadnie samoczynnie do 13,4V (co jest prawidłowe przy LIFePo - piszę o napięciu) uszkodzi akumulatory. Poczytaj:...
TL494/KA7500 ma dwa wzmacniacze błędu, łatwiej tam zrobić ograniczenie prądu, niż wyłączenie. Ścieżki od rezystora idą w pobliże scalaka, widać tam kilka elementów biernych, raczej wiele tam nie nakombinowali. Ja obstawiam, że ten zasilacz jest praktycznie taki sam jak te na schematach niżej. Wyłączanie zwarciowe jest sprytnie wykombinowane na jednym...
bo czytałem że musi być w sam raz do panelu dobrany. Jak wspomniałem to troche odwrócenie kolejności bo akumulator powinien być dobrany do zapotrzebowania na energie a w zasadzie do zapotrzebowania na magazynowane energii a panel należy dopasować do takiego zestawu. Ale można próbować chodzić tyłem tylko proszę bez pretensji, że nie jest tak szybko...
Każda przetwornica będzie brać prąd - czy obciążenie będzie czy nie. Układ należy wyposażyć w wyłącznik nawet gdyby przetwornica pobierała pomijalnie mały prąd. ma około 10W energii Wh. ======================= LiFePO₄ ma zwykle nieco mniejszą gęstość energii, z drugiej strony prostopadłościenny kształt może ułatwiać upakowanie baterii w obudowie i...
W teorii tak. Powiedzmy że twoje 3 cykle to 100% , rozładuje np. 3x20 Ah i naładuje 70-90Ah ( liczę straty przy ładowaniu i rozładowaniu ) , to jest cykl. Czyli możliwy będzie 1 cykl na 3 dni. Czyli ok 120 cykli w roku. Dla Ciebie to wykorzystanie w zakresie 20-80% będzie żywotność ok. 6000 cykli przy DoD 60% czyli o 100% większa niż przy pełnym ładowaniu...
Kurcze, nie miałem czasu za bardzo ostatni tydzień, by kontynuować post, ale wyjaśniło się wszystko. Aż wstyd się przyznać, ale w BMSie było ograniczenie ładowania na 40 A ustawione. To było na świeżo wszystko i trochę też mnie zmyliło to, że jak schodziłem falownikiem w dół z ładowaniem, to obniżyłem do 40 A na nim, a i tak BMS po chwili wykrywał przekroczenie....
Akumulatory litowo jonowe nie są ciągle ładowane. Ładowanie musi być przerwane gdy stan naładowania wyniesie 100%. Obniżenienapięcia akumulatora sprzyja wydłużeniu jego żywotności. Ilość pełnych rozładowań jest większa niż akumulatorów żelowych. Akumulatory LiFePO4 są trwalsze niż litowo jonowe i pojemniejsze niż ołowiowe. Zatem bateria może wystarczyć...
a mam tylko podstawowe pojecie o elektronice Ja też mam podstawowe, ale z tego co przypuszczam, to tej baterii nie możesz ładować alternatorem, do tego wymagana jest ładowarka impulsowa. No i druga sprawa, czy ta bateria wytrzyma obciążenie podczas rozruchu pojazdu?
Witam, pytanie odnośnie połaczenia ogniw LiFePO4 3.2V 15000mAh, potrzeubję napięcia 6-6.4V. Czy wystarczy je połączyć szeregowo? możesz połączyć dwa ogniwa szeregowo, uzyskując pakiet 2S. Powinieneś jednak sprawdzić w dokumentacji Twoich ogniw skrajne wartości napięć, zazwyczaj napięcie rozładowanego ogniwa jest około 2.5 V, napięcie naładowanego ogniwa...
Możesz ładować też przez mostek prostowniczy przez MPPT.
AVE... Baterie 6F22 mają małą pojemność i wysoką cenę. Wydajność prądowa też nie wprawia w ekstatyczny zachwyt. Były popularne, bo oferowały wyższe napięcie w wygodnym opakowaniu, a kiedyś przetwornice impulsowe były dużo mniej popularnym rozwiązaniem. Najsensowniej obecnie jest używać ogniw litowo-jonowych lub LiFePO - oferują większą pojemność i wydajność...
Cześć Wszystkim Temat generalnie już wałkowany ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Chciałem sobie zrobić prowizoryczną stację ładowania z dodatkowego akumulatora do którego będzie podłączona ładowarka na gniazdo zapalniczki zużywająca średnio 40-50W , maksymalnie do 70W, chciałbym żeby około 8-10h był w stanie dodatkowy akumulator wytrzymać...
W tym UPSie jest zainstalowany akumulator 9ah. Czy możliwa jest wymiana na pojemniejszy np. żelowy 20ah albo większy np 60ah LifePo4? Całkiem śmiało zmieniam baterie w tej samej technologii o +15% pojemności, w UPS za popularną 7Ah 8,9 co jest w tym samym wymiarze. Podwojenie / potrojenie pojemności to już problem, nie ma żadnej wiedzy czy to będzie...
Pioter Potrafię czytać. Piszę o lion Pytam o niebezpieczaństwa w stosowaniu lifepo4 i dlaczego producenci niechętnie go stosują. Wkrętarki wyłącznie lion. Co zrobisz nadzorując ładowanie lion jak się zapali ? W Stanach Teslę gasili 6 dni. W jakim czasie pobierzesz 80A z ogniwa 2,2Ah ? Jakie są przekroje przewodów z akumulatora ? Jak długo polatasz...
Nie wierzę, że na forum technicznym leci taki bełkot... Autorze. Kup nową baterię akumulatorów AGM. Będzie najprościej, nie zepsujesz latarki z żarówką. Budowę nowej baterii należy zacząć od zdobycia wiedzy o działaniu ogniw wtórnych czyli akumulatorów. Następnie poznać zasady łączenia ogniw w baterie. Po tym kupić baterię akumulatorów AGM. Kolega...
Jakie napięcie? 12 V?
https://obrazki.elektroda.pl/9535566600_... Ogniwa i akumulatory oparte o lit w ciągu ostatnich 20-30 lat zmieniły niemal całkowicie współczesną elektronikę przenośną. Wyparły niemal całkowicie ogniwa niklowo-kadmowe (NiCd) i niklowo-wodorkowe (NiMH), gdyż pod wieloma względami są zwyczajnie lepsze. Ba, to dzięki nim mamy smartfony,...
Przecież teoretycznie mógłbym ładować to ogniwo prądem 1c tak?
W modelarstwie RC używane są np. akumulatory LiFePo, które mogą mieć (bezpieczne) prądy rozładowania rzędu np. 10C W modelarstwie 10C to maja najgorszego sortu litowo-polimerowe. Przeciętnie dla Li-Pol to 20-30C, a te lepsze mają powyżej 40C, dorównując LiFePo4. Najsłabiej wypadają litowo -jonowe (np. popularne 18650), bo tu w kategorii wysokoprądowych...
Moim zdaniem zakupić agregat np. PAB-2 z którego można ładować magazyn poprzez falownik, zabawy z mostkami jak i agregatami zakończy się wcześniej czy później uszkodzeniem falownika
Z tego, co wyczytałem, taki akumulator można ładować prądem 30 A, ale tu zacząłem się gubić... Zalecany prąd ładowania akumulatora LiFePo4 do 0,5C czyli akurat twego to 100A choć może też być ładowany większym prądem dochodzącym do 1C czyli 200A . Rozważył bym też dołożyć jeden panel o takich samych parametrach i połączyć równolegle .
LifePo4 w przeciwieństwie do Lion czy LiPo są nie palne. Do tego bardzo odporne na przeładowanie i na temperatury ale nie można ich ładować w temperaturze poniżej 0 +5 stopni też nie jest za dobre, powinno być trochę więcej do ich ładowania, rozładować możesz ale jak zaczniesz je ładować w temperaturze ujemnej to niestety ale je zniszczysz stracą pojemność...
Wiesz często na łodziach to stosuje się odłącznik alternatora jak przy manewrowaniu jest potrzebna pełna moc, po to żeby właśnie alternator nie odbierał mocy silnika. Swoją drogą mógłbyś pomyśleć o kolejnym rozwiązaniu czyli osobny duży alternator właśnie do ładowania tego akumulatora hotelowego z odłącznikiem. Lifepo4. Można ładować dużym prądem więc...
Nie powinno być problemów ładować z alternatora czy innego źródła jak tylko skonfiguruje się odpowiednio BMS. Działanie zależy tylko od alternatora bo nie ze wszystkimi typami chcą współpracować BMS LiFePO4, zależy od producenta i modelu. Na wyjściu alternatora wystarczy tylko regulator napięcia ewentualnie najlepiej separator jak podłącza sie ładowanie...
No właśnie o BMS myślałem, teoretycznie mógłbym ustawić na nim limit np. 10 A, ale później jakbym chciał ładować ze słupka szybką ładowarką np. 30 A, tobym musiał to przestawić, jak zmiana na ładowanie z samochodu, to znowu przestawić - więc nie tędy droga. Pisząc regulator, co miałeś na myśli? Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to taki konwerter:...
Jest kilka problemów zastosowania lifepo4 w samochodzie. Jeśli nie jesteś świadomy ograniczeń technologi to porzuć projekt bo może skończyć się pożarem. Ale do rzeczy: 1. Rezystancja ogniw to kilkanaście miliomów, więc przy różnicy napięć rzędu 2V płyną bardzo duże prądy. 2. W zimie poniżej zera nie może ładować Aku zbudowanego z lifepo4. 3. Balansowanie...
7680 Wh : 25,6 V = 300 Ah Zadziwiająco zgadza się z deklaracją producenta. Moim zdaniem ładowarka nie pozwoliła ładować dalej i rzeczywista pojemność tej baterii to ok. 315 Ah. To i tak zależy od prądu rozładowania i temperatury. Moim zdaniem badanie baterii należy na tym zakończyć. Niechaj moc z nią będzie. Pozdrawiam.
Niestety drugiego AGM nie mam gdzie posadzić na tyle blisko, żeby to miało sens, mogę wymienić ale zamiast 100ah wjedzie mi maksymalnie 120ah. Kontroler ładowania z solar'a do LiFePO kosztuje w zasadzie tyle co ładowarka do LiFePO4, musiałbym zmienić też ładowarkę 230V i prawdopodobnie dać inny separator do ładowania LiFePO z alternatora. Inną opcją,...
Witajcie, zakupiłem ostatnio nowy akumulator i ładowarkę do silnika elektrycznego od łódki. Akumulator to Volt LiFePO4 12V 100Ah (100A) BMS, a ładowarka to Victron Blue Smart IP22 Charger 12/30. Podpowiedzcie teraz proszę na jakich ustawieniach ładować akumulator, aby ładował się do pełna, ale żeby jednocześnie posłużył jak najdłużej, bo jednak swoje...
Dziś wyszła niemiła niespodzianka. Auto razi prądem podczas ładowania baterii HV, bo minus niestety idzie na karoserię. Ładowałem z gniazdka fotowoltaicznego, nie uziemionego, inwerter też nieuziemiony. Będę musiał ładować sam magazyn energii albo z gniazdka separowanego. Albo zrezygnować w ogóle z ładowania baterii HV. Wystarczy, że dodatkowa bateria...
Ciekawa ta ładowarka, tylko pytanie mam jedno: dlaczego w grupie na FB osoba mówiła, że musi być 8,4 V pod taki pakiet? Bo idiotów jest więcej niż ludzi mądrych. A na FB idioci królują. Jak poczytam, jakie tam bzdury piszą, to nawet Elektroda jest lepsza. Mimo że LiFePO4 są bardziej odporne na niewłaściwe traktowanie, nie należy ich przeładowywać i...
Zmieniając w BMS, musisz też zmienić w inwerterze. Kiedy kalibrujesz magazyn, to musisz to napięcie obniżyć na niższe niż 0% magazynu. Jak zresetuje na 0% i zacznie ładować, możesz podwyższyć. SOC 0% × 16, od tego odjąć 0,5 V. Inna sprawa to kalibracja napięć, często inwerter i BMS mają różne wskazania napięcia. Najlepiej zmierzyć woltomierzem napięcie...
(at)techlock nie ma jak połączy kablem bms, ma znaczenie jak jest w ustawieniach użytkownika. Inwerter według ustawień osiąga teraz maksymalne napięcie 54V to tylko doładowywuje magazyn. Większego napięcia ładowanie nie uzyska. Najpierw to musi sprawdzić jakie ma maksymalne na bms jakiś tam program ma to chyba Seplos jest w tym magazynie i dostosować...
Jakie mocne przycięcie prądu ładowania ? Magazyn będzie ładowany tylko takim prądem jakim dostanie z paneli. Maksymalny prąd ładowania to dopuszczalny którym można ładować a nie że zawsze będzie takim ładował. By zapewnić ładowanie 100A musiał byś mieć podłączone przynajmniej minimum dwa stringi po 3kWp. Ładowanie ( prąd ładowania ) zależy tylko od...
Zgodnie z wykresami udostępnionymi dla ogniw LiFePo 4 najlepsza temperatura pracy to okolice 20 stopni cel. Należy unikać parametrów granicznych w tym przypadku tem. 60 stopni, założyłem że te 40 to jest max, i prosta konstrukcja obudowy temu sprzyja. Patrząc na czas życia to optymalna temperatura pracy wynosi 20°C. W praktyce w zakresie 0°C do 55°-60°C...
0V chyba raczej sugeruje odcięcie przez BMS (nie wiem, czy tam jest takie zabezpieczenie w komplecie, na zdrowy rozum powinno być - wtedy odcina aku po rozładowaniu do progu minimum). Próbowałeś to ładować? Nie wiem, jakie tam ogniwa zastosowano (producent), ale znam ogniwa, które spokojnie się podnosiły z 2V. Generalnie tego typu ogniwa przed długim...
Zacznijmy od tego jaki masz falownik. Sam mam aktualnie "magazyn" na akumulatorach kwasowych 24V/225Ah (~5,4kWh) a docelowo x3, instalacja off-grid z lekką współpracą z siecią i zdaje egzamin. Nie rozumiem tego parcia ze strony producentów na wszelkie wersje akumulatorów litowych, w zastosowaniach stacjonarnych nie ma to sensu. Nie mam falownika off...
No dobrze, ale zasady łączenia ogniw elektrochemicznych (wtórnych) mówią o tym, że ogniwa mają być jednakowe. Jednakowe napięcie znamionowe, czyli rodzaj akumulatora, jednakowy opór wewnętrzny, jednakowa pojemność i stan zużycia. Połączyłeś równolegle baterie akumulatorów o różnych charakterystykach. Mały prąd z baterii akumulatorów LiFePO4 może wynikać...
Dzięki za odpowiedź. Możliwe, że trochę niejasno opisałem o co mi chodzi: - W kwestii prostownika - oczywiście chodzi mi o prostownik przeznaczony do akumulatorów LiFePO4, to jest jasna sprawa. - Zapis producenta: "NIE NALEŻY podłączać ani odłączać zacisków od akumulatora bez uprzedniego odłączenia obciążeń.", znajduje się w instrukcji akumulatora w...
A to nie jest tak, że w takim wózku, czy skuterze elektrycznym w którym prędkości są raczej nie wielkie (mój max 10km/h) ta energia z obu akum jest równomiernie pobierana ? Ładowany i pobierany prąd jest jednakowy (połączenie szeregowe) ale pojemności dwóch akumulatorów zawsze się trochę różnią. Jeden się naładuje/rozładuje trochę wczesniej, drugi...
Były podłączone podłączone równolegle 2 szt do siebie (plus do plusa, min do min) Takie połączenia wpływają degradująco na akumulatory. napięcie wskazuje 10,7 V przy 1A. Ale bez obciążenia wskazuje 13,0V. Czyli podsumowując jak ładuje ładowarka to 14,5V. Po odłączeniu ładowarki spada do 13,0V. Po podłączeniu obciążenia 1A do 10,7V atomiast ten drugi...
Szukam rozwiązania na energię off grid. Moje potrzeby to żeby taki zestaw był - łatwo montowalny i demontowalny (dach starego domu, dach auta, inne miejsca), lekkie panele - modułowy, żeby można było w przyszłości dołożyć panel i dodatkowe akumulatory. Co mam na oku do zakupu: - panel Eco Flow elastyczny 100W - Mppt Victron - Akumulator LiFePo Moje...
Wg. producenta powinno się akumulatory ładować do 2x14.5V=29V. Tyle ustawiłem Jeśli tylko minimalnie się akumulator rozładuje albo nie jest całkowicie naładowany to napięcia na nich są identyczne. Mnie to wygląda na włączanie się w jednym z nich zabezpieczenia przez przeładowaniem i z tego powodu napięcie na nim rośnie.
Ogniwo elektrochemiczne wtórne to akumulator. Bateria to co najmniej dwa takie same elementy. W zależności od kontekstu mamy baterię butelek, baterię kranów (baterię kranową, łazienkową), baterię dział, baterię akumulatorów. W języku potocznym mamy: 1. bateria, czyli ogniwo jednorazowe, ogniwo elektrochemiczne pierwotne 2. bateria w telefonie - faktycznie...
https://obrazki.elektroda.pl/3637923100_... Dlaczego własny BMS z balaserem a nie jakiś gotowy. Bo nie udało mi się znaleźć takiego, który by spełniał wszystkie wymagania, a poza tym, zawsze okazje do zrobienia czegoś nowego. Wymagania tymczasem były następujące: •Odcięcie zasilania przy przekroczeniu 14v4 •Odcięcie akumulatora...
Też oczywiście będzie nowa, dla akumulatora LiFePO4, chcę mieć dwa zestawy akumulatorów 2x10ah i 2x20ah, dlatego ładowarkę bym wziął 6A-8A. Tylko zastanawiam się czy jedną 24V to dobry pomysł, czy lepiej ładować osobno.
Szkoda, że XTAR VC4 to tylko ładowarka i nie oferuje rozładowywania akumulatorków w celu weryfikacji pojemności. Ja niestety jestem nieszczęśliwym posiadaczem NITECORE D4 i naprawdę nie polecam jej nikomu. Spełnia swoją rolę, tzn, ładuje akumulatorki Li-ion, NIMH (nawet takie, których MH-C9000 nie chce ładować). Nie słuchajcie opinii, że ta ładowarka...
pod ESP32 odbieram sygnał przez port RS485 i w zależności od nadprodukcji załączam poszczególne fazy grzałki 4,5 kw Jak już masz to opanowane to możesz zamiast grzałek włączać zasilanie falownika z magazynem. Będzie Ci ładować magazyn. Falownik hybrydowy do obsługi magazynu, ładowanie i rozładowanie w jednym, np AGH-6.2kW 48V. Do tego ESP dołączyć...
Czy akumulatory LiFePO4 mogą być podłączone do przetwornicy/zasilacza SINUSPRO 800 (3SP098012W)? I Teoretycznie SinusPro 800 nie jest przystosowany do pracy z akumulatorami LiFePo4. Czyli nie da się w prosty sposób ustawić napięcia ładowania odpowiedniego dla tych akumulatorów. ...jak jest podłączony do sieci i zabraknie prądu, automatycznie przechodzi...
jaka jest najlepsza metoda ładowania NiMh przy ograniczeniu prądu rezystorem ograniczenie prądu ładowania rezystorem nie jest najlepszą metodą; powinno się zrobić chociaż źródło prądowe na jakimś LM317... jaki powinien być czas ładowania i prąd ładowania Ładujesz prądem C/10 do pełna; przy takim prądzie mało prawdopodobne jest nagrzewanie się akumulatora,...
Witam was drodzy forumowicze. Mam taki pomysł, żeby z 24 ogniw LIFePO4 3.2 V w szeregu wykonać baterię ~78.8 V przy użycia BMS-u, który z ali już leci (https://pl.aliexpress.com/item/10050082... Bateria będzie eksploatowana w meleksie z silnikiem 7.5 kW, który obecnie śmiga na 12x6 V kwasówkach dających niestabilne 72-74V. Teraz rozkmina,...
(at)ArturAVS Akumulator Ni-Cd wytrzymuje około 1000 cykli ładowania i rozładowania. Ładowanie takich ogniw nie jest łatwe, gdyż w trakcie ładowania napięcie na ogniwie praktycznie nie rośnie. Zaleca się ładowanie przez 16 godzin prądem o wartości będącej ilorazem ładunku akumulatora w mAh przez 10 (C/10). Można stosować też procedury szybkiego ładowania,...
Nie jestem pewien, ale LiFePo4 nie można ładować z alternatora w aucie - choć z tym się mogę mylić
W którym miejscu ma doładowaną baterię? ma 8s czyli ma ładować do 33v by ją naładować. jest jeszcze jedna opcja jak uratować baterię ale nie zawsze to działa. Robią tak, że ładują osobno każde ogniwo i czasem baterię da się uratować.
https://obrazki.elektroda.pl/5634868300_... Lii-PD4 to już kolejna uniwersalna ładowarka firmy LiitoKala. Pozwala na ładowanie: Li-Ion, Ni-MH/Cd, IMR, LiFePO4. Z tyłu ładowarki znajdziemy rozpiskę obsługiwanych typów oraz parametry. https://obrazki.elektroda.pl/9104354900_... Ten model posiada wbudowany zasilacz 230V,...
Przy tych, które chcesz włożyć - zbędny, ale z balanserem wydłuży trochę życie baterii. Te akumulatory nie wybuchają. Jeśli będziesz je nieprawidłowo używał, to szybciej kupisz następne. Przeszukanie internetu na hasło "lifepo4 charakterystyka ładowania" zwraca wyniki, że płytka zabezpieczająca odcina baterię gdy ta się przegrzeje lub jest jej zbyt...
Dzień dobry, mam pytanie. Używam pojazdu zbudowanego na bazie starego melexa. Napięcie instalacji 36V. Do tej pory używałem akumulatorów Trojan do zasilania. Pojazdu używam w lesie, więc wymagania na prąd zasilający są pewnie większe niż po asfalcie. Ostatnio przyciągnęły moją uwagę pakiety oparte na LiFePO4, które wydają się być atrakcyjne cenowo (np....
Próbowałem. 3 godziny ładowania. Prostownikiem 24V. Prądem 5A. Po ponownym podłączeniu inwerter pokazał napięcie baterii 0V i ładował je kilka godzin prądem 3A do napięcia 14.8V, po czym przestał ładować. Przy czym na wyświetlaczu inwertera wciąż miga błąd: nie wykryto baterii.
VOLT SINUS PRO 1000 S. Witam forum szanowne Pytanie, czy można ładować (podłączyć) tym urządzeniem ; VOLT SINUS PRO 1000 S , akumulator LifePo4, napisano że prąd ładowania 13,8V a te akumulatory niby do 14,2, żeby BMS nie zablokował. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
No jeśli dało by radę ładować elektrownie z gniazda zapalniczki byłoby super :D Podczas jazdy bym sobie włączał i zawsze trochę przedłuży. A powiedzmy raz na tydzień w domu bym ładował. Myślałem o 70mai 810 bo jest wybajerzona na max chyba, ale cena spora - prawie 800zl. Bardziej skłaniałbym się do VIOFO A119 MINI 2, może po czasie tylna kamerke bym...
U mnie jest to samo. Chyba jedynym rozwiązaniem jest odłączenie baterii od inwertera - u mnie robi to BMS przy spadku napięcia na ogniwach. Ogólnie inwerter z dnia na dzień traci punktację w moich oczach. Nie rozumiem jego ustawień - nie są wg tego co powinno być tylko robi po swojemu. Spadki napięcia na układzie mierzącym napięcie na aku podczas zmiany...
Balanser 24V jest dodatkowy dla obu szeregowych baterii 12V poza tym co ma każda bateria. Był kupiony w zestawie razem z bateriami. Baterie 12V nie powinny mieć dużego rozrzut parametrów czy zużycia, w tym roku były wymieniane. Swoje 24V kupowałem jakieś 2 tygodnie później. Pomysł z diodą może i dobry ale pasuje też je ładować jeśli przyjedzie się na...
Nawet zwykły balans 60ma da radę jeśli aku będą dobrej jakości i ładowanie nie będzie przekraczało 14,5v, a jeśli ogniwa będą się rozjeżdżać pod względem rezystancji to nie pomoże woda z wisły, generalnie taki aku w motocyklu to za mały jest , czemu nie zrobiłeś z ośmiu sztuk?, by mieć pojemność choć 5ah. Mam doświadczenie z tymi ogniwami (zabiłem 3szt...
Nie napisałeś jaki rodzaj akumulatora. Do Li-Ion/LiPo są gotowe scalaki, tanie, MCP73811 albo MCP73812. W pełni zintegrowany gotowiec. Gorzej z NiMH, a jeszcze gorzej z NiCd. Jest wielki problem z zintegrowanymi scalakami do ładowania ich. Nie wiem czemu nikt nie zrobi taniej prostej integry. Zatem trzeba się przewaznie bujać z obwodami na elementach...
Kolego pogubiłem się - co do ilości energii używajmy jednostek Wh. Jeżeli zrobię szereg superkondensatorów każdy powiedzmy o ładunku energetycznym 3Wh a w szeregu będzie 12szt tych superkodensatorów to nie zagłębiając się w napięcia (odpowiednio dobrane zakładamy) i pojemność w Faradach szereg ten będzie miał ładunek energatyczny w wysokości 36Wh czy...
Tak, wiem o tym, tylko jest jeszcze kwestia zmieszczenia tam tej przetwornicy, a widziałem kilka tematów, jak ktoś zmienił rezystor i zmienił napięcie. Po moich pomiarach widziałem napięcie 19,6 V, 12,3 V, 13,2 V, ale są to pewnie napięcia z małym prądem, ale obstawiam, że da się zmienić. Mam maly BMS 4S 100 A i działa on tak, że gdy się poda napięcie...
Akumulatory LiFePo4 wymagają ładowania stałym prądem ( n.p. o wartości 1/2 C) dopóki nie osiągną napięcia 3.65V a dalej już prądem malejącym do zera gdy napięcie akumulatorka osiągnie 4.2V Fajny projekcik, ale z tymi poziomami ładowania tego akumulatora to bym się trochę bał. Skąd takie informację nt. LiFePo4? LiFePo4 to świetne ogniwa, przede wszystkim...
Witam czy mógłbyś podesłać link do tego kontrolera bo nie mam pojęcia jaki to ? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź Najprawdopodobniej potrzebujesz popularnej płytki BMS do pakietu 3 lub 4 ogniw Li-Ion (tzw. „3S” = 12,6 V lub „4S” = 16,8 V). Poniżej dwa sprawdzone, tanie moduły z szybką dostępnością: 1. BMS 3S 10 A, wspólny port (ładowanie/rozładowanie)...
Czytałem, ze należy ładować prądem 0,2C, czyli tutaj ładuję 6500/5=1300mAh Czyli ładuję takim prądem do napięcia 3,5-3,6V i jak osiągnę takie napięcie to następuje odłączenie ładowarki. 1. Dobrze napisałem? Czy w takich warunkach nic nie wybuchnie? 2. Czy ma jakiś negatywny wpływ przerywanie ładowania w jego trakcie? 3. Czytałem, żeby nie rozładowywać...
AVE... Można kupić powerbank z ogniwem fotowoltaicznym, ale warianty budżetowe mające sto milionów mAh nie są dobre. Można kupić 2-4 ogniwa 6V/200mA i przetwornicę step-down - ogniwa łączy się szeregowo, a następnie do przetwornicy ustawionej na 5V. W pełnym świetle da to stabilne 5V i przynajmniej 450-900mA, zależnie od liczby ogniw. Ba, można zbudować...
Co do bezpieczeństwa to zadam może śmieszne pytanie. Czy jeśli obok drewutni z panelami postawiłbym taki malutki 1x1mx1.6m wysokości blaszak ocieplony welną skalną i tam umieścił zarówno przetwornicę od grzania bojlera, oraz ten mój inwerter z akumulatorami które by się ładowaly przy okazji, Heh, każde pytanie w temacie bezpieczeństwa jest jak najbardziej...
w ogólności LiFePO4 nie tolerują ładowania w temperaturach <0°C, więc do pracy cyklach w zimie to one na działkę się nie specjalnie nadają To mnie mocno interesuje. Nie znalazłem wytłumaczenia tej przyczyny a jedynie informację kopiowaną jeden od drugiego. Co stoi na przeszkodzie aby ogniwa litowo-żelazowe ładować przy ujemnych temperaturach?
powerbank lifepo akumulatory lifepo lifepo balanser
cewka gasić deutz kompresor malowanie honeywell reduktor
Duże akwaria – dlaczego dno klei się z dwóch szyb? Wytrzymałość, bezpieczeństwo, technologia Różnice w jakości wydruku na Xerox 6605: przyczyny i rozwiązania