Żeby go odsiarczyć musisz bardzo długo (dni, tygodnie - nie wiem) ładować go utrzymując delikatne gazowane. Gazowane z kolei powoduje opad masy czynnej. Prawdopodobnie któreś ogniwo dostanie zwarcia zanim odsiarczysz go w stopniu umożliwiającym eksploatację. Jeśli robisz to w celach innych niż eksperymentalne to mija się z celem. Tak nawiasem mówiąc...
Jaki akumulator? Jaka pojemność ,napięcie? Czy ładujesz? Na jakich parametrach?
Dużo mniejsze prawdopodobieństwo zasiarczenia płyt. Stale niedoładowany akumulator jest na to podatny. Takie pełne ładowanie to też regeneracja płyt ( o ile nie są już mocno zasiarczone ).
Odpowiem tak, osobiście ładuje akumulator 95Ah ładowarką Sena i jest Ok coś takiego. Jednak nie należy z tego co wiem dopuścić do całkowitego rozładowania akumulatora przez dłuższy czas bo się zasiarczy a później ładować dużym prądem by szybko naładować i powyginać płyty. Myślę że żeby go może uratować ładuj kilkakrotnie ładowarką mikroprocesorową z...
Szybkie rozładowanie i małe napięcie po naładowaniu oznacza zasiarczenie akumulatora. Po naładowaniu dobrego napięcie powinno utrzymać się powyżej 13,42V.
Witam Jak masz kierownicę przekręconą o te 30 stopni w lewo,to napięcie spada (czy spadają obroty silnika?),co się dzieje jak koła skręcone w prawo.
Float voltage - Ładowarka utrzymuje określone napięcie na akumulatorach, zwane „napięciem pływakowym”. To napięcie ładowania jest idealne do przedłużenia żywotności baterii. Gdy do akumulatora zostanie przyłożone „napięcie podtrzymujące”, w akumulatorze generowany jest „prąd podtrzymujący”, dokładnie kompensujący...
Tak duże rozładowanie ,jest przysłowiowym gwoździem do trumny,skraca żywotność akumulatora,tym bardziej w tym przypadku należy go tak jak piszę wcześniej .Akumulator tak rozładowany ulega zasiarczeniu ,i aby go odsiarczyć powinno się ładować małym prądem.
Nie znam do końca zasady działania akumulatora , ktoś tu napisał że długie ładowanie odsiarcza akumulator wątpie żeby to odsiarczało akumulator ale może w jakiś magiczny sposób przebija się po przez zasiarczenie.
Natomiast gdy akumulator jest już praktycznie w pełni naładowany napięcie skacze do nawet 15,7-15,8V i utrzymuje się dosyć długo. W zdrowym, sprawnym akumulatorze nie ma możliwości, by ładowarka sama weszła w tryb Recond. Skoro tak u ciebie się dzieje, to coś musi być nie tak z akumulatorem. Skrajne zasiarczenie lub zwarta cela.
Witam Zalecany prąd ładowania dla tego typu akumulatorów i tej pojemności nie powinien być większy od 2.1 Amp, natomiast nie należy rozładowywać poniżej 10.8 V. Ładowarki impulsowe jak najbardziej powinny się nadawać. Z doświadczenia proponuję: 1. Ładowanie takich akumulatorów prądem ok.1 A (im mniejszy prąd ładowania akumulatorów kwasowych/żelowych...
Silny zapach siarkowodoru podczas ładowania jest równoznaczny z problemem z samym akumulatorem i to może być : .zasiarczone cele .oberwana cela .zły elektrolit .brak ładowania Moja propozycja : wyjmij akumulator , wylej z niego elektrolit , zalej wodą destylowaną i podłącz pod ładowanie (inteligentne) po 24h sprawdź elektrolit ,jeżeli jest wszystko...
Do jakiego napięcia ładuje ten prostownik, jak do 14,4 to gęstości nie zrobisz.
Jakie napięcie przy próbie rozruchu będzie oznaczać rozładowanie a jakim akumulator do wymiany(chyba że ciężko to określić po samym napięciu)? Napięcie poniżej 10V ale może oznaczać zarówno akumulator do wymiany (mocno zasiarczony) jak i rozładowany. Aby mieć pewność, akumulator przed rozruchem powinien być naładowany prostownikiem do minimum 14,5V...
Kolejność wyłączania opisałeś prawidłowo. Inna kolejność może spowodować zaiskrzenie w atmosferze mieszaniny piorunującej, jaka powstaje w czasie ładowania - niebezpieczeństwo wybuchu. Pojemość można sprawdzić podłączając żarówkę 45W - ok. 4A. Gdy świecenie osłabnie pomnożyć czas od początku próby przez prąd żarówki - Otrzymasz pojemność w amperogodzinach....
Żeby cokolwiek dało się zrobić z akumulatorem ołowiowym, nie może on mieć zwartej żadnej celi. To, ile pobiera przy ładowaniu - zostawmy na razie na uboczu - szczególnie, że ładuje kolega jakimś systemem, o którym nawet nie wiemy, czy jest w stanie non-stop dostarczać stabilne napięcie ładowania. Do analizy stanu akumulatora przydałaby się ładowarka....
Zgadzam się z kolegą GIMAK, końcowe napięcie ładowania powinno osiągnąć 16,2V a prąd do 0,5A przez kilka godzin. W innym przypadku nie nastąpi wysycenie elektrolitu i akumulator będzie niedoładowany co spowoduje zasiarczenie. Ładowanie do napięcia 14.4V nie spowoduje naładowanie akumulatora tylko uspokojenie naszego sumienia że mamy (naładowany akumulator).
Ładuje ale za niskim napięciem co w dłuższym uzytkowaniu zasiarczy akumulatory. Ładowanie sprawdzałes na akumulatrzorze i alternatorze? Przy bardzo rozładowanych aku napiecie może byc nizsze spowodowane obciążniem. Dlatego warto je podładować prostownikiem, bądz dac naładowac je alternatorowi kontrolując napiecie. Ten alternator ma śrubke regulacyjna...
Witam, ZAstanawiam się czy rozładowanie akumulatora po zalaniu elektroliten i naładowaniu nie zasiarczy go
Baterie nie są zasiarczone :)
Czyli podsumowując auto powinno miec jakis automatyczny włącznik ładowania tak abym np przez roztargnienie nie odpalal auta na 2 akumulatorach? A jesli nie ma tylko przełącznik to mam za kazdym razem jak odpale silnik włączać ładowanie i tak jechać cały czas, jak staje np na siku to mam pamiętać aby przed rozruchem przełącznik wyłączać a po rozruchu...
czy zamiast tych 4 akumulatorów lepiej kupić jeden o takich samych parametrach jak oryginalny był Nie są produkowane akumulatory o napięciu 48V (nie licząc specjalistycznych), tu nie masz innego wyjścia jak tylko połączenie szeregowe (4x12=48V). ale po sezonie slabo już sobie radzą Jeśli były niedoładowane to jest to efekt zasiarczenia, dodatkowo powinny...
Przy napięciu 14,2V i ładowaniu przez kilkanaście godzin ma prawo gazować.Gazowanie zaraz po podłączeniu na prostownik rozładowanego akumulatora świadczyć może o jego zasiarczeniu.
Czyli dolewanie elektrolitu zeby zwiekszyc stezenie nic nie da ?? W necie znalazlem taki opis odsiarczania ładowanie odsiarczające - Zasiarczenie akumulatora jest skutkiem nadmiernego wyładowania lub odstawienia na dłuższy czas po wyładowaniu. Zasiarczenie polega na powstawaniu siarczanu ołowiawego. Jest to praktycznie stan niezdatności akumulatora...
Prawdopodobnie z powodu braku wody akumulator sie zasiarczył. Można by spróbować go pomału ładować.
Bezobsługowe Ca/Ca lub z dodatkiem Ag różnią się tym od obsługowych Sb, że znacznie mniej się "gotują", ale przez to i trudniej je doładować. Zwyklemu wystarczy 14,5V i poczekać aż spadnie prąd, a bezobsłudowy trzeba ładować do osiągnięcia ok 16,25V. Dopiero wtedy po odłączeniu i odstaniu dobę napięcie wyniesie ok 12,9-13V, a gęstość 1,28. Tak, że nie...
Wykresy są są dostępne. Dla wspomnianej Hondy to ponad 300g/kWh przy mocy maxymalnej. Tak jak pisałem experyment zrobiłem to wiem. Po ograniczeniu napięcia do 14V nie widziałem żadnych zgubnyc skutków. Grzały się tylko uszkodzone,zasiarczenie akumulatory.
Większość samochodów ma klemy plusowe skierowane w stronę silnika, ale czy tylko temperatura je zabija? W skuterze AGM 8Ah nie ma żadnego wpływu temperatura silna, a mimo to siadła cela "plusowa".Jeszcze taka obserwacja z ładowania zasiarczonego akumulatora z mazdy. Na początku we wszystkich celach, wszystkie płyty i mostki były jednakowego szaro/ołowianego...
Przedewszystkim sprawdź jakie on ma w tej chwili napięcie.Jeśli znikome to możesz go spisać na straty,bo leżąc dość długo rozładowany mógł się zasiarczyć,tak że może nawet nie mieć połowy pojemności nominalnej.Jeśli na wypr. plusowych niema napięcia to można przyłożyć omomierz.Być może jest to podwójne wyprowadzenie plusa.Jeśli na siłę chcesz go ładować...
Akumulator kup dobrej znanej firmy. Chińczycy w taką samą obudowę potrafią włożyć szklane płyty żeby waga się zgadzała akumulatora, a pojemność już wg nich nie musi. Tak małe napięci mogło spowodować zasiarczenie akumulatora. Ładować prądem 0,1Q tj. max1,7A przez 14h. Dla tych akumulatorów zalecane jest jednak ładowanie mniejszym prądem, Albo specjalną...
Niestety, połączenie szeregowe akumulatorów powoduje duże problemy przy ich dobieraniu. Zasadą jest by w takiej sytuacji wymieniać wszystkie a nie jeden. Należałoby zakupić kolejne 4 akumulatory, licząc na to, że ich parametry będą identyczne. Starszy akumulator, zawsze będzie miał gorsze parametry, gdyż akumulator pozostawiony bez ładowania ulega zasiarczeniu....
14.4V a 16.8V to dość różne wartości. Jak to możliwe że producenci tak różnie podają wartości ładowania? Mój oryginalny prostownik Telwin Doctor start ładuje do napięcia 15.8V tak aż natężenie spadnie poniżej 1A.Potem przechodzi w stan podtrzymania.Jednak gdzieś jest mowa właśnie o 16.2V,z czego by wynikało że samochodowe 14.4V jest ładowaniem zdecydowanie...
Akumulator wymaga przegladu w warsztacie. W domu nie radzę tego robić ponieważ kwas wypali i podziurawi co tylko się da. Prawdopodobnie elektrolit zawiera cząsteczki przewodzące które po odstaniu elektrolitu (po zakończeniu ładowania) opadaja na dno zwierając elektrody. Jeśli elektrody nie są jeszcze zasiarczone akumulator jest do odzyskania poprzez...
Praktycznie wszystkie baterie lepiej przechowywać w stanie naładowanym. Tak samo jak akumulator samochodowy nie wolno przechowywać rozładowanego, bo może ulec całkowitemu zasiarczeniu.
Mam problem z prostownikiem "YATO" YT-8303. ...rozładowany akumulator ładuję prostownikiem "YATO" z 3-4 godziny po czym pojawia się komunikat ze akumulator jest naładowany...13,6V. Prostownik ładuje akumulator od prądu 14A i systematycznie to spada do 2A później się wyłącza...Efekt jest taki że rozrusznik się obróci z pięć razy i akumulator jest rozładowany....
Nie wiem dokładnie, jak wyglądałoby to gdyby cały czas prąd ładowania wynosiłby powiedzmy 300 mA przy tak dużym akumulatorze. To może zapobiegnie, albo mocno spowolni samorozładowanie się akumulatora, ale nie wiem czy na przykład zapobiegnie zasiarczeniu akumulatora. Trochę nieprecyzyjnie to ująłem. Powinienem napisać o ładowaniu prądem od 0 do 300...
Niestety mam kilka akumulatorów co maja 1-5 lat i z powodu COID całkowicie uległy rozładowaniu w samochodach i maszynach (załączone GPS-y, jakieś alarmy itp i powoli po rozładowywały). Cześć akumulatorów ożyła po podłączeniu PACO a część "żyje" ale słabiutko albo zupełnie nie chcą się doładować. Kolega pomierzy napięcie ledwo żywych akumulatorów. Jeśli...
Akumulator powinien być zabezpieczony przed "przeładowaniem", i zbyt głębokim rozładowaniem. Napięcie "konserwujące" dla temperatury 20-25°C powinno wynosić 13.65V (13.5-13.8V) dla baterii 12V. 13V jest wartością zbyt małą, spowoduje przedwczesne zużycie (zasiarczenie) akumulatora. Dobrym rozwiązaniem byłoby rozdzielenie toru zasilania podczas pracy...
W 100% zgadzam się z Kolegą Chris_W . Sam przedłużam życie akumulatorów robiąc im przedsezonowy "trening" poprzez rozładowanie i równoczesne ładowanie prądem tętniącym aby "mieszać" elektrolit. Ładowanie wyłącznie stałym prądem a szczególnie z przetwornic impulsowych tylko skraca żywot akumulatora. Można tak ładować sporadycznie w sytuacji awaryjnej....
To chwyt marketingowy. Dawno temu kryształy siarczanu ołowiu były wytrząchiwane z płyt przy pomocy impulsów prądu. Obecnie produkowane akumulatory są na to bardzo wrażliwe i takie procedury wytrząchną masę czynną, skoro szkodzi jej ładowanie baterii do napięcia powyżej 14,4V - stare ładowane były prądem 10 godzinnym do napięcia 15,9-16,1V! Nowe ładowarki...
Masz nie sprawne ładowanie- za niskie, ma być 14,4 V. Akumulator może się "obudzi" i będzie sprawny nadal, jeśli naprawisz ładowanie, ale to na 5%..Na wskutek ustawicznego nie doładowania, nastąpiło zasiarczenie.
To nie jest wata szklana. To efekt zasiarczonego akumulatora, braku elektrolitu i długiego okresu bez ładowania.
Szybko przebiegający proces ładowania i nadmierne grzanie się akumulatora podczas ładowania to typowe objawy jego zasiarczenia. Swoją drogą roczny akumulator po jednokrotnym głębokim rozładowaniu nie powinien paść. Prawidłowe napięcia pracy akumulatora powinny zawierać się w granicach 10,8 - 14,7V. Zmierz jakie masz Ty, załóż akumulator do samochodu...
To i tak mały błąd. Widziałem taką ładowarkę wykonaną przez amatora. Pomijając bubel z fazowym regulatorem mocy, to j.p. amator włożył wszystko do metalowej obudowy i do niej przykręcił metalowy potencjometr regulacyjny. To był świetny układ rażenia i zdążył trzepnąć 2 osoby zanim poleciał do śmieci. Inny wyrób tego bezmyślnego konstruktora - ładowarka...
Przy właczonych swiatlach mijania , napiecie 13,9 V prawie pokrywa pobor pradu przez te lampy , zaplon. Na ładowanie akumulatora nie ma prawiec nic , jak bedziesz tak jezdził zniszczysz sobie akumulator , zasiarczysz go . Sprawdz trzy diody wzbudzenia , albo wymien je , kosztuja grosze.
Dla określenia w 100 % przyczyny braku możliwości uruchomienia silnika powinieneś zastosować miernik widełkowy dla sprawdzenia akumulatora pod obciążeniem. Pomiar napięcia - spadek przy uruchamianiu silnika do 8V oznaczać może w 50 % awarię akumulatora jak i rozrusznika np tulejki ale podkreślam ale stały pobór prądu przy ładowaniu akumulatora 4A to...
Przed ładowaniem akumulatora żelowego warto przeczytąć: "Parametry ładowania - Producent zaleca ładowanie akumulatorów żelowych metodą stałonapięciową z ograniczeniem prądowym Początkowy prąd ładowania nie powinien być większy niż 0,3 C [A] (zalecany 0,1 C [A] gdzie C - pojemność akumulatora). Napięcie ładowania podczas pracy buforowej powinno zawierać...
Zwykle na takim akumulatorze jest informacja o tym, jak należy go ładować - np. napięcie między 13,5V, a 13,8V bez ograniczenia czasu (standby use), albo do osiągnięcia napięcia między 14,4V, a 14,7V i potem odłączenia od ładowarki (cycle use); poza tym jest jakieś ograniczenie prądu. Jeśli nie trzeba szybko ładować: podłączyć poprzez żarówkę (żeby...
I taką taktykę powinien kolega przyjąć w przypadku samochodu używanego na krótkich odcinkach - doładowywać jak najczęściej, żeby akumulator nie zasiarczył się szybko w sposób trwały. Można trzymać akumulator pod napięciem 14,4V symulując długotrwałą jazdę. Można ładować do wyższego napięcia ryzykując spływ masy czynnej o czym uprzedza instrukcja obsługi....
Varty tak szybko nie zasiarczysz bo to dobry i drogi akumulator :).
-> _jta_ Sposób ktory opisałeś napewno jest zdrowszy dla akumulatora oraz jest dobry na zasiarczone akumulatory, ale ma jedną wadę - wydłuża proces ładowania. pozdrawiam!
Obawy, że duży może być niedoładowany, obalam prostą analogią - nieważne czy czerpiesz wodę z wiadra czy z beczki musisz dolać tyle samo ile wypiłeś aby uzupełnić do pełna. Trochę tak ale im większa pojemność akumulatora tym dłużej trwa końcowy proces ładowania, który to zapobiega zasiarczeniu się płyt akumulatora (utracie pojemności). Chyba w tym...
Niby wszystko ok - od 2 h ładuje. Ale... Prostownik podczas ładowania zaraz po podłączeniu pokazywał ok 3A ale już po chwili (mniej więcej 10-15 minut) było 0A i tak jest cały czas. Jak jednak przyłożę ucho do akumulatora to słyszę charakterystyczne "bulgotanie". Pytanie więc brzmi: czy to ustrojstwo się w ogóle ładuje? Najbardziej prawdopodobne zjawisko...
Ze zdjęć wynika że to prostownik połówkowy, jeśli będziesz stosował zamienniki musisz pamiętać aby dobrać oba jednakowe inaczej słabszy będzie się grzał i nie wytrzyma. Swego czasu stosowane były prostowniki selenowe dwufazowe. Były mocniejsze w ładowaniu i odporniejsze na zwarcia. Chodziła taka fama że nawet zasiarczone akumulatory potrafił podnieść.
Zmierz napięcie ładowania - zbyt wysokie swiadczy o zasiarczeniu akumulatora
Wniosek mocno zasiarczone płyty i coraz mniejsza pojemność tych akumulatorów w związku z postępującym zasiarczaniem i brakiem okresowej obsługi. Do tego dochodzi większe samowyładowanie. Samowyładowanie zwiększa się z upływem czasu eksploatacji akumulatora. Przyczyną takiego stanu są zanieczyszczenia, które w czasie użytkowania dostały się do elektrolitu....
Regulator sobie pokazuje co pokazuje ... samo to ze z pięciu kresek pokazuje 3 przy 13,1V to trochę komiczne :) Faktycznie pięć kresek powinien pokazywać przy 12,9V w 100% naładowanym akumulatorze AGM. Tak jak piszesz ze masz 12,6V to masz akumulator naładowany ~90% i nie ma co panikować. Akumulatora nie dopuścić do napięcia 11,5V... 10,5V zasiarczenie....
Jak możesz podłączyć akumulator na długi czas do ładowania małym prądem, to sprawdzaj co jakiś czas, czy gęstość elektrolitu pozostaje stała, czy po trochu rośnie. Zasiarczenie, to wytworzenie siarczanu ołowiu kosztem kwasu z elektrolitu.
Akumulator 12 V ładujesz 16V ? Z reguły akumulatory żelowe są hermetyczne. Kiedyś będziesz miłą huk i rety. :-) Napięcie ładowania buforowego w którym akumulator może być podpięty przez cały czas to 13.8-14V. Natomiast ładowanie pełne, cykliczne to 14.3 do 15V max przy prądzie 1/10 C. Maksymalne napięcie rozładowania 10.6 V. Nie powinno ono spaść poniżej...
Ja od siębie dodam,że nie ważne jest napięcie ładowania(zależy od stanu akumulatora,zasiarczenia itp) a wazny jest prąd ładowania ,który powinien wynosić max. 0,1 pojemności akumulatora czyli dla pojemności 45Ah to wskazany jest prąd 4,5A.Napięcie prostownika ,jeżeli jest bez kondensatora-same diody ,jest zawsze zaniżone,a dopiero po podłączeniu akumulatora...
A ja się obawiam że po tak głębokim wyładowaniu mogło wystąpić zasiarczenie płyt akumulatora. Wtakim przypadku trzeba go ładować długo i namiętnie , ewentualnie przeprowadzić ładowanie odsiarczające ale to doś długa i uciążliwa procedura bez pewności powodzenia .Przy tym prostowniku co Pan posiada można go nawet zostawić do ładowania nawet na dwa trzy...
Akumulator 12V 4Ah można kupić już za 50zł. A jedyną rzeczą która może ucierpieć w tym eksperymencie jest akumulator (jak się nadmiernie rozładuje to się zasiarczy). Elektryka się nie spali, po prostu akumulator będzie się ładował małym prądem (bardzo małym jak na taką pojemność) praktycznie cały czas gdy silnik pracuje.
Jak sprawdzić czy się zasiarczył? gdy potrzęsę akumulatorem słychać płyn w środku. Akumulator jest oryginalny VW,eja 780A
Po prostu zasiarczyłeś akumulator ładując go co 2 tygodnie. Napięcie końcowe rozładowanego akumulatora to 5,25V. A go ładowałeś jak układ przestawał działać i napięcie na akumulatorze jak się domyślam spadało do jakiś 4V.
Akumulator który mało jeździł i ma 2-3 lata, warto ratować, jest szansa na odzyskanie 80% sprawności. Akku powyżej 5 lat mało kiedy daje opłacalne zyski. MrAkumulator i Tomek Hudy testowali już wiele wariantów, wymiana elektrolitu, ładowanie impulsami - trupom nie pomaga. Akumulator który dziadzio zasiarczył bo jeździł tylko 2 razy na tydzień wystarczy...
Nie powinno się rozładowywać akumulatora do zera! Może się zasiarczyć i straci swoje właściwości
....Dodam że aku był przez 2 miesiące używany (prosto ze sklepu) a następnie leżał parę miesięcy nie używany. Myślałem że jest zasiarczony, ale nie widzę jakiegoś naloty (chociaż na prądzie to ja się w ogóle nie znam i całą wiedzę czerpię z Internetu). Czy można coś zrobić by aku miało większą pojemność po ładowaniu? Dzięki za pomoc, pozdrawiam Parę...
Po tygodniu się nie naprawił, a rozwarstwił. Po roku się zasiarczy, a po dwóch kupisz nowy. Za to masz eko samochód.
Tej pojemności akumulatora były stosowane w golfach z silnikami diesla więc powinien się zmieścić. Warto by sprawdzić ładowanie przy silniku 1.4 bo może być niedoładowany (szybciej się zasiarczy) lub doładowywać go systematycznie.
Więc ten prostownik jest w stanie dać ponad 10A przy ładowaniu mocno rozładowanego, ale sprawnego (nie zasiarczonego) akumulatora (przy takich parametrach użytego transformatora). Mam podobny prostownik (ale bez automatyki) na transformatorze TS250 2x13,2V(10A) i na początku ładowania mocno rozładowanego akumulatora czasami prąd jest większy od 20A.
Mam tu na myśli różnego rodzaju tzw efekty pamięciowe baterii, które nie wiem czy występują w wypadku akumulatora żelowego Efekt pamięci dotyczy tylko akumulatorów Ni-Cd. W kwasowych nie występuje. Czy akumulator żelowy można doładować w dowolnym czasie. nawet jeśli nie jest jeszcze rozładowany do 10,5V Nie dość że można to jeszcze jest to absolutnie...
Steryd3 I ile V po nocy powinno być? 12,15V jest ok? W starym 7letnim aku tyle mam a w nowym 12,85V Jest OK Steryd3 no ale czemu nowy ma rano 12,8 a inny 12,1V tylko? Jeżeli to jest ten siedmioletni to ma prawo tyle mieć. Napięcie "po nocy" maleje z wiekiem akumulatora z powodu zasiarczenia i wzrostu prądu upływu.
Proszę bardzo. Tekst Stefana Sękowskiego opublikowany w prasie motoryzacyjnej w latach 80, czyli wtedy, kiedy zdobycie nowego akumulatora graniczyło z cudem: Z akumulatorem ołowianym, gdyż o nim tu będzie mowa, jest trochę tak, jak z naszym zdrowiem. Interesujemy się nim najczęściej dopiero wtedy, gdy się zepsuje. Kawa, alkohol, papierosy i niehigieniczny...
Po rannych poszukiwaniach, znalazłem trochę informacji pod tym linkiem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Również tam znalazłem na ładowanie akumulatora powyżej 14.4V. "Bo według producentów akumulatorów nie należy przekraczać napięcia ładowania 14,4V. Dalsze podwyższanie napięcia powoduje niepotrzebne gazowanie akumulatora i w efekcie...
Witam, Na wstępie proponuje taki układ: http://ep.com.pl/files/6225.pdf , który zabezpieczy akumulator przed nadmiernym rozładowaniem . Sprawny akumulator w stanie spoczynku czyli po ok. dobie od zakończenia ładowania powinien mieć 12,6V napięcia. Wyższe napięcie może wskazywać na początki zasiarczenia się akumulatora. akumulator ładujemy" prądem dziesięciogodzinnym"...
Akumulatory mają najczęściej pół roku gwarancji. A jak zostawiłeś wyładowane to się zasiarczyły i nici z gwarancji.
Dobra-w porządku-MUSI BYĆ PROCEK. Inaczej nie będzie ładował. Da taki wypaśny procek, i nawet z zasiarczonego akumulatora, albo takiego, gdzie opadła masa czynna z płyt zrobi mu funkiel nówke.
Jeśli akumulator jest na stałe pod napięciem ponad 13.8V, to traci elektrolit. A jak się niewiele jeździ, i nie ma napięcia ładowania 14.4V, to się zasiarczy. Tak źle, i tak niedobrze :( - chyba pozostaje ulepszyć regulator w samochodzie.
Niby moderator, a takie "nieścisłości" wypisuje. Nie ma czegoś takiego jak zatrucie. Jest zasiarczenie, które jest normalnym zjawiskiem przy rozładowaniu. Nie normalnym jest doprowadzenie do głębokiego zasiarczenia i powstaniu w masie czynnej dużych, trudno rozpuszczalnych kryształów. Te duże kryształy lepiej rozpuszczają się w elektrolicie o większej...
galante napisał Akumulator 35Ah roczny, całkowicie rozładowany Co masz na myśli całkowicie rozładowany? Domniemam że chodzi o akumulator ołowiowy tzw.samochodowy . Jeżeli zmierzysz napięcie i ma 0V lub np 7V to niczym go nie naładujesz, to złom .Płyty zasiarczone ,duża oporność wewnętrzna.Nawet mimo naładowania nie zakręcisz rozrusznikiem.Natomiast...
Czytając nazwę tematu sądziłem że przebiegunowanie nastąpiło w motocyklu. Z taką sytuacją miałem już do czynienia, ale to w chińskim czoperku 50 cm³. Uszkodzony był regulator napięcia, przez co akumulator naładował się do kilku woltów w przeciwnym kierunku. Podłączenie nowego regulatora od razu wywołało zwarcie w instalacji, co rzuciło podejrzenie...
Pytanie mam jeszcze odnośnie akumulatora, jest rozładowany ma jakieś 12,2 V, po wyciągnięciu z samochodu ładuje go w domu i po jakis 4 godzinach prostownik pokazuje , że akumulator jest naładowany i wyłącza ładowanie. Prawdopodobnie jest już w znacznym stopniu zużyty w skutek zasiarczenia i jego pojemność stanowi już niewielki procent znamionowej....
Czy on jest tak duży, że 40Ah się tam zmieści ? Używałem przez 8 lat ups-a poznańskiej firmy ETA 650VA z zewnętrznym AKU 25 Ah. Co prawda był żelowy, od dużego UPS-a, ładowanie wytrzymywało. Taki duży może być ciągle niedoładowany przez co się zasiarczy. Jak zmontujesz ten tandem zmierz napięcie na ładowanym akumulatorze. Jeżeli będzie ponad 13V jest...
Kolega Gerri przytoczył moje wypowiedzi i bardzo naukowo z nimi polemizował i odniosłem wrażenie poddawał w wątpliwość moje spostrzeżenia tylko nie wiem po co.Wszystko to prawda ja opisałem tylko moje spostrzeżenia o doświadczenia z akumulatorami i w dalszym ciągu twierdze że zabawa nie ma sensu.Mam tu na myśli głównie akumulatory zasiarczone podczas...
Dzisiaj sprawdzałem poziom elektrolitu w celi akumulatora. W jedenj nie było wogóle a w drugiej dość sporo brakowało. W pozostałych poziom był w normie. Czym mógł być spowodowany taki brak elektrolitu (Przed trzema miesięcami dolewałem wody). Akumulator nie wyglądana pęknięty a podrugie nie był wyjmowany więc nie bardzo gdzie miał się uszkodzić. Czy...
Podejrzewałbym niekontakt (duży opór połączenia), lub zasiarczenie akumulatora. Jak zachowuje się napięcie na akumulatorze po tym, jak prostownik się wyłącza?
Witam forumowiczów, Zakupiłem kilka miesięcy temu dwa akumulatory żelowe które stosowałem do magazynowania energii z paneli fotowoltaicznych. Moja radość nie trwała zbyt długo bo po kilku miesiącach okazało się że akumulatory nie trzymają napięcia. Wysyłałem je na gwarancji i okazało się w opisie serwisu pojawił się zapis jak niżej. Czy jest to możliwe...
Coś felerny ten akumulator. Ma za małą pojemność i za bardzo spada napięcie pod obciążeniem. Może się uspokoi po kilku cyklach. Źle powiedzieli w sklepie - rozładowany akumulator ołowiowy nie ma napiięcia 13.4V. Gdyby był naprawdę rozładowany i postał dłuższy czas w tym stanie, to nadawałby się tylko do wyrzucenia - zasiarczenie. 1. Nie tylko można...
Przy akumulatorach CA (nie GEL) prąd ładowania o wartości 15,8volt zapobiega zasiarczeniu cel. Tak ale przy bardzo mocno rozładowanych ... podładować akumulator to nie polecam tak...
Może nie zabiło, lecz znacznie skróciło jego żywotność. Mogło by też spowodować wygotowanie się elektrolitu i nieodwracalne uszkodzenie akumulatora. I tak, jeśli był rozładowany poniżej 11.8V mógł już ulec częściowemu zasiarczeniu. Ale to zauważysz- w zimie :)
Opisane objawy i wiek pacjenta pasują do choroby wieku starczego - zasiarczenia. Jedyne sensowne leczenie to wymiana na nowszy model. ;) Do czasu wymiany staraj się uruchamiać samochód tylko przed jazdą. Rozruch "na próbę" skończy się jak teraz, czyli koniecznością doładowania a i to za którymś razem zawiedzie.
Własnie chodzi o przeciwdziałanie zasiarczeniu, Jedynym sposobem na zapobieganie zasiarczeniu jest niedopuszczenie do głębokiego rozladowania akumulatora a także przechowywanie przez dłuższy okres czasu nawet lekko rozładowanego. Ładowanie odsiarczające ma na celu usunięcie/cofnięcie zasiarczenia i przy niewielkim zasiarczeniu pomaga. Przy silnym niewiele...
Dzięki za taki wykład ale nie o to mi chodziło. Miałem na myśli prostownik z odsiarczaniem. Nie mam jeszcze zasiarczonego akumulatora. Chciałem żeby przy okazji ładowania sie dodatkowo odsiarczał. A w dodatku takie ładowanie z odsiarczaniem jest skuteczniejsze od zwykłego ładowania i przedłuża żywotność akumulatora.
A nie jest to tak ze w miarę zasiarczania spada sprawność płyt do przetwarzania energii. Tak właśnie jest, ale zasiarczają się płyty a nie kwas. Sprawność akumulatora to stosunek energii wpompowanej w akumulator podczas ładowania do energii uzyskanej podczas rozładowania i praktycznie nie zależy od stopnia zasiarczenia. Zasiarczony akumulator pobierze...
Kiedyś odsiarczałem mały aku z motocykla. Jeszcze z rok pochodził. Fakt, miał mniejszą pojemność, ale chodził. To czy odsiarczanie coś da, w szczególności zależy od samego aku, jeżeli jest lekko zasiarczone jeszcze da radę go ożywić (choć troszeczkę :D). Jeżeli mówimy to o prehistorycznym aku w którym płytki są bielutkie o zasiarczenia – no to...
A co przede wszystkim zabija akumulator? W sensie że skraca jego żywotność diametralnie? 1. Trzymanie w stanie rozładowanym, długie trzymanie niedoładowanego (zasiarczenie - kryształy siarki wytrącają się w ogniwach, nie biorą udziału w reakcjach, zwiększają opór i zmniejszają pojemność aku - są bardzo trudno rozpuszczalne i jak porządnie zasiarczysz...
Na podstawie mojego przypadku, chciałbym przestrzec wszystkich użytkowników akumulatorów w instalacjach MEW. Po 2 latkach nowy akumulator 90Ah, zasiarczył się do tego stopnia , że przy pełnym rozładowaniu, prądy ładowania 10A powoduje skok napięcia do 15V. Powinniśmy co jakiś czas rozładowywać oraz ładować dużymi prądami ( ok. 100A) . Zabezpieczy to...
witaj im większym prądem będziesz go ładował możesz spowodować szybkie zasiarczenie jego co znowu spowoduje zmniejszenie ilości masy czynnej nie zdziw się że doprowadzisz do zwarcia wewnątrz aku
... w moim przypadku bo też mam C-360 to siedzi Jenox Power + alternator od poloneza, i naprawdę polecam bo ciągnik pali na strzał i non stop napięcie na zgaszonym silniku mam w normie 12.60V. W moim przypadku po ładowaniu akumulatora napięcie na nim wynosi 12,8V a czasem nawet 12,9V, co jest zgodne z książkowym napięciem baterii naładowanej w 100%....
gdzie czytałem i coraz wiecej czytam ze akumulator powinno ładować sie 16,5 v a nawet do 16,8V co dwa miesiące trzeba zadać sobie pytanie czy czasem niedoładowany akumulator bardziej się zasiarczy niż taki pożadnie naładowany .
ładować akumulator zasiarczyć akumulator zasiarczyć zasiarczyć akumulator
ogniwo peltiera zwarcie gniazdka angielskie przeprogramować sterownik
momenty dokrecania peugot momenty dokrecania
Przełącznik funkcji Makita HR2450 - trudności z obracaniem Schemat ładowania silnika Tecumseh Formula 13.5 HP