Zimą samochód stoi na dworze czy w grzanym garażu? Wnieś tę baterię do domu, ogrzej do 20 stopni Celsjusza i od tej pory wszelkie dane możesz porównywać ze wzorcowymi. Zimne akumulatory są nieruchawe (duży opór, wolne reakcje chemiczne), więc zachowują się inaczej niż temperaturze 20 stopni Celsjusza. Już samo to, że kończysz ładowanie przy 14,1V świadczy...
Jak wyregulować? Jeśli to ma dawać 15A, to przy całkowicie rozładowanej baterii akumulatorów (10,5V) należy ustawić maksymalny prąd 15A. Maksymalne napięcie albo 14,4V na lato, albo 14,8V na zimę gdy ładowane są zimne akumulatory na zewnątrz domu, na mrozie.
Jedyna przeróbka, to grube kable wyprowadzone na zewnątrz. Akumulatory są zimne, UPS też. A jak długo ładuje? Mniej więcej trzy lata. :-)
proponuje rozebrać podstawę ładowarki i jeśli styki baterii/akumulatora są połączone z płytką i gniazdem od zasilacza to dobrze by było zobaczyć czy nie ma jakiegoś zimnego lutu.
Ładowałem wedle instrukcji, po około 12h. Nawet najlepsze akumulatorki można "zniszczyć" ładowarką na czas. Prawdopodobnie ta ładowarka nie ma funkcji rozładowania a pierwsze ładowania powinny być poprzedzone rozładowaniem.
Jak kolega ciągnie drugi akumulator do samochodu, to można z niego samochód uruchamiać bez kombinowania z ładowaniem zimnego akumulatora w samochodzie. Bateria w samochodzie naładuje się w sposób naturalny z alternatora.
Zmierz ładowanie akumulatora na zimnym/ciepłym silniku; powinno być 13.8-14.4V. Jeśli ta usterka wystąpiła po dorobieniu uszczelki, to upewnij się czy żaden otworek nie został pominięty albo zapchany silikonem oraz czy podczas montażu gaźnika nie zostały niepodpięte przewody.
(at)gimak to jakim cudem jest ładowany akumulator rozruchowy jak w komorze silnika diesla również jest zimno i akumulator jest zamarznięty np ma mrozie to wg Ciebie w ogóle nie powinien przyjmować ładunku... Kolego, można by to tak określić, że nie czujesz bluesa. Akumulator bardzo zimny, ale nie zamarznięty, ma dużą oporność wewnętrzną, która mocno...
Czy akumulator nie powinien być non stop pod napięciem ok 14.5V? Przy 14,5V akumulator już nieźle gazuje, szczególnie latem (im wyższa temperatura, tym niższe napięcie gazowania). Współczesne alternatory zachowują się tak jak pisze autor w pierwszym poście: na zimnym 14.3-14.5V na ciepłym 13.8-14i dlaczego taka różnica? To nie jest wada regulatora...
Witam. Czy miał ktoś do czynienia z tymi prostownikami Bosch C3 lub Keepower Small ? Zależy mi na ładowaniu aku bez wyciągania z auta pewnie w temperaturach poniżej zera . W opisie Keepower Cold charging Ładowanie zimne jest stosowane gdy temperatura akumulatora wynosi poniżej -5°C , oraz w przypadku większości akumulatorów typu AGM GEL .Ograniczenie...
Akumulator "kończy się." PS. ładowanie na 15.8V(multimetr - 16V) Trochę przesada i to być może go wykończyło. Akumulator zimny ale cicho bulgocze To efekt ładowania zbyt wysokim napięciem i jest szkodliwe dla akumulatora.
Do jakiego momentu rośnie napięcie na Li-ion, ładowałem mój do 4,5V i nic się nie działo, był całkowicie zimny. W najprostszym rozwiązaniu akumulatory Li-Ion ładuje się sukcesywne zmniejszając prąd aż do osiągnięcia określonego napięcia np. 4.2V. Dokładność pomiaru tego napięcia powinna być bardzo duża. Zwykle jest to +/-0.02V. Przekroczenie tego progu...
Jeśli ładowanie jest sprawne to wszystko powinno być OK. Pokrowca na akumulator nie kupuj, bo i tak to nic nie da - po nocy akumulator będzie tak samo zimny jak reszta pojazdu.
Zrobiłem pomiar napięcia na akumulatorze, wyszło 12,02V na postoju (zimny silnik) więc zdecydowanie za mało. Aktualnie ładuję akumulator. Za pomocą komputera sprawdziłem temperaturę dla czujnika G62 (grupa pomiarów 001), wyniosła ona 26st. C. Więc raczej sam czujnik można wykluczyć. Idąc tym tropem wszystko wskazuje na uszkodzoną grzałkę termostatu...
Ładowanie zimnego akumulatora (poniżej 5st.C -chyba) jest bezużyteczne, raczej szkodzi. Ładowanie nagrzanego akumulator małym prądem działa odsiarczająco w starszych akumulatorach. Jazda z rozładowanym akumulatorem spowoduje przegrzanie a następnie przeładowanie i uszkodzenie akumulatora, ponieważ stosowane obecnie alternatory dają zbyt duży prąd na...
O czym świadczy niski pobór prądu podczas ładowania nowego akumulatora, którego napięcie bez obciążenia wynosi 12.6V? Jeśli przeprowadzamy ładowanie w niskiej temperaturze, to jest to jak najbardziej typowy objaw. Elektrolit tego akumulatora w niskich temperaturach traci swoje właściwości i oprócz zmniejszenia pojemności akumulatora zmniejsza się "ruchliwość"...
Niestety moja Centra futura+ stojąc w aucie na obecnych mrozach NIE NAŁADUJE się nie przekraczając dobrze ponad 15V, po prostu nie przyjmuje ładunku i nic na to się nie poradzi. Chciałbym zauważyć, że nowoczesne ładowarki mikroprocesorowe mają taki tryb pracy jak "ładowanie zimnego akumulatora". Spotkałem się z tym np. w ładowarce Bosch BAT430.
W instrukcji obsługi jest tylko informacja, że ogrzewanie foteli działa przy pracującym silniku https://obrazki.elektroda.pl/2284982900_... Jakie masz napięcie ładowania akumulatora na zimnym silniku ?
Sprawę bez problemu rozwiąże Ci np. APC Smart1000 , 1400 , 1500. Czysta sinusoida na wyjściu zimny start brak problemu z ładowaniem akumulatorów. Koszt zakupu z nowymi akumulatorami w/w modeli od 400 do 800 PLN. Przy założeniach 150 W Smart1000 (akumulatory 12V , 12Ah 2 szt.) podtrzyma Ci ok 1,5 h.
Być może - jeśli transformator miał odpowiednią moc - spaliłeś tyrystor i dlatego już nie działa. A może np. zimny lut...
A jak długo mogę ładować? nie rozsadzi takiego małego akumulatora? Akumulator jest zimny nic sie nie nagrzewa po 50min jak odłaczyłem prostownik to napiecie było 7Volt, ale spadało. Wiec dalej podłaczyłem Ampery cały czas na zerze. Napiecie na klemach ładowarki 13,6W
Zimno jest, co się dziwisz, ładować akumulator i wio...
ciężko coś podpowiedzieć, z opisu wynika że jednak sam alternator będzie do roboty - koniec szczotek, alternator Mitsubishi. Gdy zapali się kontrolka alternatora stuknij w niego kijem od szczotki - gdy silnik odrazu zmieni prace i napięcie skoczy będzie odpowiedź.
Może akumulator już się zestarzał i nie doładowuje się do końca? Próbowałeś z innym nowszym akumulatorem jak zachowuje się ładowarka gdy wcześniej wskaźnik LED gasł po naładowaniu jak piszesz? Ja takie objawy mam przy starszych akumulatorach, że wskaźniki naładowania nie pokazują ale po takim samym czasie ładowania gdy powinny pokazać naładowanie a...
najpierw zdiagnozuje co go rozładowało tak szybko, i naprawię ten problem (pewnie jakiś problem z masą bo jakiś czas temu światła stopu i kierunkowskaz tylni migały na zmianę podczas sygnalizacji zamiaru skrętu) a do zimy kupię już chyba nowy , bo ten mimo że ma może z rok to jest po przejściach i wolę dmuchać na zimne.
Ja bym nie wpadał w panikę i poczekał dłużej czy akumulator osiągnie 16V a panikę można siać dopiero po przekroczeniu 16.25V Ładowałeś w domu czy na podwórku zimny akumulator ? Wielu producentów akumulatorów w swojej charakterystyce podaje napięcie ładowania na poziomie 16.25V jest to tzw. proces "absorpcji" "wyrównania"
Trzeba przede wszystkim wiedzieć JAK ładować.. Najlepiej, jeśli prąd ładowania wynosić 10% pojemności akumulatora, czyli akumulator np. 50Ah, prąd ładowania = 5A. Przekraczając napięcie 2,4V zaczyna się rozkład wody na tlen i wodór (tzw. gazowanie akumulatora). Po osiągnięciu napięcia 2,5V trzeba przerwać ładowanie, ponieważ dojdzie do przeładowania...
Nie spotkałem jeszcze prostownika automatycznego, który doładowałby akumulator z płynnym elektrolitem. Ja ładuję zasilaczem laboratoryjnym, ustawiam prąd 7 A, napięcie (końcowe) 15,6 V i ładuję. Jeśli akumulator jest mocno wyładowany lub zimny, to pierwszą godzinę ładuję prądem 2-3 A. Zasilacz w początkowej fazie pracuje w trybie stabilizacji prądu,...
Mam dokładnie ten sam problem. Temperatura w aplikacj 21 stopni, akumulatory zimne. Radiator regulatora mppt zimny.
cokolwiek się nie podłączy do gniazdek (wszystkie mają bolce), to zawsze lecą z nich iskry. Lecą iskry , czy słychać trzask jakby "leciała iskra" ? Bo jeźeli to drugie to nic groźnego . Nowoczesne zasilacze mają układy na kondensatorach i to one powodują szybkie ładowanie i " trzaski " . Sprawdz czy wtyki -bolce na wtyczkach po dłuźszym podłączeniu...
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
Podejrzewałbym nadmierne ładowanie - elektrolit rozkłada się na wodór i tlen, i ciśnienie gazów deformuje akumulator. Gdyby jednorazowo, to można by podejrzewać, że kupiłeś podróbki (sam trafiłem na podróbki GP), ale jakoś nie wyobrażam sobie, żeby były dwie serie podróbek z taką wadą... Być może ładowarka działa tak, że daje stały ładunek - dopóki...
Ładowarka padnięta - to nie ulega wątpliwości. Pytanie dodatkowe - czy ona stanowiła wyposażenie samochodzika dla dzieci? Bo skoro z jakiegoś powodu taka była oryginalnie (o ile była oryginalnie), to nie wiem czy ta zamówiona nie będzie o zbyt dużym napięciu (chociaż z drugiej strony nie powinna). Na wszelki wypadek sprawdzaj podczas pierwszego ładowania...
C7 jest ciekawym urządzeniem :) W ostatniej fazie powyżej 75% ładuje już dosyć wolno (1,5A), jednak ma to też swoją zaletę bo lepiej doładuje akumulator do pełna. Dodatkowo można jeśli jest potrzeba przyspieszyć ładowanie wykorzystując tryb na zimny akumulator. C7 trzyma wtedy wyższe napięcie i dłużej ładuje większym prądem, jednak też nie doładowuje...
Cirpliwie czekam na Kuona :) A w międzyczasie dzisiaj wpadłem na coś takiego z WiFi IDEAL EXPERT CHARGER 15 WiFi (jest też wersja 8A) https://robo-kop.com.pl/s/33-38420-0-IDE... Parametry ładowania : - Napięcie ładowania : 12 V - Prąd ładowania : 2/15 A - Stopnie regulacji prądu ładowania : 2 - Znamionowa pojemność...
Witam od razu po odpaleniu na ciepłym silniku szybko mryga mi kontrolka akumulatora/niema ładowania, mryga tak z pół minuty i nagle zaczyna ładować. Na zimnym silniku jest wszystko ok, nic nie mruga. Akumulator nowy kupiony 2 dni temu a problem jest nadal, alternator wymieniany 1.5 roku temu. Co to może być Astra G 1.7DTI 2002 rok
MOSFET-y załączające żarówki powinny dostawać napięcie bramki ze źródła dołączanego tylko wtedy, gdy płynie prąd ładowania. Jako czujnik tego prądu może być kontaktron z nawiniętą cewką, albo coś w rodzaju hallotronu. Istotne jest, żeby wyłączać wtedy, gdy przez żaden akumulator nie płynie prąd ładowania. Niestety w układzie z żarówkami duża część mocy,...
z obrotami to zaczął bym od silniczka krokowego może się zacina a do ładowania sprawdzałeś na akumulatorze rozumiem jakie wartości miałeś przed zapaleniem i po? posprawdzaj połączenia z akumulatorem przewodów i alternatora. A zimny na pycha pali czy też ma ciężko? jeśli pali to posprawdzaj połączenia masy z silnikiem. co do chłodnic to możesz mieć albo...
Wiadomo że chodzi o prostownik z funkcją AGM, bo te akumulatory mają inna charakterystykę ładowania.. Pytanie też czy auto jest przygotowane na taki akumulator, bo nie bardzo lubią temperaturę pod maską. Alternator po nagrzaniu tez obniża napięcie ładowania u mnie właśnie w okolice 14,3V, na zimnym okolice 14,7V.
Witam. Mam problem z inwerterem POWMR 24V 3.2kW. Jest podłączony akumulator 100Ah 24V i dwa panele. Moc obydwu to 800W. Inwerter grzeje się z góry obudowy dość mocno, około 50 stopni, może więcej, lecz tylko wtedy, gdy akumulator jest naładowany i nie ma poboru mocy. Gdy akumulator ładuje się przez panele, inwerter jest zimny, bo chodzą wentylatory....
Honda CRV 2005 Diesel Problem z ładowaniem. Podłączę się pod ten temat, gdyż mam podobny problem z ładowaniem. Akumulator "na zimno 12,6 V" Alternator ładuje na zimnym silniku do 14,3 V, ale po nagrzaniu silnika, po przejechaniu 50-100 km, przestaje ładować i napięcie na akumulatorze spada poniżej 12 V, mimo że był ładowany przez 100 km. Kontrolka ładowania...
eneloopy nimh'y drugiej generacji made in japan są oka :) po to kupiłeś dobrą ładowarkę żeby ją wykorzystywać jak najumiejętniej i w związku z tym: 1. Moje testy na tych akumularach: ładowanie 700mA (coś koło 0.3C) akumulatory są prawie komletnie zimne przy tym prądzie ładowania 2. Ja ładuje te akumulatorki 1000mA rozładowuje tak czy siak zawsze 500mA...
(at)^ToM^ Niestety jest. W przypadku uszkodzenia rozrusznika (np. tuleje, komutator, częściowe zwarcie uzwojeń), przy ciepłym silniku i po zaraz skończonym procesie ładowania akumulatora (jazda), potrafi on jeszcze dostarczyć odpowiedniego momentu obrotowego do rozruchu. Przy zimnym silniku (gęsty olej, skasowane luzy temperaturowe i po dwóch dniach...
układ ładowania w alternatorze ma za zadanie zasilanie odbiorników a nawwyżkę mocy ładuje w akumulator .Najlepszym "wyjściem"jest po odpaleniu odczekać z załączaniem odbiorów do momentu ustabilizowania się obrotów silnika [chodzi tu także o obciążanie zimnego silnika]
po niecałych dwóch minutach oporniki osiągaj przeszło 70°C i "czuć je na nos" A kto powiedział że tak ma nie być? Temperatura zależy od tempa odprowadzenia ciepła. Jeżeli jest wystarczające to opornikom nic nie grozi, a temperatura ustabilizuje się, w sumie na każdym z nich wydziela się niewiele ponad 1W. A swoją drogą Układ to transformator z mostkiem...
Co do zagrożenia pożarowego - weźmy pod uwagę WIEK samochodu. Chciałbym zobaczyć statystykę pożarów dla aut np. poniżej 5 lat i 5-10 lat. Zasięg - jeśli wybieram auto to chcę wygodnie dojechać np. z Krakowa do Gdańska, jadąc w okolicach maksymalnej dozwolonej prędkości na drogach - no niestety elektryczne autka wypadną tu słabiutko... Może do jazdy...
Dokładnie, te CTEKi podnoszą bardzo rozładowane akumulatory. Dodatkowo zapewniając im odsiarczanie, a także analizę stanu akumulatora, czy trzyma jako tako pojemność. Są naprawdę sprytne. Można ładować w samochodzie z podpiętym akumulatorem, i nie martwić się o uszkodzenia elektroniki w wyniku skoku napięcia, czy przeładowania. Dodatkowo posiada czujnik...
Sprawdź ładowanie, napręż pasek, jak ładowanie ok to wymień akumulator
Sprawdziłem. Odpaliłem i ładowanie wynosiło 14,4V bez obciążenia i 13,6V z obciazenirm świateł i ogrzewania. Po 8 minutach na wolnych obrotach przestał ładować. Koło rzeczywiście jest bardzo ciepłe, inne kola, np. Od wspomagania pozostają zimne. Jadę po nowy alternator
Jeśli chodzi o kierunki to zapewne nawalił Ci Przerywacz kierunkowskazów, tania sprawa do 30zł. Zobacz jeszcze jakie masz ładowanie na akumulatorze, przepatrz czy kable nie są zaśniedziałe. Co do ciężkiego odpalania na zimnym silniku, czy dzieje się tak jak odpalasz motocykl codziennie? Może gaźnik jest źle wyregulowany i podaje zbyt małą dawkę paliwa?...
Co do akumulatorów Li-ion to się zgadzam, ale moja komórka ma NiMH. I jak ładuję, to choćby były prawie nowe, i przedtem rozładowane tak, że komórka się wyłączała - robią się gorące (to jest objaw nadmiernego naładowania, energia zamiast magazynować się zamienia się w ciepło), po jakimś czasie ładowania (przedtem długo są zimne, póki się nie naładują)....
Są pewne różnice między zasilaczem a ładowarką. Nie każdy je ogarnia, nie zawsze są przeszkodą by jedno użyć za drugie. Zasilacz do Samsunga ma zapewne ograniczenie prądu wyjściowego, ale działa ono tak, że zasilacz wyłączy się. Będzie się tak wyłączał do czasu aż prąd pobierany przez baterię będzie mniejszy niż maksymalny prąd zasilacza. Ładowarka...
700zł i nie spełnia funkcji o których pisałeś Nie widzę zarządzania prądem ładowania zależnym od temperatury by zapobiec gazowaniu Nie ma programu analizy szybkości narastania napięcia Nie ma okresowego badania stanu baterii Jest to jedynie ładowarka kilku etapowa realizująca z góry zaprogramowany algorytm. "Ładowanie pełne kończy się, gdy napięcie...
Na początek sprawdź podstawy czyli czy akumulator ma dobrze przykręcone klemy i czy nie są zaśniedziałe i sprawdzić miernikiem czy ładowanie akumulatora jest prawidłowe na zimnym na ciepłym, może problem być w skrzynce bezpiecznikow w komorze silnika czy nie została zalana, sprawdzić masę z akumulatora na karoserie samochodu
Akumulator ładowałeś, bo chyba niedomaga i alternator stawia opór?
Tak jak napisałem wcześniej, uszkodzony układ ładowania, bądź sam akumulator.
Ustawić prostownik z regulacją na jak najniższy prąd ładowania i sprawdzać co jakiś czas gęstość elektrolitu? Ja bym tak zrobił, z tym, że praktyczniejszy jest pomiar napięcia, dopiero na końcu pomiar gęstości. Pytanie też w jakich warunkach temperaturowych było przeprowadzane ładowanie opisane poprzednio, bo przypomniała mi się sytuacja z jaką ja...
Też tak miałem i bagatelizowałem problem do czasu kiedy w trasie akumulator mi się rozładował tak że trzeba było wezwać lawetę. Na warsztacie naładował się bez problemu. Na drugi dzień kupiłem nowy regulator i był spokój. Po prostu, był zimny lut i raz łączyło raz nie.
Witam wczoraj wyciągnąłem rozładowany akumulator z motocykla po chłodnej nocy aku miał 11v nie był zamarznięty dolałem trochę wody do górnej linii i podłączyłem pod prostownik cyfrowy ustawiłem na 12v po paru sekundach prostownik pokazywał 15v i "full" czyli naładowany podłączyłem pod inny prostownik i ładowało się bardzo dobrze przetestowałem ten prostownik...
Dokładnie , bez wylutowywania. Chciałem sprostować jedną rzecz. Dioda naładowania baterii świeci/działa. Rozładowałem akumulatorki i włączyłem je do ładowania, jak dzisiaj rano wstałem dioda naładowania swieciła się, akumulatorki zimne, więc odłączyło je od ładowania, ale co z tą czerwoną?.
Stawiałbym na ślizgający się pasek alternatora. Na zimnym ma ciężej bo ładowanie akumulatora a przy skręcie walczy dodatkowo ze wspomaganiem.
Klemy sprawne, zimne, czyste, masa dobra, oszlifowana. Napięcie mierzyłem na alternatorze.
Kończy się na "x"? Potwierdzam, kompletny szajs. Reklamacji nie uznają, mimo, że do gwarancji wbili nr. rej. auta i pomierzone przez nich napięcie ładowania. Utracił pojemność w okresie gwarancji (2 lata :lol: ) tak, że co 3 dni musiałem ładować, a wkrótce wyrzuciłem.
Osobiście uważam, że szukasz problemów tam gdzie ich nie ma. Akumulator, który masz w tej chwili jest do wyrzucenia. Elektronika kontroluje napięcie akumulatora, a to jest zbyt niskie do poprawnej pracy przetwornicy. Poza tym w "zdrowym" urządzeniu elektronika monitoruje napięcie akumulatora i nie dopuszcza do jego nadmiernego rozładowania, którego...
... Witam, Jak taki licznik naprawić? Co jest przyczyną w środku licznika? Zimny lut? Przegnięte ścieżki? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Może ktoś miał podobny problem i coś poradzi ... Nawet jak ktoś 10x przerabiał ten problem to nijak to się ma do waszych przypadków bo to już Euro6 i rekuperacja. Aby sprawdzić ładowanie to jedynie woltomierz w gniazdo zapalniczki i w trasę. Rozpędzić, nagrzać silnik i na równej drodze delikatnie po helach. W momencie hamowania dopiero masz pełne ładowanie...
Witam , jest to start-stop a akumulator jest EFB do tego systemu tylko czemu go niedoladowuje mimo tego ze napięcie jest od 14,6-15,2 ? Wg mnie jest to normalne i trzeba z tym żyć. Nie wiem jak teraz, ale dawnej akumulator uzyskiwał 100% naładowania, gdy pod koniec ładowania uzyskiwał napięcie ok.16 V. Na takie napięcie (przerwanie ładowania) ustawiony...
Witam dzisiaj zrobiłem test rano -1 stopnia odpaliłem auto auto miało z czujnika temperatury 6 stopni oczywiscie ładowanie 12 v pochodziło do osiagniecia 20stopni na czujniku i nagle zaczeło ładowac 14.2v czyli najpierw grzeja swiece do osiagniecia 20 stopni a pozniej idzie na ładowanie akumulatora troche dziwne powinien odrazu ładowac akumulator
Po co dajecie koledze takie durne porady z żarówką. Przecież włączenie jej szeregowo spowoduje, że napięcie podzieli się (jak w żarówkach choinkowych) i na klemach będzie o wiele za niskie i aku się nigdy nie naładuje. No właśnie tak myślałem, coś mi tu nie pasowało, ale nic nie mówiłem, bo może nie miałbym racji, nie znam się, więc wierzyłem na słowo...
Właśnie! Przekażnik zwłoczny np. włączający ładowanie dodatkowego akumulatora po wyłączeniu się świec żarowych, które pewnie grzeją jeszcze dość długo po uruchomieniu zimnego silnika. Można zyskać ok. 60A. Ja osobiście jeżdże już trzecią zimę z dwoma akumulatorami 74Ah (jeden do webasto) alternator 150A i jak na razie bez awarii. Ładowanie dodatkowego...
Dla Twoich zastosowań ładowarka 12V 1 A będzie wystarczająca, pod warunkiem, ze akumulator nie jest mocno rozładowany. Zakładam, ze obwód ładowania w samochodzie jest sprawny... W przeciwnym wypadku ładowanie takim prądem potrwa dobrych kilkadziesiąt godzin. Ważne jest także aby ładowarka ta nie ładowała akumulatora do napięcia wyższego jak 13.9V bo...
Może być też zużyty akumulator, podczas kręcenia rozrusznikiem zbyt mocno spada napięcie i sterownik wtrysku odczytuje błędne parametry, o ile nie wykryje niskiego napięcia zasilania. Podładowany po jeździe akumulator ma trochę lepsze parametry. Sprawdź czy po ładowaniu prostownikiem silnik lepiej zapala na zimnym.
Nie wiem o który AEG pisali - ten jest do ładowania małym prądem (max 1A). Kupiłem go do żelowym akumulatorów ale będę ładował też zwykłe (z ciekłym elektrolitem) tyle, że będzie to trwało odpowiednio dłużej. Należy też pamiętać, że zimny akumulator się nie ładuje (dlatego jazda na krótkich trasach w zimie wykańcza akumulator nawet przy sprawnej instalacji)...
Witam. Pacjent Seicento 1,1, jak tylko za oknem zrobi się zimnej, mróz itd. kiepsko pali. Sprawdzony akumulator, przewody, wszystko OK, można akumulator ładować dzień i noc, to tylko na chwilę poprawia sytuację, ostatnio podróż 150 km, a za 2 dni znowuż to samo. ładowanie 13,9 na światłach, po nocy, po naładowaniu 12,4 V ma w spoczynku akumulator (Centra...
U mnie w Scenicu 2 ładowanie czasem dochodzi do 15V. I akumulator się nie ugotował, wytrzymał 9 lat (ale w klimacie bez zimnych zim).
Ten falownik SMH III 6.2KW-WIFI ma możliwość ustawienia maksymalnego prądu ładowania akumulatora, max 120 A. Z akumulatora maksymalny prąd jaki pobierze, to 125 A, powyżej się wyłączy, nie ma możliwości ustawienia. Ustawia się w BMS np. 120 A. BMS o mocy 150 A w obu kierunkach wystarczy, można większy 200 A, ale to większy koszt. Balanser pasywny wyrównuje...
jedyny sposób na sprawdzenie sprawności akumulatora to woltomierz z opornicą. W przypadku gdy utrzyma napięcie powyżej 10V przez co najmniej 30 sekund na oporze równym rezystancji zimnego rozrusznika to możesz się cieszyć.....
Zobacz termistor od ładowania i zimne luty pod napięciówką bga... Ale zacznij od podstawienia baterii!!!
Mam wątpliwość odnośnie skuteczności ładowania akumulatora o mocy 62 Ah prostownikiem (4V 12 A), który przeznaczony jest do ładowania akumulatorów o mocy max. 50 Ah. Nie zwróciłem na to niestety uwagi przy zakupie. Zgodnie z instrukcją użycia prostownika, przed ładowaniem dolałem odrobinę wody destylowanej w miejsca po odkręceniu korków na górze akumulatora....
Tasek jeśli temat aktualny, to proponuję kupić Boscha, ale C3. C7 nie będzie dobry do aku w moto. Osobiście mam dwie C3 i jest zajebiaszczy. Zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją i przed zwarciem. Poza tym, jednym przyciskiem ustawiasz sobie, czy ładujesz aku samochodowe, moto, czy żelowe. Przy funkcji żelowego ładujesz jeszcze akumulator zimny,...
Akumulator, rozrusznik, ładowanie.
Nie będę tworzył kolejnego tematu nt akumulatorów żelowych więc odświeżę ten. Po podłączeniu do aku. żelowego 12V/5Ah zasilacza stabilizowanego regulowanego na 7815, ustawieniu napięcia na ok 14,5V i ograniczenia rezystorem prądu do 0,3A po jakimś czasie coś zaczęło w środku "syczeć/przelewać - czy to normalne zjawisko? Głośno nie syczy dopiero po przystawieniu...
Witam, mam problem z autem marki opel astra 2002 1.6 , a mianowicie grzeje sie klema i przewód plusowy "+ " od akumulatora, masowy jest zimny, ładowanie zmierzone na biegu jałowym oscyluje w granicach 13.81-13.91 , nie przekracza 14V - podlaczalem inny akumulator z mysla ze robił moze jakies zwarcie ale na aku z innego auta ladowanie to samo i tez grzeje...
niekojarzee tego aparatu-ale zrób tak przeczysc styki ładowania na słuchawce pomierz napiecie akumulatorka i jeszcze jedno okolice układu ładowania-przelutuj-zimny lut
Okazało się że problemem były koszyczki, nie wiem czemu, ale każdy koszyczek, czy to od AA, czy od 4/3A. Zagrzane ogniwa działają normalnie. Tylko te akumulatory 4/3A dalej się grzeją tak, że się ich dotknąć nie da. Lecz po zakończeniu ładowania robią się zimne, jak powinno być.
W jednej ładowarce akumulator nagrzeje się trochę, w innej nagrzeje się bardzo, czyli ok. 45-50 st. C. Więc pełne pytanie brzmi czy akumulatory ładowane przez tę łądowarkę grzeją się i jaką temperaturę osiągają? to na wypadek gdyby proste pytanie - do jakiej temperatury nagrzewają się ładowane akumulatory? - wzbudziło kolejny brazylijski serial nt....
Mam wybrany tryb SBU. Rano cała energia z PV jest zużywana na ładowanie akumulatora. Jest jeszcze zimno pompa więc pracuje cały czas. Potem mam naładowany 100% akumulator i wyłączoną pompę ciepła. Znacznie efektywniej będzie rano zasilać pompę z PV i nie ładować akumulatora. Jak to osiągnąć ?
mistrzu nie po prostu rozładowuje akumulator na zimnym :/ jak się zagrzeje ładowanie jest ok rozumita??
po podłączeniu akumulatora (padł po zimnej nocy i musiałem go ładować) mój Clarion nagle przestał odtwarzać stacje radiowe. Po włączeniu wyszukiwania przelatuje cały zakres i nic nie znajduje... Przy antenie nic nie zmieniałem (zresztą sprawdziłem też z anteną łączoną na "krótko"). Pozostałe funkcje działają bez zarzutu (CD, USB MP3). Co mogło się zepsuć?...
Jak poznać przeładowanie? Na chłopski rozum, jak ładowarka nie ma kontroli naładowania, lub ta kontrola wysiadła, to po 8 godzinach i dalej akumulatory są ciepłe (nastąpiło przeładowanie) a to je wykańcza! Możesz posłużyć się miernikiem! Gdy ładowarka posiada kontrolę naładowania i działa ta kontrola właściwie, to po 8 godzinach akumulatory przebywające...
Objaw typowy dla braku ładowania. Problem z alternatorem lub układem wzbudzenia, (żarówka w desce rozdzielczej). Sprawdź naciąg paska, jeśli prawidłowy, należy sprawdzić alternator pod kątem zimnych lutów, ale to już musisz jechać do elektryka, z Twoją wiedzą sam nie dasz rady.
Sprawdzałem pobór prądu na zgaszonym silniku i ma 0,3A. Sprawdzałem ładowanie , ale przed tym sprawdziłem okablowanie i przeczyściłem wszystkie styki: Na zimnym silniku bez obciążenia ładowanie 14.20V na alternatorze a na akumulatorze 14.15 Na maksymalnym obciążeniu (właczczone św. drogowe, max. nawiew, radio, halogeny) "zimny silnik" alternator13,80V,...
Generalnie dzisiaj akumulatory rozruchowe robią za wół roboczy niczym akumulator trakcyjny (20 razy dziennie odpalany samochód), do tego krótkie odcinki (do marketu i z powrotem), do tego ciągłe ładowanie kosmicznym prądem bo akku niedoładowany a zimny alternator potrafi dać 15V, później jest jak jest, padają po 2-3 latach.
1Ah - to 1A przez 1h (3600s), więc z tej pojemności teoretycznie przez 5s może popłynąć 720A, o ile akumulator na to pozwoli, rozrusznik to pobór ok. 150A. Doładowanie sprawnego, a tylko zimnego akumulatora przez 10 minut zawsze pozwoli na rozruch silnika , o ile samochód jest sprawny. W czasie ładowania można rozgrzać się, usuwając szron (lód) z szyb....
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
Co do wysokości spadku, to bez obciążenia na aku mam 13,8 - 13,9V. Po włączeniu świateł i innych zimowych udogodnień jest tylko gorzej. Tak z ciekawości spytam, czy temu napięciu mierzonemu na biegunach akumulatora 13.8-13.9V odpowiada napięcie 14.4 mierzone w tm samym czasie (momencie) na zaciskach alternatora? Pytam dlatego, że u mnie na zimny alternator...
Może być nawet 16V i nic się nie stanie (sterownikom oczywiście). Elektronika jest zabezpieczona, jedyne, co dostaje po kościach, to żarówki. Ale nikt nie włącza świateł przy ładowaniu akumulatora, po drugie, nawet jak włączysz światła, to słaba ładowarka ”przyklęknie” i napięcie spadnie. Poza tym napięcie ładowania zależy od temperatury, w niektórych...
Ja tylko stwierdziłem fakt, że w obecnych alternatorach napięcie ładowania zależy od jego temperatury. Nie interesuje mnie jak to jest realizowane, czy to przez czujnik temperatury, czy z powodu zależności elektroniki regulatora od temperatury, ale konsekwencje tego są takie, że poza momentem jak silnik jest zimny, akumulator jest ładowany niskim napięciem...
Witam Ja skontaktowałem się z producentem, oni powiedzieli, żeby im przesłać ten układ, naprawili go i odesłali. Napisali, że winne były zimne luty. Pozdrawiam.
ładować akumulator trakcyjny ładować akumulator romet stacja ładować akumulator
indukcja plyta fujitsu siemens reset baterii unitra g8010
hisense 55e7nq karta graficzna
Jak włączyć tryb jasny w telewizorze Samsung 43 cale? Understanding BK7231T ToggleChannelOnToggle Function