Łożysko ma symbol 6303-2RS 140093 oraz 60032RSC3 HC -CARGO
Takie: ABE9006 http://www.as-pl.com/p,lozyska,produkt_A...
Na czym Kolega opiera to przypuszczenie z dużym prawdopodobieństwem? Ostatnio mechanik też to zauważył i ponoć naciągał/naprężał... Czy to może świadczyć o oporach na łożyskach alternatora?
Sprawdź łożyska alternatora.
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
witam/ czy ktoś wymieniał rolkę lub całe łożysko w alternatorze w silniku 1,6 102 KM? ile taka rolka wytrzymuje/ bo mnie chyba padła mając przebieg 37 tyś. czy to możliwe? jaki koszt? pzd. Darek/
Witam.W używanym alternatorze zawsze należy sprawdzić stan szczotek i łożysk tocznych,a najlepiej wymienić przynajmniej łożyska.
Póki co został zamówiony nowy regulator napięcia (Bosch). To sobie jeszcze zamów pierścienie ślizgowe wirnika (oraz łożysko tylne) bo znając te alternatory już są starte
ad 1-prawdopodobnie "nie siedzi" łożysko w przedniej tarczy. O cholera, to może być to. Prawdę mówiąc, to szukam przyczyny przeraźliwego pisku. Objaw jest tylko na zimnym silniku i na wolnych obrotach. Wymieniłem już łożysko rolki napinacza i pompę wodną. Została pompa wspomagania i alternator. ad 2 -idzie w dół,trzeba popuścic chłodnicę i odkręcić...
Witam:) Posiadam taki alternator078 903 015 FX 04 120a na metce tylko jest ten numer i napisane vw audi skoda. Podzespoły bosch. Na alternatorze rok prod 99. Chcę wymienic łożyska i tylne już znalazłem po symbolu nsk 6203. To przednie od strony kola prasowego ma tylko symbol B17-99DG8 nsk 348. Łożysko jeszcze nie wyjęte widzę tylko jedna stronę. Czy...
A sprawdzał ktoś na zdjętym pasku osprzętu? Jeżeli będzie cicho to albo kompresor klimatyzacji się zaciera lub łóżysko alternator
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Lub łożysko któreś już się odzywa...
Alternator trzyma się na śrubie u góry od regulacji naciągu i na tej na dole. Naciągać najlepiej delikatnie jakimś drewnianym ewentualnie metalowym "drągiem" delikatnie go napinając (ktoś w tym czasie dokręci górną śrubę na napinaczu). Nie robić tego na "chama" i ile pójdzie bo posypie się pasek albo łożyska.
Co do światła stop trzeba byłoby przeglądnąć wiązkę, a co do alternatora trzeba byłoby sprawdzić stan tulejek ślizgowych po których ślizgają się szczotki, a następnie regulator napięcia. Tu nie chodzi o światła stop z tyłu pojazdu, a o czerwoną kontrolkę stop na zegarach, która informuje o poważnej niesprawności i nakazuje zatrzymanie pojazdu. Co to...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Ustal typ silnika. Sprawdź akumulator. Sprawdź filtr paliwa (i co w nim jest itp). Odpowietrz układ paliwowy. A reszta w tematach powyżej -miłej lektury (warto przeczytać do końca). U mnie dźwięk "szurania" to było łożysko na napinaczu...
Witam. Skoda Felicia 1.3 MPi z 1999r Objaw taki że początkowo zmienił się dźwięk pracy silnika, a potem zaczęła żarzyć kontrolka ładowania na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu kontrolka gaśnie. Myślałem że pasek klinowy się ślizga. Wpierw naciągnąłem, a gdy nie pomogło - wymieniłem na nowy. Przez dzień dwa (jakieś 100 km) było ok, a potem znowu to samo....
Zawieszenie w Alfie Romeo, podobnie jak w BMW, jest delikatne i skomplikowanej budowy, dlatego na naszych drogach się szybko zużywa. Jednak obie marki odwdzięczają się wzorowym prowadzeniem (BMW też mam, niesamowita radocha z jazdy) i jeżeli nie zamierzasz robić rocznie dużych przebiegów, można pomyśleć o którymś z tych samochodów. Ale tanie w utrzymaniu...
Kolego piszczenie spod maski, to zbyt ogólne określenie, bo może piszczeć łożysko w alternatorze, szczotki lub któraś z rolek w rozrządzie, bądź pasek osprzętu. Piszczeć może też łożysko wyciskowe sprzęgła. Na odległość trudno udzielić jednoznacznej diagnozy, trzeba to osłuchać. Nic nie mówisz o wskaźniku temperatury tj. czy wskazywał "gotowanie" się...
Naciąg paska jest dobry i w sumie nie ma nic do rzeczy bo lampka ładowania na desce rozdzielczej swieci sie slabo bez wzgledu czy silnik pracuje czy nie.Pozatym alternator nie pracuje głośno-łożysk nie słychać.Moze faktycznie szczotki sie wytarły?.W sumie to ładowanie nie padło od razu-pare dni temu mialem podobnie ale po "przygazowaniu" bylo wszystko...
Ostatnio miałem podobny przypadek w alternatorze od poloneza, zamontowałem go w ciągniku i wszystko było sprawne ładowanie 14.3V i się grzał, podmieniłem 2 taki sam i już się ten 2 tak nie grzał, w tym 1 były zużyte łożyska i przez nie się cały grzał.
Witam panowie. Upieracie się na nieszczelny dolot i może macie racje ale czy aby na pewno wtedy strasznie trzęsło budą tak jak autor tematu mówił? Miałem podobny problem w innym samochodzie i u mnie objawem takiego zachowania były nadmiernie zużyte panewki dzięki czemu telpało wałem na wszystkie strony. U mojego kolegi zaś objawem falowania obrotów...
Jak alternator stary to pewnie coś w nim się sypnie To nie samochód, że alternator ma 10000 obr/min - łożyska "chodzą" nawet i ponad 10lat - tak samo szczotki. Wytartych pierścieni jeszcze nie widziałem, a kilka tych alternatorów przeszło mi przez ręce. Części są dostępne wszystkie, jeśli nie w Agromie, to w motoryzacyjnym - chyba nawet jeszcze Favoritka...
czy warto przed kupnem nowego zamiennika sprawdzic naciag mikropaska ewentualnie na co zwrocic uwage przy tej pompie? jaki mikropasek ?? , jedyny pasek jaki tam zauważysz to pasek klinowy ktory jest na kołach wspomnianej pompy , alternatora i kola wału . mozliwe jest że kol. Fatko ma racje , termostaty w felicjach rzeczywiscie mają wadliwą konstrukcje,...
Ładowanie 14.3 ok i jak dobry aku i alternator nic nie trzeba gazować. Na wolnych z włączonymi mijania i stopem musi być ponad 14V i basta . Strata rzędu 0,3V do przełknięcia. Natomiast jak Ci się rozładowuje nawet po trasie 100k najprawdopodobniej szczotki się zawieszają i masz kompletny brak ładowania. Do wymiany regulator , ale najlepiej zmiana na...
Witam, Od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem na niskich obrotach. Mam skode Felicje z 1998 z silnikiem 1.3 wtrysk. Wszystko zaczęło się już dawno ale od jakiegoś czasu nie daje mi to spokoju częste doładowywanie akumulatora jest męczące. Stary alternator był po regeneracji na niskich obrotach przy włączonych światłach i dmuchawie na 4 biegu nie...
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia. No niestety nie, wymieniłem regulator napięcia nawet nie wyjmując alternatora z samochodu łudząc się że problem ustąpi, ale nie. Wyjąłem więc alternator, rozebrałem go na części pierwsze, wyczyściłem wszystko jak tylko umiałem w ograniczonych warunkach. Mostek diodowy...
Kolego, jeśli już tyle sprawdziłeś i chce Ci się z tym dalej bawić, a nie jeździć, to kup lakier do uzwojeń i pozalewaj pędzlem całe uzwojenie potem sprawdź. Ten lakier dość szybko schnie. Oczywiście diodę sobie wymienisz i może będzie Ok. Jednak nawet jak sprawdzisz, to pewności nie ma jeśli chodzi o uzwojenia. Jednakże podpowiem Ci co ja robę jak...
Jeszcze raz wyjaśnię: rozpołowiłem alternator, odkręciłem szczotki i wymieniłem tylne łożysko, skręciłem do kupy, ręką wirnik się obraca, o nic nie haczy, szczotki oczywiście na miejscu, alternator wraca do Skody, bez paska uruchamiam silnik i w tym momencie alternator jest praktycznie zablokowany, zastanawiam się o co chodzi? Mam nadzieję, że wyjaśniłem...
W pół godziny wymiesz łożyska?I jeszcze prostownik? Nie żartuj. Nie widziałem 10 letniego boscha gdzie by przednia tarcza zeszła z osi wirnika bez mordęgi. Wiesz jak się ściąga tylne w konpaktowych (wewnętrzny wentylator).Niby robisz ściągaczem,a się zastanawiasz-zegnie się ośka,czy nie? A glupi polonez,gdzie masz przednie zanitowane,to samo stara...
Witam od ponad roku mam problem ze Skodą Octavia 2.0 AQY 2002. Często , nie zawsze, jest tak że miga oświetlenie wnętrza, lampka sufitowa, kontrolki na desce, wyświetlacz maxi dot, wyświetlacz klimatronika, podświetlenie zegarów, widać też na światłach mijania że migają. Każde załączenie dodatkowego obciążenia powoduje duże "mignięcie" wszystkich możliwych...
Nawet z Zetorach i MF. Zetor ma alternator żywcem ze Skody - główna usterka w nich to uszkodzona zatartym łożyskiem tylna obudowa. Co do waterpump - kup oryginał, zobaczysz różnicę. Zakładane do C330/360 altki Zelmot wytrzymują bezproblemowo - pracują w warunkach dużo bardziej komfortowych niż w Żuku, FSO1500 czy Polonezie - z daleka od kolektora wydechowego...
w itam wszystkich... mam taki amły problem w e wrześniu 2006 r . z aczeły mi sie problemy z ładowaniem wiec kupiłem nowy regulator napiecia. w szystko wróciło do normy ale nacieszyłem się nie na długo :( w ykręciłem regulator okazało sie ze znów szczotki zostały zbyt szybko z cięte wiec należało wyremontować alternator 55ah magnaton okazało sie ze...
Witam. W marcu 2019 kupiłem swój pierwszy samochód. Jest to Skoda Fabia I generacji w kombi rocznik 2003r. z silnikiem 1.2 12v HTP 64km z wtryskiem MPI, benzyniak bez gazu. Samochód kupiony po rodzinie od wuja z potwierdzonym przebiegiem 250,000 tys. km. Dałem za niego 4000 zł z kompletem opon zimowych i letnich + alufelgi. Samochód niestety kupiliśmy...
W mojej skodzie jest zamontowany alternator VALEO 120 A NR 038 903 023 S. Uległy zyżyciu łożyska. Części wg cen w sklepie to koszt około 300 zł. Czy jest mozliwość zamiany tego alternatora na alternator Bosh 120 A, który kosztuje jako używany w dobrym stanie połowe kosztów części.
łożysko alternator alternator łożysko skoda łożysko
mikrotik firewall filter pralka whirlpool bęben ociera minolta 1600w
Wymontowanie Bluetooth z radia Manta w Rawiczu Jak zabezpieczyć aluminiową komorę wycieraczek przed wilgocią?