Zdemontuj koło, kluczem 19, zdejmij bęben kluczem 12, zdejmij piastę (która jest łożyskiem) kluczem 32 i to wszystko. Pamiętaj że takie błahe tematy zakłada się w dziale początkujący. Klucz 32 musi być nasadowy.
Zapewne hamulce cały czas blokują koła, gdybyś miał zatarte łożyska słyszał byś to, zresztą auto by nie jechało.
Witam!Mam pytanie o sposób i z jaką siłą dokręcać łożyska kół przednich.W punto są z przodu łożyska dwubieżne,szukałem jednoznacznej odpowiedzi ale z tym różnie.Jedni mówią że właściwa metoda montażu to dokręcić na maksa po czym poluzować 1/3 obrotu ale to metoda chyba dla łożysk stożkowych a tu mam łożyska dwubieżne które inni radzili dokręcać bardzo...
Witam, kupiłem punto i niesamowicie coś szumi z przodu w trakcie jazdy, na postoju cisza, na zakrętach szum zanika. Im większa prędkość tym hałas dokuczliwszy. Myślę że to łożyska w przednich kołach. Moja wiedza techniczno mechaniczna jest taka sobie, więc mam pytanie czy poradzę sobie sam w domu z podstawowymi narzędziami garażowymi. Chciałbym wiedzieć...
Rozwiazane. łożyska w kołach.
Może to głupie, a może nie. W jakim stanie masz opony? Możliwe, że są do wymiany dlatego przy większej prędkości słychać ten dźwięk. Możliwe również, że możesz mieć łożysko w kole do wymiany.
Czyli mam rozumieć przez tą wypowiedz ze oprócz zrobionej zbieżności mam zrobić geometrie kół? No i jak coś to wymienić jeszcze łożyska.
To była poduszka amortyzatora (wymieniona razem z łożyskiem).
Piasta jest łożyskiem
Tylne wahacze w punto są na łożyskach. Jeżeli zmienione zostały jedynie tuleje belki (połączenie pomiędzy belką a nadwoziem), to zostały jeszcze te łożyska.
Witam gdy skręcam to slysze takie delikatne piski z przednich kół delikatnie nagrzewają się koła Czy po podniesieniu samochodu, koła kręcą się lekko jak dawniej? Wejdź pod samochód obracaj kołami i zobacz gdzie konkretnie piszczy. Czy to łożysko w kole, czy może klocki trą o tarcze. Ile lat ma samochód? Pozdrawiam
W punto to akurat śruba zawsze daje się wybić bo nakrętka jest od strony koła ,a więc można ją dobrze uderzyć .
Łożysko prawego koła, przód czy tył to już trzeba posłuchać:) pozdr
Czyli co, niby Punto ma trwalsze zawieszenie niż Golf, czy Polo? Uważaj bo uwierzę! Znajomy miał Punto, i jakoś łożyska w tylnych kołach nie zachwycały trwałością.
Ceny części do A3 8L nie są wcale wysokie np. Amortyzator przód Bilstein b4 (bardzo dobry) to koszt ok. 130zł/szt. do Fiata Punto Kayaba (bardzo dobry) ok. 120zł/szt. Łożysko koła przód Audi a3 SKF 120zł, Fiat Punto II ok. 120zł. Tuleje tylnej belki do A3 tańsze niż "zestaw naprawczy" wahacza tył w Punto itd.
Sprawdź czujniki ABS w obu kołach. Błędne odczyty lub uszkodzenia czujników przekładają się na nieprawidłową pracę skrzyni automatycznej, jazdę na maksymalnie 3 biegu, skrzynia ma nieprawidłowe informacje o prędkości kół i w rezultacie nierówne obciążenie jednego i drugiego koła. Blokuje w ten sposób możliwość jej uszkodzenia. Przekłada się to także...
Nie znam się ... ale napisze, więc od razu mnie nie krytykujcie;P. Chodzi o huczeniu przy >jeździe< na 6tym biegu ? Pierwsze sprawdził bym poziom oleju w skrzyni, potem łożyska kół, przeguby wewnętrzne półosi, wybierak (przegub) skrzyni czy dopycha, no i na końcu niestety już przez mechanika łożyska skrzyni ;/ ========== Edit No kolega wyżej chyba...
Jaki dekielek ściągasz żeby to sprawdzić? Od piasty koła. A może by tam smaru dołożyć:|
Łożyska amortyzatorów ,przekładnia ,albo krzyżak może blokować. Podnieś auto z dwóch stron , pokręć kołami prawo lewo a także kierownicą . Musi chodzić lekko. Może cosik zauważysz.
Nie ma, ale dla spokoju wymień wszystkie piasty... nie są drogie. W oryginalnych piastach dało się co prawda wymienić łożyska, ale przy cenie na poziomie 80zł/szt do wersji z ABS chyba nie warto się w to bawić. Zamienniki mają już raczej niewymienne łożyska. Zresztą podnieś auto i zakręć kołem to się dowiesz które szumi.
Zużyte łożyska np. piasty podczas ich "pracy" słychać charakterystyczne ciągłe "szumienie". Miałem przypadki że było je słychać tylko w pewnych zakresach predkości obrotowej kół. Pozdrawiam!
Witam, jestem już po naprawie. Po przeczytaniu opinii od kupców tych używanych alternatorów postanowiłem dać ten mój do znajomego dobrego elektromechanika, Faktycznie stojan starty, obudowa pęknięta, przednie łożysko do wymiany, przy okazji wymiana szczotek. Naprawa z częściami razem 300 zł. Jest to mobilizacja do założenia osłon silnika od dołu i od...
Fiat punto 1.1 rok 1996. Częste niszczenie łożysk na półosi długiej od strony skrzyni biegów. Objawy; pod obciążeniem najczęściej zaczyna się przy skręconych kołach zaczyna drgać drążek zmiany biegów i następuje zgrzyt (łożyska rozpadają się i niszczą przegub).Bez obciążenia na wprost można do pewnego czasu jeździć . Potem już tak przeskakuje, że nie...
Ha :D przypomniały mi się stare czasy, miałem identyczny problem z Fiatem CC, chrobotanie wydostające się ze skrzyni biegów tak jak piszesz, wymiana łożysk w skrzyni nie pomogła, tak samo sprzęgło, a że oprócz lekkiego hałasu w niczym to nie przeszkadzało to tak jeździłem (ok. 20 tyś km) Ostatecznie auto sprzedałem właśnie z tym. Na krótko przed sprzedażą...
Gość mi pokazywał maszynę którą mieli do tego specjalną no i powiedział że robią to tylko na zimno, bo stalówki są jak guma i ciężko się prostuje. Z tym się zgodzę lecz jak on wyprostuje tłoczkiem jedno miejsce to powstają dwa nowe. Po kilku takich prostowaniach felga ta jest na tyle zniszczona, że drobny dołek może ją nawet połamać a były już przypadki...
Witam, mam następujący p roblem, p niesprawnego Fiata punto, poszły szczotki alternatora. Jak zabierałem się do wymuany, zauważyłem duży luz poziomy, kupiłem łożyska od razu, niestety, okazało się, że luz jest na samym wałku, tzn między wewnętrznym pierścieniem, a wałkiem - chodzi mi o łożysko od strony komutatora, do drugiego się jeszcze nie dostałem,...
Cześć. :( Mam problem z przednim zawieszeniem w Punto 1.1. Przy skręcaniu kołami słychać i czuć na kierownicy delikatne strzelanie. Tak się dzieje przy ruszaniu i wolnej jeździe. Natomiast przy większej prędkości nic nie czuć i nie słychać. Czy może mi ktoś podpowiedzieć, czy to przeguby czy łożyska sprężyn. Dzięki jeśli ktoś mi pomoże. Krzychu.
Nie wiem czy jest wyciek bo cieknie z miski olejowej i jest sporo oleju ale sprawdzałem stan oleju w skrzyni i jest ok. Strasznie wali jak się lekko skręci koła a na prostej już powyzej 60 słychać. Wymieniłem przeguby więc ten dość duży luz wewnątrz skrzyni, na końcu półosi, musi generować te stuki. Nie Wim co tam dokładnie siadlo a chciałbym szybko...
Pytanie, czy taka przeróbka jest legalna (pytanie retoryczne). Reflektor jest homologowany do konkretnej żarówki i nie można w nim montować żadnych wynalazków, a tu mówimy o partyzanckiej przeróbce tak istotnego elementu, jak hamulce. A co z zaciskami, co z pompą hamulcową, co z serwem? Ktoś to zalegalizuje, czy nie trzeba, bo przecież hamuje? To już...
Witam! Po pierwsze: jeżeli koła są zle wyważone to nie trzęsie przy hamowaniu tylko przy większych prędkościach, po drugie: przyjechałem na hurgoczącym, rozpadającym sie łożysku z Anglii do Polski i nie trzęsło mi kierownicą a hamowałem z większych prędkości, po trzecie: sprawdzałeś przyrządem te tarcze? czy nie są pokrzywione? gołym okiem tego nie...
Jeszcze nie próbowałem na podniesionych kołach. Ale łożysko nie obstawiam gdyż ewidentnie stuka na dole. Mam jeszcze pytanie co do samej półosi. Półoś prawa jest dłuższa od lewej i na środku jest guma osłona w kształcie walca. Czy pod tym jest jakieś połączenie by przedłużyć półoś? Krótsza półoś jest w całości i ma długość jak prawa do tej gumy.
Witam wszystkich. Mam problem z ABS-em w punto II. Działa następująco przy prędkościach od 10 do 40 km/h przy naciśnięciu pedału hamulca zaczyna od razu działać ABS (słychać go i czuć na pedale jak popuszcza). przy większych prędkościach jest wszystko OK. Sprawdziłem Euroscanem prędkości na poszczególnych pokłach i wyszło że czujniki podają te same...
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
W puncie problemy z alternatorem są raczej dość częste. Po pierwsze z powodu miejsca gdzie jest zamontowany oraz jakości tego elementu montowanego w tych autkach. W Punto 1 bardzo często pękała aluminiowa obudowa alternatora (mnie ze 2 razy), raz mi się szpilki rozkręciły, innym razem łożysko padło, jeszcze innym razem szczotki (miały jakąś wadę materiałową,...
Kolego, proponuję co następuje: 1. wybierz się na stację kontroli pojazdów, zmierz na zestawie diagnostycznym OPORY TOCZENIA oraz SIŁY HAMOWANIA - opory toczenia to łożyska + zastałe zaciski. Zastały zacisk rzadko kiedy ma właściwą siłę hamowania, rozbieżności na osi dają do myślenia. W każdym razie mając wydruk w ręku wiadomo gdzie i czego szukać....
Jesli jesteś pewien ze nie ma luzów w zawieszeniu a łożyska w kołach są dobre to wygląda mi na to ze coś sie dzieje ze wspomaganiem kierownicy. W kilku punciakach czułem delikatne wyrywanie kierownicy z rąk czasami pomagała adaptacja. a czasami kończyło się wymianą kompletnej kolumny kierowniczej. To jest właśnie słaby punkt tych samochodzików.
Dobrze napisałem na końcu, 5 dni temu, że jeżeli reszta podzespołów zawieszenia jest ok., to autko będzie jeździć cicho. Otóż, nie było ok. Na drugi dzień po robocie, ruszając z miejsca Punciakiem, słychać było klekot z przodu, z lewej strony auta. Myślałem, że może czegoś nie dokręciłem, lub nie złożyłem jak trzeba, albo za chwilę coś zaskoczy i znów...
Zakładam,że skrzynia jest mechanicznie sprawna,tzn.synchronizatory,wielowypusto... wałek główny,wielowypust w tarczy ok,olej odpowiedni.Jeśli nie,bieg nie "wejdzie".Stan koła zamachowego jest ok? Nie wytarte czasem przez tarczę zbyt głęboko,czyli zużyte.Zakładam,że nie.Więc łożysko wyciskowe,jeśli nawet używane,ale z nowym smarem,nieuszkodzone,z kpl....
Te objawy które opisałeś odpowiadają uszkodzeniu skrzyń biegów samochodów Siena i Punto polegającemu na tym iż producent w pewnej partii skrzyń na wałku głównym od strony trybu atakującego zastosował japońskie łożyska , które mają zatoczoną fazę na szalce wewnętrznej. Koło I biegu opiera się o tą szalkę na bardzo małej powierzchni.Wyniku czego w warunkach...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
A może opony były takie? http://obrazki.elektroda.pl/8456970400_1... Nie to bym się nabijał! Seicento jest tak prostym konstrukcyjnie samochodem że sprawdzić wszystko od A do Z co jest odpowiedzialne za w/w problem trwa chwilę! Wystarczy kawałek baaardzo mokrego i śliskiego parkingu i druga osoba do obserwacji kół z zewnątrz by zobaczyć...
dokładnie popieram kolegę tzok na początek jakieś małe autko z niedużym silnikiem. Po mieście idealne, małe spalanie, w zimie nauczysz się jeździć. Odpadają problemy typu w zakręcie dałem za dużo gazu i wyleciałem. Kup seicento, clio, polo. ważne żebyś kupił od pierwszego właściciela, nie handlarza. To gość powie Ci co jest grane z autem. musisz mieć...
Witam. W moim Fiacie całkiem padły tylne hamulce. Dzisiaj wziąłem się za ich demontaż, szczęki i bębny do wymiany, ale zauważyłem, że cylinderki hamulcowe są zapieczone, po obu stronach tłoczki poruszają się z oporem i tylko z jednej strony cylinderka. Rozebrałem je w celu wyczyszczenia tych tłoczków i wymiany tych gumek bo juz nieco sparciane były....
Byłem oglądać seicento z ogłoszenia, dramat.... Progi po wymianie już pordzewiały. Auto miało puknięty bok, a jest taka rzeźba zrobiona że masakra. Gaz ma ponad 11 lat, brak dokumentów na instalacje. W aucie nic nie jest spasowane, tak jak byłoby bite z każdej strony. Dodatkowo Pan miał kanał, i to co zobaczyłem tylko uświadomiło mi że to złom. Moje...
W przedziale cenowym 1000 - 2500 - 3000zł na terenie Warszawy i okolic (szukać w gumtree) ma spore możliwości więc Uno bym odradził bo to są auta które przez pół roku ktoś próbuje sprzedać za 2000zł, przez kolejny kwartał za 1500, później stoi za 1000 i jak nikt nie weźmie kupują handlarze złomem i częściami za 700-800zł. Za kwotę 3000zł spokojnie można...
Stan układu to jedna rzecz, bicie na tarczach to inna. Przy tarczach dobrej jakości prawdopodobieństwo będzie mniejsze. Niech sie wypowiedzą znawcy tematu producentów. Wypowiadam się zatem jako znawca, gdyż z zawodu jestem metalurgiem, także zajmowałem się jakiś czas hartownictwem, strukturami metali i ich właściwościami. Oświadczam więc z pełną odpowiedzialnością,...
Podsumuję eksploatację Yarisa, żeby zobrazować jak to wygląda w praktyce - z wypadkową przeszłością włącznie. W Toyocie nie mierzyłem powłoki lakierniczej, kuzyn natomiast zaglądając pod maskę od razu zauważył że lewa przednia część samochodu wymieniona. Dostał w bok, dość porządnie, w każdym razie widok był nieciekawy. O dziwo układ jezdny specjalnie...
Od dłuższego czasu, z tyłu auta, słychać było głośne stuki w zawieszeniu, ale naprawę tego, ciągle odkładałem na później. Kiedy stały się nie do zniesienia, postanowiłem coś z tym wreszcie zrobić. W pierwszej kolejności wymieniłem łożyska w wahaczach (zestaw naprawczy), ale odgłosy nie ustały. Wziąłem się, więc za wymianę amortyzatorów, jednak i to...
Wziąłem pod przegląd dokładny. Na sam początek znalazłem uszczerbany ząb koła zębatego 5 biegu mianowice ten http://hurtownia.euroforin.eu/kolo-zebat... i złe około 2mm zazębianie się dwóch kół od 5 biegu napędzające jest wyżej niż napędzane (to uszczerbane). Nie jestem...
łożysko kół łożysko kół renault wymiana łożysko kół
rozebrać zamek astra kyocera toner zużyty gniazdka angielskie
Kod błędu 800 w telewizorach Samsung - rozwiązania Jak włączyć pogłos mikrofonowy: sprzęt i oprogramowanie