Witam! Według instrukcji serwisowej (j. angielski) do tego modelu jaką posiadam to są podane następujące momenty cyt. Hub nut 28 daN.m , Wheel bolt 14,2 daN.m ,Brake calliper monting bolt 18 daN.m Pozdrawiam!
łożyska kół
Sprawdź wszystkie łożyska kół.
Sprawdź stan hamulców w tym kole i łożysko koła.
Prosze o pomoc co to by moglo być Łożysko koła.
Witam czy możecie mi podać nazwę i numery, może wielkość łożysk do kół tylnych do samochodu Renault Laguna '96 wersja RN, bez ABS-u lub ewentualnie jakiś adres sklepu wysyłkowego gdzie mogę dostać tanie łożyska a może ma ktoś z was jakąś tabele lub coś takiego z wymiarami??
Kolega dobrze piszę, wymieniają bo szybciej i łatwiej + lepsza kasa bo wtedy trzeba zmienić dwie strony+ klocki. Tarcza zintegrowana jest z wymienialnym łożyskiem i osadzona jest w aucie na czopie. Logicznie Łożysko kupisz samo, ale tarczy bez łożyska już nie. Jeżeli tarcze masz w dobrym stanie to wymień same łożysko, standardowa procedura i żadna filozofia...
Witam kiedyś u kolego w r19 r5 było podobnie tylko że w jednym z przypadków sypneło sie łożysko w skrzyni z lewej strony taki nietypowy szum na początku a w drugim przypadku było to łożysko w kole szum podobny szybko też zużywają się półosie ale sprawdziłbym łożyska wystarczy podnieść cały przód zapalic i jak się koła kręcą np. na 5biegu skręcać w prawo...
Witam, kupiłem łożyska lecz w kartonie ani na stronie producenta nie widzę jakim momentem dokręca się łożyska w tylnich kołach. Clio 4 kombi. Rok 2014 1,2 benzyna. Dziękuję za odpowiedź
Są łożyska, cena koło 250-300zł. Warto wymienić od razu obydwa, bo często jak jedno zaczyna huczeć to i drugie niedługo padnie, ot tak taka przypadłość tego renault. Nie lepiej kupić tarcz z łożyskami? Za cenę 600zł masz kompletne tarcze dobrej firmy z łożyskami +klocki.
Po wymianie przegubów, łożysk kół, łożyska podpory półosi i oleju w skrzyni problem ustał
Nie jest prawdą że za każdym odpaleniem ABS robi samo-diagnozę, a tym bardziej nie uruchamia się w celu 'testu'. Jeśli się tak dzieje to najczęściej ABS gubi prędkość któregoś z kół i sądzi że auto jest w poślizgu - uruchamia zawory ABS. Podepij się pod komputer i zobacz czy ze stałą prędkością jazdy widzi prędkość wszystkich kół, przyhamuj i obserwuj...
prosze o pomoc czy istnieje sposób na wymiane łożyska w telnim kole w lagune 1997rok z ABS bez wyminy całej piasty
Do sprawdzenia według mnie łożyska centralne kół. Koła są poprawnie wyważone?
W samochodzie marki renault 19 1,7 od pewnego czasu wyje mi najprawdopodobniej jakieś łożysko albo skrzynia biegów. Wymieniłem łożyska na kołach przednich lecz wycie nie ustąpiło. Co to może być? Układ wydechowy napewno jest sprawny.
opony, łożyska w kołach, skrzynia.
w wersji Lagun po 98r.-po lifthingu czujnik ABS-u montowany jest w łożysku przed 98 poza łożyskiem .
W Carnivalach za silnik 2.5 v6 (KV6) za całokształt, za śrubkę mechanizmu zmiany biegów w skrzyniach manualnych, za mechanizm hamulca pomocniczego, za instalacje elektryczne po 3 latach gnijące i rozłażące sie w rękach, za łańcuchy napędu pompy oleju w 2.9. W Pajero 3.2 DID za łożyska kół przednich, za łańcuchy rozrządu nie wytrzymujące 180000km, za...
Witam, tak jak w tytule, będę wymieniał łożysko w tylnym kole (pojedyncze koła nie bliźniak) i chciałem zapytać czy są jakieś wytyczne odnośnie dokręcenia tego łożyska, jakiś moment lub inne metody.
to łożyska bo są bardzo złej jakości i bardzo często się tak zdarza
:arrow: piotrek00 Proponuję sprawdzić złącze elektryczne sterownika ABSu, znajduje się przed lewym przednim kołem, to newralgiczne miejsce w lagunach, szczególnie tych po stłuczkach. Następnie złącza czujników poszczególnych kół. W dwóch znanych mi przypadkach za błędy w działaniu ABSu w lagunie odpowiedzialny był nadmierny luz łożyska koła przedniego.
Witam Dziekuję za odpowiedz , ale łożyska kół sprawdzałem i one nie powoduja szumu
Problem nadal nie rozwiązany po podłączeniu komputera pokazuje błąd w lewym przednim kole podejrzenie - uszkodzone łożysko. Powalcze z tym.
Wyskakuje piątka, auto to renault 21, 1,7 benzyna. Odkręciłem "pokrywę" piątego biegu, jedno z kół ma dośyć duży luz, osadzone jest na łożysku igiełkowym. Wiem, że wymiana kół piątki jest kosztowna. Mam drugą skrzynię, w której to samo koło zębate jest osadzone na zwykłej tulejce, zamiast łożyska igiełkowego. Ktoś kombinował wcześniej i podmienił łożysko...
Wymień komplet pasków i naprężników. Wisko wymienisz bez problemu ,łożysko za wisko w stronę bloku też możesz. Olej wydostaje się z uszczelniacza koła pasowego wału bądź z dekla rozrządowego w silniku 12l lub z przewodów wtryskowych w silnikach 13l.
Czujnik prędkości koła lewego osi drugiej system mechaniczny nie reaguje prawidłowo.Może być za duża przerwa między czujnikiem a bieżnią ebs-u na pieście,może luz na łożyskach piasty.[/tex]
Jak chodzi o luzy proponuje wymienić same końcówki drążków kierowniczych, a co do samych drążków to owszem, że mogą one ulec zużyciu ale przeważnie pomaga wymiana samych końcówek. A co do łożysk to prawdę mówiąc niema reguły gdyż wielokrotnie zdarzało się, że łożyska za ok. 180pln wytrzymywały krócej niż te za 80pln. Ale prawdę mówiąc nie testowałem...
Tak jakby luz na kole dwumasowym. Jednak i tak trzeba zdjąć skrzynię by ostatecznie stwierdzić czy koło dwumasowe czy łożysko. Jeszcze pytanie czy pojawiły się wibracje na przykład na drążku?
Witam, jeśli sobie pojeździłeś i sprawdzałeś czy śruby od kół są ciepłe to to jest normalne bo przecież przy hamowaniu się nagrzewają, jeśli nie ma jakiejś dużej temperatury to nie ma się co przejmować bo wszystko jest dobrze, nie sądze żeby mechanik coś źle zrobił przecież z łożyskami cudów nie ma.
Witam czy pójdzie ściągnąć łożysko zwykłym ściągaczem ??
Jaka może być przyczyną stukania w lewym przednim kole w renault thalia1. Wymieniona półoś a wcześniej wachacz piasta łożysko stabilizatory tarcze hamulcowe klocki amortyzatory zaciski można powiedzieć że wszystko oprócz sprężyny która jest cała. Po wymianie całego zawieszenia było wszystko ok po jakimś czasie zaczęło stukać i postanowiłem wymienić...
Opony przekładałem i też to samo się dzieje. Fartuchów błotnych nie mam zamontowanych. Prawego łożyska nie wymieniałem, ponieważ buczenie słychać bardziej z lewej strony koła.
Łożyska w kołach też potrafią hałasować.
Dzisiaj miałem więcej czasu, więc podniosłem auto i pokręciłem kołem. W zasadzie po obu stronach tak jest, na filmiku prawe koło, występuje takie tyrkotanie: https://www.youtube.com/watch?v=DaAD4Lor... +na lewym kole dodatkowo lekko hamuje jak kręcę. Przegub, łożysko?
Podnieś na lewarku i kręć kołem. Jeżeli to łożysko to wyraźnie usłyszysz.
Trzeba by sprawdzić miernikiem spadek napięcia na akumulatorze podczas odpalania. Wówczas będzie wiadomo jak bardzo mu ciężko. Jak by było podejście można by kluczem na kole rozrządu spróbować przekręcić na luzie wałem i zweryfikować czy silnika coś nie blokuje. Jak silnik będzie ciężko się kręcił to pozostaje zdejmować po kolei paski i szukać czy w...
Nie mam tego w rękach, ale jak wymieniałeś przegub, łożysko amortyzatora, to nie wyciągnąłeś za daleko półosi tej wewnętrznej, bo tam jest sprężyna, która wypycha półoś na zewnątrz i mogła ci wypaść, wcisnąłeś ją z powrotem i problem.
Dziś żona jedzie do serwisu renault by potwierdzić diagnozę, zobaczymy co tam wymyślą. --- Wizyta w serwisie renault (autoryzowanym) wskazała na łożysko tylnego koła. W piątek, wymiana i zobaczymy czy to coś zmieni.
Tylko co ten rozrząd ma wspólnego z uszkodzeniem paska pk??? W drugą stronę rozumiem ale w opisywanym problemie szukałbym w osprzęcie, rolkach lub w samym pasku pk. Na pierwszy ogień łożysko koła pasowego sprężarki klimy.
No wszystko ok, ale nie rozumiem jak wystawanie koła pasowego może zależeć od człowieka naprawiającego czy montującego alternator. Alternator montuje się w jednej pozycji i nie da się nic regulować, wirnik alternatora siedzi w łożyskach w pozycji z góry ustalonej przez konstruktora. Nawet gdyby komuś udało się jakoś źle zamontować wirnik, takiego alternatora...
Czujniki halotronowe , nadajniki zintegrowane z łożyskami , powodzenia. Pierwsze co to sprawdzić zasilanie pompy, lubi gnić.
Koło? Może raczej łożysko?
Stuka. Jak jak by pukal ktoś co to łożyska przeguby czy coś od amortyzatorow
Wielkie dzięki dla trans-serwis :D Pozdrawiam
Czujniki ciasno siedzą, nie szło ich wyjąć po odkręceniu śrubki więc odpuściłem by czegoś nie wyłamać, piasty nie zdejmowałem więc nie bardzo wiem, z rok temu łożysko w którymś kole było zmieniane ale mechanik nic nie wspominał by coś było zepsute, z drugiej strony może sam zepsuł :P
Dzieki za podpowiedzi ale: - pukanie ,pstrykanie tylko przy kręcących się kołach - tylko w prawo - tylko pod obciążeniem ( na podnośniku jest cicho) dziś nawet sprawdzałem jadąc z górki wrzuciłem N i też pstryka. To podobny odgłos jak przegub ale mechanik go wymienił i nic. - pstryka stuka przez całą długość zakrętu ( skręcam np. 1/4 obrotu i jadę jakiś...
Kod usterek: MID 136 - SID 4 - FMI 7 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID136 G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS SID4 Czujnik prędkości obrotowej koła, druga oś, koło prawe FMI-7 Nieprawidłowa odpowiedź systemu mechanicznego Urządzenie(a) objęte kontrolą: G005 Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS G008 Zespół sterujący zmiennym wspomaganiem...
Witam Może mi ktoś napisać jaki jest typ/rozmiar łożyska w przednim kole, bo chciałbym kupić/wymienić a sprzedawca mówił że są dwa typy. Wiem że mogę zdemontować i sprawdzić , ale muszę nim podjechać i kupić to łożysko.
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Taki czujnik można na dwa sposoby sprawdzić, w stanie spoczynku można omomierzem i powinno pokazać 0,8-1,2k, ale również w czasie obracania kołem można woltomierzem i wtedy odrazu wiemy czy czujnik zczytuje impulcy z łożyska.
robiłem delphi 'em. błąd który wyświetla to czujnik abs koła lewego, błąd ciągły. wyszło również że czujnik nie czyta prędkości koła
Witam. Wmojej reńce coś stuka przy prawym przednim kole ale tylko na wertepach. Wymieniłem sworzeń wahacza i gumy na stabilizatorze. Łożysko koła i końcówka drążka kierowniczego są w porządku. Więc co tam tak stuka?
równie dobrze czujnik w którymś kole może nieczytać prędkości najczęściej zdaża sie po wymnianie łożyska
Koledzy wracając do łożysk alternatora w RENAULT THALIA 1.4 16V VALEO o numerze: 7700432331 to te podane wyżej nie pasują! Powinny być: 6203 od strony koła pasowego 16002 od strony komutatura. Kolego Viper555 popraw sobie w swoim katalogu. Pozdrawiam[/b]
Ręczny jest w lagunie na hamulcu zasadniczym tylko ze sterowany linkami. Bardzo często przyczyną nie działania ręcznego są zaciski. Szumy zapewne słychać bo blacha klocka ociera o tarcze. Jeśli długo tak jezdziles to raczej klocki do wymiany z tarczami a co za tym idzie to łożyska z tyłu bo są umieszczone w tarczy. Jeśli zaciski skorodowaly lub moczyly...
Ile razy można powtarzać. Jak błąd pojawia się po ruszeniu lub przejechaniu krótkiego odcinka to problem jest z sygnałem. Dlatego teraz wprasujesz poprawnie łożysko prawe bez uszkodzenia "gumki" . A najlepiej sprawdzisz w formie wykresu prędkości ze wszystkich kół przed robotą. Nie ma sensu ale dobra ,napisałem.
Te czyszcznie i dmuchnie mało pomaga bez sprawdzenia komputerem nie da sie zdiagnozować tego układu w SCENICU całkiem inna filozofia z czujnikami one czytają impulsy z łożyska koła multimetr też nie radzi
Falujące obroty w benzynowych renówkach to często wina cewek zapłonowych. Aby nie wymieniać w ciemno proponuję zgadać się z kimś i podmienić cały komplet na chwilę. Drgania na kierownicy oprócz tarcz hamulcowych to także niewyważone koła (z tyłu też!), sterane życiem łożyska i półosie. Kiedy wymieniano świece?
Komputer wyświetla awaria silnika pompy abs , ale jeżeli silnik pompy by był zepsuty to abs nie działałby wogóle ostatnio wymieniałem pół oś w prawym przednim kole i tym kołem po wpadnięciu w poślizg uderzyłem w bandę może to od tego , ? Dodano po 56 jak mam sprawdzić czujnik jak abs czyta z łożyska w przednich kołach ?
Megane III 2.0T F4RT. Na łuku w lewo słyszę wycie jakby łożysko. W prawo cisza. Wydaje mi się, że przy hamowaniu też słyszę. No to w ciemno wymieniłem prawy przód. Pudło. Wymieniłem teraz lewy przód. Też pudło. Z tyłu mam łożyska razem z tarczami które są jeszcze w miarę. Wymieniać w ciemno czy da radę je jakoś sprawdzić? Podniosłem oba koła i kręciłem...
Może to być też wina łożyska w kole, miałem taki przypadek w VW. Była dość duża szczelina między czujnikiem a wieńcem, która plus luz w łożysku powodowała zanik impulsów ABS.
W megane III tarcza hamulcowa jest zespolona z łożyskiem i z ABS, Oryginalna część jest produkowana przez firmę SNR nie pamiętam indeksu ale pan z serwisu na dobrą sprawę powinien zaproponować wymianę obu tarcz hamulcowych, koszt jest ogromny ale na bezpieczeństwie nie polecam oszczędzać. Co do Twojego łożyska to ma ono tzw. pierścień magnetyczny,...
Koło zamachowe to Ty masz dokręcone? Bylo coś grzebane ze skrzynią? Dodano po 2 A czujnik obrotów wału w tym samochodzie jest z tego co się orientuje po przeciwnej stronie łożyska dociskowego wiec mogło by być tak jak mówię. Czujnik jest na skrzyni, zęby na wieńcu mają 2cm, więc jakby był aż tyle przesunięty, to wybiło by dziurę w bloku a i tak by łapał...
Może ktoś podać numery Lożysk do kół przednich (wymiary). Chodzi o firme SKF. Z góry dzięki. Pozdro.
Rozumiem wszystko, dziękuję. A wiesz może jak sprawdzić najlepiej która rolka się skończyła tzn szumi, dźwięk zużytego łożyska słychać?
Mimo że izolowane łożyska zostały sprawdzone i nie wykazują luzu, nadal mogą być lekko naprężone lub dokręcone, gdy są gorące. Oto jak łożyska mogą nadal powodować problemy: Jeśli łożysko ma opór wewnętrzny (nawet bez luzu bocznego), może to spowodować lekkie ugięcie wirnika. To niewielkie ugięcie spowoduje wciśnięcie klocków hamulcowych w tarczę na...
Oraz osiowość kół pasowych (czy nie mają bicia) lub przesunięcia względem siebie. A przy okazji osłuchać alternator i sprężarkę klimy też nie zaszkodzi (łożyska).
Co do EBS do sprawdzenia czujnik ABS lewy/tył ,sprawdzenie koła fonicznego lewy/tył (czy proste,nie ma ubytku zębów itp.),luzów na łożysku w tym kole.Jeżeli wszystko będzie sprawne ,ustawić min. szczelinę czujnika ABS i wykonać jazdę próbną powyżej 20 km/h. Pozostałe błędy to brak ,lub zakłócenie komunikacji CAN pomiędzy sterownikami EBS ,VECU ,ASTRONIC...
Więc pozostaje walnięte łożysko na kole sprężarki klimy, nie trzyma osi pionowej. Poza napinaczem, kołem głównym, altkiem i klimą, już nic tam nie ma
Działanie ABS też ma wpływ na sterownik silnika. ECU pobiera informacje o prędkości pojazdu niezbędnej do określenia obciążenia silnika na podstawie prędkości kół. W w większości układów ABS pomiar prędkości pojazdu to uśredniona wartość kół przednich. Uszkodzony pierścień koła potrafi wyczyniać cuda, ale to możesz sprawdzić clipem poprzez procedurę...
Co to znaczy wyrzuca bieg ? Może po prostu nie wrzuca dwójki ? Przy ręcznej zmianie biegów da się wbić 3 bieg ? Łożysko w lewym czy prawym kole ? Jak w lewym to sterownik skrzyni jest blisko koła ? Może mu młotek omsknął :crazyeyes:
Nie, problem raczej w tym, że za słabo kolego dokręcasz. Już o tym pisałem, można przyjąć, że tego za mocno się nie dokręcić, chyba że urwiesz. Łożyska nie zgnieciesz, prędzej pęknie.
Zacznij od komputera, odczytasz błąd to będziesz wiedział od czego zacząć. Jak nie masz kompa do odczytu to podnieś auto i poszarp za koła,tam gdzie jest duży luz na łożysku jest zjechany czujnik
Witam. Od jakiegoś czasu w prawym tylnym kole na dziurach występuje metaliczne, mocne stukanie dodam, że podczas hamowania znika. W aucie są wymienione tuleje tylnej belki, nowe tarcze z łożyskami, amortyzatory też w porządku. Proszę o pomoc może ktoś coś wie ?
georgesgr chyba masz na myśli łożyska do kół pasowych klimy bo sprzęgło to siedzi na wałku i trzeba dobrać się do wałka co wiąże się z poważniejszą naprawą. Powiedzmy potrzebujesz łożysko do koła pasowego w tańszej wersji, więc wpisujesz w google: łożysko klimatyzacji optimal 35X55X20 i masz do wybranych modeli m.in. Citroena, Peugeota, Renault. W Lublinie...
Fachowiec wycenił części na 6tys zł i robota. Oczywiście mieniajac same koło 2 i przesuwki to było dużo taniej ale niby reszta też wyje*ana i żeby to jeździło to trzeba 3 koła, przesuwki, łożysko, polbiegi taka blaszke bo peknieta w wybieraku i kamienie.
Łożysko ponoć było naprawiane bo się rozpadło chociaż tego na fakturze nie widać. Kąty pochylenia kół raczej zostały ustawione bo nie sądzę że diagnosta tego nie ustawił. To zostało wypisane na fakturze: - łącznik stabilizatora L - sprężyna przedniego zawieszenia KY - osłona z odbojami przednich amortyzatorów - KPL naprawczy mocowania amortyzatorów...
Ma rację ,pompę wymienia się gdy przelewem cieknie woda. Może woda dostała się do łożyska pompy i się zaciera. Barubar nie masz pojęcia o masterach. Dodano po 2 RENO-MAX widzę że i ty nie masz pojęcia o masterkach. Przy wymianie pompy wody naprawdę jest sporo roboty. Dodano po 4 Pompa w masterze znajduje się wewnątrz silnika . Trzeba zdemontować rozrząd,...
Jak z tyłu to najprawdopodobniej amortyzator ale może być i łożysko jajłatwiej sprawdzić podnieść auto sprawdzić luzy na kole i druga możliwość rozbujaj tył na zaciągniętym ręcznyw wtedy słychać stuki itd.
Nie ma hałasu przy obracaniu kołem .Poduszka ósemka i gumy tłumika ok.Jutro jadę na szarpaki .
Dodam jedną uwagę, że przy sprawnym układzie wspomagania i samej maglownicy, duży wpływ na ciężko pracujący układ kierowniczy ma rodzaj ogumienia oraz stan łożysk McPersona. Najbardziej wyczuwalne opory w tym przypadku są podczas manewrowania, np. na parkingu. Wypadałoby sprawdzić stawiając pojazd przednimi kołami na obrotnicy do ustawiania geometrii...
Witam otóż mam problem z moją laguna 1 2.0 8V,gdyż podczas przyśpieszania czuję minimalne drgania kierownicy lewo, prawo także na postoju są wyczuwalne drgania nadwoziem. Byłem u mechanika i sprawdził mi koła,przeguby,półosie,poduszki silnika wymienił łożyska w kołach a drgania nadal występują. Bardzo proszę o pomoc
Skoro fachowcy badali to ciężko podpowiadać. Ale na pierwszy rzut uszkodzenie opony, na drugi krzywa tarcza hamulcowa, na trzeci uszkodzone łożysko, na czwarty niewłaściwa geometria zawieszenia.
Witam, posiadam Megane 1999 1,4 8 zaworów. Po wymianie przedniego prawego łożyska i klocków hamulcowych świeci abs. Czasem jak cofnę przy zawracaniu na chwilę gaśnie. Potem podczas jazdy do przodu podczas hamowania pedał wyraźnie stuka (tak nie było kiedy działał) i ABS przez chwilę działa do zatrzymania się. Z regóły po ponownym ruszeniu ABS juz nie...
Przypatrz się łożyskom w kołach - a konkretnie czy nie poluzowała się nakretka dociskająca (jesli jestes pewien, że zbiezność jest oKi cała reszta).
Na filmiku nie usłyszysz tego, chyba że jakieś studio nagrań posadzę na fotelu. Vin wysyłam. Domyślam się, że diagnoza na odległość nie możliwą. Chodzi mi głównie o podpowiedzi co sprawdzić, co może jeszcze odpowiadać za taki stan. Rozważam jeszcze przestawioną geometrię -może tylne koła nie stoją współosiowo. Nie wiem czego się czepić.
Wczoraj podniosłeś na lewarku któreś z przednich kół? Spróbuj na równym podłożu np. w garażu lub jak masz bruk na podwórku, nie odpalając auta kręcić kierownicą w prawo i lewo do oporu, jeśli usłyszysz ciche stukanie to najprawdopodobniej poszło tzw. łożysko macpersona.
Wygląda na przegub, skręć całkowicie w lewo i rusz i całkowicie w prawo i rusz, jak słyszysz trzaski to przegub. Może też być łożysko dwurzędowe w piaście. Nie wiem czy sa wymienialne w tym reno czy trzeba całą piastę wymieniać a koszt spory.
No i gdzie to pytanie? Mogą być łożyska mcpersona, przekładnia kierownicza, krzyżaki lub mechanizm powiązany ze zmianą położenia koła kierownicy, blokada lub taśma do poduszki... Ale tu wszyscy mają szklane kule i zdalnie wiedzą co dolega Twojemu autu. Trzeba sprawdzać na aucie bo zdalnie to się nie uda.
a co do trzasków ma rok? sprawdź zamocowanie przekładni do nadwozia, ewentualne luzy na drążkach kierowniczych, gniazda mc pherson /łożyska/, samo połączenie maglownicy z kolumną kierowniczą, łożysko kolumny kierowniczej i blokadę kierownicy. jak to w porządku to daj cynę pomyślimy co dalej, bo nie chcę od razu krakać o uszkodzeniu samej maglownicy.
Witam Podstawowa sprawa to książka do clio . Nie mam skanera dlatego nie podeślę ci tych stron o tylnym zawieszeniu. Ale tak po krótce : 1. Podnosisz tył auta i odkręcasz koła a następnie czopy które trzymają tylną belkę (po dwie śruby) - i opuszczasz tylną belkę tak żeby nie urwać przewodów hamulcowych - wyciągasz drążki skrętne. 2. Sciągasz czopy...
Witam Posiadam Renault Megane Scenic 96 roku poj. 1.6. Zauważyłem, iż na dołkach z przedniego zawieszenia dobiega dziwny stuk, a ponadto przy delikatnym skręcie gdy prostuje koła, kierownica wraca tak pulsacyjnie nie płynnie. Dodam, iż w dwóch amortyzatorach, były ostatnio wymieniane łożyska, gdyż całe się rozleciały.
Witam! A ja tak trochę z innej beczki. Parę lat temu miałem Skodę Favorit, wszystko ok oprócz hałasu takich sobie przyśpieszeń, Te auta miały ponoć zawieszenie z Golfa3, potem jeździłem golfem3 i 4(znajomych)-i myślałem że to szczyt doskonałości. Potem kupił mój Tata Renault Megane-osobiście jeździłem Clio 1.2 8v i bałem się marki renault(osiągi Clio)...
forumowicze dam pytanie ? dlaczego piszczy pasek. nie oczekuje odpowiedzi że lużny , i zatarte łożyska alternatora , Jaki?Klinowy czy pk? Klinowy -zużyte koło Pk-wyczyść rowki w kołach.
Witam W Megane II 2005 kombi, 1,9 120KM wymieniałem amortyzatory i sprężyny z przodu z dwóch stron + łożyska i poduszki. Pojawił się problem mianowicie: samochód po wymianie za wysoko stoi (ponad 13 cm od koła - za duży prześwit). Diagnosta na stacji, u którego dodatkowo to zweryfikowałem powiedział, że tak nie może być i prawdopodobnie sprężyny zostały...
Obstawiał bym , że to są łożyska , albo rolek napinających lub samego alternatora . Z tąd charakterystyczny pisk . Zdejmij pasek i pokręć wszystkimi kołami . :| Dodano po 2 Ale niepokoją mnie te stuki jak napisałeś . :|
witam, mam Renault Megane 1,6 benzyna rocznik 1996 i przy skręcaniu w prawo słychać pukanie jakby w prawym kole, prawdopodobnie nie jest to przegub ale ktoś mi mówił że na pełnym skręcie ruszając do tyłu by coś trzaskało, zgrzytało gdyby był to przegub, a tu tylko jak się jedzie i skreca w prawo Jeżeli chodzi o ten przegub to w pierwszej kolejności...
Powodów może być wiele... - słabe ciśnienie w oponach - trzyma ci któryś zacisk hamulcowy lub ręczny - zaciera się łożysko w kole - termostat za wcześnie się otwiera - uszkodzony czujnik temperatury i oszukuje ecu - przypchany filtr paliwa / wtryski zamiast puszczać mgiełkę leją/ - zalałeś olej z Lidla ;) - końcówka silnika - itp... :-)
sprawdz lozysko kola i olej w skrzyni biegow
Już jestem po rozbiórce. W tarczy sprzęgła jedna sprężyna pęknięta i okładzina cierna dość mocno zużyta. Powierzchnia docisku ma zagłębienia (nierówna) , łożysko koła zamachowego do wymiany. Hamulec wałka pośredniego - jutro będę w sklepie zobaczę jak wygląda nowy i porównam z moim (grubość tarczek)
łożysko kół łożysko kół punto wymiana łożysko kół
corolla verso hoover usterki ogranicznik prądu cewki
Dwie czerwone diody w ładowarce 54.6V 3A - co oznaczają? Przekaźnik świateł ksenonowych Opel Insignia A - lokalizacja i diagnostyka