Zobacz dźwięki jak jedziesz na luzie . Jak dalej hałasuje to łożysko. Półoś hałasuje jak jest naprężona czyli pod obciążeniem. warto też sprawdzić opony czy nie są zząbkowane.
Wyjmujesz przegub ze zwrotnicy, odkręcasz łożysko od podpory, spuszczasz olej ze skrzyni, wyciągasz półoś razem z łożyskiem itd... Proste, jednak nie do końca. Jak nie masz doświadczenia w mechanice to sobie odpuść bo tylko więcej szkody narobisz a może nawet i sobie krzywdę.
Całkiem możliwe ze łożyska na mechanizmie roznicowym do wymiany. Ewentualnie tulejki które lozyskuja polos w mechanizmie. Trzeba wyjąć półoś i sprawdźic.
Półoś tą z dwoma przegubami wykręć i odłóż na bok.Następnie wymontuj łącznik półosi i wymień łożysko.Montaż w odwrotnej kolejności.
Wystarczy dopchnąć i dolać oleju i będzie ok.
Tam się w pełnym skręcie potrafiła wyrwać lewa półoś razem z łożyskiem.
Osłona przegubu jest jednocześnie uszczelnieniem,do tego dochodzi łożysko na półosi z uszczelniaczem na którym zaciśnięta jest osłona przegubu, to wszystko trzyma olej w skrzyni.
Witam. Każde łożysko ma jakiś tam luz. Jeżeli półoś będzie miała duże luzy w łożyskach to wtedy pierścień uszczelniający w zwolnicy nie będzie uszczelniał i będą przecieki oleju. Co do półosi to najlepiej by było zdemontować ją razem z łożyskami. Najpierw musisz wymontować wał koła tylnego by koło zębate napędzane zwolnicy odkryło gniazdo z łożyskiem...
Więc szukaj tam. Albo półoś jakiś bubel albo montaż nie poszedł.
Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
Nie ściągasz flanszy, tylko z tyłu za łożyskiem jest pierścień, który wygląda jakby był wytoczony i nierozłączny od półosi. Tak nie jest. Po podgrzaniu go (czasami udaje się że to wystarczy) można go zsunąć i wów czas zbić łożysko. Jeśli podgrzanie nie przyniesie żądanego efektu, tenże pierścień należy rozciąć. W zestawie naprawczym ten pierścień zabezpieczający...
A felga dobrze siedzi na piaście? Wyprostować jej nie dasz rady. Zgiąć ją też ciężko wierz mi. Proponowałbym autorowi sprawdzić stan łożysk oraz elementów ruchomych w zwrotnicy koła gdyż prawdopodobnie któraś z ruchomych części mogła ulec uszkodzeniu(np łożysko, półoś).
Problem nie został rozwiązany.
Ładnie z tym przegubem, nie ma to jak jeździć samochodem który w każdej chwili może zgubić koło. 8-O No może by od razu nie odpadło, bo by się na tarczy hamulcowej trzymało ale hamowania to by na pewno wtedy nie miał. No nie jest tak żle.Tam łożysko jest razem z piastą.Nakrętka trzyma tylko półoś(przegub)żeby nie latał:D zeimp-gratulacje:D
witam, takie objawy powoduje niewyważone masy na układzie napedzanym, czyli koło ,piasta koła a wniej łożysko, półoś lub półosie a wnich przeguby, lub niecentryczne mocowania tych elementów co skutkuje wibracjami przenoszonymi na karoserie , czyli po pierwsze sprawdż czy półosie są prawidłowo zamocowane do skrzyni, bicie kół ( nie chodzi wyważenie)...
Spuść olej ze skrzyni, wyjmij całą półoś, przegub wewnętrzny jest na segerze, łożysko osłony wewnętrznej niestety do wymiany, ale po zbiciu możesz sobie wymienić osłonę przegubu zewnętrznego
piasta na osi ? kup sobie most.. np od poloneza czy czegoś co jest tanie. żuk czy coś. rozbierz , i masz półosie z piastami na końcu :) kup sobie 2 łożyska i wbij na półoś znaczy jedno łożysko już będzie ale kup 2 takie same z mocowaniem :)
Witam. Mam craftera 2006 rok 2.5 tdi bjk. Autolaweta, most mała głowa . Temat z półosiami tylnego mostu powraca jak boomerang . Wyrabiają się wielokliny na półosi przy łożysku i zarazem wieloklin wewnętrzny tego też łożyska. Powstaje luz który jest słyszalny, wyczuwalny itd. Do wymiany jest wtedy półoś i łożysko koła tylnego. Jakie polecacie firmy żeby...
Nie mam tego w rękach, ale jak wymieniałeś przegub, łożysko amortyzatora, to nie wyciągnąłeś za daleko półosi tej wewnętrznej, bo tam jest sprężyna, która wypycha półoś na zewnątrz i mogła ci wypaść, wcisnąłeś ją z powrotem i problem.
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Łożyska kół, półosie (przeguby wewnętrzne i zewnętrzne), dokręcenie kół, weryfikacja zawieszenia pod kątem luzów, wyważenie kół. Te elementy trzeba sprawdzić by postawić diagnozę. Ciężko na odległość podpowiedzieć co to za dźwięk.
Bardzo prawdopodobne, że wpierw pojawi się na łożysku (w czasie to już postępuje dalej).
odkręc 2 sruby które trzymaja łożysko półosi i wybij ja z podpory bez jej odkrecania , ja sanki odkrecam i skrzynie sciagam całą
Ten samochód jest sprawny, i jeździ, ale te progi to trzeba jednak wspawać, a można tymczasowo jeździć z wybitym łożyskiem? Inny pan mechanik ceni sobie 100zł-sztuka od wspawania progów A za wycięcie starych ile ? Trzeba będzie też to pomalować, choć by samym podkładem a to też kosztuje. Sam pisałeś że nic nie stuka a teraz że łożysko wybite. Jeździć...
na podniesionym tego łożyska nie sprawdzisz, musi być obciążony. jak bedziesz wymieniał sprawdź pochwę i półoś, czy się nie obróciło, bo to zazwyczaj wtedy tak "cyka".
Jeżeli nie wymieniałeś nigdy łożysk lub półosi to raczej udaj się do mechanika sprawdzi ci to w 5 minut. Jeżeli jednak chcesz się trochę sam pomęczyć to myślę że pod uwagę można wziąć jeszcze lewą półoś, oprócz łożyska.
Pojawia się jakikolwiek błąd z abs ? Były wykonywane jakieś prace (zmieniane łożysko , wyciągana półoś itd.) przed wystąpieniem problemu ? Problemem na przykład może być pęknięta tarczka z której czujnik czyta prędkość danego koła , lub jakiś ubytek w niej lub niewłaściwa odległość między czujnikiem a czytnikiem .
Witam ja bym sprawdził na początku czy półoś jest prosta i czy niema bicia
Całe zawieszenie z przodu sprawdź profilaktycznie, tuleje i wsporniki tzw. sanek, końcówki drążków kierowniczych. Stan opon? Zamień kola przód/tył. O ile masz możliwość podmień wszystkie 4. Podnieś przód, lewa później prawa strona. Wbij 3 lub 4 i powoli wciskaj pedał gazu. Poduszki silnika? Delikatnie ruszaj na zaciągniętym ręcznym, druga osoba obserwuje...
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Witam Mam do wymiany łożyska zdawcze na półoś manualnej skrzyni biegów w Roverze 214 (1998r). Orientuje się ktoś, czy dostęp do tych łożysk jest możliwy z zewnątrz, czy też do ich wymiany trzeba rozebrać skrzynię. Będę wdzięczny za odpowiedz.
Sprawdź czy półoś na mechanizmie różnicowym nie ma luzu. Miałem przypadek że łożyska w różnicowym się wytarły i półoś zaraz za wielowpustem ma luz. Yaris I 2005 1.4 D4D. A co do łożysk w Toyocie to już nie jeden przypadek słyszałem że padają w skrzyniach, a szczególnie w Avensis T27.
Jak lewa półoś się kręci a auto stoi to albo przegub, albo wieloklin na półosi/łożysku.
Zanim zaczniesz rozbierać dokładnie zmierz wszelkie średnice, bo różne w Clio były te gumy. Jeśli to lewa półoś to musisz się jeszcze zaopatrzyć w osłonę z łożyskiem, tą od strony skrzyni, bo musisz najpierw ją zdjąć a później tą z przegubu, miłej zabawy :D
Wał kołnierzowy. Wszelkie łożyska dobierasz po kodzie skrzyni albo po numerze ze zdemontowanego. https://images92.fotosik.pl/556/6034cc29...
nie każdego a na szybszych biegach bardziej teraz gdy podejrzewam coś związanego z półosią to myślę że im większe obroty=większe wibracje=większe hurczenie czy to może być związanego cośz tymi łożyskami na półosi? dodam że półoś mocno jest zbliżona do skrzyni prawie o nią obciera jeśli nie już delikatnie obciera
Żle coś kolego złorzyłeś dlatego prawdoposobnie pręży ci łożysko najpierw nabij go w piastę a dopiero w niej osadz półoś .
Witam. Posiadam [url=http://www.oponeo.pl/opony-do/renau... Megane w Classicu 1.4 8V 1998r. przed liftem. Mam problem z dokuczającym hałasem od strony koła przedniego prawego. Nadmieniam, iż hałas jest podobny do zepsutego łożyska ale to nie to, ponieważ wymieniłem już łożysko i półoś, bo przegub padł. Nawet zmieniłem koło na zapasowe...
Albo łożysko prawej podpory półosi. Miałem tak samo, tylko na początku huczało a na wybojach i po puszczeniu gazu ustawało, później drgało.
Jaka może być przyczyną stukania w lewym przednim kole w renault thalia1. Wymieniona półoś a wcześniej wachacz piasta łożysko stabilizatory tarcze hamulcowe klocki amortyzatory zaciski można powiedzieć że wszystko oprócz sprężyny która jest cała. Po wymianie całego zawieszenia było wszystko ok po jakimś czasie zaczęło stukać i postanowiłem wymienić...
Odkrecasz nakrętkę na piascie, w podporze odkrecasz 2 nakrętki tak aby śruby wyszły z podpory (łeb na fasolki) i trzymają łożysko na półosi. Wyciągnąć przegub z piasty i wyciągać półoś.
to jest dokładnie takie łożysko https://allegro.pl/oferta/fag-oryg-lozys... z jeden strony o łożysko opiera się półoś a z drugiej strony piasta i to skręca nakrętka taka: https://oil4cars.pl/pl/p/Nakretka-polosi...
Części można zamówić tu, nie wiem tylko jak traktują indywidualnych klientów. http://salemserwis.pl/1/showProducts/pro... Zębatki, jeżeli chcesz koniecznie wymieniać, to razem z tymi na półosiach, inaczej szkoda kasy. Cena na pewno nie będzie mała, ja bym to zostawił tak jak jest. W innych typach skrzyń są łożyska kulkowe, te gniazda są przystosowane...
Witam Poszukuję informacji na temat demontażu kolumny MacPhersona w Astrze F. Muszę wymienić górne łożysko a chciałbym jak najmniej zdemontować elementów. Szczególnie chciałbym nie ruszać półosi. I tu pytanie do praktyków którzy już to robili (nie teoretycznie ale w praktyce), czy jest jakaś kolejność demontażu tak, aby np częściowo tylko opuścić kolumnę...
czasem sie zdarza że hałasuje łożysko podpory (prawej) półosi i też może szumieć, chociaż w tym przypadku chyba go nie ma ;]
Gwintu na półosi póki co jeszcze nie uszkodziłem ale się zastanawiam czy przez zabawę w ściągacze nie uszkodziłem łożyska koła. Kurcze nie chciał bym do tego jeszcze wymieniać piastę z łożyskiem. Pewnie sobie jednak daruję to wyciskanie półosi i wyciągnę całą półoś z kolumną McPherson i zwrotnicą na zewnątrz i tam wymienię amorek. A jeszcze takie pytanie...
Z jakiego łożyska??? Na półosi nie ma żadnego łożyska
Dlaczego te uszczelniacze tak szybko się zużywają ?? Co rok musze zmieniać uszczelniacz i łożysko :| Bo robisz coś nie tak, lub półoś i ślizg są uszkodzone.
samochód można przemieścić bez półosi, łożysko koła nie rozleci się samo a piasty zostają; zepniesz wahacz, założysz koła i te parę metrów przepchniesz :sm9:
Przegub, albo krzywa półoś.
a prawa półoś nie jest podparta na jakimś łożysku, panewce? o ile się nie mylę to prawa półoś jest dłuższa i czasami ma podparcie. Może to jest przyczyną hałasu.
3 miesiące temu wymieniłem łożysko 6203 i 6204 (FŁT) + simering, pochodziło 3 miesiące i ..... Nawet na chińskich łożyskach i byle jakim simeringu pochodziło by o wiele dłużej. Są 3 możliwości: 1.Błąd montażu 2.Uszkodzona półoś - utrata wymiaru nominalnego 3.Uszkodzenie pierścienia ślizgowego (tego z brązu). Podaj model pralki.
Nie tylko zwolnicę ,ale i pochwę z prawej strony musisz zdjąć. Przy okazji wymień simering bo jak ruszysz półoś to olej może pójść na szczęki bęben i głupiego robota. Sprawdź stan półosi. A, i z jakiego łożyska mógłbym wyciągnąć tą kulkę (bodajże 5/16 jest potrzebna)? Powinieneś dostać bez problemu w sklepie z częściami.
Raczej cała półoś do wymiany nie naprawisz tej. Nie prawda :-) Dlaczego niby ma wymienić półoś? Tylko z powodu zapieczonego na niej przegubu? Kol. autorze: próbowałeś ściągaczem do łożysk? (trzy, lub dwuramiennym). W ostateczności należy wyjąć półoś i pobijając młotkiem zbić upartego gościa.
Podnieść, zakręcić, próbować ruszać przód-tył stojąc przed kołem. Wszystkie awarie z jakimi tam się spotkałem to albo ścinało gwint na wale koła (nie dokręcone łożyska) albo rozpadały się łożyska wału koła/półosi i kulki wpadały między półoś a obudowę i wychodziły bokiem.
Łożyska i simering chyba te, ale dlaczego chcesz wymieniać krzyżak. czy półoś zjadło?
(at)rafik54321 mam benzynę. Przegub, a raczej całą półoś też mam do zrobienia i być może w sobotę wymienię razem z łożyskiem. Od razu powiem żeby popatrzyli lecz jak nie będzie stukać to nic nie znajdą.
Jest diagnoza. Łożyska półosi w skrzyni biegów. Półosie razem z przegubami wewnętrznymi mają gigantyczne bicia. Koszt łożysk wstępnie oszacowano na 600zł. W czwartek chłopy będą rozbierać i zobaczą, czy w ogóle jest jeszcze do czego te łożyska tam wkładać.
Ta metoda jest do ......bani. Krzyżak ma piereścień siegera musisz go zdjąć i krzyżak zejdzie bez problemu. Zastanawiam się co z guma na tym własnie krzyzaku ona jest mocowana przez lożysko do półosi możesz rozciąć opaskę i zdjąć gume. Potem przez to zsuniesz gumez przegubu zewnętrznego i wsuniesz nową. Jak popatrzysz na połos to zrozumiesz. Jkos nie...
Masz kalkulator ? To policz sobie jeszcze raz. No... faktycznie - walnąłem się... http://emotikona.pl/emotikony/pic/0blush... Wychodzi dla Żuka moment 514,5Nm, czyli prawie identyczny jak przy dwóch skrzyniach i silniku Malucha. Czyli nie ma takiej czarnej wizji, jak roztoczyłem. Jednak nadal powstaje pytanie: czy taki moment będzie długotrwały (jak...
zgadzam się że półoś zdemontuje bez rozbierania luz na przegubie wewnętrznym jest niewielki ale na flanszy jest duzy na przegubie tak nie wyczuwalny ile taka naprawa bedzie kosztowała czy lepiej skrzynie zamówic inna Dodano po 7 przy jeżdzie wolniejszej na nie równościach słychac ta półoś i już słycha to łożysko strasznie wyje spoczatku nie widziałem...
Przy okazji wymiany łożyska w przednim kole, mechanik miał sprawdzić i wymienić przegub wewnętrzny (krzyżak, tripod). Przegub wymienił i przy okazji osłonę przegubu (osłona jest z łożyskiem wchodzącym na półoś). I teraz jak auto postoi dłuższą chwile to później po ruszeniu przez jakieś 1,5km ÷ 2,0km coś popiskuje w rytm obrotów koła, czasami to przypomina...
Problem rozwiązany. Ten stukot 1:10 w stosunku do obrotów silnika sugerował uszkodzone łożysko. Bo koszyk z kulkami obraca się wolniej niż pierścień, tu akurat 10x. I tak było. Wrzuciłem tu problem bo wolę zapytać mądrzejszych przed decyzją. Uszkodzone było pierwsze łożysko od sprzęgła SKF BB1-0078, chrupie, trzeszczy - kończyło żywot. Przy okazji wymienione...
Jeśli chodzi o przełożenia to się nie martwię Teść miał poloneza trucka, urwał półoś. Tam była inna półoś niż w zwykłym polonezie, bo na calowych łożyskach Timken. Droga jak diabli. Jak urwał drugą półoś to wsadziłem mu most od Żuka, ale polonez nawet 60 przekraczał. Nie pchał bym się w te mosty bo to delikatna sprawa jest. Szukaj mostu z Żuka, Tarpana,...
Typowa usterka CC.Przesunął się zespół napędowy do boku i jedna półoś wchodzi za głęboko a druga za płytko do skrzyni i wyskakuje z koronki mech. różnicowego.Yrzeba przesunąć zespół nap. na poduszkach a jeśli są padnięte to wymienić.Jeżęli koronka skrzyni jest wyrobiona to trzeba wymienić ale do tego potrzebny jest demontaż skrzyni.Nie chcąc tego robić...
Jak masz łożysko pod pory półosi to sprawdź
"Zaznaczę, że łożysko nie ma luzów, tarcza na półosi jest czysta, nie obraca się, półoś w bardzo dobrym stanie. " W ibizie 6L czujnik nie odbiera informacji z tarczki na półosi tylko z bocznej strony łożyska(naniesiony jest pasek gumowy z magnesami)który obraca się z wewnętrzna szalką łożyska(sprawdź czy ta osłonka łożyska nie zsuneła sie z szalki)
Obstawiam uszkodzone łożysko. Jestem przekonany że złą stroną je wcisnął. Zawsze można odkręcić półoś i rozpiąć wahacz,w celu weryfikacji.
Witam. Mam pytanie: Aktualnie projektuję sobie tracker na 16 PV https://obrazki.elektroda.pl/4124105300_... Profile i słup mam już ogarnięte. - Jako obrót osiowy wykorzystałem półoś z naczepy tira (jest podwójnie łożyskowana), bęben hamulcowy chciałem zostawić jako mocowanie zębatki (koła wieńcowego z zębami wewnętrznymi), a jako napęd...
Witam. Chcę wymienić łożysko półosi w skrzyni biegów w Fiacie Strada 2009 rok. Moje pytanie brzmi, czy jest to do zrobienia bez rozbiórki skrzyni? Jest tam pokrywa z simeringiem, którą można odkręcić, tylko nie wiem, czy wyciągnę łożysko na zewnątrz.
Jeżeli tak cudownie wszystko w hamulcach działa po obu stronach to pozostaje tylko zacierające się łożysko półosi /półosie obciążone/ lub piasty /półosie odciążone/.
myślałem, że przegub zewnętrzny jest już odkręcony Odkręciłem półoś od flanszy wchodzącej do skrzyni. Więc raczej nie odkręcił. może wystarczy odkręcić górną metalową osłonę półosi i próbować ją dać do góry Bingo! Robiłem tak już w kilku autach VAG - najpierw zluzować i wykręcić śrubę przegubu zewnętrznego, potem po odkręceniu przegubu wewnętrznego...
Witam ! w fiacie punto 2 chcę wymienić uszczelnienie na wałku z obudową przegubu trójramiennego od strony kierowcy, zdemontowałem półoś napędową odkręciłem pokrywę łożyska i nie mogę wyciągnąć wałka, czy tam jest jakieś dodatkowe zabezpieczenie? jak to zdemontować?
Witam. Pacjent Audi A6 C6 2.4 B+G 2005r.. Autem robię około 1tys./km tygodniowo, wszystkie naprawy najszybciej jak to możliwe bo lubię mieć sprawny pojazd. Dotychczas było wszystko dobrze. Auto miało tygodniowy postój. Wczoraj ruszam autem i słyszę szum w prawym przednim kole, pierw pomyślałem, że może hamulce. Po około 40km zaczęło terkotać. Dźwięk...
Witam zabrałem sie za wymianę osłony przegubu wewnętrznego w Galaxy 1.9 TDI 110kM 99r rozkręciłem półoś od strony koła i napotkałem problem. Przez blachę nie chce mi wyjść półoś z przegubu od strony łożyska. Wygląda tak jak by była zaprasowana na przegubie wewnętrznym. Proszę o pomoc, może ktoś miał do czynienia z takim wynalazkiem
Odebrałem auto od "mechanika" po wymianie rozrządu, no i muszę trochę poprawić. Chodzi o rozerwaną osłonę przegubu zewnętrznego prawego, trzeba wymienić bo rzuca smarem. Wyjąłem półoś z łożyska pośredniego i nie wiem jak ściągnąć którykolwiek z przegubów. Zazwyczaj przeguby wewnętrzne zabezpieczone są pierścieniem, a u mnie jest coś takiego jak na obrazku....
Czy przy wymianie tych osłon nie przestawiłeś przypadkiem nakrętki dystansowe łożysk półosi,bo jeśli tak do będzie prawdopodobnie uszkodzony wałek zdawczy lub duża współpracująca z nim zębatka układu różnicowego.
Land Rover Freelander TD4. Auto ma nowe łożyska,półosie z przodu.Do 100 km/h zachowuje się prawidłowo.Po wjeździe na autostradę i osiągnięciu wyższych predkosci pojawiają się silne stuki w okolicach końcowej części tłumika-pod tylną kanapą.Tłumik też po wymianie-z nim ok.Co to tak łomocze?Dzięki. Byłem w kanale i fizycznie żadnych śladów.
Witam kiedyś u kolego w r19 r5 było podobnie tylko że w jednym z przypadków sypneło sie łożysko w skrzyni z lewej strony taki nietypowy szum na początku a w drugim przypadku było to łożysko w kole szum podobny szybko też zużywają się półosie ale sprawdziłbym łożyska wystarczy podnieść cały przód zapalic i jak się koła kręcą np. na 5biegu skręcać w prawo...
Możliwe też jest przesunięcie silnik+skrzynia na poduszkach i luzu na półosi brakuje. Na zakręcie siła odśrodkowa przesuwa całe żelastwo na półoś. Miałem tak w swoim prywatnym po wymianie półosi + łożyska wyciskowego, wystarczyło poluzować poduszki, rurą naciągnąć silnik i dokręcić poduszki, wszystkie hałasy przeszły.
Witam. Zwracam się do Was o pomoc bo już nie mam pomysłu co dalej robić… może mieliście taki przypadek? ! Dot. Renault Trafic 2012 rok 2.0 ( 9 osobowa wersja passanger ) Problem polega na buczeniu w przednim zawieszeniu, w szczególności podczas jazdy na wprost i skręcaniu w lewą stronę. Wymieniłem już 2 razy łożysko z piastą , opony, klocki tarcze oraz...
Użyj piasty z tylnego mostu z busa na bliźniaku. Duża solidna rura na zewnątrz jej łożysko z piastą a w środku przechodzi półoś przykręcona do piasty, wywalasz ją i masz miejsce na przewód czy komutator.
Mam pytanie do znawców tematu,czy do FSO Truck 1.6benz mogę założyć most z jakiegoś zwykłego Poldka,czy musi być od Trucka?Wył od dłuzszego czasu i wydawał okrutne dzwięki typu przerażające brzęczenie przy ujmowaniu gazu, nastepnie urwało półoś :-(((być może łożysko jakieś się rozleciało,ale chyba lepiej wymienić cały most?
Masz mono-block? to masz mniej roboty, bak i pokrywa mostu do zwalenia, kabina zostaje, jak mechanizm różnicowy lub któreś z łożysk to banał niczym nie odjeżdżasz. Pewnie łożysko półosi.
Witam ponownie, po długiej przerwie. Zabrałem się za zmianę uszczelniaczy półosi i po tym jak pokonałem śrubę mocującą piastę spotkała mnie przykra niespodzianka. Wyjąłem półoś od strony kierowcy i w miejscu gdzie na ośce znajdują się trzy igiełkowe łożyska u mnie zostały tylko dwa :cry: Trzecie rozpadło się i jego elementy swobodnie latają po skrzyni......
Dekiel na końcu półośki która wchodzi w tylny most. Tak samo miałem ,nie mogłem obrócić kołem.Dwa razy niepotrzebnie zwalałem zwolnice,okazało się że po odkręceniu tego dekla problem znikał.A problem był w łożysku półosi ,ale to więcej pisania pierw sprawdz czy będzie poprawa.
W 30-ce można zdjąć same zwolnice bez pochwy. Nie wiele roboty i od tego bym zaczął. W sumie to opcji nie masz za wiele ale najlepiej żeby nie był to m. róznicowy.W prawej też może być urwana półoś na wieloklinie, sama końcówka wchodząca do kosza bo przeważnie tam się urywa i dla tego na blokadzie da się jechać. Pokrywki na zwolnicy te zakrywające od...
User 64 Nie uważnie czytałeś . To nie była tylko cewka i termostat . Wymieniłem jeszcze : świece, pasek wielorowkowy i napinacz , pompę wody , rolki paska, pompę olejową (akurat to niepotrzebnie ) prawy przedni zacisk hamulcowy , klocki przód , lewy wahacz przód , sprężyny zawieszenia przód , oba zimeringi półosi , łożysko podpory półosi ,dolne sworznie...
Nie powinno się zakładać grubszej półosi, szybciej rozwali się łożysko w skrzyni
Może serwisant jakiś w sposób autoryzowany się wypowie? Lepiej nie pytać bo i tak dostają palpitacji serca. Ostatnio w nowych pralkach sypią się silniki z plastiku i moduły. Co z tego, że masz wymienne łożyska, jak stosując lipne środki piorące, piorąc w niskich temperaturach i krótkich programach - niby z oszczędności prądu, czasu, wody, co jest totalną...
Podnieś auto na lewarku i sprawdź czy koło nie ma luzu góra dół i pokręć czy nie szumi , jeśli jest ok to łożysko piasty tez powinno być ok . Złap ręką za półoś i zobacz czy nie ma luzu .
Witam, mam nietypowy problem mianowicie, coś stuka ( wydaje mi się że w silniku, mogę się mylić bo jestem zielony w tym temacie). Stukać zaczyna po jakimś czasie jazdy kiedy silnik się rozgrzeje i kiedy przekroczy 2 tys obrotów , wczoraj nawet stukało podczas postoju gdy lekko gazowałem, gdy przekraczam 3 tys obrotów stukot jest mniej słyszalny. W aucie...
Jeżeli problem występuje podczas przyspieszania, to sugeruję łożyska wewnętrzne półosi.
Szczęki trzeba by dobrać po numerze wózka lub wymiarówce. Jest sporo firm handlujących częściami, nie powinno być problemu. Pytanie tylko czy okładziny są mokre od oleju, smaru czy też płynu hamulcowego. Szczelność cylinderka sprawdzisz blokując tłoczki np. kluczem francuskim i wciskając pedał hamulca. Uszczelnienia łożysk piasty i półosi sugeruję wymienić....
zakładasz osłonę na półoś tak jak ma być oryginalnie zamocowana, dosuwasz do łożyska, ostrożnie przekładasz wewnętrzną "wargę" gumowej osłony na łożysko za pomocą płaskiego wkrętaka, 30 sekund i po sprawie
Tak wymieniłem łożysko z piasta teraz wymieniłem cała lewą półoś i nadal to samo ... Nie mogę znaleźć przyczyny ... Pewnie będę muszę zawitać do vw.. Co jeszcze może być przyczyną tego ?? Gdy jade prostu i skracając w prawo jest okey A gdy już skrecam w lewo słychać to tarcie metaliczne..
Falujące obroty w benzynowych renówkach to często wina cewek zapłonowych. Aby nie wymieniać w ciemno proponuję zgadać się z kimś i podmienić cały komplet na chwilę. Drgania na kierownicy oprócz tarcz hamulcowych to także niewyważone koła (z tyłu też!), sterane życiem łożyska i półosie. Kiedy wymieniano świece?
Na początku można samemu sprawdzić luzy przegubów, stan opon i ciśnienie w tychże. Samemu można też sprawdzić łożyska piast kół, podnosząc auto i ruszając kołem we wszystkich kierunkach. Zainteresowałbym się prawym łożyskiem, prawą półosią lub zwrotnicą, skoro przy skręcaniu w prawo jest relatywna cisza (ciężar i obciążenie przenosi się na lewą stronę...
olej mogł wyleciec z manszety wewnętrznej od strony skrzyni bo półoś włożona jest w kielich w skrzyni a jej pierścienie sa smarowane olejem skrzyni biegów. rozepnij wachacz i wyjmij półoś wtedy zobaczysz co jest uszkodzone. zobacz łożysko koła , przegłub zewnętrzny, pierścienie na półosi od strony skrzyni. jesli te elemety bedą ok to coś sie stało w...
defekt zlokalizowany ....padło Łożysko podpory półosi prawej.....
wymiana łożysko półoś łożysko podpora półoś półoś półoś
schemat gramofonu pasta bezołowiowa cewka pompa
Ustawienia basu w urządzeniach Akira - porady Śruba blokująca dźwignię zaworu bezpieczeństwa bojlera elektrycznego - funkcje i znaczenie