na podniesionym tego łożyska nie sprawdzisz, musi być obciążony. jak bedziesz wymieniał sprawdź pochwę i półoś, czy się nie obróciło, bo to zazwyczaj wtedy tak "cyka".
Jeśli chodzi o przełożenia to się nie martwię Teść miał poloneza trucka, urwał półoś. Tam była inna półoś niż w zwykłym polonezie, bo na calowych łożyskach Timken. Droga jak diabli. Jak urwał drugą półoś to wsadziłem mu most od Żuka, ale polonez nawet 60 przekraczał. Nie pchał bym się w te mosty bo to delikatna sprawa jest. Szukaj mostu z Żuka, Tarpana,...
Ja widziałem. W Truckach ( na łożyskach Timken) to standard-urywał półosie.
piasta na osi ? kup sobie most.. np od poloneza czy czegoś co jest tanie. żuk czy coś. rozbierz , i masz półosie z piastami na końcu :) kup sobie 2 łożyska i wbij na półoś znaczy jedno łożysko już będzie ale kup 2 takie same z mocowaniem :)
carrot, pierścień oporowy zabezpieczający łozysko półosi mostu w fiacie/polonezie tez zabezpieczał skurczowo, działały na niego znaczne siły ściagające podczas jazdy na łukach drogi, a ściągaczem znów nie schodził tak trudno. Druga rzecz-pierścień półosi w skodzie 105/120, pamiętasz co się z nim działo? Z drugiej strony nie wiem po co to piszę, bo mało...
Klocki (Tył )pasują od Poloneza Caro. Uszczelniacz półosi LEWEJ (kpl. łożysko + manszeta) od strony skrzyni biegów ( trzeba znać średnicę półośki) pasuje od większości aut francuskich.Najlepiej mieć na wzór stary. Obudowa filtra i filtr kabinowy-Renault Megan .To jest to serduszko z prawej strony pod plastikową osłoną wentylatora. Elektrohydrauliczna...
W polonezach truckach jest takie rozwiązanie.Lożysko jest stożkowe.Sprawdzają się łożyska firmy Timken.Łożysko jest smarowane olejem z mostu dlatego ważny jest jego poziom.Mogleś przy demontażu pierścienia uszkodzić połoś.
Prawdopodobnie dlatego że z jednej strony kończyła się kooperacja - cały most był produkcji bodaj zakładów "Zastawa", a z drugiej blaszana konstrukcja była mało rozwojowa - cienkie półosie nie pozwalały zwiększyć masy nadwozia. "Polski" miał je sporo grubsze, chyba nawet na większych łożyskach.
Nie wiem jak z wałem głównym,ale widziałem skracane półosie napędowe.(Czytaj:tylne mosty od żuka,Poloneza"zwężane dla potrzeb własnych").Wystarczy przeciąć półoś na połowe(oczywiście usunąć "naddatek długości").Wytoczyć w jednej części otwór,drugą "zebrać z zewnątrz"i całość połączyć/wcisnąć na np: tokarce.Potem dokładnie zespawać.Całość jak na warunki...
Też mam zamierzałam wykorzystać most od poloneza lub fiata 125 ,bo za ok 100 zł można taki dostać bez półosi , a za te pieniądze nigdzie nie dostane nawet łożysk potrzebnych do budowy od podstaw ,a tu mam gotową przekładnie wraz z obudową .
Właśnie półosie i inne rzeczy związane z kołami raczej odrzucam, nie raz miałem źle wyważone koło, ale wibracje były przy wyższych prędkościach i inaczej się objawiały, raczej to był masaż tyłka przez przenoszone po ramię drgania, a tu są wyższe częstotliwości i jak ostatnio jeździłem z przyczepką, to miałem wrażenie że plastiki na tunelu i podłokietniku...
Witam, posiadam ciągnik sam, który jest napędzany silnikiem Fiat 126p. Posiada skrzynie malucha jedna półoś napędza skrzynie żuk, a druga jest zaspawana. Od skrzyni żuka napędzany jest most z poloneza. Moje pytanie jest takie - jadąc kiedyś drogą w pewnym momencie było uczucie jak by wał się odkręcił i tak szarpało, następnie pisk, zwolnił i przestało....
Silnik od WSK , most polonez , ma to jakiś sens , jednak z której strony chcesz ciąć półosie. Z jednej masz frez,z drugiej baza pod łożysko po środku? Mało tego dojdzie ci przeniesienie napędu. Albo poprzeczne ustawienie silnika albo dodatkowa skrzynia ( ale tu już wzrasta waga), a może przekładnia kątowa . Już wychodzi z tego monstrum . Jak nie na...
Witam serdecznie. Tak jak chyba każdy jestem pod wrażeniem. Gratuluje dobrej roboty. Ponieważ sam jestem we czesnym stadium budowy traktorka mam pytanie- jak poradziłeś sobie z przeróbką wałka sprzęgłowego drugiej skrzyni? http://obrazki.elektroda.pl/1808282800_1... Pytam ponieważ chcę połączyć półoś wychodzącą ze skrzyni tiko ze skrzynią...
Witam, problem dotyczy hałasu, wycia w pojeździe Nissan XTrail T32 z 2017 roku z silnikiem 2.0 DCi. Mianowicie tylko podczas prędkości około 90 rozpoczyna się ciche wycie do -95 km/h, najgłośniej zaczyna wyć, gwizdać uuuu jak most w Polonezie do prędkości około 105 km/h. Pojawia się nieokreślone, nie mocno głośne, ale słyszalne wycie, takie typowe Uuuu,...
Na półośce nie ma żadnej nakrętki. Podnieś tył. zdejmij hamulec i kręć kołem, jak się zablokuje postaraj się wyczuć czy blokuje łożysko przy kole, czy coś w przekładni.
witam. Na pewnym etapie przeróbek przekazywania napędu z wiatraka na prądnicę próbowałem zastosować przekładnię rowerową. Niestety bez powodzenia.łańcuch po prostu spadał przy wyższych obrotach. Nie pomogło ustawianie. Prawdopodobnie jest to spowodowane bliskością obu kół. Gdyby prądnica była odpowiednio daleko może by tak się nie działo.Co do przekazywania...
Witam, posiadam Fiata 125p z silnikiem Poloneza skrzynia 5-tka, mam następujący problem gdy jadę z prędkością powyżej 80 km/h hałas w aucie jest w miarę normalny , natomiast gdy hamuję silnikiem słychać wycie tak jakby skrzynia albo most , ale gdy przy tej prędkości wcisnę sprzęgło lub wyłączę na luz to wycie jest dużo głośniejsze (rzężenie ),podejrzewałem...
Heh, na wałek to zawsze wejdzie. Problem jest, gdzie się oprze. Jak dla ciebie te niby 1,5 cm to nie problem - nie mam pytań. Ty naprawdę sprzęgła w aucie na oczy nie widziałeś. Oprze się tam gdzie zwykle, czyli nigdzie - to nie Polonez żeby wałek sprzęgłowy opierał w się w łożysku wału. To nie obciach modowi z klona nadawać? Tak tylko pytam, z ciekawości....
Ech zdjęcia traktora daj. Skrzynia biegów na luzie wcale nie musi dać luz na pełnych obrotach wału. Ściągnij wał napędu i wtedy sprawdzaj blokowanie przycieranie. Do tego hamulec jarzmo też ściągnij. Ma być samo koło półosie. Wtedy masz lepszą ocenę. A jeszcze lepiej jak oba koła będą w powietrzu. Kręcąc wałem zobaczyć czy oba koła równo idą. Bo ten...
Ja mam Ursusa 912 i z ojcem chcieliśmy założyć napęd do niego to ten napęd naganią jakięś 2% ,a sprawdzone to było tak że zajęchaliśmy na chamownie i były speawdzone cz przyadkiem napęd za duż nie nagania gościu powiadział zę tego się nie da zgrać rzeby obydwa napędy przód i tył zgadzały się w 100%. Zawsze będzie jakieś od 0% do 5% naganiał przód.Jednym...
Toć to mocowanie z Poloneza:D
łożysko półoś polonez łożysko wymiana łożysko półoś
zalać akumulator świateł pozycyjnych zapis danych pamięci eeprom
wiatrak alternator połączenie anten synfazowo
P0215, czujnik wałka rozrządu CMP, PSA, Renault, Fiat – zanik napięcia, tryb awaryjny, trudny rozruch Citroen C5 X7 2.0 HDi 2011 – dymienie, falujące obroty, brak mocy, uszkodzony przewód czujnika CMP