Rozbierz i zobacz, co się stało. Mogła wypaść sprężynka mocująca łożysko ślizgowe.
Widzę 2 możliwości -łożysko, lub osłona łożyska. Jeśli tam występują łożyska kulkowe, albo wytopiony plastik w obsadzie łożyska ślizgowego. Tam nie występowaly łożyska kulkowe
Witam wyczyść i nasmaruj łożyska silnika(ślizgowe)
Są to łożyska ślizgowe po obu stronach silnika.
to widzę że ten problem ma każdy, ja mam zębatki prosto z Zelmeru i kicha nie pomaga wymiana śruciny, podkładek ślizgowych,łożyska oporowrgo, chyba tworzywo z, którego są robione jest do kitu,dla tego nienawidzę robić tych robotów bo ludzie się gapią jak na partacza:|
W takim razie jedyne co mi się nasuwa, wyślizgane łożyska ślizgowe. Do swojego musiałem kupić cały korpus, bo samych łożysk podobno nie ma. Ale to nie były duże koszty. Najlepiej zabierz ze sobą stary korpus i wtedy łatwiej dobierzesz.
Więc tu jest wina ustawienia tego łożyska ślizgowego (tak się fachowo nazywa ta część). Musisz je tak ustawić, aby wirnik obracał się bez zbytnich oporów. Pozdrawiam
Tak wiem, można też kupić pół pompy, sam silnik za 200 na allegro. Ale czy to to ... Wymieniłem te łożyska ślizgowe na inne z pompy Zelmera, ale dalej nie kręci. ..... Dodano po 2 W tej pompie nie ma się co zepsuć, to niemożliwe, to musi być coś innego, że ona nie kręci?
Kolego RometFan;p , taka mała uwaga (spostrzeżenie) z mojej strony, by nie zniweczyć Twoich dotychczasowych starań w reanimacji tego sprzętu: http://obrazki.elektroda.pl/4931577200_1... IMO wizualnie wygląda na to, że lewa tuleja ślizgowa (1) jest zamocowana w porządku (przylega równomiernie do otworu i kołnierz jest prawidłowo osadzony...
Nadałby się zespół napędowy z krajalnicy. Nawet mam taką, jeszcze z lat 80-tych ubiegłego wieku, ale wciąż sprawna i czasem używana. Zespół napędowy z krajalnicy dobry... przełożenie mechaniczne 1÷56 o ile się nie mylę... wady silnik jest dość głośny... ps też mam... szukam zastosowania... Budowa to silnik szczotkowy osadzony na łożyskach ślizgowych...
Różnie tę część nazywają producenci. W firmie MPM nazywa się to dociskiem sześciokątnym. Generalnie element ten pełni rolę odrzutnika, nie pozwala na przedostanie się zanieczyszczeń do ułożyskowania. Przyczyną stopienia się tego elementu jest niemal na 100% zatarcie się osi w łożysku ślizgowym. Obecnie mam w warsztacie dwa tego typu urządzenia ze stopionym...
http://www.agdmuzeum.republika.pl/index.... moim zdaniem świetna strona :) A pytałeś może tego gościa, którego stronkę podałem wyżej ?? A mikser obejrzysz na alledrogo :D Dodano po 1 Co do łożyska to raczej ich tam nie ma, przynajmniej kulkowych. Są tam tulejki ślizgowe, jeżeli nie są wyrobione wystarczy przesmarować, sprzwdź jeszcze stan przekładni...
Masz rozsypane łożysko ślizgowe z prawej strony. Ta podkładka mocowała filc, który nasączony był olejem dla zapewnienia smarowania łożyska ślizgowego (ta beczułka). O ile się uda (oryginalnie było chyba zagniatane) wciśnij w jarzmo beczułkę łożyska dotnij podkładkę z kawałka filcu i wciśnij i zabezpiecz podkładką. Po tym (jeśli łożysko będzie się trzymać...
Zatrzaski nie mają nitów, sam sobie poradziłem z ich zdjęciem w celu wyczyszczenia. Co do silnika, to rozebrałem silnik i przekładnię, w przekładni było dużo smaru, usunąłem go, wyczyściłem przekładnię, nasmarowałem za pomocą WD40, złożyłem całość i wydaje mi się, że pracuje ciszej, odgłos pracy urządzenia ma podobny poziom, jak odgłos pracy samego...
Po rozkręceniu za bardzo nic nie widać. Po dokładniejszym przyjrzeniu się widać że komutator jest taki trochę przyczerniony. Wykręciłem cały silnik papierkiem 800 delikatnie przeczyściłem komutator posmarowałem łożyska ślizgowe i na razie działa :) No zobaczymy jak długo. Z ciekawości powęszyłem za wirnikiem silnika ale jest to sprzedawane jako cały...
Witam! Powodem nadmiernych drgań może być wadliwe sito spowodowane lekkimi wgnieceniami na jego ściankach co przy dużych obrotach będzie doprowadzać do zmiany kształtu podczas pracy, jak również niestabilność obrotów (winny być w granicach I bieg 6300 obr/min - tolerancja 300 obr/min, II bieg 10500 obr/min - tolerancja 300 obr/min, turbo 12000 obr/min...
Witam. A jak wyglada tylnie łożysko? Nie ma luzów: oś wirnika - łożysko ? Do tylniego mozna się dostać. Miałem kilka takich przypadków przy łozysku ślizgowym- uszkodzonym ( w nowszych typach stosuje się juz typowe 608 ?). Po wymianie na łożyska ,chyba 627 ( nie pamietam średnicy osi wirnika od strony komutatora ) + amortyzator łożyska od zelmera i silnik...
W maszynkach do mięsa Zelmera jest m.in. smar LT4S a w mikserach Robi dwa smary: grafitowy przeznaczony do łożysk ślizgowych (posmarowane miejsca styku kol zebatych z tulejami metalowymi) oraz smar litowy Liten LT43 (posmarowane miejsca styku metalowego slimaka oraz plastikowych kol zebatych).
UUU kolego na końcu osi powinien być śrut,a lak jest starty jego kawałek, wydłub to co pozostało i dopasuj odpowiedni, a tarcie się zmniejszy o wiele ,zmieni z wzdłużnego na poprzeczne.Łożysko ślizgowe powinno być owinięte mała ilością filcu lub podobnego materiału i nasączone odpowiednim olejem ,koniec osi też w smarze
Objawy: W zasadzie objaw był jeden, silnik pracował nierównomiernie, nic nie śmierdziało szczotki normalnie iskrzyły, tylko przy „przesileniu” (wtedy kiedy silnik szarpał) troszeczkę więcej puszczały iskier. Po rozebraniu włączyłem na moment i zauważyłem, że po około minucie nierównomiernej pracy jedno z uzwojeń stojana jest bardzo ciepłe....
łożysko ślizgowy łożysko ślizgowy silnik wymienić łożysko ślizgowy
wskaźnik ciśnienia powietrza sterownik sciezek gaznik zalewa silnik
Kolory węży hydraulicznych w koparkach JCB - identyfikacja i znaczenie Kod do pilota Vivanco UR 82 dla telewizora Orlon