W niektórych alternatorach takie wspólne łączenie uzwojenie faz stojana wykorzystane było do impulsów do obrotomierz , silnikach Diesla . Tu trudno napisać że na 100 %.
Uzwojenia są łączone w gwiazdę , możesz użyć żarówek dwuwłóknowych 12V podłączonych tak aby włokna były szeregowo, alternator ma moc w okolicy 300W więc musi być odpowiednie obciążenie aby napięcie nie poszło za wysoko i żarówki się nie popaliły. Więcej info masz tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
To znaczy że nie wrzucam po jednym drucie z jednego ciągu do żlobka w kolo stojana np 10 razy zeby uzyskać 10 drutów na żlobek z odpowiednim poskokiem. Tylko mam zrobić cewkę z np 10 zwojów z jednego ciągu na caly stojan na jedną fazę i w calości ją wrzucić w kolo stojana w zlobki. W jakiej kolejności je lączyć.
Teoretycznie tak. Muszą to być alternatory o idealnie jednakowych parametrach (moc, napięcie przy okreslonych obrotach) Przy przypadkowych alternatorach to nici z tego. Ponadto pamiętaj, że izolacja uzwojenia i diody prostownicze mają swoje parametry dot. przebicia. W sumie ten eksperyment może się udać najwyżej na dwóch altermatorach.
Młode pokolenie jest widzę pełne zapału, myśli nowocześnie, ale jakby brakuje podstaw. Po co wam myślenie zaraz o przetwornicach, kombinacjach alpejskich i innych wodotryskach, skoro do podnoszenia napięcia zmiennego służy, od szeregu lat, zwyczajny transformator, który przeważnie też jest składnikiem różnorodnych przydasiów. Wystarczy poszukać takiego...
Pasują szczotki od alternatora malucha, wymiar poprzeczny 4x7mm. Jeżeli jest zdarta do 3-4 mm ponad czoło szczotkotrzymacza to jeszcze łączy. Problem nie w szcotkach, bo jeżeli nie łączą z pierścieniami lampka sie nie zaświeci, obieg prądowy lampki zamyka sie przez uzwojenie wirnika.
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
wszystko jest polutowane i w koszulkach. Ale wyprowadzenia na zewnątrz także? Tak czy inaczej warto wyprowadzić końce uzwojeń każdej fazy (czyli 6 przewodów) i potem je łączyć na jakiejś listwie zaciskowej. Można próbować gwiazdę i trójkąt, można obrócić któreś uzwojenie lub połączyć nietypowa konfigurację.
Może być to chyba zamiennik 100A zamiast 80A PS. wyprowadzenia z trafa Ci spasują, bo nie pamiętam czy tam jest jedno uzwojenie wyjściowe czy dwa łączone na mostku.
po pierwsze sprawdź stan szczotek i uzwojenia wirnika(sprawdż poprostu czy popłynie prąd pomiędzy komutatorami) jeśli tam jest wszystko ok i kontrolka nie zawsze świeci to na 95% siedzi regulator pozostałe 5% to może być gdzieś nie łaczyć kabelek od wzbudzenia, nie wiem dokładnie jaki tam masz alternator ale ostatnio płaciłem za regulator napięcia w...
Ta wypustka ( pewnie to alternator Bosch, tylko on ma taką) czasami nie pozwala na to, aby pierścienie ustaliły się w swojej pozycji, stąd czasami szczotka bangla po izolacji jaka jest pomiędzy pierścieniami. Po prostu wychodzą za wysoko, o ile wcześniej nie ułamie się ta nadlewka. Niestety, nim się ułamie, to pęka łącznik łączący pierścień z wąsem...
Alternator 1 ma uzwojenia skojarzone w gwiazdę, alternator nr 2 nie ma połączonych uzwojeń - musisz je sam połączyć w gwiazdę lub trójkąt. Wybór układu połączeń jest zależny od napięcia jakie daje poszczególna faza i jakie chcesz uzyskać. Podczas łączenia uzwojeń istotne są początki i końce oraz ich prawidłowe połączenie. Reszta to podstawowe informacje...
Chyba też się psuje, bo sprawdzałem napięcia na wyprowadzeniach uzwojeń (wirnik zasilany 12V, około 500obr/min). Na wyprowadzeniach 1-2 jest napięcie, 3-4 nie ma napięcia, 5-6 jest napięcie. Nie wiem jak te uzwojenia są łączone wewnątrz stojana, bo wtedy pewniej bym to zdiagnozował. Może ktoś zna schemat łączenia tych uzwojeń. Będę bardzo wdzięczny.
Jak to do ładowania uzywa sie tylko prostownika. W alternatorze regulator reguluje prad podawany na uzwojenie wirnika , w prądnicach zazwyczaj w moto japonskich jest 3 fazowa, i regulator jest zrobiony na 3 tyrystorach, Ja mam Kawasaki i mam pradnice 3 fazową Panowie przecież do ładowania aku, nie wystarczy tylko prostownik bo napiecie na mojej prądnicy...
Mostek prostowniczy tzn. sześć diod ,czy trzy diody wzbudzenia, te mniejsze podmieniałeś . Jeżeli jest to starszy model to może być tylko sześć diod a kontrolka podłączona jest do uzwojenia stojana tam gdzie trzy uzwojenia łączą się razem ( wspólny gwiazdy) .
Ahoj. Wiem, że to jest sztuka dla sztuki bo taki silnik będzie miał małą skuteczność ale mam tych alternatorów kilka i chciałem się pobawić :D Wywaliłem wszystkie diody i w sumie wszystko poza uzwojeniami. 891466 Jak widać stojan ma trzy uzwojenia połączone oryginalnie w gwiazdę. Mierzyłem rezystancję wychodzi około 1ohma na każdym uzwojeniu. 891467...
Witam! Chcę zamontować dodatkowy alternator do auta z powodu dużego poboru prądu przez odbiorniki. Fabrycznie montowany był 70A a drugi mam 55A. Myślę je podłączyć równolegle do akumulatora 55Ah. Zastanawiam się tylko czy to wszystko będzie idealnie współpracować? Zasada działania regulatora napięcia i ogólnie ładowania jest mi dobrze znana, wiec proszę...
Witam. Chciałbym sie dowiedzieć, jak mógłbym podłączyć dodatkowy Alternator i Akumulator. Miało by to wyglądać następująco: Silnik od hulajnogi/skutera elektrycznego dający 2800 obrotów/min, kręcący Alternatorem, który jest bezpośrednio podłączony pod akumulator. Jest możliwość, bezpośredniego podłączenia Alternatora z Akumulatorem bez stacyjek i instalacji...
czy sa takie ktore maja wspolny punkt łaczenia uzwojeń w gwiazdę najlepiej dostepny,np po rozlozeniu alternatora? Wlasnie dobralem sie do stojana alternatora Delco Remy 100A 12v i okazuje sie , ze uzwojenia polaczone sa w trojkat -tego wlasciwie nie jestem pewien ale nigdzie nie ma srodka gwiazdy . Mial ktos moze podobny problem?
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Witam kupiłem taki alternator czy ktoś mógł by mi pomoc i opisać jak go mogę podłączyć do akumulatora żeby światła z niego się świeciły a akumulator miał ladowanie https://obrazki.elektroda.pl/4873565200_... https://obrazki.elektroda.pl/4977382700_...
Witam jak wyzej jak to wszystko spiac do kupy alternator,regulator, stacyjka,i wskaznik naladowania?? zeby dzialalo ladowanie prosze o pomoc i jakis schemat, ponizej zamieszczam obrazki Alternator: http://img77.imageshack.us/my.php?image=... Regulator: http://img464.imageshack.us/my.php?image...
Witam, Wymieniłem stary alternator w MF255 ma alternator po lewej stronie hitachi 180A 059903018R, niestety alternator ten nie ma możliwości podłączenia kontrolki ładowania. Czy są sposoby na to żeby ta kontrolka jednak działała przy tym alternatorze ? Może jakiś komparator tylko jak sterować stykiem albo tranzystor unipolarny? Pozdrawiam
Zastanawiam sie nad zamontowaniem drugiego dodatkowego alternatora w Felicii 1,3. Standardowy ma wydajnosc 70A przy 14V co daje ok 1kW mocy. Przewidywany sprzet bedzie pobierac ok 1700W wiec trzeba zainstalowac lepsze czyli dodatkowe zrodlo energii. I tutaj pojawia sie pytanie: Czy ten drugi alternator moze byc podlaczony rownolegle do pierwszego i...
Mam takie pytanie jak podłączyć alternator który ma tylko 3 miejsca podłączenia: ze szczotek (wzbudzenie), masa (-) na obudowie i oczywiście podłączenie do Akku... jak to podłączyć do regulatora mechanicznego z wejściami 67 i 15? http://obrazki.elektroda.pl/8551992600_1...
Chciałbym uruchomić obrotomierz w aucie ale nie wiem gdzie wlutować pin pod styk W którego seryjnie brakuje w alternatorze. Alternator jest bosch'owski. Poniżej załączam fotkę. http://images28.fotosik.pl/179/f4f9b707a...
Raczej 1 nie bo są podłączone zaporowo do plusa chyba 2 dostały by zwarcia te,która się łączą ze sobą do uzwojenia. Ładowanie jest mówisz a zobacz czy alternator się nie grzeje. http://obrazki.elektroda.net/77_12661472...
Witam. Mógłby mi ktoś pomóc, jak przeprowadzić kable z tego alternatora do regulatora napięcia? Instalacja jest na 24V. Miałby ktoś może schemat, jak to podłączyć?
Czy ktoś jest mi wstanie narysować jak podłączyć alternator (rys.) do akumulatora. Jest to w ogóle możliwe przy takim rysunku? http://obrazki.elektroda.pl/9038179500_1... PS. Nie posiadam żadnych innych rysunków, zdjęć itp.
Witam, padł mi alternator w escorcie 1.3 . Mam go w rękach, pisze na nim ford made in UK. Mam też drugi taki alternator sprawny, są prawie identyczne, jednak różnią się metodą podłaczenia, mianowicie na tym uszkodzonym jest kostka, a w drugim są kable przykręcane. Teraz pojawia się mi pytanie jak wygląda schemat podłączeniowy do tego drugiego , bo chyba...
Dzień dobry, mam taki problem. Na przyczepce samochodowej mam dwa 7Ah akumulatory podłączone szeregowo czyli w sumie dają 24V. Chciałbym poprzez alternator ładować je w trakcie jazdy samochodem. W jaki sposób podłączyć? Domyślam się, że trzeba byłoby użyć jakiś prosty układ na diodach, ale nie mam pojęcia jak się za to zabrać. pozdrawiam dr_Markower
będę wdzięczny jak ktoś mi pomoże i wyśle schemat podłączenia alternatora z góry dziękuje Przeniosłem z: "Schematu/instrukcji/artykułu". <skryn>
Witam wszystkich, przejrzałem wiele postów na tym forum jednak po dwóch dniach sie poddałem i zadaje pytanie wprost. Kto potrafi mi rozrysować schemat zewnętrznego regulatora napięcia do alternatora który przy sygnale sterującym zwiększy napięcie alternatora do około 40V jednocześnie odłączając akumulator żeby go nie uwędzić. Chodzi dokładniej o taką...
Witajcie Forumowicze ;-) Szukam i szukan na elektrodzie i nic nie znajduję... Wybaczcie jeśli przeoczyłem, ale to bardzo możliwe, bo ogrom dyskusji naprawdę mnie czasem przytłacza ;-P Mam taki pomysł żeby rozebrac czesciowo alternator i podlączyć dodatkowe 4 wyprowadzenia! Pamiętam jak kiedyś rozbierałem uszkodzony alternator, to były tam 3 uzwojenia...
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
http://obrazki.elektroda.pl/8787931300_1... Diody i prostowniki to ważne elementy naszych konstrukcji i fabrycznych alternatorów. Producenci prześcigają się w pomysłach aby zbudować niezawodny prostownik, który wytrzyma prąd o natężeniu 200 A i więcej. Stosuje się takie rozwiązania jak: równoległe łączenie diod, podwójne prostowniki...
Koledzy kłótnie nic nie dadzą a może niech kolega poda nam numer alternatora wtedy nie bedzie zadnych wątpliwości bo może kolega juz sam sie plącze. Dla mnie to powinno byc podane pierwsze i nie będzie kłotni jaki altek tam jest . I jeszcze jedno w renault citroenach i innych valeo tak jak kolega stonka mówi 99% to pierścienie ale kolego pewnie wiesz...
MD-2 W ostateczności !!! możesz spróbować kilkoma drutami. Muszą one być dokładnie tej samej długości. Poszukaj może jaszcze jakiejś pętli kineskopowej, tam jest drut 0.5-0,6mm lub agregat lodówki, 0,6-0,7mm. Uzwojenia 1 nigdy nie widziałem w alternatorach ... a naprawiałem je kilka lat.. Tylko jak takie uzwojenie faliste nawiajac ( raczej tylko szablon...
Nawiązując do postu wyżej. Wydaje mi się że udało mi się "ożenić" regulator od alternatora z dwoma wyprowadzeniami z alternatorem z pięcioma wyprowadzeniami. Sprawa nie jest zbyt prosta. Z moich dociekań wynika iż jedna końcówka uzwojenia wzbudzania w starszym alternatorze jest podłączona do"masy" czyli - musi być sterowany z plusa, w nowszym alternatorze...
ZGG Nie sledziłem tego wątku ale jesli chodzi o urządzenia wytwarzajace lub przetwazające energie elektryczną to wyglada to tak, ze alternatory możemy łączyć właśnie w gwiazdę, a nie w trójkat. Tak samo transformatory 3faz również ich odpływy( uzwojenie wtórne) łączymy wyłącznie w trójkat natomiast uzwojenie pierwotne mozna łączyć tak i tak, w zależnosci...
Witam. Moim zdaniem znacznie łatwiej zmienić kierunek wirowania rozrusznika. Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i do zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić podłączenia szczotek (w przypadku bocznikowego lub obcowzbudnego lepiej zamienić końce uzwojenia wzbudzenia). W przypadku dostosowania alternatora musiałbyś odizolować całe zawieszenie od masy...
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
Na oryginalne uzwojenie pierwotne nawijasz około 45 zw drutu 3mm na każdy karkas i łączysz równolegle. Dalej wiadome, mostek z diod alternatora poloneza lub innych 30 amperówek. Zamiast drutu można dać płaskownik. Pisałem o tym wcześniej, więc po co pytasz?
Witam Problem dotyczy auta Mitsubishi Galant 1.8TD z 92 roku Od tygodnia walczę z brakiem ładowania w aucie. Akumulator jest nowy, ma z 4 miesiące. Alternator jest po wymianie regulatora napięcia. Sprawdzone ma diody niskoprądowe, działają tak jak powinny. Wirnik i uzwojenie też ok, według service manuala. Teraz pytanie, jak sprawdzić w aucie czy jest...
Sprawa jest bardzo prosta. Wystarczy zwykły zasilacz regulowany w zakresie np. 10 do 17V (dla 12V instalacji) o wydajności prądowej przynajmniej 1A. Zacisk zazwyczaj oznaczany jako DF (czyli zacisk uzwojenia wzbudzenia alternatora) łączysz przez żarówkę 12V/10W do plusa lub masy zasilania (w zależności od tego czy regulator jest dodatni czu ujemny)....
https://obrazki.elektroda.pl/4525819700_... https://obrazki.elektroda.pl/8595142200_... https://obrazki.elektroda.pl/5711760500_... Widzę że nie jestem jedyny. Podpinam się pod temat, puki konstrukcja nie będzie skończona ;) Edit: Dodam że nie ma czegoś takiego jak "punkt pracy" Zmieniając prąd wzbudzenia,...
Żeby sprawdzić poprawnie diody należy odlutować przynajmniej dwie końcówki (z trzech) wychodzące od stojana. Są to miedziane sztywne przewody, które łączą jakba alternator z diodami. Jeżeli tego nie zrobisz to obwód zamknie się przez uzwojenie i miernik pokaże że dioda jest dobra. A regulator napięcia jest dobry? Piszesz, że szcotkotrzymacz i szczotki...
Lub łączenie końcówek uzwojenia wykonanie niestarannie / lub go w ogóle nie ma słabe lutowanie . Co do rezystancji uzwojenia potwierdzam dokładnie 4,3 +_ 0.2 przy temp 20 *. W dalszym działaniu wskazany był by induktor , Sprawdzenie ciągłości uzwojenia jak i przebicie izolacji . Choć żarówka i źródło prądu jest także pomocna.
Na wyjsciu z alternatora na kazdej fazie 18v na wolnych, a przy 5000 obr ok 60-65V AC. Pomiary trzeba robić pod obciążeniem! Blisko mocy nominalnej. Niech alternator się nagrzeje! Jak możesz, to wyjmij stojan i pooglądaj i powąchaj (to nie jest żart) uzwojenia i miejsca łączenia uzwojeń z kablami. Jesli masz szanse na induktor to zmierz rezystancję...
Witam, miałem problem z ładowaniem akumulatora w Fordzie Escorcie 1.6D rocznik 85. Po wielu "badaniach" regulatora, szczotek etc. podłączyłem na wirnik stałe napięcie, ale dalej napięcie na akumulatorze nie przekraczało na wolnych obrotach 12,5V. Wywnioskowałem, że albo poszły diody albo uzwojenie na stojanie. Rozebrałem alternator, diody są sprawne,...
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
Co chcesz do niego podłączyć? alternator... tak by mi silnik u etki zapalił;d już uzwojenie stare altka wyjeołem... było tam 9zwoi na żłobek drutu 1,2mm łączonego w gwiazdę.... zamierzam nawinąć 18zwoi na żłobek drutu 0,8mm i łączyć to w trójkąt uzyskam dzięki temu możliwość nawijania cieńszym drutem wiec lepiej będzie się układał i więcej go zmieszczę......
witam. Chyba raczej zwarcie uzwojenia stojana, żeby sprawdzić wszystkie diody musisz rozlutoważ uzwojenia stojana od mostka, a jeżeli masz rozlutowany stojan warto też go sprawdzić prostym sposobem łącząc jeden koniec poszczególnych uzwojeń w szereg z żarówką 230v i do sieci drugi biegun sieci dotykamy do pozostałych wolnych uzwojeń i do masy alternatora...
Witam, sprawdź w schemacie swojego Poldka jak jest łączona lampka sygnalizująca ładowanie i ogólnie jak wyglądają połączenia alternatora. U mnie w Caro MR93 lampka jest szeregowo ze wzbudzeniem altenatora i kiedy miałem przerwę w uzwojeniu wzbudzenia to kontrolka się nie świeciła - także wtedy, kiedy silnik się nie kręcił i powinna się zaświecić. Ładowania...
Bezszczotkowy, przynajmniej w najczęściej widzianych realizacjach [CD/HDD] ma uzwojenia łączone w trójkąt co przy dość słabych impulsach indukowanych nie jest zbyt szczęśliwe. Jeśli to możliwe to próbowałbym przełączyć końcówki na gwiazdę. Ja raczej testuję silniki krokowe - też bez szczotek, uzwojenia szeregowo po dwa albo oddzielne. Efektywnie zwykle...
web69 coś dziwny ten twój opis. Magnesy trwale i uzwojenie wzbudzenia???? Teoretycznie możliwe i to na kilka sposobów, ale czy realne bo drogie? Mógłbyś zaprezentować schemat lub fotki? Kolega Radioamator Staszek też proszony o zdjęcia i ew. schemat. Bez tego dyskusja nie ma sensu. Chyba że ktoś zna ten alternator na pamięć. Pięć kabli o niczym nie...
Witam dzisiaj sie zabrałem za to wykreciłem alternator okazało sie ze wszystko jest sprawne diody, stojan - ojciec który to robił mówi że sie zawiesiła szczotka od wirnika czyli od uzwojenia wzbudzenia zrobiła sie warstwa zapieczonego smaru na szczotce i nie łączyło. Ojciec przeczyscił szczotki założyliśmy skrecony alternator oraz regulator elektroniczny....
Wiec daj podrzynanie. Masz w sterowniku wyjścia konfigurowalne. Zaprogramuj by trzymały cewkę od razu po zapłonie i jeszcze 10s po wyłączeniu rozrusznika. Linia kl50 u ciebie odpowiada nr 3 to uzwojenie wciągające cewkę. W czasie rozruchu. Czyli łączysz to z rozrusznikiem. Natomiast kl15 czyli nr 7 u ciebie To uzwojenie trzymające. Tama być napięcie...
Witam mam pytanko odnośnie tego alternatora, który służył w Passacie 1.8 ABS rocznik '93. Dokładny symbol alternatora to A13VI40. Czy ktoś zna ten typ i może powiedzieć w jaki sposób połączone są tam uzwojenia - w gwiazdę czy trójkąt? Kiedyś uszkodził mi się przy odpalaniu drugiego samochodu kablami, wymieniłem go na inny i leżał sobie w zapomnieniu....
Witaj też przerabiałem z takiego alternatora jak twój na taki od samochodu z tego co pamiętam to był jakiś boscha łączyłem D+ do lampki kontrolnej, B+ do akumulatora na zacisk + lub na + zacisk rozrusznika kto jak woli i gdzie bliżej, ale jak pytałem to nie ma problemu tego naprawić są części w sklepach z częściami do maszyn rolniczych za uzwojenie...
Zbieranina to mało powiedziane. Markowe zestawy zapłonowe są produkowane w takich kompletach, że po zamontowaniu wystarczy podpiąć nowy zapłon w oryginalne kostki w instalacji pojazdu. Tutaj nie dość że kostka od regulatora jest odcięta, to wszystko trzeba łączyć we własnym zakresie. Co w przypadku gdy zajdzie konieczność np. wyjęcia silnika? Cewka...
Podmień ten regulator przecież to chwila muzyki. Czytaj uważnie Dodano po 1 Krótko-mostek sprawdzałeś po odlutowniu uzwojenia, czy z uzwojeniem? bez:D Usterka zlokalizowana, jedno z uzwojeń stojana nie łączyło do mostka, wystarczyło lut poprawić Dodano po 16 Teraz ładowanie bez świateł 13.85V, ze światłami 13.75
Ten mostek, bodaj fr6073 rozrysowałem sobie dokładnie - uzwojenia i odprowadzenia diod. Nie muszę załączać rysunku, bo wszystko jest typowo, nie są pomieszane uzwojenia. Stojan ma sześć wyprowadzeń, poi 2 na każdą cewkę. Łączą się szeregowo (w trójkąt) w mostku. Z każdego połączenia wychodzą diody na + i -. Sześć sztuk. Wirniki wymieniałem owszem, ale...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
Tyle, że ja nie potrzebuję regulatora w tym generatorze, gdyż mam go już do solarnej instalacji i mogę do niego podpiąć do 160V dc, a i mostek z altka w tym momencie testów mam wywalony i mierze AC. Mostek miałby być zewnętrzny trójfazowy. Jeśli chodzi o sam wirnik to zasiliłbym go z np akumulatora, zasilacza itp. Z tym przezwajaniem to trochę jeszcze...
Witam. Jest zima więc postanowiłem przerobić instalację przy swoim skuterze, ponieważ miałem problemy ze światłami. Najpierw postanowiłem że całe oświetlenie będzie zasilane z akumulatora ( tak jak jest to zrobione np. w Piaggio Skipper 125ccm 2t, podpatrzone u kolegi ), z tym że pojawił się problem z bardzo wydajnym ładowaniem. Stator (alternator)...
Wyczyściłem wszystkie przewody (jeden z regulatora napięcia był podpalony - łączył się on z wyjściem z alternatora), sprawdziłem wyjścia z alternatora na każdym uzwojeniu po około 6 v więc chyba wszystko jest ok z alternatorem. Akumulator podładowałem napięcie około 12,6-12,8 V. Bez żarówek oświetleniowych bocznych po odpaleniu silnika napięcie na aku...
łączyć uzwoić alternator uzwoić uzwoić alternator
bezpiecznik tranzystorowy sterować makieta kolejowy bridge neostrada
Aktualizacje oprogramowania Vodafone CGA4233DE Antena drutowa na fale długie: długość i grubość drutu