W niektórych alternatorach takie wspólne łączenie uzwojenie faz stojana wykorzystane było do impulsów do obrotomierz , silnikach Diesla . Tu trudno napisać że na 100 %.
Mając . test i na 1 fazie jest 80v przy 150 obrotach. SEM 80V, przy prądzie 1A spadek napięcia 5V (jeśli masz trzy fazy nawinięte tymi 250metrami). Można uzyskać około 70W z fazy przy takich obrotach. Jakieś dwie setki z trzech. Warunkiem jest jednak odpowiednie obciążenie, aby nie dopuścić do przeciążenia. Dodano po 1 na wkretarce przy 150 obrotach...
Witam, sprawdź w schemacie swojego Poldka jak jest łączona lampka sygnalizująca ładowanie i ogólnie jak wyglądają połączenia alternatora. U mnie w Caro MR93 lampka jest szeregowo ze wzbudzeniem altenatora i kiedy miałem przerwę w uzwojeniu wzbudzenia to kontrolka się nie świeciła - także wtedy, kiedy silnik się nie kręcił i powinna się zaświecić. Ładowania...
Nawiązując do postu wyżej. Wydaje mi się że udało mi się "ożenić" regulator od alternatora z dwoma wyprowadzeniami z alternatorem z pięcioma wyprowadzeniami. Sprawa nie jest zbyt prosta. Z moich dociekań wynika iż jedna końcówka uzwojenia wzbudzania w starszym alternatorze jest podłączona do"masy" czyli - musi być sterowany z plusa, w nowszym alternatorze...
Tak na starym akumulatorze tez jest taki spadek napięcia, dlatego kupiłem nowy. No więc raczej wykluczamy uszkodzenie akumulatora. Jednym słowem coś ci rozładowuje akumulator tylko pytanie co? ;-) Najlepiej jest zacząć od rozrusznika. Gęsto często elektromagnes bądź sam rozrusznik ma jakieś przebicja na uzwojeniach do masy i może tym samym go rozładowywać....
MD-2 W ostateczności !!! możesz spróbować kilkoma drutami. Muszą one być dokładnie tej samej długości. Poszukaj może jaszcze jakiejś pętli kineskopowej, tam jest drut 0.5-0,6mm lub agregat lodówki, 0,6-0,7mm. Uzwojenia 1 nigdy nie widziałem w alternatorach ... a naprawiałem je kilka lat.. Tylko jak takie uzwojenie faliste nawiajac ( raczej tylko szablon...
Wyczyściłem wszystkie przewody (jeden z regulatora napięcia był podpalony - łączył się on z wyjściem z alternatora), sprawdziłem wyjścia z alternatora na każdym uzwojeniu po około 6 v więc chyba wszystko jest ok z alternatorem. Akumulator podładowałem napięcie około 12,6-12,8 V. Bez żarówek oświetleniowych bocznych po odpaleniu silnika napięcie na aku...
Po odłączeniu wzbudzenia to samo? To samo w aucie z podłączonymi przewodami i to samo "na stole" po odłączeniu. A czyściłeś go w okolicach mostka ? Podaj napięcie na mostek przy odłączonych uzwojeniach i sprawdż prąd. Przy odlutowanych uzwojeniach bez zmian. dopiero jak odłączę/podważę tę blaszkę, która łączy mostek z regulatorem (b1+) to pobór prądu...
Uzwojenia są łączone w gwiazdę , możesz użyć żarówek dwuwłóknowych 12V podłączonych tak aby włokna były szeregowo, alternator ma moc w okolicy 300W więc musi być odpowiednie obciążenie aby napięcie nie poszło za wysoko i żarówki się nie popaliły. Więcej info masz tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
To znaczy że nie wrzucam po jednym drucie z jednego ciągu do żlobka w kolo stojana np 10 razy zeby uzyskać 10 drutów na żlobek z odpowiednim poskokiem. Tylko mam zrobić cewkę z np 10 zwojów z jednego ciągu na caly stojan na jedną fazę i w calości ją wrzucić w kolo stojana w zlobki. W jakiej kolejności je lączyć.
Podmień ten regulator przecież to chwila muzyki. Czytaj uważnie Dodano po 1 Krótko-mostek sprawdzałeś po odlutowniu uzwojenia, czy z uzwojeniem? bez:D Usterka zlokalizowana, jedno z uzwojeń stojana nie łączyło do mostka, wystarczyło lut poprawić Dodano po 16 Teraz ładowanie bez świateł 13.85V, ze światłami 13.75
Dobry przykład, że wszystko można skomplikować do granic absurdu. Kolego MARKSON43. Skoro chwalisz się dokonaniami to wykonaj podstawowe czynności diagnostyczne urządzenia. Choćby takie czy mostek prostowniczy sprawny. Czy szczotki poprawnie łączą się z uzwojeniem wirnika. Czy wirnik jest sprawny itp. Piszesz, że nie masz czasu a właśnie tracisz go....
Chyba też się psuje, bo sprawdzałem napięcia na wyprowadzeniach uzwojeń (wirnik zasilany 12V, około 500obr/min). Na wyprowadzeniach 1-2 jest napięcie, 3-4 nie ma napięcia, 5-6 jest napięcie. Nie wiem jak te uzwojenia są łączone wewnątrz stojana, bo wtedy pewniej bym to zdiagnozował. Może ktoś zna schemat łączenia tych uzwojeń. Będę bardzo wdzięczny.
Ta wypustka ( pewnie to alternator Bosch, tylko on ma taką) czasami nie pozwala na to, aby pierścienie ustaliły się w swojej pozycji, stąd czasami szczotka bangla po izolacji jaka jest pomiędzy pierścieniami. Po prostu wychodzą za wysoko, o ile wcześniej nie ułamie się ta nadlewka. Niestety, nim się ułamie, to pęka łącznik łączący pierścień z wąsem...
Może być to chyba zamiennik 100A zamiast 80A PS. wyprowadzenia z trafa Ci spasują, bo nie pamiętam czy tam jest jedno uzwojenie wyjściowe czy dwa łączone na mostku.
Ale o opinie to bym poprosił znawców tematu, i nie reklamuje tego drogiego sklepu jak i tego urządzenia, wręcz na odwrót ale fajnie ze jest i można podpatrzeć jakie nowości wychodzą (mam tu na myśli znacznie ciekawsze przedmioty), na ile te przedmioty z linków są chwytem marketingowym to pozostawiam do własnej oceny. Fajnie że są, tylko mogą sobie...
Obecnie mam samego Savoniusa h=2m fi=1m i wystawioną oś fi=20mm do dodania płatów H-Darrieus'a. Co do odbioru mocy to chcę zwrócić uwagę wszystkich forumowiczów na zastosowanie odbiorników bezpośrednich, niekoniecznie elektrycznych. Chodzi mi o pompy i bardziej interesujące zastosowania cieplne, gdzie stosuje się przemianę energi mechanicznej na cieplną...
Witajcie Forumowicze ;-) Szukam i szukan na elektrodzie i nic nie znajduję... Wybaczcie jeśli przeoczyłem, ale to bardzo możliwe, bo ogrom dyskusji naprawdę mnie czasem przytłacza ;-P Mam taki pomysł żeby rozebrac czesciowo alternator i podlączyć dodatkowe 4 wyprowadzenia! Pamiętam jak kiedyś rozbierałem uszkodzony alternator, to były tam 3 uzwojenia...
Mostek prostowniczy tzn. sześć diod ,czy trzy diody wzbudzenia, te mniejsze podmieniałeś . Jeżeli jest to starszy model to może być tylko sześć diod a kontrolka podłączona jest do uzwojenia stojana tam gdzie trzy uzwojenia łączą się razem ( wspólny gwiazdy) .
Raczej 1 nie bo są podłączone zaporowo do plusa chyba 2 dostały by zwarcia te,która się łączą ze sobą do uzwojenia. Ładowanie jest mówisz a zobacz czy alternator się nie grzeje. http://obrazki.elektroda.net/77_12661472...
Sprawa jest bardzo prosta. Wystarczy zwykły zasilacz regulowany w zakresie np. 10 do 17V (dla 12V instalacji) o wydajności prądowej przynajmniej 1A. Zacisk zazwyczaj oznaczany jako DF (czyli zacisk uzwojenia wzbudzenia alternatora) łączysz przez żarówkę 12V/10W do plusa lub masy zasilania (w zależności od tego czy regulator jest dodatni czu ujemny)....
Regulacja prądu spawania w tych migomatach - może - odbywać się poprzez zmiany napięcia zasilania kolejno na każdej z faz...Przynajmniej w tym co naprawiałem tak było.Typowy trójkolumnowy rdzeń , na nim uzwojenia sieciowe z nieco większą liczbą zwojów niż powinno być znamionowo i odczepy stopniowo przełączające uzwojenia na mniej zwojów.Każda sekcja...
Młode pokolenie jest widzę pełne zapału, myśli nowocześnie, ale jakby brakuje podstaw. Po co wam myślenie zaraz o przetwornicach, kombinacjach alpejskich i innych wodotryskach, skoro do podnoszenia napięcia zmiennego służy, od szeregu lat, zwyczajny transformator, który przeważnie też jest składnikiem różnorodnych przydasiów. Wystarczy poszukać takiego...
Żeby sprawdzić poprawnie diody należy odlutować przynajmniej dwie końcówki (z trzech) wychodzące od stojana. Są to miedziane sztywne przewody, które łączą jakba alternator z diodami. Jeżeli tego nie zrobisz to obwód zamknie się przez uzwojenie i miernik pokaże że dioda jest dobra. A regulator napięcia jest dobry? Piszesz, że szcotkotrzymacz i szczotki...
Na oryginalne uzwojenie pierwotne nawijasz około 45 zw drutu 3mm na każdy karkas i łączysz równolegle. Dalej wiadome, mostek z diod alternatora poloneza lub innych 30 amperówek. Zamiast drutu można dać płaskownik. Pisałem o tym wcześniej, więc po co pytasz?
Rozumiem, że jest to taki alternator gdzie zamiast elektromagnesu (uzwojenie wzbudzenia) jest magnes stały. Duża moc jak na taką konstrukcję, w grę wchodzi jedynie zasilacz impulsowy.
Witam. Moim zdaniem znacznie łatwiej zmienić kierunek wirowania rozrusznika. Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i do zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić podłączenia szczotek (w przypadku bocznikowego lub obcowzbudnego lepiej zamienić końce uzwojenia wzbudzenia). W przypadku dostosowania alternatora musiałbyś odizolować całe zawieszenie od masy...
Koledzy kłótnie nic nie dadzą a może niech kolega poda nam numer alternatora wtedy nie bedzie zadnych wątpliwości bo może kolega juz sam sie plącze. Dla mnie to powinno byc podane pierwsze i nie będzie kłotni jaki altek tam jest . I jeszcze jedno w renault citroenach i innych valeo tak jak kolega stonka mówi 99% to pierścienie ale kolego pewnie wiesz...
Teoretycznie tak. Muszą to być alternatory o idealnie jednakowych parametrach (moc, napięcie przy okreslonych obrotach) Przy przypadkowych alternatorach to nici z tego. Ponadto pamiętaj, że izolacja uzwojenia i diody prostownicze mają swoje parametry dot. przebicia. W sumie ten eksperyment może się udać najwyżej na dwóch altermatorach.
Witam Problem dotyczy auta Mitsubishi Galant 1.8TD z 92 roku Od tygodnia walczę z brakiem ładowania w aucie. Akumulator jest nowy, ma z 4 miesiące. Alternator jest po wymianie regulatora napięcia. Sprawdzone ma diody niskoprądowe, działają tak jak powinny. Wirnik i uzwojenie też ok, według service manuala. Teraz pytanie, jak sprawdzić w aucie czy jest...
https://obrazki.elektroda.pl/4525819700_... https://obrazki.elektroda.pl/8595142200_... https://obrazki.elektroda.pl/5711760500_... Widzę że nie jestem jedyny. Podpinam się pod temat, puki konstrukcja nie będzie skończona ;) Edit: Dodam że nie ma czegoś takiego jak "punkt pracy" Zmieniając prąd wzbudzenia,...
Na wyjsciu z alternatora na kazdej fazie 18v na wolnych, a przy 5000 obr ok 60-65V AC. Pomiary trzeba robić pod obciążeniem! Blisko mocy nominalnej. Niech alternator się nagrzeje! Jak możesz, to wyjmij stojan i pooglądaj i powąchaj (to nie jest żart) uzwojenia i miejsca łączenia uzwojeń z kablami. Jesli masz szanse na induktor to zmierz rezystancję...
Witam. Jest zima więc postanowiłem przerobić instalację przy swoim skuterze, ponieważ miałem problemy ze światłami. Najpierw postanowiłem że całe oświetlenie będzie zasilane z akumulatora ( tak jak jest to zrobione np. w Piaggio Skipper 125ccm 2t, podpatrzone u kolegi ), z tym że pojawił się problem z bardzo wydajnym ładowaniem. Stator (alternator)...
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
takie objawy to prawie 100% ze mostek prostowniczy do wymiany w tym modelu bardzo trudno go zregenerowac koszt nowego około 100zł a regulator moze byc uszkodzony ale niemusi.koszt reglera to 80zł.mostek ma 6 lub 9 diód bierzesz akumulator i kontrolke czyli żarówke na 12 v.częsc mostka [który jest wymontowany i odlutowany od uzwojenia] która jest przykrecona...
Witam dzisiaj sie zabrałem za to wykreciłem alternator okazało sie ze wszystko jest sprawne diody, stojan - ojciec który to robił mówi że sie zawiesiła szczotka od wirnika czyli od uzwojenia wzbudzenia zrobiła sie warstwa zapieczonego smaru na szczotce i nie łączyło. Ojciec przeczyscił szczotki założyliśmy skrecony alternator oraz regulator elektroniczny....
Co chcesz do niego podłączyć? alternator... tak by mi silnik u etki zapalił;d już uzwojenie stare altka wyjeołem... było tam 9zwoi na żłobek drutu 1,2mm łączonego w gwiazdę.... zamierzam nawinąć 18zwoi na żłobek drutu 0,8mm i łączyć to w trójkąt uzyskam dzięki temu możliwość nawijania cieńszym drutem wiec lepiej będzie się układał i więcej go zmieszczę......
Witam, miałem problem z ładowaniem akumulatora w Fordzie Escorcie 1.6D rocznik 85. Po wielu "badaniach" regulatora, szczotek etc. podłączyłem na wirnik stałe napięcie, ale dalej napięcie na akumulatorze nie przekraczało na wolnych obrotach 12,5V. Wywnioskowałem, że albo poszły diody albo uzwojenie na stojanie. Rozebrałem alternator, diody są sprawne,...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
łączyć uzwoić uzwoić alternator alternator uzwoić
gorenje piekarnik instrukcja adapter kasety schemat indukcyjność łuku
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
Napięcie na grzałce stacji lutowniczej ZD-99 Najlepszy dekoder DVB-T2 do LG 37LG3000-AZ