www.olekmotocykle.pl.
Właśnie mam zamiar wymienić sam napinacz gdyż objawy u mnie takie same po odpaleniu silnika. Kupiłem już nawet sam napinacz - SWAG - na znanym portalu aukcyjnym znalazłem za 270zł. Wcześniej już go wyjmowałem i sprawdzałem i wygląda na to, że jest tak jak opisywał Gerri - nie trzyma oleju i dopiero uruchomienie silnika powoduje wzrost ciśnienia oleju...
Łańcuch ślizgi i napinacz koszt nie jest duży Części bierz tylko i wyłącznie z serwisu nie jakieś tam zamienniki. Zmiennych faz tam nie ma .
Pęknięty ślizg, przeskoczył łańcuch.
Miałem podobny objaw. Wymiana świec i cewki nie pomogła. Okazał się przestawiony rozrząd. Rozciągnął się łańcuch. Po wymianie kompletnego rozrządu (kół wałków, ślizgi, napinacz, łańcuch) problem już nie wystąpił
Do wymiany kompletny rozrząd - eko long life się kłania. To samo jest w silnikac Renault/ Nissan (1.2 TCe) - wymiana oleju co 30 tys km i zaciera się napinacz sterowany ciśneinie oleju, wycierają się ślizgi, ale nie łańcuch w tym wypadku. Do wymiany kompletny rozrząd - tu musi być podobnie.
Wymieniony komplet- napinacz+ślizgi+łańcuch? Bo stuki to wcale nie musi być to - tylko szklanki. Dodano po 1 Miałem kiedyś uszkodzenie zaworu sterującego w takim napinaczu ADR to sam napinacz, bez regulacji elektrozaworem jak mi się zdaje. Regulacja była w następcy -AGN.
Koło ma być zablokowane na sztywno, nie może być luzu w prawo ani w lewo względem wałka. Po zamontowaniu rozrządu i przekręceniu wałem w lewo rozrząd przeskoczył na 100% bo napinacz łańcucha nie będzie blokował ślizgu który poluzuje badmiernie łańcuch. Zablokuje go dopiero po pierwszym odpaleniu i wystąpieniu na nim ciśnienia oleju Dodano po 4 Nie wiem,...
Kolego ben_eb. Rozrząd to nie tylko łańcuch i ślizgi, ważnymi elementami są również koła rozrządu a tych nie wymieniłeś , więc łańcuch ma zbyt duży luz na kołach i z tąd może występować wypadanie zapłonu.
Ja bym ściągał pokrywę zaworów czy ślizgi na łańcuchu się nie rozpadły, albo łańcuch luźny. Jak w porządku to bym ściągał miskę i szukał na dole. Ale najlepiej odsłuchaj stetoskopem
Koszt kompletu części do rozrządu to jakieś 300 zł, wymienić można samemu jeśli ma się trochę zdolności i narzędzi. Ogólnie łańcuchy rozrządu wymienia się jak zaczyna je być słychać i nie znalazłem jakiś opinii o ich awaryjności w Z10XE, zazwyczaj ich zbyt szybkie zużycie spowodowane jest nie przestrzeganiem wymiana oleju i używaniem oleju kiepskiej...
Co się okazało. Do wymiany napinacz łańcucha plus łańcuch i ślizgi. Przy rozruchu łańcuch wpada w drgania i wali po obudowie.
Witam, mam problem z silnikiem N45. Silnik dziwnie rzęzi po odpaleniu szczególnie kiedy trochę postoi i jest zimny, jednak kiedy jest ciepły i wkręca się go na obroty a nastepnie spada z obrotów to także potrafi wydać podobne dźwięki. Rozrząd właśnie został wymieniony na nowy kompletny ( ślizgi, napinacz, łańcuch + łańcuch pompy olejowej) a problem...
A jeżeli wymieniać łańcuch to co jeszcze? Zestaw rozrządu (łańcuch,ślizgi,napinacz,koło zębate)olej,filtr oleju.
Prosta odpowiedź, jeśli jest nie wymieniany długo olej i złej jakości to blokuje się zaworek w napinaczu i nie jest naprężony tylko luźny łańcuch a następnie podczas takiej długiej pracy wyciera się wszystko co jest na drodze luźnego łańcucha. czym dłużej, tym gorsze skutki ,więc rada.. olej plus filtr wymiana co max 8-9 kkm i dobrej jakości. Ok 2 miesięcy...
O to mi właśnie chodzi czy da się to jakoś sprawdzić bez zdejmowania pokrywy bo rozmawiałem z trzema mechanikami i tylko jeden stwierdził że zmienia ten łańcuch przy ok 300tys km a dwóch pozostałych sprswdza napięcie przez korek wlewu oleju. Ten co zaleca zmiane przy 300tys mówił mi że to też nie jest tak że przy 300tys jeat on już zużyty bo np samochody...
Nie mam, ale to żadna filozofia, znaki na kołach, na łańcuchu 3 ogniwa w innym kolorze, 2 ślizgi, 1 napinacz, drugi łańcuch na pompę oleju i tyle. Prosty układ.
A jaką masz opinię o 1.2 HTP 12V 47 kW Miałem kilka przypadków: klient zostawił samochód na biegu, jednym przednim kołem na krawężniku. Samochód zaczął się cofać, wypchnęło olej z napinacza łańcucha (nie ma mechanicznej zapadki) i rozrząd przeskoczył o parę zębów :D Jak teraz kupujesz nowy zestaw rozrządu, to jest dłuższy niż fabryczny jeden ślizg...
Jak zacznie grzechotać to do wymiany.Przeważnie nie wyciąga się łańcuch a wyrabiają sie ślizgi prowadzące.
Taką mam zagadkę/dylemacik do rozwiązania. Wymieniałem rozrząd(łańcuch, napinacz, ślizgi łańcucha) w Nissan Micra K13- wymieniony zgodnie z instrukcją serwisową, wszystko dobrze, auto odpalone, działa - jest OK. https://obrazki.elektroda.pl/6432274700_... ale......przed założeniem pokrywy rozrządu, obróciłem ręcznie wał korbowy o 2...
Łańcuch, ślizgi itd. Żeby to zrobić dobrze trzeba wyjąć silnik.
ja musiałem zmienić koło pompy, łańcuch, ślizgi i pompę wtryskową ( była pęknięta przy wałku). Sprawdź też vacu. Koszt ok 4000zł. Powodzenia.
Potwierdzam łańcuch a w moim przypadku górny ślizg i dolny łańcuch tez nz wykończeniu był. Ktoś złożył jakiegoś chińczyka chyba bo aż się dziwię ze to jeździło. Temat do zsmkniecia
Jako, że autor ma podnośnik na zewnątrz, łańcuch nie pierwszej młodości, zapewne otwory już są, pokusiłbym się na założeni osłony z blachy aluminiowej. Co kilkadziesiąt centymetrów (zamiast deski ja u Kolegi wyżej) podpory na łańcuch, zrobione np. ze starych ślizgów od łańcuchów rozrządu. Dostaniesz takie w każdym większym warsztacie samochodowym, robiącym...
To wiem, tylko zastanawiam się, dlaczego to się tak rozjechało, skoro auto ładnie pracowało, miało moc, nic nie hałasowało? Łańcuch widać nowy, ślizgi też? W sumie te kółka ledwo odkręciłem tak mocno były przykręcone ,nie mogły sie same przestawić ?
Witam mam ten sam problem p0011 i p0014 złożona głowica po wypalonym zaworze. Nowy łańcuch ślizgi i napinacz. I teraz lipa. Miałeś kolego przestawiony rozrząd?
P0014, to zdychający rozrząd. Rozrząd tzn koła, zawory kół, łańcuch, napinacz, ślizgi. Na niebieskiej kontrolce możesz jeździć normalnie. Informuje Cię o tym, że pięć się jeszcze nie nagrzał.
Zestawy rozrządu występują w różnych konfiguracjach. Czy zestaw w składzie: łańcuch rozrządu, ślizgi, napinacz, będzie odpowiedni ? Czy raczej szukać zestawu rozbudowanego składającego się z: 3 kół zębatych + śrub mocujących, 3 ślizgów, napinacza hydraulicznego, łańcucha, uszczelki pokrywy rozrząd i uszczelniacz wału korbowego ? czy wystarczy ten pierwszy...
Jak pisałem: dobry fachman od francuskiej myśli technicznej i kpl rozrząd do wymiany wraz z tym co pod pokrywą zaworów czyli łańcuch i ślizgi/napinacze.
Na zimnym silniku po odpaleniu nie dawaj w ośkę bo na pewno przeskoczy. Kółka na wałkach mają krótsze ząbki i jak nie zdąży napompować napinacza to przeskakuje. Standard taki bo napinacz nie ma mechanicznej blokady,tylko mięciutką sprężynę.Ja zawsze wymieniam napinacz z łańcuchem i ślizg przedłużany obowiązkowo. Powodzonka
Mam wielka prośbę wczoraj przeskoczył mi łańcuch rozrządu. Przeskok nastąpił po stronie ślizgu prowadzącego. Jak zrobić synchronizacje wałków. W wałek od strony ślizgu napinającego mam włożona blokadę. Czy wystarczy zdjąć łańcuch dolny, potem górny i cofnąć wałek w lewo tak aby blokada weszła czy dokonać obrotu w prawo tak aby założyć blokadę. Na rysunku...
Skoro rozrząd przeskoczył, to pogięło zawory. Wina tylko i wyłącznie użytkownika - przy przebiegu w okolicach 150 tys. km zawczasu należy wymienić kpl. rozrząd - łańcuch, zębatki, ślizgi i napinacz.
Sprawdzony, urwał się ślizg łańcucha
Czyli potwierdziły się poprzenie moje słowa, przeskoczył łańcuch. Nowe zestawy maja inny numer ślizgu napinacza i serwis zaleca wymiane całego kompletu w takim przypadku. Jest szansa że jesli niewiele przeskoczył to nie pokrzywiło zaworów, na 10przypadków z 3 skońcyły się tylko wymiana rozrządu i jego ustawieniem, w pozostałych remont głowicy.
na ilustaracji przedstawiam źródło problemu i wyjaśnienie http://obrazki.elektroda.pl/7236399300_1... dokładnie widać, że może przeskoczyć i żadnego błedu w synchronizacji nie będzie, bo czujnik położenia wałka jest tylko przy jednym wałku. W nowych zestawach rozrządu do polo jest przedłużony jeden ślizg łańcucha, tak jak zaznaczyłem kreską...
Nie pal tego silnika bo prawdopodobnie uszkodzony jest napinacz i łyżwa. Są dwa rodzaje napinaczy i ślizgów do górnego łańcucha. Nie zakładaj ślizgu z cienkiej blachy pokrytej plastikiem i napinacza bez sprężyny. http://obrazki.elektroda.net/35_12733438...
No to kicha , na obrazku jest to całość , aż do wału korbowego nie dzieli się? A potrzebuję tylko wymienić ślizg . Czy łańcuch wymienia się co jakiś przebieg? w tym silniku producent coś przewiduje? jakby jeszcze ktoś napisał bo jak to będzie i tak zdjęte to nie wiem jaką decyzję podjąć ,a propo łańcucha. Dziękuję wszystkim za dotychczasowe info.
Przecie tam w większości przypadków wystarczy zmienić napinacz/ślizg Zostawiałbyś łańcuch rozrządu w tym silniku z przebiegiem 175k a wymieniły tylko napinacz i ślizgi? Koszt robocizny w warsztacie za to będzie taki sam jak za wymianę całego kompletu.
Dzień dobry. Jestem po wymianie części rozrządu tzn. napinacz, ślizgi i łańcuch rozrządu. Po wymianie auto jeździło przez jakiś czas bez zarzutów. Jedynie przy obrotach w granicach 3.5 do 4 tyś obrotów silnik dziwnie buczał(stawał się zdecydowanie głośniejszy i dalej po przekroczeniu tej granicy chodził normalnie. W dniu dzisiejszym niestety znowu pojawił...
Zmodyfikowany-prawy ślizg łąńcucha-jest dużo dłuższy.Do tego wymieniamy łańcuch rozrządu i wszystkie koła zębate.(i ten drugi ślizg oczywiście też)
Hm sam nie wiem co myśleć, cały rozrząd.... Jak dobrze trafiłem z silnikiem, to absolutnie cały. Ślizgi, napinacze, koła, łańcuch i wszystko w okół.
Witam ponownie, rozrząd na pasku ok ale rozleciał się napinacz łańcucha (zmieliło ślizg) te dziwne trzaski powodował łańcuch uderzający o pozostałości po napinaczu. Teraz czekam na części, nie zamykam bo może jeszcze coś wyskoczy po drodze Pozdrawiam
ociz-robiłem taki silnik tylko w 807 też po strzale rozrządu. Silnik oczywiście na zewnątrz.Problem był z wyjęciem wtryskiwaczy.(ciełem ,niszczyłem-ratowałem głowicę.)W głowicy połamane "łapki".wałki całe(są dwa) łańcuch i napinacz z ślizgami spinający wałki też ok.No niestety firma nie dała rady rozfrezować "resztek "wtrysków i poszła "nowa-używana"...
Jak się okazało powodem że auto nie odpala był łańcuszek rozrządu który sobie przeskoczył, ja wymieniłem cały komplet, czyli: łańcuch, napinacz, dwa ślizgi, ale tak myśle że wystarczyło wymienić tylko napinacz bo reszta była ok., oczywiście wszystkie części były oryginalne kupione w Nissanie, troche drogo ale teraz spokojnie moge jeżdzić
Łańcuchy co ok 100 000 km jest pewne. Tu wymienia się koła łańcuch i ślizgi + drobnica dopiero wtedy można pojeździć. No i wymiana właściwego oleju co 10 000km . Kup Ruvilla lub Faia.
Przy wymianie napinacza tyle samo roboty co komplet wymieniać. sprawdzić ciśnienie oleju. 15tys.km to nawet na corse mało żeby po wymianie już dzwonił chyba że wymiana nie była kompletna Jakby był nowy komplet, czyli łańcuch, ślizgi, napinacz, koła zębata, to nawet bez oleju nie będzie tyle luzu żeby łańcuch miał dzwonić.
Jeszcze tak-uważaj aby ci się nie rozprężył napinacz hydrauliczny bo z definicji jest jednorazowy. Jak wiesz jak, to go złożysz do pozycji wyjściwej. Ale możesz zrobić tak-śrubokrętem blokujesz ramię kłóka napinacza, jest tam taki otwór i już masz gites. U góry pomiędzy kołami zębatymi jest blaszana podtrzymka i na niej plasikowy ślizg prowadzący łańcuch,...
no właśnie tam jest łańcuch ale u mnie powycierały się zębatki i muszę to wymienić A ja doczytałem, że ma wytarte ząbki więc rozumiem, że koła są do wymiany. Porada z przeciąganiem łańcucha dobra, jeżeli wymienia się sam łańcuch. Na logikę: wytarte ząbki, przeskoczył łańcuch- do wymiany ślizgi, napinacz, koła i łańcuch. Życzę powodzenia przy wymianie...
Mam jeszce jedno pytanie, auto ma 188tys km, może pomogła by wymiana ślizgów na nowe i nowy łańcuch, wtedy może by ucichło, Odgłos spod pokrywy nie jest aż tak głośny jak słyszałem to w innych 1.8, co wy na to? Błędów narazie nie pokazuje, poza tym że słychać łańcuch nic mu nie dolega.
Nie polecam. Ten silnik to nie wiem skąd Ford w ogóle wytrzasnął... Prawdopodobnie przeszczepili go z amerykańców. To tylko w Galaxy i Scorpio montowane były i zrezygnowali z dalszego rozwoju tych silników. Bardzo drogie w częściach - uszczelka pod głowicę, markowa 300-400zł !! Brak zamienników. Drogi i niestety obsługowy rozrząd na łańcuchu: ślizg...
A sprężyny całe zobacz czy wszystkie kowadełka są podparte o nie. Ślizgi od łancucha całe? łańcuch nie za luźny.
Sam rozwiazałem problem. 2 pogiete zawory, ułamany ślizg łańcucha..
Wyrabiają, ale nie przy 160kkm. Wymiana kompletu w K11 dopiero przy 300kkm. Najpierw padają napinacze - ciężko określić stan łańcucha "na palec". Na zimnym silniku może trochę hałasować, ale może to być objaw rozciągniętego łańcucha jak i wyrobionych napinaczy/ślizgów. Góra zazwyczaj przy 150-200kkm, dół ~300kkm, ale to nie jest reguła. Podsumowując...
Witam mam problem z Citroenem C5 z 2006 roku. Silnik 1.6 HDI 109KM 9HZ z fapem. W silniku rozciągnął się łańcuch i uszkodził ślizg. Po wymianie łańcucha i ślizga auto nadal nie odpalało. Strzelało w kolektor ssący. W związku z tym została zdjęta głowica. Okazało się że zawory wydechowe spotkały się z tłokami. Ale w tak małym stopniu że nie zostały skrzywione....
Witam. Odebrałem małego opla c okazało się, że cały nowy rozrząd wymienił na nowy tylko zostawił stary napinacz i motor chodzi jak prawie jak nowy. Wszystkie zębatki i łańcuch oraz ślizgi są nowe. Prześlę filmik z działań mechanika.
Wg mojej wiedzy i doświadczenia te napinacze się nie chcą zużywać. Łańcuch też. Jak ślizgów nie wydarło to składaj.
A elektrozawór vanos'a to może być przetarty przez łańcuch jeśli ślizg jest pęknięty ? Bo na niskich obrotach silnik ładnie pracuje a po dodaniu gazu strzela najprawdopodobniej w kolektor ssący. Po zmianie elektrozaworów z BMW E46 316Ti Compact N42 patrząc na nie to ten dolny został obtarty a nie było na nim żadnych uszkodzeń
Łańcuch np.: TSUBAKI, a ślizgi np.: z EVR-a.
U nie w Merivie B (A14NEL) nie ma dodatkowej grzałki w termostacie. Tam gdzie jest grzałka i są z nią problemy jest też błąd oraz zdarzają się problemy z przegrzaniem silnika dlatego trzeba na to zwracać uwagę. Ogólnie ciągniemy temat pomimo że autor już rozwiązał swój problem :) Ale prawda jest że co mechanik i co opinia to jest inaczej. Ale sporo...
Dziękuję za odpowiedzi. Olej zmieniam sam co 10-12 tysięcy od kiedy auto nie jest na gwarancji. Wcześniej wszystko było robione w ASO - cały serwis. Czy oni zmieniali olej, czy tylko wpisywali w książce, tego nie wiem. Auto ma przejechane 130 tysięcy. Pierwszy rozrząd był robiony w okolicach 90 tysięcy, ostatni miał miejsce rzutem na taśmę na gwarancji....
miałem kiedyś taki przypadek, do wymiany był kpl. rozrząd, łańcuch rozciągniety a ślizgi wytarte, po ustawienie wszystkiego gadał bardzo ładnie :)
W sumie na logikę kolega Janusz ma rację - ślizgi .Czy temat w seatach ibiza i arosa tam też był problem ze ślizgami - czy dobrze kojarzę ? Pytam dlatego że koła nie są zużyte - łańcuch także dobrze wygląda. Moje pytanie czy ślizgi można założyć z kompletacją tego łańcucha i napinacza . Bo wydaje mi się że właśnie do seata występuje ze zmienionym napinaczem....
Silnik odpalił bez problemów, tylko musiał zassać paliwo ... chodzi równo ... tylko jeszcze muszę sprawdzić górny łańcuch i ślizgi bo jest zbyt głośny dźwięk z tej strony silnika ... zapomniałem wkręcić 3 śrub łączących głowicę z aluminiową obudową... i prawdopodobnie to powoduje nie właściwe napięcie łańcucha... gdy się spostrzegłem było już za późno...
ściągnij osłonę boczna i tam jest śruba która odkręcisz i kółko wałka wraz z rozrządem sie ściąga. zmień ślizg łańcucha od razu na nowy typ
Witam mam ten sam problem ale łańcuch został wymieniony wraz z ślizgami i napinaczem koszt 400 zł (części) resztę robiłem sam. Ale błąd P0016 jest dalej chyba po prostu wymienię czujniki jak coś się zmieni to dam znać dodam że toyota jest z 2006 i według licznika ma 190 tyś Pozdrawiam Endi
Jak ma już 200 tys za sobą to wypadało by tam zajrzeć pod pokrywę zaworów czy to tu nie jest problem. Ale łańcuch się wyciąga a ślizgi napinacza wycierają się.
czy wymiana łańcucha wiąże się z rozpinaniem rozrządu i demontażem całego pasa przedniego ? jak kolego Ty wymieniałeś miałeś jakis sposób na to bo sam napinacz to dużo roboty nie ma robi się problem przy łańcuchu Dodano po 1 pękł dolny ślizg i dlatego nie było upięcia łańcucha i brzęczał, czy w takim przyadku może przeskoczyć łańcuch ??odpadł kawałek...
Witam. Jestem posiadaczem podnośnika dwukolumnowego Hofmann GTE2500. Potrzebuję informacji odnośnie tego podnośnika. 1. Jakie kotwy użyć do montażu? Nadmieniam iż jest to podnośnik na ramie a miejsce jego montażu to wylewka 400x150x30 cm. Czy używać kotw zwykłych (jeżeli tak to jakich) czy chemicznych (proszę też o specyfikację)? 2. Podczas prac renowacyjnych...
Jak ja kocham takie opisy błędów "16395 czujnik wałka rozrządu", i co można z tego wywnioskować ?, ano nic... 16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached Teraz sprawa jest jasna, naciągnięty łańcuch albo zużyte ślizgi napinacza/wariatora
Zdejmij miskę i będziesz widział jak blokadq się opiera. Ważne jest też dokrecanie. W osłonie masz taką śrubę, na nasadke 10 mm chyba. Śruba ta nie trzyma nic, tzn nie mocuje obudowy rozrządu do bloku. Przy dokrecaniu wałków i wału wykrec ja i zablokuj slizg łańcucha. Tym sposobem nie powstanie żaden luz pomiędzy kołami. Jeśli tego nie zrobisz to dokrecajac...
prędzej rozwalonyy napinacz i ślizg łańcucha.
W silniku 1.8 20V przy pompie oleju był zaworek czy o to chodzi ? dokładnie nie znam tego silnika ani jego konstrukcji Dodano po 10 ogólnie to auto ma moc wszystko ok oprócz krokowego o ile vag pokazuje prawdę, nie wiem czy jest sens wymieniać napinacze i ślizgi ostatecznie łańcuch auto ma 250 tyś. Producent zakłada że rozrząd jest dożywotni ale mechanicy...
OK, napiszę. Rozebrałeś silnik i nie możesz go poskładać i masz do mnie pretensje? Sprawdź czy łańcuch nie zawinął się na wale, czy prawidłowo siedzi na dolnym kole zębatym. Napinacz musi być wyciągnięty, ślizgi założone głęboko, powinny siedzieć w gniazdach (jeden ślizg musi być założony zanim zamontujesz głowicę) Po montażu głowicy, wałek rozrządu...
mogło się stac wszystko, poszedł ślizg i kaput z łańcuchem, mogł pęknąc któryś wałek, mógł się urwać korbowód, zatarł się zawór w prowadnicy i tłok o niego wali, może coś wleciało do obudowy sprzęgła. Wróżek tu nie ma.
Sprawdź czy dźwięk nie pochodzi z okolic tyłu silnika, dokładnie z okolic przestawiacza faz rozrządu, jeśli brzęczy przy schodzeniu z obrotów to prawdopodobnie łańcuch na wałkach i ślizgi.
Witam Berlingo pali jeździ wymienione ma wszystkie filtry rozrząd kpl plus łańcuch i ślizg Zazwyczaj jeździł w koło komina teraz po trasie zaczęło się dziwne dławienie w przedziale obrotów 2-3k pod obciążeniem na biegu jałowym 3-4K Komp nic nie pokazuje Jakieś pomysły?
Nie powinno być słychać. Albo masz bardzo stwardniałe ślizgi / napinacz , albo tak wyciągnięty łańcuch , że ociera obudowę rozrządu. Zdejmij górną pokrywę i sprawdż stan naciągnięcia.
witam!objawy jak w temacie do tego skrzynia automat, ale może zacznę od tego co było robione, a wiec kupione z zerwanym łańcuchem i napędem pompy w kawałkach. łańcuch ślizgi napinacz nowe napęd używka, wszystko ładnie poskładane i chodził dobrze przez tysiąc km. A teraz jak w temacie pisałem podczas jady z równa prędkością ( 70,80 90,100 itd) czuć wyrazne...
Mam już trzeciego Galaxiaka z 2.3 i z tego co czytam to sprawdziłbym: 1 Cewkę lub cewki jeśli są dwie 2. Stan filtrów fazy ciekłej i lotnej LPG oraz filtra powietrza 3. Kondycję listwy wtryskowej LPG (może już nie trzymać parametrów) 4. Poprawny dobór świec zapłonowych. W tym silniku muszą być irydowe świece. Zmorą zaniedbanych silników 2.3 są pękające...
Są generalnie 3 opcje. Popychacze hydrauliczne, zanim dostaną oleju. Łańcuch zanim dostanie oleju. Łańcuch, zanim napinacz zostanie napełniony olejem i skasuje luz łańcucha, a dźwięk ten to hałas łańcucha po ślizgach.
kia carens 2008 2.0 benz\lpg silnik G4KA Witam mam zamiar wymienić łańcuch rozrządu wraz kołami zębatymi,ślizgami i napinaczem,potrzebuje serwisówkę i schemat ustawienia rozrządu (będę ściągał wałki bo muszę zrobić szklanki i muszę wymienić łańcuch z całym osprzętem ) Będę wdzięczny za pomoc
Wtryski już po wymianie i nadal nic, nadal głośno klekocze. Sprawdzono rozrząd tj łańcuch i ślizgi ok. Napinacz w porządku. Ściągnęliśmy misę i pokrywę zaworów i także nic nie widać. Próbowałem zajrzeć endoskopem na tłoki a obraz zbyt niewyraźny. Jutro jak nic nie wymyślę to wyciągam tłoki. Mamy drugiego transita z tym silnikiem i myślałem żeby testerem...
Ja zmieniłem sam łańcuch i napinacz (razem 230zl) bo ślizgi i koła było ok , zrobiłem to bez blokad . Od tamtej pory mam przejechane 18000 bez problemów.
Witam Poszukuję opisu kompleksowej diagnostyki rozrządu w silniku V6 (VR6) AYL. Rok temu robiłem rozrząd - łańcuchy, napinacze, ślizgi. Znów pojawiają się błędy i słychać łańcuch na obrotach pomiędzy 1000 a 1900obr/min. Błędy to: 17748 17755 16399 Sprawdzałem vagiem na kanałach 208, 209, 210, 211. Wartości sugerują wyciągnięty łańcuch rozrządu. Tylko...
Witam dłubię przy głowicy w takim miśku jak w temacie. Trochę przyhamowała mnie taka z pozoru banalna rzecz. Nie mogę podnieść głowicy bo trzyma jeden trzpień od ślizgu, a ślizg obejmuje łańcuch rozrządu, który chciałbym zostawić na samochodzie, oznaczyłem go na zdjęciu. Trzpień jest od przodu jak widać równy z głowicą, z tyłu był przyklejony jakby...
Zobaczysz jak tam łańcuch i stan ślizgów. Ale zacznij od vcds-a i tutaj masz bloki: [url=https://www.ross-tech.com/vag-com/m... weź to przeanalizuj najpierw, bo szkoda grzebania.
Przyczyną okazał się też slizg łańcucha rozrządu tak zwany wyciszacz. Ktoś robił coś przy rozrzadzie i cały slizg był zjechany przez łańcuch :/ części: szklanki popychaczy, slizg i uszczelniacze wtryskow 380zł plus naprawa 160zł :)
Wymiana łańcucha rozrządu + napinacz + ślizgi rozwiązała problem.
Musisz kupić blokady i tyle. Nie przeskoczysz. Wyjmujesz ślizgi, blokujesz napinacz przez zaślepki przodu głowicy i łańcuch górny zostaje. Ale czarno to widzę jak takie pytania zadajesz.
Rozumiem,ale jak napisałem miałem silnik rozgrzany i nic . Raz słychać szelest, innym razem cisza. Dzisiaj wyskoczę na autostradę i wtedy zobaczymy. Gdyby coś to wymieniać komplet, czy same ślizgi i łańcuch??? Dodano po 9 Zrobiłem jak powiedziałem, autostrada . Wróciłem silnik rozgrzany i nic,jest tylko ciągły szum, ale to raczej nie to. https://www.youtube.com/watch?v=kMKt1UVL...
Jak nie było robione a auto ma ponad 200 000 km to w 90 % przypadków łańcuch się wyciągnął a ślizgi napinacza mają głębokie bruzdy lub się połamały. Standardowo przed wymianą sprawdzenie ciśnienia oleju które to jest kluczowe do prawidłowego działania napinacza/przestawiacza fazy rozrządu.
Witam wszystkich :) Mam dość nietypowy problem w Fabii 1.2 o kodzie silnika CGPA. Silnikiem szarpie tylko i wyłącznie kiedy wejdzie się w zakres obrotów 4500-5000 i wywala błąd wypadanie zapłonu na 1 i na drugim cylindrze lub tylko np. na 2. Zależy jak mu się będzie chciało ;/ . Silnik jest po wymianie rozrządu (kpl. ślizgi, kółka, łańcuch, napinacz)...
Cóż przyjacielu, coś musiałeś źle złożyć albo czegoś nie wymieniłeś :/ 1. jeżeli jesteś w stanie na słuch zlokalizować stukot poniżej głowicy to możliwości są następujące: - obrócona panewka; - zły wymiar panewki - źle złożona stopa korowodu (dla hejterów - da się, już wiele w życiu widziałem, nawet odwrotnie założoną łamaną stopkę) - niewycentrowany...
Bardzo proszę o informację czy został rozwiązany problem? Mam identyczne objawy... Wymieniłem rozrząd, ślizgi, napinacze, łańcuchy, wałek ssący, czujnik położenia wałka, elektromagnes, zawór sterujący i dalej tyrkocze... Głównie przy 1400-1600 obrotów, głównie przy odpuszczaniu gazu 😭😭😭
Czujnik podmieniony i bez zmian, odkręciłem dekiel od rozrządu, (stronę z czujnikiem g40) i wygląda to dobrze, łańcuch napięty, ślizgi też wyglądają dobrze, nie są wytarte. Bawiłem się VCDS'em proszę zerknąć na grupę 93, czy obydwie wartości nie powinny być zbliżone do siebie? Jutro jeszcze przetestuję elektrozawory od zmiennych faz rozrządu (chyba...
Na górnym ślizgu jest otwór do smarowania łańcucha
Witam zakupiłem DR 650 R Dakar z 90r i robię remont tłok, szlif , napawane dźwigienki i wałek (bo wyglądało to jak by nie było smarowania) // po złożeniu ciśnienie oleju mierząc na rurce przed chłodnicą jest 0,2 a po dosyć mocnym przygazowaniu powyżej 5tys. 0,4 a książka mówi od 0,3 do 0,7 przy 3 tysiącach obrotów dodam że jeden ślizg łańcucha rozrządu...
Witam. Auto jak w temacie rocznik 2007. Silnik bez turbo, przyjechało z palącym checkiem, błędy odczytane gutmannem: - 10090 sprawność katalizatora. - 10309 sterowanie wałkami rozrządu na wylocie. - 10365 sterowanie wałkami rozrządu na wlocie. Skasowałem (bo może stare) przejechałem się może 5-10 km i odczytałem deplhim tym razem: - 2b15 czujnik ciśnienia...
(at)Gerri no sam łańuch można wymienić ponoć bez wyciągania, ale już ślizgów łańcucha nie. " sprawdzenia wyciągnięcia łańcucha? Są znaki na dolnym kole i na górnym. " może podlinkować jaka "miarką" to sprawdzić bo nie umiem nawet do zakupu znaleść ? Z Twojego doświadczenia 180tys km to dużo na ten łańuch ? Bo wszedzie gdzie coś doczytalem o tym silniku...
Sprawdź jakie masz wysunięcie napinacza łańcucha rozrządu. Jeśli powyżej 11-13 mm - rozrząd do wymiany. Hałasujący łańcuch świadczy, że łańcuch jest już rozciągnięty oraz wytarte ślizgi i niewiele już brakuje do poważnej awarii, ewent. wina KZFR (i bardziej skłaniałbym się ku niemu, bo przy rozciągniętym łańcuchu w QG18 czujniki rozrządu traciłyby synchronizację)....
ślizg silnik automat ślizg ślizg bieżni
silnik szarpie wolnych obrotach smilo programowanie silnik wkrętarki bosch
Schemat instalacji elektrycznej Audi A6 C7 - źródła i porady Bafang Error 08 w Romet Wagant - Przyczyny i Rozwiązania