Nie odkręcaj napinacza. Przykreć go tak jak był. Napinacz luzujesz łapiąc kluczem za śrubę rolki, w ten sposób naciagasz sprężynę. Zakładasz pasek i puszczasz kluczem śrubę, ramię wróci i napnie pasek. Przykład (ok 1 min) https://youtu.be/OsSotpXY0Gw
Nie luzuje się tam żadnej śruby, napinacz jest na sprężynie
Sruba wału 50Nm +180stopni . Napinacz i rolke dokrecam na wyczucie . Koła wałkow 20Nm + 120 stopni. wał i wałki zawsze nowe śruby.
Rozrząd robiliśmy trochę po partyzancku bo bez górnej blokady Zamiast blokady można użyć 2 śrub Φ 8. Napinacz kręcisz zgodnie z zegarem.
Jak chcesz przestawić rozrząd, to musisz: - okręcić napinacz rozrządu - w pierwszej kolejności popuścić centralną śrubę a następnie odkręcić dwie śruby mocujące napinacz - odkręcić cztery nakrętki szpilek cylindra, zdjąć "klawiaturę" rozrządu, uważać na tulejki centrujące na szpilkach (są po przekątnej)!!! - zdjąć łańcuszek z koła zębatego, uwaga -...
Ściagasz pasek , następnie koło napinacza i sam napinacz.
Śruba wałka rozrządu 43 Nm Napinacz 30 Nm Śruba wału 30 Nm + 180° Poduszka nie wiem.
A śruba mocująca napinacz jest przykręcona do mocowania nóżki? Czy może coś przerabiałeś przy nóżce. Przyznam że na razie nie dorobiłem się spawarki, ale myślę że udało by się zamontować taki napinacz bez spawania :D
Nie wiem jak jest w Twoim pojeździe, ale w większości 4T trzeba zluźnić napinacz łańcuszka rozrządu, najczęściej trzeba wykręcić śrubę ze sprężyną, która naciska na napinacz. Sposób demontażu łańcuszka i wałka rozrządu podany jest na forach internetowych, wraz z rysunkami.
Wg instrukcji masz wyjąć "zaślepkę" z głowicy aby włożyć blokadę. Następnie kręcić wałem zgodnie z obrotami silnika aż blokada "zaskoczy". Następnie zamocować blokadę na dolne koło zębate paska rozrządu. Wyreguluj napinacz aby wskazówka wskazywała na znak w napinaczu. Dokręć śrubę napinacza z siłą 23-28Nm.
Czyżby nie było na tym forum ludzi którzy wiedzą jak działa napinacz w 2,5 tdi ?
Wybierz sobie. Jeśli masz rolkę mimośrodową i napinacz, dokonujesz napięcia wstępnego mimośrodem, dokręcasz śrubę, następnie wyciągasz zabezpieczenie z napinacza które zwalnia go i napina pasek.
Da się to zrobić bez demontażu tej osłony Podstawa to odblokować napinacz żeby można było go cofnąć. W jego okolicy jest śruba/zaślepka. Po jej demontażu jest dostęp gdzie wtyka się cienki drucik który odblokuje napinacz.Wtedy kręcisz górnymi wałkami w prawo a płoza się cofa wpychając napinacz. Z tego co pamiętam wyżej jest śruba - chyba ta o której...
A wiesz może jakim momentem dokręcać te 2 śruby trzymające napinacz? Ja mam tylko książkę "Sam naprawiam" w169/w245 i tam nie ma nic na ten temat. Czyli reasumując wyciągam napinacz, wkładam nowy, odpalam auto i powinno być ok?
Rolka napinacza E36b16 - lewy gwint, bo łeb śruby ciągnie się kluczem w lewo, żeby poluzować napinacz dla założenia paska. To tyle co mi z pamięci przysżło.
Napinacz musi być luźno? Bo na górze napinacza jest bolec którym napinalem pasek przed obracaniem silnika. Nie wiem czy dobrze robiłem nadając napięcie. Dodano po 1 Chodzi mi o to że kiedy śruba napinacz była luźno na pasku rozrząd się przestawiał
Tak, ta "czarna puszka" ma zejść z dźwigni/osi napinacza. Tam na środku puszki jest jeszcze jedna śruba, bodajże torx E20
Ewentualnie jakbyś miał Torx T40 lub 45 ( mam w garazu ten napinacz chyba i z tego co pamietam tam jest śruba M8 z Torxem ) i udało Ci się wejść od tylu ramienia to byś nie musiał wykręcać całkiem napinacza
Korbowody: 20Nm + 90° (M7), lub 30Nm + 90° (M8) - głowica: 30Nm + 90° + 90° - pokrywa zaworów: 8Nm - obudowa wałków rozrządu: 10Nm + 90° rozrząd: - napinacz: 9Nm - ślizg/płoza: 20Nm - koła wałków: lewe 40Nm, prawe 50Nm (po sprawdzeniu ustawienia, jeszcze obie śruby +90°) - koło pasowe wału korbowego: 150Nm + 180° pompa oleju: 25Nm - koło zębate: 20Nm...
napinacz wg. infotecha 20 Nm,dolne koło pasowe 25Nm śruby imbusowe,wałek rozrządu 45Nm
Podczas demontażu napinacza zauważyłem, że urwana jest śruba która trzyma napinacz. (Dziwne bo przy ruszaniu napinaczem nic nie było wyczuwalne). Po długich walkach śruba wyciągnięta i założony nowy napinacz i pasek
W sklepie z czesciami do pił cała część docisku i napinacz kosztuje w granicach 20 zl. Nie oplaca sie szukac samej śruby, bo stracisz tylko czas.
Należy zdemontować mechanizm napinacza który przykręcony jest do wspornika trzema śrubami M8
Pompa oleju 8 Nm. Napinacz rozrządu 20 Nm, rolka 25 Nm, śruba centralna koła pasowego 95 Nm + 30° + 15°.
nie trzeba demontować pompy wody. Musisz zdemontować rolkę napinacza i pod nią jest śruba mocująca napinacz. Żeby go wydostać z auta musisz też zdemontować sprzęgło wiskotyczne.
Zazwyczaj jest tak że naciągając napinacz dokrecasz śrubę.
Napinacz do wymiany, oprócz oleju tam jest jeszcze gaz pod ciśnieniem. Śruby głowicy mają taki element sprężysty, że tak to nazwę Uszczelka głowicy w silniku benzynowym nie ma stopniowanej grubości
Zdecydowanie powinieneś przewiercić się przez cały profil i dać śruby przelotowe 4 × M10
Od wewnątrz załóż (nakręć na gwint) oring, tylko o mniejszej średnicy niż śruba.
Dokładnie to skodowski Magneton u nas brak częsci, ale można założyć Boscha lub przy niewielkiej przeróbce (górna śruba od napinacza) można zamontować alternator od Passat b5/Audi A4 1.6-2.0 benzyna.
Witam. Podpowie ktoś jak poluzować pasek rozrządu w a4 b6 fsi awa. Jestem zmuszony do wyciągnięcia wałków rozrządu do rozwiercenia śruby fazatora. Napinacz paska hydrauliczny. Z góry dziękuje za info.
Zawsze w D serii napinało się przez obrócenie wałem o jakieś 2-3 ząbki i dokręcało się śrubę napinacza. Tego nie napina się ręcznie (D seria do 2000r na pewno). Na 90% źle napięty pasek. Poszukaj jakiegoś manuala do tego modelu.
Czyli mogę np spróbować wspawać elektrodą nakretke do tej śruby urwanej? Gdzie tam miejsce na nakrętkę? Elektrodą "osmarkasz" wszystko w około. Gwintownik lewoskrętny i śruba z oporem czołowym (pewnie trzeba będzie zrobić na tokarce). Powodzenia. Dodano po 7 Nie używaj tych wykrętaków bo to syf.To tylko ci rozpycha śrubę na boki. Dlatego opór "czółkiem"...
Dzień dobry, Wczoraj kosząc traktorkiem Stiga Villa 16 hst (hydro) przy uderzeniu kosiskiem w drzewo traktorek przestał reagować na pedał gazu. Po szybkim wglądzie pod spód odkryłem, że wykręciła się śruba trzymająca napinacz paska. Zdjęcie w załączniku. Niestety po przykręceniu kosiarka nadal nie reaguje na gaz. Dźwignia, którą używa się w momencie...
Witam.Poszła nowa śruba i napinacz ktoś tylko wymienił sam pasek rozrządu a napinacz bardzo ładnie umył nareszcie renia chodzi jak powinna na początku trochę dymiła po dodaniu gazu ale jazda na trasę i prawie idealnie bardzo dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
Przy alternatorach Magneti Marelli są dwa sposoby luzowania napinacza (i generalnie dwa typy napinaczy) 1: należy poluzować dwie śruby imbusowe (trochę trudno je dojrzeć, najlepiej ściągnąć plastikowy fragment osłony paska klinowego, przykręcany do nadkola i podłużnicy) i później ustawić napinacz śrubą regulacyjną. 2. Jeśli nie ma tych śrub, to napinacz...
Przyszedł czas na wymiane paska w moim partnerze. Silnik 1,9D z klimą. To samo co w berlingach, scudo i innych osobowych. Nowy pasek identyczny, ten sam numer częsci, taka sama długość... tyle że nieco grubszy bo nowy Za cholere nie idzie skubańca naciągnąć. Jeśli założe go na wszystkie koła to aby śruba napinacza weszła na swój otwór to brakuje mi...
Witam, jak napiąć rozrząd w silniku 1.7 DTI (silnik Isuzu)? Autodata podaje: wszystko poskładać, poluzować śrubę napinacza, obrócić wał korbowy przeciwnie do wskazówek zegara o 60 stopni, dociągnąć śrubę napinacza. Oficjalna instrukcja Gates podaje: ustawić napinacz tak, żeby otwór pod imbusa był na godzinie piątej, dokręcić śrubę napinacza, założyć...
też można, myślałem nawet o zrobieniu pół-tulejki i wklejeniu jej poxipolem. Tylko najpierw muszę delikatnie wyprostować tę śrubę...
Panowie, sprawa Audi A6 C6 2.4 bdw 2005 rok. Już w tamtym roku rozłożyłem silnik, głowicę, dwie no i rozrząd. Miało to tak pięknie wyglądać czasowo, szybkie złożenie, a w realu "wyszło życie". Sprawa dotyczy rozrządu. Zapomniałem, gdzie które idą tulejki ze śrubami do którego napinacza (są krótsze i dłuższe). Jakiś schemat poszukuję. Gdzie które śruby...
Zdjęcie zrób jak to wygląda. Napinacz łańcucha rozrządu masz sprawny? Od spodu silnika są dwie śruby, jedna to spust oleju, a druga to od napinacza łańcucha, wykręć tą od napinacza i sprawdź jak się ma sprężyna.
Powodem nierównej pracy silnika był pęknięta śruba mocująca napinacz paska rozrządu. Nowy napinacz i chodzi jak nowy.
Witam, potrzebuję momentów dokręcania do silnika 1.5 blueHDI z 2019 roku, przy wymianie łańcucha rozrządu. Chodzi mi o śruby łączące kasetę wałków, przykręcanie kasety do głowicy, śrubę koła wałka rozrządu, wału korbowego, napinacz rozrządu, pompa wody, wtryskiwacze.
Kolega chyba zapomniał o kole rozrządu, kole/kołach wałka rozrządu, kole pompy wtryskowej(o ile taka występuje), sprężynach lub kpl. napinaczach, śrubach rolek, napinaczy itd. Nie przesadzajmy, kto w takim Kadecie wymieni wszystko, szczególnie na części markowej firmy? To będzie połowa wartości tego auta.
Po pierwsze to zobacz koło pasowe na wale, na przednim pasku rozrządu, czy jest dobrze ustawione a śruba dociągnięta! Jak kręciłeś wałem mogłeś poluzować, a wtedy... Po drugie, wycięcie w płetwie równolegle do płaszczyzny głowicy, ale mogłeś ustawiać na wałku obróconym o 180 stopni. Po trzecie koło zamachowe było na znakach, czyli pierwszy cylinder...
W chińczyku z leżącym cylindrem NIE. Powodem może być simmerring w pokrywce za kołem magnesowym, simmerring w zębatce wolnego koła rozrusznika, lub oring w pokrywce (na obwodzie podstawki). Pod tą śrubą, co niewłaściwie odkręciłeś znajduje się napinacz łańcuszka rozrządu. Mam nadzieję że złożyłeś go z powrotem i nie ruszałeś wałem korbowym kiedy był...
W zamienniku jest tylko rolka + napinacz + pasek + śruba wału korbowego. Wspomnianej szpilki nie ma. :)
Punkty 1 i 8, odnoszą się do dużych centralnych nakrętek. Jeśli chodziło o jakieś inne, to napisz o które. https://obrazki.elektroda.pl/8506119500_... 1. Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 200 Nm i poluzować o jeden obrót. – Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 50 Nm. ‒ → Zaznacz jeden dwunastokątny róg nakrętki linią -strzałką...
Jest możliwe że zerwało śrubę jeśli napinacz hydrauliczny został źle napięty./do tego jest specjalna procedura/.Jak nie miał świadomości i zrobił na max bez regulacji szczeliny to efekt masz.
Ja musiałem użyć szlifierki pneumatycznej i zeszlifowałem łeb śruby. Potem zdjąłem napinacz a pozostałość śruby wykręciłem szczypcami. Niestety uszkodziłem przy tym powierzchnię napinacza, ale i tak był do wymiany. Musisz to zrobić jakoś delikatnie żeby nie dotknąć kamieniem szlifierskim napinacza. Niestety w tych silnikach ładują tam takie płytkie...
A to przepraszam robiłem starszego lumpa bez zmiennych faz ta śruba to napinacz wkręcasz ją w obudowe rozrządu i trzpień popycha płetwe. Przed montażem wyciągnij środek z tego napinacza i zalej lekko olejem.
Pękła mi śruba przy napinaczu paska klinowego i nie bardzo wiem jak był przymocowany na maxa do obudowy czy z małym luzem na śrubie? Z góry dzięki za podpowiedź.
Witam Kompletny rozrząd (wraz z pompą wody) wymieniany 4000km temu Odkręciła się śruba mocująca napinacz paska rozrządu. Odpadł napinacz, wywaliło pasek, czego efektem jest uszkodzenie silnika. Ponieważ są spore koszty, chciałbym wiedzieć, czy i jaki błąd mechanik popełnił przy montażu (np. zły moment dokrecenia śruby, założona stara śruba zamiast nowej...
jutro zamówię drogą. Nowa wystarczy ustawić na blokadach i po krzyku czy trzeba będzie trochę przestawić kąt? Ustawiasz oczywiście statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - ale to jest myk-myk. Koło pasowe pompy jest przykręcone czterema śrubami do kołnierza wałka pompy i ma fasolkowe otwory. Kołek pompy (dwuśrednicowy) nie wchodzi w koło pasowe, ale w...
Pompa wody wymieniona, napinacz, nowa śruba. Blokadę mam, wal zablokowany w GMP, dodatkowo wymieniałem swiece i sprawdziłem czy tłok w górze. Blokada weszła na swoje miejsce.
Udało, się to zrobić bez rozpaławiania silnika i jego wyciągania z ramy. Pierwszym krokiem było ucięcie twardego druta o średnicy 4 mm. Nim spróbowałem namierzyć, czy otwór z gwintem jest nadal centralnie pod śrubą. wcześniej wykręciłem cały napinacz łańcucha. Po tym jak stwierdziłem, że otwór prowadnicy jest zlokalizowany centralnie, jakoś instynktownie...
W 2018 roku około 21000 pln brutto z robocizną. (Kpl. wałków, śruby niezbędne przy wymianie, napinacz łańcucha głównego i takie tam pierdoły).
Załatwione. Miałem przerwę wakacyjna ale dopiszę jak zakończyłem sprawę. Wymiana pompy wbrew pozorom nie jest taka trywialna. Może z tej przyczyny, że te pompy się po prostu nie psują. Wymieniłem moją ale faktyczna przyczyną była oczywiście awaria sterownika. Dopiero specjalistyczny warsztat był w stanie to zrobić. Tak czy inaczej jeśli ktoś faktycznie...
Klucz mam i o dziwo pasuje, ale cała zabawa z tym jest bardzo irytująca
Witaj! W moim mercedesie 190 wymieniałem napinacz bo był głośny. Śruby miały gwint prawy. Uderz w śrubę i puści. Pozdrawiam Miro.Nasz
Jestem po odbiorze auta. Okazało się -mam nadzieję że usterka nie powróci- że przyczyną był luźny pasek na napinaczu który powodował drgania i rozregulował 2 wtryski. Mechanik ustawił rozrząd i kąt wtrysków. Czy możliwe jest, żeby śruba trzymająca napinacz sama się poluzowała czy raczej przy wcześniejszej wymianie rozrządu ktoś musiał uszkodzić gwint?
Wszystko mam nowe napinacz,rolkę,śrubę . Chodzi mi dokładnie o ustawienie wału mam ten trzpień ale niewiem jak go zablokować.
Witam, Panowie jedno szybkie pytanie. Czy ktoś może się podzielić wiedzą z jaką siłą dokręcić napinacz łańcucha pompy olejowej. Przykręcany na 3 śruby. Nr napinacza 271 030 09 63. Mercedes C230 1,8 2005 rok. Z góry dziękuje .
Samemu też można napiąć metodą z trzonkiem, naciąga się trzonkiem, wtedy łapie klucz nałożony na przyrząd do uruchamiania napinacza, wówczas można puścić trzonek i dokręcić śrubę napinacza.
Już problem rozwiązany, pojechałem do mechanika i jest wszystko zrobione. Napinacz jest na sprężynie i wystarczyło kluczem 15 złapać za śrubę i podciągnąć napinacz a druga osoba musi założyć pasek klinowy.
Sorki że dopiero pisze,ale miałem ograniczony dostęp da auta-taka praca. Zdjęłęm pasek ale musiałem zdjąć alternator i odkręcić śruby mocujące napinacz. Założyłem krótszy pasek(6PK 1215) ale po naciągnięciu napinacza na maxa pasek ledwo wszedł(nawet lekko się uszczerbił) i miał delikatne wibracje.Myślę że jakbym założył delikatnie dłuższy(6PK 1225)...
Oczywiście, rozrząd na 100% ok, wszystkie kołki na swoim miejscu, poluzowane śruby kół pasowych i napinacz, potem napięty pasek, dokręcone śruby, wyjęte blokady, 8 obrotów wałem, włożenie kołków. Wszystko gra
No nie wiem, element z 35 to wskaźnik, jego lepiej nie pchać. Ja robię tak jak na filmie, wkręcem śrubę i potem łyżką wygiętą przez dźwignię pcham za ten wystający kawałek, aż wskaźnik najedzie na kropkę.
http://obrazki.elektroda.pl/7890755200_1... Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne...
Łańcuch do wymiany, to nie są tylko ślady po bicie, ale skrzywione ogniwa, jego napinacz pewnie będzie również zniszczony. Torx 12kątny 10, ktoś dokręcał głowicę i bit został w którejś ze śrub
Witam drogie grono specjalistów Pacjent seat altea 2005r skrzynia dsg od momentu strzelenia śruby napinacz paska rozrządu dzieją się cuda z samochodem i wiem że to staruszek i już czas na żyletki ale niestety jeszcze musi się pomęczyć, co do problemu z którym się zmagam i mam świadomość że nie ma nic wspólnego, raczej, z awarią rozrządu to to że skrzynia...
Witam tutaj masz momenty dokręcania dla mazdy 323 1.8 16V Momenty dokręcania -śrub głowicy77...83 N×m -pokryw łożysk wałków rozrządu11,5...14,5 N×m -pokryw łożysk głównych55...60 N×m -koła zamachowego98...105 N×m -kolektora ssącego19...26 N×m -kolektora wydechowego16...23 N×m -koła zębatego wału korbowego110...120 N×m -kół zębatych wałków rozrządu50...62...
Potrzebuję jeszcz momenty dokręcenia śruby dużego koła łańcucha rozrządu, śrub kolektora ssącego, śrub kolektora wydechowego, śrub listwy wtryskowej, śruby obudowy termostatu i śruby napinacza paska wielorowkowego? Może być schemat silnika z wyszczególnionymi momentami dokręcenia. z góry dziekuje za informacje.
Mało prawdopodobne aby nie było problemów .
Witam. Ukręciła się śruba napinacza paska M10. Śruba została w korpusie. Czy jest sposób na dotarcie do ukręconej śruby? Odwiercenie bez rozbierania całego auta /wyjęcie silnika czy aluminiowego wspornika? Pozdrawiam.
Na fasolkach musi być w środkowym położeniu. Odkręcasz śruby na fasolkach, ustawiasz napinacz i skręcasz fasolki. Ustawiasz aż nie będą na środku.
Witam, tam jest napinacz łańcuszka ( pod taką blaszką w kształcie rąbu) ale może ma np. zużytą sprężynkę, trzeba odkręcić środkową śrubę ze sprężyną i cienkim śrubokrętem ręcznie z wyczuciem dociągnąć łańcuszek.
Witam. Mam 3kW 1410obr/min, przełożenie 1:5, wałek podobny. Moja uwaga - zrób sobie to przełożenie na 2-3 paski uzębione. Mój pojedynczy ślizga ale bezproblemowo kilka m3 połupie zanim padnie. Lepsze mniejsze obroty świdra -lepiej robi robotę. Przyda się przełącznik prawo-lewo. Do cofania zakleszczonego klocka. No i konkretny napinacz np. śruba rzymska....
napinacz jest na dwie śruby mocowany.
Mimio ze po resecie pokazuje ze wałki i wał pokazuje ze adaptacja ok. Skoro adaptacja jest ok, to jedynie można uznać że czujniki masz dobre, ale nie wpływa to na ustawienie rozrządu i dopóki nie ustawisz prawidłowo rozrząd to błąd będzie powracał. Rozrząd był przy mnie ustawiany i tego walka nikt nie dotykal. Może i przy Tobie nikt nie dotykał, ale...
Dla potomnych. Śruba wału 50 Nm+90° Centralna śruba wałka rozrządu 60 Nm Śruby kół wałków rozrządu (3 sztuki na wałek) 10Nm Napinacz paska rozrządu 25Nm Rolka paska rozrządu 30Nm Nakrętka pompy wody w jednym manualu 50Nm w drugim 60Nm - ja przykręciłem 60Nm.
Potrzebny przyrząd Geates do pomiaru napięcia paska. Dodano po 2 Potrzebny przyrząd Geates do pomiaru napięcia paska. Same zdjęcia i opis raczej psu na budę, napinacz jest naprężany śrubą, a poziom napięcia odczytuje czujnik przyrządu.
Problem tkwi w napinaczu paska wieloklinowego. To znaczy kolego że za słabo napina pasek bo rolka napinacza była wymieniana ponieważ zatarła się i się urwała wtedy wyciągałem napinacz żeby wykręcić zerwaną śrubę rolki. i wkręciłem stary napinacz i nową rolkę może wtedy go jakoś wykrzywiło ??
między kołem pasowym na wale a na alternatorze jest rolka i to jest napinacz, regulowany ręcznie, przykręcony na 2 śruby
Tam nie ma nic z płynem. Szukaj wyżej, pompa wody, termostat, ew. z boku bloku śruba spustowa, lub któryś brok puścił
Z przodu masz dziurkę do blokowania (chyba fi 4mm), a odkręcasz od tyłu imbusem bodajże 8 mm. Jakich śrubek, z tego co pamiętam napinacz przykręcony jest jedną długą śrubą fi 8mm.
Nie mam praktyki z wymianą czujnika obrotów wału korbowego ale znam niepochlebne opinie o zamiennikach (niefirmowy czujnik). Elektronika - trop poszukiwań słuszny, powinno być wszystko sprawdzone + diagnostyka, ew. odczyty błędów. Z mojego doświadczenia - automatyczna skrzynia biegów łapała błędy pod wpływem drgań na nierównościach - przyczyna dosyć...
Mazda 6 2003 rok z 2.0 dieslem, wymiana pompy wody poezja, ze o śrubie od napinacza na imbus wykręcających się z gwintem nie wspomnę.
Coś nie tak z fazatorem i pogięte zawory lub wałki w głowicy przestawione o 180 stopni. Nie wiem jak tam pasuje Twoja blokada wałków ale te nacięcia w wałkach powinny być bliżej wału niż góry silnika. Czy przy odpalaniu były jakieś dziwne dźwięki? Najpierw włożyłeś blokady a później odkręciłeś śrubę na wale i napinacz czy blokady założyłeś po odkręceniu...
to jeszcze pytania o tzw. mikropasek czy tamten napinacz reguluje sie taką śrubą chyba 13stka, z zewnątrz czy jakoś inaczej i co ile trzeba wymieniać rolke i napinacz na tym pasku
OK dzięki. W razie jakbym napotkał jakieś problemy to się odezwę. Dodano po 3 OK, odkręciłem to. Faktycznie po odkręceniu tej śrubki wychodzi cały napinacz do góry. Na razie skleiłem to klejem do metalu. Jutro oszlifuję i zobaczymy czy będzie trzymało. Jeśli nie to kupię nowy napinacz... Jestem ciekaw, czy można kupić samą śrubę która mi się urwała?...
Przecież to koła zmiennych faz rozrządu one mają luz dopiero ciśnienie oleju je stabilizuje . Dajesz blokadę na wałki rozrządu (liniał od tyłu głowicy) zakładasz na wałki koła zmiennych faz i przykręcasz palcami śruby tych kół . Zakładasz blokady na koła , zakładasz pasek rozrządu , zwalniasz napinacz paska i dokręcasz koła odpowiednim momentem (oczywiście...
jaki napinacz jeśli idzie o paska wieloklinowego (alternator pompa wody wspomaganie)to w środku koła jest śruba typu TORX wystarczy zdjąć pasek i ją odkręcić.
http://www.stomilsanok.com.pl/upload_mod... Strony 60 i kolejne proponują kilka metod pomiaru. Nie ma możliwości przerobić mechanizmu ze zwykłą śrubą na automatyczny napinacz choćby ze sprężyną? Jak proponuje poprzednik gotowe napinacze to też wyjście, najprościej dodać układ z dodatkową rolką.
słyszałem że przy alternatorze jest śruba napinacza i tam coś trzeba dokręcić lub odkręcić Dodano po 2 ok dzięki za pomoc jutro spróbuje się z tym pobawić
Zdemontowałem napinacz, którego lekko podgrzałem i na prasie wcisnąłem tłoczek. Założyłem zawleczkę, następnie zamontowałem napinacz, zawleczkę wyjąłem i teraz jest tak że po napięciu paska tłoczek w napinaczu się nie cofa. JayRo, możesz zobaczyć, jaki jest moment przykręcenia prawej rolki, czyli T2. Autodata pisze, że 22 Nm, to by się zgadzało, gdyby...
W niektórych kosiarkach jest napinacz linki. Coś w rodzaju rzymskiej śruby. Może i w tej jest i może tam wystarczy wyregulować.
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
To nie jest wyłamane, wystaje śruba.
Witam mam problem z paskiem wieloklinowym mianowicie znajduje się tam dodatkowa rolka napinacza i 2 razy mi już pękła śruba. Czy ktoś zna przyczynę i czy jest ta rolka tam potrzebna? Będę wdzięczny za każda informacje.
śruba napinacz łańcuch wymienić napinacz rozrzadu napinacz pirotechniczny
parametry aluminium microsoft update health tools teamviewer linux
solar tracker wzmacniacz lampowy
Zablokowany bęben w pralce Whirlpool ładowanej od góry - koszty naprawy Jak zdjąć zębatkę z wału Tecumseh 11.5 KM?