Panewki Głowne Wał: Sruby moga zostac stare 1.45 NM 2.85NM Panewki Korbowodu: Sruby moga zostac stare 1.25 NM 2. 90 stopni Głowica: Nowe Sruby ! Maksymalna dlugosc srub 161 mm Etapy: 1.15NM 2.30NM 3.95stopni 4.95 stopni 5.95 stopni Pompa jezeli smog jest czysty i nie zaklejony to bedzie dzialac. Sprawdz Cisnienie oleju po zlozeniu ma byc 3,4 bar przy...
....ale czy tam powinno być napięcie? W urządzeniach elektrycznych to klasa ochronności określa jakie środki należy zastosować w celu zapewnienia skutecznej ochrony przeciwporażeniowej . Po to, żeby ewentualnie pojawiające się w różnych sytuacjach niebezpieczne napięcie nie stanowiło zagrożenia dla użytkowników. Zalecenie w instrukcji dotyczące połączenia...
Kluczem trójkątnym 7,5mm.
Od dołu prawdopodobne cieknie ci ze śrub mocujących pompę i zabierak, trzeba spuscic olej, odkręcić ta cała pokrywę od dołu, i wymienić o-ringi które sa na śrubach pompy i zabieraka
Może podkręcić śruby? Jakie śruby?
Cyknij migomatem ;)
Zasilanie jest z przodu pompy [śruba pionowa] Powrót jest z tyłu pompy [śruba pozioma]
Master z tym silnikiem tylko na tych trzech śrubach.
Proponuję sprawdzić ustawienie rozrządu na początek. Pozdrawiam. Dodano po 2 Dokręcenie centralnej śruby pompy.
Model samochodu bądź kod silnika.
Mogły sie pompy zatrzeć nieużywane, wyłącz je z gniazdka, zamknij zawory przy nich i odkręć od czoła dużą srebrną śrubę (potrzebny duży płaski śrubokręt), troszkę wody się powinno wylać, potem mniejszym płaskim pokręć w środku ośką, powinna się lekko kręcić, następnie przykręć tą dużą śrubę ale nie dokręcaj, popuść zawór od pompy aż ci woda wypłynie...
Wystarczy poluzować 3 śruby mocujące pompę (+ przewody do wtryskiwaczy) i regulować obracając pompą.
Czy ta pompa może działać w poziomie? Moja jak się urwała z linki i leżała na dnie studni kręgowej poziomo (pompowała wodę) to w środku w pompie pękła śruba.
To jest atmosferyczny kompensator przestawiacza kąta wtrysku. Możesz to lutować. Najlepiej zmienić na zwykłą śrubę od pompy DPA.
Poszukiwane momenty dokręcania śrub zębatki pompy oleju n43b16 https://obrazki.elektroda.pl/2727335100_...
Po pierwsze to zobacz koło pasowe na wale, na przednim pasku rozrządu, czy jest dobrze ustawione a śruba dociągnięta! Jak kręciłeś wałem mogłeś poluzować, a wtedy... Po drugie, wycięcie w płetwie równolegle do płaszczyzny głowicy, ale mogłeś ustawiać na wałku obróconym o 180 stopni. Po trzecie koło zamachowe było na znakach, czyli pierwszy cylinder...
Na pompie powinna być śruba od czoła pompy, wystarczy ją wykręcić i sprawdzić śrubokrętem płaskim czy się obraca. Do tego nie trzeba spuszczać wody z układu.
Musisz ustawić tak jak wyjmowales inaczej nieodpalisz
W aucie jest motorek 902.9: https://obrazki.elektroda.pl/8336621300_...
Na tej śrubie powinny być dwie podkładki miedziane. Śruba podkładka, oczko od rurki, podkładka i pompa. Śrubę dokręcasz z wyczuciem, gdyby paliwo jeszcze się pojawiło to puknij w śrubkę lekko młoteczkiem i ponownie dociągnij kluczem. Czasami przylgnia jest krzywa i podkładka musi się ułożyć.
W środkowej części pompy masz śrubę którą odkręcasz i możesz poruszyć wirnikiem .
na pompie możesz tylko poregulować obroty maksymalne i minimalne (kąt obrotu wałeczka, na którym osadzona jest dźwigienka dawki paliwa) i dawkę paliwa. a na jakim zakresie obrotów falują Ci obroty, na biegu jałowym, na biegu nominalnym, w średnim zakresie ??
Poszukaj oryginalnej śruby od pompy, wkręć i po temacie. Jeśli ten czujnik ulegnie całkowitemu rozszczelnieniu silnik stanie.
Silniki pojemności 1.0 mają ten czujnik w pompie wspomagania ,a dokładniej w śrubie łączącej pompę z przewodem wyjściowym z pompy. Zadanie -zwiększenie obrotów silnika przy max. skręcie na biegu jałowym.
ale pompiarz zamazał mi ceche Nie wiem o co chodzi...wałek blokujesz śrubą M8 a pompę dwiema śrubami M8 plus blokada wału a bardziej koła zamachowego prętem.....tak mniej więcej, według opisu programu...
Sprawdź śrubę trójkątną w głowicy pompy. Jest taka śruba w głowiczce pompy. Ale co ona ma za zadanie to nie wiem. Uszczelnienie głowicy wtryskowej. Często się rozszczelnia i wtedy głowica traci dawkę rozruchową.
Zmierz ciśnienie paliwa wewnątrz pompy lub wykręć zawór regulacji i sprawdź czy nie jest zablokowany. Zawór jest obok wejścia paliwa do pompy, trójkątna śruba.
Pompa przykręcona jest na 3 śruby . W pompie są podłużne otwory umożliwiające ruch pompą .Na przewody nie zwracaj uwagi [dopasują się ] przewodami dosuwasz do bloku to przyspieszasz zapłon ,odsuwasz opużniasz [poluzować ,docisnąć,przesunąć ,dokręcić]
(-) Próbowałem wykręcić pompę ale po odkręceniu 4 śrub pompa nie chce wyjść. Pompa wysokiego ciśnienia w silniku 2,2 dci jest napędzana dość nietypowo, gdyż poprzez przekładnię zębatą, a nie pasek lub łańcuch rozrządu. Dlatego odkręcenie 4 śrub nie wystarczy, aby pompę uwolnić. Należy przedostać się do czoła pompy WC do nakrętki i śruby mocującej koło...
Rusz pompę ( wirnik pewnie się nie obraca). Odkręć tą dużą śrubę od czoła pompy i wkrętakiem obróć wirnik pompy. Powinno pomóc.
Która z tych pomp będzie i jaką kupić żeby jakiś czas wytrzymała Pompę A, taka jak była oryginalnie. ile ma śrub pompa wody w tym modelu czy z niego kiedyś wykręcał. 3 sztuki. bo jedną wykręcę spokojnie Pozostałe zobaczysz jak zrzucisz rozrząd i osłony. Co do marki, nie polecę konkretnej, celuj w środkową półkę cenową.
Witam W tym silniku ustawia się na 2 stopnie za GMP (TDC, OT) Najlepiej pompę lekko dokrecić do silnika, luźne śruby na zębatce (widoczne) dokrecić i wyjąć Pompę zakręcić śruby i zamontować z powrotem.
Widze ze dowcipnie sie zrobiło to sprawa magicy wyglada tak auto wpadało non stop w tryb awaryjny predkosc obroty itd nie istotne tryb awaryjny po 10sekundach calkowita odcinka błąd p0251 Czyli pompa wtryski itd.Diagnoza pompa do regenaracji i wtryski i tu pojawia sue cos z czego tak wam wesoło MAGICZNA ŚRUBKA ze zdjecia przeprowadzilem regulacje tą...
"Pręt" ma lewy gwint. Młotek i klucz pomoże ale z założonym paskiem.
Tu nie poszalejesz z tą pompą dawkę możesz zmienić przez modyfikację softu w sterowniku . Te pompy nie mają żadnych śrubek którymi można pokręcić To nie mechniczna pompa .Wszyskie polecenia są wykonywane na drodze elektronicznej. Nie ma żadnych przestawień typu mechanicznego poza jednym a mianowicie jak ta pompa siedzi w audi czy passacie to zapłon...
Witam, mylisz się kolego, pompa może być zastana i to powód braku pracy, odkręć tę śrubę na pompie, podłącz ją do zasilania i energicznie mocno przyciskając zakręć wirnikiem w prawo za pomocą płaskiego śrubokręta, może pompa się obudzi. Pozdrawiam.
Proponuję zacząć od ruszenia pompy. Tzn odkręcasz śrubę odpowietrzającą na pompie i wyjmujesz ja w dziurkę wsadzasz płaski śrubokręt i ruszasz wirnikiem pompy obracając śrubokręt, następnie zakręcasz śrubę i włączasz kocioł. Prawdopodobnie kocioł się odpala (przynajmniej na ciepłej wodzie) ale jako że pompa stoi to i woda w nagrzewnicy stoi a jak stoi...
Nie, wczoraj sprawdzałem jeszcze raz szczelność filtra. I tym sposobem musiałem z niego spuścić paliwo. Nie zalewałem go odkręciłem tylko dolną śrubę pompy. Paliwo szybko poszło śrubą. Dosłownie może z 10-15 naciśnięć pompki i zalało cały układ z filtrem i pompą więc myślę że drożność ok.
Rolka powinna być z nową śrubą, a pompy kupowałem bez śrub.
Byłby ktoś mi w stanie zmierzyc dokładny rozmiar tej śruby? Zmierz suwmiarką średnicę otworu a następnie grzebieniem do skoków gwintu skok i będziesz już wiedział jaka śruba jest ci potrzebna.
Pompa oleju 8 Nm. Napinacz rozrządu 20 Nm, rolka 25 Nm, śruba centralna koła pasowego 95 Nm + 30° + 15°.
Odkręcając śruby pompy mocno napiera jakaś sprężyna.Czego mogę sie spodziewać po odkręceniu i wyjęciu?
Witam. Najlepiej jest to odpowietrzyć na śrubunku za pompą, no chyba że posiadasz tam jakiś zawór serwisowy. Pozdrawiam.
Musisz zdemontować pasek klinowy wraz z jego napinaczem , w otworze po napinaczu odkręcisz nakrętkę koła zębatego pompy i ściągaczem uwolnisz koło zębate od pompy , uprzednio odkręcając śruby mocujące pompę do bloku . Sciągacz można kupić na Allegro lub dorobić , podczas montarzu zwróć uwagę na klin aby dobrze trafił , po zamontowaniu pompy przy pomocy...
Witam Jak w temacie, pompa VP44 po regeneracji, gdy skręcę koła rozrządu na pompie nie mogę obrócić silnikiem, po oględzinach wyszło, że koło rozrządu zaczepia o łby śrub którymi jest przykręcona pompa. Regenerowłem swoją pompę, oczywiście wcześniej było ok. Wygląda na to, że przesunięte jest koło na pompie albo cały wałek, tylko pytanie czy to jest...
1. ustawiamy wał (koło pasowe) i wałek rozrządu na znaki odpowiednio 0° na kole pasowym i na znakach na wałku rozrządu i stopie wałka. Znaki muszą się pokrywać!!! Jeśli się nie pokrywają to albo łańcuszek jest już strasznie wyciągnięty albo obciął się klin. 2. przekręcamy wałem zgodnie ze wskazówkami zegara i ustawiamy na 15° (15° po OT (GMP)) 3. odkręcamy...
Potrzebne mi momenty dokręcania śrub. Auto: Polo 6N2, rocznik 2001.03, FL, HB 3D, 55kW/75KM 1390cm3, wersja z ABS, klimą i wspomaganiem, skrzynia manualna, felgi 14" 1. Piasta koła przedniego (śruba przegubu zewn.) 2. śruby sworznia wahacza 3. śruba końcówki drążka 4. docisk tarczy sprzęgła 5. śruby montażowe napinacza paska rozrządu 6. śruby montażowe...
Nie ma w środku żadnego filtra . Odkręć pompę i rury i spróbuj" wytrzepać " śrubę przez otwory w obudowie pompy . Jeżeli nie zablokowała się o wirnik i jest "w jednym kawałku" , to nie będzie potrzeby rozbierać pompy
Odkręcasz układ wodny z góry i pokrywę (2) gdzie jest 6 śrub . Odkręcasz mocowanie kabla i zdejmujesz górę Z boku masz pokrywkę (19) na zaczepy a pod nią 4 śruby .
Bo go w kotle nie ma... Powinien być zainstalowany na powrocie instalacji. Co do pompy, odkręć dużą śrubę po środku korpusu pompy i w otwór wsuń duży, płaski wkrętak. Na wałku jest nacięcie. Spróbuj zakręcić wałkiem pompy.
czy regulator ciśnienia jest pod 4 śrubami na górze pompy
Z tego co widzę na fotografiach można spróbować to pospawać cienką elektrodą np 2 mm i małym prądem. Żeliwo jest stopem trudno spawalny więc trzeba zastosować specjalne elektrody do żeliwa. Są dwie metody spawania żeliwa na zimno i na gorąco, kiedyś spawałem korpus maszyna elektrodą do żeliwa na gorąco.
W instrukcji skf napinacz paska rozrządu dokręca się niby 25 nm. Jakim momentem powinno się dokręcić śruby pompy wodnej ?
Która śruba mocująca pompę ma się z czym pokrywać przy ustawianiu ??
Podobnie jak w DORADO Synchronizacja pomp wtryskowych metodą temperatur gazów wylotowych 1 - Rozgrzać silnik do temperatury roboczej. 2 - Usunąć śruby na dole ucieczki. 3 - Określ biegu jałowego (700 obr / min). 4 - Wstawianie sondy termometr cyfrowy do kolektora wylotowego otworu 5.9030.667.4 odpowiadającego pierwszego cylindra i pozwolić, by temperatura...
w tych kotłach są dwa różne zawory bezpieczeństwa. Pierwszy typ z gałką i drugi z dźwigienką. Ten z gałką możesz spróbować przekręcić, przy drugim typie podnieś stalowy trzpień do góry. Inna metoda na spuszczenie wody z kotła to plastikowa śruba obok pompy.
Musisz odkręcić kolektor ssący. Przychód i powrót od pompy. A następnie trzy śruby mocujące pompę i wysunąć.
Elektryk2000 masz rację-sorry A więc kupiłem PC Używane od forumowego Kolegi. Zwór to Honeywell TLe(x) ze stałą dyszą z możliwością regulacji przegrzania. Ktoś ma doświadczenie z tym zaworem? Ta śrubka na imbus 6 to jest jako osłonowa? a w środku druga do regulacji.Pytam bo nie mogę ruszyć tej imbusowej(Na tzr była jeszcze plomba,zółty kleks farby na...
Tak. Śruba służy do odpowietrzania tulei pompy.
Do niczego nie służy. Zaślepka.
Więc tak : wymontowujesz rurę powietrza doładowanego od intercoolera do kolektora ssącego, następnie zdejmujesz 3 lub 4 (nie pamiętam dokładnie) zaczepy sprężyste górnej plastikowej osłony paska rozrządu i zdejmujesz tę górną osłonę, luzujesz 2 z 3 śrub zewnętrznych koła pasowego pompy wtryskowej, zakładasz klucz (najlepiej oczkowy) na środkową śrubę...
Zalej pompę wtryskową paliwem przez otwór w który jest wkręcona śruba przelewowa od powrotu, na samej górze.
Jeśli chodzi Ci o to o czym ja myślę to nad każdą sekcją masz oddzielny zawór który utrzymuje ciśnienie na przewodzie. Później jedynie to z tyłu pompy na śrubie zaworek zwrotny. Żadnego innego nie kojarzę.
Wygląda, że hydrofor się zapowietrza... Nalezy sprawdzic zawór zwrotny przed hydroforem. Dodatkowo bym odpowietrzył pompę, śruba na końcu korpusu, pionowa, zaraz przy rurze wejściowej.
Sprawdż czy obraca się pompa, odkręć srebrną śrubę i sprawdż czy obraca się oś wirnika.
Kolega nawet nie wie , czy filtr na instalacji posiada... Zacznij od wykręcenia dużej śruby na środku korpusu pompy i sprawdzenia , czy wirnik się obraca.
Awaryjne opuszczanie jest za pomocą śruby przy pompie hydraulicznej. Wstaw najlepiej tabliczkę znamionową tego wózka, będzie łatwiej.
Witam,reklama dźwignią handlu taka rzeczywistość:D.A zawór musisz wkręcić w pompę olejową w miejsce śruby drążonej mocującej rurkę która idzie od pompy na magistralę.Czyli micha w dół i do roboty.
jutro zamówię drogą. Nowa wystarczy ustawić na blokadach i po krzyku czy trzeba będzie trochę przestawić kąt? Ustawiasz oczywiście statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - ale to jest myk-myk. Koło pasowe pompy jest przykręcone czterema śrubami do kołnierza wałka pompy i ma fasolkowe otwory. Kołek pompy (dwuśrednicowy) nie wchodzi w koło pasowe, ale w...
Witajcie, kolego na tej pompie patrząc od czoła , przy tej śrubie odpowietrzającej wirnik powinna być tabliczka z danymi pompy. Trochę mało napisałeś o instalacji, czy to jest jeden poziom i ile grzejników bo to jest ważne, pozdrawiam.
Do szybkiego i skutecznego odpowietrzenia pompy polecam : Gwarantuje że zrobisz to na pewno dobrze
Witam. Również przyłączam się do Kolegów żeby pompę oddać w odpowiednie ręce i ją ustawić. Ale jak Kolega chce to podpowiem jak to można zrobić. W połowie długości pompy od zewnętrznej strony jest taki mały dekielek bodajrze przykręcony na dwie śruby. Trzeba ten dekielek odkręcić (wyleje się trochę paliwa z pompy). Następnie tak obracać pompą (w tym...
Jak już zamkniesz zawory pompy to odrazu sprawdź filtr. Potem po przekręceniu pompy i odkręceniu zaworów i gdy włączysz piec to płaskim śrubokrętem musisz poluzować środkową śrubę w pompie, w ten sposób ją odpowietrzysz. Śrubę możesz nawet wykręcić całkiem i w ten sposób również wzrokowo lub wkładając delikatnie w otwór śrubokręt zobaczysz czy kręci...
W tej pompie są łożyska ślizgowe, po odkręceniu 4 czterech imbusów musi się dać rozebrać. Tej śruba po środku nie musisz wykręcać.
Witam. Zapłon można regulować na pompie wtryskowej, Jeżeli po zluzowaniu trzech śrub delikatnie przechylisz pompę w kierunku do silnika to przyspieszysz zapłon zaś w drugą stronę od silnika to go opóźnisz. Z mojego doświadczenia podejrzewam że masz za wczesny zapłon, albo motor bierze olej czyli ma słabą kompresję . Może też być popękana głowica. Powodzenia.
Więc napięcie dochodzi. Sprawdź czy pompa się niezastała. Odkręć odpowietrznik (ta duża śruba) i poruszaj wirnikiem. Kapiącą wodą się nie przejmuj. :wink:
Sprawdź czy na przewodzie paliwowym powrocie z pompy jest wkrecona śruba-zawór z napisem OUT i czy jak silnik pracuje idzie paliwo na powrót.
do ustawienia tego rozrządu wystarczy suwmiarka na wałek i śruba m8 do blokady pompy pozdro
Jakiś syf został w pompie i tyle. Można spróbować powietrzem przedmuchać ale nie wiem czy coś da. Z tyłu na głowicy pompy masz przykręcony dekielek a pod nim jest pompka wstępna. I najpewniej na niej coś siedzi. Zapomniałbym, próbowałeś z odkręconym zaworkiem na powrocie? Czyli bez tej śruby?
Jestem po operacji wiec opisze może komuś się przyda. Znalazłem opis czynności na forum mondeo ale był dość ciężki do zrozumienia. Ściągamy przewody podciśnieniowe z elektrozaworów oraz z egr, następnie odkręcamy zaworki widoczne na przodzie , klucz 10. Wyciągamy akumulator i odkręcamy puszkę od filtra powietrza (tylko dla lepszego dostępu) Odkręcamy...
Odkręć śruby na obwodzie pompy bo może coś wpadło między obudowę pompy a wirnik.Po odkręceniu boku obudowy pompy obróć wirnikiem pompy.Nie znamy typu pompy bo pompy tego typu w korpusie mają wlew oleju który smaruje przeważnie dolne łożysko pompy wraz z uszczelnieniem.
Tak jak kolega. Stawiam na blokadę pompy. Odkręć na pompie za pomocą dużego wkrętaka dużą śrubę i zgodnie ze strzałką na pompie odblokuj pompę przekręcając wirnik.
To nie takie proste jest. Stara śruba może nie uszczelnić prawidłowo i nie zapali. Na śrubie jest stożek do zgniatania. Za mocne dokręcenie zniszczy głowicę pompy. Moment dokręcenia to 75 Nm. A najlepiej kupić nową śrubę trójkątną.
Regulacja dawki paliwa.
Witam Na boku pomp jest sruba z taką owalna podlkadka,na klucz o ile się nie mlę 15. Odkrecasz te śrubę i kręcisz wałkiem pompy aż w tym otworze zobaczysz odciśnięty ślad od końcówki tej sruby.ustawiasz otwór i znak centrycznie względem siebie. Zsuwasz podkładkę i wkręcasz srubę dość mocno i masz pompę ustawioną na zero. Cały rozdząd ustawiwasz na znaki....
Nie musisz zdejmować paska rozrządu by wyregulować kąt zapłonu. Pompę blokujesz bolcem, luzujesz śruby na kole pasowym pompy obracasz wałem korbowym, najlepiej robić w dwie osoby . Te silniki trzeba dobrze ustawić, jeżeli grzebałeś coś przy rozrządzie to zimne dni weryfikują poprawne ustawienie kąta wtrysku. Ale sprawdź najpierw kompresję czy tam coś...
Patrząc na pompę zamocowaną na silniku,pomiędzy śrubami od wolnych i maksymalnych obrotów jest śruba z kontrą na której jest na gwincie zaciśnięty pierścień(ograniczający jej wkręcanie).To właśnie śruba od dawki paliwa,czym więcej wkręcona tym większa dawka.Śruba w oryginale jest zaplombowana i zasłonięta plastykowym korkiem.
Byłam u pompiarza :) Jutro jade na uszczelnianie :) koszt 80 zł ale nie powiedział co i jak tylko że pół godzinki i bedzie zdrów :)
Wyczyść też filtr przed pompą. Pompę odpowietrza się tą dużą śrubą na śrubokręt płaski. Trzeba ją na chwilę poluzować na pracującej pompie.
Odkręć śrubę uszczelniającą z pompy i rusz ręcznie jej wirnik. Pewnie się zastała. Na przyszłość : nie wyjmuje się wtyczki z gniazda, wtedy automatyk a raz na dobę rusza pompę, by ta nie zgnuśniała. Sprawdz też filtr na powrocie co. pozdrawiam
Masą na silnik sprawdź, w tym gnioce szła (o ile dobrze pamiętam) pod jedną ze śrub mocujących pompę wody. Oj dawała po tyłku nieźle.
Spróbuj odpowietrzyć pompę [ na pompie jest srebrna śruba którą należy poluzować wypuścić powietrze ].
Zmostkuj te 2 duże śruby kluczem.
Wykręć dużą śrubę na środku korpusu pompy. Może polecieć troszkę wody - nie przejmuj się. Wirnik się pewno nie obraca. Spróbuj mu pomóc śrubokrętem lub kombinerkami. Mam ten sam problem z moimi pompami co roku - dotychczas zawsze to pomagało.
Koło zamachowe blokujesz koło rozrusznika ( narzedzie Fiat nr 1860863000), do wałka rozrządu stosujesz śrubę 8mm, do pompy 2x śruba 8mm
Można też odpowietrzać na pompie - popuszcza się śrubę która jest centralnie na pompie.
Ustaw wał 15 st. po OT, czyli na OT i jeszcze kawałek zgodnie ze wskazówkami zegara na 15 st. I w tej pozycji odkręć korek z boku pompy wtryskowej, ukaże się wypust na wałku pompy i musi on być dokładnie na środku otworu, w celu regulacji musisz poluzować śruby pompy. 3 z przodu, jedna z tyłu - trudno dostępna. I potem kręcisz imbusem tym do ustawiania...
To jest pompa bez turba. Będziesz miał problem z wyregulowaniem dawki. Albo będzie słaby, albo będzie dymił. Tak to jest śruba regulacji dawki. Ty potrzebujesz pompy jak na zdjęciu, ale Bosch nie robił takiej pompy do Forda 1,8 TD. Tylko i wyłącznie Lucas.
w którym miejscu jest ten oring? Między silnikiem a samą pompą.
Witam !!! Na pompie od strony rozrządu jest dźwignia ze śruba M6 popuść nakrętkę kontrującą i wykręcając zmniejsz obroty do oczekiwanych. Jeśli nie poradzisz zrób foto pompy. POMOGĘ
służyć śruba pompa junkers pompa śruba śruba noża
radio kondensator trzeszcz pralka bosch produkowana rosji czarny ekran lenovo laptop
płytka spawarki naprawa płytka spawarki naprawa
Porty USB w Citroen C3 2024: Możliwości i Funkcje Czy statecznik metahalogenowy działa z lampą rtęciową?