Proponuję zmienić ustawienia "próg zmiany mieszanki" z 0,391(mieszanka uboga) na conajmniej 0,45. Pozatym zmieniłbym "rodzaj TPS" na malejący. Jeżeli teraz przy przełączeniu na gaz wyczuwalne jest szarpnięcie to powinno zniknąć, bo przełączenie na gaz bedzie przy zmniejszających się obrotach (praktycznie zawsze przy zmianie biegu). Przy regulacji należy...
Śruba 1 - służy do spuszczania "śmieci" z parownika Śruba 2- regulacja obrotów biegu jałowego. Elektromagnes - podłącz do filtru gazu. Co jest z drugiej strony parownika? Nie ma drugiego elektromagnesu? Trójnik jest potrzebny regulujesz dawkę gazu podciśnienie nie jest potrzebne
NO, jeśli masz mozliwość podłączenia testera pokazującego położenie attuatora, to nie musisz się męczyć! Ogólnie w regulacji reduktora chodzi o to, aby uzyskać jak najbardziej liniową charakterystykę pracy attuatora w stosunku do podciśnienia na kolektorze ssącym. Jeśli attuator musi za każdą zmianą podciśnienia zmieniać położenie, to będą straty gazu...
może masz sztywną membranę w parowniku lub uszkodzona śrubę od regulacji w parowniku (ukręcona mosiężna śruba zakończona szpicem)
Ta śruba przy parowniku jest do regulacji biegu jałowego.
Mam opla astrę 1,4 z 93',na wtrysku jednopunktowym.W pewnym momencie samochód zaczął "palić" niesamowicie dużo ok 40 l LPG na 200 km.Co się okazało :"wina" częściowo była po mojej stronie: należało natychmiast/albo jeszcze szybciej/wymienić FILTR POWIETRZA.Drugą sprawą była sama regulacja przy parowniku/chodzi o śrubę/wkręt/patrząc od góry na parownik...
Jeżeli twoja instalacja nie posiada komputera, czyli masz instalację I gen (zwykły przełącznik) to pomiędzy parownikiem, a mikserem masz śrubę do regulacji. Tam musisz wyregulować.
Witam Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach. Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca...
Jak sp...li instalację to tak będzie, w końcu zaingerowali w czujniki ECU benzyny. Jeśli faluje na gazie to źle go wyregulowali i "aktuator" (silnik krokowy na wężu parownik kolektor) zuboża i wzbogaca za bardzo mieszankę. Prawie w każdym "zagazowanym" słychać to po pracy silnika ale nie powinno widać na obrotach. LPG do regulacji (zmiana granicznych...
Witam.Czy ktoś wie ile obrotów śruby trzeba zrobić od zakręcenia, żeby można było zacząć regulację?
Śrubę właśnie mam i myślałem żeby wymienić kompa na staga ac 100 żeby sterować sobie ustawieniami gazu z kompa, więc narazie nie będę kupował kompa, pozostaje regulacja śrubą.
Witam, szkoda że nie napisałeś jak zachowuje się autko na benzynie, bo właściwie należałoby zacząć od ustabilizowania pracy w tym trybie. Ale z objawów które opisałeś wygląda że silnik dostaje zbyt małą dawkę paliwa/zbyt ubogą mieszankę przy ostrzejszym przygazowaniu. Zakładam że masz instalację gazową na zwykłym reduktorze i mieszalniku z silnikiem...
Nie wiem jaki masz parownik. Musiałbyś poszukać na forum jak się reguluje Twój parownik, w niektórych parownikach są dwie śruby regulacyjne. U mnie w poldku był Landi (fotografia jego była na tym forum) i w nim do regulacji była taka wystająca śruba. Regulację parownika (np po jego całkowitym rozebraniu) przeprowadzałem w ten sposób: na króciec na wąż...
Właśnie.Czy ktoś może mi wytłumaczyć po co wymieniać membramę jeśli jest dobra t.z. szczelna i działa według mnie poprawnie.Czy to nie jest tak że jedynym lekarstwem Gaziaży jest wszystko wymienić na nowe,a potem to się wszystko ułoży? Pozdr Dodano po 7 Jeszcze jedno pytanie odnośnie tego parownika. Wjaki sposób są regulowane wolne obroty w tym parowniku.Czy...
Kiedyś miałem taką instalację. I z tego co się orientuję to: 1. Faktycznie spust czarnej mazi (zanieczyszczeń) 2. Regulacja mieszanki, w prawo (zgodnie ze wskazówkami zegara) mieszanka bogata, oraz w lewo (przeciwnie do wkazówek zegara) mieszanka uboga. Zwykle regulowałem to tak, że na jałowym biegu kręciłem tą śrubą w prawo póki silnik nie zacznie...
Mam Poloneza Caro Plus i ostatnio przy jeździe na gazie po zdjęciu nogi z pedału gazu gaśnie. Czy przy parowniku jest jakaś regulacja biegu jałowego? Po co jest śruba w środku pokrywy parownika znajdująca się od strony silnika? Regulacja tą śrubą nic nie daje. Instalacja gazowa firmy Bedini (niestety).Silnik z wtryskiem jednopunktowym.
-5/35 masz 10,5kW, czyli dla mniej więcej B0W35, czyli u ciebie brakuje ok 2,5kW wydajności. Co do parownika to daj śrubę regulacji TZR na 3/4 lub 1 obr w lewo. Na skraplaczu masz 7K delty, powinno być ok 1K. Ustal dlaczego, my możemy tylko gdybać. Ilość czynnika, wielkość skraplacza, azot, kamień, lewy czynnik.
WITAM Ostatnio kolega pomajstrował przy moim parowniku teraz strasznie dużo samochód pali, chciałbym powrócić do regulacji fabrycznej tzn. ile obrotów ma być wykręcona śruba na imbus i ta do regulacji w palcach ?????????????? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Dokręć nieco śrubę regulacji czułości membrany na parowniku najlepiej rozgrzej motor i wtedy pokręć śrubą czasem wystarczy mniej niż 1/4 obrotu by poczuć różnicę zapamiętaj pierwotne położenie by w razie czego ustawić ją tak jak była.
Witam, Posiadam sterownik Bingo-M i napotkałem problem po wykonaniu regulacji zgodnie z instrukcją (tryb nauki i regulacja śrubą na parowniku), mianowicie silnik strzela przy nagłym przyspieszaniu. Samochód to punto z silnikiem 1.1 mono-wtrysk, instalacja mikserowa, parownik zavoli 1/2A.
Srubą na imbus raczej się nie kręci , ale jeśli juz jej pozycja została zmieniona i właściwie nie wiadomo jak ją ustawić to zrób tak : 1. w parowniku śrube do regulacji wolnych obrotów wkręć do końca 2. śrubę na imbus wkręć do końca 3. zdejmij silniczek krokowy lub reczny register z rury którą podawany jest gaz z parownika do mixera 4. podaj +12V na...
można i nawet lepiej z tego względu że się nigdy nie zapowietrzy minusem jest zwykle trudny dostęp do śrub regulacji i chlapanie błotem na parownik
Ciśnienie gazu po dodaniu buta spada poniżej 0,3 i przełącza na benzynę. Ciśnienie map skakało koło 0.27-0.28 Ciśnienie robocze wynosiło czasem 0.7 czasem 1.5 kręcenie śruba do regulacji na parowniku nie wiele dawało. Co może być przyczyną ?
o ile dobrze pamiętam ten system to są dwie regulacje: na parowniku śruba to jest skład mieszanki dla wolnych obrotów i regulujesz tak: zdejmij wąż z mieszalnika , wsadz do gara z wodą i tak kręć srubką az bąbelki gazu nie będa lecieć- UWAGA1 zapewnij otwarcie zaworów gazu na butli i na parowniku(podaj 12volt) UWAGA 2 LPG jest wybuchowy więc na wolnym...
na parowniku jest śruba do regulacji wolnych obrotów zaznacz kreskę i odkręć ćwierć obrotu (można ją wykręcić całkiem przy liczeniu obrotów gwintu i umyć w benzynie) ale pewnie kończy się membrana tegoż parownika
Jak masz dobrze ustawiony register to daj mu spokój skoro go nie ruszałeś . Kręciłeś natomiast tą moletowaną śrubą ze sprężynką wszyscy mówią że to jest śruba wolnych obrotów a tak naprawdę to jest śruba czułości membrany i ma ona wpływ na mieszankę w całym zakresie obrotów : Dokręcasz mieszanka uboga aż do gaśnięcia silnika bo gazu za mało by mogło...
Wyjaśnijmy kilka kwestii. W samochodzie z gaźnikiem i instalacja LPG najpierw ustawiamy silnik do pracy z benzyną. Zakładam że u Ciebie jest to już zrobione bo opisujesz że jazda na benie to sama przyjemność. Zanim zabierzesz się za jakiekolwiek regulacje sprawdź stan filtra powietrza i gazu - WAŻNE !!! tu może tkwić Twój problem. Gaz w Polsce jest...
Niestety nie miałem takiego parownika, więc bazuje z netu. Jeżeli membrana została wymieniona dobrze to nie przepuści w miejsce podciśnienia lpg. Zdejmij drugi koniec odpala auto, daj jakąś piane na zdjęty wąż, będziesz wiedział czy przepuszcza. Zapach gazu jest w takcie jazdy Jak dla mnie tłumaczy to post #3, nie koniecznie musi być w podłodze, może...
Witam kolegów. Może ktoś z Was jest posiadaczem Corsy C z instalacją gazową sekwencyjną. Czy dochodzi do tzw. wystrzałów podczas jazdy na gazie. Proszę o Wasze uwagi dotyczące eksploatacji auta z instalacją sekwencyjną. Do chwili obecnej posiadałem Corsę B ze zwykłą instalacją gazową. Po 80 tyś. eksploatacji nie było problemów z tym gazem poza koniecznością...
Witam. Ja ustawiam sobie instalację w oparciu o sygnał sondy lambda. Miałem za duże spalanie po wymianie filtrów i regeneracji parownika. Spowodowane to było zbyt dużym otwarciem na śrubie regulacji dawki gazu na wolnych obrotach (na parowniku). Teraz mam dobrze ustawioną na wolnych obrotach (lambda w połowie) i więcej otwartą śrubę regulacyjną na wężu,...
... Część reduktorów posiada dysze obiegu wewnątrz i nie podlega regulacji. (i tak jest najlepiej) Jest najlepiej pod warunkiem że silnik potrzebuje tyle gazu ile przewidział konstruktor parownika. Gdy silnik jest np dużo mniejszy od ,,modelu teoretycznego" to albo robią się jaja z regulacją alb przepala więcej gazu, szczególnie w warunkach miejskich.
szanowny kolego. Ale jaki parownik wstawiłeś teraz? czy masz dwie regulacje? jedna to duża śruba a druga to mała (bajpas) to jest ważne bez tej informacji nie mam możliwości ci udzielić pomocy. Nazwa i model jest na parowniku. Jestem pewien że jest to zła regulacja napięcia membrany. podaj model to pomogę.
Witam Jeśli dobrze zregenerowałeś reduktor to jest szansa. Oczywiście 1 generacje powinno sie regulować przy użyciu analizatora spalin, ale wstępną regulacje można przeprowadzić samemu. Trzymając wysokie obroty (ok 3000) regulujesz króćcem (śruba na wężu) obroty na słuch by były jak najwyższe nie przesadzając w żadną stronę. Tak samo na wolnych obrotach...
Obejrzalem dokładnie sterownik i okazuje się że tam jest VOILA plus a nie leonardo, przepraszam. Nie mam śruby na wężu tylko silniczek krokowy (który podmieniłem taki sam i nie było zmiany). Regulacja śruby na parowniku (od wolnych obrotów nic nie daje to tylko bieg jałowy). Byłem u gaziarza stwierdził że nie ma czasu w najbliższe dni, obejrzał jak...
Filtr powietrza był wymieniany. Świece wymienione 3 miesiące temu na NGK. Instalacja I generacji, parownik Tomasetto At 07 chyba. Regulacja na parowniku (są tam 2 śruby). Wstępnie sprawdzone przewody w nocy nie świeciły, iskry się nie pojawiały.
Do czego służy pokrętło przy parowniku?? Taką gaźnikową instalację reguluje się dwiema śrubami : ta na parowniku - obroty jałowe, ta na wężu z parownika do miksera - "przygazowany" do ok. 4-5 tys. obr. silnik nie powinien się dławić. Jedna regulacja od drugiej jest zależna. Jeśli dotykałeś tylko śruby na parowniku - nie musisz się bać nią kręcić -...
Instalacja gazowa jest szczelna. Dokładnie nie sprawdzałem jaki to model parownika, po zdjęciach mogę powiedzieć że to jest chyba Elpigaz Vega. Ma dwie regulacje, jedna śruba jest radełkowana, druga jest sześciokątna. Widziałem gdzieś na forum opis regulacji, tylko nie mogłem zrozumieć która śruba jest od czego. Może ktoś opisać regulację tego parownika?...
Cześć, mam problem z wolnymi obrotami na gazie w UNO. Problem wygląda tak: ustawiam sobie śrubą na parowniku wolne obroty, auto chodzi na gazie lepiej niż na benzynie, na luzie pracuje równo, normalnie ideał. Wszystko do czasu, wystarczy że silnik ostygnie i po uruchomieniu, nawet gdy silnik ponownie zostanie rozgrzany, nie trzyma wolnych obrotów na...
Wygląda że instalacja jest ustawiona na minimum zużycia. Niestety szanowny panie kolego jak się ma 2.0 pod maską to trzeba się liczyć z kosztami, a jak to jeszcze może kombi to w ogóle, masa przyspieszana, hamowana. Cudów nie ma. Jak się ma instalację parownikową bez regulacji składu sondą lambda to można wybrać albo dynamikę albo oszczędność albo trochę...
dotyczy postu MICHAŁ RYBKA- jest napisane nie zrozumiale dla mnie chodzi o śrubę na parowniku Pan miał chyba na myśli tą plastikową z boku a przecież parownik ma dwie śruby , druga to mosiężna wkręcona pionowo//na ile milimetrów ją wykręcić lub wkręcić? Dodano po 2 uprzejmie proszę o rysunek prawidłowej regulacji parownika LOVATO , żebym zwymiarował...
Niestety miałeś od początku rację - silnik krokowy się rozsypał. Wyleciała śruba z tłoczkiem z silnika i odcinała doplyw powietrza. Silnik swoje a tłoczek nic. Wlałem nieco kleju na gwint śrubki i tym pogrzebałem szanse na reanimację silniczka. Skleił się w środku na dobre i przestał wogóle współpracować. Właśnie sprowadzam nowy i myślę, że jutro będę...
A więc sprawa się rozwiązała - membrany w parowniku były już nieco sfatygowane a ilość opilkow w filtrze przechodziła pojęcie . Ale teraz pojawiło się następne zadanie po wymianie reduktora ... Wyregulowanie lpg . Jest to instalacja gazowa 2 generacji wyposażona w sterownik BRC JUST JUNIOR . Czy wie ktoś jak się za to zabrać ? Z tego co wyczytałem najpierw...
Witam W moim escorcie 1.8 zainstalowano gaz LO-GAS (2 generacji) w 2005 roku.Niedawno go kupiłem i juz mam problemy ponieważ pali 17litrów gazu w mieście.Mianowicie na rurze wlotu filtra powietrza zaciśnieto 2 opaski elektryczne poto aby mniej powietrza wchodziło do filtra.Przez to na benzynie auto źle działa ale na gazie dobrze.Po zdjeciu tych opasek...
No ja to rozumiem :) Ale na wężu doprowadzającym do miksera powinieneś mieć śrubę - nie krokowiec, tylko zwykły zaworek. Tak zresztą zrozumiałem to, że masz tam "ręczną regulację". Jeśli nie ma - to być może jedna z tych śrub na parowniku pełni te funkcję (bo u mnie są dwie, sprawdziłem)?Najlepiej spróbuj odczytać model z parownika i znajdź w sieci...
To jest parownik EMME GAS,śrubka przy zielonej nalepce to regulacja wolnych obrotow,śruba czułości znajduje się z czoła parownika 4cm nad lewym kolankiem wody.Śrubę czułości wykręć aby wystawała około 1cm a wkręć całkowicie śrubkę minimum wolnych .Ustaw w programie aby biegał na wysokich obrotach a wolne obroty ustawiasz na końcu.
Chciałbym się dowiedzieć do regulacji czego służy ta śruba w środku.Dziękuje za podpowiedż.
1. Filtr fazy ciekłej powinien być gdzieś na metalowym przewodzie. Myślę, że gdzieś w okolicach zdjęcia nr 2. Musiał bym zobaczyć szerzej. Natomiast filtra fazy lotnej najprawdopodobniej nie masz, Jeśli jest to na gumowym przewodzie z parownika do mieszalnika. 2. Obejrzyj dokładnie przewody do centralki. Wypnij wtyczkę i ją obejrzyj czy styki są ok,...
Jest i to spora. Śrubą jest do regulacji ciśnienia.
Witam Miałem to samo w swoim Seicento, u mine pomogła zmiana składu mieszanki po prostu wykręciłem śrubę regulacji wolnuch obrotów o 2 obroty (na parowniku)
Witam wszystkich posiadam reduktor Tomasetto 140hp II generacji instalacje lpg ze sterownikiem bingo s4. Chcę wstępnie wyregulować reduktor metodą bąbelkową, czytałem dużo o tym aczkolwiek niektórzy piszą że reguluje się śrubą od czułości membran, a niektórzy że bypas. Więc jak jest naprawdę, którą śrubą muszę regulować.
jeżeli możesz prześli mi link do programowania AL 700 czy na parowniku regulować srubą regulacji składu mieszanki,czy też można śrubą czułości membrany
witam mam problem z odpowiednim wyregulowaniem nowego parownika BRC tecno 100 problem dotyczy regulacji czułości membrany parownika (śruba na inbus ) Proszę o dokładna poradę jak to zrobić aby spalanie gazu nie było za duże. Instalacja gazowa II generacji, Bingo S,
na reduktorze masz 2 śrruby regulacyjne: górna służy do regulacji stałej dawki gazu a dolna do dawki gazu na wolnych obrotach. Poza tym jeżeli twój wóz (napisz co to za wóz) ma sondę lambda to powinieneś mieć komputer sterujący dawką gazu za pomocą silnika krokowego znajdującego się na rurze łączącej reduktor z mikserem. Jeżeli nie ma tam silnika krokowego...
Czyli jest silniczek krokowy do regulacji dawki, a nie tylko śruba... bo jak "silniczek" (attuator) jest zastąpiony śrubą, to i cały sterownik jest zbędny. Jak sterowanie wtryskiwaczy benzyny jest odcięte, a zasilanie elektrozaworu na butli i przy parowniku jest włączone, to cała instalacja musi działać, bo to zwykły gaźnik jest i żadnej elektroniki...
nicole 49. to jest śruba, która też służy do regulacji wolnych obrotów ale trzeb ją tak ustawić że parownik puszcza minimalną ilość gazu. Śruba "po przeciwnej stronie" jak piszesz, służy do dalszego wyregulowania wolnych obrotów. Te dwie śruby decydują o pracy silnika na wolnych obrotach i płynnym przejściu silnika z biegu jałowego na wyższe obroty.
Cześć. Mam w samochodzie (Ford Sierra gaźnikowy) zamontowany reduktor Lovato, instalacja oczywiście pierwsza generacja. Od pewnego czasu samochód ma coraz większe problemy z przyspieszaniem w zakresie niskich-średnich obrotów. Reakcja na naciśnięcie gazu jest z opóźnieniem, tak jakby silnik był zalewany gazem - buczy zamiast przyspieszać. Na obrotach...
Z tego co ja wiem to śrubki numer '1' nie powinno się ruszać powinna być wkręcona do oporu. Całą regulację przeprowadza się śrubą '2' tą plastikową i registrem na przewodzie gazowym.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Znalazlem na tej stronie jak ma byc wyregulowany ale troche sie roznia te parowniki i nie wiem czy ta sruba na imbus koło tej drugiej to ta sama co na tamtym 2 sruba tez na imbus Dodano po 7 widze ze trzeba pełnymi zdaniami pisac na wezu miedzy parownikiem a gaznikiem jest tylko śruba do krecenia w...
Witajcie. Piszę z prośbą o poradę w wyeliminowaniu błędu podczas jazdy ''Bogaty wydech'' na gazie. Check zapala się najczęściej w trasie, nawet kilka razy na odcinku 15km. Po podpięciu komputera jest to błąd P0170 ''Bogaty wydech". Mam zamontowany parownik BRC TECNO 100 kW. Instalacja na tzw 'śrubę' czyli bodajże I gen. Wyczytałem że od regulacji mieszanki...
Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem...
Cześć Tak wiem temat wałkowany 100x i użyłem nawet funkcji szukaj. Wstęp: założyłem zestaw naprawczy, parownik jakiś czas potem leżał na półce. Mam 1 dużą śrubę między parownikiem a gaźnikiem mała śruba - regulacja biegu jałowego imbus - napięcie membrany Idąc za instrukcją: - wąż zamiast do mixera jest włożony do słoika z wodą - Cewki mają zasilanie...
plastikową szarą śrubą reguluje się wydatek gazu a mosiężną wzbogaca mieszankę na biegu jałowym. Gdzieś na elektrodzie jest dokładny opis regulacji. Miałem już dwa parowniki LOVATO i zawsze wyglądaly jak na zdjęciu (miały tylko inne krućce od płynu - kątowe)
Instalację masz jakiej marki? W instalacji II gen za regulację odpowiada silnik krokowy i reszta elektroniki, a kręcenie śrubami przy parowniku może rozregulować go bardziej. Podjedź do gazownika niech podłączy pod kompa i sprawdzi co jest nie tak (sonda, czujnik temperatury, silnik krokowy). Może wystarczy sama regulacja.
Kupiłem go rok temu jest to samochód z wtryskiem regulacja śrubą bez komputera.
Witam oto kilka wniosków z problemu. Pierwsza sprawa to średnica miksera w moim praypadku otwory są jednakowe czy to nysa czy żuk czy fiat, mikser jest ten sam. Druga sprawa to kwestia regulacji tu jest pies pogrzebany.Podciśnienie owszem załącza gaz ale też odpowiada za wolne obroty,śruba regulująca obroty w parowniku połączona jest z podciśnieniem...
Czy w instalacji gazowej gdzie na wężu między parownikiem, a silnikiem jest śruba do ręcznej regulacji zamiast silniczka sonda lambda bierze udział w regulacji mieszanki lpg/ma jakikolwiek wpływ na spalanie? Nie. Jeśli sonda nie ma wpływu na spalanie to co w takim razie może mieć Regulacja.
Witam mam w swoim samochodzie instalację lovato 2 generacji, z emulatorem sondy lamda stag2l, na przewodzie z reduktora do palnika mam śrubę regulacyjną i elektrozawór, na parowniku znajdują się 2 śruby regulacyjne, jedna większa w plastikowej otoczce i druga mała metalowa, z przecięciem na śrubokręt. Jak prawidłowo przeprowadzić regulację we własnym...
nie wiem, czy ten konkretnie się reguluje ale samochodowe zawsze jakąś śrubę do regulacji mają jak pali po dodaniu gazu to jest normalne i ja tam bym nic nie ruszał
witam 1-powinieneś najpierw wkręcić na max śrubę z moletem.. tą wystającą.. 2-potem regulujesz skład mieszanki na wolnych obrotach śrubą na imbus 3-potem regulujesz zawór na przewodzie gazowym.. dokręcając go do momentu aż silnik zacznie tracić moc... 4-wracasz z regulacją do pkt.2 to tak mniej wiecej w skrocie regulacja brc
Witam. Kupiłem nowy sterownik do instalacji Opla Vectry B 2.0 16V. Jest w nim sonda 5 V i potrzebny był taki sterownik. Wcześniej siedział zwykły AL-700. Po podłączeniu go w sposób zgodny ze schematem czy też równolegle (kabel fioletowy bezpośrednio do sondy) to i tak napięcie na sondzie na LPG wynosi stałe 0.02-0.03 V, to samo się dzieje po przełączeniu...
Gaz reguluje się parownikiem, ale tez ilością spalanego gazu, jak jest wyżyłowany to tak będzie miał. Nie wiem czy na gazie jest krokowiec czy tylko śruba do regulacji jak śruba to bez problemu zwiększasz dawkę gazu i podkręcasz parownik tak żeby silnik najrówniej chodził. W golfie od założenia gazu ani razu nie byłem u gazownika zawsze sam sobie regulowałem,...
Witam ,miałem w swoim autku instalację Bedini nie wytrzymała gwarancji i ja terz wymieniłem na inną wszystko elektronikę i parownik,regulacja elektroniki polega na przestawianiu zworek o centralce , a skaner podaje komendy przykręć lub odkręć śrubę regulacyjną na parowniku. Ogólnie bediniego nie polecam. Pozdrawiam
Dalsze podpowiedzi możliwe jak kolega ujawni chociaż jakim parownikiem dysponuje. Może poza regulacją trzeba czyścić parownik bo mu brud przeszkadza w poprawnej pracy. Jak reaguje na kręcenie śrubami regulacyjnym?
Witam serdecznie. Pacjent : Fiat Uno 1.4 i.e. z instalacją gazową, kontroler stag2-w, emulator lambdy staga, regulacja na śrubę, prosty parownik... ale do rzeczy : Rano przekręcam kluczyk.. cisza. rozrusznik nie kręci, na switchu od gazu ciemno, zapłonu brak, przekazniki nie klapią- nie odpalę. Po zdjęciu i założeniu klemy jest ok, zapłon wraca, rozrusznik...
Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem...
Witam jeżeli to 1 generacji instalacja to regulacja srubkami na gażniku nic nie pomoże, regulacja na śrubie dokładnie na wężu gazowym do miksera pozwala na zmniejszenie lub zwiększenie dawki gazu.Samochód musi być nagrzany do minimum 70 stopni i silnik przełączony na gaz.Podstawa -silnik musi pracować na benzynie prawidłowo a dopiero przełączamy na...
Jak wrócę ze szkoły to zrobię screeny. A jest taka opcja, że sonda jest uszkodzona i pokazuje ciągle ubogą mieszankę i sterownik "pompuje" gaz do mixera żeby to wyrównać i zrobić stechiometryczną? Próbowałem wyregulować reduktor metodą z "bombelkami". Nie udało się. Wyregulowałem albo tak mi się zdaje na słuch. Po podłączeniu elektrozaworów na krótko...
co do sondy to nie mam pojecia i powiem szczerze ze coraz bardziej to urzadzenie mnie ciekawi. wracajac do temat to ta plastikowa sruba na parowniku to regulacja cisnienia gazu na wyjsciu z parownika a mosiezna sruba na srubokret to regulacja dyszy wolnych obrotow
A jak zwiększyć ciśnienie parownika? Parownik mam zavoli i są tam 2 śruby jedna do regulacji obrotów a druga na śrubokręt to może być to tylko w którą strone kręcić żeby zwiekszyć to ciśnienie? i jak dużo przekręcić?
Czy może jest jakaś reguła do ustawiania dawki gazu śrubą na wężu? Tak, jest. Do poprawnej regulacji potrzebna jest ponowna regulacja parownika a tego bez podglądu w sondę lambda lub analizator spalin nie zrobisz. Możesz użyć sondy do pomiaru AFR np LC1 czy LM1 ale to spory koszt.
Tak może to być właśnie ta przyczyna w okresie zimowym są dodawane dodatki do gazu i jest zwiekszone olejenie parownika troche moze pomóc odkrecenie po nagrzaniu parownika dolnej śruby zleci wtedy olej na chwile pomoże ale nie wolno tego lekcewarzyć Dodano po 5 Sruba znajduje sie na samym dole parownika najcześciej jest to plastykowa.Co do uszczelek...
Witam wszystkich Jednak gdy jest wkręcona śruba czułości w parowniku LOVATO na max i do tego odpowiednia regulacja śrubą od wolnych obrotów (poprzez stopniowe je wkręcenie) uzyskałem najbardziej optymalne ustawienie aby obroty silnika tak nie falowały. Może warto byłoby jeszcze wybrać się do jakiegoś gazownika aby podłączył komputer do STAG50 i poustawiał...
Na wolnych obrotach wartość lambda powinna być mniej wiecej stała i wynosić ok 0,5V co odpowiada współczynnikowi lambda rownemu 1 czyli mieszanka nie za uboga nie za bogata :) Nie wiem jaki masz parownik, w niektorych jest jedna śruba regulacyjna i nią się reguluje to co napisałem, gdy są dwie to parownik ma możliwość regulacji mieszanki w zakresie...
Ciekawa metoda regulacji ? Jeżeli silnik chodzi stabilnie na bęzynie to znaczy że dawka powietrza jest o.k. i przepustnica nie złużyta. Reszta nie ma znaczenia. Śruba "od góry w parowniku" to wkręt ustawiający wstępne naprężenie membrany, odpowiada nie tylko za obroty na biegu jałowym, ale również za fazę przejściową i taka regulacja na maxa to bzdura,...
Mam roztrzygnięcie mojego problemu.Mianowicie okazało się wsztstko bardzo proste. Uszkodzony parownik czyli redyktor gazu. Na wysokich obrotach miał w miarę dobre wyniki ale natomiast na biegu jałowym niestety dawał ful gazu /niedziałała nawet regulacja gazu na wolnych obrotach ale o tym dowiedziałem się zakładając /śrubę/ na węża zamiast silniczka...
Rocznik Poloneza to 2000 rok. Wczoraj dokupiłem gazu i o dziwo nie gaśnie po zdjęciu nogi z gazu i wskaźnik obrotomierza stabilnie jest na pozycji 10. Tak więc mogę sprawdzić jak reguluje obroty śruba na środku parownika. Być może faktycznie z uwagi na wiek pojazdu guma w parowniku zmieniła swe własności ( chyba stwardniała). Niedawno kupiłem zestaw...
Witam mam krótkie pytanie dotyczące Parownika BRC AT-90. są tam 2 śruby do regulacji. Śruba NR 3 do czego służy ? regulacja obrotów na biegu jałowym? Czy ma to wpływ na spalanie podczas jazdy? i Druga śruba NR 2 regulacja wychylenia membrany. Czy wkręcając śrubę auto mniej pali? czy więcej?. Dodam że mam instalacje 1 gen z śrubą na przewodzie gazowym...
No bo jak masz dziurę w membranie reduktora, to ciśnienia może tam nie być, bo łatwiejszą drogą, omijając wtryskiwacze i czujnik ciśnienia, gaz leci podciśnieniem do kolektora (silnik w dodatku go zasysa), a te puszczające podciśnienie, to u mnie była także regulacja ciśnienia gazu z reduktora. W zależności od podciśnienia w kolektorze, mniej, lub bardziej...
nom ja nie mam silniczka krokowego ja nie mam żadnych komputerków gazowych. Mam tylko ten register którego nie wiem jak wyregulować i parownik tecno którego też nie wiem jak ustawić:( nom, opisz jeżeli znasz się na tym jak regulować te śruby od której zacząć itp Dodano po 7 leszczyk waldek WITAJ. Czyli ja mam ta konpensację bo do tego otworu mam podpięty...
A jaki to parownik? Jeśli są dwie śruby, to jedna służy do regulacji czułości membrany - jeśli ją odkręcasz to reduktor łatwiej (i więcej) popuszcza gazu, a druga do ustawienia stałej dawki gazu. Najlepiej pojechać do gazownika aby wyregulował, bo regulacja bez przyrządów to takie "błądzenie po ciemku".
Grzesiek , może to być wina przewodów lub świec. Może to być też wina zasilania paliwem. Zauważ, ze na benzynie auto pracuje dobrze, przy zużytych świecach lub przewodach, na gazie będzie pracował troszeczkę gorzej ale bez takich wariacji. Ja bym obstawił parownik. Parownik nie dostarcza odpowiedniej ilości gazu i silnik zachowuje się jak się zachowuje....
napisz jaki to silnik, czy wtrysk itp.Opisz go dokładnie.Czy instalacja ma tylko śrubę do regulacji na wężu?Czy ma również silnik krokowy?
witam śrubka mosiężna służy do regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach, natomiast czarna do czułości parownika, kręcąc śrubą mosiężną powinieneś znaleźć najwyższe wolne obroty , czarną wkręć do końca ale bez przesady i wykręć o 2,5 obrotu następnie przy 3000 obrotów zakręć register aż zaczną spadać obroty i wykręć o 1 obrót, dzisiaj tak zrobiłem...
Witam :) Rozwiązałem mój problem zacinających się obrotów: uszkodzony przepływomierz, prawdopodobnie od wystrzału gazu. Odpiąłem go i samochód NA GAZIE od razu zaczął działać normalnie. Obroty w normie, nic się nie tnie, nie dusi na gazie. Na benzynie w ogóle nie odpala, ale to chyba normalne. Zanim kupię nowy przepływomierz, będę używać tylko gazu...
Mam blosa, regulacja parownika z tego co 2 tygodnie temu regulował gazownik była oparta o kręcenie srubami blosa. GAzownik powiedział mi wówczas że przy 3000 obrotów regulacja była poprawna, natomiast przy biegu jałowym była bardzo uboga. Tlumaczył to faktem że prawdopodobnie kończy swój żywot guma blosa. Mówił, że może być tak że za 2 dni mieszanka...
Jak czuć gaz to koniecznie trzeba przeprowadzić regulację u mnie to zawsze działa. Miałem taki przypadek, że diagnosta na przeglądzie przykręcił mi śrubę na parowniku tak że po wyjeździe ze stacji samochód się dusił z braku gazu. Wystarczyło odkręcić o pół obrotu i wszystko wróciło do normy.
Regulację przeprowadza się obydwoma śrubami (czasem nawet trzema), ale najlepiej mieć wtedy podpięty analizator. Na oko i ucho to ustawisz równie dobrze jak ci fachowcy. Parownik i reduktor znajdują się w tej samej obudowie...
Regulacja na parowniku, jeśli dużo kręcone, często wymaga poprawki registrem ale nie zawsze. Ogólnie wygląda to tak że jeśli przy dużych obciążeniach jest bogato to trzeba zakręcić register, wtedy zwykle na wolnych obrotach robi się ubogo więc odkręcić na parowniku, potem znowu na wysokich może by za bogato więc znowu zakręcić register i tak do wyłapania...
Witam również. czarna rzeczywiście do regulacji staopnia bezwładności membramy . mosiężna stała dawka gazu pomijajaca sterownie przez membrame najlepiej 1-1,5 obrotu odkrecić i powinno byc dobrze.
Wyznaję taką zasadę. JAk śruba regulacyjna wolnych obrotów na parowniku nie reaguje wcale wtedy wymieniam membrany. Oczywiście jak śmierdzi z niego gazem albo autko mimo regulacji jest mało stabilne i pali 20/100 wtedy także.
parownik regulacja śruba śruba parownik śruba parownik zakręcić
alarm micra szczotka bosch oryginalny kosztorysy elektryczne
Rduch MX-6A – schemat blokowy i dostępność pełnego schematu miksera akustycznego VW T5 błąd 00779 – czujnik temperatury zewnętrznej G17, objawy, naprawa, Climatronic