Witam wszystkich!!! Proszę o radę w kwestii regulacji parownika LovTec . Parownik ten wygląda identycznie jak parownik Lovato, którego opis znalazłem na tym forum z informacją, że dotyczy on również LovTec-a. Z opisu i fotografii parownika wynika, że górna, metalowa, pionowo skierowana śruba regulacyjna jest od wolnych obrotów, a ta plastykowa, umieszczona...
Nie musisz. Spuszczaj na rozgrzanym silniku(oczywiście zgaszonym). Pewnie wiesz, ale to jest ta śruba położona najniżej na parowniku. Polecam zajrzeć także do filtra gazu(musisz zakręcić butlę).
Regulacja na parowniku, jeśli dużo kręcone, często wymaga poprawki registrem ale nie zawsze. Ogólnie wygląda to tak że jeśli przy dużych obciążeniach jest bogato to trzeba zakręcić register, wtedy zwykle na wolnych obrotach robi się ubogo więc odkręcić na parowniku, potem znowu na wysokich może by za bogato więc znowu zakręcić register i tak do wyłapania...
Może trzeba najpierw obie śrubki zakręcić, o których śrubkach mówisz? Może korkowiec? bardzo prawdopodobne, aby go wyeliminować oraz pracę sondy załóż śrubę do testów na wąż zamiast silnika krokowego
1. Filtr fazy ciekłej powinien być gdzieś na metalowym przewodzie. Myślę, że gdzieś w okolicach zdjęcia nr 2. Musiał bym zobaczyć szerzej. Natomiast filtra fazy lotnej najprawdopodobniej nie masz, Jeśli jest to na gumowym przewodzie z parownika do mieszalnika. 2. Obejrzyj dokładnie przewody do centralki. Wypnij wtyczkę i ją obejrzyj czy styki są ok,...
Witam.Czy ktoś wie ile obrotów śruby trzeba zrobić od zakręcenia, żeby można było zacząć regulację?
na reduktorze masz 2 śrruby regulacyjne: górna służy do regulacji stałej dawki gazu a dolna do dawki gazu na wolnych obrotach. Poza tym jeżeli twój wóz (napisz co to za wóz) ma sondę lambda to powinieneś mieć komputer sterujący dawką gazu za pomocą silnika krokowego znajdującego się na rurze łączącej reduktor z mikserem. Jeżeli nie ma tam silnika krokowego...
w parowniku "sucho" regulacja parownika ciężko idzie albo wskakuje na ubogą i wtedy obroty spadają 300-400 i tak trzyma albo jest na bogatej. Zostawiłem na bogatej,wtedy trzyma obroty(900) no ale wzrost spalania.Met.śruba w parowniku jest całkowicie zakręcona,regulacja poprzez śrube od czułości membrany. Jeśli chodzi o programowanie bingo to nie ruszałem...
Zdejmujesz waz gazowy z miksera. Podajesz napiecie na elektrozawory na wylaczonym silniku tak zeby z reduktora poszedl gaz. Krecisz sruba na reduktorze do chwili az syczenie gazu bedzie nieslyszalne. Potem dopiero regulacja sruba na wezu. Trzeba by jeszcze do tej regulacji zakręcić obejście.
nic to nie dało... zrobiłem tak jak koledzy mówili mianowicie... włączyłem zapłon na LPG dałem plus na eletrozawór na parowniku śrube na bypass zakręciłem i śrubę na imbus ustawiłem tak aby leeko syczało. Nadal to samo .... zblokowałem dopływ powietrza zatykając połowę filtra powietrza i teraz jest OK na gazie i na PB ale czy tak powinno być ?....
Śruba 3: regulacja mieszanki na biegu jałowym ? rozumiem że zakręcenie zmniejsza dawkę gazu Jak jest wszystko dobrze dobrane to powinna być całkowicie zakręcona. Używać tylko w ostateczności.
witam śrubka mosiężna służy do regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach, natomiast czarna do czułości parownika, kręcąc śrubą mosiężną powinieneś znaleźć najwyższe wolne obroty , czarną wkręć do końca ale bez przesady i wykręć o 2,5 obrotu następnie przy 3000 obrotów zakręć register aż zaczną spadać obroty i wykręć o 1 obrót, dzisiaj tak zrobiłem...
Regulacja na bąbelki ma na celu ustawienie ciśnienia parownika w okolicy ciśnienia atmosferycznego lub ciut ponad to ciśnienie. Dlatego należało by zakręcić obejście wolnych obrotów (radełkowana śruba) bo obejściem gaz płynie cały czas i nici z regulacji. Po zakręceniu obejścia powinna dać się odszukać granica gdzie w miarę odkręcania napięcia membrany...
Za spalanie przede wszystkim odpowiada register przez Ciebie nazwany śrubą na wężu (lub krokowy w 2 generacji), na reduktorze ustawiasz mieszankę. Jeśli sobie nie radzisz - jedź do zakładu pod analizator spalin. Śruba registra otwarta na około 1,5 obrotu, metalowa na reduktorze całkiem zakręcona, czarną (plastikową) ustawiasz wolne obroty. Ale to w...
Witaj. Zdjęcie słabe ale wygląda to na parownik tomasetto. Kup komplet membran i uszczelek(ok 50zł oryginał). Wyczyść dokładnie powstały nagar w parowniku (najlepiej będzie po piaskowaniu). Złóż i wyreguluj. Parownik będzie jak nowy. Gwarantuję. Śruba na wężu ustawia dawkę gazu na obciążeniu, Dwie śrubki na parowniku.Jedna -obroty biegu jałowego Druga...
Cześć Tak wiem temat wałkowany 100x i użyłem nawet funkcji szukaj. Wstęp: założyłem zestaw naprawczy, parownik jakiś czas potem leżał na półce. Mam 1 dużą śrubę między parownikiem a gaźnikiem mała śruba - regulacja biegu jałowego imbus - napięcie membrany Idąc za instrukcją: - wąż zamiast do mixera jest włożony do słoika z wodą - Cewki mają zasilanie...
Witam. Posiadam parownik jak na zdjęciu poniżej. Jest to instalacja II generacji w silniku 2.0 2E 115km, skrzynia automatyczna Zauważyłem, że "śruba" zaznaczona w czerwone kółko jest zakręcona maksymalnie. Auto chodzi równo, nie faluje na obrotach, trzyma równo 800obr, ale posiada zdecydowanie za duże spalanie: około 14-15litrów w trasie. Do tego mam...
Nie pisałem wcześniej a to dlatego bo chciałem przeczytać fachowe , merytoryczne podpowiedzi a z niektórymi się spotkałem lekceważąco i ironicznie oględnie pisząc. Niniejszym zwracam się o dalsze wsparcie do fachowców na tym portalu. Z góry dziękuję tym którzy wykazali się życzliwością , zrozumieniem i empatią. Kolego, radziłbym abyś zrobił taki eksperyment...
Sprawa wygląda tak: Po odkręceniu śruby od spuszczania syfu z parownika praktycznie nic nie wyleciało. Odkręciłem śrubę na parowniku (tą większą - od wolnych obrotów) o 1 obrót i okazało się, że silnik jak jest ciepły to przestał się już przydławiać, a obroty lecą w dół bardziej powoli i nie spadają poniżej wartości normalnej. Na zimnym silniku nie...
Ok. Dobra zrobię jeszcze z 2 próby jak mówisz, mogę z powrotem dać mniejszy mixer co był od początku tj. 32mm, pokręcę jeszcze trochę z gazem, na samym końcu mogę jeszcze bez zmiany mixera dać ten inny parownik który leży odłogiem. Śruba bypassu jest zakręcona na maximum. Wszystko zaczęło się właściwie po wymianie membramy na wzmocnioną, ponoć trwalszą...
"mazut" z parownika spuszczasz odkrecajac srube na reduktorze. Jesli ta instalacja to taka jaka mialem, to na reduktorze masz dwa pokretla. Jedno doregulacji wolnych obrotow, a drugie to zatyczka, po wykreceniu ktorej splywa breja z parownika. Powinna byc na dole parownika , czyba ze ktos krzywo go zamontowal. Filtr gazu jest jak to bylo wczesniej napisane...
Na jałowym krokowy utrzymuje ok 95-105 kroków, podczas jazdy wychyla sie do góra 135. . Trochę duża różnica kroków wskazująca na bogactwo z małych obciążeń. Śrubę na wężu zostaw w spokoju tzn ustaw tak żeby miał moc przy wyższych prędkościach. Zakręć troszkę na parowniku. Na 1 i 2 biegu bez butowania (zwłaszcza przy równej jeździe - na równych obrotach)...
Zabrałem się za pomiary i przy mierzeniu przegrzania przyciąłem przewód.od sądy i dużą kupa muszę kupić drugi Ale skręciłem zawór tak źle sssąca zrobiła się cała białą do zaworu.zawór też lekko na.korpusie oszronił się ale to mało i już koniec regulacji śruba zakręcona odpuściłem ja z 1/2 obrotu zawór syczy rura siwa ale jak dwa parowniki się włącza...
Kolego xena11 przeżyłem trochę z tą regulacją, aby auto działało naprawdę sprawnie, dynamicznie i znalazłem sposób regulacji (taki własny):) Ani auta ani instalacji już nie posiadam ale trochę doświadczenia nabyłem od momentu finalnego połączenia się interfejsem;) Proponuję Ci o ile jesteś zainteresowany i innym użytkownikom aut z LPG zacząć regulację...
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
rokec OD razu wytłumaczę do czego jaka śruba Zazwyczaj jest tak, że parowniki mają dwie śrubki - jedna jest większa - ta reguluje czułosc membrany, a druga jest mniejsza i to tzw. bypass. Wbrew tym głupotom co są opisane w sieci bypass to nie jest żadna regulacja wolnych obrotów. Bo co to za regulacja, która gdy jest zakręcona nie wpływa w niektórych...
Witam. Czy mógłby któryś z szanownych kolegów podać mi listę poprawnych ustawień do centralki STAG 50? Co nieco powiem o moim sprzęcie, Lanos 99r 1.5 16v Instalacja gazowa II generacji centralka była stag 2l i parownik Tomasetto 100HP. Wymieniłem Centralkę na stag 50 sam ją podłączyłem (i myślę że dobrze bo odczytuje wszystkie parametry i przełącza...
Witam Sprawa spalania chyba powoli staję się jasna ostatnio przy podniesionej masce auto mi zgasło lecz wciąż było na zapłonie, wtedy mając ucho około pół metra od parownika usłyszałem lekkie syczenie, wydaje mi się że gaz gdzieś się tam ulatniał, po wyłączeniu zapłonu oczywiście syczenie ustępowało po około 15s. Dziś postanowiłem rozebrać ten parownik...
Vento mojej żony ma taką instalację. Silnik to 1,8 75kM , pali przy tej pogodzie 12 na mieście latem 10,5 . Parownik regulowałem sam na tzw. bąbelki ,register zakręcony na max i wykręcony 2 obroty . Pół roku temu zaczął palić 15 i czasami dławił się, ale odpalał od strzała . Pozaglądałem i znalazłem przestawiający się zapłon przez poluzowaną śrubę na...
jeśli chodził dobrze na gazie to srubę ne weżu zostaw (jeśli coś będzie nie tak to pokręcisz nią później) śrubka radełkowana to dysza wolnych obrotów śruba na imbus nad radełkowaną to napięcie przepony druga śruba na imbus nie jest regulacją jak już trochę podgrzejesz silnik przełączasz na gaz i starasz się pokręcić tak żeby pracował na wolnych jak...
Dobra to opisze co zrobiłem żeby zmniejszyć spalanie. 1. Po pierwsze wywaliłem ten parownik LOVATO wraz z wężykiem który wchodził w kolektor. Zaślepiłem otwór po nim tak aby było szczelnie. 2. Ze złomu dostałem za "flaszkę" inny używany parownik firmy BRC model TECNO 100kw. Rozebrałem go na części pierwsze, okazało się że gumki w nim są w bardzo dobrym...
Skoro po zakręceniu registra silnik pracuje ok na PB to znaczy że raczej ciągnie ci gas a nie powietrze, po prostu reduktor nie trzyma i puszcza gas,reduktor do wymiany lub regeneracji,z rana nie masz problemów z uruchomieniem silnika? jeżeli auto postoi troche dłużej to muszę troche pokręcić aby go zapalić (oczywiście na pb) szczególnie na drugi dzień...
Witam !! Prośba o pomoc do fachowców od instalacji gazowych. Posiadam reduktor BRC AT90E (100KW) i nie moge ustawić w nim czułości. Instalacja posiada sterownik Bingo M, chciałem ustawić reduktor tak aby na biegu jałowym i na obrotach (po wyż. 2000 obr) silnik krokowy ustawiał się na podobnym poziomie np 100 kroków. Próbowałem ustawić czułość reduktura...
to że w elektroniku jałowy był zakręcony nie ma znaczenia przy ustawianiu wstępnym ciśnienia parownika - kręcąc rozrusznikiem i odkręcając plastikową śrubkę od max powinien zapalić więc myślę że przeponki do niczego skoro nie chciał chciałem ustawić reduktor metodą na bąbelki (elektronik) :) wymieniałem w nim cały zestaw regeneracyjny uszczelki i membrany...
Wymiana filtra jest bardzo prosta . Jak wspominałeś znajduje się on tam gdzie dochodzi miedziana rurka . Sprawdź czy przy butli znajduje się zawór bezpieczeństwa, jak jest to zakręć go. Następnie przy wyłączonym zapłonie odkręcasz trzy śrubki od osłonki i filterek masz na wierzchu . Wymiana membran też nie jest trudna. A jeśli chodzi o regulację to...
aaaaaaaaa no jak tak to załóż kompensację i trzeba wyregulować to zrobic kompensacje z jednego kawalka węża wstawic kruciec w dowolnym miejscu i jechac na analizator i w jaki sposob regulować i na co patrzec.. rozumiem ze parownik ma byc na max rozkrecony czyli sruba napiecia membrany bez zmian a srube dawki do max rozkrecac.. ?? i co z tą klapą ?...
Srubka wystajaca ustawia sie przelot przez kanal obejsciowy bez udzialu membran ( wolne obroty ). Srubka na imbus sluzy zas do ustawienia czulosci reduktora (napiecie sprezyny membrany 2 stopnia). W instrukcji do tego reduktora napisali, ze srubka na imbus jest ustawiona fabrycznie, a regulowac nalezy tylko ta wystajaca. Jesli zachodzi koniecznosc...
Mam pytanie kontrolne (reduktor LOVATO RGE 92) czy śruba mosiężna powinna być zakręcona na full (jedni gazownicy twierdzili, że była otwarta i dlatego ciężko odpalał na gorącym, ale po ich interwencji i tak nie chcial odpalać) Śruba mosiężna służy do regulacji właśnie stałego wydatku na wolnych obrotach. Jednak elektrozawór w parowniku powinien zamykać...
Elektrozawór w butli także nie pracuje, jest z niego wyciągnięty tłoczek ( tak już kupiłem samochód). Masz ten tłoczek? Włóż go z powrotem po opróżnieniu butli, chyba że możesz zakręcić gaz. W razie "W" nic teraz nie odcina gazu z butli, co nie jest bezpieczne. Elektrozawory włącza wlutowany przekaźnik w sterowniku LPG? Zaglądałeś tam? To małe przekaźniki,...
DOTYCZY: Modyfikacja rozruchu na LPG {U mnie zapala od razu przy ujemych temperaturach!} WARUNEK Pojazd nie pali z benzyny. Jeśli pali nie da sie zastosować. Może wtedy zrobić coś żeby benzyny nie podawał. DISCLAIMER: Informacja sporzadzona jako EDUKACYJNA, wszelkie konsekwencje samowolnych przeróbek ponosi ich dokonujący. TYP INSTALACJI: W moim samochodzie...
Witam . Nie powinno się ograniczać dopływu powietrza w ten sposób jaki widoczny jest na zdjęciu ani w żaden inny sposób zresztą też - to powie ci nawet najbardziej tępy mechanik ponieważ silnik dostaje wtedy bardzo bogata mieszankę i pali jak smok. Co więcej nawet przy zabrudzonym filtrze powietrza auto, w zależności od modelu potrafi spalić nawet do...
Hej potrzebuję pomocy w ogarnięciu regulacji nowego reduktora Tomasetto Achille AT-07 100HP zintegrowany z elektrozaworem i filtrem fazy ciekłej gazu. Opis pochodzi z Krótki poemat na temat gazu uzupełniony o moje komentarze do których potrzebuję odpowiedzi w nawiasach kwadratowych i pogrubione. Na necie znalazłem mnóstwo opisów jedne tak inne siak...
Krótki poemat na gazu temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... JAK USTAWIĆ SILNIK NA GAZIE, szczególnie gdy się nie ma analizatora spalin :-( Zacznijmy od punktu wyjścia : Silnik MUSI być poprawnie ustawiony na benzynie , właściwe obroty biegu jałowego, sprawny układ zapłonowy, filtr powietrza czysty itp... itd. Co zrobić ? Silnik jest...
2gen to najgorsza instalacja gazowa jaka może być, to już śruba lepsza, bo ten komputer zakręcający i odkręcający śrubę działa straszliwie wolno i nie precyzyjnie, przez co nadaje się to tylko dla dziadków do dojazdów na cmentarz, jak chcesz tym jakkolwiek dynamicznie jeździć to zapomnij, wciskasz gaz i nic się nie dzieje a to myśli....myśli...kręci...
sonda lambda to wieczny blad Opli i pochodnych, wogole niema sie co tym przejmowac, wywalasz silniczek krokowy na wezu, zakladasz zwykla srube i regulujesz, dajesz gazu 3/4 i zakręcasz aż zacznie zwalniać, jak zwalnia odkręcasz 1 obrót i mniejwięcej jest dobrze, ewentualnie jadąc na trasie możesz się co raz zatrzymać i jak idzie dobrze to troszkę przykręcać...
Witam, próbowałem kilkanaście razu ustawić gaz, zawsze występuje jakiś problem (przygasa przy hamowaniu przełącza na PB - podczas jazdy gdy jest hopa potrafi przełączyć na benzynę , czasami od tak sobie - nigdy nie występuje błąd podczas ostrej jazdy, najgorzej w mieście przy dojazdach do świateł krzyżówek rond) codziennie jeżdżę 150 km , dlatego zależy...
Witam mam następujący problem z samochodem jak w temacie: Audi A4 96r. 1.8 ADR 125KM + gaz . Na Benzynie Samochód bardzo ciężko odpala na zimnym silniku , odpala za 7-10 kręceniem. Jak już załapie trochę przerywa i lekko "strzela". Po chwili pracuje w miarę dobrze, ale tylko na biegu jałowym, jak się wtedy spróbuje choćby trochę dodać gazu w tym momencie...
Witaj według mnie to masz zalewany reduktor ( miałem to samo ) . Możesz spróbować wyregulować . opis reduktora : śruba nr 1 - nic nie reguluje - do spuszczania szlamu z parownika śruba nr 2 - reguluje naciągnięcie membram w parowniku w pełnym zakresie obrotów (w lewo się dodaje, w prawo odejmuje) śruba nr 3 - reguluje skład mieszanki na wolnych obrotach...
mniej ważne jest to ile przejechałeś, ważniejsze ile lat ma parownik a więc i gumy w nim, po prostu stare są twarde i słabo pracują aż w końcu pękają i gaz syczy do króćca podciśnieniowego (jeśli jest) a jak niema to i tak tego już nie idzie wyregulować a reguluje się tak, że: - rozgrzewasz silnik na benzynie, wskazówka przynajmniej 1/3 temperatury,...
Lovato to firma i całkiem dobra jak na włoskiego gazownika:D wprowadz samochód na wysokie obroty około 3500, najlepiej reką na przepustnicy a nie pedałem. Nastepnie druga ręka zakręcaj tą śrubą registra aż obroty zaczną spadać, potem cofnij zakrecaną sruba o tyle aż obroty bedą wyższe i płynne, musisz to tak wyśrodkować. Na początek wystarczy, jeśli...
śruba parownik śruba regulacja parownik parownik regulacja śruba
punto centralny zamek głowica termostatyczna elektroniczna dźwięk viera
testowanie powerbanku radio mińsk
Błędy w grach na PlayStation 2: Przykłady i przyczyny Podświetlenie zegarów Chrysler Sebring 2007 - diagnostyka i naprawa