Witam. Na wstępie powiem tylko tyle , jak dla mnie nie warto mordować się z Lucasem Epic w Fiat Doblo 1.9D jak i innych samochodach z tym rozwiązaniem. Kolega szukał i tak auto przestało bezużytecznie dwa lata. Przerobiłem koledze na pompę mechaniczną bodajże dawcą był ford escort 1.8D rok 1992 zwykła linka gazu , z wtyczki na komputerze jak pamiętam...
Diagnoza problemu z alternatorem w Mercedesie 300 KM w dźwigu teleskopowym Problem, który opisujesz – niestabilne ładowanie alternatora w Mercedesie 300 KM (prawdopodobnie silnik OM 300 lub podobny, stosowany w ciężkich maszynach jak dźwigi teleskopowe) pomimo wymiany alternatora i zainstalowania czterech nowych akumulatorów – wskazuje na potencjalną...
ale stojan był spuchnięty, niekiedy po około milimetr przerwy między klatkami No tak je rozdyma, korozja pomiędzy poszczególnymi blachami. Czasami tak, że potrafi nawet wyrwać śrubę spajającą obie połówki alternatora.
Dokładnie to skodowski Magneton u nas brak częsci, ale można założyć Boscha lub przy niewielkiej przeróbce (górna śruba od napinacza) można zamontować alternator od Passat b5/Audi A4 1.6-2.0 benzyna.
Gwint M12 chyba odpada, ponieważ oryginalna nakrętka z wałka alternatora przechodzi luźno przez śruby Φ12, skłaniałbym się do M14x1.5, dzięki za pomoc
mam inny problemik szczotki ładnie założone dzieki za pomoc ale teraz pojawia się problem czysto elektryczny tzn. skręcilem wszystko chce odpalac auto i po przekręceniu kluczyka nie świeci się kontrolka od akumulatora a silnik kręci choćby mu się nie chciało posprawdzałem kabelki idące do rozrusznika i alternatora i tak do rozrusznika idzie podwójny...
Miałem podobny problem, alternator po regeneracji na stole ładuje, po montażu do auta świeci kontrolka po przegazowaniu gaśnie, po ponownym wyjeciu test i wszystko ok po montażu dalej to samo. Przyczyną było poluzowanie śruby przyłączeniowej wewnatrz obudowy tzn przy dokręcaniu przewodu w aucie śruba się odchylała od kabla a przy odkręcaniu było połączenie......
Miałem taki problem w toyocie corolli 2.0D alternator okazał się sprawny a wina była w połączeniach. Alternator połączony był z silnikiem 2 dużymi śrubami a jednak słaba była masa.Po połączeniu dodatkowym kabelkiem alumulatora z obudową wszystko wróciło do normy i ładowanie jest OK!
Od razu przejdę do rzeczy, alternator Bosch 14V 55A na stole probierczym z wiertarką. Kontrolka ładowania gaśnie na napędzie zawsze ponieważ uporałem się z diodami. Lecz problem jest następujący: Na stole z wiertarką gdy alternator jest obciążony tylko akumulatorem napięcie na D+ i B+ jest niemal równe. Na D+ 14,2. Na B+ 14,0. Kontrolka nie świeci....
Witam serdecznie Czy mozecie mi rozrysowac schemat takiego alternatora - sklada sie on z 11 diod 8 mocy i 3 wzbudzenia. Stojan 4 przewodowy.
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy da się wymienić same szczotki w regulatorze napięcia alternatora (Bosch 1197 311 214). Regulator jest taki sam co w linku poniżej: http://www.allegro.pl/item924573772_regu...
Chciałbym uruchomić obrotomierz w aucie ale nie wiem gdzie wlutować pin pod styk W którego seryjnie brakuje w alternatorze. Alternator jest bosch'owski. Poniżej załączam fotkę. http://images28.fotosik.pl/179/f4f9b707a...
Witam Mam problem z alternatorem w Seacie Ibiza 1.4 AKK, 60 KM, rok 2000, alternator typu Bosch 70A. Jakiś tydzień temu zaczęła mi świecić kontrolka ładowania i po kilku godzinach rozładował się akumulator. Oddałem auto do warsztatu, gdzie wymieniono regulator napięcia na alternatorze. Od tego czasu zachodzi zjawisko, że po uruchomieniu silnika kontrolka...
Witam Problem jak w temacie, alternator rozebrany z powodu awarii regulatora. Po demontażu okazało się, że szczotki są skończone oraz na pierścieniach ślizgowych jest wytarty rowek głębokości 1mm, także trzebaby je wymienić. Zastanawiam się jak zdemontować zgrzaną do doprowadzenia pierścieni ślizgowych końcówkę uzwojenia. Czy ucinając końcówki uzwojenia...
Dodatkowo kupię panel do odtwarzacz produkcji DIORA CD 502 w kolorze antracyt,panel do timera VICOMED T5020 lub POLMET TM5050(może być całe uszkodzone urządzenie) kolor antracyt,tuner TSA 506,magnetowid DIORA MVD200.Oferty proszę kierować na email daro28elektro(at)wp.pl
Posiadam alternator typu BOSCH 0120 489 986 14V/ 45A 049 903 023 cały opis z etykiety.Prosze o pomoc w jego podłączeniu czyli opis wyprowadzeń kostki elektrycznej
witam wiem że dużo pisano na ten temat i czytałem to ale jużsam nie wiem co to może być u mnie mam skode felicje 1.6 i jest tam zamontowany alternator firmy Bosch 70, 14V,ostatnio sprawdzałem napięcie i bez obciążenia na wolnych obrotach jest 14.V a po włączeniu wczystkiego czego się da jest 13,8V i niemiałbym nic do tego gdyby nie fakt że po rozgrzaniu...
Witam kolegów. Mam taki oto problem: założyłem do mojego ciągnika alternator z wbudowanym regulatorem napięcia ( alternator bosch,, dla pewności wymieniłem regulator na nowy) poprzednio był altek 6 diodowy bez wbudowanego regulatora. Alternator podłączony jest poprzez żarówkę 12V/4W do gniazda nr 15 stacyjki. I teraz: przy wyłączonym silniku żaróweczka...
witam!!! mam problem z alternatorem daje duże napięcie ładowania ok 18V powodując gotowanie się akumulatora, ubytek ok litera wody destylowanej, przy max obciążeniu ogrzewanie, nadmuch,lampy itp jest ok 15,30V sprawdzałem i na zaciskach alternatora podobne pomiary. Prawdopodobnie nawala regulator napięcia tylko teraz zaczyna się mój problem w moim modelu...
Opis <br/>-problem z alternatorem w Audi 80(Bosch) kontrolka ładowania żaży sie na wiekszych o...<br/><br/> Opis <br/>-problem z alternatorem w Audi 80(Bosch) kontrolka ładowania żaży sie na wiekszych obrotach przygasa ale nie gasnie do końca <br/> Uszkodzone <br/>uszkodzone było uzwojenie stojana (przegrzane i przepalone...
Witam! Od jakiegoś czasu niekiedy był słyszalny alternator w mojim MB, chodź inni nie zauważali hałasu ja rozpoznawalem skąd dochodzi. Kilka dni temu wyrzuciło mi chcecka, alternator/akumulator nie mierząc nawat ładowania wczoraj wyciągnąłem alternator, następuje go rozkreciłem, tak jak podejrzewałem łożyska są wyeksplatowane, a to tego komutator jest...
Szanowni (i ew Szanowne jeżeli takie tu są). Miałem problem z alternatorem (nap ładowania na poziomie 11,4V) - wymieniłem dziada na nowy-używany. Obecnie, przy wyłączonych światłach, nawiewie ogrzewaniu szyb, foteli itp - napięcie ładowania mam na poziomie 13,9V. Po włączeniu świateł, dmuchawy i grzania szyby tylnej - Spada do 12,1V - czyli w normie....
Model FORD Alternator BOSH <br/>Awaria : Lapmka ładowania gaśnie szybko niby w porządku jednak widoczne szczególnie w ciemno...<br/><br/>Model FORD Alternator BOSH <br/>Awaria : Lapmka ładowania gaśnie szybko niby w porządku jednak widoczne szczególnie w ciemnościach przygasanie i rozpalanie świateł (bardzo słabo widać aczkolwiek...
Witam, Mam kłopot z Altkiem Boscha (vw numer 028 903 028E Bosch numer 0124 515 010) 120A w sharanie 19TDI AUY. Nagle przestał ładować. Wymieniłem regulator ale dalej to samo. Dochodzi do regulatora wiązka dwóch cieniutkich przewodów czarny i niebieski. Po przekręceniu stacyjki na czarnym jest 11.7V (gdy na akumulatorze jest 12.3V) i kontrolka akumulatora...
Lewy pin L kontrolka , śruba zasilanie.
Zmierz napięcie ładowania na aku, następnie spróbój na samym alternatorze na śrubie B+ wykluczy to przerwę na przewodzie alternator- akumulator. Przewód ten może posiadać bezpiecznik przy samym akumulatorze który mógł się przepalić. Jaki typ alternatora, Bosch czy Delco?
Takich szczegółów jest dużo. -specjalny klucz do odkręcania koła wolnobieżnego -czasami kostka przyłączeniowa zasłania jedną ze śrub -potrzebny odpowiedni ściągacz do zdjęcia tylnego łożyska -potrzebny śrubokręt udarowy do odkręcenia śrub tarczy oporowej łozyska przedniego
Co do pierścieni i szczotek, to fakt, że są nowe, może powodować, że wirnik kręci się tak sobie? Tzn. przed naprawą chodził na prawdę luźno. Opukaj lekko obudowę wzdłuż osi. Ściągnąłeś ją śrubami i teraz jest napięta. Jak lekko pouderzasz, to łożysko się przesunie i nie będzie prężyć.
Takie rozwiązanie jest w ciągniku MF 30XX (nie pamiętam dokładnie jaki model). Był tam alternator Iskra, ale to nie jest istotne. Ja stosuję taki patent nawet w A 124, dając dwa przewody z wyjścia alternatora (śruba M6).
To pisze jak masz wyciągnięty to go sprawdź na zewnątrz obudowa, śruba prądowa.
Jaki alternator masz-Bosch czy Lucas? Łatwo poznać, bo Bosch ma platikowy regulator na dwie śruby, Lucas aluminiowy na trzy śruby.
https://obrazki.elektroda.pl/4604260800_... Dobrze jest. Żarówka kontrolki musi być 5W min. D+ kontrolka Śruba M6 to plus styk W wolny
To RB-1 rozbebeszone to nie regulator tylko przekaźnik kontrolki ładowania i automat blokujący włączenie rozrusznika kiedy motor już pracuje dlatego na tych dwóch kablach masz 23V bo to jest prąd przemienny pociągnięty z uzwojenia twornika altka czyli nie wyprostowany i nigdzie go nie podłączaj bo coś tam piszesz o zacisk 2 . A to z przodu na serwie...
Jeżeli jest ten regulator to nie ma diod wzbudzenia. Sruba z lewej strony zasuwa do jednej z faz.
Alternator dzisiaj założony, w bagażniku na aku jest 14,2V ładowanie, jest mniejszy lżejszy, są do niego tańsze części, mostek czy regulator Boscha można kupić. Szkoda, że fabrycznie na zacisk B1+ i B2+ nie ma takiej samej długiej śruby do przykręcenia przewodu bo tu miałem dodatkową robotę.
Wymieniłem moduł ze starego alternatora, Co to za moduł, czy chodzi o regulator napięcia. Dwa - co to za alternator (Bosch, Valeo). Co to znaczy zerwało się (odkręciło się sprzęgiełko, czy urwało się razem z wirnikiem). Zobacz czy masz na śrubie alternatora 12 V, sprawdź bezpieczniki główne na skrzynce bezpieczników. Jak to nie pomoże to tylko "stół".
Tyle, że przy krótkich odcinkach te 13,8 to mało. Nie zdąży „wepchać odpowiednio dużo prądu”. Najpierw sprawdziłbym ładowanie na śrubie alternatora a potem sprawdził w skrzynce, czy nie przegrzało się oczko przewodu na bezpieczniku akumulatora. W Golfie V to bedą te bezpieczniki z przodu skrzynki, montowane pionowo na szynie.
Ale nie zaszkodzi przypomnieć, czasami człowiek się tak zafiksuje na czyś, że zapomina o oczywistych oczywistościach. :cry: Dokładnie, dlatego napisałem, wiem z własnego doświadczenia. Czasem złącze masy wygląda ładnie a pod śrubą jest korozja.
Witam, jak dobrze pamiętam Vento jest wyposażony w alternator Bosch'a a więc w większości tych alt. szczotki i regulator napięcia jest w całości. Znajduje się z tyłu alternatora i jest przykręcony na dwie śruby 5. Koszt części niewielki a powinno pomóc. Pozdrawiam
Oprócz szczotek alternator składa się jeszcze z kilku elementów, których niesprawność powoduje brak ładowania, w tym samochodzie warto oglądnąć również kabel łączący śrubę B+ alternatora z rozrusznikiem
Dzięki za pomoc, dopiero teraz miałem czas odpisać. Jeśli chodzi o alternator używany to kupiłem na znanym portalu aukcyjnym i okazał się w jeszcze gorszym stanie niż mój, dlatego zdecydowałem się podjąć regeneracji. Żeby dostać się do środka nie wystarczy odkręcić te cztery śruby, trzeba jeszcze odciąć od mostka prostowniczego druciki idące od stojana,...
Dzięki za pomoc. Temat rozwiązany. Regulator Chińczyk (moja wina bo alternator po regeneracji sam zakładałem)😔 Ciekawostka z chińczyka taki nacisk sprężyn że po 10 tys szczotki bardziej zjechane niz w regulatorze Boscha po 280 tys. Tip dla posiadaczy 9-5. Da się wymienić regulator bez wyciągania alternatora👍 Ale ja niestety musiałem wyciągać bo jakiś...
Witam. Problem jak w temacie. Samochód stał ok. dwa tygodnie, po odpaleniu zapaliła się kontrolka ładowania, zmierzyłem ładowanie na śrubie alternatora bez obciążenia i wynik 13,7 do 13,76v.postanowiłem wymienić regulator. Regulator firmy Bosch tak jak orginał dobrany po numerach oryginału. Po założeniu i odpaleniu samochodu całkowity brak ładowania...
POmierz napięcie jakie masz na śrubie prądowej alternatora a jakie na wsówce kontrolki łądowania w czasi pracy na zimnym i na gorącym.
Co do Twojego wcześniejszego pytania to jest tam zamontowany alternator firmy BOSCH. Dzisiaj wziąłem się za jego wymontowanie i napotkałem dosyć śmieszny problem. Mianowicie ściągnąłem pasek od alternatora i odkręciłem górną śrubę, dolną też odkręciłem tylko, że w żaden sposób nie można jej wyciągnąć bo blokuje ją ścianka (nadkole). Na tej ściance są...
Kolego musisz więc rozmontować alternator być może że kończą się pierścienie ślizgowe lub jest przerwa między pierścieniami i wirnikiem ,sprawdź też połączenia przewodów na stojanie oraz śrubę która wyprowadza napięcie z alternatora czy ma dobry styk z płytką prostownika.
Witam, mam problem z alternatorem Boscha 100. Alternator pochodzi z jakiegoś golfa, montuję go w ciągniku, ale do rzeczy, wstawiłem owy alternator, ma on 2 wyjścia, tak jak na starym, B+ i D+, i podłączyłem go jak ten wcześniejszy, prąd z aku na grubszą śrubę, a na cieńszą od kontrolki. Wciskam kluczyk, kontrolka świeci, odpalam silnik, kontrolka gaśnie,...
Kolego czytaj co pisze. Uważnie. Zapewne masz alternator Bosch i diody główne minusowe w nim nie kontaktują. Potwierdzi to pomiar napięcia na śrubie kontrolki, mam być poprawne. Dodano po 1 Ratuje cię pocieranie papierem ściernym 180 punkty styku płytki diodowej z obudową alternatora.
WITAM ! Mam też PASSATA B3, i przerobiłem temat alternatora dokładnie. W tych samochodach są stosowane dwie marki alternatorów tzn: BOSCH i VALEO. Zasada działania jest taka sama, różnią się tylko mechanicznie. Podłączenia do alternatora : 1. czerwony - gruby ładowanie do akumulatora mocowany śrubą 2. niebieski - cienki lampka kontrolna mocowany na...
Podłącz to w ten sposób, a będzie ok. http://obrazki.elektroda.pl/8881930200_1... a i jeszcze jedno odnośnie rysunku, przekrój kabla, który idzie od B+ do rozrusznika musi mieć przekrój minimum 6mm Jeśli chcesz kupić alternator, najlepiej idź na szrot, tam już za 60 zł można coś niezłego kupić. Od razu też niech ci go sprawdzą na stanowisku...
Oryginalnie pasek klinowy w C330 to A1250 (długości podziałowej). Do Jubany na pewno będzie potrzebny potrzebny drugi wspornik prądnicy z przewierconymi otworami pod śrubę M10, żeby nie niszczyć i przerabiać oryginału. Jak Jubana do C330 pasuje, tego nie wiem. Mam alternator do C360 a tam jest inne koło pasowe. Wydaje mi się że dochodzi kwestia odsunięcia...
Jaki alternator Bosch czy Valeo Dodano po 22 Witam. Regulator napięcia jest mocowany na dwóch śrubach i po demontażu można stwierdzić stan komutatora, czyli dwóch pierścieni ślizgowych, z którymi współpracują szczotki.
witam kolegów ! ja osobiście wymieniłem olej w C-330 z superol na olej 10W-40 i 15 W40, zmieszałem dla tego żeby nie był za rzadki i nareszcie mam spokój z męczeniem rozrusznika zimową porą. mój Traktorek pali po podgrzaniu świec bez problemu. mam jedem 12V 100Ah akumulator oraz alternator Bosch. Bosch jest o tyle dobry że posiada regulator na pięcia...
http://obrazki.elektroda.pl/1902779700_1... Jeśli ci brakuje 0,6V. Dioda sie grzeje. Jeśli chcesz więcej dajesz takie diody na wzbudzenie lub korygujesz zenerką w regulatorze. A szeregowo z akumulatorem dajesz diody prądowe na radiatorch. Zasilanie odbiorników prosto z alternatora. Proste jak zrobić 16V na odbiorniki, nie szkodząc akumulatorowi,...
Napięcie bezpośrednio na śrubie i obudowie alternatora 13,9V. Nadal nie wiem czy alternator jest sterowany z komputera auta taka jak w focusie lub bmw e46 3,0d po lifcie czy standardowo. Łatwo to sprawdzisz. Jeżeli altek ma tylko wzbudzenie (jeden cienki przewód do altka), to po uruchomieniu auta odepnij go. Zrób pomiary napięć i poczekaj do 5 minut....
nie pasowałby regulator boscha Jezeli ja bym to robił,już by był wsadzony regulator z malucha. Z tego co pamiętam nawet na śruby pasuje Koszt regulatora to około 20 zł,no nie wiem czy się opłaca siedzieć nad tym.
Podaję przykład - wymiana tulei, sworzeń na belce jest zużyty, zakładasz tuleję ORYGINALNĄ - która ze względu na zużycie sworznia/śruby już jest luźna. Mechanik ma do dyspozycji zrobić tak (uzdatnić) lub wymienić CAŁĄ belkę. Pomyśl trochę. Albo oddaj do ASO - zrobią na OK. To ja bym kupił oryginalną belkę i tyle, ja w to auto wiele rzeczy wysokiej...
kosz zatrzymuje śmieci. Sprawdził się pod tym kątem. Jednak glony niciate przechodzą. Jest ich sporo. Turbiny typu kaplan łapią je w łopatki i się zatrzymują. Pozostaje powrót do koła wodnego. Na razie nie mam czasu, ale jak sie obrobię to zmajstruje takowe. Będzie szerokie na jakieś 30cm i wysokie około metra. Łopatki skośne, woda będzie wpadać na...
MASA (-) na obudowie, + na grubej śrubie z tyłu alternatora (po przeciwnej niż jest koło pasowe napędzające alternator) Może też być jeszcze z tyłu wpinka opisana D , ale ona jest używana głównie w dieslach do obrotościomierza czyli przy benzynie nieużywana. Regulator napięcia ze szczotkami (szczotkotrzymacz) jest przykręcony z tyłu na dwie śrubki (wygląda...
Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Ale do rzeczy. Miłem kiedyś taki przypadek w Ibizie, raz jest a raz nie ma ładowania, a alternator po naprawie ( u innego elektryka). I tu kolega andrzej0769 ma świętą racje. W przypadku Ibizy był to brak masy. Nawet dokręcenie śrub nic nie dawało. Po połączeniu przewodem masy i odudowy alternatora występowała spora iskra,...
Po odłączeniu wzbudzenia to samo? To samo w aucie z podłączonymi przewodami i to samo "na stole" po odłączeniu. A czyściłeś go w okolicach mostka ? Podaj napięcie na mostek przy odłączonych uzwojeniach i sprawdż prąd. Przy odlutowanych uzwojeniach bez zmian. dopiero jak odłączę/podważę tę blaszkę, która łączy mostek z regulatorem (b1+) to pobór prądu...
Przód 6303, tył 6202 lub 6003, bo widziałem oba rozwiązania. Żeby ci się robota udała to od razu kupuj taki ściągacz i taki śrubokręt: http://obrazki.elektroda.net/70_12542363... bo niczym innym nie ściągniesz tylnego łożyska ( naczej pogniesz wentylator i skrzywisz oś pierścieni slizgowych) i nie odkręcisz śrub taczy blokady przedniego łozyska....
Alternator do sc900 - 55A Pasuje do następujących modeli FIAT : CINQUECENTO 0,9dm3, 29kW, 1991.07 do 1998.01 CINQUECENTO 0,9dm3, 30kW, 1991.07 do 1993.12 PANDA 0,9dm3, 29kW 1992.04 do 1996.12 SEICENTO 0,9dm3, 29kW, od 1998.01 Zamienniki: BOSCH 0986039501 BOSCH 3950 FIAT/MARELLI 46231650 FIAT/MARELLI 46472225 FIAT/MARELLI 63320094 FIAT/MARELLI 63320097...
Panowie wracam do tematu i to dosyć tragicznie. Kupiłem alternator o oznaczeniu 038903018GX jest to alternator prawdopodobnie od ostatnich poFL-ów i prądem 150 A Oczywiście alternator nie pasuje idealnie. Inny regulator napięcia, w starym miałem przykręcane oczko na wzbudzenie a tu jest kostka i oczywiście troszkę inne mocowanie. PreFL mają na górze...
Daj sobie spokój z Magnetonem. Kup Valeo (z Passata B5) lub Boscha i po małych przeróbkach zapominasz o altku w tym aucie. Mialem Felicie 1.3 i po kilku wymianach mostków zdecydowałem się na przeróbkę. Ja kupiłem wspomniany Valeo 90A z Passata - jeśli masz jakieś zdolności techniczne to powienienes dać rade zaadaptować go do Felicii. Tu masz przykładowy...
Da się, da się. Musisz mieć małe doświadczenie. I nie na samej diodzie, a jest jeszcze równolegle opornik. Bosche ładują mało zazwyczaj przez trzy mankamenty -krótkie szczotki -owalizacja pierścieni -koroduje aluminium mostka diod dodatnich pod śrubą B+ Pomijam kwestię wyrobionego koła pasowego, bo to neimal standard.
śruby alternatora alternatora bosch mocowanie śruby śruby
transformator praca równoległa trafo 16mm2 zegar ds1307 bascom
gdzie montować zawór mieszający gdzie montować zawór mieszający
SanDisk Cruzer Glide VID 0781 PID 5575 Not Detected in Windows 10 – Troubleshooting USB Issues Optima SP20 – instrukcja obsługi, serwis, taśmy, naprawa maszyny do pisania