ale stojan był spuchnięty, niekiedy po około milimetr przerwy między klatkami No tak je rozdyma, korozja pomiędzy poszczególnymi blachami. Czasami tak, że potrafi nawet wyrwać śrubę spajającą obie połówki alternatora.
Lewy pin L kontrolka , śruba zasilanie.
Takie rozwiązanie jest w ciągniku MF 30XX (nie pamiętam dokładnie jaki model). Był tam alternator Iskra, ale to nie jest istotne. Ja stosuję taki patent nawet w A 124, dając dwa przewody z wyjścia alternatora (śruba M6).
Takich szczegółów jest dużo. -specjalny klucz do odkręcania koła wolnobieżnego -czasami kostka przyłączeniowa zasłania jedną ze śrub -potrzebny odpowiedni ściągacz do zdjęcia tylnego łożyska -potrzebny śrubokręt udarowy do odkręcenia śrub tarczy oporowej łozyska przedniego
Zmierz napięcie ładowania na aku, następnie spróbój na samym alternatorze na śrubie B+ wykluczy to przerwę na przewodzie alternator- akumulator. Przewód ten może posiadać bezpiecznik przy samym akumulatorze który mógł się przepalić. Jaki typ alternatora, Bosch czy Delco?
To pisze jak masz wyciągnięty to go sprawdź na zewnątrz obudowa, śruba prądowa.
https://obrazki.elektroda.pl/4604260800_... Dobrze jest. Żarówka kontrolki musi być 5W min. D+ kontrolka Śruba M6 to plus styk W wolny
Gwint M12 chyba odpada, ponieważ oryginalna nakrętka z wałka alternatora przechodzi luźno przez śruby Φ12, skłaniałbym się do M14x1.5, dzięki za pomoc
Jaki alternator masz-Bosch czy Lucas? Łatwo poznać, bo Bosch ma platikowy regulator na dwie śruby, Lucas aluminiowy na trzy śruby.
Ale nie zaszkodzi przypomnieć, czasami człowiek się tak zafiksuje na czyś, że zapomina o oczywistych oczywistościach. :cry: Dokładnie, dlatego napisałem, wiem z własnego doświadczenia. Czasem złącze masy wygląda ładnie a pod śrubą jest korozja.
Wymieniłem moduł ze starego alternatora, Co to za moduł, czy chodzi o regulator napięcia. Dwa - co to za alternator (Bosch, Valeo). Co to znaczy zerwało się (odkręciło się sprzęgiełko, czy urwało się razem z wirnikiem). Zobacz czy masz na śrubie alternatora 12 V, sprawdź bezpieczniki główne na skrzynce bezpieczników. Jak to nie pomoże to tylko "stół".
Miałem podobny problem, alternator po regeneracji na stole ładuje, po montażu do auta świeci kontrolka po przegazowaniu gaśnie, po ponownym wyjeciu test i wszystko ok po montażu dalej to samo. Przyczyną było poluzowanie śruby przyłączeniowej wewnatrz obudowy tzn przy dokręcaniu przewodu w aucie śruba się odchylała od kabla a przy odkręcaniu było połączenie......
Oprócz szczotek alternator składa się jeszcze z kilku elementów, których niesprawność powoduje brak ładowania, w tym samochodzie warto oglądnąć również kabel łączący śrubę B+ alternatora z rozrusznikiem
Witam. Problem jak w temacie. Samochód stał ok. dwa tygodnie, po odpaleniu zapaliła się kontrolka ładowania, zmierzyłem ładowanie na śrubie alternatora bez obciążenia i wynik 13,7 do 13,76v.postanowiłem wymienić regulator. Regulator firmy Bosch tak jak orginał dobrany po numerach oryginału. Po założeniu i odpaleniu samochodu całkowity brak ładowania...
Tyle, że przy krótkich odcinkach te 13,8 to mało. Nie zdąży „wepchać odpowiednio dużo prądu”. Najpierw sprawdziłbym ładowanie na śrubie alternatora a potem sprawdził w skrzynce, czy nie przegrzało się oczko przewodu na bezpieczniku akumulatora. W Golfie V to bedą te bezpieczniki z przodu skrzynki, montowane pionowo na szynie.
Szanowny Panie moderatorze ten tylko nie widzę czy na wzbudzenie jest śruba do przykręcenia oczka jeśli to ma znaczenie. http://www.alibaba.com/product-gs/360283...
Co do Twojego wcześniejszego pytania to jest tam zamontowany alternator firmy BOSCH. Dzisiaj wziąłem się za jego wymontowanie i napotkałem dosyć śmieszny problem. Mianowicie ściągnąłem pasek od alternatora i odkręciłem górną śrubę, dolną też odkręciłem tylko, że w żaden sposób nie można jej wyciągnąć bo blokuje ją ścianka (nadkole). Na tej ściance są...
POmierz napięcie jakie masz na śrubie prądowej alternatora a jakie na wsówce kontrolki łądowania w czasi pracy na zimnym i na gorącym.
Dokładnie to skodowski Magneton u nas brak częsci, ale można założyć Boscha lub przy niewielkiej przeróbce (górna śruba od napinacza) można zamontować alternator od Passat b5/Audi A4 1.6-2.0 benzyna.
mam inny problemik szczotki ładnie założone dzieki za pomoc ale teraz pojawia się problem czysto elektryczny tzn. skręcilem wszystko chce odpalac auto i po przekręceniu kluczyka nie świeci się kontrolka od akumulatora a silnik kręci choćby mu się nie chciało posprawdzałem kabelki idące do rozrusznika i alternatora i tak do rozrusznika idzie podwójny...
Kolego musisz więc rozmontować alternator być może że kończą się pierścienie ślizgowe lub jest przerwa między pierścieniami i wirnikiem ,sprawdź też połączenia przewodów na stojanie oraz śrubę która wyprowadza napięcie z alternatora czy ma dobry styk z płytką prostownika.
Kolego czytaj co pisze. Uważnie. Zapewne masz alternator Bosch i diody główne minusowe w nim nie kontaktują. Potwierdzi to pomiar napięcia na śrubie kontrolki, mam być poprawne. Dodano po 1 Ratuje cię pocieranie papierem ściernym 180 punkty styku płytki diodowej z obudową alternatora.
Witam, mam problem z alternatorem Boscha 100. Alternator pochodzi z jakiegoś golfa, montuję go w ciągniku, ale do rzeczy, wstawiłem owy alternator, ma on 2 wyjścia, tak jak na starym, B+ i D+, i podłączyłem go jak ten wcześniejszy, prąd z aku na grubszą śrubę, a na cieńszą od kontrolki. Wciskam kluczyk, kontrolka świeci, odpalam silnik, kontrolka gaśnie,...
WITAM ! Mam też PASSATA B3, i przerobiłem temat alternatora dokładnie. W tych samochodach są stosowane dwie marki alternatorów tzn: BOSCH i VALEO. Zasada działania jest taka sama, różnią się tylko mechanicznie. Podłączenia do alternatora : 1. czerwony - gruby ładowanie do akumulatora mocowany śrubą 2. niebieski - cienki lampka kontrolna mocowany na...
witam kolegów ! ja osobiście wymieniłem olej w C-330 z superol na olej 10W-40 i 15 W40, zmieszałem dla tego żeby nie był za rzadki i nareszcie mam spokój z męczeniem rozrusznika zimową porą. mój Traktorek pali po podgrzaniu świec bez problemu. mam jedem 12V 100Ah akumulator oraz alternator Bosch. Bosch jest o tyle dobry że posiada regulator na pięcia...
Jaki alternator Bosch czy Valeo Dodano po 22 Witam. Regulator napięcia jest mocowany na dwóch śrubach i po demontażu można stwierdzić stan komutatora, czyli dwóch pierścieni ślizgowych, z którymi współpracują szczotki.
kosz zatrzymuje śmieci. Sprawdził się pod tym kątem. Jednak glony niciate przechodzą. Jest ich sporo. Turbiny typu kaplan łapią je w łopatki i się zatrzymują. Pozostaje powrót do koła wodnego. Na razie nie mam czasu, ale jak sie obrobię to zmajstruje takowe. Będzie szerokie na jakieś 30cm i wysokie około metra. Łopatki skośne, woda będzie wpadać na...
http://obrazki.elektroda.pl/1902779700_1... Jeśli ci brakuje 0,6V. Dioda sie grzeje. Jeśli chcesz więcej dajesz takie diody na wzbudzenie lub korygujesz zenerką w regulatorze. A szeregowo z akumulatorem dajesz diody prądowe na radiatorch. Zasilanie odbiorników prosto z alternatora. Proste jak zrobić 16V na odbiorniki, nie szkodząc akumulatorowi,...
Przód 6303, tył 6202 lub 6003, bo widziałem oba rozwiązania. Żeby ci się robota udała to od razu kupuj taki ściągacz i taki śrubokręt: http://obrazki.elektroda.net/70_12542363... bo niczym innym nie ściągniesz tylnego łożyska ( naczej pogniesz wentylator i skrzywisz oś pierścieni slizgowych) i nie odkręcisz śrub taczy blokady przedniego łozyska....
MASA (-) na obudowie, + na grubej śrubie z tyłu alternatora (po przeciwnej niż jest koło pasowe napędzające alternator) Może też być jeszcze z tyłu wpinka opisana D , ale ona jest używana głównie w dieslach do obrotościomierza czyli przy benzynie nieużywana. Regulator napięcia ze szczotkami (szczotkotrzymacz) jest przykręcony z tyłu na dwie śrubki (wygląda...
Podaję przykład - wymiana tulei, sworzeń na belce jest zużyty, zakładasz tuleję ORYGINALNĄ - która ze względu na zużycie sworznia/śruby już jest luźna. Mechanik ma do dyspozycji zrobić tak (uzdatnić) lub wymienić CAŁĄ belkę. Pomyśl trochę. Albo oddaj do ASO - zrobią na OK. To ja bym kupił oryginalną belkę i tyle, ja w to auto wiele rzeczy wysokiej...
Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Ale do rzeczy. Miłem kiedyś taki przypadek w Ibizie, raz jest a raz nie ma ładowania, a alternator po naprawie ( u innego elektryka). I tu kolega andrzej0769 ma świętą racje. W przypadku Ibizy był to brak masy. Nawet dokręcenie śrub nic nie dawało. Po połączeniu przewodem masy i odudowy alternatora występowała spora iskra,...
Alternator do sc900 - 55A Pasuje do następujących modeli FIAT : CINQUECENTO 0,9dm3, 29kW, 1991.07 do 1998.01 CINQUECENTO 0,9dm3, 30kW, 1991.07 do 1993.12 PANDA 0,9dm3, 29kW 1992.04 do 1996.12 SEICENTO 0,9dm3, 29kW, od 1998.01 Zamienniki: BOSCH 0986039501 BOSCH 3950 FIAT/MARELLI 46231650 FIAT/MARELLI 46472225 FIAT/MARELLI 63320094 FIAT/MARELLI 63320097...
Panowie wracam do tematu i to dosyć tragicznie. Kupiłem alternator o oznaczeniu 038903018GX jest to alternator prawdopodobnie od ostatnich poFL-ów i prądem 150 A Oczywiście alternator nie pasuje idealnie. Inny regulator napięcia, w starym miałem przykręcane oczko na wzbudzenie a tu jest kostka i oczywiście troszkę inne mocowanie. PreFL mają na górze...
Po odłączeniu wzbudzenia to samo? To samo w aucie z podłączonymi przewodami i to samo "na stole" po odłączeniu. A czyściłeś go w okolicach mostka ? Podaj napięcie na mostek przy odłączonych uzwojeniach i sprawdż prąd. Przy odlutowanych uzwojeniach bez zmian. dopiero jak odłączę/podważę tę blaszkę, która łączy mostek z regulatorem (b1+) to pobór prądu...
Żeby zdjąć alternator,najlepiej jest zdenontować pokrywę pod silnikiem i odkręcić klakson pod zdeżakiem i wyjąć go dołem.inaczej się nie da zdemontować alternatora,przynajmniej tak mi się zdaje.trzeba także pościągać węzyki gumowe z wakumpompy(z tyłu alternatora).aby zdjąc pasek wieloklinowy trzeba włożyć klucz 15 najlepiej kluczem nasadowym na śrubę...
Sprawdź masę przy akumulatorze (śruba do karoserii), wyczyść klemy. Napięcie mierzy się przy 2000 rpm... jak masz zużyte szczotki to na wolnych obrotach ma prawo się nawet żarzyć kontrolka ładowania - czyli może wcale nie być ładowania. 15 km w korkach po mieście to nie są warunki sprzyjające doładowaniu akumulatora - przy takiej eksploatacji zalecane...
No to jeszcze raz. To jest Omega A. Przy starym alternatorzenie Bosch nie kontaktowały szczotki, jeden pierścień prawie nie istnieje, ładowanie i kontrolka na pół gwizdka. Ten który kupiłem podono jest wymontowany z Omegi A, 2,0l, bęzyna - tak jak mój. Na odlewie ma napis Delco Remy. Wentylator ma zewnątrz. Nie ma wtyku płaskiego do kontrolki, tylko...
To w takim razie które alternatory są godne polecenia? Obecnie jest taki wybór: 1. "import" i inne Agtechy itp, czyli made in china. W zestawie śruby mocujące w chińskiej klasie 4.8. Z tyłu osłona plastikowa, pod którą nie zaglądałem, a montowałem taki w C330. Cena 180 zł. Trochę dziwny sposób mocowania - przedłużka do tylnego mocowania, ale pozwalające...
Alternator dzisiaj założony, w bagażniku na aku jest 14,2V ładowanie, jest mniejszy lżejszy, są do niego tańsze części, mostek czy regulator Boscha można kupić. Szkoda, że fabrycznie na zacisk B1+ i B2+ nie ma takiej samej długiej śruby do przykręcenia przewodu bo tu miałem dodatkową robotę.
Dzięki za pomoc, dopiero teraz miałem czas odpisać. Jeśli chodzi o alternator używany to kupiłem na znanym portalu aukcyjnym i okazał się w jeszcze gorszym stanie niż mój, dlatego zdecydowałem się podjąć regeneracji. Żeby dostać się do środka nie wystarczy odkręcić te cztery śruby, trzeba jeszcze odciąć od mostka prostowniczego druciki idące od stojana,...
Witam, jak dobrze pamiętam Vento jest wyposażony w alternator Bosch'a a więc w większości tych alt. szczotki i regulator napięcia jest w całości. Znajduje się z tyłu alternatora i jest przykręcony na dwie śruby 5. Koszt części niewielki a powinno pomóc. Pozdrawiam
Miałem co 200-500km Engine Fault połączone z Alternator Fail i High temperature coolant. Auto stawało w najmniej oczekiwanych momentach, odpięcie akumulatora na chwile pozwalało ponownie uruchomić pojazd. Wymiana akumulatora na Bosch S4, czyszczenie złącz dochodzacych do komputera tylko nieznacznie zmniejszyły częstotliwość błedów. Po kolejnej stopce...
Witam. W nawiązaniu do https://obrazki.elektroda.pl/8664065100_... Cała rzecz polega na oszukaniu regulatora napięcia co do mierzonej przez niego wartości napięcia wyjściowego alternatora. Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Żeby go oszukać, należy ujemny...
Jak wiemy Ford S max to to samo co Mondeo Mk4 / Galaxy mk3 ale do rzeczy . Samochód mam od 7 lat ,po 3 latach wymieniłem 6letni akumulator (oryginalny 72 Ah ) na nowy Bosch SILWER PLUS 85Ah i 800A prąd rozruchu (do diesla) dla nie wtajemniczonych alternator mam 150A . Problem jest tego rodzaju że wchodząc w tryb serwisowy od zawsze były niezgodności...
Witam. Na wstępie powiem tylko tyle , jak dla mnie nie warto mordować się z Lucasem Epic w Fiat Doblo 1.9D jak i innych samochodach z tym rozwiązaniem. Kolega szukał i tak auto przestało bezużytecznie dwa lata. Przerobiłem koledze na pompę mechaniczną bodajże dawcą był ford escort 1.8D rok 1992 zwykła linka gazu , z wtyczki na komputerze jak pamiętam...
Podłącz to w ten sposób, a będzie ok. http://obrazki.elektroda.pl/8881930200_1... a i jeszcze jedno odnośnie rysunku, przekrój kabla, który idzie od B+ do rozrusznika musi mieć przekrój minimum 6mm Jeśli chcesz kupić alternator, najlepiej idź na szrot, tam już za 60 zł można coś niezłego kupić. Od razu też niech ci go sprawdzą na stanowisku...
Dzięki za pomoc. Temat rozwiązany. Regulator Chińczyk (moja wina bo alternator po regeneracji sam zakładałem)😔 Ciekawostka z chińczyka taki nacisk sprężyn że po 10 tys szczotki bardziej zjechane niz w regulatorze Boscha po 280 tys. Tip dla posiadaczy 9-5. Da się wymienić regulator bez wyciągania alternatora👍 Ale ja niestety musiałem wyciągać bo jakiś...
Miałem taki problem w toyocie corolli 2.0D alternator okazał się sprawny a wina była w połączeniach. Alternator połączony był z silnikiem 2 dużymi śrubami a jednak słaba była masa.Po połączeniu dodatkowym kabelkiem alumulatora z obudową wszystko wróciło do normy i ładowanie jest OK!
To RB-1 rozbebeszone to nie regulator tylko przekaźnik kontrolki ładowania i automat blokujący włączenie rozrusznika kiedy motor już pracuje dlatego na tych dwóch kablach masz 23V bo to jest prąd przemienny pociągnięty z uzwojenia twornika altka czyli nie wyprostowany i nigdzie go nie podłączaj bo coś tam piszesz o zacisk 2 . A to z przodu na serwie...
(at)ElektrodaBot . Poproszę cię o pomoc Agregat chłodniczy Relec Froid TR22 nie mogę znależć schematu instalacji elektrycznej lub dokumentacji serwisowej . Po prostu nie dostępna , dasz radę ? . Bezpośrednia odpowiedź 1. Relec-Froid nigdy nie publikował kompletnych schematów TR-22 w otwartych źródłach; dokumentacja krąży wyłącznie w serwisach partnerskich...
P206XS/1.6L/TU5JP-MCU->MP7.2 BOSCH/1998/8V/LPG-> BingoS średnie spalanie LPG -> 10L/100km Ponieważ jeżdżę na LPG już 20 lat to podam kilka uwag: 1. Można stosować instalkę II generacji w P206 i jestem tego żywym przykładem...i jakoś nie zaliczyłem strzału w kolektor -> nigdy !!! ...auto ma 9 lat i reguluję sam śrubą na parowniku co jakiś czas i ustawiam...
Oryginalnie pasek klinowy w C330 to A1250 (długości podziałowej). Do Jubany na pewno będzie potrzebny potrzebny drugi wspornik prądnicy z przewierconymi otworami pod śrubę M10, żeby nie niszczyć i przerabiać oryginału. Jak Jubana do C330 pasuje, tego nie wiem. Mam alternator do C360 a tam jest inne koło pasowe. Wydaje mi się że dochodzi kwestia odsunięcia...
nie pasowałby regulator boscha Jezeli ja bym to robił,już by był wsadzony regulator z malucha. Z tego co pamiętam nawet na śruby pasuje Koszt regulatora to około 20 zł,no nie wiem czy się opłaca siedzieć nad tym.
Napięcie bezpośrednio na śrubie i obudowie alternatora 13,9V. Nadal nie wiem czy alternator jest sterowany z komputera auta taka jak w focusie lub bmw e46 3,0d po lifcie czy standardowo. Łatwo to sprawdzisz. Jeżeli altek ma tylko wzbudzenie (jeden cienki przewód do altka), to po uruchomieniu auta odepnij go. Zrób pomiary napięć i poczekaj do 5 minut....
Daj sobie spokój z Magnetonem. Kup Valeo (z Passata B5) lub Boscha i po małych przeróbkach zapominasz o altku w tym aucie. Mialem Felicie 1.3 i po kilku wymianach mostków zdecydowałem się na przeróbkę. Ja kupiłem wspomniany Valeo 90A z Passata - jeśli masz jakieś zdolności techniczne to powienienes dać rade zaadaptować go do Felicii. Tu masz przykładowy...
Da się, da się. Musisz mieć małe doświadczenie. I nie na samej diodzie, a jest jeszcze równolegle opornik. Bosche ładują mało zazwyczaj przez trzy mankamenty -krótkie szczotki -owalizacja pierścieni -koroduje aluminium mostka diod dodatnich pod śrubą B+ Pomijam kwestię wyrobionego koła pasowego, bo to neimal standard.
Tak, urywało wirniki, ale w Valeo serii TG. Ten zaś jest tylko w dieslach, nawet w skodzie. I nie było tak, że raz łączyło, raz nie, jak urwało na wyjściu szpulki raz to juz porządnie. Poza tym za nic nie uwierzę, że w tej renówie ma Boscha i to na regulatorze FOOM. Nie ten rocznik. to napisz jakie Oglądnij filmik, regulator FOOM, bo chyba o ten ci...
Może polecicie jakiś praktyczny/sprawdzony prostownik do ładowania w handlu Zwykle polecam do znudzenia tego C7 Boscha, to ładowarka dla blondynek, ale tylko ładowarka do trybu nienadzorowanego/konserwacyjnego, plus "podtrzymajka" systemów w aucie na okoliczność zmiany akumulatora, coby się pamięć w radiu/szybach nie wyzerowała :P Do bardziej zaawansowanych...
śruby alternatora alternatora bosch łożyska alternatora bosch
tranzystor to220 agregat winda zamek kabina
śruby alternatora bosch manta spk5350
Jaki olej do skrzyni M32 Opel? Specyfikacje i zalecenia Lodówko-zamrażarka Beko - kasowanie migających wskaźników temperatury