Rozwierć śrubę, wyjmij całość (amortyzator z mocowaniem wahaczy) i wymień obydwa. Wymiana jednego nie ma sensu, za chwilę zacznie pukać drugi i robota od nowa. Wiem z doświadczenia, zawsze wymieniam komplet.
Źle spojrzałem na zdjęcie. Jeśli sworzeń jest zabezpieczany od boku i nie ma rowka na śrubę po całym obwodzie to śruba ta jest po to abyś po włożeniu sworznia w otwór ustawił go aby śruba weszła, bo jak będzie ustawiony nie wycięta stroną do otworu na śrubę to śruby nie wlozysz
chodzi ci o śruby?
Zdejmij siedzisko i odkrec śruby oparcia
Z tego co kojarzę to górne w miejscu gdzie się łączą razem do zwrotnicy,wystarczy odkręcić.Jedna śruba.
Przecież to FL więc skraplacz i osuszacz już jest na śruby skrecany.
Za osłoną nad kolanami kierowcy, ale nie trzeba ściągać osłony, ja odkęcam skrzynke bezpieczników, mniej śrub.
Znaleziono w internecie
Jak się ściaga tą maskownice w B5? Patrzyłem na razie wstępnie i na pierwszy rzut oka wygląda jakby całość była tylko na wcisk, bez żadnych śrub.
Musisz poluzować silnik z łap, i unieść go nie co do góry, około 10 cm, wtedy miska wyjdzie. Zaopatrz się w dobry imbus do trzech śrub od strony skrzyni.
Dokładnie to skodowski Magneton u nas brak częsci, ale można założyć Boscha lub przy niewielkiej przeróbce (górna śruba od napinacza) można zamontować alternator od Passat b5/Audi A4 1.6-2.0 benzyna.
Jak są sprawne, to nie potrzeba. Diagnostyka wywali błędy jakby co.
Jeżeli istnieje możliwość pozbycia się istniejącego bolca (ucięcie flexą, albo wykręcenie), to trzeba się udać do kogoś kto ma gwinty przeciągane i narzędzie do nich (działa to na takiej samej zasadzie jak nity zrywane, z tą różnicą, że w tulejkę z gwintem wkręca się specjalną śrubę, będącą elementem narzędzia)
Po prostu inna konstrukcja zamontuj śmiało. Najważniejsze w wielowahaczu jest aby śruby dokręcać gdy zawieszenie siedzi w pozycji neutralnej.
Nie, jednak 6-cio kąt - http://obrazki.elektroda.pl/8674872800_1... Kręci się ją palcami - delikatnie, żeby nie przekręcić.
Sama uszczelka. Śruby masz swoje.
Te sruby można użyć dwa razy tak przewiduje serwis. Można założyć sruby np z passata b5 pasują normalnie mam takie w swoim b8.
Którego przedniego czy tylnego ? Tylny, mocowanie górne jest od strony nadkola ukryte pod plastykowym nadkolem. Przedni to już więcej zabawy należy rozłączyć kolumnę od zwrotnicy czyli co najmniej dwa górne wahacze, odkręcić dolne mocowanie od dolnego wahacza, odkręcić trzy śruby pod maską i wymontować całą kolumnę zawieszenia.
Tylko tą jedną śrubę
dziś zrobiłem ok 100km i wszystko jest ok, miejsca pod i samą śrubę wyczyściłem żeby właśnie widzieć ew wycieki. Bo była jedna i jedną dałem, była tylko od dołu, przy łbie śruby
Korby nowe śruby i na olej.
Musisz brać komplet. Do tego jeszcze śruby - są krótsze.
Taka różnica to nie różnica wg mnie sztangę ruszyłeś albo się przycina. Wystarczy że inaczej gruszka siadła na śrubach i masz te 1-2 obroty na sztandze.
Trzeba opuszczać całe sanki. Wystarczy popuścić śruby mocujące i opuścić łapę o centymetr a śruba od wahacza da się bez problemu wyjąć.
Najprawdopodobniej zacina się turbina. Faktycznie trzeba wcześniej podłączyć interfejs i odczytać błędy. Turbiny o zmiennej geometrii w vw mają to do siebie że jak zabrudzą się sadzą to takie zacinanie się zdarza. Rozebranie turbiny i wyczyszczenie powinno pomóc. Uwaga najpierw niech ktoś ci postawi prawidłową diagnozę bo ja tylko gdybam wiedzą jakie...
A co pierw ma iść masa czy plus na tej śrubie?
Antena dachowa? To tylne słupki, uchwyty, i delikatnie odgiąć podsufitkę. Odpiąć kabel i odkręcić śrubę. Ale ostrożnie z podsufitką, lubi się załamać. Najbezpieczniej by było zdemontować całą.
Raczej nie, coś za dużo prądu je, gdzieś wygrzanie połączenie elektryczne - popraw masę na silnik oraz plusy które łączą się na górnej śrubie rozrusznika.
Witam dziś chciałem wymienić napinacz w moim pasacie ale nie mogę odkręcić wentylatora wisko . Imbus jest wydarty . Polecacie jakieś sposoby na odkręcenie tej śruby , dostęp jest ograniczony .
Dwie śruby wystarczą. Plus kable oczywiście.
Czy ja dobrze widzę, ze mierzysz na śrubie B+ alternatora z odłączonym kablem ?
Imbusem 8 odkręcasz oś wiskozy "od d..y strony" i lekko wysuwasz z łożyska, śruba wyjdzie. Trzeba to zrobić z założonym paskiem, jest jak przyblokować wisko
też wyciągam bez ściągania kierownicy,bez uszkodzenia czegokolwiek,wystarczy długi śrubokręt aby odkręcić te dwie dolne śruby maskownicy licznika.
...no tak wszystko fajnie, tylko, że powtórzę jeszcze raz: śruby są bez nakrętek, a otwory za tylnym oparciem są przelotowe... nie ma w co wkręcić śrub mocujących.
Uwierz, nie takie rzeczy można sp.... znaczy się źle złożyć. Wystarczy, ze nie dokręcisz docisku na przemian śrubami i problem gotowy.
śruby od dołu . 2 małe na + od czoła po zdjęciu kierownicy. łap : https://www.youtube.com/watch?v=nMW-kGXl...
Gratulacje dla konstruktora silnika 1,4 16v grupy VW za notorycznie klapiące szklanki i zamarzającą odmę. Ten silnik pracuje niemalże jak diesel... a, i byłbym zapomniał szacun dla mądrego który wymodził taki a nie inny dostęp do postojówek w Passacie b5 FL, projektantowi lanosa za umiejscowienie górnej śruby od rozrusznika i dostęp do niej składam...
Nie w drzwiach, na wzmocnieniach poprzecznych pod fotelami. Śruby na torxa T25 Jak masz mokre dywaniki to duża szansa że zielone z patyny złącze.
Dlatego pytam się co on tam robił czujnikiem zegarowym przy tej regulacji? Ok stawiał obrotem wału poszczególne pompowtryskiwacze. Pomyślałem ze coś kombinował z regulacją popychaczy za pomocą czujnika ha ha? Mój błąd. Niektórzy używają zegara do określania maksymalnego dolnego wychylenia dźwigni wtryskiwacza.Można ,ja nikomu nie bronię.Ale wystarczy...
Musisz odkręcić szybę od podnośnika (2 duże otwory w tej blasze), wyjąć wkładkę (śruba z boku drzwi). Odkręcasz blachę razem z kasetą i wyciągasz. Poczytaj golf IV lub passat b5, podobna konstrukcja.
2-3 zwoje wystają ale raczej nie ma szans niczym tego złapać. Pozostaje chyba tak jak piszesz dospawać śrubę i kręcić kluczem.
Do testu spalania na jałowym wyłącz wszystkie odbiorniki jak radio, podgrzewanie siedzeń czy klima/nawiewy i silnik powinien być nagrzany inaczej to nie pomiar. Kąt synchronizacji nie wyjaśnia czemu masz na 3 cylindrze taką duża korektę. Takie wrażenie, że ktoś regulował śruby na oko...
Regeneracja tego alternatora niesie duże ryzyko, zupełnie nieadekwatne do zaoszczędzonych pieniędzy, na szrocie za parę dych kupisz sprawny, w dużo lepszej kondycji.
Śruba bliżej kierunkowskazu regulacja pozioma, bliżej środka regulacja pionowa.
Passat oczywiście nie posiada ręcznej pompki paliwa. Ktoś mi kiedyś jednak wspominał że można zalać go ( filtr) od góry przez otwory zaślepione śrubami.
Jaki klucz oraz rozmiar przychodzi do śruby tylnej piasty oraz tylnego jarzma z Passata B5 FL 1.9 ? Według katalogu jest to M10, ale klucz 10 jest za duży. Czy jest to błąd w katalogu ?
NIC NIE LUTUJ ! Odkręć 4 śruby po bokach i zdejmij cały front razem z metalową ramką ! Później wypnij dwie kostki po lewej i prawej + taśmę wyświetlacza na środku.
od tyłu kierownicy są dwie dziurki przez które trzeba włożyć imbusa lub torksa( już nie pamiętam ) są tam śruby ( pamiętaj żeby wcześniej odłączyć akumulator bo jak odepniesz kabel od poduszki na zapłonie to będziesz musiał kasować błąd poduszki koszt ok 50 zł
Reasumując śruba stopu do wkręcenia o obrót i log.
Za klamkę trzeba pociągnąć a nie nacisnąć :) Klamka zewnętrzna ma osobną linkę. Musisz wyjąć wkładkę zamka i sprawdzić czy linka jest cala i czy sie nie wypięła z klamki. Jak otworzysz drzwi to na wysokości klamki z boku drzwi widać plastikową zaślepkę. Pod nią jest śruba z łbem torx. Musisz ja poluzować (nie odkręcaj do końca), w tym samym czasie ciągniesz...
No masz prowadnice wyjmij je zdejmij gumki oczyść i nasmaruj. Po odkręceniu z nich śrub wyciąga się je porostu.
Możesz mi powiedzieć, które śruby trzeba odkręcić i gdzie trzyma się na zatrzaskach?
Zaczyna mnie powoli skręcać. Byłeś u mechanika czy u szewca. Raczej u mechanika tylko żal ci kasy na pomiar i myślisz że internet to załatwi. Nie dorosłeś do motoryzacji to kup se rower, samochód musi kosztować, wbij to sobie do głowy. Piszesz "Aby przełożyć kable na cewce trzeba demontować przepustnicę w tym modelu oraz zbiornik płynu" czyli remont...
Jeśli długo nie było tam nic ruszane to zaskoczyć cie mogą nakrętki od wydechu- przy turbinie- bo trzeba go zdjąć a często się urywaja lub jak nie nalozysz zbyt dobrze klucza to drugiej szansy nie będzie. Pamiętaj o zdemontowaniu wentylatora bo po opuszczeniu skrzyni silnik zostaje na dwóch poduszkach i kładzie się zwykle w dół strona sprzęgła i wentylator...
Ten element to siłownik podciśnienia (grucha ze sztangą). Sztanga ani drgnie bo kierownice się całkiem zapiekły. Turbo i tak jest do wyjęcia więc proponuję zalewać przed demontażem śruby dobrym penetratorem aby puściły.
Drugi cylinder jest sprawcą nierównych obrotów, sprawdź czy śruba stopki pompowtrysku się nie poluzowała, nie ciągnij za mocno bo łatwo ukręcić, wyreguluj pompki na 225 stopni, jak nic nie da to zacznij od wymiany uszczelniacza na tym cylindrze.
Witam Jak zdejmuje się osłonę plastik pod kierownicą w Passacie b5 1998r tak aby dostać się do przekaźników do stałego prądu.Jakieś śrubki zatrzaski jak to się ściąga?
Jak najlepiej podłączyć dodatkowy kabel od śruby Fi 8 na alternatorze do plusa na aku?
Pany pacjent passat b5 ahu, pękają przewody wtryskowe juz brak mi pomysłów. Wtryski podmienione,zapinki na przewodach są, śruby tylnej brak , ale w innych też nie montowałem i nic nie pęka.
Witam A jak zdjąć zderzak w tym modelu auta? Mam silniczki w lampach do wymiany i się przymierzalem do wykręcenia lamp ale chciałbym skorzystać z porady, czy podobnie jak w A4 z 1997r takie miałem przed passatem i tamnie było nic skomplikowanego. Czy są jakieś śruby poukrywane?
przestaw na popie u góry masz głowiczke pomy ona jest na fasolkach cofnij lekko wlewo musisz popuścić 3 śruby na imbus i powinno być dobrze
Problemem okazały się cztery pompki. Po wczorajszym odebraniu od mechanika zauważyłem że na wolnych obrotach na biegu jałowym spalanie jakie pokazuje FIS to 0,2 l/h i silnik wpada w wibracje. Może ktoś podesłać o ile stopni trzeba obrócić śrubę przy regulacji przy silniku AVF?
A jak to odkręcić, bo ten zaznaczony element jeśli dobrze widziałam nie posiada żadnych śrub tylko tak jak by został wciśnięty w blachę.
O której śrubie piszesz? O tej z tyłu na klucz imbus?
Witam ponownie, i tak zwana kiszka. Głowice wstawiał mi mechanik z pracy, ale przy próbie odpalenia nastawnik na pompie dziwnie burczał. Nie ukrywam stał kilka dni na mrozie. Mogło coś się stać z nastawnikiem w pompie?Coś z dawką rozruchową? Auto odpala tylko na plaka :cry: , faluje na wolnych i do ok 2,5 tys obrotów słabo się wkręca. Biały dym. Woda...
dzięki za podpowiedz ale wiem ze sprzeglo hydrokinetyczne w passacie nie ma wlewu jest pelne. Słyszałem że ktoś to rozwiercał wlewał oleju gwintował i wkręcał śrubę. Pytanie tylko jaki olej i jaka ilość oleju.
Trzeba VCDS-em wykonać ustawienia podstawowe Ksenony[55] --> Basic Setings[04] --> Wybierz grupę 001 i teraz przez około 20-30sek silniczki będą się ustawiać. Teraz ewentualnie możesz je sobie jeszcze dodatkowo ustawić ręcznie przez śruby w reflektorach. Po tym zabiegu przejdź do grupy 002 i w tym momencie poziomowanie zostanie zrobione. W grupie 001...
Co znaczy w "miarę dobrych"? z byle czym tam nawet nie podchodź bo tylko zniszczysz narzędzia, śruby i jeszcze sobie możesz krzywdę zrobić.
Bo to nie kołeczki...to śruby. Musisz operować dobrze naostrzonym przecinakiem i młotkiem i próbować to odkręcić.
miałem ten problem,przyczyną były uszczelki w metalowych boczkach drzwi.Jeżeli woda leci po progach to trzeba zdjać boki drzwi z tapicerką,poluzować śruby metalowych boków,uszczelnić np silikonem dokręcić i założyć tapicerkę.Inna przyczyna to zapchany odplyw pod akumulatorem lub żle założona guma uszczelniająca linkę podnoszenia klapy.
Witam Czy ktoś może ma Momenty dokręcenia śrub tylnego zawieszenia - 4motion - z góry dziękuje.
Kolego ja robię w ten sposób;w otwór na śrubę wkładam krótki kluczyk imbus 10 i wkręcam śrubę i tak samo w innych audi np;A4,A6,A8,passat B5,B6.
Te śruby dokręca się kluczem dynamometrycznym, wtedy na pewno się nie odkręcą.
Demontaż obudowa pod kierownicą, na 4 śruby chyba i z lewej plastik jak bezpieczniki są też do zdjęcia. https://obrazki.elektroda.pl/9072917400_... Zdjęciem i zaznaczeniem się nie przejmuj pierwsze z neta, rozpiska tutaj https://forum.vw-passat.pl/topic/1034-b5...
Jaką regulacje masz na myśli? Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni.
mam pytanie co do wymiany krocca glowicy silnik 1,8 adr.dostep do srub jest zeby odkrecic od glowicy ale dalej laczy sie dwoma srubami z ta metalowa rurka co idzie wzdluz glowicy i jedna jesy od spodu ze nie ma dojscia,,pomoze ktos ja ja wykrecic?krociec u mnie jest tego typu co ma dwa wejscia na dwa czujniki jeden zaslepiony jest
Wykręć te 4 śruby to 10 minut, podnieś dywan po zdjeciu progu i podnóżka. Roztaśmuj wiązke aż do słupka A. Poszarp każdym przewodem z osobna z wyczuciem "na rozerwanie". Napraw połączenia. Zaizoluj i złóż z powrotem.
witam, proszę o pomoc czy przednie tarcze hamulcowe z passata B5 będą pasowały do sharana 98r 1.9 tdi 90km AHU tarcze z tego co wiem 288mm wiem że rozstaw śrub jest taki sam 5x112 proszę o pomoc
Przegub na 99% dobry. Drugi mechanik powiedział, że ten pierwszy mógł odwrotnie włożyć dolne wahacze i dlatego zeszlifował ogranicznik. Poradził też aby w ogranicznikach wywiercić dziury, nagwintować i wkręcić śrubę, aby koła nie skręcały tak mocno. Jutro wkręcę śruby i pojadę na geometrię. Dziękuję za rady.
Wtedy na dolocie by było też słabo i lepiej by bylo z dolnych obrotów a jest odwrotnie. Albo pompa vac jest słaba albo coś zjadło któryś wirnik albo obudowe. Czasem śruba oporu sztangi jest za długa.
Jeszcze spróbuje jutro przez klucz uderzyć w śruby mocujące zamek, poprzez otwarte tylne drzwi. Boczek oczywiście założony
wymienilem pompowtrysk i nie wiem czy dobrze jest ustawiony A jak ustawiałeś śrubę na dźwigni?O ile stopni odkręciłeś?Czy nic nie ruszałeś?
1-Zdjęcie głowicy i ocena zaworów ,gniazd zaworowych prowadnic zaworów i tulei cylindrów. 2-W tych silnikach często psuje się uszczelka głowicy(metalowa) 3-Warsztat daje gwarancję na usługę. Można wymienić same uszczelniacze bez zdejmowania głowicy ale to tylko kilka śrub mniej niż z zdjęciem czapki.I będzie porządnie.
Panowie! Można grzeczniej. Przecież z boku widać ile śrub trzyma. Temat tak czy siak płachy. Jeśli autor sobie nie poradzi to pewnie napisze
Witam. Koło kupione jedyne w Polsce prawdopodobnie 🙆mega ciężko dostać,a nowe 960 zł . Teraz pytanie ,uszkodziłem prawdopodobnie uszczelniacz ,a już było złożone wszystko i zaś na nowo robota bo ciek olej z łączenia na uszczelniaczu,jak przekręcić te śruby 10ątki? Najpierw te do około a na końcu te od spodu ? A te od spodu tylko delikatnie złapać?...
Witam Chcę kupić felgi aluminiowe do passka b5. Mam obecnie założone stalowe 6jx15 (rozstaw śrub 5x112) i opony 195x65 R15. Czy będą pasowały felgi 7JX15H2? Nie będą za szerokie?
sprawdź czy masz dokręcone wszystkie śruby od sanek ,żadko ... może masz wywalone podzuszki silnika lub masz wsadzone zwykle bez olejowe ,muszą być olejowe tylko AVON zadne inne
nie trzeba demontować pompy wody. Musisz zdemontować rolkę napinacza i pod nią jest śruba mocująca napinacz. Żeby go wydostać z auta musisz też zdemontować sprzęgło wiskotyczne.
Witam, brzęczyk nie działa jak i światełka, bo mikrostyki w zamkach do wymiany, a odnośnie szyby to blacha ma 2 duże zaślepki na górze pod nimi znajdują się śruby od zacisków szyby trzeba je poluzować, szybę wyjąć do góry nachylając ją do przodu auta, 3 kołki plastikowe na wysokości zamka wybić i blachę odkleić oczywiście po odkręceniu jej.
Miałem to samo, paliwo wiało przez uszczelki i po dłuższym postoju się zapowietrzał. Swoją drogą to 1200 zł faktycznie sporo, ja zapłaciłem 550 zł (wymiana uszczelek na nowe, nowe śruby i ustawienie wszystkiego). Może mechanik dał Ci nowa pokrywę klawiatury (koszt ok 700 zł) bo z tego co wiem nie ma do nich dostępnych uszczelek i trzeba kupić razem...
Bo go wypchnęło - zbyt luźne gniazdo. Albo zbyt długie śruby wypiłowały obudowę. Przecież za tym simmeringiem nic nie ma - żadnej komory ciśnieniowej.
No masz kostki, to dobrze, instalacja w miarę cała. Musisz zrobić wiązkę do pedału gazu, bo tu jej nie będzie. Będą w rych kostkach dwa albo trzy grube czerwone albo czerwone z paskiem, te idą na stały plus. Jeszcze trzeba znaleźć przewód na świece żarowe, nie pamiętam czy przekaźnik był na wiązce, bo bezpiecznik był pod nogami kierowcy i też go musisz...
Witam, mam problem w moim Passacie, mianowicie chodzi o zablokowane tylne drzwi od strony kierowcy. Zamek przy otwieraniu drzwi nie wychodzi z dziurki, reszta drzwi otwiera się normalnie, a zdjęcie boczku wydaje się być niemożliwe, ponieważ 2 śruby z dołu są niewidoczne. Czuć, że zamek coś tam lekko drga przy otwieraniu jak się przyłoży ucho, ale stoi...
No to jest cholernie niska. Zwiększ nie Vagiem a pukaniem w nastawnik na poluzowanych śrubach mocujących - dawkę ustaw najlepiej na wartość 3,6 do 4,0 mg/skok.
Pokaż no to na jakiejś fotce. Jeżeli to jest Valeo D7R to się wyjmuje stojan (odkręcić 4 śruby mocujące nabiegunniki) i już można szczotki wymienić. Jak w sprinterze czy jakimś HDi
Belki zawieszenia są te same dla kilku samochodów: A6, Superb ma szerszy rozstaw kół i stąd wahacze mocowane są na zewnętrznych otworach, w B5 i A4 przykręcane na wewnętrzne.
Po odkręceniu dolnych śrub, odkręcasz uchwyt, klamkę, korbkę (zawleczka o kształcie omegi) i silnym pociągnięciem od dołu tapicerki zrywasz z zapinek.
1 pytanie. odłączałem przewód prądowy od alternatora przykręcany nakrętką (jak go przykładałem to zaczynał iskrzeć bo brało prąd) działo się nawet kiedy miałem odłączoną kostkę od regulatora Bo ten regulator bierze prąd wzbudzenia ze śruby prądowej i pewno jest w dodatku zamiennikiem i w dodatku zepsutym.
Sorry za dubel, ale Kolego dizba powiedz mi, muszę mierzyć na wyjściu z nastawnika czy mogę wpiąć się zamiast śrub M8 w korpusie pompy pod nastawnikiem, od strony silnika? Edit: wpiąłem się w tą śrubę od boku, ciśnienie ustawione, wsio gra i buczy:)
Podrzuciłem część schematu, widać w skrzynce ze sterownikiem silnika pod maską na podszybiu jest bezpiecznik F7 10A który zasila wymienione przez ciebie elementy a właściwie ich obwody. Musisz odkręcić 5 śrub w tym jedna dostępna po wyjęciu zaślepki w podszybiu po ustawieniu wycieraczek w górnej krańcowej pozycji, wymień go i sprawdź czy będzie działać,...
mocowanie śruby śruby śruby mosiężne alternator śruby
płytki radmor slabo odbiera radio uszkodzi onkyo
Aktualizacja nawigacji samochodowej na CD - jak to zrobić? Instalacja elektryczna Fiat Ducato 2005 - trasa przewodów