Włączając światła zwiększasz obciążenie alternatora, a tym samym obciążenie silnika, przed co komputer silnika zwiększa lekko obroty aby nie dopuścić do zgaśnięcia. Jeśli zainstalujesz ledowe światła dzienne, to zmiana obciążenia alternatora będzie niezauważalna dla silnika i nie powinien zwiększać obrotów. Światła dzienne podepnij pod terminal 15 stacyjki(zapłon)....
Hyundai Tucson 2017 2.0 CRDi 185 kon Problem z ikoną ładowania i światłami dziennymi, ogrzewaniem tylnej szyby po wymianie alternatora i akumulatora AI: Czy problemy z ikoną ładowania, światłami dziennymi i ogrzewaniem tylnej szyby pojawiły się od razu po wymianie alternatora i akumulatora, czy po jakimś czasie? Tak. Nawet klapa tylna nie chciała się...
A może całkiem od innej strony- może alternator nie ładuje akumulatora do pełnego napięcia? Sprawdź napięcie, mam tak u siebie- najpierw 2,500 obrotów na silniku żeby ładował, potem wymiana na światła dzienne z normalnych ale dalej nie to. Robię alternator.
Ma ktoś jeszcze jakieś propozycje, gdzie mogę podpiąć te światła?
Jeżeli mam podłączyć żółty do plusa w aku ,to pytanie co będzie w tym przypadku wyłączać światła dzienne ??? Ten żółty przewód musi byś podpięty do kabelka przy lampie od świateł pozycyjnych bo raz jeszcze powtórzę ,że gdy silnik nie pracuje to wszystko działa tak jak powinno .. Włączam zapłon i dzienne świecą normalnie . włączam pozycyjne ,dzienne...
Cewkę przekażnika pod alternator(wyjście na kontrolkę ładowania) oraz pod (przewód)światła mijania.To jest chyba najprostrze rozwiązanie.(chodzi mi oczywiście o przekażnik do zasilania św.dziennych)
A przełożenie silnik alternator jest >2 więc 850silnik =1700 alternator.
Witam ja mam podłączone światła jazdy dziennej do przewodu z alternatora, światła z automatem, czerwony przewód z bezpiecznikiem wpięty w przewód do ładowania akumulatora, a czarny do minusa akumulatora ,z chwilą uruchomienia silnika światła się palą , jak włączę postojowe albo drogowe światła jazdy dziennej gasną,nie ma żadnych problemów na przeglądzie...
Witam .Alternator już naprawiony napięcie jest na zapalonym 14.4V bez obciążenia? Światła do jazdy dziennej masz na Ledach dodatkowe? To najprawdopodobniej przepalone ,może być uszkodzony sterownik centralnego zamka. I tak jak kolega (at)mihal2002 napisał sprawdzić sterownik klimatyzacji .
Dokładnie musi być odpowiedni prąd/napięcie bo napewno jest niższe niż 12V (Czy też 14V pod pracującym alternatorem).
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
Pierwszy raz spotykam się z problemem zakłóceń spowodowanym przez światła dzienne LED (zwykle alternator, wycieraczki itp.). Instalacja tych świateł jest fabryczna. Przy ich włączeniu w głośnikach słychać delikatne brzęczenie. Kabel RCA mam podwójnie ekranowany. Gdzie szukać przyczyny i ja się tego pozbyć?
Trza było kupić z poloneza. A teraz dokup światła dzienne lub jezdzij na mijania.
Masz jakieś niefabryczne radio ? Zamontowany autoalarm, immobilizer, lokalizator GPS ? Syrenka alarmu z własnym zasilaniem ? Podświetlenie wnętrza schowka - uszkodzony wyłącznik ? Oświetlenie wnętrza bagażnika ? Dodatkowe światła do jazdy dziennej ? Sprawdziłeś alternator - może uszkodzona jedna dioda i kradnie prąd ? Zamontuj do testów inny akumulator....
Witaj. Tylko piszczy czy gra i piszczy. Jak tylko piszczy to zepsute radio. Jak gra i piszczy to albo masz ledowe światła do jazdy dziennej z przetwornicami albo sieje alternator.
Może z alternatora. Z reguły jak się kupuje światła do jazdy dziennej to do nich jest zamieszczony schemat podłączenia .
Adolf popełniłeś błąd kupując ten zestaw, możesz to naprawić podłącząjąc bezpośrednio pod alternator. W masterach zawsze montuje dzienne załączane napięciem stacyjki w lewym nadkolu jest skrzynka bezpiecznikowa tam wystarczy się podpiąć i bez problemu wszystko działa , a gratis masz odprowadzane do domu światłąmi dziennymi w nocy bo przekaźnik systemowy...
Zużycie paliwa może wzrosnąć o ok.0,2 l/100 km. Nie jest to wynik obliczenia gdyż teoretycznie nie jesteśmy w stanie podstawić to do jakiegoś wzoru.Natomiast w praktyce obciążenie alternatora przy włączonych światłach jest i zużycie napewno jest wyższe ale gdy weźmieny pod uwagę np.zużyty rozrusznik wówczas na sam rozruch zabierzemy kilka razy więcej...
Dzięki Panowie za pomoc. Problem rozwiazany. Podłaczyłem zasilanie pod alternator i wszystko działa.
W Golfie IV również szukałem + po "kluczyku" i ostatecznie podciągnąłem przewód z okolic przekaźników pod kierownicą. Jeśli zastosujesz światła LED, to możesz wziąć + po kluczyku np. z przewodu zasilającego wirnik alternatora. Jest on o dość małym przekroju, więc dla pewności (np.zwarcia LED-ów) należy zastosować bezpiecznik na przewodzie zasilającym...
witam Pomijam dyskusję na temat zasadności, czy legalności stosowania takiego oświetlenia w "pojazdach cywilnych". Zastosowanie procesora w tym urządzeniu daje spore możliwości rozwoju, można dołożyć włącznik, kawałek kodu i uzyskać światła "przeciwmgielne", podłączyć urządzenie np do wyjścia alternatora i uzyskać światła dzienne załączane z opóźnieniem...
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
Witam. Poszukuje sprawdzonego schematu który chce zaadoptować do opla omegi B. Interesuje mnie schemat który wyłączy światła po włączeniu świateł pozycyjnych (mijania) a także który włączy światła dzienne po włączeniu zapłonu (nie po odpaleniu i podłączaniu pod alternator). Szukałem trochę ale nic nie udało mi się zlokalizować. Serdecznie pozdrawiam.
Witaj,Podepnij tak, jeden przewód minus - pod żaróweczkę od postoju , drugi + pod alternator .zapalasz auto przekaźnik styka,lampy dzienne świecą załączysz światła mijania przekaźnik puszcza i dzienne się wyłączą ,wyłączysz zapłon lampy zgasną.
G107R z informacji jakie podałeś i ja jeśli dobrze odczytałem rysunek to muszę wyjąć plus z kostki która wychodzi z alternatora. Nie, nie wyjmujesz, a podpinasz się do tego przewodu, jak alternator będzie ładował, na przewodzie pojawi się plus. Bez ładowania alternator "wystawia" masę, a że żarówka dostaje z licznika plus - więc świeci. Gdy alternator...
Te chińskie wynalazki są nieprzewidywalne. W zasadzie najlepszym rozwiązaniem byłoby to wywalić w diabły. Jeżeli nie chcesz, możesz spróbować dać po diodzie prostowniczej na leda, obniży trochę napięcie. Ale jeszcze skontrolowałbym alternator, czy przypadkiem nie są w nim uwalone diody.
Takie ogniwa nawet jakby dały 12V 1A to co to jest w samochodzie? przy alternatorze rzędu 30A albo i lepiej.
Co zanaczy czystość instalacji,co sprawdzać ? Czy nie sieje jakimś syfem z alternatora lub układu zapłonowego
A ładowanie jakie...czy nie ma zakłóceń z alternatora, napięcie mierzone woltomierzem to nie wszystko...
Witam. Gdzie znajdę przekaźnik od świateł? Wyjąłem skrzyneczkę przy silniku w środku są 3 zielone przekaźniki zaznaczony jest mega gorący,wszędzie jest napięcie 14.18 na włączonym silniku. W skrzynce gdzie są bezpieczniki pod maską po wyłączeniu silnika słychać po chwili kliknięcie. Szukam przyczyny braku światła lewego po włączeniu długich ,kompletnie...
Może być alternator, rozrusznik, chyba że masz tak jak mój znajomy, dodał światła dzienne i musiał co dzień ładować akumulator, też mu klemy iskrzyly Alternator odlaczylem i pobór nie spadł , rozrusznik jakoś wykluczam żeby sam z siebie pobierał prąd, auto w oryginale bez żadnych przeróbek. Czekam na moduł komfortu.
Aby słuchać radio na postoju musisz mieć włączony zapłon, bo jeśli tak to masz coś skopane w instalacji. Dłuższy taki stan może spowodować uszkodzenie np. układu zapłonowego, alternatora i wyładowanie akumulatora.
Akurat w Merivie jest możliwość zmiany konfiguracji w kompie nadwozia (można zaprogramować światła dzienne).Kolega dobrze sugeruje żeby sygnał wykorzystać z alternatora(prosta sprawa powinny się załączyć w momencie kiedy alternator zaczyna poprawnie ładować , czyli po osiągnięciu odpowiednich obrotów.)
Witam koledzy mam pytanie zamontowałem sobie w audi a4 b5 światła do jazdy dziennej i podłączyłem je po zasilanie od alternatora wszystko było by ok ale jak się świeca to strasznie szumi radio po przełączeniu na mijania albo pozycje radio odbiera normalnie i mam pytanie czy jak podłącze gdzieś indziej plus+ to będzie ok ?
Możliwości jest naprawdę sporo, ale nikt z nich nie korzysta. Bardzo dobrym źródłem sygnału obrotu silnika jest pompa paliwa w zbiornikach samochodów na wszelkich wtryskach. W benzynie bez wtryskiwaczy cewka zapłonowa. W gołych dislach zasilanie obrotomierza z alternatora.
Przekaźnik po podłączeniu zasilania rozłącza z opóźnieniem, i na to nie ma rady - poza zastąpieniem go czymś innym. Bo jeśli byś chciał, żeby coś odcięło prąd na czas, zanim przekaźnik rozłączy, to w ten sposób to coś będzie wykonywać zadanie tego przekaźnika, czyli on jest zbędny. Chyba, że włączasz kluczykiem najpierw obwód, z którego dostaje zasilanie...
A to nie trzeba przeprogramować ? Mam taki sam T5. Robię tylko krótkie trasy, ale nigdy nie miałem problemu z ładowaniem. Tam jest 180 amperowy alternator.
Zamiast całego układu detektora możesz podłączyć przekaźnik pod zacisk D+ alternatora, dwa przekaźniki są imo zbędne
Kolego pociągnij nową instalację i będzie szybciej i prościej . Zasilanie po zapłonie znajdziesz pod maską choćby z alternatora lub innego odwodu po zapłonie , masę gdziekolwiek a pozycję to przy lampie wyłapiesz by gasiła ledy po włączeniu świateł . Robota łatwa i prosta , nie trzeba ciągnąć przewodów do środka .
Zapewne są to światła, które po napięciu w instalacji oceniają czy silnik pracuje czy nie, i poniżej 13V się wyłączają. W niektórych samochodach (tam, gdzie alternatorem steruje komputer) takich świateł nie powinno się instalować.
1) ATtiny 13 w zupełności wystarczyłby na wykonanie zadania - zał/wył . Z ATmega 8 to , faktycznie spora rozrzutność :D 2) Załączenie światła powyżej 13,5V ??? , a jeśli niższe od 13,5V np. wolne obroty - to wyłączy automatycznie światła :D ?? Alternator dostarczający dodatkowe napięcie do instalacji samochodowej , przy niższych obrotach chyba nie będzie...
Zamiast oporników zapodać drivery led albo równolegle za opornikiem kondensator zapodać . Bo mogą pulsować od alternatora albo zmieniającego się napięcia w instalacji .
Rozumiem że chodzi o samoczynne wyłączanie dodatkowych świateł dziennych po włączeniu świateł mijania lub długich w czasie jazdy. W załączeniu rozwiązaniwe tego problemu. Jak to działa? Włączamy przełącznik Zima jesienią, gdy jest obowiązek jazdy na światłach dziennych i zapominamy o nim do wiosny, (gdy takiego obowiązku już nie ma ) i wtedy przełaczamy...
Jak nie wiesz gdzie podłączyć, to kup takie z automatem. Podłączasz do akumulatora i zaświecają się jak alternator zacznie ładować, czyli po uruchomieniu silnika.
Pierwszy lepszy włącznik z google - http://kaboauto.pl/kms-1-wlacznik-swiate... Załącza światła gdy napięcie akumulatora wzrośnie poprzez ładowanie z alternatora. Możesz dołożyć przekaźnik 30A i załączać światła mijania.
krzych_un Czy chodzi Ci o SD-2 ? Od 7 lat go uzywam i nie mam zadnego nalotu, zarówek równiez jeszcze nie wymieniałem SD-2 zalacza sie tylko wtedy kiedy alternator ładuje i nie trzeba ingerowac w instalacje Jesli kupiłes jakis inny włacznik pewnie dioda pomoze to spadek 0,7V A z tą diodą do reflektora to nie bardzo wiem o co chodzi
Alternator został dziś sprawdzony u fachowca i jest OK, ale zauważyłem taką sytuację, bo mam ustawione światła do jazdy dziennej wariant 4 i tu jest OK światła nie migoczą, a po przekręceniu pokrętła, że zapala się resztę świateł zaczynają lekko migotać. O co tu chodzi gdzie szukać przyczyny?...
Witam. Mam pytanie jak w temacie jak prosto podłączyć kontrolkę działania świateł do jazdy dziennej. Chciałbym aby się ona świecił tylko i wyłącznie wtedy gdy światła są włączone. Pytam tylko i wyłącznie dlatego, że czasem moduł (lub alternator) szwankuje i przez to nie zapalają się od razu tylko po chwili a chciałbym wiedzieć kiedy są zapalone. Światła...
Dzień dobry, Znajomy zakupił auto po małej szkodzie. Naprawiał auto jednak nie jest w stanie zdiagnozować i usunąć przypadłości mrugajacych świateł dziennych i mijania. Lampy oryginalne full led ( bi led ). Gdy silnik nie pracuje wszystko działa nic nie mruga, po odpaleniu silnika po 10 s lampy zaczynaja szybko mrugać. Mruganie zaczyna się gdy napięcie...
Witam Zamierzam podłączyć światła dzienne z przekaźnikiem i wg schematu jest tak: pin 85 - masa pin 86 - plus ze świateł pozycyjnych pin 30 - plus 12v z alternatora pin 87a - plus ze świateł dziennych pin 87 - niepodłączony I moje pytanie jest takie: czy czarne przewody od świateł dziennych mam podłączyć do pinu 85 (masy) w przekaźniku i czy do tego...
PRzetłumacz to: "Widze ze takie światła nie mozna używać je podczas normalnych warunków atmosferycznych w czasie jazdy ze światłami mijania czy drogowymi" bo kilku rzeczytaniach nie ma pojęcia o co ci chodzi. Jak już wiesz są dostępne specjalne światła z zarówkami 21W/12V przeznaczone do jazdy dziennej. Podłącza się je tak, by działąły dopiero po włączeniu...
Dawno, dawno temu, gdy słowo homologacja znane u nas nie było ;-) a wprowadzono obowiązek jazdy na światłach zimą montowałem w maluszkach z prądnicami przekaźnik przełączający żarówki w szereg. Tylko jeden klient mówił, że zwrócono mu uwagę na słabe światła. Bilans energetyczny tych autek znacznie zaś się poprawiał. Dziś przy pojazdach z alternatorami...
Temat stary, ale odpowiedź może się przydać innym. Być może te światła mają funkcję załączania przez wykrycie ładowania w instalacji. Z tego co wiem od kolegi zajmującego się tym, te progi napięcia załączenia w takich światłach sa dość wysokie i przy mocnym obciążeniu instalacji, gdy ładowanie się obniża, mogą światła się wyłączać. Pasowałoby to do...
A może zamontować światła do jazdy dziennej- wydatek niewielki a oszczędność w prądzie znaczna( przynajmniej w dzień).
a nie prościej podłączyć to przez jeden przekaźnik? światła do jazdy dziennej nie mogą być włączone razem z postojowymi i mijania! polecam podpiąć się przez przekaźnik do + na wyjściu z alternatora (wówczas dzienne załączą sie po uruchomieniu silnika, a nie po przekręceniu stacyjki) a drugi + do świateł pozycyjnych. jak uruchomi sie silnik, to zapala...
Na twoim miejscu zamontowałbym światła, które działają od razu po stacyjce (sam takie mam). Gasną po włączeniu św. mijania. To normalne, że na wolnych obrotach alternator nie ma pełnej wydajności i napięcie spada, stąd te cyrki
Coś jak to np: https://obrazki.elektroda.pl/8546905200_... Powinno dobrze zadziałać - sterowanie masą świateł pozycyjnych. Oczywiście + po stacyjce, tzn. po załączeniu zapłonu. Sterowanie masą pozycyjnych - działa jak nie sa włączone światła pozycyjne, po załączeniu świateł, przekaźnik rozewrze styki i dzienne nie będą zasilane. Jeszcze...
Właśnie znalazłem podobny post w mercedesie miał ten problem i podłączyli przekaźnik muszę kupić przekaźnik i spróbować przez niego, a wszystkiemu niby winne są czujniki, które informują o przepalonej żarówce. Dzięki za pomoc Dodano po 1 Jeszcze można pod zapalniczkę spróbować się podpiąć, ale najbezpieczniej jest pod czujnik wstecznego wtedy komp nie...
70 lat od wojny i samochody były widoczne nagle ktoś wynalazł światła do jazdy dziennej i stały się nie widoczne -jakieś cuda się zdażają..parodia i łupanie pieniędzy.
Jestem ciekaw, skąd się wzięło to 0,5 l paliwa więcej? Nie pierwszy raz to słyszę. Załóżmy, że auto podczas jazdy potrzebuje średnio 15kW, oświetlenie to ok.150W, czyli 1% tego. Załóżmy, że alternator ma sprawność 50% - wychodzi 2% więcej mocy, czyli samochód, który spala 7,5l paliwa, zużyje o 0,15l więcej. Poza tym, można się zaopatrzyć w dodatkowe...
Vectra ma pewnie alternator Delco więc napięcie faktycznie może być wyższe niż w większości samochodów, ten typ tak ma.
Wymieniłem sprzęgło i auto szalało nie chciało działać jak przedtem okazało się że kostka miala zwarcie i chlodniczka sprzęgła nie działała teraz auto jak nowe Dodano po 5 2015 rok Actros czy alternator może powodować zwarcie ze akumulatory sa naladowane na 100% i jak odpalę to mrugają światła dzienne i skrzynia na wyświetlaczu i nie wybiera biegu bo...
Ok, w sobotę spróbuję podłączyć "plus" z bezpiecznika F 48 lub z alternatora. Chociaż wydaje mi się, że napięcie i tak będzie się "przebijać" i zasilać światła DRL :/
Po 3 tygodniach postoju samochodu akumulator miał prawo się rozładować a tak głębokiie rozładowanie prowadzi do zasiarczenia akumulatora.Ja jak na dłużej postawiam samochód to odkręcam jedną z klem i wówczas akumulator wypoczywa i nie ma możliwości jego rozładowania.Można również zamontować pod maską odłącznik masy i odłączyć prąd przy długim postoju.Można...
Nic nie kombinuj z alternatorem,załóz do tych lamp włącznik uniwersalny reagujacy na wzrost napięcia odłączany przez przekaźnik wpięty w pozycyjne.
Witam. A może by coś tak więcej? Na pewno w pudełku masz jakiś schemat podłączenia. Co to za światła kupiłeś bo jest tego teraz tyle że musisz napisać coś więcej ile przewodów pewnie trzy. Jeden pod kabel od żarówki postojowej drugi pod masę, a trzeci tu pytanie bo zależy co kupiłeś jak z automatem(zapalają się przy odpowiednim napięciu i gasną po spadku...
Dzieki za odpowiedz, wiem ze te wieksze spalanie to bajka, chodzilo mi bardziej o to aby np w lato zarowki dawaly mniej ciepla poniewaz w mondeo reflektor lubi ciemnieć tzn odbłyśnik, a mniejszy prad powoduje to ze swiatla beda mniej świecić a widoczny bede tak jak by świeciły pelna moca. Wiec mowisz ze rezystor odpada, a ten uklad impulsowy to duzy...
Tanie światła LED DRL niestety tak mają. Sam to przerabiałem w 4 zestawach aż ostatecznie zrezygnowałem z tego dodatku. Możesz wsadzić szeregowo rezystor w obwód by pochłaniał część mocy idądej na ledy w czasie pracy alternatora. Będą grzać się mniej, ale niestety i tak może je szybko zabić skakanie napięcia przy zmiennym obciążeniu alternatora (załączający...
Policz oszczędnośc z tytułu uźytkowania świateł dziennych. Dlaczego alufelgi wpływają na zuźy ie paliwa ? Światła do jazdy dziennej odciążają alternator; najlepiej wybrać takie z LEDami. Zużycie paliwa powinno spaść max 0,5 litra wszystko zależy od konkretnego samochodu. Koła w samochodzie są swego rodzaju magazynem energii (zasada działania koła zamachowego)...
Nigdy nie miałeś takiej sytuacji że kontrolka od ładowania mrugała? lub się lekko żarzyła? Wziąłem pod uwagę to że takie coś może być zamontowane w samochodzie który jest starszy i różne rzeczy mogą się dziać. Żeby pracowało poprawnie. Zasilane z instalacji czyli tj. od akku a uruchamiane poprzez wzbudzenie alternatora po odpaleniu. Czyli kontrolka...
To jesteś w stanie odpowiedzieć po jakim czasie zostanie uzupełniony prąd wykorzystany na rozruch 3.0TDI altek 180A akumulator 120Ah ? a) bez włączania odbiorników prądu na wolnych obrotach b) taki sam stan ale obroty silnika powyżej 1500zobr/min c) włączone światła dzienne 40W, dmuchawa, radio,(webasto- 3pompy w sumie ok.70w) średnie obroty silnika
Witam. Ja podłączyłem światła do jazdy dziennej w ten sposób opisany na innym forum: 30 przekaźnika - do zacisku B+ alternatora; 85 -"- - masa; 86 -"- - do zacisku D+ alternatora; 87 -"- - zasilania świateł dziennych plus do tego oczywiście bezpieczniki na zasilaniu + oraz + z postojówek. Dodam że ma on swój "moduł" przełączania z dziennych na mijania....
Problem jest taki: montowane były światła do jazdy dziennej i potrzebne było zasilanie po kluczyku. Zasilanie zostało podpięte pod kostkę 3pinową alternatora. Było wszystko ok. po czym padło ładowanie. Zaglądnąłem do alternatora i okazało się, że kostka nie została wpięta do gniazda altka. W alternatorze padł regulator i układ prostowniczy. Czy to zbieg...
Polecam również M-Tech. Jasność zbliżona do Philips, Osram. Cenowo ok 120zł. Barwa prawidłowa biała. 60.000 km i świecą pięknie. Dwa stopnie jasności 100% i 30%. Jeżeli zdarzają się zakłócenia, należy wyrzucić moduł oryginalny i wstawić własny np na którymś LM. Z tego co pamiętam do lampy dochodzi 4,7V. "Mnie jako kierowcę wkurzają (i tak zaraz to moderator...
Kiedyś podłączyłem pod wzbudzenie alternatora ( alhambra 2.0 tdi 2008r) i jeździ do dziś. Kolego, jeżeli masz włączony automat świateł mijania, musisz go deaktywować.
... Wzrost napięcia jest sygnałem do załączenia świateł (alternator zaczyna ładować akumulator) No nie byłbym taki pewien, bo załączenie następuje zanim alternator "wytwarza" energię (obroty wału to około 100/min praca na rozruszniku) a one już się załączają.
W Tico przewód 8mm2 to bez problemu przenosi 60A Nikt tu nie wziął pod uwagę że nie podniósł tego zagadnienia że przecież jazda za dnia na światłach mijania to pobór prądu około 10A a alternator jest stosunkowo gabarytowo mały a wystarczy tylko zamontować światła LED do jazdy dziennej a prąd podczas jazdy na ww światłach do jazdy dziennej spadnie o...
Zrobiłem tak że podłączyłem przekaźnik do miejsca w którym jest ciągle prąd i cewka przekaźnika cały czas jest pod napięciem po odpaleniu samochodu cewka przerzuca styki bo zanika prąd na przekaźniku i załącza mi światła do jazdy dziennej. Gasząc samochód przekaźnik jest załączany przerzucając styk gasi światła. Teraz właśnie zastanawiam się czy mi...
Panowie a skąd u was takie mocno rozbudowane fury z lat 60 czy 70 które mają wszystko. Bo dzisiaj przez stacyjkę to przechodzi jakoś niewiele. Starsz auta mają przekaźniki a nowsze, tak nowsze czyli dobre 20 już lat BSI. Tam też przekaźniki. Także większość współczesnych samochodów po przekręceniu stacyjki uruchamia niezbędne do rozruchu podzespoły...
Co Ty za pierdoły wypisujesz? to że nie mam wielu postów na elektrodzie to nie znaczy że nie mam doświadczenia. Hondy maja specyficzny rodzaj ładowania. Po pewnym czasie, gdy obciążenie alternatora spada to napięcie na akumulatorze utrzymuje sie na poziomie 12,5V. Po włączaniu odbiornika, który potrzebuje prądu, napięcie wzrasta do normalnego. Dlatego...
No i problem widzisz w tym, że za bardzo filozofujesz... Zamiast konkretnie pomóc. No ale jak tu pomóc, jak się nie wie jak...Mój moduł nie ma żadnej niestety kontroli napięcia. W Peugeocie 407 ( i kilku innych markach i modelach ) nic by to nie dało, bo zasada działania alternatora jest nieco inna niż standardowo. No ale jesteś przecież elektrykiem,...
Widziałem kiedyś schemat urządzenia , które obniżało moc świecenia żarówek do jazdy dziennej (światła mijania) do 80% ich mocy. Praktycznie dla oka to nie robiło żadnej zauważalnej różnicy, a dla akumulatora (alternatora) tak. Mam ten schemat w domu na pewno, ale musiałbym przerzucić sporo literatury aby go znaleźć. Pamiętam jedynie, że autor użył jakiegoś...
7A, to jest lekko licząc 84W. 84 waty na diodach??? To ile ty ich tam masz? Poza tym, kombinowanie z wymianą żarówek na diody w kierunkowskazach innych lampach do nich nieprzystosowanych jest nielegalne i można stracić dowód. Więc jeszcze raz sprawdź pobór prądu, tym razem odłączając poszczególne obwody. I napraw układ ładowania, a dopiero później kombinuj...
Może błąd polega na tym,że przy nie pracującym alternatorze napięcie na akumulatorze jest niższe niż wtedy kiedy alternator ładuje,tzn. silnik jest włączony. Układ wykrywania napięcia zamontowany w sterowniku świateł dziennych zaczyna "głupieć" i stąd takie zjawisko.Ja do swego Scenica zastosowałem sterownik f-my BartSoft. Swiatła włączają się wtedy,kiedy...
Witam, Potrzebuję znaleźć pod maską jakieś miejsce gdzie jest plus po zapłonie gdyż chcę podłączyć tam światła do jazdy dziennej, gdzie znajdę jakiś przewód? poszukaj w skrzynce bezpieczników. Bezproblemowo tam coś znajdziesz. Poza tym większość DRLów uaktywnia się po wzbudzeniu alternatora, Twoje takie Nie są?
Witam, mam sterownik świateł dziennych philips day light, który po napięciu z akumulatora włącza światła dzienne. Niestety przy niskich obrotach jak ruszam ze skrzyżowania lub parkuję to światła potrafią na chwilę przygasać, tak jakby napięcie spadło poniżej 14v i sterownik wyłącza światła. Pomyślałem aby zamontować kondensator przed sterownikiem, który...
Założyłem bezpośredni przewód alternator-akumulator ładowanie na naładowanym akumulatorze 14,74-83 dołożyłem światła jazdy dziennej i jeździłem na nich. Przejazdy mam krótkie jakieś 20 km * 2. Wczoraj dwukrotna jazda na światłach i dzisiaj rozruch z kabli, a napięcię akunulatora 12,48 po włączeniu święc 11,00 i rozruch na 9,00-8,00-7,00 V ,na kablach...
Witam kupiłem światła dzienne z wbudowanym automatem lecz teraz nie mam pomysłu gdzie je podłączyć aby po zapłonie było 12 V w komorze silnika. Na myśl przyszedł mi alternator za nim dał bym LM7812 aby nie zmieniało jasności. Czy takie rozwiązanie się sprawdzi ? Może ktoś zna miejsce gdzie jest 12v po zapłonie w komorze silnika w tym aucie. Szukałem...
Witam. Układ włączający wykrywa skok napięcia(kiedy kręci alternator) i włącza diody, nie opiera się ona na podłączeniu pod stacyjkę itp. Układ zgodnie ze schematem podpięty jest pod akumulator. Lampy samej pod zasilanie nie podepnę z prostego powodu - diody są bez elektroniki w lampie a samo sterowanie prądem/napięciem jest w sterowniku więc takie...
Niby jak ma się jazda na światłach do żywotności akumulatora? Jeśli alternator nie domaga, to skąd auto bierze dodatkowy prąd? - na polskich drogach 80% aut to stare trupy... Serwisowanie wiązki elektrycznej? Co masz na myśli? A co można mieć namyśli pisząc o wiązce elektrycznej - budowę auta zna? - to wie co chyba wchodzi w skład takiej instalacji?....
Witam, Któregoś pięknego ranka BMW nie miał prądu, żeby odpalić... Ponieważ mocno się spieszyłem, odpaliłem od prostownika. Po kilku minutach alternator się zadymił i przestał ładować. Założyłem używkę, ponieważ ten zaczął się równierz grzać, zmierzyłem cęgami prąd. Na wyjściu z alternatora miernik pokazał 65A, na wejściu do akumulatora było 45A. Pomijając...
Witam Mam światła do jazdy dziennej i szukam jakiegoś sposobu na podłączenie ich z "opcją" living home. Z tego co rozumuję, to normalnie należy podłączyć światła przekaźnikiem aby po odpaleniu świeciły DRL(po sygnale z alternatora?) i po włączeniu mijania gasły. Zależy mi aby po zgaszeniu/ włączeniuświateł mijania samochodu jeszcze przez jakiś czas...
Witam. Światła muszą spełniać co najmniej trzy wymogi: E...-certyfikat używania w krajach EU, RL - certyfikat świateł dziennych, powierzchnia reflektora co najmniej 60 cm*cm. Montaż musi spełniać warunki rozporządzenia dopuszczenia pojazdu do ruchu, a więc o ile dobrze pamiętam 25 cm od podłoża, 30 od krawędzi bocznej patrząc od przodu, 60 cm pomiędzy...
Mam problem ze swoją CRV-ką. Napięcie akumulatora przy wyłączonym silniku wynosi 12.4V, w czasie pracy silnika na biegu jałowym wzrasta do 14.1V a po chwili spada do 12.5V. Gdy to się dzieje, słychać różnicę w dźwięku pracy silnika. Po chwili napięcie wraca do poziomu 14.1V. Po włączeniu wszelkich możliwych odbiorników (światła długie, ogrzewanie szyby,...
Witam serdecznie. Układzik jest prosty. Przy włączonym zapłonie cewka przekaźnika bierze masę przez zarówkę od postojówek. Załącza styki i świecą dzienne. Jak włączysz postojowe to brak masy i dzienne gasną. Możesz 15 podłączyć do DF ( wzbudzenie ) alternatora . Wtedy będzie włączać dzienne dopiero jak uruchomisz silnik. Pozdrawiam.
Elektryka ALTERNATORALTERNATOR KLASA 15 AKUMULATORAKUMULATOR L3 450 ROZRUSZNIKROZRUSZNIK KLASA 3 OŚWIETLENIE SPECJALNEAUTOMATYCZNIE WŁĄCZANIE + PRZEDNIE ŚWIATŁA DZIENNE ŚWIATŁA WEW. RÓŻNEOŚWIETLENIE WNĘTRZA ŚWIATŁO OŚWIETLENIA PROGUŚWIATŁA OŚWIETLENIA PROGU PRZED + TLN FUNKCJA DODATKOWA LUSTERKA WSTECZNEGO ZEW.LUST. WSTECZ. ZEWN. SKŁADANE ELEKTR. Z...
Najprostszy sposób, który spraktykowałem i służył ze 3 lata bez problemów to podpięcie przekaźnika sterującego pod wyjście ładowania z alternatora. Pozycyjne były zasilane z wyjścia na światła mijania , ale przez diodę schotky'ego 10A. W szereg z cewka wpięty był wyłacznik, który umożliwiał odłączączenie całego ustrojstwa np. w czasie napraw samochodu,...
To rozwiązanie dotyczy żarówek H4, (o dwóch żarnikach w jednej bańce) o czym wyraznie napisalem na samym początku. Do pojedyńczych żarówek ten układ się nie nadaje. Nada się rozwiązanie które podałem na rysunku "na brudno" kilka postów wyżej. Jest to układ z wykorzystaniem tranzystorów mocy zamiast przekażników, sprawdzony i dość dobrze przetestowany....
ładowanie faktycznie za wysokie 15,1. Natomiast mój 'spec" odkrył co się stało i z jakiego powodu te wszystkie błędy. Sprawa strasznie błaha i wykryta przypadkiem. Sprawdziliśmy na sam koniec żarówkę w stopach (gdy zapalały się stopy gasły światła drogowe,a gdy jeździłem na dziennych stopy paliły się cały czas). Jedna z nich była przepalona ale w taki...
światła dzienny światła dzienny dzienny światła światła dzienny
sterownik lm339 nagrzewnica power zapisywać kamera
ricoh hasło administratora płyta indukcyjna
ELTA 2399N – regulacja auto stop, pozycjonowanie funkcji w gramofonie, mechanizm, śruba, serwis Schemat zapłonu Citroën Jumpy 1.6i 2000 – układ, piny, cewka, ECU Magneti-Marelli IAW 8P