Zasilania nie ma w oprawce W5W. A w złączu lampy? Może problem jest w samej lampie. I zasilanie sprawdź taką samą żarówką, bo woltomierz może mieć za duży opór i sterownik nie poda napięcia, bo będzie traktował miernik jak przepaloną żarówkę.
Możliwe że ktoś zrobił przeróbkę pod przełącznik VAG albo inny wynalazek dlatego nowe nie działają W sumie prosta robota, tam idą 3 kable, na zero nic nie powinno łączyć więc masz te kable źle podpięte już na starcie. Jesteś wygodny chcesz tylko pstryk kostkę i pojechał a tutaj ktoś namieszał i trzeba się przyjrzeć co z tą kostką jest nie tak bo obstawiam...
Chodzi po prostu żeby dać bezpośrednio prąd na każde oświetlwnie osobno? Dobrze zrozumiałem? Tak. Narysowałem Ci z pamięci; https://obrazki.elektroda.pl/4463076200_... Akurat jestem w trakcie przesiadki na nowy komputer i nie mogę dokładnie sprawdzić (kopiowanie danych). Każdą podejrzaną lampkę odłączaj (słabiej świeci, mruga lub...
Jeśli z przodu świeci to bezpiecznik można wykluczyć. Trzeba by obejrzeć samo BSI, jego złącza, możliwe że tam coś ugniło, ewentualnie sprawdzić ciągłość przewodów, a że to francuz, możliwe jest po drodze jakieś nie kontaktujące złącze. Dorzucam schemat do analizy.
ktoś maczał w tym palce, co tu się mogło wydarzyć ? Zgniła kostka i ktoś poodcinał przewody, i złączył je z pominięciem tej kostki. Kwestia teraz tego jakiego rodzaju są to połączenia, może coś się znowu utleniło. Może rozpakuj tą niespodziankę: https://obrazki.elektroda.pl/2901959100_...
Moduł do naprawy, zdarzyło mi się naprawiać te moduły.
Ja bym ponownie wymienil żarówkę z przodu. Po każdym wyjęciu żarówki trzeba ponownie wył i włączyć światła pozycyjne. Komputer sprawdza ciągłość obwodu i jak coś jest nie tak to odcina prąd.
Connector A (11-pin) Pin 1: Terminal 30 right Pin 2: Dipped beam right Pin 3: Main beam right Pin 4: Fog light right Pin 5: Vacant Pin 6: Flasher front right Pin 7: Side light front left Pin 8: Flasher side left Pin 9: Terminal 31 left Pin 10: Electric fuel pump relay Pin 11: Terminal 50 relay Connector B (12-pin) Pin 1: Reversing light right Pin 2:...
To co można sprawdzić to instalację elektryczną z lampy do modułu ,który nią steruje (BSI) . Jeśli ta będzie sprawna uszkodzony jest element sterujący w BSI
Jest to skrzynka w której znajduje się sterownik silnika, a bezpieczniki które się tam znajdują są tylko do zabezpieczenia układu napędowego. Jak napisałem wcześniej w E70 nie ma bezpiczników od oświetlenia zewnętrznego, zarządza tym moduł świateł (FRM). Rozumiem że żarówkę sprawdziłeś i jest OK, jeżeli tak to zostaje ci tylko diagnostyka komputerowa....
Wg tego co widać na obrazku to pozycyjne i przeciwmgielne (lub pozycja i stop) jest na żarówce 2-włóknowej, czyli muszą być oddzielne przewody zasilające.
Jak nie zrobił dziury w PCB, to można wymienić. Pasuje moeć jednak odrobinę sprzętu, bo często mają wkładkę chłodzącą lutowaną do płytki drukowanej. Zdjęcie przykładowe https://obrazki.elektroda.pl/7784464100_... https://obrazki.elektroda.pl/2290903000_... :
Pokombinuj z żarówką 24V. Równie dobrze możesz zastosować kilka pomarańczowych LED
Wątpię w te sprawne bezpieczniki. Któryś 58 będzie przepalony.
Często wypalają się styki w BSI.
Nie ma przekaźnika tylko światła pozycyjne są włączane przez włącznik i są to 3 obwody- lewa strona ,prawa strona, podświetlenie deski i tablicy rejestracyjnej. Można spróbować do włącznika psiknąć preparatu z rodzaju elektrosolów ,jeżeli nie będzie efektu przełącznik do wymiany.P
Bypass masy na płytkę lampy powinien pomóc
Źle wkładasz żarówkę. Ewentualnie masa. Tam nie da się źle włożyć żarówki. Jak namierzyć, w którym miejscu jest problem z masą? Nie da się hełmu na lewo wywinąć. A żarówkę jak najbardziej.
A nie ma zwarcia przy blaszkach kontaktowych obsadki żarówki? Wyjmij żarówkę i popatrz dokładnie, może blaszka od pozycji gdzieś dotyka do masy?
Napisałem ci: rozdział pozycyjnych na przód i tył następuje poza skrzynką. Tak więc jak przód swieci to skrzynka jest dobra.
Przełącznik świateł, jest szansa na naprawę, ale cena nowych prod. Valeo nie jest powalająca.
Można spróbować zdjąć obudowę, rozłączyć styki i je oczyścić. Jeśli są za bardzo zużyte, to - tak jak napisałeś - odciąć to co nie potrzebne i podłączyć drugi na przewodach.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... jest cały schemat.
Zacznij od szukania prądu .
najlepiej zrobić diagnostykę bo jak vis nie widzi włącznika świateł to sam może włączać światła
jeszcze pytanie wyłacznik włacza osobno lewa i prawa strone Tak. Wyjmij włącznik i zmostkuj szaro/fioletowy z jakimś czerwonym i zobacz czy pali się prawa strona
Oświetlenie fasady. Norma ISO dzisiaj już nie wystarcza i konstruktorzy adaptują ja do własnych potrzeb. Stąd odchyłki od normy m.in. w 206.
W tych samochodach montowane były zestawy H3 + H7 lub dwuwłóknowa H4, jeżeli miałeś włożoną H3, to taką powinieneś ponownie zamontować :)
W sprinterach pierwszej i drugiej generacji i w Vito pierwszej generacji. Tu jest mowa o późniejszym modelu Vito z innym przełącznikiem. Ale jak widać dla ciebie to wszystko jedno. Poza tym nawet jak siądzie styk we wcześniejszym modelu to nie świeci przód i tył bo mają wspólny styk i wspólny bezpiecznik. Nie ma tak, żeby z powodu styku w przełączniku...
Pozycyjne powinien być szary z paskiem. Pociągnij mocno zapewne jest zielony w środku .
on ma w wyłączniku zespolonym taki rozdział do załącznia przełącznikiem kierunków każdej strony z osobna
Robi się zwarcie albo przy radiu albo na tylnej wiązce zazwyczaj w bagażniku, czasem jak była robiona blacharka przypalają wiązkę i po czasie jest efekt.P
No faktycznie tak szybko migających świateł przy samochodzie jeszcze nie widziałem. A nie sygnalizują one przypadkiem problemów z zabezpieczeniem, alarmem w tym że samochodzie :?: Bo jeśli by tak było to można spróbować wyłączyć alarm, zabezpieczenie W moim Fordzie nie w S Max-sie A w mondeo mk3 jest taki wyłącznik, który to trzeba przekręcić, wyłączyć...
Masa zegarów jest współna z podświetlaniem,.
Jak naprawić ta usterkę można wymienić ten przekaźnik czy trzeba cała płytę ?
A próbowałeś odłączyć górne obrysy na kabinie? Jeśli są diodowe to one są prawdopodobnie winowajcą. Miałem już kilka takich przypadków.
jak bezpiecznik ok, same lampy ok, po zmostkowaniu z prawymi lewe też świecą to kable też ok - zostaje albo jakiś przekaźnik który jest po przełączniku albo sam przełącznik.
Jeszcze nie sprawdzałem na schemacie, ale w takim przypadku raczej trudno będzie zostawić auto z włączonymi pozycyjnymi w nocy. Owszem, można, ale równolegle do styków przekaźnika należałoby podłączyć włacznik, by zamykał obwód w celu zasilenia pozycyjnych. Aha, przekaźnik w szereg zasilania włącznika świateł, bo są obrysówki (prawa i lewa) No i oczywiście...
Problem polega na tym że samochód mądrzejszy od mechanika. Za mały pobór prądu > wykrywa jako spaloną żarówkę > odłącza obwód. Najszybciej dorobić sztuczne obciążenie, można też VAGiem przekodować moduł komfortu (bo to on steruje światłami) ale też nie każdy model łyknie kodowanie na LEDy.
Ja miałem też w C4GPII takie komunikaty. Najpierw pojawiły się aby sprawdzić światła mijania i kierunkowskazy. Finalnie okazało się iż uszkodzone zostały kable w prawym lusterku (spękała najpierw izolacja na kablach, potem kable w miejscu składania lusterka), przyczyna została znaleziona gdy jako kolejne spękały się kable od czujnika temperatury w tymże...
Witam, problem ciągnik Case CVX 1195. Brak światła pozycyjnego na wyjściu gniazda elektrycznego. Gdzie szukać problemu? Dodam, że bezpieczniki są przepatrzone, wszystkie wyglądają na dobre.
Sprawdź te żarówki
Witam jeśli masz jedną żarówkę na światła pozycyjne i stop to źle zostały włożone.
Cytat z ogłoszenia: ''W zestawie specjalny przekaźnik dzięki, któremu ringi będą włączać się po przekręceniu kluczyka w stacyjce, a wyłączać po włączeniu świateł mijania.'' Przecież można go wykorzystać do tego. Zasilanie ringów dać po zapłonie, a odcięcie z plusa np. światła pozycyjnego.
Jeśli już musisz zasilić to tak po partyzancku z żarówki reflektora czy jej przekaźników to daj 2 diody prostownicze, np 1N5408 katodami do tylnego światła, anoda do przekaźnika świateł mijania, druga anoda do przekaźnika świateł drogowych.
Te ciągniki były wyposażone w światła pozycyjne a nie postojowe.
Ok. Napisane było u góry komora silnika. Stąd szukałem dalej. Dziękuję. Zostawię dla potomnych. Browarek dla ciebie. Miłego.
Najczesciej manetka, mozesz zasymulowac.
W przypadku skuterów to spotkałem się z 2 rozwiązaniami: 1. Światła pozycyjne zasilane są z akumulatora - działają kiedy kluczyk jest przekręcony na zapłon 2. Jak wyżej, tylko działają niezależnie od kluczyka. Ogólnie jeśli masz akumulator to mają pozycyjne być zasilane z akumulatora, bo w momencie padnięcia silnika (zgaśnie) tracisz oświetlenie.
Skoro kierunkowskazy zastępują światła pozycyjne to znaczy że te są niesprawne.
Nie świeci światło pozycyjne prawy tył 1.Czy oprawka żarówki ma masę?
Nie, chyba nie, 50 zł kosztował. Lecz dopiero teraz zaczęło się coś dziać przy dużej wilgotności. 2-3 miesiące już są założone i nic się nie działo.
Witam. Problem polega na nie działającym światełku pozycyjnym z tyłu z prawej strony. Z tego co się zorientowałem to w jednej żarówce są dwa żarniki i ta sama żarówka rozpala się podczas naciśnięcia pedału stopu. Co ciekawe, gdy nacisnę wspomniany stop to drugi żarnik się zapala i ładnie świecą obie lampy. Natomiast po puszczeniu stopa żarówka gaśnie...
Kolega ci napisal
Za pomocą dwóch wkretaków obrócisz oprawkę. Da się cierpliwości i spokoju życze
Sprawdź czy zapalają się światła postojowe, po wyjęciu kluczyka i włączeniu dźwignią kierunkowskazu powinno zapalić sie odpowiednio lewe lub prawe światło postojowe (ta sama żarówka co pozycyjne). Jeżeli się nie świecą to sprawdź żarówki, jeżeli żarówki są dobre to może być włącznik świateł.
Witam, mam problem w Hyundaiu IX20 2014r. 1.4 benzyna założyłem do przodu nie taką żarówkę jak trzeba do pozycji na włączonych światłach. Pyk i kontrolka się nie świeci na desce, nie świeci żarówka z przodu, światło pozycyjne i mijania z tyłu oraz podświetlenie przycisków od ustawień nawiewu. Żarówki z tyłu są całe. Poczytałem na forach, szukałem bezpiecznika...
Skoro światła przeciwmgielne maja moc 55W i światła mijania też mają 55W, to po co na siłę przerabiać je na dzienne? Przy włączeniu świateł mijania świecą się również światła pozycyjne z tyłu, co powoduje że jesteś lepiej widoczny również dla tych jadących za Tobą, a oszczędność energetyczną przy dziennych będzie znikoma, wręcz niezauważalna.
mechanika pojazdowa to w podpisie. Ile by wynosiła naprawa takiego czegoś bo chciał bym to oddać do mechanika bo samemu ciężko było by mi to zrobić To w poście. Zdecyduj się. Gwoli ścisłości ,problem nie leży w przełączniku zespolonym.
Uważam że usterka jest na tylnej wiązce tzn. przez światła pozycyjne prąd się dostaje na światło stopu które jest po zapłonie, przed włącznikiem stopu.P
Mam pytanie, czy ten problem ze światłem postojowym został rozwiązany? Mam podobny z tym że prawa postojowa nie świeci w klapie ale żarówki działają bo stóp i wsteczny świeci. Brak tylko postojowego.
Jeżeli za bezpiecznik jesteś pewny to sprawdż kostkę połączeniową tylnej wiązki z przednią koło lewego przedniego słupka-lubi śniedzieć-i czy tam masz zasilanie. Pozdr.
Czarny - masa pod krańcówkę drzwi. Czerwony - zasilanie pod światła pozycyjne, czy łatwiej pod podświetlenie zegarów.
Czasem to problem masy w danym narożniku.
Urwany kabel podający minus z karoserii do żarówek.
Po przełączeniu przełącznika raz są światła pozycyjne a po przełączeniu dwa razy są światła mijania Dodano po 44 pozycyjne=postojowe. Drobny błąd
Podświetlenia działa
Jaki tam jest rodzaj instalacji i alternatora? Jeżeli światła są standardowo zasilane z pracującego silnika, to proszę sprawdzić czy nie jest to powiązane z uszkodzeniem wyłącznika światła stop i uszkodzeniem oprawki żarówki światła pozycyjnego/stop w tylnej lampie. Uszkodzony regulator napięcia powodował by upływ prądu bez włączonej stacyjki. Zwarcie...
Problem rozwiązany. Problem leżał po stronie modułu od świateł zlokalizowanego w tylnym lewym nadkolu. Dodatkowo elektromechanik wymienił mi gniazdo przyczepy bo miało urwana klapkę, w samym gnieździe, woda i sól drogowa zrobiła swoje. Całość naprawy sterownika oraz wymiany gniazda 220 zł. Światła działają, wszystko gra. Temat zamykam.
Szybciej będzie to podpiąć pod włącznik świateł - tam masz wszystkie przewody jakie są Ci potrzebne a do stacyjki jest niedaleko. Podłączając pod przekaźnik (o ile taki w aucie jest) zostają jeszcze do podłączenia światła pozycyjne.
Bo to są na 12V a w Ursusie o ile dobrze kojarzę jest instalacja na 24V. Jest 12V więc rada o łączeniu dwu przekaźników szeregowo jest bezsensowna . Każdy z przekaźników który ma obciążalność styków 20A i ma styki zwierne będzie się nadawał. Jeden przekaźnik wystarczy na dwie żarówki - czyli musisz mieć dwa przekaźniki - na mijania i drogowe. Dodano...
Mondeo mk3
58 nie ma nic do wycieraczek, 58 to światła pozycyjne. Zobacz błędy (i parametry ) w CIM i UEC, zresztą w Tech masz wybór samych wycieraczek.
Napisz który żarnik - pozycyjny, czy stopu. Jeżeli pozycyjne to nie ma masy w tej lampie. Wtedy obwód zamykany jest przez masę żarówki i szeregowo przez włókno światła pozycyjnego... Bynajmniej najpierw sprawdź, czy masz masę na tej lampie. Pozdrawiam
Za 40zł wyrwałem w tamtym roku reflektor w stanie idealnym, oryginał więc zastanów się kolego czy warto rozklejać reflektory. Poza tym czy wciśniesz wtedy oprawkę z żarówką światła pozycyjnego? I co z regulacją takiego reflektora?
Jak zepniesz oba włókna żarówki razem to obciążenie powinno się wyrównać.
Witam, Mam podobny problem ze światłami, kilka dni temu zgasła mi lewa strona pozycyjnych, a dzisiaj prawa. I to nie są bezpieczniki. U Ciebie jak to się skończyło? Pozdrawiam
Tylko zauważ Błażej że niektóre instalacje samochodowe mają odseparowaną prawie każdą żarówkę od siebie.Dochodzą jeszcze światła pozycyjne przednie.Nie wspomnę już o światłach przeciwmgielnych przednich i tylnych które załączają się po światłach mijania.
Witam. Mam problem z działaniem kierunkowskazów w Zipp Pro 50. Nie działa tez tylne światło pozycyjne. Wszystkie żarówki są okej. Dodam, że z tyłu działa światło stop z nożnego hamulca jak i ręcznego. Sprawdzałam również kable i nie widać żadnej usterki. Nie działa to nawet na włączonym silniku, podczas jazdy. Po przekręceniu stacyjki działają tylko...
Witam, Temat leży w przekaźniku. Miałem ten sam objaw. Przekaźnik jest pod maską, w puszce po lewej stronie kolo akumulatora. Jest tam rząd 4 przekaźników. Od prawej: odpowiadający za ogrzewanie tylnej szyby, następnie od sterowania silnikiem i trzeci jest właśnie ten od świateł mijania. Czwarty jest od świateł przeciwmgielnych. Ja chwilowo podmieniłem...
Witam Żarówka jest bardzo dobra do sprawdzania :-) Spróbuj zrobić to tak: podłącz kostkę z powrotem. Weź swoją żarówkę i jeden jej przewód podłącz do masy motocykla. Potem włącz zapłon i włącz światła pozycyjne. Drugim przewodem od swojej żarówki dotknij do szarego kabla przy stacyjce - jeśli żarówka świeci, jest ok. Jeśli nie - oznacza to przerwę pomiędzy...
http://obrazki.elektroda.net/17_12368569... Sprawdź dobrze bezpiecznik nr 22 i 33 one odpowiadają za światła pozycyjne. nic innego tam raczej nie ma prawa sie popsuć jak to nie pomoże możliwe ze trzeba będzie szukać po kablach jeszcze nawet jak bezpiecznik jest dobry wyciąg go przeczyść może nie łączy.wyczyść kostki przy światłach.
Sterownik jest potrzebny dopiero od nowszego modelu 8P tutaj najprościej podłączyć z tyłu pod lampę chociaż dobrze jest dać przekaźnik pod światła pozycyjne bo jak będziesz jeździł dużo z przyczepą to włączniki lubią się wypalać.
Po lewej stronie kolumny kierowniczej widoczny po ściągnięciu tego dużego plastiku nad nogami kierowcy. Żeby wyciągnąś przełącznik świateł pod którym też jest śróbka trzeba go wcisnąś w pozycji wyłączony i przekręcić na światła pozycyjne i wyciągnąć. Tak pozatym co ci sie dzieje, bo np szybami lusterkami i centralnym sterują pośrednio moduły przy silniczkach...
Prąd jest w oprawkach? Ja bym obstawial na zasniedzialłe oprawki czy kabel zgnity przy nich. Musisz szukać gdzie te kable lecą i sprawdzać. Sprawdź czy w bezpieczniku dochodzi prąd. Jak się nie uda znaleźć to może trzeba przeciągnąć kabel z zasilaniem z światła pozycyjnego tylnej lampy.
podświetlenie włącznika świateł działa w pozycji wyłącznej Bo on się podświetla po włączeniu zapłonu, dopiero po włączeniu świateł ze ściemniacza oświetlenia kokpitu. Masz oba światła pozycyjne, L i P ? jeśli tak, sprawdź ściemniacz
Jak to "nie ma"? Przewody białe. Na schemacie opisane jako światła pozycyjne. Jeśli jest tam przekaźnik, to wygląda, ze kleją mu się styki. Wymiana na nowy powinna pomóc (jeśli to nie jest problem sterownia tym przekaźnikiem, ale na odległość nie da się tego stwierdzić).
da się taki włącznik zamontować w taki sposób aby po włączeniu zapłonu zapalały się z przodu światła mijania, Da się zamontować każdy moduł w ten sposób ale to nie jest zgodne z przepisami, światła mijania nie mogą świecić samodzielnie. Dodano po 1 samochód biorąc sygnał z czujnika zmierzchu włączał dodatkowo światła mijania tylne oraz pozycyjne itd....
Przekaźnik typu 551. Napięcie cewki to 24 V i ma dwa wyjścia. 30 - podać 12 V, 85 - podać napięcie sterowania 24 V (np. światła pozycyjne), 86 - podłączyć do masy pojazdu, 87 - wyjście z przekaźnika napięcie 12 V.
Najpierw sprawdź czy świeci oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Następnie zobacz czy pozycja w tylnej lampie też świeci - są tam po dwie żarówki w każdej lampie na światła pozycyjne, jak się spali jedna to prawie nie widać różnicy. Pzdr.
57/58- światła pozycyjne 30- napięcie ze stacyjki 56a- światła drogowe 56b- światła mijania 49- sygnał co do 56a i 56b mogę się mylić na pewno są to światła tylko mogą być odwrotnie Nie do końca! 30 to zasilanie STAŁE, czyli zasilanie stacyjki idące z akumulatora. Zasilanie po stacyjce to 15. 49 to wejście przerywacza kierunkowskazów, a nie sygnał!...
kiedy gaszę światła pozycyjne to stop nie świeci bez użycia pedału na postoju a gdy zapalam od razu mruga. Tam chyba z tyłu dwuwłóknowe? Jeżeli tak, to sprawdź i wymień - może być zwarcie między włóknami na którejś z żarówek.
Światła mijania/drogowe działają przy przekręceniu przełącznika na te światła i włączeniu stacyjki. W takim stanie włączone są również światła pozycyjne. Po wyłączeniu stacyjki wszystkie światła powinny zgasnąć pomimo pozostawienia przełącznika na włączonych światłach mijania. Tak było kilkanaście lat, ostatnio zdarza się , ze nie wyłączają się światła...
Teoretycznie komputer zgłasza usterkę prawej żarówki światła postojowego/pozycyjnego. Na zdjęciu wygląda jednak jakby świecił się lewy kierunkowskaz (ale może się mylę i to właśnie jest postojówka). Może być też problem (korozja, przegrzanie) z kostką połączeniową lampy.
Ale często wkłada się 10W zamiast 5W i masz problem.
BCM, kabelki.
Który rok tego yarisa? W europejskich na CAN- ie przy spalonej lub zaśniedziałej żarówce odcina zasilanie, ale tylko na tą uszkodzoną.
Witam miałem problem z wyświetlaczem, okazało się, że problemem był dławik i biała kostka. W tej chwili wyświetlacz nie gaśnie, zegar się nie resetuje, ale po właczeniu świateł pozycyjnych wyświetlacz traci ostrość,świeci ale bardzo jasno. Dzieje się tak tylko wtedy, gdy są właczone światła pozycyjne. Co może być problemem?
Brak masy w tylnej lampie, wypalony konektor czarnego kabla w wielozłączu
Nie ma automatu - całość zrobiona jest na kilku małych przekaźniczkach umieszczonych na listwie pod siedzeniem kierowcy przy przedniej krawędzi podstawy. Jeden jest zasilany z D+, dwa są na światła pozycyjne i chyba dwa na mijania. Do tego bezpieczniki pod klapką z boku siedzenia. P.S.: „Szlak” to jest turystyczny, a trafia SZLAG ;) EDIT...
tylne światła pozycyjne światła pozycyjne schemat światła pozycyjne punto
schemat nissan primera opalarka grzeje renault megane instrukcja obsługi
traktorek kosiarka pralka samsung zawiesza
Symbol kombinerek na wyświetlaczu kotła Viessmann - co oznacza? Webasto Star 266 DDR - natychmiastowe wyłączanie po wyłączeniu