Sprawdź przewód od pozycyjnego (zakładam że podświetlenie prędkościomierza działa), w 3 pozycji nie ma połączenia w stacyjce co widać na schemacie.
W simsonie akku 6 v reszta tzn stop i światła pozycyjne i mijania 12V .Nie wolno połączyć równolegle 2 cewek tzn ładowania i świateł bo wtedy dają ok 22v obciązone i palą nawet 100W halogeny 12V ! Bo ładowanie jest poprzez 1 diode a cewka daje 12v i w sumie 6v na akkumulator idzie. A cewka ładowania jest taka sama jak świateł.
Jeżeli to rocznik 89 , to raczej S51. Schemat ten sam , także nie ma to większego znaczenia. Z wyglądu prawie taki sam. Rok 1989 to wersja S51/1 gdzie w każdej odmianie była instalacja 12V, zupełnie inny schemat instalacji elektrycznej i różnica w wykonaniu kilkunastu podzespołów. Z elektryki głównie inne przełączniki, wyłącznik światła stop tylnego...
Postojówki przód i tył chyba powinny być na obwodzie ładowania akumulatora żeby można było oświetlić pojazd w nocy z wyłączonym silnikiem. Światła postojowe zawsze są z akumulatora, ale światła pozycyjne nie. Nie wszystkie Simsony miały światła postojowe. Były one w S50, S51, KR51, ale nie było ich w SR50. Ponadto po modernizacji w 1989 roku światła...
Tak jak mówiłem wcześniej, czerwono-biały (oświetlenie) na stacyjkę, czerwono-żółty na bezpiecznik od ładowania, szaro-czerwony (światło stop i pozycyjne) na styk potrójny stacyjki. Schemat instalacji do elektronika 6V (S51 B2-4, C, E) w załączniku.
Witam. Nie jestem pewny bo u kolegi dzialaja pozycyjne.
a tak nawiasem to która pozycja dla Ciebie jest 3? bo powinno być tak: 1 pozycja- WYŁĄCZONY zapłon 2 pozycja znaczona bodajże I - włączony zapłon 3 pozycja ... II - włączony zaplon 4 pozycja ... III - wyłączony zapłon, światła pozycyjne...
Tak jest fabrycznie w Ogarze 205. Żarówka tylnego światła pozycyjnego jest wpięta pomiędzy zaciski przedniej żarówki (mijania/drogowych). W przypadku przepalenia jednego z włókien przedniej żarówki, tylna żarówka działa na przemian z przednim światłem. To było w założeniu zabezpieczenie tylnej żarówki przed przepaleniem. W Simsonie zastosowano lepszy...
Tak, masa jest na silniku dla wszystkich cewek, a ta od ładowania ma poprostu odczep w połowie uzwojenia... I ten środkowy odczep jest do światła pozycyjnego tylnego (5W), a górny odczep do stopu i ładowania... Zindentyfikować odczepy możesz mierząc opór względem masy... odczep o większej oporności to stop i ładowanie, a o mniejszej żarówka tylna (5W).......
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
Witam wszystkich . szukam porady w związku z ładowaniem aku i tylnym świetle pozycyjnym w moim simie . zastanawia mnie czy światło pozycyjne ma być zasilane z aku ?? . A co do ładowania to cewka jest sprawna po podłączeniu pod trojstyk światło stop działa i z drugiego kabla napięcie jest, sprawdzane żarówka problem w tym ze na wyjściu kabli do aku nie...
W Simsonach od 1989 roku do połowy lat '90, w modelach wyposażonych w światło halogenowe była stosowana instalacja elektryczna z tzw. światłem dziennym. Polegało to na tym, że po uruchomieniu silnika maksymalne napięcie na oświetlenie było ograniczane do 12V napięcia skutecznego (na żarówce pewnie do 11.5-11.8V tak jak w transformatorach do domowych...
Popatrzcie na starsze schematy do S50, S51, Schwalbe. Stop, ładowanie i tylne światło pozycyjne było zasilane z jednej cewki z odczepem przez dwa dławiki. Jeden dławik (z diodą) ograniczał prąd ładowania a drugi zapobiegał spaleniu żarówki tylnej lampy. Stop był podłączony bezpośrednio. Przy małej mocy cewki brakowało pradu na zaświecenie dwóch żarówek...
- a więc między pinami 59b a 58 jest przejście w każdej pozycji stacyjki oczywiście przy zgaszonym silniku - w pozycji 3 stacyjki jest przejście pomiędzy pinem 57 a 58. - po odpaleniu jest prąd na pinie 59b - sprawdzone miernikiem Skoro prąd dochodzi do wyprowadzenia 58 stacyjki to brakuje już połączenia pomiędzy tym pinem a żarówką tylnego światła...
Obecne od kilku lat na rynku stacyjki są marnymi podróbami. Największym problemem jest mechanizm ustalania wybranej pozycji stacyjki. Z reguły ciężko obrócić kluczykiem i nie ma charakterystycznego kliknięcia zapadki. Mało tego ustalona pozycja zapadki nie odpowiada właściwemu położeniu styków elektrycznych! W zasadzie lepiej naprawić starą, ale oryginalna...
Ale się dyskusja rozpętała. Światła postojowe występują w każdym samochodzie — przy ustawieniu przełącznika świateł na pozycję świateł pozycyjnych. W starych Fiatach jeszcze był bajer że światła wyłączały się po stacyjce (chyba od lat '80). Maluch miał w stacyjce styk odłączający światła przy rozruchu (wycierający się z resztą). W motocyklach...
Zacznij od sprawdzenia poprawności podłączenia przedniej lampy. Zacisk 31 - masa (brązowy), zacisk 56a - światła drogowe (biały z przełącznika świateł), zacisk 56b - światła mijania (żółty z przełącznika świateł), żarówka pozycyjna - szaro-czerwony ze stacyjki. Jeśli to S51/1B to nie ma postojówek - jedynie światło pozycyjne z akumulatora wraz z podświetleniem...
Coś masz źle podłączone. Światło przednie jest zasilane z alternatora. Światła pozycyjne są zasilane z akumulatora. Ładowanie jest z cewki bezmasowej, przez mostek selenowy i pozbawione żadnego regulatora. Niestety to ma jedną wadę, ponieważ wydajność cewki ładowania jest zbyt mała aby pociągnąć wszystkie żarówki pozycyjne (4x 5W) plus jeszcze dodatkowe...
Reszta kabli raczej cię nie interesuje.Dwa szaro-czarne są od światła pozycyjnego tylnego ale lepiej podłaczyć to światło pod cewkę świetlną razem z przednim reflektorem. Tym razem nie wiem o co ci chodzi z tym modułem. Jeżeli masz simsona z zapłonem elektronicznym to nie będzie ci jeździł. Jeżeli mówisz o układzie przedstawionym na zdjęciach to bez...
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem, a więc... po sobotniej jeździe zauważyłem że światło pozycyjne z tyłu nie świeci (zielona strzałka na schemacie). Zacząłem od wymiany żarówki, ale nic. sprawdziłem przewody, i nic. Światło stop działa, masa jest na pewno, bo sprawdzałem a ten plusowy przewód idący od żarówki światła pozycyjnego (zaznaczony...
Witam, Posiadam Simsona S51 z instalacją 6V, zapłon na platynkach. Zacznę od tego że początkowo miałem problem ze światłami. W żadnym wypadku nie mogłem uzyskać tylnego światła pozycyjnego. Dyskusja toczyła się w tym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Postanowiłem przejrzeć całą instalację i poprawić ją według schematu. https://obrazki.elektroda.pl/5107348100_...
Witam, widziałem podobne posty z takim problemem lecz nadal nie został on rozwiązany. Simson s51, nowa elektryka, nowe żarówki, wszystko działa jak należy oprócz tylnego światła pozycyjnego. Na przewodzie który zasila tą żarówkę jest napięcie, lecz po przekręceniu stacyjki na pozycję świateł zanika i jest niecałe 0.5V. (Przednie światła w ten czas świecą)...
Przyczyną problemów ze zbyt wysokim napięciem może być podróbkowe no-name koło magnesowe, które jest silniej namagnesowane. Mając takie koło magnesowe zakładasz normalnie żarówki 12V i świecą lepiej niż oryginalny DDRowski zapłon 12V. Przy kole magnesowym DDR i markowych żarówkach problemu nie będzie. Poza tym przełącznik świateł Simson/MZ jest tak...
Napisz jaką masz stacyjkę. Najlepiej daj zdjęcie. To ważne bo trochęźle liczysz pozycje stacyjki. Trzeba też doliczyć "0". Do twoich potrzeb trzeba zastosować stacyjkę 4-ro pozycyjną (z "0"). z co najmniej czterema niezależnymi sekcjami. Proponuję pozbyć się światła postojowego z tyłu. Tak jak w ostatnich produkowanych Simsonach.
Tak się składa, że dobre "żarówki LED" nie mają rezystora, lecz wbudowaną przetwornicę napięcia. ..która jest dużo bardziej awaryjna o zwykłego LEDa, bo już to przerabiałem. Przeczytaj dokładnie mój post, a z zwykłego, szarego życia przykład - wielokrotnie jechałem za takim ,,motorowerzystą" który nie miał akumulatora, lub mu się skończył, ale założył...
Zostałem posiadaczem Simsona s51 4B :) Mam oto taki problem. Wyrzuciłem starą elektrykę bo to była jedna wielka magia, bałagan. Po prostu wyrzuciłem wszystko i zacząłem robić elektrykę według schematu. Zrobiłem sobie światła "długie" i "krótkie" oraz zapłon. Ale za Boga nie mogę podłączyć tylnich świateł. Muszę w tym przypadku zastosować Tyrystor i...
Witam. Jestem początkujący, potrzebuje schematu ogranicznika napięcia gdyż mam instalacje 12V i non stop pali mi żarowke pozycyjna tylnią i poswietlanie licznika(12V 2W) z cewki ładowania wychodzą 2 kable, uzwojenie cewki nie jest podłaczone w żaden sposob do masy i nie ma żadnych rozszczepień, początek uzwojenia to jeden kabel i koniec uzwojenia drugi...
Nie wiem czy dasz sobie z tym radę. Ten dławikowy układ ładowania ze zdjęcia powinien znajdować się po drugiej stronie skrzynki, pod stacyjką. To, że idzie dym oznacza że masz zwarcie. Prąd płynie przez cewki co kończy się ich uszkodzeniem. Dotyczy to cewek pod magnetem jak i cewek w układzie ładowania (jedna jako dławik prądu ładowania, druga jako...
Skąd przypuszczenie że posiadasz instalację 12V? Wszystko wskazuje że masz wersję 6V. Pewnie rok produkcji jest przed 89 rokiem? Przewód zielono-czerwony to połączenie pełnego ładowania w dławikowym układzie ładowania. Zielony to ładowanie częściowe i czerwony to wyjście na akumulator, natomiast dwa przewody szaro-czarne to dławik na światła pozycyjne....
Dzięki za schematy, popatrzyłem i porównałem najbardziej zbliżony jest jednak taki, który znalazłem gdzieś w internecie mianowicie oznaczony jako SR 50/1 b ( z jedną żarówką z tyłu- pozycyjne i stop w jednej) co prawda zbliżony jest jeszcze również SR50/1c jednak posiada on element sterujący układem zapłonowym- czyli odpada bo ten mój tego nie ma. Tutaj...
Marian B - a czy mogę zapytać do jakich motorowerów czy motocykli bez akumulatora stosowałeś stop z żarówką w roli źródła światła? Nie podważam tego co mówisz, tylko z mojej praktyki związanej z motorowerami Rometa (Ogar 200, klasyczny Romet z polskim silnikiem 3-biegowym [zapomniałem modelu], Chart) wyciągnąłem pewne doświadczenia związane z ich cewkami...
Niestety nadal nie mam pewnosci o co z tym biega. Z tego co pamiętam i też tu widzę, to jest po prostu mostek na trzy konektory, nie związany elektrycznie ze stacyjką a narysowany na niej tylko z powodu tego że fizycznie jest na stacyjce. Tak jak zresztą pokazuje to kolega arthur82. Czyli światło stop jest zasilane prosto z uzwojenia prądnicy (59a...
Tak to były czasy..... Jak pisałem wcześniej przerobiłem go na 12V wymieniając jedną z trzech cewek w silniku (i tak trzeba było ja wymienić bo była uszkodzona ) , z tej cewki poprzez diodę z oryginalnego regulatora ładuje akumulator (prąd ładowania w przedziale 0,4-1A bez oświetlenia) a z niego zasilana jest trąbka ( została 6V ale działa) oraz kierunkowskazy...
czy na światłach czy bez to nie ma różnicy bo prąd do przedniego reflektora jest z innej cewki, do tylniej pozycyjnej tez tak powinno byc. No chyba, że masz instalacje przerobioną. A z akumulatora powinny byc podpięte kierunkowskazy, klakson, postojówka i podświetlenie licznika, a stop tez jest z tej samej cewki co ładowanie tylko kabel zasilający stop...
Witam. Mam Simsona S51 E ELBA + EWR. Mój problem polega na tym, że coś się stało ze światłem stop. Zawsze stop i pozycyjna świeciła na 2 przekręceniu stacyjki. Na 1 zawsze tylko odpala. Od pewnego czasu świeci na 1 a na 2 nie. Nie wiem dlaczego tak sie stało jak zrobić tak jak było. Proszę o porady.
światła pozycyjne simson światła pozycyjne simson światła
mouse detect renault gasnie expres bosch
karcher zmniejszenie ciśnienia syrena alarmowa schemat
Wymiana odpowietrznika przy włączonej instalacji grzewczej Pralka do 2600 zł: oszczędna i bezawaryjna - Bosch, Samsung, LG, Electrolux