Odszukać czujnik temperatury zewnętrznej i go odłączyć. potem wystarczy lekko zmodyfikować przekaźnik grzania świec i gotowe. jak znajdę to wrzucę schemat przeróbki. znajdź ten przekaźnik od świec i podłącz do styku T duży rezystor np. 1MΩ
numer 16 na rys
Możesz sobie zamontować.
Parami są łączone ale do sterownika idą dwa kable jak sam zauważyłeś. Kolego co się dziwisz obwód zamyka się przez świecę. One mają po 1 ohmie wiec 4, 2 szeregowo plus 2 równolegle to i tak daje 1ohm w pętli wiec prawie zwarcie. Musiałbyś odpiąć wtyczkę od sterownika i odłączyć świece wtedy zobaczysz że nie ma zwarcia. Co do braku plusa to trzeba zerknąć...
JA bym jeszcze raz sprawdził cały układ zapłonowy: świece kable kopułkę palec. Może nie wymieniać ale umyć i dokładnie przeglądnąć czy nie ma śladów przebicia. Jeżeli jest możliwość to sprawdzić czujnik temperatury.
To sprawdź przekaźnik podwójny
http://obrazki.elektroda.net/16_11624862... http://obrazki.elektroda.net/41_11624863... http://obrazki.elektroda.net/82_11624864... http://obrazki.elektroda.net/62_11624864... http://obrazki.elektroda.net/65_11624864... http://obrazki.elektroda.net/48_11624864... http://obrazki.elektroda.net/18_11624865...
Strasznie cicho mi to odtwarza. Ta gumka to nie jest przypadkiem część klucza do świec ?
Sygnał leci na pin nr 3 sterownika świec żarowych
Moduł świec żarowych.
Co do tych kabli to reklamować jesli się da. A na przyszłość nie kupuj na allegro :D Co do tych świec zapłonowych, to nie tak działa. Żadna tabela nie może być wyrocznią jaka marka świecy do jakiego silnika a zwłaszcza że twój silnik musi działać na świecach NGK. Są takie katalogi którymi posługuja się sprzedawcy w sklepach motoryzacyjnych ale w nich...
witam Skoro ostatnio pomogła wymiana świec a był taki sam objaw to zmień świece to nie majątek a 3-4 tysiące to nie tak mało a to że bosch to nie znaczy że każda świeca wytrzyma 15 tys Najlepiej najpierw wykręcić świece ,sprawdzić kompresje ,wizualnie obejrzeć świece jak wyglądają może już się powypalały, Wody w zbiorniczku nie ubyło?
To falowanie obrotów może być przyczyną złej pracy silniczka krokowego. Co do strzelania stawiam na świecie. W samochodach z instalacją gazową ważne jest dobranie odpowiednich świec i przewodów wysokiego napięcia.
Kiedyś znalezione w internecie https://obrazki.elektroda.pl/9312355300_...
sterownik będzie gdzieś w komorze silnika,znajdziesz go idąc po kablach od świec spawdż z rana na zimnym silniku czy na pewno świece nie dostają napięcia
A zasilanie modułu świec sprawdzone?A połączenie moduł -ecu? Ogólnie przewody jak,masa jest na module? Jak można coś wymienić nie sprawdzając tego?
Witam Wszystkich mam dwa błędy w Oplu Astra 1.9 150 KM P0621-1 oraz P0380-08 jeden błąd podobno jest od świec bo faktycznie miałem 3 spalone ale nigdzie nie mogę znaleźć opisu tego pierwszego błędu, proszę o pomoc, jeszcze dodam że Asterka do około 3000 obrotów nie ciągnie a wręcz się toczy, myślę że raczej EGR który już wyczyściłem i chodzi ładnie...
Ok to założe te Bosch FR 8 LDC (jedno elektrodowa). Ale mogły by mi się dziać takie wyżej wymienione prze zemnie cuda od niewłaściwych świec?
Skrzynka koło akumulatora
aha to dzieki a mogl by mi jeszcze podac schemat bezpiecznikow i przekaznikow zebym wiedzial ktory odpowiada za siwece ?
Twoja sprawa,czy wymienisz w ciemno ten czujnik.Jakby wina była świec to im zimniej tym ciężej by palił.Twój pow. 5*C ma problem.Sterownik nie jest na tyle inteligentny żeby diagnozował się lepiej niż mechanik.Trzeba zobaczyć jaką widzi temperaturę silnika.Może być,że gdy ma te 5*C twierdzi,że jest powiedzmy 17*C i będzie ciężko palił.Czujnik ok. 50pln.
Witam, Mam pytanie. Rozebrałem to ustrojstwo i widzę tam 2 sprężynujące blaszki, które się wylutowały. Czy to są bezpieczniki w razie uszkodzenia tranzystora? Przylutowałem je na nowo ale wtedy grzało świeczki non stop aż do ponownego rozlutowania, nawet bez włożonego kluczyka do stacyjki! Teraz moje pytanie: Czy to wina uszkodzonych tranzystorów czy...
kilka tematów poniżej właśnie o takim problemie pisali wystarczy poszukać: "Porada opel vectra DTI swieca żarowe"
Od przekaźnika czy od zasilania przez przekaźnik świec żarowych? Może jest za słaby bezpiecznik(zobacz w instrukcji od auta jaki powinien być a jaki jest ) lub gdzieś jest zwarcie na przewodach od świec żarowych czy też na którejś ze świec.
Witam. Moim zdaniem to wina czujnika temperatury ecu, bo to on w zależności od temperatury jaką widzi. steruje załączeniem świec żarowych. Ale nie jestem w 100% pewien. Pozdrawiam. :-)
mówisz o orginalnym przekazniku opla, tak własnie zrobiłem ale odciołem dwa kable, i teraz grzeje tylko pod czas rozruchu, który kabelek masz na myśli ?
Pewnie zawór nadpalony.
Diesla nie powinno się odpalać na pych, może przeskoczyć rozrząd. Nie wiem jak to określić ale to smutne. Sprawdzałeś czy napięcie dochodzi do tych świec?
Sprawdz czujnik temperatury silnika.
Na allegro jest moduł do takich celów.Oszukać ecu że ciecz zimna.
Zmieniłem jest to samo
Witam czyli to jest to,a jeszcze mam pytanie czy mogę zamienić ten na inny żeberkowany z astry albo innej Vectry ale żeberkowany . Pozdrawiam.
Nie, kolega nie popsuł. Sterownik ma na jednej gałęzi (obsługującej 2 świece) zwarcie na tranzystorze. To zwarcie powodujące ciągłe właczenie świec zniszczyło je za 1. razem. Za drugim razem widać świece albo przynajmniej jedna z nich okazały się mocniejsze od akumulatora.
Witam serdecznie.Czy ktoś wie w jaki sposób oszukać sterownik świec żarowych?słyszałem że można do czujnika temperatury cieczy chłodzącej zamontować mały opornik, może ktoś już to robił,prosze o szczegóły,dzięki z góry. Czyżby problemy z uruchomieniem? Kombinacje z czujnikiem temperatury działały w 2,5 tds w 2,0 dti raczej nie.
witam.Vectra C 2003 r. Światła przeciwmgielne tył.W prawym świetle brak przewodu + . Nie jest odcięty itp.Po prostu go nie ma.W lewym świetle są doprowadzone 4 przewody:masa, +pozycja,+ wsteczne św oraz + przeciwmgielne.W prawym widać ingerencję jakiegoś elektryka bo przewód masy jest lutowany i do kostki dochodzą 3 przewody: masa ,wsteczny i pozycja.Czy...
Witam. Moze masz uszkodzony sterownik pompy .
Witam mam problem z moją Vectra c a mianowicie nie świecą mi niektóre światła i nie działają spwyskiwacze. Aktualnie świeca się z tyłu wszystkie oprócz wstecznego a z przodu lewy kierunkowskaz, lewe długie,prawe krotkie, prawa postojowa i prawy halogen. Sprawdzalem bezpieczniki, kable kostki i wszystko wydaje się sprawne. Co to może być ?
dokładnie tak mi pokazuje na komputerze lecz na stacji powiedzieli że to prawdopodobnie wina bezpiecznika, tyle że w schemacie występuje taki bezpiecznik którego nie możemy znależć,jestem w kropce bo zbliza się zima więc aż strach pomyśleć a zaczeło się od tego że świeci się kontrolka katalizatora i kiepsko palił i pojechałem pod komputer na stacje.........
Nawet jakby świeca miała pięć elektrod to i tak iskra jest jedna - tam, gdzie akuratnie prąd przepływa z najmniejszym wysiłkiem.
Sprawdź bezpieczniki.
Problem polega na tym ,że nie świeci sie kontrolka sygnalizująca grzanie świec. Świece są dobre. Pytanie mam takie- jakie ma być napięcie zasilające świece i gdze znajduje sie przekaznik do świec.
Z którego roku ta Vectra i jaki to silnik, bo 2.0 to trochę mało.
Kody błędów może na początek? Pozdrawiam.
Witam. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć, gdzie znajduje się przekaźnik prądu do świec żarowych i jakie jest jego oznaczenie w Oplu Vectra 1.7D rok 1991?
Podaje ten numer silnika 16SV02V55980 z tego co się dowiedziałem w ASO to w tym roczniku wychodziły jeszcze na gażniku,ale wy rozpoznacie po numerach.Pozdrawiam
W praktyce klient przyjeżdża na warsztat wykręcam świece i dokonuje pomiaru , więc silnik z jazdy .
Panowie mam problem z porannym uruchomieniem silnika. Postanowiłem sprawdzić świece,podłączyłem jedną po drugiej na krótko tzn pod prostownik i strasznie długo rozgrzewały się do czerwoności około 20-25 sek po tym czasie świeca zaczynała grzać się od "czubka" tylko jedna z nich grzała sie po ok 10sek. Moim zdaniem stanowczo za długo. Czy świece do wymiany?
Ile ma przejechane?jeżeli koło 200 tys km to sterownik pompy się skończył,powinna odpalić bez świec,paliwo z pompy wychodzi?
Witam. Mam pytanie czy mozna wymienic świece z jedna elektroda na świece z dwoma elektrodami? Mój samochodzik to opel vectra A 1993r 1.8i 90 km. a jesli tak można to trzeba także wymienic przewody czy nie koniecznie?
nie mam właśnie skąd. bo bym to już zrobił a jutro mam trasę długą jak wyjmę ten sterownik jak się świece na grzeją to nic się nie stanie można jeździć bez ?
niestety nie posiadam czyli prawdopodobnie to termostat?
Tak ma być, ale po chwili pracy silnika mają się wyłączyć
grzanie świec vectra vectra podgrzewanie świec vectra moduł świec
gramofon ramia technics procesor alpine voyager zmiana silnika
Increase TP4056 Charging Current to 1.2A Safely Naprawa lampy stroboskopowej do zapłonu w samochodzie