Jaki kolor świecy? Iskra dobra? Jaki kolor iskry? Świece można wymienić, nie jest droga, a mi kilka razy zdarzyło się, że nowa świeca padła po 100km. Zacząłbym od wyczyszczenia i przedmuchania gaźnika, ew. regulacja. Pomiar kompresji, mógłby dużo pomóc. Króciec masz gumowy? Jak jest popękany - wymiana - łapie lewe powietrze. Zawór membranowy jest ok?...
Gaźnik rozbierz przeczyść benzyną ekstrakcyjną (dysze też ale pędzlem) i wyreguluj, jak rama zdrowa to jasne że jest sens, skoro coś tam próbuje zakopcić to znaczy że iskra jest, wykręć świecę zobacz jaki ma kolor, ustaw tak gaźnik, żeby elektroda świecy miała kolo kawy z mlekiem. 3 lata przestoju to może nowy gaźnik trzeba kupić albo wymienić dysze...
Więc sprawdź na początek, czy cewki które zakładasz są poprawne. Jaką masz przerwę na świecy, jaki kolor ma iskra? Czy krzywka nie jest wytarta i zapewnia dostateczną przerwę na przerywaczu. Najpierw trzeba sprawdzić rzeczy najprostsze.
masz słabą iskrę sam pisałeś że jest biało niebieska powinna być koloru żółto-czerwonego pod kompresją będzie ginąć czy aby na pewno masz dobrą przerwę na platynkach ? i czy nie ma na nich przebicia ? Chyba kolega ma problem z kolorami, od kiedy to iskra na świecy powinna mieć kolor żółto-czerwony ? Właśnie taki kolor świadczy o problemach z kondensatorem....
Jaki kolor ma iskra na świecy ?
Serdeczne dzięki za informacje. Sprawdzałem świece kolor iskry jest biały lub pomarańczowy. Czy to wina czujnika indukcyjnego ? cz raczej cewki. Czujnik zamówiłem. Kolega mój upiera się że to nic innego, jak zepsuty komp.Poza tym sprawdziłem wszystkie styki i połonczenia, jest OK.
Pisz kolego w języku technicznie zrozumiałym- nie używaj slangów , bo zostaniesz upomniany przez moderatora! Co oznaczają te 2 cm? Odstęp na elektrodach świecy jest z reguły około 1.5mm, kolor iskry - jasno błękitny. Jeśli jest z domieszką czerwieni, to świeca do d.. , albo układ zapłonowy szwankuje. Nie zapominaj o jednym- wlałeś w cylinder bardzo...
Cewka 12V przy zasilaniu 6V będzie dawała słabszą iskrę. Przerywacz sprawdzony? Młoteczek nie ma luzów? Iskra ma niebieski kolor czy czerwono żółty? Mokra świeca świadczy o braku iskry i czyszczenie gaźnika w takim wypadku to strata czasu. Przy braku paliwa iskra jest a świeca jest sucha. Kolega sprawdzi czy przewód WN ma przejście od fajki do cewki....
No i kolega ma bardzo dobre przypuszczenie, że problemy są z prądem. Do sprawdzenia układ zapłonowy i obwód gaszenia silnika. W układzie zapłonowym jest magneto i przerywacz, czy normalnie akumulator i przerywacz? Kolega popatrzy na przerywacz, tam się najczęściej coś psuje. Następnie do sprawdzenie przewód w.n. i fajka. Czasem fajka ma opornik włączony...
Napisz coś więcej. Jaki kolor iskry. Jak wygląda świeca (sucha , mokra). Jaka przerwa na elektrodach i na przerywaczu. Ile paliwa lałeś w gardziel.
ok czarny kolor świecy a jaki kolor ma iskra i może za mała jest przerwa między nimi?
Wszystkie dysze w gaźniku czyste? Możesz je przedmuchać sprężonym powietrzem - czasem coś "zaginie" i będziesz się niepotrzebnie denerwować. Ja bym obstawiał świecę - sprawdź kolor iskry na świecy i czy sama świeca nie ma przebicia, ewentualnie podmień na jakąś z pewnego źródła (niekoniecznie nową, byleby sprawną) i zobacz czy problem występuje - czasem...
Przecież ta świeca ma idealny kolor.
Witam. zapłon i przerwa na świecy jest bardzo dobrze ustawione a kolor iskry na świecy był czerwony i tu jest zastanawiająca rzecz gdyż na forach piszą że ma być niebieska. Pozdrawiam!
Kolego zacznij od podstaw jak nie dysponujesz sprzętem diagnostycznym. Kłopoty z wolnymi obrotami mogą być spowodowane nieszczelności dolotu, wykręcić świece i obadać kolor, stan i jaka iskra. A jeśli podstaw nie ogarniasz oddaj auto do kogoś kto ma pojęcie. Druga sprawa to nie napisałeś jaka masz instalacje lpg. Pozdrawiam
Nie odpala, jest iskra.
Normalne. Bywa tak że świeca jest z jednej strony jaśniejsza, z drugiej ciemniejsza. Wynika to z tego, w którą stronę świeca jest obrócona względem cylindra. Problem z odpalaniem na ciepło zapewne doregulowania składu mieszanki biegu jałowego (dysza L), chyba że jest problem z zapłonem (za słaba iskra).
Kontrola kolor świecy, iskra. Ale to raczej nie gaźnik, tylko albo zapłon, albo coś żle poskładane i rozbierać.
Sprawdziłem przepływomierz,klapka porusza się lekko,zawór rozuchu zimnego silnika też działa prawidłowo,wymiana świec nie pomogła.Biały kolor iskry był najprawdopodobniej skutkiem rozładowania baterii,teraz iskra jest fioletowo-niebieska,a świece kąpią się w paliwie.Zapłonu ani rozrządu nikt nie przestawiał.
Paliwo do cylindra nie dostaje się bezpośrednio z wężyka. Ameryki nie odkryłeś .Prawo jazdy mam od 33lat a przygodę z motocyklami zacząłem dużo wcześniej . Należę do klubu motocyklowego więc nie tłumacz jak działa zasilanie silnika motocyklowego w paliwo . Po drodze jest jeszcze m.in. komora pływakowa. Więc zamknięcie kraniku nic nie da. Właśnie że...
przerwa była 0,75 i schodziłem po kolei aż do 0,2 Ty nie zmniejszaj przerwy na przerywaczu tylko ją zwiększaj nawet 1,5 mm przy luzach na wale (nie patrz na kolor iskry wcale nie musi być niebieska). Przerwa na świecy także 1 mm szczególnie na dotarciu.
Jaki jest kolor elektrod na świecy? Powinien być jasnobrązowy. Jaki jest też kolor samej iskry? Powinna być gruba i niebieska. Jak jest czerwona - coś nie dopala. To że słabo idzie to jedno, ale najpierw trzeba ogarnąć sam silnik żeby w miarę równo działał.
Witam, mam problem z odpaleniem Husqvarny 51. Regulacja obrotów nie daje efektu. Świeca po odkręceniu jest mokra i iskra ma biało niebieski kolor. Jaka może być przyczyna.
Jak przerwa na świecy? Iskra jaki kolor? Nie ściągałeś cylindra? Być może łapie powietrze na uszczelce cylindra lub głowicy dokręć szpilki.
Nie chodzi mi o wygląd świecy, lecz o kolor iskry. A co do kąta zapłonu to musisz go sam ustawić. Jeżeli nie masz ustawionego zapłonu, to dziwisz się czemu nie zapala.
Ja zaczął bym od najprostszych rzeczy, czyli: - Wyczyszczenie gaźnika (w szczególności dysz) - Sprawdzenie koloru nalotu świecy, iskry (kolor/przebicie) Długo ten quad już jeździ? Jeśli jest na gwarancji to oczywiście najlepiej oddać go na nią, niech sami się męczą - od tego są. Bez sprawdzenia chociaż tych elementów ciężko stwierdzić, co wymaga naprawy....
figo76 jaki kolor ma iskra? W jaki sposób ustawiasz zapłon? Próbowałeś sprawdzać jak jest na innej świecy, przewodzie WN, cewce zewnętrznej? Cewkę świateł przekładałeś jakoś na miejsce zapłonowej? Kolor iskry niebieska Zapłon ustawiam 1,5mm w zwrotnym punkcie wysunięcia tłoka Na innej świecy jest tak samo, świeca firmy iskra tylko ciepłota w jednej...
Jaka przerwa na przerywaczu? Jaki kolor ma iskra generowana przez świecę? Kompresja jest ok?
W woli ścisłości jaki jest kolor iskry na świecy nie jest przypadkiem czerwono- niebieski (świadczyło by to o słabej iskrze). Pierwsze co w gaźniku może się zapchać to dysza paliwowa w komorze pływakowej. Jeśli świeca nie jest okopcona ani zalana to może być lewe (bo dostaje wtedy nadprogramową dawke powietrza) Spróbuj przytkać nic nie kosztuje a zabieg...
Bialy nalot raczej nie jest ok - uboga mieszanka. Poprawny kolor to bez/ kawa z mlekiem - sprawdz kolektor ssacy pod katem szczelnosci . Sama benzyna? W instrukcji świec ISKRa piszą prawidłowy kolor brązowy lub jasnoszary.
Czy sprawdzałeś po kolei wszystkie świece? Jaki kolor ma iskra? Ja kiedyś w vectrze sprawdzałem iskrę ale tylko na jednej świecy. Była mocna niebieska wiec stwierdziłem ze wszystko ok. Jak potem się okazało to była jedyna prawidłowo działająca:) Silnik się dławił. Co się okazało cewka była pęknięta. Radził bym jeszcze raz dokładnie sprawdzić układ zapłonowy....
A cewka zapłonowa? Jaki jest kolor iskry na świecy zapłonowej?
Mieszanka to 1,5:50 czyli 150ml na 5l ( jest na dotarciu) świecą ma kolor brązowy. Jest to chyba jedna z najtańszych świec ,,iskra” miałem bosha nie wkręcał się czasem na obroty, a na ngk przerywał
Wykręć świecę, wlej 0,5ml benzyny do cylindra, wkręć świecę i odpal. Powinien zapalić i wkręcić się jak szatan na obroty a potem zgasnąć. Wtedy masz problem z gaźnikiem. Brak paliwa, zapchane filtry, zapchany gaźnik. Jak nie zapali to masz problem z zapłonem, To że świeca daje iskrę nie oznacza że jest sprawna, bo może nie dawać iskry pod ciśnieniem....
luz z pewnością za duży , jaki kolor ma iskra i czy zalewa świecę ?
Pachnie wypadającym zapłonem. Koniecznie do sprawdzenia układ zapłonowy: świece (jakość iskry), kable (czy nie ma przebić), moduł (w ostateczności). wyciągniętą świecę na kablu przykładasz do masy, kolor iskry dużo powie, iskra wpadające w czerwone odcienie to już słaba iskra. Kable. stanąć gdzieś super ciemnym miejscu (brak latarni, etc), jeśli widoczne...
Sprawdziłem i jest niby jak powinno byc Dodano po 2 Zmieniłem tez świece od kolegi ale kolor i iskra jest ok.
Witam , najprościej wymienić moduł zapłonu , pewnie to tania rzecz i w każym sklepie takich pełno , jeżeli kolega nie chce wykluczyć innych możliwości i stawia tylko i wyłącznie na elektrykę , naprawiłem kilkadziesiąt silników i nikt nie ma problemu . O statnia rada : sprawdź cewkę wyzwalającą i ewentualnie ustaw szczelinę , sprawdź cewkę zasilającą...
Z wydechu? To, że nie spala benzyny i podczas prób rozruchu tamtędy ją wyrzuca. A jaki kolor ma iskra, na świecy?
Niebieski kolor powinna mieć iskra, a świeca powinna być kawa z mlekiem.
Kolor iskry?
Wg mnie ewidentnie tu nawala zapłon. Skoro przestawienie zapłonu odpada, świeca też, to zostaje moduł i cewka WN Chyba że to platyna. Jaki jest kolor iskry? Rozumniem że mieszaka z olejem jest ok.
Iskra ma kolor taki niebiesko-fioletowy. Jaka długa? Sprawdź na samym kablu, bez świecy.
Chodzi o kolor świecy w miejscu gdzie przeskakuje iskra a nie opakowania... I proponował bym zainwestować w jakiś lepszy olej do paliwa np. jakiś półsyntetyk. Marcin
Wcześniej wszystko pracowało prawidłowo? W takim razie odpada możliwość fabrycznie zablokowanego silnika. Nie słychać żadnych dziwnych dźwięków - np. stukania, szumu? Najlepiej będzie zacząć od sprawdzenia iskry na świecy - sprawdź jej kolor, czy ma przebicie, a także czy "okopcenie" świecy ma prawidłowy kolor (odcienie brązu).
Zaczął bym od podstaw. Sprawdzić czy iskra jest dobra, kolor świecy i jej stan, może warto wymienić, czy kable WN są ok, wyczyścić gaźnik i wyregulować ponownie.
Witam jestem początkujący proszę o wyrozumiałość. A więc problem polega przy aprilii sr 50 replice 95r pewnego razu jeździłem po przejechaniu 25km zaczął mulic nie miał wg siły,stało się tak po tankowaniu myślałem ze nalalem za dużo oleju do paliwa, spuściłem paliwo nalałem świeże z mniejsza mieszanka, i nic to samo sprawdziłem świece kolor kawa z mlekiem,...
Sprawdź co jest powodem gaśnięcia czyli czy ma później iskrę czy to wina paliwa. Stan nowej świecy też nie jest tu bez znaczenia , no i kolor iskry jest bardzo ważny. To może być cewka lub kondensator przy aparacie zapłonowym z tym że nie pamiętam czy s51 nie był już na module. Trzeba szukać
Problem już się rozwiązał wystarczyło wymienić świece, stara była zepsuta normlanie dostawała paliwo i była iskra ale miała dziwny kolor iskry i dziwnie iskrzyła, po wymianie wszystko działa. Dziekuję za pomoc.
Przyłóż metalową obudowę świecy do np korpusu silnika nie dotykając świecy palcami (boleśnie "kopnie")tylko trzymając za fajkę . Iskra ma mieć błękitny (niebieskawy) kolor. Wyjmij świecę z fajki , lekko zatkaj palcem gniazdo po świecy i szarpnij kilkakrotnie szarpakiem . Na palcu powinieneś mieć ślady paliwa . Jeżeli palec suchy to znaczy , że paliwo...
Włączę się do dyskusji. Wspomniałeś o przestawieniu zapłonu i że hałas się przesunął na inny zakres. Opiszę sytuację z którą się spotkałem w dwucylindrowym i dwusuwowym silniku do łodzi motorowej. Silnik po remoncie. Pierwsze odpalenie silnika na mazurach i nie wiadomo gdzie się kryć, hałas taki jakby się w nim beczka ze śrubami obracała. Oczywiście...
z tego co wiem i czytałem tez przed chwilką mieszanka powinna być 1:30 a w okresie docierania trochę więcej oleju ty stosujesz 1:50 przez co być może silnik nie ma takiego smarowania i drobinki metalu z pierścieni mogą dostawać się na świece która będzie dostawała przebicia, a teraz jeszcze jedno jaki masz kolor iskry powinna być niebieska wpadająca...
cze,oj ten Simson;] kolor iskry na świecy ma być fioletowy.gdy zapłony wypadają to strzela po tłumniku. albo masz żle podłączone cewki albo mase tych cewek a przerwa powinna być 0,3mm a ja zawsze ustawiam 0,5.sprawdż sobie omomieżem kable od zaśilania zapłonu od cewek ;]]]
A kolor świecy? Po długim kręceniu bez zapalenia powinna być co najmniej zalana. Rozumiem że iskra jest prawidłowa i próbowałeś na innej świecy?
Jaki kolor miały świece zapłonowe? Jeżeli były koloru ciemnobrązowego lub czrnego to masz za bogatą mieszankę- to najlepsza iskra nie pomoże bo świece są bocznikowane nagarem. Może powinieneś dobrać świece pod taki wyczyn?
Witam Jeżeli mogę wsadzić swoje 3gr to z praktyki powiem - 95% mechaników nie sprawdza fizycznie stanu układu wysokiego napięcia. Podejdzie rzuci okiem i uchem - wciśnie kit i to cała diagnoza. Mechanik musi mieć dobry dzień aby mu się chciało. Dobrze wcześniej powiedział i zrobił MARIU, że wymienił całość. Tak naprawdę to zaczynamy od świec. Wykręć...
Jak wygląda świeca jest mokra czy sucha ? Dodano po 1 Jaki kolor iskry jest ?
Zmierz sprężanie i napisz ile wynosi. Jaką najdłuższą iskrę można uzyskać między przewodem zapł. a masą? Jaki jest kolor iskry? Zmierz, napisz. Zamieniałeś świece miejscami? Zamieniałeś przewody zapłonowe na cewce miejscami? Zawsze ten sam cylinder nie pracuje?
Silnik stracił moc ? To może oznaczać że nie wszystkie cylindry pracują jak należy... sprawdź sobie iskrę na wszystkich świecach jeśli są takie jak należy to oznacza że masz pękniętą uszczelkę na kolektorze ssącym lub uszkodzony wtrysk paliwa / pompę paliwową... A może silniczek krokowy? Jak nie masz pojęcia to nie wypisuj głupot. Pierwsza i podstawowa...
Wczoraj znalazłem chwilę czasu i zmierzyłem ciśnienie sprężania które było : 1-17 2-14,5 3-14 4-14 Żeby nie było paliwo odłączone podczas pomiaru . Dodam iż pomiaru mogłem dokonać tylko na zimnym silniku gdyż ,auto wczoraj już przestało palić. zalewa świece i tyle. Najbardziej mokre to 1 i 2 cylinder. Jak by na pierwszym cylindrze zawory były do regulacji....
Witaj Sprawdź 2 rzeczy Pierwsze- pod-pompuj gaźnik dobrze z parę razy aż wycieknie trochę paliwa na obudowę- i spróbuj odpalić jeśli nie będzie efektów- wykręć świece jeśli będzie mokra to przyczyna tkwi w braku iskry- nie gaźniku.. >>>> przyczyny to uszkodzenie kabla, elementu iskrownika - fajki...świecy druga- sprawdź samą świece po wykręceniu i oczyszczeniu...
Iskra ma kolor niebieski świeca bez przebicia rozumie. Wyreguluj poziom paliwa w gaźniku (opis w necie) Dlatego zacznij od sprawdzenia i regulacji poziomu paliwa. Tego nie robi się na zapalonym silniku. Sprawdź zapłon bo bez dobrego ustawienia też nie zapali , kolor iskry ma znaczenie może padła cewka lub kondensator.
No i powinno byś ostrzeżenie :D I nie K, tylko KE, jaki masz kolor obudowy regulatora ciśnienia paliwa?
Z czystej ciekawości zbadaj iskrę.Umieść(i pokręć rozrusznikiem) wykręcone świece dość blisko siebie żeby móc wiarygodnie porównać wielkość,kolor iskry i napisz jak Ci poszło.
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
Grzechotać to może wiele rzeczy np, coś jest niedokręcone.W starych motocyklach często dzwoni po prostu przepustnica. Nikt tego nie "remontuje" a ona się wyciera i dostaje luzu. Musisz sprawdzić ciśnienie na cylindrze, kolor świecy i przede wszystkim ustawić dobrze wyprzedzenie zapłonu, przerwę na świecy. Sprawdź też jaka ma ciepłotę bo to tez ma spore...
Witam, mam problem z kosą spalinową NAC (2t) . Świeca jest zalana iskra jest a i tak nie pali ,Iskra jest bardzo mocna, nie wiem czy to ważne ale ma ona kolor przeważnie niebieski. Czuje jakby szarpak na połowie długość sznurka lżej chodził. Raz odpalił i myślałem że już koniec MĘKI z nim a tu nic... dalej nie chce odpalić. Kompresja jest bo dzisiaj...
Witam kolegów. Problem tak jak w opisie, Aprilia ditech po zamontowaniu nowej świecy i odpaleniu oczywiście rozgrzewam świece, wkręci się na obroty może 1 raz może 2 i potem koniec, świeca do wywalenia zaczyna okropnie nierówno pracować, a iskra przeskakuje sobie w ceramice. Co może być przyczyną...Dodam, że na nowej świecy bez montowania w cylinder...
Wygląda jakby się przegrzewały... A tak po prawdzie na LPG świece powinno śię wymieniać co 10 000 km.. Pozdr.J. Zgadzam się z tobą, że co 10kkm powinno się wymienia świece ale ten osad pojawił się już po przebiegu 3kkm od założenia nowych. Od tej pory co około 2kkm go czyszcze. P.S. Jakie polecacie świece do gazu? Słyszałem, że "iskry" nadają się najbardziej...
Wiec tak: Wyjąłem cewkę świece i zauważyłem ze na dwóch pierwszych świecach (patrząc od strony akumulatora) jakby nie było iskry gdyż tam gdzie jest iskra był ciemno czarny kolor a na dwóch pozostałych taki ostry pomarańczowy. Wpiąłem w gumki cewki świece i sprawdziłem iskra jednak jest na wszystkich.Na podpiętej wyjętej cewce tłoki wszystkie się ruszają...
I dalej nic z komarka nawet nie pierdnie. Świecę zalewa, czyli paliwo na pewno dochodzi. Iskra ładna ma kolor fioletowy. Będę miał dzisiaj inny gaźnik, ale nie wiem czy sprawny. Jest możliwość sprawdzenia cewki zwykłym miernikiem, jeżeli tak to jak? Bo tylko jeszcze cewka zapłonowa, jest stara.
Przerwa na świecy 0.7 filtr zdjęty, na jałowym kolor świecy dobry gdy daje na full gaz lekko czarna gaźnik ustawiony nawet skład mieszanki zakręciłem na max i też tak było jakby iskra była słabsza na większych obrotach . Regulator zapożyczyłem od kolesia który ma 110 i to samo u niego chodzi normalnie
Kolego pewną ilość paliwa wstrzykuje się bezpośrednio do cylindra (po wykręceniu świecy) a nie do gaźnika. Po tej czynności i wkręceniu świecy uruchamia się silnik. Jeśli to nie pomaga, to należy sprawdzić, czy jest dobra iskra (kolor fioletowy). Jeśli jest dobra iskra, to sprawdzamy czy dochodzi paliwo do cylindra - świadczy o tym "zalana" świeca....
Lepiej ic kup nowy kondensator. Przy takim motocyklu wymiana swiecy ci niewiele da. Sprawdz czy dobrze ustawiony jest zaplon. I sprawdz czy przypadkiem w przerywaczu mloteczek nie ma luzow, lubi sie obluzowac ten trzpien. A masz wogule iskre? Jak masz to jaki ona ma kolor powinna byc taka niebieska.
Czy po takim przymuleniu sprawdzałeś świecę (kolor, mokre/sucha) i czy ma "bogatą" iskrę. Sprawdź filtr paliwa, może zanieczyszczony i silnik nie otrzymuje odpowiedniej dawki paliwa. Może korek zbiornika niedrożny i podciśnienie "blokuje" dopływ paliwa do gaźnika. W jakim stanie są uszczelniacze wału silnika i "zawór membranowy". Może moduł szwankuje...
Dałem mu nową świecę zapłonową Czy świeca nie jest zbyt blada - może się przegrzewa? Właśnie świeca ma mieszany kolor,mieszanka białego i czarnego czyli z tego co wiem tak jak powinno być..Nie wygląda na zbyt bladą :)
W takim razie odpal go rozgrzej aż zgaśnie i wtedy sprawdź czy jest iskra i czy jest odpowiednia błękitna czy taka różowa lekko widoczna . Sprawdź też jakiego koloru jest świeca (okopcona na czarno ,czy kolor kawowy).
Witam, ponownie - swieca jest najprawdopodobniej 'za zimna', ma zbyt wysokie oznaczenie, np. 'F 95 / F 100' 'Iskra' / wg 'Bosch' - to np. 240/260, a takie swiece sa do 'wysilonych' silnikow' - czyli do jazdy na wysokich obrotach, bo wtedy osiagaja wysoka temperature pracy i 'samooczyszczaja' sie - czyli spalaja nagar na elektrodach. Potrzebna jest tu...
Boblek77 to nie ten schemat. Poprawny znajduje się tu: http://www.skuteryostrow.home.pl/downloa... Układ jest bardzo prosty do sprawdzenia 1 cewka i układ połączeń.
Stałym mankamentem tych motocykli są sparciałe gumowe króćce dolotowe. Ale sprawdziłbym jeszcze zapłon - konkretnie punkt występowania iskry. No i co to za określenie "pali świece"? Opowiedz mi jeszcze o tych świecach - jaki kolor ma ich gorąca część?
Próbowałem na zapłonie przesuniętym w góre i w dół i było tylko gorzej. Wszystkie świece maja prawidłowy kolor i nie ma przeskokóm iskry na przewodach, nawet po myciu silnika woda silnik zapala i pracuje normalnie. Dodam jeszcze, że problem wytępuje tyko na obciązonym silniku, podczas jazdy , dlatego jest tak trudnu do zdiagnozowania. Może to byc spowodowane...
Sproboj przeczyscic gznik. Lubi sie zatkac po dlugim postoju. A jakiego koloru byla iskra? i czy świeca była mokra?
Kolor świecy to brązowy, ale sprawdzałem na innych świecach z dłuższym gwintem. Nie daje wcale iskry, to pewnie musze teraz cewkę zapłonową sprawdzić. Dodano po 3 Sory, nie daje iskry wcale, wcześniej dawała ale dzisiaj sprawdzałem po napisaniu pierwszego postu i nie ma żadnej iskry ze świec.
Ale "wycieka" czyli leje się ciurkiem, czy wydech jest wilgotny? Jesteś pewien że to paliwo a nie olej? Jaki gaźnik? Iskrę masz? jak odkręcisz świecę po próbie odpalenia jaki ma kolor? jest wilgotna? tłusta? mokra?
W takich przypadkach ja sprawdzam: 1) ciśnienie sprężania 2) simmeringi na wale pod kątem trzymania ciśnienia i podcisnienia tutaj to jest mało prawdopodobny przypadek bo zalewa świece ale może ma Pan możliwość coś takiego wykonać i coś się wyjasni 3) wszystkie uszczelki przed i za gaźnik iem oraz filtr powietrza i paliwa 4) kolor iskry na świecy-czy...
Jeżeli chodzi o wydech to sprawdzałem go. Czyściłem kolanko oraz rurę wydechową mimo tego iż niema dużego przebiegu to pokusiłem się nawet o jej wypalenie. Trochę tych substancji przy wypaleniu z niej wyleciało ale jest w każdym bądź razie drożna. Co do cylindra to na nim miałem ceglasty kolor świecy a teraz nie wiem ci mam nie tak. Biorę na niego poprawkę....
Witam a jak ze świecami przy odpalaniu jest iskra zalewa je ? gdy już odpali kopci ? jeśli tak to na jaki kolor ubywa ci oleju lub płynu chłodzącego
Z twgo co wiem to miał remont w tamtym roku czy coś, na kopkę odpala różnie albo w ogóle więc odpalam z pycha, na ciepłym też nie odpala z kopki, iskrę ma ładną. Gaźnik ustawiony chyba idealnie bo kolor świecy jest ceglany
Stara cewka pokazuje dziwne odczyty, jeśli chodzi o ohmy, natomiast nowa cewka pokazuje stałe 13 Ω. Ponawiam moje pytanie, jak już tutaj kolega bipower zasugerował. Zerknijcie. Moja stara cewka posiada tutaj ten bolec: https://obrazki.elektroda.pl/3463165400_... Nowa cewka, którą zakupiłem, nie ma nic takiego. Oryginalny produkt występuje...
Jaki kolor dymu ? Sprawdź kolor świecy. Dużo nim jeździłeś ? Sprawdź kompresje w cylindrze bo może pierścienie szlag trafił Świecę zmieniałeś ? (bo może nie dawać iskry pod ciśnieniem, lub mieć złą przerwę)
Jak się okaże że to nie wina gazu to jeszcze możesz świece wykręcić i sprawdzić kolor czy taki sam na każdej i czy iskra na nich jest bo nie jest pewne że np jedna świeca nie uszkodziła się, na lpg co 10 tys nawet wymieniają świece i kable co 20 , Możesz też spryskać wodą kable wn spryskiwaczem do kwiatków czy nie ma przebicia.A po obu stronach kabli...
Aby wyeliminować cewkę zapłonową, aparat zapłonowy i kable wysokiego napięcia wstaw auto do garażu najlepiej wieczorem, żeby było ciemno, otwórz pokrywę silnika. Zaopatrz się w jakiś zraszacz ( np. butelka po płynie do mycia szyb ze zraszaczem ), uruchom silnik i spryskaj wyżej wymienione elementy układu zapłonowego wodą. Przy zgaszonym świetle w garażu...
Witam:) Wymień świece na nową, zobacz czy iskra jest prawidłowa( powinna mieć niebieski kolor) następnie wyczyść dokładnie gaźnik,a przede wszystkim sito znajdujące się pod membraną pompy. może być jeszcze nieszczelność pomiędzy gaźnikiem a króćcem.A w jakim stanie są uszczelki?
Jeszcze przepływka była podmieniana bez rezultatu. Wtryski wyciągałem i na podłączonych kręciłem rozrusznikiem. Tak organoleptycznie wszystkie działały i dość sporo paliwa rozpylały i wszystkie podobnie. Poza tym chyba na rozgrzanym silniku wtryski dalej były by zapieczone, a w tym przypadku po rozgrzaniu jest prawie ok. czasem strzeli i może nie idealnie...
według mnie sam kolor świecy jest podejżany- ma być "piaskowa" a sucha jest chociarz. (pojeździj nią troche, zagrzej dobrze i w tedy sprawdz), jaki kolor ma iskra?. Bo do końca nie rozumiem, kiedy Ci zapłon wypada? na wolnych obrotach, czy podczasz normalnej jazdy?. Kopci mocno, czy standardowo jak na jawe przystało?
Wiatm Mam takie pytanki jaki co oznacza ciemno czerwono kolor elektrod świec zapłonowych. Sprawdzałem bratu świece i wszystkie miały taki odcień. Samochód to renault twingo 1,2 rocznik 97 wilopunktowy wtrysk. Dodatkowo jak jest ciepło pojawia mu się problem że jak zgasi rozgrzany silnik to czasami ma problrm z odpaleniem a jak go odpali to wali żabki....
Witam. Może być uszkodzona świeca, przewód WN, kondensator, cewka lub przerywacz. Może być także zła przerwa na stykach. Lub ścięty klin. Sprawdź kolor iskry, czy nie ma przebicia, i wyprzedzenie zapłonu. Pozdrawiam czubeq15 :)
Dzięki za poradę ,maluszek nie stoi w warsztacie tylko pod domem. W warsztacie był tydzień temu i wszystko bylo OK. Kolor przewodu zasilającego cewkę jest niebieski. Po poruszaniu przewodami przy cewce wyzdrowiał i zapalił, jednak podejrzewam ,że niedługo będę się musiał na niego zasadzić i pomierzyć co się dzieje. :)
Witam. Znajomy posiada agregacik Hondy o mocy bodajże niecałe 3kW. Chciał go "odpalić" po ok. roku czasu. Jednak silnik w ogóle nie chciał zapalić. Akurat byłem w pobliżu. Świeca ma iskrę. Kolor iskry dziwny, nie jest niebieski ani biały, ale jakby fioletowy. Lecz świeca wydaje się być sucha. Zdjąłem gaźnik. Podobny jest tu: http://moto.allegro.pl/******...
Breżniew Świece mam iskra F75, ale mam też motorynkę, która na niej śmiga. Jej kolor to czarny, ale po wykręceniu z motorynki to brązowo kakaowy. Silnik w motorynce jest identyczny tylko ma biegi w ręce. Zapomniałem też dodać, że tam nie ma klinu na wale i może to jest przyczyną.
kolor iskry kolor świeca kolor iskry romet
wentylator skraplacza regulacja hydroforu citroen xsara paliwo
citroen xsara picasso schemat citroen xsara picasso schemat
Jak ustawić datę i godzinę na różnych urządzeniach Ustawianie daty i godziny w Viessmann Vitodens 050-W