Witam, wiem że odgrzebuje stary temat, ale mam podobny problem w niedawno kupionym Mascocie 2.8, 125 KM z 2002 roku. Otóż Od początku odłączona był świeca płomieniowa i chciałbym to zmienić gdyż nie pali bez niej dobrze przy sporych mrozach. Sprawdziłem miernikiem i w kablu który powinien być podłączony do świecy płomieniowej jest tylko ok. 7V. I moje...
Witam Sterownik masz pod maską silnika ,z prawej lub lewej strony.
87 wyjscie, 30 + itd. [url=http://www.inprodus.pl/sklep/index....
Przy takich temperaturach jak teraz +10 to kontrolka świecy powinna zaświecić choć na sekundę w celu sprawdzenia sprawności układu.Może ktoś z posiadaczy iveco daily III potwierdzi że kontrolka powinna się zapalić na chwile Nie zapali się kontrolka, za wysoka temperatura.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Sprawdzić jak długo utrzymuje się napięcie na świecy po zapaleniu ponieważ w przypadku świecy płomieniowej powinna grzać tylko do zapalenia być może jest uszkodzony czujnik temperatury.P
Bardzo oszczędny opis . Sprawdził bym wtryski i świece płomieniową tak na początek.
Zgadzam się z kolegami,pisałem na szybko i w uproszczeniu.Bo układ czasowy wydawał mi się poza możliwościami piszącego post.Zwykły niezależny przycisk i liczenie w myślach do 15 sek.też rozwiąże sprawę. W sekundę się nie rozgrzeje ale większość swiec po 5 sekundach już się żarzy.Wszystko zależy od akumulatorów a właściwie od spadku napięcia w instalacji.Jedne...
Tutaj masz schemat
Miałem trochę spraw na głowie i sorki, że tak późno odpisuję, nie wiem czy się to do czegoś przyda ale znalazłem coś takiego:
Do sprawdzenia masz zasilanie sterownika czyli bezpiecznik potem zasilanie po kluczyku oraz czujnik temperatury. Sterownik ma przekaźnik który charakterystycznie stuka po załączeniu i oczywiście kontrolka która informuje o grzaniu. Wyjmij sterownik sprawdz połączenia styki i powinno śmigać
U ciebie tak, ale nie u kolegi, często problemem jest sama wtyczka elektrozaworu.
Witam, problem tego typu, że gdy podpinam interfejs i sczytuje kody wyskakuje mi błąd przekaźnika świecy płomieniowej, przekaźnik przy świecy sprawdzony czy jest jeszcze jakiś?
Bo w tym silniku jest świeca płomieniowa, łatwo można to sprawdzić, czy działa.
Świeca płomieniowa jest podlączona do wyjścia z obudowy filtra paliwa, strzałka do zewnątrz nr 4. Do tego wyjścia jest wkręcony dystans a do niego śrubą przelewową rurka do świecy płomieniowej. Świece płomieniowe są różne, jedne muszą pracować z elektrozaworem a te do perkinsa mają termozawór wewnątrz świecy. Świeca ma dawać duży płomień tak aby go...
Witam, nie umiem znaleźć odpowiedzi na forum, dlatego zakładam nowy. Mam MAN'a 12.250 i od jakiegoś czasu mam problem ze świecą płomieniową, wyświetla mi się informacja "Flammstart Ausfall" . Wymieniłem świecę płomieniową, elektrozawór dostarczający paliwo, pozostał do sprawdzenia sterownik, tylko za "chiny ludowe" nie mogę go zlokalizować. proszę o...
Może schemat Ci pomoże.
podejrzewam że problemem może być sama świeca. jeżeli jest uszkodzona to komp sterujący nie p[uszcza na nią prou. Miałem taki przypadek z wtryskiwaczami. Okazało się że nie dostawały napięcia gdyż same wtryskiwacze uległy uszkodzenie. (nie trzymały ciśninia) po usunięciu usterki (1 szt. 1200) załatwiliśmy to za 100 zł. problem znikł. Może wymień najpierw...
Prąd na elektrozawór pojawia się dopiero gdy rozrusznik zaczyna pracować. Co ważne po wlączeniu zaplonu z kręceniem trzeba zaczekać, aż do momentu kiedy kontrolka zgaśnie. Jeżeli ten warunek nie zostanie spelniony, to elektrozawór nie zostanie zalączony.
Odpal to na przekażniku i włączaj przyciskiem gdzieś na desce roz. podlącz elektrozawór i świece rownolegle i sprawa załatwiona! w trakcie odpalania trzymaj przycisk. A kolega Goldwinger udaje cwaniaka bo to pewnie dla niego chleb powszedni!! Dodano po 2 przekażnik zwykły mialem na myśli a nie ten oryginalny moduł z czyjnikiem temperatury
Schematu nie mam ale musisz sprawdzić Bo przewody to:1 to "50"czyli rozrusznik,2 to "15" stacyjka, 3: Masa, 4: może być "30" stałe zasilanie Gruby przewód, 5: wyjscie na Swiece. 6: wyjście na elektrozawór powodujący wtrysk paliwa, & to czujnik temperatury i raczej się nie mylę.Jak masz problem to daj znać. Może będe robił z podobnym to odrysuje schemat...
No przeważnie tam siedzi i podejrzewam, że cię to nie ominie bo tam też siedzi termistor, a to przez niego webasto może nie wystartować. Kiedyś miałem podobny przypadek tylko w ciężarowym Mercedesie i wymiana termistora pomogła. Dodano po 11 Jak się już dokopiesz do tego to sprawdź również świecę płomieniową, bo jeżeli ona jest uwalona to też nie wystartuje.
świeca płomieniowa działa?może przepalona spirala?
Swieca z M F-a powinna być podłaczona do układu paliwowego za pompką zasilającom. W czasie rozruchy podaje paliwo na żarnik. Patent z mtz-ta z osobnym zbiornikiem jest do bani. Ta świeca to lekki pic na wode.
To ducato nie posiada świec żarowych tylko świecę tak zwaną płomieniową. Nie wiem za bardzo gdzie ona się znajduje. Sprawdzałem bezpieczniki i przekaźniki i wszystkie są dobre. Ciekawe jest to, że przed mrozami odpalał normalnie.
Litrówka się wkradła ma być płomieniowego ... Tu chodzi o sterownik świecy płomieniowej, należałoby sprawdzić zasilanie i komunikację.
Na drugim zdjęciu widać że leje się z popychaczy. I ścieka na dół. Silnik umyć i sprawdzić wycieki. Termostat cieknie z przewodów. Wymień uszczelki miedziane. elektromagnes podejrzewam że jest od świecy płomieniowej. 10bar to już za dużo. Ktoś się pewnie dobierał do zaworu na pompie.
Kolega sprawdzi przekaźnik do świec.
To sygnalizacja uszkodzenia świecy żarowej nie płomieniowej
W tym aucie nie ma świec żarowych. Może być ewentualnie świeca płomieniowa.
Jeśli masz zamontowaną świecę płomieniową lub żarową to sprawdź czy działa.Usterka którą podałeś po angielsku odnosi się do wstępnego dogrzewania silnika.
To chyba jest pierwowzór świecy płomieniowej.
Witam, wydaje się mi, że nie działa świeca płomieniowa w moim Ivecu. Po przekręceniu stacyjki świeci się kontrolka od świec, po jakimś czasie załącza się przekaźnik od świec (charakterystyczne stukanie), gdy kontrolka gaśnie, odpalam auto i nic, kręci, kręci i dopiero po samostarcie odpala. Problem pojawia się tylko na mrozi. Stawiam na świece. Jak...
Nie stera nie rozbierałem, sprawdzę ten sposób z zamrażarką.
Wymyśliłem coś takiego mógłby ktoś to sprawdzić? 4222179000_1421689652|qHZTbtL3XD
Gdy elektrozawór uszkodzony elektrycznie,to sterownik nie będzie działał-będzie lampka świecić ciągle. Ze sterownikiem współpracuje czujnik temperatury silnika i jeśli jest uszkodzony to świeca może się nie wyłączyć łub nie włączyć,ale te czujniki są tak zrobione, że mają dwie wartości ,jedna dla niskiej temp,druga dla wysokiej i ściśle określoną rezystancję,jeśli...
Ten moduł steruje też świecą płomieniową, jeżeli masz rozwiązanie nowszego typu to będziesz miał taką świecę w kolektorze ssącym.
Jeżeli kontrolka świecy płomieniowej mruga to sygnalizuje usterkę układu tej świecy a mianowicie przerwę lub zwarcie w samej świecy jej rezystancja to ok 3 - 5 ohm zwarcie lub przerwa w obwodzie elektrozaworu paliwowego lub jeszcze uszkodzenie czujnika temperatury ale to się raczej nie zdarza . Jeśli sie nie mylę to moduł świecy płomieniowej znajduje...
Odpala tylko na plaku, plaka nie ma, silnik gaśnie Dodano po 59 Myślę, że nie, nie ma żadnego sterownika silnika ani nic podobnego, jeszcze jest tam świeca płomieniowa
Chyba chodzi Ci o świecę płomieniową... Jeśli tak to do zbiorniczka leje się ropę.
Wiatacie. Mam problem z porannym odpalaniem w transycie 2,5d. Mierzylem napiecie na świecy płomieniowej,ale daje niecałe 5v nie wiem czy to czasem nie za mało.Dodatkowo teraz jak odpaliłem samochód przy następnym odpaleniu za 20 minut nie zapala sie kontrolka od świec ,natomiast jak zdejme kabel od ściecy płomieniowej odrazu się zaświeca.Czy może ktoś...
Zostaw zielony w spokoju (na obecną chwilę) bo raczej masz większy problem. Objawy wskazują na późny zapłon lub niesprawne wtryskiwacze. Żeby nie narobić sobie biedy najpierw sprawdź rozrząd bo pewnie nigdy nie wymieniany i pewnie pasek przeskoczył. Nie męcz tego silnika bo jak przeskoczy dalej to głowica do roboty. Ten dynks z zielonym kabelkiem to...
ok . dzięki za podpowiedz sprawdzę w tygodniu jak czasu będę trochę miał u kolegi w iveku ,bo zamierzam taki sterownik z świecą i elektrozaworem w ciągniku zastosować powiem prawdę. Jednak co oznacza znak T bo moge nie dowiedzieć się u kolegi ,sam nie wiem czy tak mi pozwoli znowu grzebać po kablach w instalacji swego auta przyznam .Pozdrawiam aaaaaaaaaa...
Sprawdź elektrozawór przy świecy płomieniowej czy nie ma przerwy.tak się będzie zachowywał
Nowy zawór,swieca Ok, nowy sterownik świecy płomieniowej a ON swieca nie dostaje. Sprawdziłem przewody sa drożne . Wyglada mi na to że ON schodzi do zbiornika i dlatego nie dochodzi do zaworu świecy. Ktoś to przerabiał ?
Sprawdź czy paliwo nie kapie ze świecy płomieniowej.
Właśnie o tą świece płomieniową chodzi. Sprawdź czy jest dobra oraz czy sprawny jest elektrozaworek przy świecy który otwiera dopływ paliwa do świecy (czy jedno i drugie prawidłowo się załącza).
Witam ponownie. Wczoraj zadałem pytanie o oporność świecy płomieniowej. U mnie ma powyżej 1600 Ω i jestem pewien ze jest uszkodzona. Dzisiaj ją wykręcę i sprawdzę. Spodziewam się ze dobra świece płomieniowa powinna mieć kilka Ω oporności .
Potrzebna jest oryginalna świeca płomieniowa od MF-a, oraz przewód paliwowy. Wszystko do kupienia w agromie. Ten przekaźnik wystarczy.
Kompresja wynosi 14 bar na każdym cylindrze. Jeszcze nie napisałem o tym że z pod 3 wtrysku walilo paliwem i na ani jednym z nich nie ma podkładek miedzianych tylko nwm czy były kiedyś jutro zawioze prawdopodobnie wtryski do sprawdzenia.
Jest to typowy układ działający na zasadzie czujnika temperatury załączającego układ poniżej 0°C i im niższa temperatura tym świeca dłużej grzeje. Czujnik znajduje się na silniku i są dwa rodzaje albo pojedyńcze albo jeden podwójny. Nie wiem tylko po co sterować ręcznie, chyba że silnik jest kiepski. Układ łatwo sprawdzisz odpinając czujnik , kontrolka...
sprawdź elektrozawór który otwiera przepływ paliwa do świecy płomieniowej poluzuj przewód paliwowy zasilający świecę płomieniową i zakręć silnikiem powinno wypływać paliwo. koniecznie zimny silnik!
Czy Ty to masz podłaczone,nie on do gaszenia silnika,z kluczyka,napewno jest to elektrozawór,sprawdź to jutro.
Witam wszystkich gdyż pierwszy raz tu goszczę. Z elektryki jestem totalna noga. :( Może wyjść trochę przydługawe, ale chcę dostarczyć Wam jak najwięcej danych :) Mam Fiata Ducato 1995r, 2.5 TDI. Kupiony 2 miesiące temu. Pali mi bezpiecznik (30A wpięty w przekaźnik nad akumulatorem) od świecy płomieniowej przez co świeca nie działa. Po sprawdzeniu świecy...
A instalacje od sterownika do elektrozaworu sprawdziłeś ?
Sprawdź czy pod wtryskami są oryginalne podkładki.,chodzi mi o wysokość wtryskow w głowicy. 2 Sprawdź świece płomieniowa. 3 luz zaworów. 4 kat wtrysku pompy paliwa.
Więc tak założyłem nową świece, grzeje, tylko jest problem że nie jest podawany prąd na elektrozawór podczas uruchamiania, elektrozawór działa sprawdzałem jego drożność. Co może być przyczyną że prad nie dochodzi? Jest tam jakiś oddzielny bezpiecznik do tego elektrozaworu?
Jaki problem sprawdzić omomierzem?
Czujnik świecy płomieniowej, czujnik przegrzania to owszem, ale czujnik poziomu paliwa do ogrzewania? Na kij to komu potrzebne? Dymienie i wygaszenie może świadczyć o niedostatecznym dopływie powietrza do ogrzewania lub wypaleniu się siatki palnika. Sprawdź dopływy powietrza, tak ogrzewanego jak i zasysanego do pieca. Jeśli czyste to pozostanie Ci rozebrać...
Co prawda mam 2.5 TD ale u mnie na sekumde tylko mignie kontrolka świecy i gaśnie. Czy ona powinna się palić przez jakieś czas? Czy tylko przy -5 się Załawcza? Sprawdzałem zasilanie na tą świecę i totalne 0
w samochodzie fabrycznie nie ma kontrolki od świecy. świecę wykręciłem i sprawdziłem jest dobra. nie dochodzi do niej prąd tak samo jak do czujnika temperatury i elektro zaworu otwierającego paliwo na świecę. do sterownika dochodzi 24v i tam ginie. na wyjściu nie ma napiecia . zastanawia mnie co "załącza" sterownik aby podawał napięcie na świece i elektro...
Ten VIN mi nie wchodzi,który to rocznik i sprawdź czy podałeś dobrze nr.
Zimny silnik uruchamiasz ze świecą płomieniową. Przy pompce paliwa masz dźwignie do ręcznego pompowania, podpompuj. Odpalasz świece płomieniową na 5-10sekund przed rozruchem. Potem gaz na max i próbujesz uruchomić przez 15s. Jak uruchomisz, to wyłączasz/gasisz świece płomieniową. Jeżeli zapowietrza się układ paliwowy, to masz nieszczelności które trzeba...
Tak kostka w górnym rogu.Na alternatorze powinna być na pokrywie naklejka z oznaczeniami pinów.Przekaźnik może być od rozrusznika ,lub świec żarowych jeżeli silnik takie posiada(myślę że raczej od świec ,lub świecy płomieniowej).
Witam posiadam daily z 2004r 2.8 Gdy temperatura jest ok 0 juz nie mogę go odpalić. Jeśli jest cieplej to pali odrazu. Zmienilem świecę płomieniową i nic. Próbuję poszukać sterownik ale nie mam pojęcia gdzie jest.
Sprawdziłem wszystkie przejścia według schematu, niestety przekaźnik nie działa. Może ktoś ma pomysł jak sprawdzić sam przekaźnik? Podaję opis schematu: 1. akumulator 2. stacyjka 3. rozrusznik 4. alternator 5. przekaźnik rozrusznika 6. świeca płomieniowa 7. przekaźnik świecy płomieniowej z układem sterującym 8. złącze testowe 9. rezystor 10. zawór odcinający...
To jest zawór EHAB i służy do tego, aby silnik gasł natychmiast to wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. Do świecy płomieniowej paliwo idzie z tego zaworka co masz zamontowany na kolektorze ssącym mniej więcej na środku długości kolektora (widać go na zdjęciu) a do samego zaworka to już trzeba popatrzeć po przewodach skąd paliwo idzie. Pompę zasilającą...
Banalny prblem miał Pan wojciech a z tobą to może być grubsza sprawa. Raz pali raz nie pali bardzo ogólnie ;-) . Na początek sprawdzić czy świeca płomieniowa wręcona w kolektor ssący działa prawidłowo , można ją nawet usłyszeć . A jeśli to jest dobre to masz problemy z automatycznym przestawiaczem kąta wtrysku wraz z urządzeniem rozruchowym .
nie ma świecy płomieniowej?
Dokładnie takie były w Tarpanach.Bardzo zawodne. Sprawdzę w pracy, może jeszcze mam schemat.
Grill mają obydwa, tyle że ten pierwszy się uśmiecha... No... ale to zmienia postać rzeczy, bo masz model 1995. W takim razie gniazdo D przekaźnika jest dla alarmu przeciwkradzieżowego wersji lewostronnej (E dla wersji prawostronnej). ----------------------------------------... Układ świecy - zwierasz wtyk, po włączeniu stacyjki powinna zapalić się...
Miałem z tym silnikiem do czynienia przez ładnych pare lat,też w wózku widłowym. Świece płomieniową najlepiej sprawdzić w ten sposób,w kolektorze ssącym powinna być rura gumowa którą należy ściągnąć żeby zobaczyć świece od środka. Włącz przycisk od grzania świec i obserwuj czy robi się świeca czerwona od środka, jak się zrobi to podpompuj ręczną pompką...
Możesz mi kolego powiedzieć co lejące wtryski mają do ropy w oleju? Otóż mają. Nierozpylone paliwo się nie spala i przedostaje do oleju. Proponuje także sprawdzić świecę płomieniową. Uszkodzona może puszczać paliwo, które także się nie spala, a dostaje do oleju. Wykręcić ja i uruchomić silnik bądź pompować ręczną pompką, będzie widać czy trzyma.
Podłączyłem paliwo do świecy grawitacyjnie i działa. Problem by ze zrobieniem gwintu M22x2, nietypowy.
Witam, mam problem z zasilaniem świecy płomieniowej. Sama świeca jest nowa, przekaźnik paliwowy jest dobry, mimo to do świecy jak i do przekaźnika dochodzi tylko około 8 volt. Może ktoś podpowie jak to jest sterowane ewentualnie jakiś schemat zasilania bo nie chcę pruć całej wiązki. Dodam jeszcze że sterownik jest dobry, sprawdzony w innym manie. Gdzie...
W webasto są świece płomieniowe.
Tam są świece żarowe czy świeca płomieniowa ? Jeżeli świece żarowe to sprawdzić czy grzeją, czy wszystkie sprawne. Jeżeli ok to kompresje można by zmierzyć. Jeżeli OK to ustawienie początku tłoczenia pompy. W fordach dieslach (jak rozumiem tam jest pompa tłokorozdzielaczowa, to nie żaden TDCI) bywały różne patenty z przestawiaczem wtrysku zimnego silnika....
Brak słowa o świecach żarowych i sterowniku świec. Sprawdzone? tu jest świeca płomieniowa dziala tylko w temp. ponizej 0
Witam Ja mam problem z wypalonym elementem prawdopodobnie rezystorem. Będe wdzięczny jeśli ktoś by mi sprawdził co tam powinno być lub podesłał schemat tego sterownika. Element o który mi chodzi znajduje się pod radiatorem (zamieszczam zdjęcie http://obrazki.elektroda.net/87_12639898... )
Najlatwiej bylo by zlapac palcem przewod od swiecy plomieniowej i podazac za nim pewnie poleci gdzies pod kierownice
NIkt nie pomoże ?
Z tym czujnikiem temperatury i przekaźnikiem czasowym to przesada a przecież chodzi nam żeby było prosto tanio i dobrze działało takie rozwiązanie miałem w fordzie transit 2,5d tylko że była tam świeca płomieniowa i uruchamiała się dopiero od -8'c co mnie bardzo denerwowało aż przerobiłem na ręczne grzanie
napiecie na elektrozawor podawane jest ze sterownika i musza byc spelnione pewne warunki tj. niska temp. silnika ok.5 st celsj. i elektrozawor otwiera sie dopiero jak krecisz rozrusznikiem sygnal jest brany z przekaznika sterujacego rozrusznikiem i bywaly z tym klopoty nawet Fiat wydal stosowne pismo jak to naprawic ale papiery mam w domu a jestem poza...
Sprawdź świecę płomieniową, zasilanie do niej i elektrozawór do paliwa pomiędzy filtrem paliwa a świecą żarową. Dość często jest drobiazg typu spadnięcie przewodu z tego elektrozaworu i brak paliwa do odpalenia świecy. Jak nie podgrzać wstępnie powietrza to naskłada na tłoku niespalone paliwo i dymi na biało. O tym że szatkuje nie wspominam bo to oczywiste.
Trzeba napisać dokładniej jakie to Dukato z którego roku, oile mi wiadomo były tam dwa rozwiązania ,świeca płomieniowa,i świece żarowe. Skoro masz swiece żarowe- sprawdzić czy wszystkie grzeją,sprawdzić okablowanie,sprawdzić przekażnik (automat sterujący)masz po prawej stronie nad akumlatorem.
Czy ja dobrze zrozumiałem ?? Świece płomieniowe masz zasilane naftą ?? Czyli masz osobny układ podawania paliwa do tych świec ? Co to za ciągnik ? Dodano po 2 Sorry , że troche odbiegłem od tematu . Ciągnik Belarus 952. Nioe posiada świec żarowych tylko świecę płomieniową z osobnym zbiorniczkiem na naftę i grzałką która ta naftę zapala.
Szukaj podobnej na 24V.
uważam te patenty zgrzałką w starszych modelach diesla za najskuteczniejsze do odpalania ,natomiast automat 12v/24v też był dobrym pomysłem ,ale wypalały się uzwojenia na komutatorze kto sobie pozwolił na dłusze kręcenie. świeca płomieniowa też dobry pomysł ale zkomorą wstępną nie do zastosowania .tak że jedynym mankamentem grzałki jest zasilanie
Pierwsze pytanie jak w temacie .Następne związane z elektrozaworem; ma puścić paliwo w czasie kręcenia rozrusznikiem czy w innych warunkach? Na regulatorze pompy paliwa jest elektromagnes przesuwający listwy w pompie paliwa i w związku z tym pytanie kiedy on ma działać?
Nawet ze świecą płomieniową ma problem z zapaleniem? Pompa i wtryski do sprawdzenia. Przy okazji pomiar ciśnienia sprężania.
Kolego myslę że twój pierwszy post można było skrócić do 3 zdań, nie widzę sensu opisywania stanu prawno-majątkowego ciągnika czy jego aktualnych/poprzednich właścicieli. Odpowietrzenie tego silnika jest banalne, wystarczy pompować pompką i popuścić najpierw śrubke na klucz 8 na głowicy a następnie na kopułce. Po odpowietrzeniu ciągnik odpala a jeśli...
niestety w moim przypadku to nie to :( odłączyłem kabel od tego podgrzewacza i cały czas pali bezpiecznik. wydaje mi się, że u mnie związane jest to bardziej z załączniem świecy płomieniowej. Problem wystąpił wczoraj, jak wyjechałem z lasu (wcześniej nie włączały się świece, bo nie było mrozu) a było koło -7*C. Zauważyłem, że włączyły się świece i zapaliła...
Powinny być. Kiedyś nie było tak łatwo że wszystko było wg fabryki a jak się zepsuło to można było kupić.
Witam. Jeżeli dobrze pamiętam to: G - świeca płomieniowa W1, W2 - rezystor ("spirala z drutu") T - zaworek paliwa K - kontrolka świecy żarowej Pozdrawiam
Witam posiadam Iveco daily 50c13 125km silnik 2,8 nie odpala w niskich temperaturach, kręci i jak nie zapału w ciągu 4 sekund to zapala się kontrolka wtrysku (pulsuje powoli) odpadli na plaka lub na kable przy minus 20 stopni tylko zaciąg na długości dosłownie dwóch metrów odpadli bez problemu, po uruchomieniu dopóki nie ostygnie nie ma problemu, zostały...
Kolego sprawdź świecę płomieniową -niekiedy nie domyka się i paliwo cały czas jest wtryskiwane do kolektora ssącego druga możliwość to pompka zasilająca-zbyt mała wydajność po za tym ustawienie pompy wtryskowej/kp wtrysku/ należy sprawdzić z podziałką na kole zamachowym a szczególnie że masz założoną nową pompę i znaki /kreski/ nie zawsze są do końca...
Od pewnego czasu mam problem ze swoim Hyundai - em Terracan. Nie chce zapalić przy zimnym silniku. Problem pojawił się przy temp około 0 st ( dłużej trzeba było kręcić rozrusznikiem) ale przy -10 w ogóle nie odpala. Byłem w Bosch Service sprawdzono co się dało i nie stwierdzono usterek. Po wpryskaniu plaka w kolektor ssący odpala natychmiast. Ten silnik...
albo świeca płomieniowa albo siatka grzejna w dolocie
Zacząłbym od kupna takiej świecy jaka powinna tam być i sprawdzenia bezpieczników. Jeśli stopił się przewód to ta świeca prawdopodobnie dostawała napięcie cały czas niezależnie od temp silnika. Szukałbym przyczyny w niewłaściwie podłączonym lub wypalonym przekaźniku tym bardziej że nie zapala Ci się kontrolka grzania i ktoś podłączył ją na krótko. Dodano...
Witam kolego.Czy czasami nie masz wody w chłodnicy powietrza. Częsty przypadek gdy nie jest odkręcany wkręt na dole chłodnicy celem upuszczenia wody i oleju .Sprawdzić możesz także świecę płomieniową .
świeca płomieniowy płomieniowy świeca świeca płomieniowy dziać
pascal pierwiastek urmet elektrozaczep miernik sanwa pc5000
schemat zasilacza impulsowego głośniki sufitowe
Kod COO w pojazdach Scania i jego znaczenie Kod usterki T280 w wózku Still - diagnostyka i rozwiązania