Czasem stator ma dołożoną jeszcze jedną masę czyli dodatkowy kabel. Mam nadzieję, że przy okazji czegoś się nauczyłeś.
Do sprawdzenia świeca, fajka świecy i cewka zapłonowa.
Możesz zamienić miejscami, jednak najlepiej wypiąć kostkę i zobaczyć rezultat. Jak nie będzie różnicy, to masz znaleziony niedziałający cylinder. Teraz tylko pytanie co powoduje że nie pracuje ten cylinder. Przyczyną może być: - świeca, - fajka, - cewka, - wtrysk Temat dość prosty do odgadnięcia, diagnostyka komputerowa dość szybko wskaże problem.
Może zmieniłeś świecę bądź fajkę świecy na taką bez opornika podczas wymiany głowicy. To także wygląda na słabe zasilanie, przyjrzał bym się stanowi akumulatora, po 15 minutach zapewne się doładowuje i licznik działa poprawnie.
1.wpisz do wójka google "zatarty 2t" pooglądaj zdjęcia porównaj ze swoim przypadkiem. 2.spróbuj przejechać się chwile na zdemontowanym tłumiku. 3.Wymień jeszcze raz świece, sprawdź fajkę świecy. 3.Sprawdź okablowanie odcinające zapłon, zaśniedziała stacyjka itp...
To prawdopodobnie cewka do wymiany. Dostaje temperatury i zanika. Oczywiście sprawdzane na innej świecy i na samym kablu bez fajki świecy???
W zasadzie nie ma żadnego wiarygodnego testu cewki w warunkach domowych. Dawniej - przy układach z zapłonem stykowym - można było zmierzyć rezystancję i porównać z wzorcową, która była podawana przez producentów (np. Tecumseh). W domu to trzeba sprawdzać po kolei: świeca, fajka świecy (jeśli jest demontowalna), kabel wyłącznika zapłonu i jego mocowanie...
To jest taka sama cewka jak w WSK125, wystaje z niej gwintowany pręt, na który nakręcony jest kabel. Trzeba tylko użyć nowego kabla z żyłą miedzianą, bo współczesne z włóknem węglowym nie sprawdzą się w tym przypadku
Witam. Proszę sprawdzić połączenie modułu cewki z fajka świecy.
Kolego aby sprawdzić świecę żarową nie trzeba być ekspertem wystarczy wziąć przewód podłączyć do akumulatora (do plusowej klemy ) , zdjąć ze świecy fajkę i dotknąć jej końca Ma zaiskrzyć (będzie to bardzo delikatne iskrzenie więc patrz uważnie ) jak nie to świeca do wymiany Nie trzeba ich wykręcać Jak masz miernik to możesz sprawdzić nim rezystancja...
Świeca w fajkę, przytykasz świece do masy silnika i kręcisz jakbyś chciał odpalić. Potrzebne dwie osoby więc wołaj sąsiada. Skoro sąsiad się zna to powinien wiedzieć o co chodzi. Sprawdź czy po kilkukrotnej próbie odpalenia świece są suche czy mokre.
Na fotografii masz zdjętą fajkę ze świecy i łączony przewód zapłonowy: próba uruchomienia silnika ze zdjętą fajką, to ryzyko uszkodzenia cewki zapłonowej, zaś łączony przewód zapłonowy przy cieknącym gaźniku to pewny pożar. Pomijam ryzyko ucieczki iskry przez "izolację łączenia". Zamocuj cewkę bliżej świecy żeby nie trzeba było przedłużać przewodu zapłonowego,...
Do pierwszej świecy (fajki) dostaniesz się żeby sprawdzić iskrę. Wsadź duży, płaski śrubokręt pod kolektor ssący koło bagnetu nad króćcem węża do chłodnicy, podważysz ją do góry i zdejmiesz. Następnie wsadź do fajki cokolwiek metalowego, choćby gwoźdź i zobacz czy skacze iskra do masy. Masz vaga, w blokach pomiarowych oprócz prędkości obrotowej wału...
Do afn pasują każde od tdi, jeśli jednak bierzesz z pompowtrysków, to muszą być te na osobnych przewodach, bo te na listwie mają inne odległości pomiędzy świecami.
Zapinka jest niedroga, ale czy wymieniać świecę i fajkę na nowe? Od razu powinieneś to zrobić po zakupieniu silnika ;) Świeca około 10zł ,fajka NGK też około 10zł ;)
Siema, mam problem z Peugeot Satelis 125 2008 r. Mam nową stacyjkę, moduł, antenę, świecę, fajkę, kabel WSN, cewkę i nadal nie ma iskry. Gdzie szukać dalej?
Siema sprawę mam bo już nie mam siły nie mam iskry wymieniłem iskrownik, moduł cewkę świecę fajkę świecy i nadal nie ma co jeszcze może być?
A najprościej na szrot wytną z kawałkiem przewodu. Później dobrze zlutować i po sprawie.
Świecę włożyć do fajki i przytknąć do masy!!!! Slawek
Tak, tam jest przy przerywaczu.
Spróbuj wymienić świece, przerwa na elektrodach 0,5 mm. Sprawdź też fajkę świecy. Gaźnik jest bez śrub regulacyjnych więc nic więcej nie można zmienić.
Do sprawdzenia (wymiana na inną) świeca, membrany w gaźniku, klin koła magnesowego, fajka świecy. Kompresji nie sprawdza się palcem, powinno być ponad 7 atm.
Ja bym zaczął od wymiany świecy i sprawdzenia fajki.
Na pile wpinasz świece do fajki. Nie wkręcasz jej. Można kabelkiem zrobić połączenie do obudowy metalowej świecy z silnikiem (tak jakby była wkręcona). Wtedy dajesz na zapłon i szarpiesz w lekkim półmroku łatwiej widać czy iskara przeskakuje na świecy. Ale wg mnie ciężki olej do smarowania prowadnicy zatkał filtry oraz maleńkie dysze w gaźniku. Dla...
http://obrazki.elektroda.pl/2478581300_1... Masz taki hamulec?
wsadź świecę do fajki i zacisk 1 cewki zwieraj do masy (oczywiście na drugim zacisku ceqwki w tym momencie ma być +12V) powinna przeskakiwać iskra a co do przerywacza to czy jego styki się ze sobą w ogóle stykają?
Masz może kawałek przewodu WN (wysokiego napięcia) by go podmienić w tym także fajkę świecy?
Sprawdź jaką mieszankę (proporcję) wymaga ten silnik, paliwo powinno być świeże. Gaźnik do sprawdzenia (wszystkie dysze muszą być drożne) oraz filtr paliwa. Uruchom silnik bez korka zbiornika paliwa, może niedrożny w nim otworek. Do sprawdzenia świeca zapłonowa i "fajka" świecy, jakość iskry z cewki WN a także tłumik wydechu, który nie może być zapchany...
Nieumiejętnie ściągając wyrwałeś z przewodu tzw. styk. Jest to raki kawałek sztywnego drucika z jednej strony zakończony haczykiem a z drugiej sprężynką która wchodzi na końcówkę świecy. musisz wyciągnąć ten element z fajki i ponownie połączyć, przekłuć przewód i założyć na nowo fajkę. Następnym razem musisz uważać czasem trzeba delikatnie tak aby nie...
A świeca i fajka ok?
Sprawdź odległość impulsatora od "garbika" na kole magnesowym. Nie może ocierać o ten "występ". Zalecana szczelina-odległość ok. 0,3 mm (oporność sprawnego impulsatora ok. 140 omów). Zbadaj również przewód WN i tzw. fajkę świecy. Na próbę możesz sprawdzić iskrę bez fajki (przeskok ok. 8 mm).
Sprawdzałeś czy jest iskra? Trzeba wyjąc obie świece, włożyć je do „fajek” obwiązać gumką recepturką metalowe podstawy świec i poprosić kogoś o pokręcenie rozrusznikiem.
Zamień przewody WN 1-go i 4 cylindra.Jeśli usterka wystąpi na 1 cyl. to uszkodzona cewka lub przewód,żeby to sprawdzić włóż świecę w fajkę i pokręć rozrusznikiem, jeśli nie pali nadal 4 to zmierz kompresję
Ta rdza w fajkach pochodzi od świec, to one rdzewieją. Pewnie często myjesz silnik, a fajki nie są szczelne.
Witam, Robię quada znajomego i mam problem taki, że nie mam iskry. Wymieniłem stator, moduł zapłonowy, fajkę i świecę, a mimo to dalej nie ma iskry.
układ zapłonowy wygląda tak: Jest to silnik 16 V. Cewka przykręcona do nadola (nakole metalowe) z cewki wychodzi kabel do aparatu zapłonowego. Z aparatu wychodzą kable na poszczególne świece. Fajki są bardzo długie bo jest to silnik 16 V
Witam.Myślę że załatwimy tą sprawę.Wymień fajkę na świecy i po sprawie.Wewnątrz (znaczy w fajce) jest opornik,dostać się do niego nie jest łatwo a kosztuje grosze.Zanim ją założysz zdejmii metalową obudowę z tej fajki (kopki),bo ona często robi przebicie.
Napisałem co ja miałem z takim przypadkiem - sitko w zbiorniku/gaźniku oraz ciekawostka, blaszana kopułka na "fajce" od świecy (!).
Świece, fajkę i wyłącznik zapłonu sprawdzałeś?
Zapłon już ustawiałem na różne sposoby i próbowałem na kilku świecach, fajka jest dobra, kabel wysokiego napięcia też nie ma przebicia i gaźnik też czyściłem. Świecę zalewa jak trochę pokopię.
Możesz ją zapiąć nawet do tego samego otworu gdzie jest wpięty ten drut. Jej zadaniem jest kasowanie luzów na połączeniu tego cięgna i nic więcej, niemniej może mieć jakiś niewielki wpływ na falowanie obrotów. Gaźnik był sprawdzany i czyszczony, tak samo świeca. Sprawdź czy nie ma przebicia na tej metalowej osłonie fajki świecy. Silnik dymi lub strzela...
Z fajka jest ok bo do innego skutera wkladalrm, moduł i świece też, klin też jest ok, resztę sprawdzę jak będę w domu.
U mnie jest dokładnie tak samo jak opisałeś, świece nowe, fajki do świec również, przekaźnik co prawda podmieniony ale błąd df025 (dla trafica) lub 0380 (dla vivaro) dalej występuje. Udało Ci się rozwiązać tą zagadkę?
A położona na cylidrze świeca włożona w fajkę też nie daje iskry? Pozostało zwracie na kabelku do gaszenia silnika, niebieskim. Ten przewód ma kilka punktów, gdzie może się przetrzeć mu izolacja, dotknąć masy i wyłączyć iskrę.
Sprawdź, ewentualnie wymień świecę, fajkę, kabel WN. Na początek. Wymiana oleju nie ma nic do takiego 'przerywania', chyba że przy okazji naruszyłeś coś czego nie powinieneś.
Świeca założona nowa. Przewód prosto na świece bez fajki i zero odzewu.
Nowa świecą nowa fajka na świece nowy akumulator nowy moduł nowy przekaznik rozrusznika Nowa cewka Nowy tlok I cylinder I założony już jest Tylko nie ma iskry teraz i kompresji Robię z nim od miesiąca i dalej nie wiem co to jest o co mu chodzi Dzięki wielkie Pozdrawiam
Wystarczy, że zdejmę fajkę z świecy, silnik kręci bez problemu. W sensie odłączysz zapłon i pracuje na wysokiej temperaturze (samozapłon) czy tylko oddalasz trochę i wtedy jest lepiej? Próbowałeś klasycznej lampy do ustawiania zapłonu?
Witam. Pamiętaj zawsze by odpalić mf 70 trzeba ją przelać aż paliwo się przeleje gaznikiem. Wyczyścić kranik i bak paliwa . Wymienić świecę i fajkę . Jeśli to nie pomorze wymień symeringi na wale . W filtrze powiertrza musi być olej taki jak lejesz do benzyny (mixsol) do znaku na oslonie( taki rowek ).Nie używać oleju od pił. Mieszanka paliwa ma minimalnie...
Wywal fajkę świecy i spróbuj bez niej, często przerywają. Zmień paliwo na świeże !!! Filtr powietrza ma być czysty nie zalany olejem. Zawory będą przyczyną wtedy gdy silnik po rozgrzaniu wariuje, lub dostał się nagar pod jeden z zaworów.
Jeżeli szary kabelek z modułu nie styka się, po drodze z masą i fajka świecy nie jest uszkodzona to, prawdopodobnie cewka do wymiany. Sprawdź omomierzem przejście na kablu świecy, jeżeli jest go brak lub opór jest bardzo duży to, winna jest cewka. Odległość cewki, od koła 0,25 mm.
Wiem właśnie czytałem i Ok już mówię. Więc tak znajomy jechał I mu zgasł i już nie zapalił.. Zacząłem sprawdzać od świecy fajki kabla i dalej czyli CM i regulator. Wszystko niby Ok ale czytałem i kazałem kupić nowe oczywiście kupił ale używkę ale sprawdzałem miernikiem i niby wszystko ok ale dalej brak więc przepatrzyłem instalacje też Ok. Klin na magnecie...
A iskra jest w odpowiednim momencie? Włóż śrubokręt do cylindra, świecę do fajki i kręć powoli wałem korbowym. Powinna się pojawić tuż przed GMP.
Człowieku, są silniki bezkolizyjne, a ja nie mam w głowie katalogu, aby stwierdzić czy akurat ten silnik jest czy nie jest kolizyjny :/ . "Zapłonu tu raczej nie przestawisz - jedynie może dojść do uszkodzenia klina na wale korbowym." - no oczywiście że da się przestawić zapłon, wystarczy delikatnie przesunąć cewkę wyzwalającą i już masz zapłon przestawiony....
Witam. Jest opcja sprawdzenia tej cewki i przewodu WN bez zmieniania w ciemno? Świeca nowa, fajki dwie sprawdzałem.
Jeśli w jednej pozycji przelacznika iskra jest to jest ok, posprawdzaj czy fajka dobrze siedzi na świecy...
Ad2 Żarówka się zaświeca w momencie gdy drugi się zaczynają rozszerzać Musisz to jaśniej opisać. Iskra pojawia się w momencie, gdy żarówka GAŚNIE. Można też ustawić zapłon mając w fajce świecę opartą o masę - obserwujemy znaki i ząbek w kole i słuchamy, kiedy iskra strzeli.
Co może być przyczyną że nie ma prądu w fajkach do świec żarowych. Kontrolka się świeci.
Witam mam problem z Piaggio Typhoon ponieważ nie chce odpalić. Iskra jest ale słaba Wymienione zostało: -regulator napięcia -cewko/moduł -iskrownik -klin na wale -świeca -fajka -kabel wysokiego napięcia I problem nie znika co to może być. Odpaliłem go, pracował z 2 minuty i sam zgasł proszę o pomoc
Okazało się że fajki od świec zostały pozamieniane przez kogoś nie zauważyłem tego na początku wszystko było dobrze aż do teraz ,pozamienialem tak jak powinno być i działa tak myślałem, właśnie chciałem to samo napisać.
Nie wiem czy to zrozumiałeś - z tego co wnioskuję z wypowiedzi - ale właśnie za słaba iskra jest przyczyną wszystkich problemów. To że nie chce palić i przestał działać na trzech świecach to też jest skutek słabej iskry. Na początek powinieneś sprawdzić na jaką odległość może przeskakiwać iskra z samego przewodu WN. Dopuszczalne minimum to 5 mm, powinien...
A nie wziął kolega pod uwagę braku paliwa? Sprawdził bym filtr paliwa, czystość gaźnika. Co już było podstawione? Świeca, fajka świecy?
Kumpla też miał cały czas iskre, a nie chciał chodzić i świece zalewało. Sprawdz dokładnie część WN (świeca, fajka, kabel) mi pomogło
Nie, przebicie ma na wyjściu przewodu, gdzie montowana jest fajka świecy.
Cześć Kupiłem sobie skuter 2t ale mam problem z naprawa jego. Skuter na przerywa na wysokich obrotach albo ma problem z odpaleniem. Gaźnik phva 12 Wymieniłem świece/fajkę przeczyscilem gaźnik ale nic to nie dało. Może to cewkomodul można go jakoś sprawdzić ? Czy coś innego? ABardziej siedzę w platynowych i prostych motocyklach bez elektroniki.
Można ,najważniejsze w miedzakach sa rezystory na świecy /fajce.
Na początek, na próbę odłącz przewód z czujnika oleju, gdy to nie da efektu to zamocuj cewkę WN w odległości ok. 0,3 mm od koła magnesowego. Gdy i to nie poprawi "mocy" iskry, to po oczyszczeniu sprawdź, czy magnesy nie są uszkodzone (pęknięte, wykruszone) i czy mają moc przyciągania np. śrubokrętem. Jeśli moc magnesów będzie symboliczna, to koło zamachowe...
Kiedy były wymieniane filtry paliwa i powietrza oraz filtr gazu. Aby sprawdzić iskrę ściągnij fajkę ze świecy wsadź jakąś świecę tylko pewną dotknij świecą do korpusu silnika pokręć rozrusznikiem i powinna przeskakiwać iskra .
Witam. Mam problem ze skuterem, a mianowicie nie chce odpalić. Wszystko wskazuje jakby świeca nie dawała iskry, ale fajka i świeca została wymieniona i cały czas to samo, paliwo dochodzi. Co może być przyczyną?
Masz problem z zapłonem. Sprawdź świece, fajkę ,cewkę , moduł , oraz jego zasilanie
Możliwe, że są luzy na korbowodzie lub górnej panewce wału. Poruszaj ręką za koło zamachowe na boki i zakręć w prawo i w lewo, zobaczysz czy stuka. Nie zapomnij przedtem ściagnąć fajki ze świecy.
Gaźnik rozbierz przeczyść benzyną ekstrakcyjną (dysze też ale pędzlem) i wyreguluj, jak rama zdrowa to jasne że jest sens, skoro coś tam próbuje zakopcić to znaczy że iskra jest, wykręć świecę zobacz jaki ma kolor, ustaw tak gaźnik, żeby elektroda świecy miała kolo kawy z mlekiem. 3 lata przestoju to może nowy gaźnik trzeba kupić albo wymienić dysze...
Wymieniałeś świece? Fajka świecy jest? Tłumik drożny? Klin na magnecie nie ścięty? Cylinder nie jest owalny? Jeśli są płytki membranowe uszkodzone to też będzie cofać w gaźnik.
Świeca i fajka.
Szukałbym problemu jednak w układzie zapłonowym, ponieważ problem pojawia się podczas wzbogacania mieszanki, kiedy staje się trudniej zapalna. W Oplach zdarzały się upalone końcówki przewodu zapłonowego w fajkach świec, objaw był podobny. Wstępnie przeprowadziłbym pomiar charakterystyki zapłonu oscyloskopem i przyjrzałbym się stronie WN układu zapłonowego.
Świeca do wymiany, dostaje przebicia gdy jest podłączona do przewodu WN, po zdjęciu fajki iskra skacze pomiędzy nią i świecą oraz na samej świecy, jest dużo słabsza i nie następuje przebicie
Świeca lub fajka świecy do wymiany. Iskra na 10 mm jest OK.
Czyli jeszcze raz iskra jest?ale czy dobra spróbowałeś z innymi świecami,może cewka nie domaga,przewód fajka.
Do wymiany fajka lub/i świeca zapłonowa. Jeśli są przebicia, to silnik powinien przerywać. Czasami zdarza się że w nocy widać niebieską poświatę, to akurat nic szczególnego.
Jeszcze trzeba sprawdzić uzwojenie wysokiego napięcia. Jedną sondę miernika do złącza 1 (masa) a drugą w miejsce gdzie się wkłada kabel wysokiego napięcia. Powinno pokazać coś w okolicach kilkudzieciu omów (może ciut więcej). Generalnie cewki zapłonowe w Jawkach są nie do zdarcia. Jeśli jest problem z iskrą, to może być uszkodzona świeca, fajka, kabel...
Sprawdź świecę, fajkę, no i ten kabelek idący z cewki do wyłącznika zapłonu, czy nie ma zwarcia do masy.
Mam problem z skuterem 125cc, który po dodaniu gazu przerywa i jego prędkość maleje do 10 km/h. Gaźnik został wymieniony, świeca, filtr powietrza oraz fajka od świecy.
Świeca NGK B8HS jest prawidłowa, aczkolwiek lepiej wziąć świecę z wbudowanym rezystorem przeciwzakłóceniowym - BR8HS. Nie będzie siało zakłóceniami jeżeli przez przypadek będziesz miał założoną chińską podróbkę fajki świecy zapłonowej bez wbudowanego rezystora przeciwzakłóceniowego. Powinna być jedna podkładka 1 mm pod koszem sprzęgłowym i jedna podkładka...
Jest to typowa usterka w Polonezach - moduł pada. Przyczyn ciężko się doszukać - może być wina cewki, przewodów lub zdejmowania fajek ze świec przy pracującym silniku (nie wolno tego robić). Z reguły jednak wymiana (niestety drogiego) modułu rozwiązuje problem.
Świece jakie niby powinny być do tego motoru ( tak wyczytałem w necie ) to Denso X23ES-U i takie własnie kupiłem do tego kupiłem także fajki NGK XD05F 5kilo omów. Na dwóch fajkach starych było napisane 1 kilo a na drógiej 5 kilo a z pozostałych nie dało rady odczytać a są nierozbieralne... Dodano po 2 A byłem w sklepie motocyklowym i pytam gościa co...
Odwrócone bieguny? Nie rozumiem... Ma kolega na myśli zamienione fajki na świecach prawa - lewa ?
Tak sprawdziłem świecę, fajkę, moduł i nic...wydaje mi się że to problem z z magnetem...nie daje przerywanego prądu tylko stały.
Podmień moduł C.D.I. Podmień cewkę Zobacz czy skuter ma czujnik na bocznej stopce. Jesli ma to odłącz go(potrafi sprawiać problemy) Zasadniczo można sprawdzić moduł i cewke ale nie daje to 100procent pewności. Dodano po 9 Ponieważ pomiary mogą wskazywać na brak uszkodzenia a w rzeczywistości moduł czy cewka moga być uszkodzone bo nie trzymaja paramerów...
spróbujcie może sprawdzić fajkę świecy nr 1 na foto( te metalowe Briggsa potrafiły po rozgrzaniu przerywać). Tą metalową fajkę można zdjąć z przewodu zapłonowego i bezpośrednio podpiąć przewód na świecę ( nawet pasuje na świecę). Ale jeżeli fajka jest gumowa to też proponowałbym sprawdzić czy nie jest luźno osadzona na świecy czy nawet skorodowana w...
Zdejmij wsuwkę i podłącz jeden kabel miernika do tej końcówki wystającej z cewki a drugi do cylindra, nie może być 'przerwy". Świece wymieniałeś? Sprawdź fajkę świecy. Odległość cewki od koła magnesowego ustaw na
Elektroniczny. Dziś patrzę, a tu nagle jest iskra. Zapłon ustawiłem, zapalił, pochodził, zgasiłem go i już niestety iskry nie ma. ;/
Fajka świecy.
Ten silnik jest kompletny, nie potrzebujesz zewnętrznej cewki. Cały zapłon jest osadzony na czopie wału. Widać na zdjęciu fajkę, przewód WN, świecę. Jak się nie mylę to taki sam jest w mini corsie córki. Pozdrawiam
Podstawowe pytanie. Dzieje się to za zimnym czy na ciepłym silniku? Czy może nie ma różnicy? Wykręcałeś świecę po takim przyduszeniu? Może za duża lub za mała dawka paliwa? Zapłon świeca fajka przewód od fajki ok? Przebicia na przewodzie od fajki są? Paliwo jest dobre nie kombinowane - w sensie czy jakiś geniusz na stacji benzynowej nie nalał za dużo...
Dziekuję za podpowiedź, przed wymianą sprawdzę jeszcze czy na pewno dochodzi napięcie do fajek świec podczas świecenia się kontrolki. Czy to prawda że napięcie powinno tam wynosić ok 4.5-5 V?
Tzn? Staram się maksymalnie jak najwięcej faktów napisać na forum. Jest to dział dla początkujących. Dla mnie jest to dziwne że jak ściągnę z 2 świec fajkę to pali a jak ściągnę potem z pozostałych dwóch a te podłącze to nie chce palić.
Tak, był wymontowywany, ale kable są dobrze popodpinane. Nawet jakby wyjąłem fajkę i wsadziłem do fajki 2 świece, k do metalu i iskry nawet nie widać.
Cewka, patynki, kondensor, zwarcie do masy, świeca, fajka. Na marginesie moim zdaniem zadałeś bardzo "głupie" pytanie. Pozdrawiam
Mam problem z moim opel campo 2.3B a mianowicie nie chodzi na 4 cylinder. Sprawa jest na tyle dziwna że gdy fajka jest założona na świece to 4 gar nie pracuje, jak zsunę trochę fajkę ze świecy ( tak że iskra skacze pomiędzy fajką i świeca i na elektrodach świecy ) to cylinder pracuje prawidłowo. Tak samo gdy włożę świecę w fajkę i przyłożę do masy to...
Fajka świecy powinna być metalowa, w miejscu gdzie zakładasz na świece można odkręcić mosiężne gniazdo, pod nim znajduje się opornik i sprężynka, opornik śmiało wyrzuć a sprężynkę rozciągnij i złóż. Oczywiście jeżeli fajka świecy jest metalowa. Dodano po 4 A czy nowe cewki były z fajką świecy, czy może zakładasz cały czas starą? Bo problem może tkwić...
opornik fajki rezystancja fajki rezystor fajki
lublin piaski deska rozdzielczy iveco domofon bticino
magazyn solplanet egzamin elm02
Mikrofon SteelSeries Arctis Nova 1 nie działa z Acer Nitro 5 Zanik płomienia podczas kalibracji kotła Viessmann Vitodens 200-W