No nie możliwe, by mechanicy podpięli świece żarowe w cylidrach pod sterownik świec grzania płynu. To właśnie grzanie płynu uruchamia się po odpaleniu i uzyskaniu przez instalacje pewnego napięcia (czyli gdy alternator zacznie pracować) to po to by nie obciążać do rozruchu akumulatora, silnik jest czas podgrzac po udanym starcie. No i te objawy to tak...
przy jakiej temp. sprawdzałeś, czy na świece podawany jest prąd ? sprawdź na vagu jaka jest temp. powietrza ... jeżeli będzie mniejsza od 5 st. to wtedy sprawdź napięcie na świecach jest to bezpiecznik od systemu 3 świec żarowych i podgrzewania płynu chłodniczego na króćcu wody i przekaźnik j359 i j325 ... Warunki zalaczenia tych swiec : - silnik pracuje...
To co cyka to pierwszy lub drugi stopień grzania płynu świecami w kolektorze ssacym. Sprawdź te złącza. Obciążenie alternatora odczytać można za pomocą VCDS.
Czy kojarzycie który z czujników odpowiada za przesłanie informacji ze, temperatura została osiągnięta i świece można przestać zasilać czasem grzania świec steruje ECU, sygnał jest pobierany z czujnika temperatury płynu i im wyższa temperatura płynu tym krótszy czas to sterownik decyduje o czasie ich grzania.
Do autora - przygotuj sobie jakieś małe żaróweczki 1-5W z przewodami, podłącz pod świece grzania komory spalania i płynu oraz masa z akumulatora lub silnika. Woltomierz podłącz na klemy akumulatora. Uruchom silnik i obserwuj. Wyniki obserwacji przedstaw osobom które próbują ci pomóc, bo zdalnie inaczej tego nie da się zrobić. Jak to przerasta twoje...
witam mam od 2 lat golfa IV 1,9 tdi 98r AHF, jakis czas temu znalazlem bardzo ciekawy temat o podgrzewaniu plynu chlodzacego przy niskich temp. i nagrzewaniu sie silnika do 90*C w przeciągu 3 km. Natomiast ja swoim musze przejechac 7-9 km zeby zlapal taka temp. Sprawdziłem swoje swiece podgrzewania plynu sa sprawne ( jak przekaznik podciagne recznie...
A czy przypadkiem powodem nie jest nadmierne zapotrzebowanie na energię elektryczną? A skąd, nawet jak 4 świece grzeją płyn w zimie 700W , pasek nie piszczy.
Może to Ci w czymś pomoże (K25 - przekaźnik czasowy świec żarowych). Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wypięciu wtyczki z niego świece powinny grzać cały czas.
Wypnij kostkę czujnika temp. płynu i sprawdź czas grzania świec. Powinno być 45-90sekund.
Jaki by nie miał to ma 3 świece żarowe do grzania płynu. Do sprawdzenia świece i sterowanie. A skąd wiesz że termostat sprawny ?
Model/ producent/ fotki (elektroniki) wytwornicy?
Odepnij czujnik temperatury płynu i sprawdź czy będzie ok.
A ja widze że słodzisz więc wklejam.
kolego w passacie b-4 1,9 tdi przekażnik an świece żarowe jest w komorze silnika przy podszybiu to taka skrzyneczka z klapką przeźroczystą dajesz j ą do góry i jest blaszka chyba 30A Dodano po 20 Tu masz zdjęcie bo znalazłem z zaznaczeniem go http://obrazki.elektroda.net/88_12327935... Tak, już wiem, wprawdzie nie jest klapka przezroczysta (przynajmniej...
Wydaje się to być normalnym objawem. Kiedy dokładnie świece nie grzeją się? Normalnie z podpiętym czujnikiem temp. płynu chłodzącego, czas grzania świec zależy od temperatury silnika. Jak ciepły to grzeją krócej, a jak zimny to wiadomo dłużej. Natomiast z odpiętym czujnikiem będzie to zawsze maksymalny czas grzania.
Kolego pisałem wyżej że świece grzeją jeżeli chodzi o zwiększenie czasu grzania świec to raczej nie da to nic. Odpinalem kostkę z czujnika temperatury płynu wtedy czas grzania świec zwiększa się do maksimum nic to nie daje niestety.
Witam! Mam problem z grzaniem świec żarowych w VW Touran 1.9 TDI, 105KM, 2003r. Świece i czujnik temperatury płynu chłodniczego były wymienione lecz świece nadal nie grzeją. Czy jest możliwość sprawdzenia czy jest napięcie na przewodach do tych świec? Czy może być uszkodzony przekaźnik do świec jeśli tak to gdzie on się znajduje? Pozdrawiam k10210.
To na jak długo i kiedy włączane są świece żarowe, to zależy od konstruktora silnika. W moim świece są włączane po przekręceniu kluczyka w zależności od temperatury silnika - czasem na krótko, czasem na dłużej i są wyłączane kilka sekund po rozruchu silnika. Można zgadywać czy gdzieś w okolicy świec jest termometr, czy komputer został zaprogramowany...
Z podgrzewaniem świec żarowych w silniku TDI jest tak, że świece są załączane gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie poniżej 5*C, wtedy są świece grzane 12 V a następnie odbywa się ich dogrzewanie bodajże 5 V przez okres około 2 minut - u siebie wtedy słyszę przełączenie przekaźnika nr 103. Kontrolka gaśnie np. po 3 sekundach ale jest to tylko sygnał...
Witam ponownie po wielu perypetiach znalazłem ECU pasujące do mojego paska świece podgrzewania płynu chłodzącego działają. Moje pytanie czy powinny grzać zaraz po przekręceniu stacyjki czy dopiero po uruchomieniu silnika następnie kiedy mają się wyłączyć bo u mnie silnik osiąga tem. 90C i świeca grzeje dalej . Wiem że ECU pobiera sygnał z przepływomierza...
Proponuję sprawdzić rano przy rozruchu pewnie będą grzać jak nie ma błędów. ( z tego co pamiętam mierzy temperaturę płynu chłodzącego)
Jak dla mnie możesz mieć problem z kompresją silnika, na zimno brakuje mu kompresji, buja się , dymi, potem olej uszczelni pierścienie i się uspokaja, dołóż do tego nie wydolne wtryski, i się wszystko poskłada i masz efekt, świece zostaw w spokoju, one i tak nie grzeją, chyba że temperatura płynu spada poniżej 5 stopni, a jak silnik w dobrej kondycji...
Witam Problemem jest odpalenie zimnego silnika 1.9 SDI, jak postoi kilka godzin. Trzeba długo kręcić. Po zdjęciu kabla od czujnika temp. płynu, świece grzeją długo i odpala od strzała. Sprawdziłem świece, wymieniłem czujnik temp. płynu i nic.
Najpierw sprawdź świece ,sprawdź też czy grzeją wystarczająco długo,bo w starszych tdi był problem ze zbyt późnym załączaniem świec ,zdejmij wtyczkę z czujnika temp płynu i zobacz jak wtedy będzie odpalać,wtryski trochę kosztują ale można chyba jednak zmieniać same końcówki,nie masz żadnego ssania to nie ta liga.
Witam. Mam ten sam problem z Peugeotem Partnerem 1.6 HDI. Wtryski zostały sprawdzone, świece grzeją. Zauważyłem, że gdy odłączam czujnik temperatury płynu chłodniczego, wszystko jest w porządku, ale włącza się wentylator. Kupiłem nowy czujnik cieczy i jest to samo. Na komputerze nie ma żadnych błędów. Pomocy!
VW T4-93r. 2.5tdi-czy wie ktoś w jakich warunkach grzeją świece . Z pomiarów wynika że zaczynają grzać przy temperzturze płynu poniżej +9°C.Czujnik temp. płynu działa prawidłowo, iniby jest wszystko ok. ,silnik zimny , świece startują , i od "kopa " zapala. Problem zaczyna się gdy płyn ma temperaturę trochę wyższą, świece nie grzeją no i zaczyna się...
TDI nigdy nie było w renówkach. A ile czasu świece grzeją w rzeczywistości, jaką temperaturę płynu widzi sterownik silnika?
A powinny być takie miękkie jak po dłuższym postoju. Dymienie może być lekkie (nie mówie o takim widocznym w tylnim lusterku) - w końcu gdzieś musi iść płyn. A świece suche? Choć ja ostatnio robiłem UPG w astrze F ale nie grzał mi się nic a nic więcej niż zwykle choć ciśnienie było konkretne i zawór na zbiorniku płynu syczał. Oczywiście płynu ubywało,...
50 to plus po załączeniu stacyjki, L kontrolka grzania świec, T czujnik temperatury płynu. To raczej nie nadaje się do twojego projektu bo grzeje tylko przez określony czas od włączenia stacyjki (zależny od temperatury silnika).
świece w tdi grzeją kiedy temperatura silnika wynosi mniej niż 40 C gdy tempwratura silnika jest wysza to czujnik temperatury PŁYNU odcina grzanie świec oraz nie zwiększa dawki rozruchowej paliwa
Mam problem z grzaniem świec żarowych, tzn kontrolka od świec bardzo szybko gaśnie po przekręceniu kluczyka, trwa to może 2s. Niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny. Samochód jak jest ciepły odpala z pół obrotu, jak z rana go odpalam lub postoi na zimnie to musze z 10s go kręcic ( zawsze czekam az "pyknie"– nie wiem czy to termostat świec...
tak, odłączyłem wtyczję z 4 pinowego czujnika cieczy i tak: - świece żarowe silnika grzeją max długo /czyli ok/ - świece podgrzewania płynu dalej się nie włączają.....
Po odłączeniu czujnika rezystancja wynosi nieskończoność i dlatego zaczął grzać świece. Jak temp. płynu może wynosić 5*C to czujnik przetwarza dla komputera np. na 30*C.
Witaj kolego zacznij od czujnika temperatury płynu, małe pieniądze, comp widzi wysoką temperaturę więc nie włącza świec, bo długość ich grzania zależy od temperatury silnika A jeszcze pytałeś o fap wystarczy pod niego wleżć i widać co ma.
Mam jeszcze taki pomysł, tylko umiejętności brak: Załączanie przyciskiem (tylko włączanie, wyłącznik automatyczny przy osiągnięciu odpowiedniej temperatury). Wmontowanie w układ czujnika temperatury. Skoro podgrzewacz jest na powrocie z nagrzewnicy to czujnik umieścić na przewodzie zasilającym nagrzewnicę. Po załączeniu grzania płynu świece będą działały...
Sterownik silnika na podstawie odczytu temperatury z czujników, np. płynu, steruje czasem grzania.
W roku 1994 we wrześniu wycofano sterownik 028 906 021 B zastąpił go 028 906 021 FC Nastąpiły też zmiany pinów w nowszych sterownikach z immo nie jestem pewien jak było w zwykłych Więc i może nowa wiązka jest po wrześniu i dlatego są małe zmiany ale to już musisz patrzeć w schematy Z tego co mi wiadomo to trzeba tylko zamienić dwa piny ze sobą od kontrolki...
Chodzi ci o podgrzewacz wody? Do świec są dwa przekaźniki sterowane z ecu w konfiguracji 1-1 mała moc 1-2 duża moc czyli jeden przekaźnik uruchamia 1 świecę drugi przekaźnik 2 świece. Sterownik je włącza na podstawie tez obciążenia alternatora czyli sygnał DF z alternatora. Wiem że 3 grzeją do 25stC płynu a później 2 do 70stC Wiec skoro działa obwód...
Jeżeli jest 1Z to sterownik silnika załącza świece, pedał jest elektroniczny, a uszkodzony masz czujnik temperatury płynu chłodzącego.
A co do temp. grzania świec to zazwyczaj gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie 60 stopni, swiece przestają się załączać.
Bzdura że powyżej +5St C nie grzeje świec, grzeje i powinnien grzać, nie ma granicy temp. otoczenia a tylko kwestia temp. płynu chłodniczego. Napisałem wyżej uszkodzony sterownik silnika. Kwestia kopcenia itp. to przyczyna mechaniczna, ale nie przejmowałbym się tym. Pozdrawiam
Peugeot 206 1.4 hdi 2003, padł alternator. Podejrzewałem zwarcie między uzwojeniami, był bardzo gorący(dymił). Wymieniłem alternator na sprawny, lecz nadal się grzeje Na postoju, przy wyłączonych odbiornikach( klima, światła, itp), po kilku minutach alternator parzy. Sprawdzony sterownik świec żarowych - nie grzeją, podgrzewacz płynu chłodniczego -...
Sprawdzając pokoleii wszystko działa poprawnie, każda świeca grzeje, czujnik temperatuty płynu pokazuje w parametrach, przepływomierz również. https://obrazki.elektroda.pl/1868652800_... https://obrazki.elektroda.pl/7178376400_...
czy świece mogą się grzać powiedzmy do godziny czasu Nie mogą bez obiegu płynu, bo się zagotuje.
Co niby ma byc źle z pompą wody? Gdyby była niesprawna, silnik nadmiernie by sie grzał z powodu słabego obiegu płynu. Świece powinny byc na krućcu na głowicy z którego idzie płyn do nagrzewnicy.
Ja mam na myśli dogrzewanie świec silnika, Ty chyba myślisz o grzaniu płynu chłodniczego, faktycznie to jest u mnie zbędne. Bez tego silnik strasznie twardo pracuje przez pierwsze minuty po odpaleniu.
jeśli sprawdzałeś grzanie świec w garażu - zwłaszcza ogrzewanym to musisz pamiętać, iż świece zaczynają grzać dopiero gdy temperatura płynu chłodzącego w silniku będzie niższa niż 5*C, jeśli nawet w niższych temperaturach przekaźnik świec nie podaje na nie napięcia a wszystko jest sprawne to trzeba sprawdzić jaką wartość temperatury podaje sterownikowi...
Witam Renault Trafic 1.9 dCi 75kw 2001r .Świece nurnikowe(podgrzewacz płynu ) grzeją cały czas po przekręceniu kluczyka bez przerwy grzeje się bezpiecznik i często przepala nawet gdy silnik osiągnie temp pracy grzałki dalej mają napięcie .Pytanie Co odpowiada za uruchomienie i wyłączenie tych grzałek ??? ,czujnik temp jest ok .Drugie pytanie na temat...
Już rozwiązałem, nie miałem całej rury zasysającej powietrze i komputer wyłączał podgrzewanie po osiągnięciu +5 stopni, a że powietrze było zasysane z komory silnika więc bardzo krótko grzały.
Witam! Mam problem z migającą kontrolką poziomu płynu hamulcowego, stało się to po wymianie świec żarowych. Gdy świece grzeją ok.5 sek. to po odpaleniu silnika pojawia się sygnał buzera i mruga kontrolka poziomu płynu hamulcowego i ABS-u, a gdy świece nie grzeją lub grzeją krócej to problemu nie ma. Po podłączeniu vaga w systemie ABS nie wykazało żadnego...
Nie będzie w ogóle grzania z wydechu. Rurki będą wywalone, pod reduktorem zbiornik 250ml płynu i dwie świece, połączone wężami z pompą i reduktorem. Całkowite grzanie prądem, żadnego grzania od wydechu.
Witam Auto pali bezpiecznik od Check, który znajduje się w skrzynce przy akumulatorze. W tym samym czasie załącza się przekaźnik od grzania świec. Odłączyłem wszystko co możliwe - świece żarowe, czujnik temp. płynu chłodzącego, czujnik położenia wału, i inne. Odłączałem po kolei wszystkie możliwe wtyczki i za każdym razem to samo. Jaka może być tego...
Stosujemy takie świece w grzałkach nurnikowych jako zamienniki i grzeją około 10 min napewno .Do temperatury płynu 60 stopni .2 zimę mi tak dogrzewają w renówce.
Jak nie ma poniżej 5 st to nie grzeje.
Nie wiem dokładnie jaki układ jest w Mondeo - ale najczęściej aby właczyc świece na grzanie "automat" potrzebuje informacji od czujnika temp płynu chłodniczego. Im niższa temp tym dłuższy czas grzania. Moze być zabezpieczenie czasowe aby nie dobijąc auta przy ciężkim rozruchu np w zimie. poszukaj temat był juz poruszany i sa schematy układu do grznia...
Witam ponownie Tak więc, wczoraj znowu mi nie odpalił. Teraz sprawdziłem, świece nie grzeją się podczas gdy powinny; nie dostają zadnego napiecia. Objawy jak zawsze - długo musze kręcić, biały dym w układu wydechowego. I za każdym razem są to godziny popoludniowe gdy samochod na sloneczku postoi. Rano ani razu nie mialem z nim problemu. Wyczytałem na...
Moim zdaniem wszystko jest w porządku. O tej porze roku silnik otrzymuje większą dawkę paliwa, a tym samym nieco ma większe obroty, które po chwili normują się. Po uruchomieniu silnika świece żarowe pobierają pewną energię z akumulatora i światła w aucie mogą słabiej świecić, a nawet zmieniać efekt świecenia. Gdy świece przestaną grzać ( oraz ewentualnie...
Grzej gdy napięcie 13.7V, temperatura zewnętrzna powiedzmy 7st. Grzej aż nie uzyskasz 60st. Nie grzej gdy napięcie znów spadnie <13.6V U mnie tak to działało. A były 3 przekaźniki - każdy dla osobnej świecy i na to jeszcze po bezpieczniku.. Nie potrafię tego gościa odszukać. Robił nawet "programy" pod konkretne zapotrzebowania. P.S. Nie mierzył...
Moja teoria na ten temat jest taka: Kiedy odpinasz wtyczkę temperatury silnika, to symulujesz mu temp. -40°C, sterownik uruchamia fizyczne grzanie świec i zwiększa dawkę rozruchową, przez co silnik odpala od strzała. W tym silniku, z tego co pamiętam, fizyczne grzanie świec przy rozruchu jest uruchamiane dopiero poniżej 5°C, najciekawsze jest to, że...
Jutro sprawdzę miernikiem - mam nadzieję że mi się uda jakoś bez demontażu czujnika - żeby nie wylać płynu z układu.
Ktoś poruszy istotę tematu? Dla przypomnienia: Chcę to rozwiązać w następujący sposób: -umieścić termometr na dnie zbiornika płynu spryskiwaczy -umieścić grzałkę (wewnątrz lub na zewnątrz) -umieścić pływak z czujnikiem (aby nie grzać "na sucho") Tylko to naprawdę nic nie da. Ile potrzebujesz energii aby podgrzać 2l płynu od temperatury -5'C do temperatury...
natomiast w dieslach elektryczne dogrzewacze są z reguły uszkodzone (np grzeje tylko jedna z 3 świec żarowych) o czym użytkownik nie ma pojęcia i narzeka na słabe ogrzewanie ALe to podstawa przy jakimkolwiek serwisie auta, a jak gość narzeka na długie nagrzewanie to pierwsze kroki idą w kierunku poboru prądu po zapaleniu silnika. I albo jest 20A albo...
Witam Problem polega na tym że po przekręceniu stacyjki na zimnym silniku kontrolka świec żarowych zapala się na chwile i gaśnie i przekażnik w tablicy bezpieczników od grzania świec z dwiema szerokimi nóżkami załancza się na około pięć sekund i się rozłancza . Robiłem też diagnostyke komputerową nie ma żadnych błędów i aktywacje podzespołów ten przekażnik...
Jutro poszukam takich miejsc skąd mógłby wyciekać płyn, a co z tymi świecami dlaczego były mokre (jakiś ciemny płyn na grzejących końcach świec żarowych) czy one nie powinny być suche i wypalone? Postaram się podjechać do kogoś kto byłby w stanie sprawdzić zawartość spalin w zbiorniczku wyrównawczym. PS Nie zauważyłem, żeby auto się grzało jakoś specjalnie...
Ciekawie się czyta cały temat :). Dorzucę trochę tego co wiem. Świece żarowe włączają się na podstawie temperatury płynu chłodzącego a nie temperatury zewnętrznej, bo przy odpalaniu ciepłego silnika w temperaturze poniżej +5st C grzałyby się świece. Nie przeglądałem schematu, ale jeśli po wymianie czujnika płynu, tego od świec dalej jest to samo to...
Czy to jest diesel? Jeśli tak to jest normalne, diesle potrzebują więcej czasu żeby się nagrzać. Dokładny model auta: Peugeot 406 (8B) 2.0 16V sedan 132KM, 97kW 1999r. 16 zaworowego diesla w peugeocie raczej nie widziałem. Przynajmniej nie w 99roku :-) Masz w tym aucie podgrzewacz płynu? Jeśli tak to sprawdź czy świece grzeją. No i sprawdź też ten...
Jest kilka objawów uszkodzonej UPG , U Ciebie tylko ubywa płynu. Kopci na biało (teraz to normalne zwłaszcza jak masz LPG) ale po rozgrzaniu ? Co do zalewania świecy wypadałoby sprawdzić kompresję na cylindrach , może za mała w tym cylindrze jest i zapłony wypadają- zalewa świecę i uszkadza w dłuższej perspektywie. Jeśli tylko ubywa płynu, nie zapowietrza...
A te trzy kable podobnie wciskane są jak te od swiec żarowych i podobne jak świece żarowe są w pompe wkręcone te (chyba) czujniki To jest chyba podgrzewanie płynu chłodącego.
Witam.Jeżdżę z tym samym silnikiem w skodzie Felici.Jest to normalna sprawa.Od chwili załączania silnika świece pracują dokładnie 3 minuty czy silnik zimny czy ciepły dopiero gdy płyn osiągnie 70 °C wtedy nie pracują.Po tym czasie gasną.Sprawdzałem w VW Transporter ,Lublin jest tak samo. Ze świecami jest różnie jak kupiłem firmy Febi to na rok teraz...
Czujnik jest nowy a na świecach nie ma napięcia. Nawet jak stoi na polu ciężko pali a jak odepne ten czujnik świece grzeją i wtedy pali bez problemu przekaźnik dobry mam na przewodzie zasilającym płynu chłodniczego 2 takie czujniki jeden w krućcu a drugi w trójniku na tym przewodzie
Witam potrzebuję opis pinów licznika kontrolek bo chcę założyć czujnik płynu chłodzącego w zbiorniku i podpiąć do kontrolki od grzania świec
Czujnik tem. płynu chłodzocego. Na czas palenia się kontrolki nie patrz bo napewno jest inny niż grzania świec. Co ma egr do grzania świec?
Przy ręcznym sterowaniu obawiał bym sie o trwałość świec. Tu niech wypowiedzą sie lepiej znający temat koledzy, szczególne, że tu świece są grzane jeszcze po rozruchu. Kilka dodatkowych informacji: Wymienić świecę, jeżeli oporność nie wynosi 0,6 Ω ± 0,1 przy +20 °C. Ciężko taki pomiar zwykłym miernikiem wykonać. Łatwiej zrobić tak: za pomocą...
Witam. Czy orientuje się ktoś może za co odpowiada grubszy kabel koloru pomarańczowo zielonego, wychodzący z jednego z dwóch podobnych (lub identycznych) przekaźników znajdujących się pod szybą za amortyzatorem, na ścianie grodziowej? Przeszukując internet nigdzie nie mogę nic na ten temat znaleźć konkretnego. Większość opisuje te przekaźniki jako odpowiedzialne...
Z własnych obserwacji jako użytkownik focusa 1.8 TDDi. Świece grzeją naprzemiennie. Przy sprawnym układzie chłodzenia ten silnik osiąga max. 85 °C podczas jazdy. W dogrzewaniu pomaga sprawny EGR, chodzi o chłodnicę spalin. Szybciej osiąga temperaturę jeśli chociaż przez 1 km mocniej się go przegoni, chodzi o wyższą temperaturę spalin. Ponoć w okresie...
20 amper to bardzo dużo, bezpiecznik 80 od świateł? od których? To jest diesel? może świece grzeją, może wentylator chłodnicy ma zwarcie, masz podgrzewacz płynu? masz podgrzewacz paliwa? Ja bym szukał w tych elementach. Masz ksenony? Jak odepniesz alternator pobór spada?
Przed wejściem na nagrzewnice powinieneś mieć podgrzewać płynu składający się z 3 świec. W zależności od obciążenia alternatora działa 1, 2 lub 3 i grzeją płyn. W większości przypadków właściciele nawet nie wiedzą o ich istnieniu. Koszt wymiany 10 zł / sztuka. Bardzo często pękają fajki przy zdejmowaniu. Fajki droższa sprawa - 50 zł / sztuka. Do sprawdzenia...
Może być uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Na jego podstawie jest dobierany czas grzania świec żarowych. Jeżeli czujnik pokazuje wyższą temperaturę niż jest w rzeczywistości to sterownik przez krótszy czas steruje świecami. Wyższa temperatura nie jest interpretowana jako błąd. Dlatego proponuje aby specjalista rano przed uruchomieniem...
Dokładnie, w dieslach są świece żarowe które na starcie pobierają 20A sztuka z samego aku i problemu nie ma. Z drugiej strony jeśli zamierzasz to grzać aby przejechać 10km to się nie opłaca
TD ma bezpiecznik paskowy 50A na podszybiu - to sprawdzić. Przy okazji nie zawadzi sprawdzić czy jeszcze grzeją wszystkie świece. A przekaźnik grzania świec ma numer bodaj 104 ale za to na pewno jest w prawym dolnym rogu skrzynki bezpieczników. Może też nie być sam przekaźnik a usterka czujnika go sterującego: odepnij wtyczkę czteroprzewodową z czujnika...
Witam. Mam taki problem kontrolka od świec żarowyh zapali sie na 2s i jest napięcie 12v po czym zgaśnie i jest 2.7v i nie grzeją. Podłączyłem vaga i temperature płynu pokazuje -7 (na dworze -6). I trochę ciężko pali. Macie jakieś sugestje co się mogło zrypać? przekażnik? Oczywiście świece sprawne.
Te świece nie mają wpływu na polepszenie grzania gdyż włączają się dopiero po otwarciu nagrzewnicy więc ciepło oddają do wnętrza a jeśli nagrzewnicy nie otworzysz to nie podgrzewają płynu chłodzącego.
Po odpięciu czujnik temperatury płynu chłodzącego sterownik silnika powinien pokazywać -40 st.C. ( chyba że się mylę). W komputerach diagnostycznych są takie pomocne komendy np. włączenie przekaźnika świec żarowych i można zobaczyć czy podaje napięcie, albo można zobaczyć stany czy przekaźnik jest włączony . Co z tymi rzeczami :?:
Witam Mam problem z autem VW polo 98 1,9 SDI. Po przekręceniu kluczyka zapłonu kontrolka od świec zapala się na 1s i gaśnie. Zarówno przy temp na zewnątrz > 10 jak i poniżej 0. Podobno wcześniej grzał dużo dłużej. Jaki w praktyce jest czas grzania świec (świecenia lampki w tym aucie) Dodam ze auto ciężko pali jak zimne Przekaźnik Teoretycznie działa,...
Sprawdź czy świece grzeją, następnie sprawdź początek wtrysku, ciśnienie pompy no i wtryskiwacze. Możesz jeszcze do tego dodać cz. temperat. płynu. Pozdrawiam przyjemnej zabawy!
Fachowfcy-świece są załączane w zależności od temperatury płynu zaczynają grzać od ok 2-3 stopni w plusie a nie dopiero przy -6.Czyli przed odpaleniem sprawdzić jakie temperatury widzi sterownik silnika.Druga rzecz to siada ci kolego pompka i dlatego masz zadymę z tyłu po odpaleniu porannym.
Witam mam taki problem z samochodem audi a6 c5 1,9 TDI 1998 110 KM. Nie grzeją świece Świece były sprawdzane dobre są, a co gorszę nie dochodzi prąd do świec wymienione - nowy czujnik temp płynu ( nic nie dało , byl też odłączany zdejmowana kosta z czujnika bez rezultatu) -drugi przekaźnik od grzania też nic nie dało Kontrolka od świeć na zegarach zaświeca...
Załączają się tak jak w tabeli (dla tego sterownika co posiadasz): pionowo temp płynu poziomo ciśnienie atm. wewnątrz tabeli czas grzania świec w sek. http://obrazki.elektroda.pl/9187267700_1...
Schemat w tym przypadku (S-266) to słowo na wyrost. 1. Zasilanie na silnik. 2. Zasilanie na sprzęgło pompy paliwowej. 3. Zasilanie świecy żarowej (przez rezystor). Wszystko sterowane ręcznie przełącznikami. Długość grzania świecy jak i studzenie komory spalania nagrzewnicy zależy od operatora nagrzewnicy. W Starze ogrzewany jest kocioł z płynem oraz...
Swiece przy dobrych wszystkich świeczkach pobierają prąd ok20-30A..Czas grzania określa czujnik temperatury płynu chłodzącego.Możesz poprzez bezpiecznik np 40A sprawdzić czy świece nie mają zwarcia.Przeważnie jednak dostają przerwy.
1 Czy kupiłeś go dawno? 2 Wymień czujnik temperatury płynu przy głowicy. Prawdopodobie poprzedni właściciel go zmostkował, aby świece mocniej grzały. Nawet latem.
Apropo wtrysków to byłem u gościa, który sie tym zajmuje i powiedzieł że jak na vagu pokazuje dobre wartości to nie ma sensu. Czy za pomoca vaga da sie sprawdzic kompresje ? Czujnik temperatury pokazują dobre temperatury. Odpiałem nawet wtyczke od czujnika temp płynu chłodniczego żeby świece grzały przez maksymalny czas i dalej nic. Dodano po 6 rozrząd...
Na przewodzie wodnym wychodzącym z bloku silnika jest czujnik temperatury wody 4-ro pinowy ,dwa piny posiadają masę jeden jest podłączony do wskażnika temp .płynu a drugi do przekażnika świec żarowych Pozdrawiam
Dzięki za tak błyskawiczną odpowiedź, w zbiorniczku wyrównawczym są 2 czujniki, czujnik poziomu płynu jest na pionowej ściance zbiornika (no inaczej nie może być, żeby mierzył poziom płynu), tzn. jakby frontowej, masz go na wprost jak patrzysz po otwarciu maski, natomiast 2-gi czujnik jest od spodu, czyli zamontowany w dnie zbiorniczka, więc może to...
Witam wszystkich orientuje sie ktoś do jakiej temperatury cieczy chłodzącej grzeją świece podgrzewające płyn? Założyłem webasto w aucie i oprócz załączania zdalnego mogułem gsm chce żeby webasto dogrzewało mi silnik na początku i najprostrzym rozwiązaniem było by podpiąć je do świec podgrzewających ciecz w czasie rozgrzewania silnika, tylko nie wiem...
Witam. Problem zaczął się tak podczas jazdy najpierw mrugnęła na chwile kontrolka od temp. oraz poziomu płynu hamulcowego po następnych kilku kilometrów na chwile zapaliła się od smarowania po następnych kilku kilometrach zaczęła się palic, po zgaszeniu silnika i próbie odpalenia świeci smarowanie i grzanie świec (świece grzeją ok.) a nie świeci ładowanie,...
To 10V to napięcie pomiarowe, jeżeli po podłączeniu do świecy napięcie spada do zera to sterownik wie że świeca jest dobra. Kilka razy naprawiałem sterowniki świec w reno, są na tranzystorach. Wypnij czujnik temperatury płynu i zobacz czy wtedy zagrzeje świece, przy plusowych temperaturach chyba nie grzeją. Z sterownika świec do sterownika silnika idzie...
tylko Opel mógł wpaść na takie rozwiązanie, nie wiem po co to oddzielne zasilanie par świec żarowych; skoro na pin 31 przekaźnika nie jest podawane napięcie 5,5V sterowania zasilaniem pary prawych świec to wina leży po stronie samego sterownika, wtyczki przy nim lub pęknięcia przewodu idącego do pinu 31. dla sprawdzenia przekaźnika możesz podać napięcie...
Sprawdź sobie czy po rozruchu zimnego silnika następuje faza dogrzewania komór spalania świecami żarowymi tzn. czy dochodzi do nich zasilanie i czy świece nie są spalone. W obecnych temperaturach świece nie są zasilane przed rozruchem ale już po rozruchu powinny grzać do czasu aż temperatura płynu chłodzącego osiągnie 30*C - to na początek.
Są samochodowe przekaźniki a właściwie to sterowniki do świec. Np z mercedesa, peugeota lub citroena można coś za grosze znaleźć. 4 świece zwykle obsługują,a nie wiem ile masz zamiar tych świec zasilać. No i nie wiem jak masz zamiar to urządzenie zasilać na postoju, tzn z jakiego źródła żeby jeszcze prądu na rozruch samochodu wystarczyło po dogrzewaniu....
podgrzewanie płynu świece świece podgrzewania płynu świece podgrzewania płynu bezpiecznik
wiercenie betonie parametr maszynowy odświeżania pamięci
początkujący elektronicy faac740 fotokomórki
Agregat malarski Parkside nie pobiera farby - przyczyny i rozwiązania Elektryczne pilarki łańcuchowe z regulacją obrotów: modele i funkcje