W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Wystarczy odłączyć przewód od D+, jeśli kontrolka zgaśnie to obwód sprawny. Jeśli kontrolka się świeci to szczotki są. Proponuje założyć grubszy przewód B+ rozrusznik, 6-10mm2.
A ładowanie masz? Kontrolka powinna świecić, jeśli nie świeci, to możliwe że skończyły się szczotki w alternatorze.
Na przykład szczotki.
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
Ja bym postawił bardziej na szczotki tak jak wojtek. W moim polonezie (1,6 gli rok 97 ) po 120000 km miałem podobnie po pewnym czasie to juz mi się nawet kontrolka od ładowania świeciła. Wykręciłem szczotki i okazało się że są zjechane. Wymieniłem i dalej śmiga. Tylko że wymieniłem razem z regulatorem bo chyba od 96 roku to szczotki są razem z regulatorem...
a to że kontrolka od ładowania akumulatora nie świeciła w czasie jazdy To właśnie dlatego że szczotki nie łączyły na wirniku.P
Witam Młot udarowy Bosch GSH10 C , świeci się kontrolka czerwona serwice. Szczotki stare jeszcze trochę były, dałem nowe i to samo, ale młot chodzi Proszę o pomoc.
Sprawdź szczotki silnika .
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
jeśli kontrolka się nie świeci to wskazuje na uszkodzenie w obwodzie regulator napięcia-szczotki-wirnik alternatora. Czyli najprawdopodobniej jeden z tych elementów padł.
Daj zdjęcia kostek. Po co? Przecież skończyły się szczotki w silniku.
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
A jak regulator byłby walnięty to kontrolka ładowania nie będzie świecić? Kontrolka nie będzie świecić gdy (między innymi): - nie ma zasilania ze stacyjki - jest przepalona - nie ma ciągłości kabli - jest uwalony regulator (tu uwaga, przy uszkodzonym regulatorze kontrolka może świecić, zależne jest to od rodzaju uszkodzenia) - są uszkodzone (zuzyte)...
Co do ładowania to już nie ten przekaźnik. Sprawdzić trzeba ładowanie. Jak świeci się kontrolka ładowania to trzeba sprawdzić alternator - regulator napięcia , szczotki na nim itd. Dobrze zregenerowany alternator pracuje latami bez problemowo. Pytanie co faktycznie zostało w nim zrobione 1,5 roku temu.
W tej wtyczce 2 pin masz D+ do lampki ładowania i DF, informacja do sterownika o obciążeniu alternatora. Zewrzyj niebieski kabel z tej wtyczki do masy i włącz zapłon, kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jak się zapala, to uszkodzony jest *regulator, szczotki, pierścienie ślizgowe lub wirnik (*niepotrzebne skreślić).
Witam! A więc nie ma ładowania w Golfie 2 silnik 1.3 cat, alternator Bosh. Wcześniej świeciła się kontrolka o braku ładowania. Wymieniłem szczotki i kontrolka przestała świecić a ładowania dalej nie ma. Proszę o poradę.
Może po prostu zabrakło szczotek skoro nie świeci kontrolka. Jeżeli szczotki są dobre to jak kolega viper555 pisze prawdopodobnie regulator.Prawdopodobnie podejdzie regulator od malucha lub poloneza,przydałoby się lepsze zdjęcie tylnej części alternatora.
ciągnik stał sporo czasu nie użytkowany. Teraz niestety ta lampka nie gaśnie Może szczotki wiszą.
Obudowę, wirnik, stojan łożyska, szczotki regulator napięcia, szajbę zależy co padło. :?: :D zapomniałem o mostku
Napewno zwarcie diody dodatniej no i szczotki na 100% do wymiany
odłącz cienki kabel od alternatora, który idzie do kontrolki, wtedy sprawdzisz czy dobry jest przewód i kontrolka, jak to będzie dobre to zobacz szczotki. Pozdrawiam
jeżeli nie świeci kontrolka to zapewne szczotki się skończyły albo co jest mniej prawdopodobne wirnik uszkodzony
trzeba sprawdzić szczotki w alternatorze , przy tym objawie na pewno sie skończyły lub się zawiesiły
Witam, auto jak wyżej, ładowanie 14,5V przy włączonych światłach. Delikatnie świeci kontrolka akumulatora na pulpicie. Szczotki, regulator? Jak się do tego zabrać? Z góry dzięki za odp
Szczotki silnika do sprawdzenia.
W takim układzie widzę, że nie znajdę tu pomocy. Zostaje wizyta u elektryka samochodowego, który alternator wymontuje i odda do specjalizowanego warsztatu (chyba ze starczy szczotki wymienić).
https://obrazki.elektroda.pl/9118084800_... Kontrolka świeci, nie miga. Problem rozwiązany - skończyły się szczotki, po wymianie wszystko działa.
Witam. albo wirnik albo szczotki.
Jak skończą się szczotki to po włączeniu zapłonu nie będzie świecić kontrolka. jeśli po wyłączniu zapłonu gdy silnik jeszcze się kręci świeci kontolka do chwili zatrzymania się silnika to szczotki są ok. Ale jeśli świeci się kontolka po wyłączeniu zapłonu to napięcie może dochodzić chyba tylko przez regulator.
Szczotki można wywmienić.
te 76 ma tylko prosty moduł sterujący j jak świeci ci kontrolka to tylko kączą ci się szczotki chyba że to jest te 76p lub 76 p atc lub 76 atc tam są zegary motogodzin Proszę poprawić treść postu - liczne błędy ortograficzne - zgodnie z regulaminem pkt. 15. Zmienić treść możesz za pomocą przycisku "zmień " po prawej stronie postu.
Mam taką pralke j.w. Po włączeniu na jakikolwiek program po pobraniu wody zamiast krecić wyłącza się i miga zielona kontrolka oraz świeci kontrolka dodatkowe płukanie.Odkręciłem szczotki na silniku ale sa dobre.Programator wyglada na dobry,nic nie jest upalone.Co może być?
Witam, Po przeczytaniu tych postów sądzę że problem leży w szczotkach alternatora. Są pewnie krótkie, wytarte, do wymiany. Jeśli szczotki nie będą łączyć to kontrolka nie będzie świecić bo prąd z kontrolki idzie przez te właśnie szczotki. Wspomniana dioda pewnie była zamontowana po to by zwiększyć napięcie ładowania o ok, 0,6-0,7 V np na zimę. Pozdrawiam.
Tak jest to dla mnie trudne, gdzie są te "szczotki"?
Jaka może być przyczyna braku ładowania, kontrolka lekko świeci w całym zakresie obrotów. Szczotki wymieniono na nowe, a po wymianie regulatora na nowy kontrolka ładowania ciągle świeci. Proszę o pomoc. W jaki sposób sprawdzić regulator napięcia i prąd ładowania alternatora?
Jak wyglądają szczotki?
Akurat szczotki mają dużo. Słychać że drzwi blokuje, ale kontrolka blokady już nie świeci. Też stawiam na szczotki.
Kontrolka podłączona jest między stacyjkę a zacisk na śrubie M5 alternatora, na "krótko" włącz kontrolkę miedzy oba zaciski na alternatorze, jak nie świeci to do sprawdzenia szczotki, regulator, wirnik i jego pierścienie ślizgowe
Sam sobie odpowiedziałeś , coś nie łączy.Jeśli ładowanie nie świeci to regulator napięcia.Sprawdź połączenie stacyjka-regulator-alternator(szczotki)
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
Sprawdź też szczotki.
panowie nie świeci kontrolka przy włączonym zapłonie to sprawdź szczotki pewnie się skończyły a jak nie to wirnik padaczka (co się rzadko zdarza) ewentualnie regulator
Witam. Problem jak wyżej napisałem. Alternator ładuję ,a na komputerze świeci się kontrolka. Wymieniony regulator napięcia, kable też sprawdzone ,szczotki i szczotkotrzymacz w alternatorze również sprawne. Jeśli ktoś mógłby coś doradzić gdzie dalej szukać będę wdzięczny.
Kolego zasilanie dochodzi z regulatora i kontrolki do zacisku DF szczotki przez uzwojenie wirnika do szczotki z masą.
Świeci się kontrolka? Jakiej długości szczotki? Jak wygląda pierścień ślizgowy? Sprawdzone uzwojenie stojana, wirnika, mostek prostowniczy? Wszystkie przewody dochodzące do alternatora mają ciągłość i występuje na nich napięcie. Po zwarciu przewodu od wzbudzenia świeci się kontrolka w desce rozdzielczej?
Jeżeli po zwarciu przewodu wzbudzenia do masy kontrolka ładowania się zaświeci to sprawdź czy nie skończyły się już szczotki.
Witam miałem podobny problem tez żarzyła mi sie kontrolka od ładowania wymieniłem szczotki i problem znikł życze powodzenia
Alternator zaczął działać poprawnie. Wymieniłem mostek i jeszcze zauważyłem że szczotki nie dolegają zbytnio do komutatora więc trzeba było troche przeszlifować szczotkotrzymacz i same szczotki. Dziękuje bardzo wszystkim udzielającym się w tym temacie.
Na moje szczotki słabo kontaktują.Jeśli kontrolka ładowania się żarzy to może być uszkodzona dioda wzbudzenia.Kontrolka nie powinna się żarzyć. Pozdrawiam.
Pewnie szczotki się skończyły, daj alternator do naprawy bo w bieżniach też będą koleiny
Potrzymaj dłużej ten miernik. Ja obstawiam regulator napięcia / szczotki
i sprawa wiadoma- szczotki i bieżnie....
ja miałem taki problem w vw 3 1.9td i skończyły się szczotki w alternatorze.
no ale regulator gdzie są szczotki został wymieniony
a może to wina zaśniedziałego lub niestykającego przewodu który dochodzi na alternatora :?: mogą to być również diody w alternatorze przyczyn może byc kilka ale najbardziej prawdopodobne to i ja obstawiam szczotki
Sprawdź grzałkę na przejście i upływność do masy oraz szczotki silnika .
może wytarły się szczotki?
Wymieniłem regulator na inny nowy(oczywiście podróba),dalej świeci kontrolka od ładowania.Wymieniłem w starym regulatorze szczotki i z powrotem go zamontowałem w alternatorze,ale nic to nie pomogło(dalej świeci). Tester delphi pokazał błąd P1527(obciążenie alternatora,za nisko,stały),potem znalazł jeszcze 56A(wejście dodatnie zapłonu lub informacja...
Proszę sprawdzić jakie jest napięcie ładowania ale prawdopodobna przyczyną będzie uszkodzony regulator napięcia alternatora (tudzież wytarte szczotki). Kontrolka świeci mocnym światłem czy się żarzy?Jeśli to drugie to też mogła któraś z diod prostowniczych ulec uszkodzeniu
No, już po zabiegu. Wymieniłem na odbudowany- nowy. W starym skończyły się szczotki, łożyska już miały luz, komutator bieda. Dziękuję za pomoc wszystkim. Podsumowanie: kontrolka ładowania świeciła tym jaśniej im niższe obroty i mniejsze obciążenie. Diagnoza- szczotki/ komutator niedomagają.
Pewnie nie masz ładowania, sprawć alternator (wymień szczotki)
Wyczytałem na brytyjskim forum, że świecąca kontrolka ładowania świadczy o ewidentnym uszkodzeniu alternatora nawet jeśli "jeszcze" ładuje. Podczas obciążenia - światła, dmuchawa napięcie może drastycznie spadać. Polecają podmienić alternator lub co najmniej wyczyścić go, wymienić szczotki. Może jakiś dobry elektryk mógłby Ci go przemierzyć. Jak kolega...
Standardowo z jednej strony żarówki przychodzi + (kl15) a z drugiej masa poprzez właśnie szczotki. Gdy dynamo zacznie ładować napięcia się wyrównują i kontrolka przestaje świecić. Jeśli kontrolka nie świeci po włączeniu stacyjki, a zaczyna żarzyć po odpaleniu silnika świadczy to tylko o krótkich szczotkach i jaju na komutatorze, lub luzie na łożyskach.
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
sprawdzałem to ładowanie jest w granicach 9,8V czyli nie ładuje , kontrolka świeci czy nie ? może to tylko szczotki krótkie
sprawdź czy szczotki jeszcze są
Witam. Mam 205 1,8D. Od kilku dni świeci mi kontrolka od ładowania. Wymieniłem szczotki i nic to nie dało. Kupiłem nowy alternator ale dalej to samo może ktos mi pomóc???? Proszę uzupełnić temat - regulamin, p.11
To co wykręciłeś jest regulator napięcia z szczotkami ,jeśli szczotki nie dolegają do pierścieni fachowo komutatora to kontrolka sie nie zaświeci. sprawdź czy masz sprawną kontrolkę odkręć przewód od kontrolki i podaj na niego masę powinna się oświecić kontrolka .
Jeśli słyszysz "cyknięcie", to znaczy, że przekaźnik rozrusznika działa, więc sprawdź, czy napięcie dochodzi do rozrusznika. Gdy wynik sprawdzenia będzie pozytywny należy skupić uwagę na samym rozruszniku, może szczotki się zawiesiły. Na początek spróbuj (o ile na wierzchu jest rozrusznik) stuknąć w niego małym młotkiem i jeśli nadal nie zadziała trzeba...
niestety ładowania nie było, po godzinnej jeździe wycieraczki nie chciały się ruszyć z miejsca bo siadło napięcie. A przedtem kontrolka na kilka sekund leciutko zajarzyła. Na moim schemacie nie ma tego rozrysowanego, pamiętam z innego schematu ze kontrolka była między plusem prostownika wzbudzenia a plusem akumulatora. Jeśli tak też jest u mnie to rozumiem...
Pewnie interpretuje przewód do kontrolki jako przewód masowy bo ten przewód dostaje minus z alternatora jak alternator zaczyna ładować pojawia się plus i kontrolka gaśnie więc pomiar przez kontrolkę taką będzie miał oporność. Tam nie ma komutatora tylko pierścienie. Sprawdź czy pierścienie mają przejście, wirnik powinien mieć oporność około 4 Ohm. W...
Witam , mam problem otóż w moim 126p gdy chodzi na wolnych obrotach kontrolka ładowania świeci się mocno , przegazuje i utrzymam obroty na 4-5 tys to świeci się lekko , szczotki nowe , regulator nowy o co chodzi ? co mogło się spalić kable powymieniałem . pomóżcie
Jakl pisze elektrit , może nie zamach, bo mogą Ci sie przydać - szczotki, ale jest padnięty regulator. Nie są takie znowu straszne pieniądze, nie kupuj oryginału w serwisie, bo zedrą, ale zamiennik, kulkadziesiąt złotych i po kłopocie. pozdr.
wymień regulator napięcia przy alternatorze, wyczyść styki kabli przy rozruszniku i powinno grać. a jak nie to sprawdź szczotki na alternatorze i klemy akumulatora
wymień szczotki i kontrolka nie będzie żażyć
regulator napiecia w alternatorze moze miec zuzyte szczotki
jakie jest to ładowanie ? soprawdż szczotki i pasek:!:
Witam.Zapaliła się kontrolka akumulatora,został wymieniony regulator napięcia na nowy (ponieważ szczotki były wytarte) po wymianie kontrolka na niskich obrotach świeci,a na wysokich gaśnie ale wciąż jest brak ładowania.W czym tkwi problem?
Może to być skończenie się szczotek w alternatorze Tak , mogą to być kończące się szczotki.
Sprawdź grzałkę oraz szczotki silnika.
No i naprawione , sam się wkopałem w grzebanie w instalacji bo byłem przekonany o sprawności tego drugiego alternatora a uszkodzone były oba , jeden szczotki a drugi , ktory dawał poprawne napiecia ale kontrolka świeciła uszkodzoną miał diodę. Po wymianie szczotek wszystko w normie. Napisze tylko gdyby ktoś kiedyś szukał , nie ma w tym modelu ELD, jest...
zobacz szczotki morze tylko sie zawiesiły czy cus
A szczotki na silniku sprawdziłeś?
Cześć! A silnik? Przed pobraniem wody obraca bębnem? Sprawdź silnik i szczotki.
miałem też tak w maluchu z alternatorem że tliła sie kontrolka od ładowania i akumulator był ciągle nie doładowany... wymieniałem szczotki alternatora i regulator napięcia i broblem znikł.
Sprawdź diody w alternatorze i szczotki.
Czy ktoś miał do czynienia z taką szczotką węglową ? Jest ona od młota udarowego Dewalt . Świeci kontrolka SERVIS ! Czy jest możliwy jej pomiar aby stwierdzić że ta sonda jest uszkodzona. Z szczotki leci dodatkowy przewód wprost do płytki elektroniki. http://www.e-szczotki.pl/47,szczotka-bos...
Sprawdź silnik czy nie ma przebicia oraz szczotki silnikowe. Pasek czasem nie spadł???
Olej opornik, jak mówi Motronic on w twoim przypadku nie gra roli. Jeśli wirnik bije na pierścieniach to masz przyczynę. Na wolnych obrotach sprężyny są w stanie docisnąć szczotki do pierścieni. Przy wyższych obrotach nie nadążają. Ktoś z głową, okiem i wyczuciem może to jeszcze naprostuje, ew podtoczy na tokarce. Jak się nie uda to wymiana wirnika.
jeszcze szczotki, wirnik oraz stojan i to już wszystko
Nie ma co tu filozofować, regulatora na stole nie sprawdzisz. Możesz jedynie wymienić za krótkie szczotki o ile się da. Nie pamiętam jak jest w tym modelu. Wymień regulator i po temacie. Jeśli kontrolka nie świeci w cale to mogą być szczotki ale też nie koniecznie, dlatego warto było by znać jej zachowanie.
Sprawdż diody i szczotki. Mogą być za krótkie
Witam Problemen napewno nie są szczotki ,bo ładowanie jest.Piszesz że kontrolka świeci cały czas(mocno czy żarzy się),czy po wyłączeniu zapłonu gaśnie?.Jeżeli tak to problem jest w samym alternatorze(płyta prostownika lub regulator),co łatwo zdiagnozować.
Szczotki, a najpewniej pierscienie do wymiany.
Na zgaszonym silniku po włączeniu zapłonu 0,3A po odpaleniu gdy kontrolka świeci także 0,3A po podniesieniu obrotów i gdy kontrolka zgaśnie 1,5 do 1,7A zależnie od obrotów. Amperomierz wpięty pomiędzy regulator i szczotki.
Witam Sprawdź szczotki i regulator napięcia. Powinno pomóc Pozdrawiam.
Dodatkowo, po rozruchu kontrolka się świeci, po dodaniu gazu gaśnie. Podejrzewam że szczotki się kończą.
przede wszystkim sprawdź szczotki w alternatorze
Witam! Jeśli po podaniu masy na wtyczce przy alternatorze kontrolka od ładowania świeci tak jak piszesz to przyczyna tkwi w alternatorze. Jeśli szczotki są dobre to przyczyną może byc przerwa w uzwojeniu wzbudzenia, sprawdz twornik jeśli jest w dobrym stanie to przyczyna może tkwic w diodach. Pozdrawiam!
kontrolka szczotki kontrolka pasów świeci zapalania świeci kontrolka
sonda paliwa wyłączenie drżeć silnik czujnik biegu wstecznego
falownik sofar winda inwalidzka
Vax odkurzacz piorący nie zbiera wody, dmucha gorącym powietrzem Pralka buczy po podłączeniu do zasilania - co robić?