Jeżeli napięcie ładowania akumulatora jest poprawne, to powodem żarzenia się kontrolki ładowania, może być włącznik zapłonu (spadek napięcia na stykach). Tak miałem w którymś z samochodów, chyba poldek, ale nie pamiętam, wymiana wkładki włącznika zapłonu zlikwidowała żarzenie kontrolki.
Żarzenie kontrolki ładowania może świadczyć o uszkodzeniu jednej z diód wzbudzenia Lub złe jej połączenie z resztą mostka. Miałem kilka razy taki przypadek w PF 126p. Czy sprawdzałeś wszystkie diody? Wiekszość sprawdza tylko diody głównego prostownika , o pomocniczych (wzbudzenia ) zapominając.
prawidłowe napięcie ładowania przy 2000 obr/min powinno wynosić 13,8v do 14,4v, niezależnie czy to na śrubie alternatora czy akumulatorze. Długość szczotek możesz sobie porównać naocznie z nowymi i wtedy ocenić. Więcej w ciemno ci nie jestem w stanie powiedzieć.
Za żarzenie kontrolki ładowania w maluchu najczęściej odpowiedzialne były diody wzbudzenia. Jakie masz ładowanie i czy kontrolka żarzy cały czas tak samo, czy może słabiej / mocniej, w zależności od obrotów silnika. Jakie masz napięcie ładowania?
Nie wiem jak jest w innych samochodach, ale w moim FSO-150 żarzenie kontrolki ładowania zlikwidowała wymiana kostki w stacyjce. Słaby styk w kostce i przy dużym obciązeniu prądowym był na nim na tyle duży spadek napięcia, że powodowało to żarzenie kontrolki ładowania.
Witam. Mam problem z żarząca sie kontrolką ładowania w Polonezie Caro '92. Kontrolka lekko sie świeci, mimo że ładowanie jest prawidłowe(14,4V). Na forum przeczytałem że najprawdopodobniej przyczyną jest przebita jedna z diod wzbudzania. Sprawdziłem i wszystkie były OK, ale i tak je wymieniłem na nowe(1N4007). Po tym zabiegu żarzenie kontrolki jeszcze...
Uwalone diody wzbudzenia.Wymień i będzie git.
Wygląda na to że regulator napięcia coś fiksuje warto by go zmienić, sprawdź też szczotki mogą być wytarte i efekt będzie również taki
Witam. Jezeli jest to Polonez z silnikiem Rover 1.4, nalezałoby sprawdzć wyjście połączenia prądowego, ta wersja Polonezów miała przewody prądowe łączone do alternatora za pomoca konektorów /a raczej powinno byc na kabeloczku, zwłaszcza ze jest na alternatorze odpowiednie wyjście/. Konektory przegrzewały się i korodowały, co zwiekszalo opór i częstym...
Nie widziałem Valeo w astrze G, ale widziałem Delphi z logiem Valeo. A tak z ciekawości- wspomaganie nie szwankuje? Żarzenie kontrolki ładowania nie nasila się kiedy włączy się jakieś silne odbiorniki elektryczne, np światła długie razem z krótkimi, ogrzewanie szyby tylnej i jeszcze dmuchawa wnętrza na najwyższe obroty?
Witam jestem nowy na tym forum. Mam problem z Chryslerem Sebring 3.0 coupe. często podczas jazdy bylo widoczne żarzenie się kontrolki od ladowania akumulatora jednak wczesniej nie mialo to wplywu na jazdę. ostatnio na większym dołku samochód zaczął wariowac. zapalila sie kontrolka od ladowania akumulatora i zaczął się przerzucac sam z gazu na benzyne....
Witam! Na temat problemu powiedziano już chyba wszystko i temat już trochę stary. Mimo to przyłączam się do dyskusji ponieważ wczoraj rozwiązałem identyczny problem w swoim "maluchu" - żarzenie kontrolki ładowania, czasem problemy z odpaleniem itp. Remont rozrusznika to swoją drogą wskazana sprawa, ale w moim przypadku zasadniczą przyczyną był odpadnięty...
Panowie ,co ma żarzenie kontrolki ładowania do pojemności akumulatora.Przecież akumulator może być dowolnej pojemności,jeśli będzie za duży to przy jeździe na krótkich odcinkach będzie po prostu niedoładowany i tyle.Radzę posprawdzać połączenia mechaniczne przewodów a później regulator+alternator.Może twórca tego tematu odezwie się, bo narazie wszyscy...
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
A czy to jest alternator, czy prądnica? W starszych 126 z prądnicą żarzenie się kontrolki na "luzie" było normą. Po pierwsze należy podłaczyć do akumulatora woltomierz i zobaczyć napięcie przy wolnych obrotach i po dodaniu gazu. Jeżeli po dodaniu gazu wzrasta do ok 14 V (przy alternatorze) to raczej akumulator do wymiany. O tym, czy do akumulatora dopływa,...
Trudno pomagać jak sprzętu nie ma się w ręce. Żarzenie kontrolki nie nasila się w czasie zwiększonego obciążenia elektrycznego? Silnik pracuje bez świateł- żarzy się lekko, włączysz światła żarzy się mocniej, włączysz dodatkowo ogrzewanie szyby bądź nadmuch na max- żarzy się całkiem wyraźnie? Jeżeli alternator Bosch i pojazd ma przejechane więcej niż...
Mam opla corsę 1,5 diesel z 1994 roku i wystąpiła w nim usterka polegająca na ty iż nie działają świece żarowe oraz żarzy się kontrolka ładowania. Ładowanie jest sprawdzałem. Elektromechanik stwierdził że uszkodzony jest alternator ale to by tłumaczyło żarzenie się kontrolki ale co to ma wspólnego ze świecami żarowymi. W tym modelu alternator jest połączony...
[quote]żazenie sie kontrolki jest zwiazane wlasnie z spadkami napiec w instalacji, jeśli sie je usunie to powinno ono ustać, jesli jest to spowodowane spadkami napieć Ale on pisze [quote]dokladnie chodzi mi o ladowanie na wolnych obrotach zazy sie kontrolka ladowania i moze poradzil by mi ktos jaka moze byc przyczyna tego zazenia jak wchodzi silnik...
odpalam dziś rano samochód przekręcam kluczyk i świeci się tylko kontrolka od oleju odpałił i wszystko ok pomyślałem że ta od ładowania spaliła się ale gdy po paru km zatrzymałem się zaczęła się żarzyć zapalać gasnąć znów żarzyć, na niskich obrotach żarzy się a jak jade to gaśnie całkowicie. narazie poprawiłem tylko kontakt przewodu od kontrolki ładowania...
Randall_ w twoim przypadku nic więcej do szczęścia nie jest Ci potrzebne. Układ jest kompletny, to nie alternator 6 diodowy by był przekaźnik kontrolki ładowania. Minimalne żarzenie nie jest problemem, występuje często, ale przeważnie jest nie zauważalne. U Ciebie może występować spadek napięcia na przewodzie zasilającym stacyjkę, zwłaszcza przy większym...
Witam! Tak jak napisał kolega emeryt,ja dodam ze swej strony takie zdanko, nie ma awarii bez przyczyny i skutków,jeśli chodzi o coś mądrego to sprawdź tablicę bezpiecznikowo przekaźnikową, bo to jest bardzo chore miejsce w każdym fordzie,a wszystko przez nią przechodzi,jeśli jesteś laikiem tak jak o sobie mówisz, zleć to elektronikowi nie elektrykowi,...
Raczej to nie ECU jest przyczyną. Powodów świecenia się check engine może być wiele, a tester diagnostyczny jest stworzony do tego, aby je ustalić. Nie rozumiem pytania - nie robisz podstawowej diagnostyki i chciałbyś, żeby ktoś Ci powiedział, jaka jest przyczyna usterki. Mam strzelać? Żarzenie się kontrolki ładowania raczej nie ma związku z tą usterką,...
Witam Wszystkich bardzo serdecznie ;) Z góry chciałbym przeprosić, jeśli umieściłem ten post "nie tam gdzie trzeba" ale naprawdę potrzebuję Waszej fachowej pomocy. Otóż : Mam Fiata Cinquecento i mam problem z ładowaniem. Pewnego dnia zauważyłem, że "żarzy się" kontrolka od ładowania. To żarzenie przeszło dzisiaj w całkowite świecenie się kontrolki od...
Sprawdz jakie masz ladowanie w tym samochodzie ( 13,8 - 14,4 V ). Jesli za duze to zwykle do wymiany kwalifikuje sie regulator napiecia, jesli za male to zwykle sa to szczotki ale nie tylko. Co do drugiej sprawy to wydaje mi sie ze swieci ona podczas usterki, np za niski poziom plynu hamulcowego. Pozdrawiam.
Witam Identyczną usterkę miałem w polonezie, przyczyną była zbyt krótka szczotka i dlatego był zbyt mały docisk sprężyny. lub Ślizgacze na wałku nie są idealnie równe (promień krzywizny nie jest stały). Przetoczyć. Pozdrawiam
Cześć! Przyczyn może być kilka np: bardzo duży pobór prądu w czasie pracy,przebicie na stojanie,niesprawny regulator napięcia, choć w czasie pracy alternator może się nagrzewać nawet do 50 st C w zależności od obciążenia ,a żarzenie kontrolki na desce może świadczyć o niskim stanie ładowania.Sprwadź czy na wolnych obrotach i przy włączonych np światłach...
Według twojego opisu masz uszkodzoną główną diodę najprawdopodobniej plusową ale uszkodzona minusowa daje ten sam efekt co powoduje żarzenie kontrolki i podwyższanie napięcia mimo sprawnego regulatora.Pozdr.
po dzisiejszej jeździe z odłączonym kabelkiem jednak 2 razy zapaliła sie kontrolka od rezerwy ale silnik pracował a wskazówki nie opadały, ale za to obroty podniosły się powyżej 1500 i zaczęły falować, a po ponownym podłączeniu kabelka normowały się wolne obroty. silnik gasiłem wtedy dpaliłem kabelek odłączyłem i przez jakieś 3 godziny było lepiej,...
żarzenie się kontrolki jest też spowodowane spadkiem napięcia na stacyjce szczególnie przy włączonych światłach gdzie te nie posiadają przekaźników (napięcie alternatora (obwodu wzbudzenia) jest wyższe od tego po zapłonie)
Okej, jutro przy atakuje auto złomy, byłem też w jednym sklepie z częściami do fiata 125p ale był zamknięty może jutro się uda. P.s. niestety 27 muszę wyjechać na 2 tygodnie, ale mam nadzieje że zbiorę wszystko czego potrzebuje przed wyjazdem a po powrocie wezmę się za montowanie. Bardzo Wam dziękuje za pomoc, na prawdę bardzo. Pozdrawiam EDIT: Szukałem...
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne)....
Jeśli jest to przewód do pinu w kostce oznaczonego jako "30" - jest to główny, stały plus. Piszę "jeśli" bo w 126p czerwony to jest to rozrusznik na przykład. A tej Pandy tak nie pamiętam. Przyczyn może być wiele: może to być luźny konektor na czerwonym przewodzie. Idzie nim praktycznie cały prąd do auta, więc amperaż spory i jakiekolwiek luzy w połączeniach...
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
kolego mskojon jeśli ładowanie masz ok to nie masz się co przejmować owe żarzenie się kontrolki może być spowodowane różnicą napięcie na kotodach diód wzbudzenia i diód głównych wzbudzenie pobiera powiedzmy max 3A i regulator napięcia dąży do utrzymania na katodach tych diód 14,2V i to robi bo właśnie napięcie na tych diodach jest napięciem które regulator...
Witam wszystkich obserwujących ten temat. Mam takie pytanie szanowni koledzy: dlaczego wy od razu zabieracie się za demontaż alternatora? Autor postu napisał tylko że ładowanie mierzone na akumulatorze jest za niskie. Jeśli dobrze go zrozumiałem kontrolka ładowania normalnie gaśnie po odpaleniu silnika a więc przyczyny nie szukał bym w samym alternatorze....
wymieniono moduł prostowniczy Odpowiedź po 20 latach ! Reg. 3.1.17. Publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji.
Sprawdź w pierwszej kolejności jakie daje napięcie alternator na tych wyjściach -czyli główne i kontrolki ładowania.
Miałem dokładnie to samo. Niesprawny był regulator napięcia. Na wszelki wypadek wymieniłem też szczotki. Koszty naprawdę niewielkie a i zrobic samemu to żadna sztuka.
A jednak chyba przebicie /upływność/ na cewce stojana.Trzeba sprawdzić megaomomierzem. Miałem podobny przypadek też w Fiacie. Trochę zawilgotniał i żarzyła się lampka ładowania. Niestety musiałem wymienić całe uzwojenie.
I lampka się żarzy... Z resztą to nie jest problem tylko Malucha... Zamiast wymieniać pół instalacji wystarczy wymienić wkładkę w stacyjce.
zwracając uwagę na szczotki (nie tyko długość szczotek ale i jakośc sprężynek dociskowych ) Naprawiałem już taki alternator w którym było pęknięcie sprężyny dociskowej szczotki - objaw był podobny, jak mierzyłem napięcie to było dobrze, jednak akumulator nie był dostatecznie ładowany, lampka ładowania żarzyła !!!
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
Tak przypuszczałem ale jak to sprawdzić która?
tak jest, pasek nowy, wszystkie połączenia są na swoim miejscu i wyczyszczone jak się należy. Dodano po 3 Czy mógłbyś mi wytłumaczyć jak to posprawdzać dokładnie? nie chcę oddawać komuś do zrobienia a śrubki kręcić umiem.
a przewód B+?
Sprawa wyjasniona - regulator ale nie padł elektrycznie tylko zgniła mu jedna z elektrod, nawiasem mówiąc dałoby się zrobić ;)
miałem u siebie coś podobnego sprawdź czy kontrolka będzie się żarzyć przy włączonych wszystkich światłach jakie masz. spokojnie możesz jechać nim do mechanika
Witam serdecznie może ktoś miał taki przypadek mianowicie kontrolka od lampki ładowania się żarzy a alternator ładuje napięciem 14V co może być przyczyną???
Albo tzw. trioda do wymiany
Witam, co do paska jest nowy i dobrze naciągniety na środku od 1cm do 1,5 cm sie ugina co do wycia to może wyje bo ma taki głuchy dźwięk jak puszczepedał gazu i nie wyżuce na luz a co do świateł to nawet na niewłączonych sie to dzieje pozdrawiam
żarzenie kontrolki schemat kontrolki ładowania astra kontrolki ładowania
philips termistor zamek drzwi bocznych korektor audio wzmacniacz
wirnik szlifierki celma wirnik szlifierki celma
Samsung CLX-2160 błąd pasa transferowego - przyczyny i rozwiązania Kody błędów w wózku widłowym Manitou ME315