R=U^2 / P R=144 / 5 = 28,8 :-)
Jaką żarówkę masz założoną na wzbudzenie i czy alternator był w 100% sprawny?
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować wtedy ta żarówka...
jutro spróbuję z żarówką 2W.
Dokładnie, jak kolega wyżej napisał. Dodam tylko, że właśnie + na zacisku IG wzbudza ten alternator, kontrolka na L pełni tylko funkcję informacyjną
Proszę zrób zdjęcie/filmik jak go żarówką wzbudzisz.
skoro kontrolka świeci jak jest odłączona od alternatora to wzbudź go przez zwykłą probówkę z żarówką i szukaj usterki w instalacji :D
Diody sprawdzaliśmy wszystkie. Alternator wzbudziłem poprzez żarówkę bezpośrednio z kabla wyjściowego alternatora (połączony z rozrusznikiem i akumulatorem bezpośrednio). Schemat wstawię za chwilę.
Jeśli jest tylko jeden kabel to kontrolka to zwykła żarówka musi wzbudzić alternator. Dziwne to objawy koło pasowe wału i kółko alternatora sprawne równo napędzają?
Ja patrzę to jeden to kl 15 a drugi to żarówka.
rozumiem , ale chciałem dać bezpiecznik przed przyciskiem start który odpala rozrusznik i podłączyć pod to żarówkę która wzbudzi alternator
Nie wiem jak tutaj jest ze schematem ładowania ale zamień z powrotem żarówkę od ładowania na zwyklą , bo przez nią jest zapewne prąd wzbudzenia alternatora.
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
ale nie zaświeci bo ma rąbnięty licznik nie jest ważne czy LED na liczniku świeci czy nie. Ważne jest czy w obwodzie wzbudzenia płynie odpowiedni prąd "ustalony" wartością rezystorów w liczniku. Podłączenie amperomierza w obwód wzbudzenia na alternatorze pozwoli sprawdzić ten obwód. podaj na niego 12v przez kontrolkę Można też podać tak jak Ty napisałeś...
bo będzie prościej - podłączasz do alternatora tylko kontrolkę wzbudzenia (druga noga żarówki do + po stacyjce) i gruby plus do akumulatora i tyle
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
Kabelek może się trzymać już tylko na izolacji. Trzeba by sprawdzić czy wzbudzenia po zapłonie jest na kostce do alternatora. Najlepiej małą żarówką 5W 12V. Bo to może być alternator (dokładnie regulator w nim lub szczotki regulatora) albo przewód wzbudzenia. Dodatkową podpowiedzią że raczej przewód jest przerwany jest brak kontrolki ładowania (czerwony...
no to albo masz przerwę w odwodzie alternator -> kontrolka albo żarówka się w niej spaliła i tym sposobem alternator nie ma wzbudzenia.
Rozumiem że na tej blaszce musi być takie samo napięcie jak na tym kablu od wzbudzenia. jeśli tak to na samym kablu mam zasilanie z aku 12,... a na tej blaszce mam 1V. Moje pytanie brzmi czy sam jestem w stanie wymienić te diody z góry dzięki i pozdrawiam skoro nie masz napięcia to tak jak koledzy powiedzieli obwód licznika żarówka (wzbudź alternator...
To 72 A alternator więc o wydajność możesz być spokojny, natomiast albo źle podpinasz 15 regulatora do której masz podłączyć żarówkę i diody wzbudzenia albo źle to opisałeś.P
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
W alternatorze nie ma komutatora. Sprawdzić na krótko alternator, żarówkę podpiąć jeden koniec do plusa akumulatora, a drugi do śruby D+. Powinien się wzbudzić alternator i żarówka powinna zgasnąć.
Alternator prosty, bez żadnej komunikacji. Ostatnio testowany przy samochodzie poprzez podłączenie do akumulatora w samochodzie i wzbudzenie przez żarówkę (nie tę na desce rozdzielczej).
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
mam regulator do bizona, czy wzbudzenie powinno iść przez żarówkę, czy może być bezpośrednio z regulatora do d+ w alternatorze?
Wyjście jest ale kabelka nie ma (nie było) , bezpiecznik ok, jak podłączę wzbudzenie przez żarówkę 2W to ładuje
Witam wszystkich na forum. Mam takie pytanie, czy jest możliwość sprawdzenia w warunkach garażowych na tzw. stole, alternatora sterowanego z ECU za pomocą żarówki, miernika, aku i wiertarki? Chodzi o jego wzbudzenie i prawidłowość ładowania. Jest to alternator Bosch 7550469 180A wtyczka na 2 piny.
Włącz zapłon przewód od kontrolki ładowania przystaw do masy i musi zaświecić,jeżeli nie to sprawdź żaróweczkę.Bez sprawnej żarówki alternator nie wzbudzi się.Resztę koledzy ci wszystko fajnie opisali.
Henryk K23 Napisał: Istotnie beż żarówki alternator się nie wzbudzi . Co ma zarówka wspołnego z ładowaniem to jest tylko kontrolka. A to ma wspólnego, że większość alternatorów ma właśnie wzbudzenie przez żarówkę, inaczej kontrolkę łądowania. HenryK3 , do (-) kolego.
powinna być żarówka 12V 4W Nie powinna. Alternator wzbudzi się nawet na 0,5W żarówce. Przez co na 2W alternator dawał max prąd 12,9V Moc żarówki kontrolnej nie jest wyznacznikiem napięcia alternatora. Po wzbudzeniu może nawet jej tam nie być, a alternator będzie miał prawidłowe napięcie wyjściowe. prąd 12,9V Poza tym prąd podajemy w amperach...
Weź żarówkę 5W/12V i silniczek od samochodziku zdalnie sterowanego. Sprawdź, czy silniczek od zabawki wygeneruje Ci tyle prądu, żeby zaświecić żarówkę 5W/12V. Jeśli uda się, przyłącz ten silniczek do wirnika alternatora i podłącz wzbudzenie.
Zobacz czy kabelek od wzbudzenia nie ma zwarcia do masy. Albo inaczej - przy pracującym silniku na wzbudzenie podaj przez żarówkę 12V/5W napięcie z akumulatora. Alternator powinien się wzbudzić i zacząć ładować.
Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
Są ludzie, który "regenerują" alternatory - możesz go wyciągnąć i dać na sprawdzenie. Brak zasilania na wzbudzeniu może być spowodowane na przykład spaloną żarówką od kontrolki ładowania.
brak prądu wzbudzenia w new Holland td 5.56. Brak ładowania na alternatorze z przyczyny braku prądu na wzbudzeniu, przez żarówkę 5W na krótko ładuje normalnie. Wie ktoś czym obciążany jest przewód na wzbudzenie alternatora ? Przekaźnik- czy co -gdzie szukać ?
Nie bardzo, alternator musi dostać poprzez żarówkę lub rezystor(y) niewielki prąd wzbudzenia żeby zaczął ładować
Tutaj już ktoś przerabiał wzbudzenie alternatora z żarówki na układ z diodą LED. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
fakt kontrolka do masy, dziękuje bardzo. Ten alternator ma już zainstalowany regulator. ... Wzbudzenie to nie jest + który idzie przez żarówkę? Dokładnie tak. Wzbudzenie przez kontrolkę ładowania.
W golfie 4 nie ma żarówki na wzbudzeniu alternatora zastępuje ja moduł centralnej elektryki .
Dokładnie od Dafa. Ale chodziło mi głównie o opis problemu z wzbudzeniem alternatora, większość alternatorów w ciężarówkach działa podobnie. W Dafie zasilanie pin L jest z VIC, a w Manie ZBR i taka jest różnica. Myślę, że jeżeli zastosuje się schemat od Mana, to kolega poradzi sobie z tym problemem. Ja mam schemat Mana. Jak pisałem - alternator działa...
Czy można dobrać jakiś inny alternator, bez sterowania z ECU? Wystarczy prawdopodobnie sam regulator dobrać albo zaadaptować. Alternator raz wzbudzony powinien ładować już cały czas. Żeby wzbudzić go, wystarczy nawet nie żarówka, ale zwyczajna probówka, którą łatwo jest wetknąć w pin od tyłu kostki.
Lampy nie działały ale po wymianie alternatora ruszyły. A co wzbudzą alternator, czy jest jakiś przekaznik. Do czego podłączony jest zacisk D+. W liczniku nie ma żarówki tylko.
Przy odpowiednio dużych obrotach wzbudzi się na namagnesowaniu szczątkowym, ale bez akumulatora, jako źródła odniesienia, będzie miał dziko duże napięcie, i sfajczy Ci żarówki . Pozdrawiam.
Do wzbudzenia alternatora 12V wystarczy puścić prąd przez żarówkę 2W. Nigdy nie próbowałem przez mniejszą lub większą bo tak zawsze działało. Zagadką był dla mnie alternator od Opla- on się troszkę na innych zasadach rządzi ( nie wystarczy +, - i wzbudzenie).
Witam! Trzeba wzbudzić alternator żarówką lub opornikiem! Wszystko sie zgadza - ruszył i ładuje! Nie ma to jak elektroda! Dzięki Panowie za pomoc! Pozdrawiam.
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
Przecież diodą nie wzbudzisz alternatora, musi być żarówka 4W.P
Przekaźnik jest zbędny. Skoro podłączyłeś D+ do kontrolki, to drugą stronę kontrolki podłącz do zacisku ,, 15 " stacyjki. Po włączeniu stacyjki, na zacisku ,, 15 " pojawia się + 12V i przez żarówkę kontrolki płynie do zacisku D+ alternatora powodując jego wzbudzenie. Po wzbudzeniu się alternatora, na zacisku D+ poprzez diody wzbudzenia również pojawia...
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Obwód wzbudzenia, czyli magneśnica, czyli podajesz napięcie na szczotki. Jeśli nie poprzez regulator, to poprzez żarówkę 5W/12v. Wtedy podczas kręcenia alternatorem na wyjściach dostaniesz napięcie proporcjonalne do obrotów. Brak regulatora nie ograniczy wzbudzenia! I jeśli między D, a + zasilania magneśnicy podłączysz żarówkę, to wtedy zgaśnie ona...
Zmierz go , ja po prostu mierzę amperomierzem 3-4 A poboru. Uzwojenie stojana na zwarcie do masy i diody żarówką 55W. Regulatory raczej wieczne.
Bardzo dziękuję za pomoc ,oraz za cenną wskazówkę ,o której bym nie pomyślał aby uruchamiać alternator z obciążeniem.Dziękuje Pozdrawiam Dodano po 15 Dioda nie była konieczna,przewód zasilający podłączyłem przez żarówkę do wejścia wzbudzenia alternator,co zabezpieczyło wzbudzenie przez cały czas pracy alternatora.
właśnie nie wiem jak to jest z tymi przewodami bo w starszych modelach to jest że przewód wzbudzeniowy, czyli ten który który idzie na żarówkę jest do niej bezpośrednio podpięty , a w tym oplu nie idzie bezpośrednio, czyli wtyczkę wyciągam z alternatora a kontrolka dalej świeci . robiłem tak że podpinałem bezpośrednio żarówkę 5w że by wzbudzić alternator...
Żarówka świeci ?
No niby miałoby to sens co piszecie tylko dlaczego nie ma ładowania jak sam podam 12V na wzbudzenie przez żarówkę? Dopiąłem kabelek na wzbudzenie i podaję je przez żarówkę z akumulatora. I alternator w takim stanie nie ładuje. Dlaczego?
No to dobra czyli teraz podsumowując. Żarówka od wzbudzenia żeby świeciła musi być podpięta pod plus i masę. Czyli na wzbudzenie mogę zrobić wzbudzenie na krótko żeby zobaczyć czy alternator zaczyna ładować. Biorę z zacisku plusa alternatora przewód i podłączam do plusa żarówki a minus żarówki do D+ wtedy żarówka świeci a gdy alternator się kręci na...
Spróbuj zrobić tak: wyciągnij wtyczkę z alternatora, zamiast niej włóż cienką wsuwkę do D+ połączoną z żarówką 3W (np taką od pozycyjnych), drugi styk żarówki do + za stacyjką, weźmiesz go np. z cewki zapłonowej. W ten sposób ominiesz całą instalację samochodu odpowiadającą za ładowanie (wzbudzenie alternatora)
czyli kupić alternator podłączyć do silnika i do żarówek Nie zapomnij o tym że alternator potrzebuje prądu na wzbudzenie!!
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Ma i to dużo. Przez nią jest wzbudzany alternator, mała moc żarówki to słabe wzbudzenie co skutkuje pojawieniem się ładowania dopiero przy wysokich obrotach.
Zrobiłem tak: Podstawa została czyli wzbudzenie: "+" stacyjki ->bezpiecznik ->żarówka 4W -> zacisk wzbudzenia zacisk ładowania alternatora podłączony do zacisku "+" akumulatora, następnie dołożyłem przekaźnik ,na styk stały przekaźnika (30)napięcie stałe z aku ,wyjście przekaźnika (87) do wzbudzenia alternatora i cewka przekaźnika pod "+' stacyjki....
jeżeli wyjmiemy ją przy zapalonym silniku (czyli ładuje) to tak bo już jest wzbudzony ale jeżeli żarówki nie będzie przed uruchomieniem to nie popłynie prąd wzbudzenia. Ale nie zawsze tak jest są takie że bez żarówki też będzie chodził Pozdrawiam
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
Trochę mnie nie było, ale to z racji że kolega któremu pomagam zawiesił tymczasowo ten projekt. Do teraz. Mam jeszcze jedno pytanie, abym się nie pomylił i kupił na pewno alternator który wzbudzi się żarówką. Mam do zdobycia tanio alternator 180A od Peugeota 2.0HDI. Z tego co znalazłem w internecie ten alternator wzbudzany jest z komputera silnika poprzez...
Rolą tego rezystora jest wzbudzenie alternatora na wypadek spalonej żarówki w liczniku? Jeżeli tak to zastanawiam się jak się wzbudza alternator skoro rezystor jest wypięty a żarówka się nie świeci?
Zależy od budowy alternatora ale w tych prostszych i najbardziej popularnych ma związek z ładowaniem i przerwa w obwodzie, brak żarówki czy uszkodzenie innego elementu odpowiadającego za wzbudzenie alternatora będzie skutkowało brakiem ładowania pomijając kilka innych rzeczy jak samowzbudzenie itp.
Tylko małej mocy ta żarówka. Max 4W
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Według schematu leci do licznika, złącze A 12 albo B12, niebieski. Zgadza się, cienki cały niebieski kabelek idzie do pinu 12 niebieskiego gniazda. Ale jak odłączysz wtyczkę z alta to co nie gaśnie lampka? Lampka gaśnie Zauważyłem jedną dziwną rzecz - gdy uruchomiłem auto ze świecącą się kontrolką ładowania odpiąłem wtyczkę i wzbudziłem alternator...
Przewód + alternatora nie łączy się pod wykładziną bagażnika. On jest dołączony bezpośrednio do rozrusznika. Do sprawdzenia żarówka ładowania (bez niej alternator się nie wzbudzi) oraz połączenie tej kontrolki i diod wzbudzenia do potrójnego konektora na szczotkotrzymaczu.
Licznik wzbudza alternator i stąd to miganie w rytm ikon temp. itd. Weź zasil ten przekaźnik po zapłonie i wszystko. Kombinacje z brakiem szyb bez silnika ???? po co to komu ???
żarówka 2-3W altek wystartuje bez aku jeśli rdzeń wirnika posiada jakiś magnetuzm szczątkowy ale trzeba mu zadać ładnych kolka tys obrotów auto odpali jeśli aku ma trochę prądu - nie do zastosowania w twoim przypadku
Na próbę odłącz regulator a podaj napięcie wzbudzenia za pomocą zwykłej żarówki roflektorowej i będziesz obserwował czy napięcie rośnie równo czy skokami. Będziesz wie3dział czy wina jest alternatora czy regulatora- pozdrawiam
heh bardzo ciekawe wypowiedzi :) jak można połączyć równolegle 2 alternatory które mają zintegrowane regulatory ?? przecież to absurdalny pomysł, nawet 2 identyczne bym się bał tak łączyć wzbudzenie jest zazwyczaj realizowane żarówką 4W, jest ona zawsze większa od pozostałych w panelu, jeśli jest 1,2W jak reszta to stosuje się równoległy rezystor tak...
Czytaj ze zrozumieniem. Plus akumulatora na B+ alternatora. Minus akumulatora na obudowę akumulatora. Plus akumulatora przez wyłącznik ( stacyjkę ) oraz żarówkę kontrolki wzbudzenia do L alternatora. Prościej się nie da.
Alternator to 2 kable. Jeden na + akumulatora, drugi to sygnał z stacyjki (+ po zapłonie), żarówka 4W, i do wzbudzenia alternatora. Robię teraz od podstaw instalację w MTZ, nie jest to wielka filozofia.
Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany do zacisków + i -. Kontrolkę zostawiłem wolną. I jak ma wystartować bez wzbudzenia początkowego? Ma być +,-, D+.
Jeśli chcesz sprawdzić go poza samochodem to musisz połączyć to tak: - do zacisku B+ podłącz żarówkę (min.50W) z przedniego reflektora - do zacisku D+ (ten konektor co idzie do kontrolki w samochodzie) podłącz przez małą żarówkę (5W) do zasilania +12V (np zasilacz), masa na obudowe - po włączeniu mała żarówka powinna świecić - po osiągnięciu ok. 1500...
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
Witam, mam problem z samochodem. Po odpaleniu nie ma ładowania. Nie ma też kontrolki ładowania. 1. Sprawdziłem alternator, podłączając go pod wiertarkę i akumulator. Łącząc wzbudzenie przez żarówkę do B+ alternatora. Po zakręceniu wiertarką żarówka gaśnie i na aku jest +/- 14.5V. 2. Żarówkę w zegarach, multimetr pokazuje że jest przejście. Pozostałe...
Kontrolka w obwodzie wzbudzenia alternatora nie może być zamieniona na diodę LED a to z tego powodu że nastąpi brak ładowania akumulatorów.Prąd płynący przez żarówkę jaka jest fabrycznie przypisana powoduje wzbudzenie alternatora a za tem ładowanie akumulatorów.Jeżeli włożysz kluczyk do stacyjki zapali się kontrolka ładowania i przez tą kontrolkę następuje...
Alternator mocuję w imadle.Do imadła podłączam "-" a do B+ "+" aku. Pomiędzy "+" a wyjście wzbudzenia żarówkę 12V 3W.Z przedłużacza do kluczy nasadowych odciołem ok 6cm/od strony kwadratu/ i podtoczyłem na <13mm.Wkręcam to do wiertarki 800W 3000obr. nakładam nasadkę 22 lub 24 i woltomierz do akumulatora .
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Czy podłączając alternator na próbę muszę wstawiać w obwód wzbudzenia żarówkę (kontrolkę)? Chcę tylko wybrać najlepszy alternator z trzech a silnik mam na stole.
Możesz ominąć zegary. Z zacisku wzbudzenia podajesz na żarówkę najlepiej 1,2 W i do zacisku +. Po podłączeniu ma się świecić, a po odpaleniu (w trakcie pracy silnika) ma zgasnąć.
Kontrolka normalnie gaśnie. Sprawdziłem właśnie napięcie na wzbudzeniu, żarówka 5 W i ginie napięcie po podłączeniu żarówki. Dodano po 47 Po zapłonie normalnie świeci kontrolka
Na tym przewodzie powinno być wyższe napięcie, wygląda na to że nie ma wzbudzenia. Jak podłączysz ten przewód do masy to kontrolka w liczniku się zaświeci? Jeżeli nie to do alternatora nie dociera wzbudzenie. Podaj na ten zacisk w alternatorze +12V przez żarówkę 5W - powinna ona się zaświecić na niepracującym silniku a na pracującym powinna zgasnąć...
Pin jest tylko jeden , żarówka nie świeciła co do obrotów wiertarki nie wydaję mi się żeby były zbyt niskie próbowałem na 2 biegu obroty max modelu wiertarki nie pamiętam , jakaś metabo . Nie jestem właśnie pewnien wbudzenia czy przy takim alternatorze wsytarczy wzbudzenie poprzez żarówkę . Choć czytałem gdieś że ktoś zakładał podobny alternator z jednym...
Tak najlepiej żarówkę , ja sprawdzam diody wzbudzeni obciążając je 10 W żarówką a prostownicze 55 W . A prąd z akumulatora .
B+ są połączone razem i jest to + akumulatora, minus na obudowie a na D+ podajesz napięcie po zapłonie poprzez żarówkę 4W. Żarówka pełni dwie funkcje, umożliwia wzbudzenie alternatora oraz sygnalizuje jego pracę( zgaśnięcie po uruchomieniu silnika). Spójrz na poniższy obrazek; https://obrazki.elektroda.pl/7513964400_... Regulator napięcia...
Ja mi się podobają dysputy bez sensu. Po pierwsze masz uszkodzony alternator , więc wymień go tam gdzie go kupiłeś, po drugie orginalnie w liczniku masz kontrolkę 1,2W ale masz też REZYSTOR, włączony równolegle z żarówką wzbudzenia. Więc żarówka odpowiadająca jest 4W 12V.
I znowu co niektórych trzeba naprostować. Alternator (i do tego każdy) składa się z 5 (słownie - pięciu) elementów (stojan, wirnik, szczotkotrzymacz, mostek, regulator) i średnio inteligentna małpa w ciągu jednego dnia wie o co chodzi. Każdy mechanik może go spoko naprawić pod warunkiem dostępu do części (oryginałów lub zamienników). Nawet kompletny...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od o - paru kW. Przecież silnik samochodowy nie oddaje swojej całej mocy na alternator. Zakres obrotów silnika to średnio od...
Tak jak Ci doradzono będzie dobrze. Czyli wywalasz stary alternator i regulator; do wsuwki potrójnej, dzie dołączony jest przewód żółty regulatora i czarny diod wzbudzenia dołączasz przewód, który prowadzi do lampki kontrolnej ładowania. Żarówka minimum 4W. Czerwony przewód do zacisku + rozrusznika z tym, że ze zdjęcia wynika, że jakiś cienki ten przewodzik...
szymon1925 - zrób prosty test. Na zgaszonym silniku przekręć kluczyk na zapłon i zobacz czy się świeci kontrolka braku ładowania na liczniku. Powinna się świecić. Jeśli nie, to powodem jest spalona żarówka w liczniku (sic!), ta właśnie od wskaźnika ładowania. W kadecie wzbudzenie alternatora idzie przez licznik i tę żarówkę. Większość alternatorów opla...
...Ale skoro nieświeci się lampka kontrolna ładowania akumulatora to już podejrzewam alternator. .. no nie tak prędko Najprawdopodobniej jest to alternator (87rok) sprawdz styki kabli wchodzących do alternatora jeżeli jest dobrze sprawdz żarówkę czy jest dobra. sprawdz bezpieczniki Sprawa niby błacha - przepalona żarówka - jednak jeżeli jest to alternator...
Efektem tego moze być to że masz spadek napiecia na kablu od wzbudzenia i nie ma wystarczajacego prądu by wzbudzić alternator na niskich obrotach.wymiana żarówki też pomaga czasami. P.s. Ile lat ma twój akumulator ?
Witam, pacjent C330, instalacja z alternatorem (brak oznaczeń modelu) i osobnym regulatorem (brak regulatora na altku) i pojedynczym aku 12V, do tej pory działał i ładował poprawnie akumulator ale był taki bałagan w przewodach i brak jakichkolwiek świateł że postanowiłem że wszystko podpinam, wymienię stacyjkę, skrzynkę bezpieczników i podłączę z powrotem....
Co się może stać: 1) Awaria alternatora -> rozrusznik się nie wyłączy. 2) Awaria żarówki sygnalizującej ładowanie -> brak wzbudzenia, lub wzbudzenie z opóźnieniem -> rozrusznik się nie wyłączy.
Właśnie, że nie. Bo u mnie się świeciła, a ładowanie było - więc to nie jest wyznacznik. Był problem z obwodem wzbudzenia. Jak kontrolka się świeci to znaczy że jest różnica potencjałów pomiędzy żarówką, a wzbudzeniem w alternatorze. Na zapłonie na wzbudzeniu ma być ok, 1-2V, podłączone do żarówki, a drugi biegun żarówki do +12 V. Podczas uruchomienia...
wzbudzić alternator alternator wzbudzić zacisk wzbudzić alternator
dht22 raspberry piszczenie dysku twardego automapa windows
zderzak naprawa zderzak naprawa
Jak zdjąć obudowę odkurzacza Hyundai VC 158B? Odpowietrzanie ekspresu kolbowego Gastroback