A światła drogowe nie świecą razem ze światłami mijania? Napięcie na żarówkach jest właściwe? Połączenia masy z żarówkami są pewne? Masa jest prawidłowo przyłączona do żarówek? To wszystko trzeba sprawdzić.
Na bezpieczniku masz cały czas 12V (po wciśnięciu kluczyka)
Przekaźnik jest zbędny. Skoro podłączyłeś D+ do kontrolki, to drugą stronę kontrolki podłącz do zacisku ,, 15 " stacyjki. Po włączeniu stacyjki, na zacisku ,, 15 " pojawia się + 12V i przez żarówkę kontrolki płynie do zacisku D+ alternatora powodując jego wzbudzenie. Po wzbudzeniu się alternatora, na zacisku D+ poprzez diody wzbudzenia również pojawia...
Chyba, że wsadził diodę z cokołem żarówki, wtedy alternator nie będzie działał. Musi być żarówka o mocy 2 W. Żarówka o mocy 5 W stopi obudowę kontrolki. Takich ulepszaczy też widziałem.
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
Możesz połączyć obie kontroli ze sobą i do przerywacza - wtedy będą świeciły obie strzałki na raz. Możesz też wyprowadzić od każdego styku przełącznika kierunków osobny przewód i dać do każdej żarówki osobno - wtedy będzie migać kontrolka tylko z tej strony, z której jest włączony migacz.
Nie piszesz nic o kontrolkach świateł drogowych- kolor niebieski, kierunkowskazów- kolor pomarańczowy. Być może te kontrolki nie były do tej pory czynne, tylko z jakiego powodu? brak, spalona żarówka, czy wypięte przewody?
W Starze jeżeli padł przerywacz, też kontrolki zapalały się raz. Po wymianie przerywacza wszystko było w porządku. Robię trochę przy tym, więc opisuję to co w życiu spotkałem. Co do żarówek- popieram.
Tak dokładnie tak akumulator był w dużym stopniu rozładowany, po naładowaniu aku alternator ładuje prawidłowo od razu powymieniałem też oprawki i żarówki kontrolek j jest wszystko ok, ale dzięki za pomoc
A przychodzi do oprawki żarówki ładowania +12V po przekręceniu kluczyka???
Żarówka jest 4W i tak świeci po załączeniu zaplonu
bez żarówki tez mogę podać prąd? przez zwykła kontrolkę?
W Ursusie były metalowe oprawki do żarówek podświetlenia liczników. Identyczne metalowe oprawki, tyle że ze stykiem masowym były stosowane w Fetorach do kontrolek. To dwuwskaźnik w C330/C360 miał plastikowe oprawki do kontrolek. Nie tylko, bo kontrolki na desce rozdzielczej także mogą stosować taką oprawkę. Tyle że kontrolki na deskę rozdzielczą były...
Jaką jest moc kontrolki ładowania. Przy jakich obrotach gaśnie?
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
Żarówka od kontroli spalona Filozofii nie ma kabel od szczotek idzie do kontrolki później do stacyjki leżeli na żarówce masz + po kluczyku i instalacja sprawna to alternator do reklamacji Zdejmij kabel ze szczotek który idzie do kontrolki i dotknij do masy ,kluczyk na zapłon i kontrolka powinna świecić jeżeli tak to alternator do naprawy, jeżeli nie...
A jak ma gasnąć skoro podłączyłeś ją na stałe pod plus i minus? Jeden koniec żarówki ma iść do plusa po stacyjce a drugi koniec żarówki do styku D+ w alternatorze lub regulatorze napięcia zależnie od tego jaki masz tam alternator. Po odpaleniu ciągnika na styku D+ zamiast "masy" pojawia Ci się napięcie zasilana dlatego kontrolka gaśnie. W twoim przypadku...
Kolego kkknc wiem że jesteś niemal wyrocznią ale za dużo miałem w rękach trójwskaźników z ursusów z wytopionymi oprawami kontrolek ładowania właśnie przez niewłaściwe żarówki żeby określać to jako bzdurę. Bzdurą nie było też to ile trzeba było starań żeby ten wskaźnik przywrócić do pracy.
Po rozlutowaniu diod, każdą z osobna sprawdzić w obu kierunkach miernikiem lub żarówką z prostownikiem. Ale opisy remontu alternatora są w necie...
Ale to ma działać a nie wyglądać. Zreszto w oryginale też wygląda. Do wzbudzenia musisz dostarczyć przynajmiej 0,2 A a dioda LED pobiera pewno 0,02 A. W starszych autach stosowano kombinację dioda opornik. Ale to należy dopasować do układu. Istnieje możliwość dobudowania układu wyłączającego diodę po wzroście napięcia na instalacji, ale to znów trochę...
Jak by nie było przydało by się żebyś testował je jeszcze raz jak już pisałem pod obciążeniem, jest to bardziej miarodajna metoda. Czyli żarówka 55W i zasilacz-prostownik.
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Musisz mieć minimum 4 żarówki 21W podłączone i do tego dopiero przyczepa też z żarówkami 21W i powinno działać. Przerywacz sprawdza sobie obciążenie k musi miec odpowiednią ilośc żarówek żeby działał prawidłowo.
gdy mam zapalony silnik i wyciagne kluczyk to kontrolka nadal nie zaswieca się lecz gdy wcisne hamulec na zapalonym silniku i wyciagnietym kluczyku to kontrolka zaczyna swiecic Tak będzie bo napięcie z D+ idzie przez kontrolkę do 15 (plus po zapłonie) i stąd są zasilane lampy stopu. Więc po naciśnięciu hamulca na 15 pojawia się "masa" przez żarówki...
Masa jest przykręcona na widocznej na zdjeciu śrubie, co do klem akumulatora, sprawdzę je, ale i tak musze odeslac alternator na gwarancje To nie c330, chyba ktoś namieszał. Na tej śrubie gdzie przychodzi przewód z żółto-zieloną izolacją w c360 jest wyjście + 12V na akumulator a masa na obudowie. Jak jest odwrotnie to nie dziw się że altek pada. W...
Zdejmij kabel ze szczotek który idzie do kontrolki i dotknij do masy ,kluczyk na zapłon i kontrolka powinna świecić jeżeli tak to alternator do naprawy
Zwróć uwagę na sposób podłączenia kontrolki ładowania .Prąd przepływający przez żarówkę( 0,1-0,2A) służy do inicjacji ładowania . Po przyłożeniu przewodu do masy kontrolka powinna świecić przy włączonej stacyjce .
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Też tak mi się zdaje bo szlifowanie ślizgów nic nie dało. To coś z wirnikiem, ale przepatrzyłem wszystko po dwa razy, diody miernikiem i żarówą, luty...wszystk OK. Olewam temat. Ładuje oK, zatem jest OK. Kolego, podaj schemat Twoich połączeń w instalacji - tutaj jest powód. Albo coś nie tak w połączeniach wykonanych przez Ciebie, albo przed montażem...
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Przecież logicze że jak będziesz miał przetarty przewód który idzie od kontrolki do czujnika i momentami dotyka masy, to takie zachowanie kontrolki jest możliwe .Możesz łatwo to sprawdzić ,zrób kontrolkę z żarówki,podłącz jeden koniec do akumulatora ,drugi do czujnika.Jeżeli kontrolka się nie zaświeci ,to będzie to o czym piszę .Ciśnienie 0,6Mpa to...
Witam . Trochę mało ,jednak dotknij go przez żarówkę na masę ,czy będzie świecić .Jeżeli nie to dotknij delikatnie do tego grubego zasilającego rozrusznik .Czy w tej chwili coś nie działa? ,są światła ,działa stacyjka ,kontrolki.
Znam reakcje i podejście wielu użytkowników ciągników URSUS. Spodziewałem się marnego stanu urządzenia ale taka jego praca. Jednak pomimo mało budującego wyglądu ten sprzęt może działać z grubsza jak zamierzał wytwórca. Pomimo sporej ilości zanieczyszczeń skłaniam się do potwierdzenia iż jest to urządzenie dziewięciodiodowe zmodyfikowane przez wyeliminowanie...
Prosta sprawa ,stacyjka włączona; -prawa i lewa kontrolka świeci -odłącz przewód od czujnika oleju -sprawdź czy kontrola zgaśnie (prawa lub lewa) -podobnie zrób z przewodem D+ dochodzącym do alternatora -sprawdź kontrolki Być może oryginalne kontrolki w zestawie wskaźników zostały wyprowadzone poza zestaw wskaźników (łatwiejsze dojście do żarówek),lecz...
Miernikiem lub za pomocą akumulatora i kontrolki z żarówki sprawdzi czy uzwojenie nie ma przebicia na masę, nie jak masz na myśli przebicie między zwojowe.Wiadomo że miernikiem tego nie sprawdzi.
Witam, problem z podłączeniem kontrolki ładowania podłączam w następujący sposób kabel od alternatora z 67 do 67 na regulatorze i z 15 do 15 na regulatorze, następnie z 15 regulatora kabel do żarówki i z żarówki do 15 na stacyjce, ale problem taki, ze żarówka świeci nawet wtedy jak nie jest włożony kluczyk w stacyjce. Jaki problem i jak go rozwiązać?
Czyli ciśnienie masz, a skoro po przełączeniu wzmacniacza - zatrzymuje się wałek, to ucieka wzmacniaczem. Napisz na jakiej pozycji jeździsz i jest OK - żółw czy zając i napisz po przełączeniu na którą zwalnia wałek pod obciążeniem? A mimo tego że zwalnia wałek pod obciążeniem, to czy po przełączeniu zmienia sie prędkość ciągnika? Są dwie możliwości...
https://obrazki.elektroda.pl/2204105100_... Sworznie łańcuchów bocznych C-330 (C-360), tzn. stabilizatorów TUZ. Producent chyba sam nie wie co produkuje, bo oznacza dwoma numerami katalogowymi. Numer w nawiasie byłby właściwy... https://archive.org/stream/UrsusC330C330...
No to Kolega ma pewnie alternator A108-14V-33A Magneti/Iskra lub Bosch G1-14V-33A 27, wymagający regulatora AD1/14 Boscha lub polskich RC2/12E lub podobnych, elektromechanicznych: http://obrazki.elektroda.pl/1874246200_1... Tak ma to być podpięte, na szczotkotrzymaczu są oznaczenia. http://obrazki.elektroda.pl/4586227900_1...
jak kolega wyżej . Jakiej mocy jest żarówka od wzburzenia . ma być chyba 2W A czemu i czym chcesz wzburzać ten alternator? :D
Mam taki problem zamontowałem licznik ciśnienia oleju do ursusa c 330 z przejściówką na czujnik i kontrolka mi nie świeci a jak był sam czujnik to świeciła normalnie jak wkładałem kluczyk i gasła przy uruchomieniu silnika a teraz nic zero reakcji wskaźnik działa dobrze nawet wkręciłem do przejściówki stary sprawny czujnik nic czy to może jest normalne...
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne).
Witam. Mam taki problem nie zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju w ursus c 330m przy włączonym kluczyku. Pomyślałem, że może spalona żarówka ale sprawdziłem i w ogóle nie dochodzi do niej napięcie. Następna myśl to może czujnik ciśnienia oleju sprawdziłem na wyjściu z czujnika i tam też nie ma napięcia. Jak można sprawdzić czy ten czujnik jest sprawny....
Żarówką? Domontuj sobie do rozrusznika kabelek i żarówkę. W razie czego, z kabelkiem, łatwo sprawdzić działanie nawet zwykłą kontrolką 12V Gdy będzie zawsze świeciła w pozycji "rozrusznik", to do rozrusznika masz dobrze, nie będzie, masz gdzieś przerywające połączenie. Można go wykorzystać do odpalania na krótko, choć bezpieczniej mieć taki włącznik...
Witam ! Mam problem dotyczący ładowania w ursusie c-328. Zaraz po uruchomieniu silnika wszystko jest ok po chwili na wolnych obrotach zaświeca się kontrolka ładowania, lecz po przygazowaniu gaśnie. Gdy kontrolka nie świeci napięcie ładowania wynosi w granicach 14,5-15,2V . Po dwóch minutach kontrolka zaświeca się i nie gaśnie nawet po dociśnięciu gazu...
viper555 użylem twojej konfiguracji polączenia i żarówka w ogóle się nie zaświeca jak i na malych obrotach i wysokich też , dodam że ta prądnica pochodzi od c-360 -3p tak zwany perkins. Stara leży na pólce , ale jutro ją sprawdze czy żarówka będzię się swiecić w tej twojej konfiguracji. Lecz podejrzewam że i tak coś z nią jest nie tak , bo na obydwóch...
I wszystko został powiedziane. NAJPROSTSZY, NAJTAŃSZY, NAJBARDZIEJ SKUTECZNY sposób informacji o braku ciśnienia. Zestaw kontrolka-manometr dobra sprawa ale z doświadczenia wiem że manometr przydaje się tylko do oceny zużycia silnika a ile on sobie pokazuje to mało ważne... jak kontrolka zgasła to jest ok. Większość kierowców z którymi rozmawiam takie...
Podłącz jeden przewód do akumulatora pod najgrubsze złącze a to male to wzbudzenie czyli żarówka z jednej strony do plusa a z drogiej do alternatora Dodano po 1 Podepnij plus akumulatora do alternatora takie grube złącze a drugi przewód do kontrolki.
OK w poniedziałek porozkręcam alternator i napisze Aha jeszcze takie pytanie , diody bende mierzyć multimetrem , ile mniej więcej Ohm powinien pokazać multimetr w kierunku zgodnym z przejściem? ( wiadomo ze odwrotnie przejścia nie powinno być) No wydaje mi się że są podłączone do masy ponieważ gdy włące zasilanie na + żaróweczki oraz na reguletor ,...
Tak. Kontrolka gasnie. Założyłem specjalnie jeszcze żarówkę 4W. Pasek napięty sprawdzałem. Dziwnie się gorący po tak krótkim czasie. Akumulator ładnie zapala, kręci ma siłę. Chciałbym się tylko upewnić czy dobrze podłączone, czy dobry konektor. Do czego jest ta śruba m5 tak z ciekawości i pin niedaleko pod nim?
Po przelutowaniu diód, poprawieniu styków i założeniu go - zaczął ładować. Wszystko było by pieknie ale na niskich obrotach kontrolka się świeci - gaśnie dopiero ok 1400 obr. Żarówka założona w obw wzbudzenia to 4W. Da się coś z tym zrobić jeszcze, by to poprawić? Zmienić żarówkę na mocniejszą jakąś? Jest sens robić coś w tym kierunku jeszcze?
dzięki za porady. spróbuję z żarówką. kable poskracałem, zarobiłem jeszcze raz, zielono było przed jak i po. dalej nie tnę bo nie wiem jak daleko zieleń sięga a kable są już w sam raz długościowo :)
witam wiec dalej majsterkowałem i podłączyłem wszystko tak jak powinno być wziąłem kontrolkę czyli zwykła żarówka 12 v z dwoma kabelkami gdy wyjąłem ten przewód z alternatora i podpiąłem go pod moja kontrolkę a drugi przewód do masy to żarówka w mojej dorabianej kontrolce się zapaliła wiec pomyślałem ze coś z alternatorem. włożyłem przewód powrotem...
Plus w oryginale to niebieski, L (na przełącznik) to żółty. Kontrolki nie dopina się do P ale między stronę lewą a prawą. Minusa ten "kubkowy" przerywacz nie wymaga. A jak jest u Kolegi w tym "sajgonie" co widać - to rozgryzie tylko kontrola żarówką.
Przyłącz kontrolkę z żarówki reflektorowej pod zacisk 16 prądnicy lub regulatora,drugi konie na masę.Daj średnie obroty kontrolka powinna świecić,co oznacza że prądnica sprawna.W innym przypadku może to świadczyć o uszkodzeniu lub niesprawności prądnicy.Czy ogólnie zaglądałeś do niej,jakie szczotki ,wirnik.
Witam wszystkich mam problem z ursusem mf 255 mianowicie nie ma ładowania ktoś kiedyś robił sprzęgło porozpinał wszystko i po tej naprawie ładowania brak, zakładam że alternator jest dobry a problem leży w podłączeniu. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to brak żarówki w oprawce kontrolki ładowania.Wsadziłem żarówkę lecz nie świeci sprawdziłem prąd dochodzi...
nie wiem jak tm jest dokładnie ale może być tak że poprzez kontrolkę układ się zamyka i w tym samym czasie gdy kontrolka się zaświeci świecą też kierunki. Jeżeli nie zależy Ci na kontrolce to spróbuj zewrzeć te kabelki (powinno Ci zostać 2 przewody- jeden na + a drugi do masy) i powinno działać. Albo po prosty weź żarówkę taką jaka tam powinna być i...
Złącz razem obydwa przewody i zobacz czy wtedy będą świeciły żarówki, jeśli tak to przerywacz do wymiany, a jeśli nie to sprawdź czy do żarówek dochodzi napięcie i masa. Masę będziesz miał łatwo znaleźć gorzej będzie z plusem sprawdź włącznik kierunków kostkę na lewym błotniku gniazdo na prawym błotniku i oczywiście same lampy
dzięki za szybka odpowiedź ;) Dla pewności : 1. styk 67 (M) alternatora łącze ze stykiem 67 (M) regulatora 2. styk R czyli diody wzbudzenia alternatora ze stykiem 15 (R) regulatora 3. styk 15 (R) regulatora podłączam przez żarówkę do styku 15 stacyjki 4. styk 15 regulatora łącze ze stykiem 15 stacyjki Dlaczego pytam bo dziś podłączyłem alternator, regulator,...
Przekaźnik nie jest odpowiedzialny w tym układzie za ładowanie tylko za sygnalizację ładowania. Podejrzewam że poprzedni spalił się bo też "wariował" i nie wytrzymał. Problem albo z alternatorem lub jak kolega podaje regulatora, dla sprawdzenia alternatora odłącz przewody od regulatora i podłącz je do żarówki 12V/45W i zmierz ładowanie zaczynając od...
Witam. Mam taki problem ponieważ kiedyś jak dokręcałem kabel od rozrusznika do elektromagnesu urwałem śrubę przy nim to znaczy ułamał się kawałem plastiku.. Pomyślałem więc że to skleję za 3 razem mi się udało;) Sprawdzam na akumulatorze za pomocą kabla i żarówki czy przewodzi prąd jak wcisnę i przewodzi wszystko ok Podpiąłem do ciapka akumulatora i...
Witam, mam pewien problem z kierunkowskazami w moim ursusie. Polega on na tym że migają zdecydowanie za szybko, tak jak by któraś z żarówek była spalona, ale tak niestety nie jest. Wszystkie żarówki są sprawne i wcześniej nie było takiego problemu. Wymieniłem przerywacz na nowy bo stary był przyjarany i myślałem że to on był problemem, ale niestety...
A co z immo? :D ...żartuje przecież bo na krótko by przecież nie palił tak? Dużo było tu na forum pisane,jak sprawdzać ciągłość obwodów,ja to np. robię kontrolką,żarówką,miernikiem,itp,itd. Podpowiem tylko że ja zacząłbym na dzień dobry od schematu podłączenie twojej stacyjki,i jej faktycznego stanu podłączenia a nie zakładania wątku zmuszając wielu...
Witam. Tym razem temat to "tutorial". Montujemy skrzynkę bezpieczników BP-1 od MTZ/Pronar/Belarus, jest to skrzynka na bezpieczniki płaskie które w obecnych czasach są wygodniejsze w eksploatacji niż stare bezpieczniki cylindryczne. Skrzynka bezpieczników kosztuje ok. 30 zł. Rozmiary są bardzo zbliżone do polskiej skrzynki 6-zaciskowej, jednakże jest...
Po ponownym odpaleniu już nie chciał się wzbudzić przy 2000 obr. Sprawdzałem miernikiem napięcie na szczotkach i jest (szczotki nie są zużyte). Kabel od ładowania który wychodzi z alternatora ma 0 ohm i kabel od kontrolki również który idzie z żarówki 4W. Jedno wielkie masło maślane. Zmierzyłeś napięcie wychodzące z przewodu kontrolki ładowania względem...
Witam, jakiś czas temu założyłem alternator Boscha z golfa II. Na żarówce 2W alternator budził się przy ok 1000-1100 obr a na tyrkaniu żarówka mrużyła dość mocno. Stwierdziłem że dość późno się budzi w przeciwieństwie do prądnicy i założyłem żarówkę 4W co sprawiło że alternator budził się przy ok 800 obr a na tyrkaniu ledwie mrużyła. Podczas pracy w...
Na logikę co ma kontrolka od ciśnienia oleju do układu ładowania? Nie rozpoznajesz kontrolek w ciągniku to jak go użytkujesz. Przy normalnej eksploatacji czy to z prądnicą czy alternatorem po włożeniu kluczyka do stacyjki obydwie kontrolki czerwone mają się zaświecić. Po uruchomieniu silnika zgasnąć. Po zgaszeniu silnika obydwie zapalić, z tym że ta...
zmieniłem żarówke na 4w była założona 1.2w teraz kontrolka gaśnie przy 1200 obr/min nie wiem jak z ładowaniem nie zdążyłem zmierzyć bo było już ciemno.przed wymianą żarówki na wolnych obrotach napiecie na klemach 12.3 przy 1700 obr wzrosło do 12.8. czy wymiana tej zarówki będzie miała jakiś wpływ pod względem wyłącznie takim ze wcześniej gaśnie czy...
Witam. Nie wiem, jak jest z biegunowością w opisanym ursusie, ale wiem, że prądnicę tego typu można przebiegunować. Jest ona wzbudzana od poziomu tzw. "magnetyzmu szczątkowego" będącego pozostałością po ostatnim wzbudzeniu, a pomaga jej prąd płynący przez kontrolkę. Aby przystosować ją do biegunowości w danym pojeździe - zmienić stan, należy podłączyć...
Witam Trochę odgrzeję temat, zamontowałem w swojej c-360 alternator z BMW chyba e38 z silnikami 1.6 i 1.8, wstawiłem żarówkę 4W i po odpaleniu traktorka kontrolka świeci aż do uzyskania 1100 obr i dopiero gaśnie a przy schodzeniu z obrotów zaświeca się ponownie przy około 800 obr. Dlatego mam pytanie czy to jest prawidłowe zachowanie czy coś jest nie...
Najpierw musisz sprawdzić czy wina leży po stronie instalacji ciągnika, czy przyczepy. Kawałek kontrolki zrobionej z żarówki i sprawdzasz czy w gnieździe wszystko działa tak jak powinno. Poszukaj na elektrodzie powinien być schemat pod które wejście jest jakie światło podłączone. Jeśli nie będzie działać to szukaj przyczyny w środku gniazda lub w kostce...
Takie napięcie jest przy podłączonym przekaźniku ale czy to można nazwać obciążeniem to raczej nie bo to tylko załącza cewkę i rozłącza napięcie idące na żarówkę. w postach wyżej opisałem jak jest podłączony ten przekaźnik. Tak napięcie sprawdzam zwykłym miernikiem cyfrowym. Jeśli wyjście R alternatora mam podłączone z regulatorem to na tym wyjściu...
Sprawdż akumulatorem i żarówką w szereg . Kiedy ci świeci, a kiedy nie. Ja polecam wybrać jakiś alternator na złomowisku, kupić za bagatela 20-50 złote. Przejrzeć go łożyska i szczotki. Potem zamontować. Podłaczasz 2 kable główny+ prosto do rozrusznika . I drugi do lampki kontrolki. Wsio. Naprawdę trudnio się pomlić. Wszystkie mechaniczne regulatory...
Witam. Mam problem z ładowaniem w bułgarskim widlaku DV 1792 z silnikiem Perkins 4. Alternator nie ładuje kontrolka nie świeci w ogóle czy to na zgaszonym, czy na włączonym silniku. Układ wygląda tak jak na tym zdjęciu poglądowym : http://obrazki.elektroda.pl/8256634200_1... Regulator Elmot RNC 12. Żarówka 4W 12V . Żarówka na 100% dobra...
Witam mam problem ze światłami(wszystkimi).Niedawno zamontowałem nową instalacje elektryczną wszystko jest podpiete dobrze, żarówki nowe, lampy nowe zegary nowe mozna powiedzieć ,że cała elektryka jest nowa. Po wciśnięciu kluczyka na pozycji 0 palą się oczywiście kontrolki oleju i ładowania akumulatora wszystkie zegary podświetlone.Kierunki działają...
Naturalnie, mają Koledzy rację z tym iż jest to tyle zachodu a są te elektroniczne - tylko... Tylko, że żarówki konwencjonalne nie zapalają się i nie gasną w sposób nagły, zerojedynkowy - jak np. LEDy. Jasność świecenia narasta po włączeniu i powoli też wygasają po wyłączeniu. Tym bardziej widoczne jest to zjawisko, im mniejszym napięciem żarówka jest...
Witam, problem polega na tym iż światła długie oraz krótkie świecą razem. Po włączeniu świateł krótkich jarzy się kontrolka niebieska, gdy dam długie to świeci już mocno. Żarówki wyciągałem, cały czas świecą się dwa żarniki, krótkie są bardzo żółte. Ponad to gdy silnik jest rozgrzany a włączy się światła pozycyjne/krótkie/długie to temperatura na wskaźniku...
Czytam tą waszą twórczość i krew mnie zalewa. Jeżeli niektórzy nie wiedzą jak pomóc człowiekowi to niech przynajmniej nie robią mu wody z mózgu i dadzą innym pomóc, a ten kolega od młotka to niech się sam w główkę stuknie. Teraz do konkretów. Jeżeli przygasają kontrolki to w pierwszej kolejności należy, jak to jeden z kolegów napisał, sprawdzić przewody...
Witam mam problem z kombajnem massey ferguson Mf240, silnik 4c perkins nie ma ładowania, sprawdzałem prądnicę za pomocą żarówki w trakcie pracy wydaje się być sprawna, chciałem sprawdzić regulator poprzez zmasowanie wszystkich kabli które są do niego podłączone bo tak wyczytałem w jakieś starej serwisówce ursusa ale kabel który jest podłączony z akumulatorem...
LEDy są fajne, ale moim zdaniem mają dwie wady. Po pierwsze pobierają bardzo mały prąd - co sprawia że są bardziej wrażliwe na słabe połączenia oraz ew. "choinki" spowodowane zawilgoceniem. Po drugie zwykle LEDy świecą gorzej niż typowe żarówki.. Moim zdaniem mały prąd to zaleta , Zawilgocenia raczej nie będzie bo są hermetyczne a choinka raczej nie...
Zabrakło czasu, żeby napisać więcej w moim ostatnim poście. Po zmianie biegunowości (minus na obudowie) i po całej zabawie z miernikiem i żarówką, alternator został oczywiście od razu podłączony. Alternator bardzo ładnie ładuje, bez porównania ze starą prądnicą. Szczerze polecam wszystkim zmianę prądnicy na alternator. Poniżej opis instalacji tego typu...
Witam Tak nie znam się na tym. Dwa tygodnie podłączyłem cała instalacje elektryczna w nim no i wszystko jest dobrze mimo tego że użyłem do tego kabli z przedłużaczy itd i schematu chyba z 1970 któregoś roku. Założyłem w nim alternator 57A chyba nie wiem jaki to dokładnie bo taki jak mi załatwili to założyłem i on ładuje początkowo miałem w nim do wzbudzania...
Wybaczcie Panowie, że wtrącę parę swoich groszy. Grzegorz zapomniałeś wspomnieć, aby grzebiąc w regulatorze najlepiej odłączyć klemy, bo prądnica może już nigdy nie zagadać :!: Nie da się wyczyścić styków nie robiąc zwarcia na styku od ładowania. Kolego Maczapski - my nie chowamy wiedzy do szuflady, więc lojalnie trza napisać, co wyżej następuje. Jeśli...
Witam, Ma taki przypadek, traktor Ursus C-360 3P. Alternator chyba Elmot A115, regulator RNc-12. Instalacja częściowo spalona ponieważ ktoś zamiast często palących się bezpieczników włożył kawałek drutu. Odłączyłem wszystko poza stacyjką, starterem i alternatorem. Poprawiłem nadpalone przewody, zapalam traktor a kontrolka ładowania wciąż się świeci....
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Witam Posiadam Taki alternator http://obrazki.elektroda.pl/7911610800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5549865500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8306738000_1... Dowiedziałem się że ten rodzaj miał + na obudowie lub - Jak mogę to sprawdzić? Oraz czy ten schemat podłączenia jest ok dla tego allternatora...
Przede wszystkim panowie, z waszych wypowiedzi widać, że nie macie o tym zbyt dużej wiedzy. I wywnioskować można też, że większość tych napraw/przeróbek próbujecie dokonać metodami chałupniczymi, tnąc przy tym maksymalnie koszty. A to sie zemści. Przed wymianą alternatora radze zaopatrzyć się w najprostszy miernik elektroniczny. To koszt około 10 zł....
robokop co jest straszne? Co źle podałem? Gdzie napisałem, że diody ograniczają prąd? Czy widziałeś kiedyś jak się uruchamia silnik i mierzyłeś pobory prądu? Jak coś podaję na elektrodzie i wszędzie to robię to dokładnie jak w lotnictwie. Obserwując tu mierne często i z błędami wypociny laików to nie chce się nawet czytać bo kto ich uczył gramatyki...
żarówki kontrolek ursus schemat kontrolek schemat kontrolek ursus
resetu volvo kalafonia izopropanol termik sprężarka
endoskop kamera inspekcyjna częstotliwości tetra
Czarny ekran podczas zapisywania gry - przyczyny i rozwiązania Szlaban CAME - ramię opuszcza się mimo przesłonięcia fotokomórek