Na silniku pisało castiron cylinder W takim razie, cylinder ma żeliwną tuleję.
"rozszerzalność cieplna"? Masz na myśli nie trwałem połączenie tulei żeliwnej z cylindrem spowodowane mniejszą rozszerzalnością tulei żeliwnej? A co z silnikami briggsa z fabryczną tuleja żeliwna, także maja problemy z trwałością? Zaryzykuję i oddam silnik do tulejowania, teoretycznie powonień być bardziej trwalszy o aluminiowego.
O pierścieniach: Kiedyś obiegowa opinia głosiła, że żeliwne pierścienie, przeznaczone do współpracy z żeliwną tuleją, są twardsze od żeliwnych pierścieni, stosowanych do cylindrów aluminiowych. Nie znam nikogo, kto by to sprawdzał np. jakimś twardościomierzem. Z własnego doświadczenia wiem, że po tulejowaniu silnika Quantum (seria 12----), w mojej ocenie...
Bierz silnik emak 196cm3 Silnik dostępny również pod marką Loncin mocy mu nie brakuje i mało pali. Niestety wbrew zapewnieniom i legendom silnik ma aluminiowy cylindr bez tulei żeliwnej czego sam się przypadkiem dowiedziałem już po zakupie dlatego warto lać lepszy olej. W obecnych ekologicznych czasach mało, który silnik kosiarka ma nadal żeliwną tuleję...
http://obrazki.elektroda.pl/5505263800_1... NAC POWER OHV górnozaworowy, czterosuwowy, tuleja żeliwna. Dane silnika
Jeżeli silnik nie ma tulei żeliwnej, to zrobienie szlifu jest niemożliwe. Pozostaje tylko wstawienie tulei. Jaki to dokładnie model silnika?
Na zdjęciu cięgno, kratki pomogą Ci dobrać wymiar. Sprężynki musisz kupić oryginalne, dorabianie we własnym zakresie, to problemy z obrotami. Kosztują kilkanaście złotych. http://www.greentools.pl/1677-sprezyna-r... http://www.greentools.pl/1676-sprezyna-r... http://obrazki.elektroda.pl/8935281300_1...
https://www.youtube.com/watch?v=Gi6eTgPC... Na tym filmie jest pokazane jak się wycina tuleję. Żeliwna powinna pękać nawet po podgrzaniu, u nas w sprzedaży są tuleje żeliwne. Czy ta tuleja jest z żeliwa czy ze stali np chromoniklowej ?
Z tego silnika już nic nie będzie, nie bez powodu ktoś wyrzucił ją na złom. Cylinder aluminiowy, więc szlifu nie można wykonać. Istnieje możliwość remontu (wstawienie tulei żeliwnej, tłok, pierścienie, itd.) ale koszt tego na pewno sporo przekroczy kwotę 300 zł.
Cylindry w tych silnikach wycierają się zawsze owalnie, dlatego nowe pierścienie czasem pogarszają sprawę. Nie stosuje się szlifowania cylindrów w tych silnikach, ze względu na to że nie mają żeliwnej tule, są wykonane w całości z aluminium. Oczywiście że można tuleję wstawić, ale koszt tego, plus pierścienie jest całkowicie nieopłacalny
Zdjęcia robione z boku ale o ile nie mylę się ten silnik ma tuleję żeliwną nowe pierścienie i będzie śmigał. Masz kasę kup nowy ale takiego już raczej miał nie będziesz. Próg u góry tulei jest mocny? Ryski są efektem nie wymieniania oleju lub uszkodzenia nieszczelności filtra powietrza. Ja bym zaryzykował naprawę ( sam naprawiłem podobny i koszę 5 lat...
Mam pytanie. Kolega ma na sprzedaż sam blok silnika z 11,5 Hp i 13 Hp z żeliwną tuleją a mój silnik to 12 Hp bez tulei. Czy tłok i cała reszta wnętrzności mojego silnika będą pasować do niego? Ktoś tak już robił i jest taka możliwość przeniesienia wszystkiego z czarnego silnika 12 Hp bez tulei do czerwonych silników z 11.5 Hp lub do 13 HP z czerwoną...
Naprawa jest praktycznie nieopłacalna. Silnik już nadaje się na złom. Wprawdzie jest możliwość założenia żeliwnej tulei, koszt około 200 zł, ale silnik oprócz wytartego cylindra ma tez na pewno luzy w panewkach wału i wałka rozrządu.
Jest dużo filmów na YouTube gdzie są testy silników do kosiarek. Goście rozkręcają silniki na części pierwsze. Silnik Emak k800 posiada tuleję żeliwną i wał łożyskowany gdzie w briggsie dopiero chyba model 750 series posiada tuleję żeliwną i tylko ten co ma oznaczenie IC. Silniki briggsa były dobre ale 15 lat temu. Chyba się zdecyduję na tego oleo-...
Jeśli chodzi o problemy z tulejami cylindrowymi, to nie ma "akcji serwisowej" dotyczącej tematu. Wada dotyczy to silników DAF 105 i 106 a także w mniejszym stopniu innych marek pojazdów. W żeliwnych blokach wykrusza się materiał na gniazdach osadczych tulei cylindrowych pod kołnierzami tulei, na wskutek "kawitacji". To powoduje opadanie tulei a wtedy...
ale co to jest za holere silnik Emak Z opinii na różnych forach ogrodniczych to silniki e-mac mają bardzo dobre opinie. Silnik ma żeliwną tuleję cylindrową, łożyskowany wał korbowy. Prawdopodobnie jest to silnik Loncin "brandowany" pod firmę Oleo-Mac, a silniki Loncin też mają bardzo pozytywne oceny.
Silniki od agregatów i kosiarek chińskich są marnej jakości. Nie ma w nim pompy oleju i tulei cylindrowej np. żeliwnej. Ja wlewam olej z dwusiarczkiem molibdenu.
Cześć Rycho T.Dzięki za odpowiedzi.Jeszcze jedno- w tym silniku jest chyba żeliwna tuleja,czy to coś zmienia ? Chodzi mi o to ,czy łatwiej jest zrobić w takim silniku remont ? Czy jest to sprawa opłacalna?
Witam, jestem pracownikiem firmy NAC i z przyjemnością pomogę Panu w rozwiązaniu problemu. Silniki te posiadają tuleję żeliwną więc nie będzie większego problemu z cylindrem. Wystarczy wymienić pierścienie i ewentualnie tłok, oraz sprawdzić stan głowicy i silnik powinien dalej funkcjonować.
Druga przepustnica (ssanie) jest sterowana dźwignią, zaznaczona na ostatnim zdjęciu. Silnik ma żeliwną tuleję w cylindrze, powinien jeszcze popracować kilka lat.
Raczej traktowałbym silnik kosy jako zatarty. Wątpię aby przyrdzewiał na cylindrze/pierścieniach, bo tam nie ma tulei żeliwnej tylko powłoka chromowa. Jeśli woda dostała się do silnika i skorodowały łożyska, to wał korbowy nadaje się do wymiany (korbowodu się nie wymienia). Nie ma co kombinować z zalewaniem naftą, tylko trzeba rozebrać silnik, odkręcić...
Saab nie jest typowym "d...powozem". Wymaga dbałości. Podstawowe pytanie - o jakim typie silnika jest dyskusja. Starszy model - B234 w wersji wolnossącej i turbo. Oraz nowszy model - B235 w trzech wersjach. Te drugie były bardziej problematyczne. Silniki z serii B2x nie posiadały tulei. Blok żeliwny, lty.
Chyba, jego dni są już policzone. Tłok i pierścienie, zostały założone poprawnie, czy tak jak się włożyło? Pierścienie były odpowiednie, czyli przeznaczone do żeliwnej tulei cylindra?
Jak wyżej wyczyść te zawory z nagaru, koniecznie sprawdź i jeśli brak lub za mały wyreguluj luz zaworowy ( z za dużym nic nie zrobisz bo nie masz sprzętu do tego). Z tego co widzę silnik ma tuleję żeliwna czyli jest prawie "nieśmiertelny" jeżeli będzie brał olej wymienisz pierścienie i pojedziesz dalej.
nie zetnie jeśli jest dobrze koło przykręcone, używałem tak jakiś czas Briggsa (serii 550) którego zamontowałem w traktorku-kosiarce (tylko do jazdy, bez kosiska), tylko strasznie ciężko było go odpalić i miał strasznie mały moment, ale co ciekawe w staaaarych Briggsach (2.5, 3km) z poziomym wałem, takich jeszcze z przerywaczem jest żeliwne koło zamachowe,...
Luzy zaworów mierzy i ustawia się, na zimnym silniku. Dla cylindra aluminiowego Ssący 0.15mm Wydech 0.25mm Dla żeliwnej tulei luzy są większe około 0.05mm
to masz odpowiedź skąd tyle nagaru - silnik złom tego niema sensu remontować, te silniki to straszne dziadostwo, tam nawet niema tulei żeliwnej, tylko rozwiercone aluminium i tyle kup sobie używaną Hondę GXV 120/140/160 - to są najlepsze silniki, wytrzyma wszystko
Tak ta Honda ma AVR z możliowscią recznego ustawienia napiecia, lekka nie jest bo wazy w okolicach 100kg, ale dlatego ze jest wyciszona. Potarguj sie i na pewno wyrwiesz taniej, teraz poza sezonem łatwiej zbić cene. Ważnym atutem jest to że ma rozrusznik więc w przyszlosci mozesz sie pokusic o dorobienie SZR w swojej rozdzielni z auto rozruchem agregatu....
Co byś nie kupił w tej cenie to ten sam silnik we wszystkich jest. Wolałbym uniknąć BG, we wspomnianej przeze mnie jest loncin. Wydaje mi się, że mój wybór jest ok? Podany silnik opisany jest, że posiada żeliwną tuleje cylindra.
Kolega czepił się tych uszczelek. Jak niema przedmuchu do chłodzenia (bąbli w chłodnicy) to uszczelka jest ok. Uszczelki z metalowym/miedzianym pierścieniem powinno stosować się przy cylindrach z żeliwną tuleją lub całych z żeliwa. U kolegi w cylindrze prawdopodobnie jest chrom techniczny (cienka powłoka) bo części na nikasilu nie są tanie cylinder...
aaa, zasugerowałem się że pisał o loncinie... no to trzeba rozebrać i ocenić skalę zniszczeń, te nie mają żeliwnej tulei więc trzeba przyjrzeć się gładzi cylindra jak wygląda, ale sam silnik konstrukcyjnie jest fajny https://www.youtube.com/watch?v=HtPFEBsq...
Ponaprawiaj trochę tych silników. Porównaj czasy pracy serii pro z żeliwnymi tulejami a zwykłych serii. I wtedy porozmawiamy o pustych słowach.
Zgadza się, Honda najlepsza, z tym, że Loncin to też licencyjna kopia Hondy. ;) Ja tam bym poradził kupić używaną kosiarkę z Hondą GXV, są to duuuuużo trwalsze silniki niż GCV. GXV mają żeliwną tuleję cylindra oraz górne łożysko kulkowe wału, GXV nie mają już tulei żeliwnej tylko obrobione aluminium, jak w byle badziewnym Briggsie. :( Loncin może być...
witam do Pana Czerny 1.10 nm to ile Nm ...taką wartość Pan podał . Momenty z diesla to wygrzebane z internetu jako dane do C3 , mogłem to zweryfikować jak kupiłem instrukcję w PDF . Problem był kolejny bo w tej pseudo instukcji do C3 nie podano jednostek. Śruby mam nowe , głowica po profesjonaalnej regeneracji . Aktualnie walczę z rozrusznikiem , urwanym...
Szwagier też tulejował kx/a 200 u Woryny i też wyszło jak oryginał. Trochę pojeździł już i jak na razie chodzi pięknie. Tłok podobno do żeliwnej tulei.
Witam. Jako że, mam uszkodzony cylinder, tłok i pierścienie, i początkowo myślałem o tulejowaniu cylindra (założyłem osobny temat) ale po przemyśleniach, naszła mnie myśl na silniki "no name" Jestem ciekawy, opinii osób które takie posiadają w kosiarkach. Są tańsze od briggsa 5-6KM i mają tuleje żeliwna która to ponoć przedłuża żywotność, dodatkowo...
Może ubytek nikasilu gdzieś przy kanale płuczącym zdjęcia cylindra wyjaśnią jeśli tak cylinder do kosza lub nowa tuleja żeliwna , też mam motocykl z takim silnikiem i cylindry firmy airsal z tłokiem na jednym pierścieniu nie są zbyt dobre często się zacierają. Jakiej średnicy masz gaźnik i dyszę główną ?
Ciśnienie sprężania po 9 na każdym cylindrze, moc jest silnik pracuje równiótko. Pierwsze stwierdzenie wyklucza 2 następne. Głowica sprawdzona, uszczelka wymieniona dwa razy objaw ten sam. Głowica jest żeliwna, nigdy się z nią nic nie działo. Skoro Po ściągnięciu głowicy uszczelka uciśnięta idealnie na każdym z cylindrów, brak wizualnych objawów uszkodzenia...
Trzeba też zważyć na to że aluminium z którego wykonany jest tłok jest mniej wytrzymały niż żeliwna tuleja dlatego też po tulei nic nie widać. Ogólnie puchnące tłoki mają ślady przytarcia w dolnej części gdyż tłok na dole jest szerszy. Łatwo określić gdzie tłok jest przytarty po tym że w niektórych miejscach nie widać śladów po fabrycznej obróbce mechanicznej...
Silnik na złom, szlifowanie nie wchodzi w grę, jedyna możliwość to wstawić żeliwną tuleję. Cena, za wstawienia, około 300 zł. Korbowód, też pewnie do wymiany, no i oczywiście tłok z pierścieniami. Tanio nie będzie.
Do modeli z żeliwnymi tulejami cylindra, którą można przeszlifować na większy wymiar.. Koszt wstawienia takiej tulei do Twojego silnika to około 250 zł, plus nowy tłok około 300 i pierścienie też nie tanie. Jest sens wkładania tego do silnika, gdzie korbowód ma już pewnie luz na wale, jak długo taki korbowód to wytrzyma?
AL-KO Highline 46.8 SP-A w tych pieniądzach nic lepszego nie znajdziesz w wręcz droższe i gorsze Dziękuję za odpowiedź. Naczytałem się na różnych forach, że Al-Ko mają delikatne napędy , a i obudowa jest mało stabilna, loncin 125cm nie ma łożyska na wale, ani tulei żeliwnej, choć podobno to też niezły silnik. Myślałem o silniku 159 cm3. 1P65FA , znalazłem...
Są dwa podstawowe rodzaje cylindrów. Są albo żeliwne ,albo nie ma tulei i aluminium jest pokryte nikasilem. W uproszczeniu to stop chromu ,ktory daje to że silnik można bardziej wysilić nie niszcząc cylindra,wytrzymuje on tez duzow iększe przebiegi,a do tego tuleja jest o wiele lepiej chłodzona,a w zasadzie cylinder ,bo tulei brak. Co prawda cylinder...
jak było, to do kosza... Co powiecie o silnikach 1,8 d ,td oraz td z intercoolerem w ford mondeo mkl mkll oraz escort, totalna porażka, te dwa paski rozrządu... , trwałość też porażka, żeliwna głowica... w focusie go unowocześnili o commonrail i troche inny rozrząd, ale ogólnie porażka...
Dzięki, W sumie to jestem przyzwyczajony do czegoś trwałego bo nawet spore kretowiska na moją Terrę nie działają destrukcyjnie. Przy nowym traktorku będzie ostrożność na każdym metrze trawy. Skoro konstrukcje sa podobne to dziwi mnie fakt że pierwsza wymiana oleju w Brigsie po 5h a w hondzie 20h, kolejna w B&S co 25h w honda co 100h.. Honda tez posiada...
Teoretycznie różnica w pionie, może dochodzić do 0.08mm. Wymiar nominalny w tym silniku to 68.28mm. Praktycznie, to różnie bywa, trudno ocenić cylinder nie widząc go. Dodatkowo ta rysa. Silnik spalał olej, w jakim stanie są pierścienie, prowadnice zaworowe? Jeżeli cylinder jest z żeliwną tuleją to można zrobić szlif i założyć nadwymiarowy tłok.
Rozkręciłem silnik i okazało się że ten silnik nie ma żeliwnej tulei, natomiast gładź cylindra nie jest porysowana, ale są na niej głębokie wżery (bardzo wyraźnie widoczne i wyczuwalne pod palcem) - swoją drogą może wie ktoś skąd takie pionowe wżery mogły się wziąć? I pomimo że byłem nastawiony negatywnie do efektów naprawy to postanowiłem spróbować...
Zakup uzywanego traktorka kosiarki do trawy Honda. Czy ktos wie, ktore silniki 2 cylindrowe w Hondach z lat 2007 - 2015 mialy tuleje zeliwne a ktore ich nie mialy ? GCV530 o mocy 17KM chyba bez tylei zeliwnej ?
Wpadła na wyprzedaży kosiarka Faworyt SH48N200L-4W1 i mogę stwierdzić, że 1 sezon przeżyła i daje radę kosić wyższe chwasty (gdy trzeba nawet do kolan daje radę); jedynie gdy mamy wysoką trawą kosić zalecam poczekać jak wyschnie rosa wtedy silnik ma lżej. Niestety napęd wolny więc prawie go nie używam (dużo drzew i przeszkód). Przed zakupem byłem przekonany,...
Cześć. Muszę kupić silnik do kosiarki bo aktualny Briggs 550e skończył żywot po 9 latach. Laweta jest w miarę ok więc szukam czegoś żeby zamontować i mieć święty spokój. Nie mogę się połapać o co chodzi z modelami Loncina 196cc. Jest kilka typów, czy ktoś wytłumaczy o co biega z tym temacie? Chodzi o ten typ silnika: https://obrazki.elektroda.pl/3678696200_...
Zdecydowanie AL-KO Przepraszam Panie zagorski-tomasz, ale zdecydowanie NIE!!!. To dla tego że, AL-KO jest na silnikach Briggs&Stratton. Dzisiejsze brigsy to niestety szrot (w przeciwieństwie do starych niezniszczalnych brigsów). Są one przynajmniej o klasę (a nawet dwie) gorsze od loncina. Pytacie dlaczego? Proszę bardzo: 1) loncin-żeliwna tuleja cylindra...
Tylko czy końcówka wału będzie pasować do piasty noża, zależy mi na tym, gdyż to nietypowy nóż właściwie dysk [url=]https://www.gazdacentrum.sk/import... Dość drogi, ale dzięki temu 15 lat się kosiło i wał nie został skrzywiony, a było na czym skrzywić (druty, słupki betonowe klamka od drzwi). Słyszem dość dobre opnie o silnikach...
Tak, w tych silnikach, tłok jest twardszy niż cylinder. Człek się całe życie uczy i głupi umiera, :) już nie kupię takiego bez żeliwnej tulei.
Witam muszę wymienić silnik w kosiarce oryginalnie był Tecumseh Prisma 37 i byłem z niego zadowolony więc w zasadzie nie ma problemu. Jednak na Allegro widziałem silnik Tecumseh MV100s i zastanawiam się czy jest on bardziej żywotny, co prawda mniejsza pojemność ale za to z tuleją żeliwną i 2 T. Różnica w cenie 80 zł (Prisma jest tańsza). Po za tym interesuje...
Alt to śmieć, chyba jakbyś wstawił nowe tuleje żeliwne, tłoki, zrobił głowice, to by nie brał oleju, tylko że to prawie koszt tego samochodu. Używane silniki są też w tragicznym stanie. Ostatnio kolega przez to przechodził i używany piec był w podobnym stanie co złom wyjęty z auta. Najlepiej oddaj to i zapomnij o kupnie audi z tym silnikiem. 1.8turbo...
Tak jak napisałem w pierwszym poście... zdaję sobie sprawę, że za tą kwotę nic porządnego nie kupię. Dziękuję plk_babel za konkretną odpowiedź :) Z powyższego zestawienia najbardziej byłem za wyborem Faworyta od Krysiaka. Miałbym dostęp do serwisu i części. Miałem okazję kupić używaną AL-KO HIGHLINE 46.8 SP-A, ale teraz zastanawiam się nad kosiarką...
Witam, Troszkę to trwało ale silnik poskładany i działa jak należy. Postanowiłem naprawić również stary silnik b&s 8 hp w którym wypadło gniazdo zaworowe. Koszt wstawienia 120 zł. Ma on grube rysy na cylindrze i tłoku. Należało wstawić by tuleję żeliwną. I tu moja prośba macie może namiary na jakiś sprawdzony warsztat który by się tego podjął? Najlepiej...
kobert4 Gratulacje! Może i ja zreperuję swoje stare magneto... Radarator Wątpię, żeby żeliwna tuleja. Żeliwo raczej nie odbijałoby światła, jak lustro. Poza tym dałem tam słabe zdjęcie. zabezpieczenie nie wystaje z 'nicasylu', tak, jak by się w niego wprasowało, a nie przebiło. Widać zresztą różnicę w stanie tłoka i cylindra...
Witam Blok z Cayenna dostał wszystkie nowe żeliwne tuleje, wszystkie nowe tłoki i nowe uszczelki części oczywiście tylko w aso. Panowie potrzebowałbym jakiegoś manuala do tego auta, lub informacji o momentach dokręceń całego silnika. Pozdrawiam
Co masz na myśli? Jeżeli szczeliny na "zamkach" to dla cylindra aluminiowego, 0.89mm pierścienie uszczelniające i 1.14mm olejowy Dla cylindra z tuleją żeliwną, uszczelniające 0.76mm i 0.89 olejowy. Są to maksymalne wymiary, większe kwalifikują pierścienie do wymiany.
Nie do kupienia, to zabytek. Możesz szukać w Italii u kolekcjonerów, ale musisz się liczyć z bardzo wysokimi cenami. Silnik Minarelli G1 R-KS, średnica cylindra 38.8 mm. Można sprawdzić czy tłok pasuje od Minarelli RV4. Pytanie tylko czy cylinder jest z tuleją żeliwną czy powłoką nicasilową.
Zrób jakieś zdjęcie gładzi cylindra. Jak bardzo intensywne jest to dymienie, może tak duży ubytek oleju jest spowodowany nieszczelnością na dolnym uszczelnieniu wału. Sprawdź luzy prowadnic zaworów. Może silnik tam bierze olej. Jeżeli się dba o silnik to potrafi on pracować ponad 20 lat. Remont jest bardzo ryzykowny, można się wpędzić w dodatkowe koszty...
Wszystko zależy jak duży jest ten owal. Jeżeli niewielki, to wymiana pierścieni pomaga. Cylinder, z żeliwną tuleja, można poddać szlifowaniu, założyć tłok nadwymiarowy (są w sprzedaży) i będzie jak nowy. W cylindrach bez tulei, można taka wstawić, cena 200 - 300 zł. Silnik spala olej z powodu zużytych pierścieni lub prowadnic zaworów.
Tak, przy szlifie musi być tłok ponadwymiarowy, chyba, że wstawisz nową tuleję. To jednak kosztowny interes, dodatkowo regeneracja wału, spory wydatek. Tam jest chyba żeliwny cały cylinder? Na OLX widziałem taki niekompletny silnik za 99 zł. Cylinder, wał i tłok podobno w dobrej kondycji
Witam Przeprowadzam remont kapitalny silnika M117. Blok alu, cylindry pokryte nicasilem roztoczone i zastąpione tulejami żeliwnymi (duże progi na zewnętrznych ścianach cylindrów, nie możność dostania pewnej używki, brak możliwości kupna nowego bloku). Moje pierwsze pytanie tyczy się oleju jaki zastosować - syntetyk 5W30 czy np. syntetyk ale 10W30? Niby...
Tuleja żeliwna Dodano po 7 Luz na starych pierścieniach 3.5mm. na nowych poniżej 1mm. Cylinder nie mierzyłem rowki na tłoku też nie zmierzyłam. Sprawdzę to odmę czy pluje olejem. Przez miarke nic nie zobaczę bo oprócz pampy to samrowanie rozbryzgowe pluje olejem wszędzie
Na początku chciałbym wszystkich powitać, gdyż po latach czytania tego forum i korzystania z Waszych porad sam mam w końcu pytanie. Staję przed wyborem kosiarki. Mam wstępnie sprecyzowane oczekiwania, ale ilość modeli i niuanse serwisowe z nimi związane mnie przerastają. 5. Trawy ok. 800 m2, równo, w ciągu roku pojawi się kilka drzewek oraz nasadzeń....
Mi kiedyś mechanik zrobił szlif cylindra w WSK na taki wcisk że trzeba było spuścić olej i tarcze sprzęgłowe umyć benzyną żeby móc obrócić wałem korbowym na pych dlatego że na kopniaka to trzeba by w kilka osób stawać. A świstak siedział i zawijał je w te sreberka. Bladego pojęcia nie masz, o czym piszesz. Aluminiowy tłok ma większą rozszerzalność...
Jeżeli tu zachwala się czerwony silikon to pozostaje tylko parsknąć. O matko. Nic tu się nie zachwala. O silikonie tylko wspomniałem. Radzę na klej do metalu. Też nie lubię silikonu i jak jego resztki pływają w oleju albo przylepiają się do filtra pompy oleju. Nikt mu nie każe głowicy montować na silikon (czy pastę Dirco), tylko lekki ubytek (wżer...
Po co cylinder? Nie rozebrałeś, a już chcesz kupić części? Jeśli silnik się nie zatarł i korbowód nie wyskoczył bokiem to cylinder jest ok. W razie owalności wstawić tuleję żeliwną, przeszlifować na nominał tłok + nowe pierścienie. Koszt wstawienia tulei i szlifu to ok 200 zł + pierścienie, uszczelki. Oryginalnych części szukaj na http://www.chabin.pl/index.php/autoryzow...
Moim zdaniem trzeba ten cylinder szlifować na nadwymiar i kupić tłok, ale nadwymiarowy + pierścienie też nadwymiarowe. "Mięsa" na cylindrze powinno wystarczyć, bo wżery nie są duże. Do silników Quantum nadwymiarowy tłok (0,020" czyli 0,5 mm) powinien być dostępny bez większego problemu. Ile kosztuje szlif, tego nie wiem. Niewiadomą dla mnie jest stan...
Nóż odkręca się najłatwiej unosząc ją za pałąk, pozostawiając na przednich kołach opieram o ścianę, czyli tak jakby do pozycji "jedziemy z górki" takiej bardzo stromej :D A nie sprawdzałem co będzie jakbym przechylił w drugą stronę, czyli trzeba byłoby stawiać na pałąku kołami do góry. Ciekawe co by było jakbym poszedł na całość i odwrócił do góry nogami...
Cześć. W podobnej sytuacji postawiłem na tulejowanie cylindra. Żeliwna tuleja załatwiła problem. Koszt (kilka lat temu) 100 zł. plus oczywiście nowy komplet pierścieni nominalnych. Wskazane byłyby pierścienie np. chromowane, ale i zwykłe dają radę choć trzeba się liczyć z ich wcześniejszym zużyciem. Koszty demontażu i montażu pomijam, gdyż robiłem to...
Po długim czasie, wreszcie pojechałem z korpusem do zakładu szlifierskiego. Gość, nie dosyć, że za wstawienie tulei krzyknął 600 zł, to powiedział jeszcze, że taka operacja wymaga nagrzania cylindra (aby zamontować tuleję) co może doprowadzić do uszkodzenia gniazd zaworowych. Ogólnie to facet zupełnie nie był zainteresowany taką robotą (naprawdę profesjonalny...
Witajcie! W końcu udało mi się dokończyć zakładanie trawnika, więc staję przed wyborem kosiarki i proszę Was o pomoc w wyborze. Po lekturze elektrody i różnych forów ogrodniczych i zaznajomieniu się z dziesiątkami filmów na YT ograniczyłem swój wybór do tych modeli, chociaż chętnie poznam Wasze zdanie. Wymagania: 1. Solidna konstrukcja na lata. 2. Silnik...
Skrzynia to dosyć dużo miejsca by zajmowała. Bo jest to skrzynia od Raka i stamtąd jest wyciągnięty silnik. Skrzynia ma dwa biegi do przodu i dwa do tyłu. Wstępnie myślałem żeby zrobić taki wałek z dwiema flanszami, który będzie przykrecany w koszu sprzęgłowym jedna część do wału korbowego a druga część szersza po obrysie kosza sprzęgłowego. I na tym...
Kupiłem tą MTD parę dni temu. Silniki Kawasaki to totalna egzotyka w naszym kraju, niemniej opinię, szczególnie za oceanem mają znakomitą. Dlatego się zdecydowałem. Miałem dotychczas NACa z B&S 375 bez napędu. Przeżyła 8 lat i dalej ma się dobrze. Wykonanie tej MTD jest bardzo dobre. Przewaga nad większością kosiarek to zmienna prędkość jazdy. Kosiarka...
Policz oszczędnośc z tytułu uźytkowania świateł dziennych. Dlaczego alufelgi wpływają na zuźy ie paliwa ? Światła do jazdy dziennej odciążają alternator; najlepiej wybrać takie z LEDami. Zużycie paliwa powinno spaść max 0,5 litra wszystko zależy od konkretnego samochodu. Koła w samochodzie są swego rodzaju magazynem energii (zasada działania koła zamachowego)...
Witam skuter śnieżny ,silnik dwu sów dwa cylindry rotax,jeden z cylindrów przytarty.Wiem najlepiej wymienić na nowy,ale ceny nowych cześći zaporowe ok.2000tys.za cylinder z tłokiem.Używka ze stanów ponad 1000zł.Czy ktoś nakładał nowy nikasil i z jakim skutkiem,czy warto?kto to robi dobrze?Nowa tuleja żeliwna no nie wiem?Jakiej firmy tłok będzie chodził...
Wydaje mi się, że proces docierania (czy raczej "doklepywania") się pierścienia do dolnej powierzchni rowka jest raczej drugorzędny. Obie płaszczyzny są dość dobrze obrobione i współpracują bardziej uderzeniowo niż ciernie. Pierścień w silniku tłokowym (może nawet szczególnie w dwusuwie) poza funkcją uszczelniania, pełni drugą, nie mniej istotną funkcję,...
Dla referencji podam, że eksploatuję od 20 lat kosiarkę 2T, która ma nadal oryginalny silnik Sachsa a sama ma 40 lat. Działa na każdym oleju, w ilości wg. instrukcji 1:100. Do eksploatacji wymaga 3 rzeczy. Sprawnej świecy, czystego filtra powietrza i paliwa. Ponad to nie wymaga żadnych innych zabiegów eksploatacyjnych. Zapala od drugiego szarpnięcia...
Witajcie! Pasowałoby się nie długo wybrać na złom i sprzedać co nie co. Mam już rozebrany zajechany silnik od Skody Favorit (tylko zawory z głowicy mi zostało wydłubać) i zaorany kompresor dwucylindrowy. Ponadto mój poczciwy Ford Fiesta MK3 już umiera śmiercią naturalną, więc też jeszcze w tym roku czeka ją przeróbka na żyletki. No i opcja jest taka,...
Witam Kolegów Mam problem z silnikiem B&S w traktorku Stiga Park. W moim traktorku jest silnik 15.5KM o oznaczeniu 28B707-1331-01. Ostatnich 6 cyfr nie jestem pewien. Szukałem w internecie i jest to silnik bardzo popularny występuje w dużej ilości sprzętów. Po wiosennej wymianie oleju jedno koszenie przebiegło normalnie. W ubiegłym tygodniu chciałem...
Dokładnie tak samo jak żeliwo tulei cylindra w silniku spalinowym gdzie temperatura spalin dochodzi do 1500 °C. Tu raczej nie błysnąłeś. Żeliwo, jak i aluminium, o którym piszesz, są chłodzone wodą, dlatego nie dzieje się z nimi nic niepożądanego.
Czyli silnik z łańcuchem po prawej stronie? Ciężka sprawa z zakupem używanego. Nowy oryginalny czy zamiennik "big bore" też może być problemem. Patrząc na zdjęcia tego cylindra pojawia się wątpliwość czy fizycznie można wstawić tam tuleję. Ścianka między gładzią a płaszczem wodnym jest stosunkowo cienka, przy zastosowaniu cienkiej tulei żeliwnej mogą...
Daf 105 i wczesny 106 https://obrazki.elektroda.pl/6427414500_... ma problem z blokiem silnika a konkretnie z gniazdami cylindrów. Wskutek tego opadają tuleje lub pękają. Jedna głowica w tych silnikach, stawia wymóg odpowiedniego i jednakowego wystawania tulei ponad blok ( tolerancja pomiędzy to tylko 0,03mm). Jeśli te wartości nie...
Jakiś dziwak silnik dwusuwowy ale raczej nie z pojazdu bo os korbowodu jest o 90 stopni obrócona w stosunku do okien wlotowego i wylotowego. W motocyklach okna najczęściej są prostopadle do wału (bardziej zwarta budowa na boki). Uznam te wynurzenia za szkodliwy wpływ panujących ostatnio temperatur, bo nijak nie mają one potwierdzenia w rzeczywistości....
Ślad honu zawsze zostaje,pytanie tylko czy wszędzie. Ja homuję jak trzeba,a przeważnie trzeba. Współczesne auta maja bardzo cienkie pierścienie i bardzo słabo sprężynujące,są doszczelniane gazami w rowku.Z tego powodu nie zużywają tak gładzi jak kiedyś,gdzie jeden pierścień był stalowy pozostałe żeliwne i na dodatek olejowy ze sprężyną rozpierającą...
.I każdy z tych punktów dyskwalifikuje silnik skody bo wał ma podparty tylko w trzech punktach ,a ponadto jest robiony na tulejach mokrych. i tu się mylisz, połowa vwejuw ma takie wykonanie i jak dotąd nikt nie wpadłna pomysł aby je dyskwalifikować, chociasz silniki te stosowane są mi. w busach gdzie mocy troche trzba. pozdrawiam[/quote] Np popatrz...
Większość zamienników ma wstawianą żeliwną tuleje zamiast chromu co skutkuje gorszym oddawaniem ciepła i zatarciami, na zamienniku nie można ustawiać obrotów max jak przy oryginale, muszą być mniejsze, w zamiennikach stihla cylindry w modelach 023 025 i MS-kach mają często luźno osadzony króciec od przewodu impulsowego co skutkuje nieszczelnością silnika,...
Organ18: po co tak kombinować? jeśli nie masz prawka, to nie możesz też jeździć żadnymi Axiamami/Ligierami/Piaggio itp, bo one niestety też wymagają prawka. Na ta krótkie odcinki to kup sobie Melexa bez akumulatorów za 1000zł, najlepiej takiego na 36V, załóż 3 akumulatory samochodowe (jednakowe) i spokojnie dojedziesz i wrócisz, a na noc można sobie...
Wyjaśnij jedną rzecz. To jest Twój motor, czy zamierzasz go kupić? Motocykl nie jest mój, zamierzam kupić a młody sprzedawca zamieścił na aukcji prezentację. Cylinder miał szlif + tłok wossner, więc musi być tuleja żeliwna dodatkowo miał planowaną głowice oraz cylinder. Czy w tym motorku stosuje się grubsze uszczelki pod głowicę po takich remontach...
Briggs ma fabrykę też w Chinach. Zmierz średnicę wału, prawdopodobnie wynosi ona 22,2mm (7/8 cala). Tak samo ważna jest długość wału, musi być identyczna aby nie trzeba wymieniać piasty noża. Są też z walem o średnicy 25mm, trudno do nich dokupić piastę noża. Można pokusić się i wstawić do cylindra żeliwną tuleje, ale jest z tym trochę zachodu. Trzeba...
Witam. Tylko jedno krótkie pytanie: Czy warto kupić tą kosiarkę? https://kosiarka.pl/pl/300-kosiarka-g-fo... Opis Główne zalety kosiarki z napędem G-Force XSZ51A: Ogromną wydajność cięcia i duży zapas mocy zapewnia najmocniejsza w ofercie silników kosiarkowych, górnozaworowa jednostka benzynowa Loncin LC1P75 o pojemności 224cm³ i momencie...
Podjąłem próbę rekonstrukcji i mam nadzieję, że uruchomienia, pilarki Clinton D-25. Przedstawię przebieg moich zmagań z tym zabytkiem, od początku do samego końca, czyli rozbiórka, remont, i pierwsze odpalenie. Wszyto będzie uzupełnione zdjęciami. Trochę historii. Została wyprodukowana przez - CLINTON MACHINE COMPANY MICHIGAN, U.S.A. Produkcję tego...
Praca przy silniku Jawki jest stosunkowo prosta i może ją wykonać każdy, trochę technicznie zorientowany, młody człowiek. Jedyny problem to praca przy kanałach przelotowych cylindra, są bardzo małe i trudno dostępne. Włożony trud jednak się opłaca. Silnik motocykla dysponuje mocą ponad 4 KM, pozwala jeździć z prędkością trwałą 65-70 km/h. Prace mające...
Skrzynia jesli była dobrze poskładana nie przysparzał problemów, warto pamietać ze miedzy latami produkcji skrzynie sie rózniły. Sprzegło w tym modelu nie było takie dobre, było ciezkie a korkowe tarcze lubiły sie zweglic;] Pozatym łańcuszek sprzegłowy okazywał sie zbyt słaby sprawe załatwiło sprzegło od TS 150. Wydech wylicząłem programem "exhaust...
Chłopie głowice są masywne i żeliwne sprawdzałem szczelność zaworów również. Same głowice są w porządku i to one nie będą takiego dźwięku wydawać. To z czego mają być zrobione, z drewna? Skoro sprawdzałeś głowicę to ile zawory są zagłębione poniżej płaszczyzny głowicy? Jaka była wartość podciśnienia na poszczególnych zaworach? Same głowice są w porządku...
renault tuleja silnika rozdzielnia żeliwna płyta żeliwna
żarówki volvo parametr maszynowy telefon wygrzewać temperatura
Jak uruchomić skuter Piaggio X8 125 bez przekaźnika rozrusznika? Styki włącznika świateł awaryjnych Skoda Felicia 1.3 MPI