Witam, potrzebuję pomocy z tym okablowaniem, na początku myślałem, że może to radio jest uszkodzone i wymieniłem na inne, ale z tym nowszym dzieje się to samo, więc teraz jestem prawie pewien, że to problem z tym jak mam podłączam przewody. Jeśli ktoś może mi pomóc, byłoby świetnie. Na razie myślę, że może przyczyną problemów są żółte i czerwone przewody?...
(at)balonika3 Pewnie próbuje połączyć żółty z czerwonym przy radiu zamiast rozdzielić podtrzymanie i napięcie pracy...
Od strony radia musisz wcisnąć jakiś cienki i sztywny drucik nad pinem, który chcesz wysunąć. Pin się trzyma uchyloną blaszką w zatrzasku "Do wyciągnięcia pinów z tego typu kostek trzeba użyć naprawdę bardzo cieńkiego i długiego srubokręta (ok 0,1mm x 2cm), wkładamy go raz z jednej a raz z drugiej strony tam gdzie są do tego przeznaczone wycięcia."...
No to jak na żółtym i czerwonym przy radiu są +12v to znaczy że radio zimne ;)
O ludzie :) Prosta sprawa, podłącz radio przez stacyjkę tak by grało po ustawieniu kluczyka w 1 pozycję. W radiu masz dwa przewody plusowe. Żółty i czerwony. To złącze które znalazłeś to wtyczka do oryginalnego radia Forda, a do niej podłączona przejściówka do jakiegoś innego radia. I teraz po kolei, w starych Fordach kolory wyglądają następująco: przewód...
Witam chciałbym się zapytać czy po podłączeniu kabla czerwonego z żółtym a nie czerwony z czerwonym i żółty z żółtym może się coś stać np:rozładowanie akumulatora ponieważ radio po wyłączeniu samochodu kasuje ustawienia dźwięku a jak połączyłem czerwony z żółtym to wszystko działa tylko nie wiem czy coś się nie zepsuje. https://obrazki.elektroda.pl/7299118100_...
To skoro masz na przewodach przy radiu napięcie na żółtym i czerwonym radio ma grać, jak nie radio uszkodzone lub wybity bezpiecznik w radiu ten czerwony 10A.
Pewnie zamienione przewody zasilające: + z akumulatora i + ze stacyjki. Zamień żółty z czerwonym. Powinny być do tego złączki w przejściówce z radia na iso.
Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki w kabinie - te pod maską zostaw w spokoju. Masz nie fabryczne radio i stąd problem z kasowaniem pamięci - wystarczy zamienić ze sobą przewody żółty i czerwony na radiu. Moim zdaniem nie jest to wina bezpiecznika (mogę się mylić) tylko uszkodziłeś sobie kostkę stacyjki.
Ręce mi opadają. Nie czytasz ze zrozumieniem! Na zdjęciach pokazujesz kostki z instalacji w samochodzie, a ja napisałem o kolorach przewodów w adapterze (przejściówce). Przecież Kenwood kdc-316u, nie ma wbudowanego gniazda ISO. Do połączenia zasilania radia zastosowano przejściówkę, której nie pokazujesz na zdjęciach. W kostce radia powinno być: czarny...
Czerwony i czarny-zasilanie(czerwony+,czarny-) Żółty i czarny-głośnik(żółty+,czarny-)
Witam Połącz żółty z czerwonym (te od radia). Żółty to podtrzymanie pamięci, czerwony to zasilanie. Pozdrawiam
Cześć, wygląda to na brak masy w złączu iso. Sprawdź czy przy podłączonym radiu i włączonym zapłonie masz zasilanie na żółtym i czerwonym przewodzie względem masy z jakiegoś metalowego elementu w samochodzie. Jeżeli będzie napięcie to powtórz test ale względem czarnego przewodu w okablowaniu radia lub podłącz do obudowy radia kawałek przewodu i połącz...
Zamień czerwony z żółtym w iso , może pomoże :)
Masz zmostkowane plusy w radiu - po stacyjce i z akumulatora. Czyli spięty przewód żółty z czerwonym w dołożonym radiu. Nie ma to nic do wstecznego.
Witam. Czy na żółtym przewodzie masz 12V po wyciągnięciu kluczyka? Bo jeśli nie to musisz zamienić miejscami przewód czerwony z żółtym, ponieważ on jest odpowiedzialny za podtrzymanie pamięci w Twoim radiu. Pozdrawiam.
Tak z plusem czyli przeważnie czerwonym kablem.
+ musisz podłączyć jednocześnie pod czerwony i żółty, - pod czarny. Wtedy radio powinno się uruchomić.
Odpowiednio podłączyć stały plus i plus pojawiający się po przekręceniu kluczyka w poz 1. W radiu nieoryginalnym najczęściej przewody żółty i czerwony, jak nie będzie radio pamiętało ustawień podłącz plusy odwrotnie. Żółty i czerwony nie mogą być razem podpięte do jednego plusa.
Z doświadczenia i tego co wiem o samochodach marki Mazda powiem tylko tyle weź w rękę miernik i idź do samochodu tam szukaj napięć 12V plus stały i minusa następnie złącz przewody na radiu żółty i czerwony bo to są przewody zasilania plus na radiu i połącz z plusem z auta następnie połącz minus z minusem resztę przewodów nie podłączaj czyli pomarańczowy...
Czarny przewód w radiu to masa, czerwony i żółty złącz razem i podłącz do +12v zasilacza ATX i radio powinno się uruchomić o ile jest sprawne.
Kupiłem nowe radio, ale ono też nie działa. Przy zmianie radia pasowała kostka wbudowana w radiu? Gdzie leci ten czerwony kabel między kostką w radiu a kostką ISO? Chyba masz zmostkowane przewód żółty z czerwonym?
kombinowałem na kilka sposobów z żółtym i czerwonym przy radiu......... samochód jest nowy, wiec chyba to nie kostka??? na jakims forum ktoś pisał, że trzeba piny zamienic w kostce....tylko jak coś padnie co z gwarancją?
W pioneerze żółty stały plus, czerwony stacyjka i czarny masa, cała filozofia.
Zasilanie masz żółty i czerwony w radiu?
Na Twoim zdjęciu nr1 masz kostkę zasilającą radio,są tam wszystkie potrzebne Tobie przewody do prawidłowego podłączenia radia.Tak jak kilka postów wyżej na żółtym przewodzie masz niezależne zasilanie +12v a na czerwonym zależne od stacyjki,czarny minus,niebieski podświetlenie(opcja).W radiu trzeba sprawdzić czy piny w ISO są prawidłowo rozlokowane.
Kilka dni temu miałem podobny problem ale z unidenem 510 Przepraszam za odręczny rys.- może będzie pomocny w 520 1.biały 2.żółty 3.czerwony 4.czarny
Kostka pomogła. Trzeba połączyć ŻÓŁTY Z CZERWONYM i po wyjeciu kluczyka pamięć zostaje w radiu. Jest możliwość żeby to radio włączyło się samo po przekręceniu kluczyka ? Miałem tak w poprzednim radiu.
Zamień na przewodach zasilających kabel żółty z czerwonym miejscami.
Splecione kable to są wyjścia głośnikowe. Stały plus na czerwono-białym do żółtego w radiu .Stacyjkowy plus żółto-czerwony do czerwonego w radiu.
,, powalla Żółty z czerwonym pod stały plus ............" powalla ci napisał W radiu masz wejście na stały + i do tego wejścia podepnij albo żółty do czerwonego albo czerwony do żółtego(zależne jaki kolor masz na +) Proste.
prawdopodobnie brakuje ci jeszcze jednego plusa,możesz podłączyć na tym co masz,ale musisz połączyć przewody żółty z czerwonym,przy radiu,radio powinno załączyć się po włóżeniu płyty. Aby go włączyć bez płyty naciśnij przycisk source.
Zewrzyj czerwony i żółty od strony radia. Na czerwonym od strony pojazdu powinno być cały czas napięcie i tyle.
Very Very Thanks :) tylko mały problem mam 4 kable i tak na PHTO0002:Kabel czarny czerwony żółty biały jak dam rade to zrobie schemat(lub znajde w sieci)
Czerwony i żółty do plusa a czarny do minusa. Sprawdż na akumulatorze czy zadziała i napisz. bezpiecznik przy radiu jest jakiś? Może spalony.
Musisz zamienić przy kostce radia żółty przewód z czerwonym. Żółty jest pamięcią (podtrzymanie) radia i musi mieć zasilanie ciągle aby radio nie gubiło ustawień. Oba te przewody są + ale jeden jest stały drugi od stacyjki- nie piszesz jaki to konkretnie model ale obecnie raczej każde radio (a przynajmniej większą większość) na tych kabelkach ma złączki...
Nie. przy radiu łączysz czerwony z żółtym i podpinasz do czerwonego w samochodzie i powinno śmigać, możesz również podłączyć czerwony w radiu do czerwonego w samochodzie i żółty w radiu do żółtego w samochodzie ale to radio będzie Ci się dopiero włączało jak masz kluczyk przekręcony. Zrób tak albo tak i napisz czy działa radio
A masz kabel z radia do zmieniarki C-Bus ? Na radiu zapnij czerwony i żółty pod +12V, a czarny pod masę i radio smiga. Oczywiście niebieski remote do wzmaka. Jeżeli bez procka chcesz to wyjścia z radia: FRONT - szare REAR - czarne SUB - fiolet Zapinasz do wzmaka i masz gotowe.
Musisz to zrobić tak. Sprawdź na którym przewodzie masz +12 stały ( pewnie żółty ). Przetnij czerwony. Przy radiu połącz czerwony i żółty. Powinno działać bez stacyjki. pozdrawiam
Zobacz jeszcze czy ten czerwony bezpiecznik koło złącza w radiu jest cały. Masz możliwość sprawdzenia napięcia na tym żółtym i czerwonym przewodzie, wystarczyła by zwykła kontrolka z żarówką na 12v, albo sprawdzenia radia w innym samochodzie?
Jeśli czerwony i żółty z radia dostają zasilanie a czarny masę to radyjko powinno normalnie działać.
Długi przewód z dwoma żółtymi końcówkami może być podłączony obojętnie którą stroną. Ale opiszę to tak: nr.7 do radia do złącza R-Cam też żółtego, a ten czerwony 3 do kabelka w radiu opisanego jako ''back cam'' lub ''rear cam''. Następnie 4 do 6 i 9 do 5, kolejno 2 i 10 złączyć razem i tak złączone podłączyć jako plus w lampie cofania a 8 jako minus....
Wczoraj w instrukcji wyczytałem, że na żółtym kablu musi być cały czas napięcie, na czerwonym przez stacyjkę. Włączyć się bez kluczyka nie da. Wyczytałem także, że czasami trzeba zrobić, w zależności od konfiguracji auta, przeplot na złączach czyli przy radiu żółty z czerwonym, czerwony z żółtym. A powiedz mi jeszcze jak masz włączoną stacyjkę to na...
Od połączenia żółtego z czerwonym nie spalisz nic. Radio wtedy gra bez kluczyka tylko
Sprawdź co będzie jak zamienisz żółty z czerwonym.
Przypuszczalnie masz zamienione zasilanie. Opis na radiu to nr.3 i nr.16, w złączu ISO (czarne), to przewód żółto czerwony i czerwono biały. Należy je zamienić miejscami.
Czyli czarny przewód który podłączyłem pod czarny przewód od światła wstecznego mam podłączyć pod mase auta czyli do budy? A ten czerwony od czincza z dwóch stron gdzie? Dodano po 2 Na radiu mam 3 wyjścia czerwone, 3 żółte i 3 białe. Żółte odpowiadają za video. Dodano po 1 Na radiu mam 3 wyjścia czerwone, 3 żółte i 3 białe. Żółte odpowiadają za video....
Jakie "zimne luty" ? Miały się same porobić podczas składowania radia w suchym pomieszczeniu ? Nic nie piszesz o sposobie podłączenia zasilania radia. Sprawdź miernikiem czy masz +12V na żółtym i czerwonym przewodzie w kostce przy radiu oraz czy czarny przewód ma połączenie z obudową radia.
Przy starym radiu masy nie masz jako przewodu, musisz podciągnąć. Za masę robi obudowa. Plus stały masz pierwszy pin od środka radia, Plus po zapłonie masz na drugim pinie od zewnętrznej części radia. Do sprawdzenia kontrolką. Prz nowym radiu masz czarny masa, żółty plus stały(pamięć), czerwony plus po zapłonie.
Problem rozwiązany...należy odczepić żółty przewód i podłączyć go do czerwonego.
Podłącz radio pod akumulator i zobacz czy działa - czarny/masa, żółty z czerwonym/plus Będziesz wiedział czy problem jest w radiu czy w aucie. Lepiej zamiast miernika podłączyć żarówkę pomiędzy czerwony a czarny i żółty a czarny. Czasem miernik pokaże napięcie a pod obciążeniem cisza.
Połącz jak pisałem. I musi działać. Żółta do czerownej.
Czerwony stały, żółty do REM ANT w radiu.
Wracając do tematu, bo już 3 ładowarka czasami mi szumi, zakładając filtr do radia zakładać na przewód żółty czy czerwony? Czerwony załącza tylko przekaźnik a radio zasilanie jest żółtym? Czy zasilane jest czerwonym a żółty tylko do podtrzymania zasilania? Czy pierścień ferrytowy założony przed ładowarką ma szanse coś pomóc? Jeśli tak, jaki założyć?
witajcie ja mam też problem z ta kostką, już się tyle naczytałem na ten temat że powoli głupieję, otóż mam radio 8882 (Alpine) i zgodnie z instrukcją powinienm to podłączyć tak: (screen poniżej) ale piszecie o zamianie żółtego z czerwonym, czyli by radio działało po stacyjce to łącze: - czerwony z radia do żółtego w kostce i też - żółty z radia z czerwonym...
Wymiana radia nie ingerując w kostke ISO nie ma prawa wpłynąć na centralny zamek! A tym bardziej skoro PODKREŚLASZ ze w radiu nie zapinałeś żółtego z czerwonym!
Ma kolega jakiekolwiek pojęcie o radiach samochodowych? Czerwony to + zasilania, a żółty to tzw. podtrzymanie pamięci. Jedno i drugie ma być podpięte pod +. Z kluczyka "odcina" się czerwony, a żółty powinien być podpięty pod zasilanie (akumulator). Wszystko w normie z radiem, przyczyny można szukać w zasilaniu z kluczyka, a nie w samym radiu. Pozdrawiam
Zobacz ile kabli i jakie masz wpięte pod czarną kostkę, porównaj z oryginalną(tam gdzie masz żółty, czerwony...).
We wtyczce ISO z wiązki w samochodzie: - czarny GND = masa - żółty BU = +12V stale (połączony z bezpiecznikiem w radiu) - czerwony ACC = +12V ze stacyjki - niebieski ANT/REM = +12V wychodzące z radia po włączeniu
Brązowy to masa, czerwony to plus po stacyjce, żółty z czerwonym paskiem to plus główny (plusy możesz w tym radiu podłączyć razem do plusa głównego).
Będziesz musiał wysunąć radio z wnęki i pamięć jest przewód żółty,zobacz czy on jest razem z czerwonym....+12V
Prawdopodobnie musisz zamienić przewody przy radiu. Zółty podłącz z czerwonym a czerwony z żółtym, najczęściej te przewody mają konektory
Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał, i ten AT będzie najlepszym rozwiązaniem z niego bierzesz tylko czarny masa i łaczysz z czarnym w radiu i zółty z zasilacza i łączysz go z czerwonym zasilania i ewentualnie żółtym radia
Zamień czerwony z żółtym w kostce za radiem. Przy tym chińczyku iso jest w radiu a w instalacji nie ma żółtego i czerwonego.
Temat powinien być w dziale Radia Samochodowe ... W przejściówce zamień żółty z czerwonym :)
Szanowny Kolego z zadanego pytania wynika że wszystko jest dobrze,jeżeli jest to Koledze nie wygodne to można połączyć kabelek żółty z czerwonym i radio gra bez obecności kluczyka w stacyjce.Proszę nie sugerować się że fabryczne radio Opla zachowywało się inaczej.Pozdrawiam Kolegę.
Przewód oznaczony w radiu ACC ( najczęściej oznaczany kolorem czerwonym, podłaczyć po stacyjce - 1sza pozycja. np. do bezpiecznika gniazda zapalniczki. Kolor żółty podłączyć do akumulatora lub tam, gdzie napiecie jest zawsze. (Podtrzymanie pamięci radia). Przewod pomarańczowy podłącza sie do wyłącznika swiatel, tak by pojawiło sie na nim napięcie z...
Chodzi o to że połączyłeś przy radiu przewód od stałego plusa z przewodem zasilającym po stacyjce. Auto teraz zwidzi cały czas że jest kluczyk w stacyjce więc zamyka zamek ale go nie rygluje i przez to dioda nie miga. Zazwyczaj przy radiu są to przewody: czerwony oraz żółty. Muszą być one rozłączone. W kostce ISO radia masz osobno podany stały plus...
(Niestety nie posiadam miernika by mierzyć...) Albo kupisz albo za wiele nie zrobisz, musisz sprawdzić zasilanie na żółtym i czerwonym kablu do radia.
tzn. połącz przewód czerwony i żółty przy radiu i podłącz je do stałego plusa
wina byla kostka w radiu nowym. Nie kostka tylko złączone razem kable żółty z czerwonym.
A nie czerwony to podtrzymanie? Na czerwonym niezależnie czy radio chodzi czy nie jest ~20mA Na żółtym wyłączone ~190mA Włączone to już do 10A (zależnie co jest włączone i jak głośno). Nie w każdym radiu masz żółty stały + i czerwony akcesoryjny +
Jeżeli na bezpieczniku radia jest stale +12V, a na żółto czerwonym (pin4), pojawia się +12V po włączeniu zapłonu, to radio będzie uruchamiało się po włączeniu zapłonu i wyłączało po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Widzę jakąś kombinacje z przewodami gruby czerwony głębiej. Czy jest stały + żółty
W starym radiu jest tylko czerwony w którym jest napięcie a brązowy masa bo brak ale są tylko dwa kable nie ma pomarańczowego jak w innych radiach a w nowej kostce jest żółty i czarny więc pewnie muszę skądś pociągnąć tylko skąd ? https://obrazki.elektroda.pl/6361085700_... https://obrazki.elektroda.pl/6250112800_...
Sprawdziłeś bezpieczniki ? Napięcia na przewodach do radia - żółtym i czerwonym ?
Witam. Temat omawiany wiele razy. Znajdź i podłącz stałe "+ 12V" pod kabelek "memory" (zazwyczaj żółty w radiu). Czerwony zostaw tak jak jest podłaczony.
Nie koniecznie na molexie, jest wtyczka 4pin, na której znajdziemy 2x12V. Wtyczka jest do płyt głównych, kiedy montujemy mocniejsze CPU. Ale główna rada to kabel zółty + masa (czarny). Jeżeli wentyl wyda się za głośny to proponuję podłączyć pod kabel żółty i czerwony - 7V.
Czyli mam podłączone radio i dziala bez zapłonu i to moze byc przyczyna Dodano po 49 W nieprawidłowym podłączeniu radia. Bardzo dziękuje za pomoc faktycznie przyczyna było złe podłączenie radia (połączone przewody żółty i czerwony w radiu), Dodano po 6 Przyczyna włączonego nawiewu powietrza były połączone ze sobą dwa przewody w radiu koloru żółtego...
Zakupiłem radio na allegro i podłączyłem i wszystko spoko Czy mowa tu o tym radiu: Kenwood BT-302 ? Jeśli tak, to w ISO przyłącza radia, podłącz tylko konieczne przewody do działania radia, tzn.: żółty (+12V stale), czerwony (+12V po stacyjce) czarny (masa) i niebieski (zasilanie wzmacniacza antenowego).
Zamień miejscami żółty z czerwonym.
Do radia powinny przychodzić dwa plusy. Jeśli chcesz ominąć stacyjkę znajdź w okablowaniu lub kostce samochodu plus który jest stale, nawet po wyjęciu kluczyka. W radiu natomiast powinieneś mieć dwa przewody plusowe. Standardowo to czerwony i żółty które powinieneś złączyć razem i podłączyć do znalezionego wcześniej plusa w samochodzie. Ty jednak piszesz...
Czerwony przewód musi być rozłączany po wyjęciu kluczyka, bo Ci akumulator będzie rozładowywać. Na żółtym zaś, napiecie musi byc obecne zawsze, do podtrzymania pamięci ustawień radia.
Witam. Mam problem z podłączeniem radia do grande Punto. Problem polega na tym że chce założyć niestandardowe radio i po podłączeniu działa cały czas. Wyłącza się tylko guzikiem. Od kostki z samochodu wychodzi czarny czerwony i dwa cienkie przewody, na to miast w radiu są, żółty, czerwony, czarny połączony z jakimś innym. Jak dołożę czerwony do żółtego...
To podłącz ten żółty do kabla czerwonego we wtyczce od samochodu. Żółty w tym radiu musi być podłączony inaczej radio się nie uruchomi.
Pewnie chodziło o możliwość zamiany przewodu żółtego z czerwonym.
Uszanowanie ! Mam takie radyjko : https://obrazki.elektroda.pl/3985232500_... Powiedzcie mi czy prąd pobierany z akumulatora o wartości 2.3mA przy wyłączonym radiu i podpiętymi do zasilania przewodami żółtym i czerwonym nie jest za duży ? Pozdrawiam !
Witam niektóre kostki isso mają inaczej wyprowadzenia +12V ,musisz w kostce zasilającej w radiu zamienic miejscami przewody żółty z czerwonym.
W kostce zasilającej radia żółty przewód musi być podłączony do stałego zasilania +12v,natomiast czerwony do +12v po stacyjce.W niemieckich autach w kostce zasilającej jest odwrotnie niż powinno być w Twoim radiu,w kostce radia powinna być opcja przełożenia tych przewodów bez lutowania.
Podaj model oryginalnego radia, producent, numer części. Pokaż pinout z naklejki tego radia. Na pewno na tym przewodzie złącza dodatkowego nie ma + po stacyjce. Nie mogę odnaleźć pinoutu dla radia z takim obsadzeniem pinów w złączach dodatkowych, przypuszczalnie mógł tam być sygnał SPD — zwiększenie głośności radia podczas jazdy lub sygnał PWM prędkości...
Do radia powinny dochodzić dwa plusy. Jeden bezpośrednio, drugi z po stacyjce {zazwyczaj żółty i czerwony przy radiu}. Zamień je lub sprawdzaj radio na załączonym zapłonie. Jeśli nie zadziała pomierz czy masz na tych przewodach napięcie.
Mam radyjko Pioneera w Fordzie Orion 91 r. Jak kupiłem forda nie było żadnej kostki do radia. Są tylko 3 kable: czerwony, żółty i brązowy. Podpiąłem te kabla bez kostki na ostro do kabli z radia. Czerwony podpiąłem do żółtego w radiu a do tego żółtego jest podpięty czerwony ale ten z radia. Brązowy podpiąłem pod czarny kabel z radia. Ale został mi zielony...
A spróbuj zmostkować w radiu żółty i czerwony i podłącz tylko ten stały plus
Podłączyłem żółto czerwony instalacji z żółtym i czerwonym radia Więc źle podłączyłeś łącząc je razem...
Połączenie plusa do czerwonego i żółtego w radiu OK, ale niebieski to zasilanie anteny a nie radia. To jest wyjście +12V z radia do wzmacniacza/podnośnika anteny. Jeśli Twoja antena nie wymaga zasilania to tego NIE podłączaj.
Zamień plusy na radiu {czerwony i żółty}.
Żółty do żółtego a czerwony do czerwonego. Jak podłączysz żółty do czerwonego to nie będzie się radio wyłączało po wyciągnięciu kluczyka.
Brak podtrzymania +12V w radiu(żółty kabelek MEMORY w radiu na stałego plusa, czerwony pod stacyjke +12 ACC).
Witam wszystkich na forum! Mam podobny problem z radiem, z elektronika nie mam nic wspolnego.... miałem problem z pamiecia...tzn z wyjeciem kluczyka traciłem wszystkie ustawienia w moim radiu.... wg wskazan fachowcow zmostkowałem kabel zasilania "czerwony" z kablem pamieci " żółtym" we wtyczce przy radiu...teraz radio dziala cały czas nawet po wyjeciu...
Te odcięte kable w aucie są od głośników. Wystarczy podłączyć je do odpowiadających kolorów w radiu, a zasilanie z białej wtyczki. Rozpiska kabli w radiu: czarny - masa czerwony - +12v (po zapłonie) żółty - +12v (pamięć) niebieski - sterowanie anteną, wzmacniaczem brązowy - MUTE (wyciszenie) biały z czarny paskie - minus głośnika lewy przód biały -...
kabel żółty czerwonym żółty czerwonym radio pioneer żółty czerwonym
rodzaje instalacji elektrycznych schemat moduł komfortu syczenie hamulec
ekspres miele philips poziomy pasek
Resetowanie amplitunera Pioneer SC-LX801 - instrukcje krok po kroku Dodanie dźwięku powitalnego w Motorola Moto G54 5G