W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
Sprawdź tranzystor w regulatorze. Taki duży montowany na radiatorze :)
Witam! Moze.Pozdrawiam.Stefan.
Bez kosztów można odwrócić świecenie kontrolki ładowania. Będzie świecić jak będzie ładowanie. Kontrolkę łączymy z masą i z wyjściem ze środka stojana.
W innym aucie ale miałem podobnie. Raz ładował raz nie. Kontrolka mi się raz zaświecała raz nie. Regulator jest padnięty.
Warto by napisać jaki typ alternatora posiadasz, bo fabrycznie były w nich stosowane chyba 3 rodzaje, do tego jest obecnie kilka zamienników. Jeśli nie ma napięcia na zacisku „B+” alternatora, to znaczy że masz uszkodzenie w instalacji elektrycznej. Przewód ładowania od alternatora biegnie do zacisku amperomierza (+) i na tym samym zacisku jest także...
Sprawdziłem sam to ładowanie przy zgaszonym pokazuje 12.38a jak zapale to na walnych obrotach 12.86 12.43 12.25 jak dam gaz nic sie nie zmienia To alternator na stół i do roboty.
Zobacz a nie pytasz...
Stwierdziłem że nie będę naprawiał tylko kupię używany To kup przynajmniej regenerowany a nie jakiś złom, litości....., tam jest L i DFM więc bajka.
miałem przypadek w mondeo - klient wymienił alternator z 60A na 70A, ładowanie było a kontrolka świeciła, kodu błędu niestety nie pamiętam
Jeśli dobrze rozumiem że drugi przewód jest od wzbudzenia to oba te przewody są plusowe tak? A masę bierze z silnika na to by wychodziło. Jakie powinno być w takim razie napięcie na tych przewodach? Na tym grubym to bezpośrednio do akumulatora wiec tam ciągłe 12V tu nie będe pisał, cienki to D+ i na nim się skup. Odłącz go podłącz tam żaróweczkę 2W...
Na przykład szczotki.
A ładowanie masz? Kontrolka powinna świecić, jeśli nie świeci, to możliwe że skończyły się szczotki w alternatorze.
Jeżeli sama żaróweczka nie łączy, to ładowania też nie będzie.
Patrząc w katalogu, to najzwyklejszy alternator Boscha starego typu, z zewnętrznym chłodzeniem. Nie powinno być niespodzianek.
Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
a po włączeniu zapłonu kontrolka świeci? jeśli nie to brak zasilania na nią i to jest cała przyczyna jak sądzę (bo pewnie nie sprawdzałeś) ładowanie w normie i pewnie tak już jeździsz kilka dni bez doładowywania aku
Spalony regulator napięcia.
Podepnij do kontrolki nowy przewód od alternatora a stary odłącz i po sprawie.
Masz specjalność "Elektronika samochodowa". Pomijając fakt, że piszesz jak głąb, to jaki z Ciebie elektronik samochodowy, skoro ładowanie w Matizie Cię przerasta?
może obrotomierz który nie działa wpływa jakoś na kontrolkę ładowania? Dziękujemy, że w końcu zdecydowałeś się nam o tym napisać.
Mostek nie ma znaczenia a regulator włóż stary one się nie psują.P
Ładowanie jest prawidłowe.P
Trzeba posprawdzać diody w alternatorze a nie na pałę zmieniać piny na regulatorze co może doprowadzić do jego uszkodzenia, a może już się stało kiedy do zacisku ujemnego (D-) dołączyłeś plus z diod ładowania.
...gdyby alternator nie ładował to kontrolka powinna świecić cały czas... Nie koniecznie brak świecenia może być też sygnalizacją awarji ładowania
Witam.Jeśli brakuje tylko kontrolki ładowania a pozostałe są to stacyjka odpada.Bez kontrolki nie wzbudzi się alternator i nie będzie ładowania,zacznij właśnie od sprawdzenia czy nie jest przepalona jeśli będzie to wymień jeśli nie to daj znać.
szczotki i owszem,ale jak znam to nieszczęsne Valeo,jest już po pierścieniach slizgowych.
Witam Ostatnimi czasem przestał mi się ładować telefon. Niby kontrolka od ładowania się świeci, niby widzi, że powinno się ładować, jednak procenty zamiast przybywać, to ubywają (głównie przez tą świecącą kontrolkę jak myślę). Patrzyłem na innej ładowarce i jest taki sam problem. Dodam jeszcze, że wcześniej już mi się tak zrobiło, ale na krótką chwilę...
Prawdopodobnie przerwa na uzwojeniu wirnika. Albo zużyte pierścienie.
1.Kontrolka musi być sprawna.Pełni dwie funkcje.Pierwsza to wzbudza alternator,druga to po wzbudzeniu gaśnie i oznajmia,że jest ładowanie. 2.Alternator można sprawdzić szybko po uruchomieniu silnika i na moment dodanie wys.obr.ponad 3000. Jak zaskoczy ładowanie to znaczy,że jest sprawny.Sprawdza sie przy zaświeconych światłach jak zaświecą jaśniej to...
Jak już bedziesz miał altek na stole, to przestrzel wszystkie diody. Dość często padała któraś z diód wzbudzenia.
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
A jak ma gasnąć skoro podłączyłeś ją na stałe pod plus i minus? Jeden koniec żarówki ma iść do plusa po stacyjce a drugi koniec żarówki do styku D+ w alternatorze lub regulatorze napięcia zależnie od tego jaki masz tam alternator. Po odpaleniu ciągnika na styku D+ zamiast "masy" pojawia Ci się napięcie zasilana dlatego kontrolka gaśnie. W twoim przypadku...
Sprawdź miernikiem czy jest ładowanie!!!!!
Tak, mostek do wymiany. Jeżeli masz blisko do pracy to możesz zaryzykować, pod pracą musisz odpiąć akumulator.
Witam. Można by było sprawdzić przewód idący do kontrolki pod kontem zwarć. W Boxerach 2,2 HDI z tych lat często spotykałem się z różnymi usterkami, które spowodowane były złym podpięciem kabli rozruchowych. Uszkadzało to sterowniki, silniki wycieraczek itp. Sprawdź w pamięci błędów ECU czy nie ma tam czegoś więcej. Pozdrawiam.
Co do ładowania to już nie ten przekaźnik. Sprawdzić trzeba ładowanie. Jak świeci się kontrolka ładowania to trzeba sprawdzić alternator - regulator napięcia , szczotki na nim itd. Dobrze zregenerowany alternator pracuje latami bez problemowo. Pytanie co faktycznie zostało w nim zrobione 1,5 roku temu.
Opornik nie ma nic do tego.
Są ludzie, który "regenerują" alternatory - możesz go wyciągnąć i dać na sprawdzenie. Brak zasilania na wzbudzeniu może być spowodowane na przykład spaloną żarówką od kontrolki ładowania.
Oczywiście realne tylko że można lutować transformatorówką ale cyna musi mieć twardość przynajmniej 50.P
zobacze tak jak piszesz czy zaświeci a co jak nie? A jak regulator byłby walnięty to kontrolka ładowania nie będzie świecić? Na razie cały czas piszesz co by było gdyby, ale nie sprawdziłeś jeszcze niczego.
Witam Ostatnio zakupiłem akumulator nowy podłączyłem wszystko. Zapaliłem go. Jechałem ok. 3 godziny. Dojechałem do domu i zgasł. Podłączyłem go do prostownika i ładowałem do końca. Nazajutrz sytuacja się powtórzyła. Co jest nie tak? Proszę o pomoc Tak na chłopski rozum - nie ma ładowania akumulatora w trakcie jazdy. Czy kontrolka ładowanie świeci się...
Przypuszczam że sprawdziłeś naciąg paska , proces samowzbudzenia występuje w okolicach 1000 obr/min , z regulatorami różnie bywa a zwłaszcza z podróbkami to jest prawie jak loteria , a ja bym jeszcze sprawdził obwód lampki ładowania zbyt duża rezystancja tego obwodu może powodowac takie objawy , może wystarczy tylko wymiana żarówki i przeczyszczenia...
Tak jak wspomniał użytkownik maniekmariusz na 90% winą jest zbyt słabo napięty lub już stary pasek klinowy napędzający osprzet - możesz to łatwo sprawdzić polewając go wodą. Pasek nie musi być popękany żeby sie ślizgał, ale jeżeli ma jakiekolwiek pęknięcia lub jets poszarpany to on jest do wymiany (raczej groszowa sprawa 30~40zł). Zdarza sie też, że...
Diody to nie rezystory czy kondensatory - mierzysz najmniejszy spadek napięcia. Połącz sobie dwie diody szeregowo a do tych dwóch dołącz jedną równolegle - wyjdzie Ci spadek na jednej diodzie. Może zamiast się sprzeczać to podłącz sobie diody szeregowo i równolegle i zobacz jakie będą spadki napięć. Chcesz zmierzyć mostek poprawnie - mierz każdą diodę...
Nie wiem, ale ja mam to samo w T43. Bez baterii czasami rusza a czasami nie. Nie ma reguły. Czasami z baterią tez ruszy, ale ogólnie częściej nie niż tak. Za stary na serwis.
Podaj maila wysle ci plik z rysunkami kiedyś robiłem dla kolegi bo mu pało ładowanie w CC
Masz dwie możliwości - wadliwy regulator albo nie trafiłeś ze złączem dochodzącym z mostka diodowego... Pozdrawiam.
1/ 59101 - sygnał obrotomierza 2/ 59000 - sygnał L 3/ 15006 - zasilanie po zapłonie w typie TGA występuje 15021 ostatni to 30077 Zasilanie permanentne (stałe) w typie TGA występuje 30074 ale to jest przewód B+ na oczko a nie do wtyczki W kostce mam tylko na 1 pinie po zapłonie 24v,2 pin 5v,3i4 nic nie pokazuje. a jaki masz numer tego 4 ? Jak dla mnie...
Sprawdzić wpierw bezpieczniki opisane na patce jako KL15. Dwa-sprawdzić, czy alternator ma dobre masowanie ( jest na tulejach gumowych), i to, czy podczas manipulacji nie został zerwany przewód z czujnika ciśnienia oleju, idzie w wspólnej wiązce, zaś ów czujnik jest pod alternatorem.
Podłącz kontrolkę pomiędzy masę a D+, jak na zgaszonym silniku będzie się świecić, to przebita dioda + (główna, mostek do wymiany)
nie ma przekaźnika, w renault tez nie było, regulator kontrolkę wygaszał.
Ja mam podobny problem opel corsa 1.5d silnik isuzu alternator 2-pinowy.Wydaje mi się że wina tkwi w regulatorze napięcia gdyż z niego wychodzi przewód na lampkę kontrolną.
Kontrolka świeci gdyż regulator podaje masę na kontrolkę nie (+) , tak jak Ty to piszesz. Pewnie regulator jest uszkodzony, lecz nie powiedziane że tylko on.
Kontrolka ładowania świeci się cały czas i nigdy nie gaśnie . Akumulatorków napewno nie przeładuje.
A kontrolka ładowania świeci na zgaszonym silniku? I po uruchomieniu gaśnie?
nie ma po co. W tych samochodach po prostu gnije lub też ukrusza się wiązka łacząca alternator z instalacją. Ukrusza się kablel zaraz kolo alternatora, lub koło rozusznika, gdzie wiązka alt łączy się z wiązką komory silnikowej. Kabel koloru niebieskiego. Pana elektryka wyłał bym na madagaskar banany prostować, przynosi hańbe branży.
Ubita dioda w alternatorze
Do sprawdzenia bezpiecznik nr 15 w schowku, a jak spalony to jeszcze do sprawdzenia czujnik poziomu oleju, częsta przyczyna.
Możliwe usterki: 1. Lużny pasek alternatora 2. Uszkodzony mostek prostowniczy (patrz wyżej) 3. Sprawdź styki przy rozruszniku. O ile się nie mylę główny przewód ładowania biegnie do rozrusznika i dopiero do akumulatora. 4. Możliwe uszkodzenie przewodu "wyłącznik zapłonu"-alternator. Tak przynajmniej piszą w instrukcji. 5. Zmierz napięcie na alternatorze...
Moim skromnym zdanie to powinno być tak . spada napięcie akumulatora np do 12V czy do jakiego co jest zaprogramowane w zasilaczu ,zapala się kontrolka ładowania i ładuje do znowu napięcia np 13v i kontrolka gaśnie nie ładuję żeby nie przeładować aku.
Jeżeli jeszcze nie doszedłeś do powodu awarii to sprawdź alternator. Ja mam trzy t4 co prawda z silnikiem 2,4 ale już kilka razy jak padł alternator albo były problemy z elektryką przy ładowaniu to wraz z kontrolką ładowania świeciło się ciśnienie.
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
ładuje a kontrolka świeci coraz jaśniej. o co chodzi? proszę o jaknajszybszą pomoc :(
Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Ta bardzo łatwo zmierz jego oporność. Powinno być chyba ze 4 omy. Czasem kontrolka świeci słabo ,i alternator ładuje. Ale dopiero przy wyższych obrotach. Wtedy wiadomo że jest padnięta jedna z diód prostowniczych. Zasilających regulator. Drugi + małej mocy. Jeżeli masz zwarte zwoje na wirniku to pali ci tranzystor kluczujący w regulatorze. I wtedy alternator...
przekaźnik jest za nakładką progową,jak słupek prawych przednich drzwi. Silnik 1,5 to nieodmiennie Isuzu,z wysoce awaryjnym alternatorem Hitachi
mostek do wymiany
Uszkodzona dioda mostka pomocniczego
Sprawdż masy i przewód + alternatora.A może być mostek prostowniczy.Alternatory do sprawdzenia i jak są dobre to dopiero szukanie.
jak mówiłem, wzbudzenie jest Kontrolka ładowania świeci?
Alternator ładuje? KOntrolka świeci i gaśnie? Bo od tego zacznij.
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
sprawdź bezpieczniki ,prawdopodobnie nie masz zasilania kontrolki ładowania po załączeniu zapłonu. wtedy kontrolka zapala się dopiero przy praculącym silniku
Jeżeli mostek w alternatorze sprawny a to można samemu sprawdzić to walnięy regulator lub brak szczotek, pod warunkiem sprawnej instalacji.
Daj model alternatora, zapewne 4pinowa wtyczka czyli dwa prądy muszą być. Pod maską szukaj bezpiecznika opisanego jako alternator. Dodano po 1 Choć ten elektryk dobry jest, jak do mnie ktoś przyjeżdża z alternatorem i on jest sprawny to zawsze daję wskazówki co ma sprawdzić i jak nie ogarnie to zapraszam do siebie
Wcześniej ładował tylko jeśli był włączony(uruchomiony system), po wyłączeniu kontrolka w gnieździe świeciła na żółto ale nie ładował baterii. Obecnie na wyłączonym kontrolka w gnieździe świeci na żółto a po włączeniu gaśnie i nie ma ikonki ładowania, tylko ikonka z ilością procentową. Na samym zasilaczu(bez baterii)nie rusza, mignie kontrolka power...
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
To wada w oporniku równoległym. Ale w 145 była żarówka, z tego co pamiętam.
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
Przede wszystkim - co to za alternator i co za regulator napięcia ? Czy przypadkiem alternator nie posiada regulatora już "na sobie" a Ty nie próbujesz zastosować regulatora prądnicy, który był w poprzednim obwodzie ?
Kupiłem nowy alternator za 330zł. Cena części była zbyt duża. Teraz kontrolka świeci i ładuje aku. Dziękuję za podpowiedzi.
Jeśli alternator ładuje a kontrolka świeci to masz gdzie indziej uszkodzenie.
Po sprawdzeniu okazało się ze prądnica się skonczyła założyłem alternator i ładuje elegancko dziękuje wszystkim za pomoc ;)
witam dla potomnych mialem taka sama sytuacje pracowal na bateri i momentalnie sie wylaczyl jak w pierwszym poscie komputer jednak po podlaczeniu do zasilania pokazywal 27% nie ladowala sie ani nie mozna z niej bylo zaczerpnac pradu obserwowalem tylko jak ta pojemnosc jej spada do zera wymiana bateri pomogla w moim wypadku nic nie bylo na plycie glownej...
Jakiś czas temu miałem identyczny przypadek! Mazda 626 2,0D alternator Mitsubishi. Ładowanie było do 18V, kontrolka ładowania nie świeciła wcale. Przyczyną był ugnity przewód od kontrolki (jakieś 20cm od alternatora) Po zlutowaniu kabla wszystko wróciło do normy. Jeśli masz taki sam alternator to dochodzą do niego 2 cienkie kable. Do wyjścia R(S) dochodzi...
A regulator napiecia?
Czy po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania się świeci?
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Witam Problemen napewno nie są szczotki ,bo ładowanie jest.Piszesz że kontrolka świeci cały czas(mocno czy żarzy się),czy po wyłączeniu zapłonu gaśnie?.Jeżeli tak to problem jest w samym alternatorze(płyta prostownika lub regulator),co łatwo zdiagnozować.
Spróbuj zmierzyc napięcie na zaciskach arternatorze podczas ładowania i jak kontrolka świeci i jak zgaszona może byc przegrzany styk ja bym zrobił drugą masę arternatora z silnikiem
Kilka dni jeździłem z żarzącą się kontrolką ładowania akumulatora. Aktualnie stan jest taki, że zniknęła z pulpitu (brak świecenia) kontrolka ładowania w czasie gdy kluczyk jest włożony w stacyjce i alternator nie ładuje. Co może być powodem tej usterki? Nie jestem elektrykiem samochodowym ale mam ogólne pojęcie o instalacji proszę o jakieś sugestie....
Być może kontrolka jest sterowana przekażnikiem/ często w japońskich/,jeżeli alternator był spalony to i pali się przekażnik, dlatego kontrolka świeci. Pozdr.
jeżeli to z winy pająka to ciekawy przypadek musze przyznać. a co do diód to odłączyłeś uzwojenia do pomiaru czy nie? szczotki to już się widać skończyły
sprawdzałem to ładowanie jest w granicach 9,8V czyli nie ładuje , kontrolka świeci czy nie ? może to tylko szczotki krótkie
trzeba sprawdzić szczotki w alternatorze , przy tym objawie na pewno sie skończyły lub się zawiesiły
Czy kontrolka ładowania świeci się na zapłonie? Najprawdopodobniej alternator uszkodzony. Zmierz ładowanie czy jest, możesz bezpośrednio na alternatorze.
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
Zwarcie w mostku prostowniczym (zwarta dioda plusowa)
świecić kontrolka ładować kontrolka świecić ładować kontrolka ładować świecić
zalany katalizator sygnał dźwiękowy pralki świece moment
mercedes przekaźnik świateł marantz sr6005
Symetryzator czy SWA 955 - 5EX Turbo Quatro dla anteny siatkowej w Warszawie? Błąd i54 w zmywarce AEG - przyczyny i rozwiązania