Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
Podjedź do elektryka, niech sprawdzi ładowanie i szczotki w alternatorze. Żeby nie było holowania, albo wzywania lawety w nocy. Pozdrawiam.
To zrób taki myk. Jak podłączysz prostownik do agregatu i spadnie Ci napięcie, to podłącz kondensator kilka - kilkanaście µF równolegle do wyjścia agregatu. Być może masz agregat z prądnicą asynchroniczną, która bardzo lubi obciążenie typowo rezystancyjne (grzałki, żarówki), nie lubi natomiast obciążeń indukcyjnych, co wwynika z zasady pracy takiej...
Niestety 😔przekaźnik wymieniony kontrolka dalej świeci ładowania brak
Witam, w 'dawnych czasach / 45 - 30 lat temu ', do Harley-ow WLA / 'chopperow', itp. montowano 'diode Zenera 7,5 - 8V'/ zamiast regulatorow napiecia, przez co kazde napiecie ponad 7,5V - bylo 'oddawane na mase' i nie niszczylo akumulatora i zarowek. Tutaj tez by mozna bylo tak zrobic, jesli regulator jest uszkodzony wewnetrznie, zeby go nie 'otwierac'...
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
Sprawdź jaki masz prąd ładowania .
Włącz światła i wtedy sprawdź napięcie ładowania. Hondy z podobnego roku podnoszą napięcie ładowania do 14V gdy włączy się światła czy inny duży odbiornik energii. Napięcie ładowania także u ciebie może być sterowane komputerem silnika.
Zgadza się. Aby było ładowanie wystarczy podłączyć tylko biały przewód. Ale watro doprowadzić instalację do stanu fabrycznego. Tak jak napisałem. Nie wiadomo czy producent traktorka, lub jakiś fachman, zmodyfikował w jakiś sposób układ względem schematu, który jest zamieszczony w instrukcji Hondy.
Witam! Łączenie cewek w których indukuje się napięcie zmienne nie jest sprawą prostą: idealnie, gdy w każdej z nich indukowało się takie samo napięcie i W TEJ SAMEj FAZIE, wówczas można je łączyć równolegle, bez obawy, że cewki będą się "odejmować", lub będą "pracować na zwarcie". Fazy będą przesunięte, jeśli maksimum zmiany strumienia magnetycznego...
Witam wszystkich pacjent to honda cr-v 2.0i 2000r problem z ładowaniem alternator klient wstawił inny po sprawdzeniu 100% sprawny, do alternatora wchodzi wtyczka 3 piny, z tego co pamiętam w Japończykach powinno iść +12v po zapłonie ,na kontrolkę licznika i chyba ecu. W skrzynce bezpiecznik od alternatora jest ok lecz brak tego zasilania na alternatorze....
Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora). Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
Jeżeli po odpięciu od prostownika,pokaże mniej niż 12v to albo prostownik nie ładuje,albo akumulator nie bierze. Jak odpalisz już,to sprawdź ładowanie.
JAk długo nie stoi to nie ma czym.
Okej jest w porządku, .? A ma coś wspólnego podciśnienie ,lub ubytek oleju z ładowaniem ,? U mnie po prostu nie ma ładowania , i o to zapytałem, , wymieniono cewkę ,nowy regulator napięcia ,i nadal brak ładowania,
nie rozumie co z tą kontrolką ładowanie masz ok a kontrolka gaśnie po uruchomieniu silnika czy nie
Jedynym prawdopodobnym wytłumaczeniem jest to że przypadkowo na przewód z alternatora podałeś masę, albo znaczne obciążenie co w czasie pracy silnika doprowadziło do uszkodzenia pomocniczych diod w alternatorze.Ale wtedy kontrolka powinna świecić cały czas. Obawiam się więc że masz uszkodzony w konsekwencji przebicia w diodach, również regulator napięcia....
Sprawdź napięcie ładowania!
Zobacz czy przewód ładujący akumulator przy alternatorze nie jest poluzowany, i zmierz na alternatorze zasialnie ładowania czyli na śrubce do której jest przykręcony przewód łączocy alternator z plusem akumulatora, może on iśc przez skrzynke z bezpiecznikami pod maską, mają one duże wartości po 20 A lu 30 A . tez miałem taki przypadek okazało się że...
Wygląda na to, że nie poszukałeś nawet na elektrodzie [url=] http://obrazki.elektroda.pl/5081679400_1... Zielony to masa, układ dwufazowy, biały i żółty na regulator. Wygląda, że stojan jest ok. Prawdopodobnie kłopot z regulatorem. Jakim miernikiem to mierzysz, bo wyniki masz mało powtarzalne.
Mam podobny problem z ładowaniem w honda cb500 , co u Ciebie było przyczyną ?
Moc alternatora nie jest krytyczna. I tak większość mocy powinna wydzielać się w uzwojeniach alternatora! Pod warunkiem, że rezystancja przewodów/złączek nie jest zbyt duża i uzwojenia mają identyczne parametry (rezystancja i indukcyjność). Asymetria może prowadzić do przeciążenia jednej fazy. Poza tym regulator też musi być przygotowany do swojej roli...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Prawdopodobnie brakuje zasilania na FR.P
Tak aku jest nowe (kwasówka) gdy jeżdżę moto ma wysokie obroty to ładowanie jest dobre tylko na postoju nie mam ładowania
A post nr3? Skoro nie ma tam regulatora napięcia, to powinno ustalać się ono w dopuszczalnym zakresie około 6 - 8V podczas pracy. Głównym elementem odpowiadającym za balans napięcie będzie tutaj akumulator. Jazda bez niego na pewno doprowadzi do nadmiernego wzrostu napięcia. Napięcie też powinny ograniczać odbiorniki, w tym przypadku żarówki. Dziwią...
Jaka może być przyczyna palenia się ładowania w traktorku honda 2216
Ciesze się. Teraz pasuje dać "pomógł" pomocnikom. :D Po czym poznać jaki jest typ regulatora i że wymaga on podania napięcia żeby było ładowanie ? Po niczym... To strzał dużego prawdopodobieństwa wynikający ze znajomości budowy wewnętrznej regulatorów, informacji o cewce ładowania i efektach twoich pomiarów. :D
No to sprawdź to ładowanie, albo woltomierz w gniazdo zapalniczki i w drogę. Wszystko wskazuje na brak ładowania...
Coś mało tego ładowania.
Najlepiej zmierzyć jakie faktyczne jest napięcie na poszczególnych zakresach. W moim zasilaczu o takich samych zakresach, na zakresie 9V jest 15.1V, a na zakresie 12V jest 19V. Więc gdyby były podobne to na zakresie można spokojnie ładować, bez obawy przeładowania, ale ładowanie będzie długie. Można to przyspieszyć ładując pod kontrolą (pomiar stały...
hehe Zacznij od początku czyli zdejmij przewód od kontrolki z alternatora . włącz stacyjkę i zobacz czy pali jeśli nie pali to znaczy ze instalacja jest ok . jeśli po podłączeniu pali to wpatruj się czy na wysokich obrotach przygasa delikatnie czy świeci swiatłem stałym . Jeśli świeci cały czas to znaczy ze za diodami wzbudzenia jest potencjał niższy...
prawdopodobnie padł regulator napięcia
Może to wina wentylatora? Może. Na początek sprawdź napięcie ładowania.
Do Hondy ładuj Staga i wtryski Hana,Barracuda. Reduktor można AC 150.
Widać ten efekt też na gorzej świecących żarówkach? Masz czym zmierzyć prąd ładowania?
Podłączałeś multimetr/woltomierz do akumulatora na odpalonym motocyklu, czy po prostu aku się rozładowuje i stąd wiesz, że nie ma ładowania? Ile masz przewodów w złączu do regulatora po stronie instalacji motocykla? Układ ładowania to nie jest jakaś magia, sprawdź kontrolką czy w kostce do regulatora jest +6V z akumulatora (po włączeniu zapłonu) - pewnie...
A mierzyłeś ile ci ładuje ? Bo ten błąd to wygłada jak za duże napięcie ładowania..
Kupuj na 99,9%. Tylko nie rób mu takiej przeprawy jak poprzednikowi. Nigdy nie odłączaj akumulatora ani alternatora na pracującym silniku!
Z tego co wyczytałem Honda posiada wszystkie dane jakby auto było kupione w Polskim salonie a tak nie było tu chyba chodzi i stan licznika czy rzeczywiście jest faktyczny może by coś pomyślał z tym ładowaniem ??
Raczej tam nie będzie czego naprawiać. Regulatory napięcia trójfazowe są wykonywane techniką hybrydową. U chińczyka za 60 zł może się okazać że wewnątrz siedzi trojan a nie regulator... Zalewę trzeba grzać opalarką i skrobać. Czasem jest miękka jak guma i łatwo się rozbiera, w innych przypadkach skrobie się jak gips. Często można spotkać zasypywanie...
Inteligentne ładowanie podobnie jak w Honda,Toyota nowszej generacji, dziennie podpinasz pod +15 i wyłączasz przekaźnikiem ,moduły nie działają.
dziękuję za odpowiedź ale w takim przypadku nie działałby już alternator natomiast po chwili ruszyłem i pojechałem dalej, zaznaczam, że samochód pali bez problemu i nie świeci się kontrolka od ładowania
Jak pisał BANANvanDYK, cewki zasilające CDI są w bardzo złym stanie. Nie obejdzie sie bez ich przewijania jak nie od razu to za krótki czas. Z nimi trzeba bardzo uważać na kierunki uzwojeń! Wygląda na to, że albo masz inny układ połączeń niż na schemacie, albo ktoś coś poknocił z instalacją. Brak kabla białego wychodzącego ze stojana jest dziwny. Podobnie...
zapewne ten motocykl to honda xl 500 6v mam taki sam i nie mam modulu jak bys mial schemat modulu bym byl wdzieczny
W miarę ładowania akumulatora, napięcie na nim rośnie, a prąd ładowania maleje. Powinieneś kontrolować napięcie na nim, aby nie przekraczało 14,5V Prosty, cyfrowy woltomierz z zakresem do 20V rozwiąże kontrolę nad ładowaniem aku.
Mam taki problem: gdy podłącze alternator w hondzie civic bez osłony od strony gniazda kontrolka ładowania gaśnie, a gdy z osłoną nie gaśnie???
Temat się rozwiązał po wymianie akumulatora. Wartości ładowania oscylują pomiędzy 14-14,5.
Migają podczas jazdy. Razmocniej raz słabiej świecą Sprawdź ładowanie.
To nie ładowanie. Zmierz kompresję.
Do ładowania jest ładowarka. Prostownik służy do prostowania prądu i jest elementem zasilacza ładowarki . Można doładować baterię rozruchową drugą podłączoną równolegle, co umożliwi rozruch motocykla i dalsze ładowanie baterii. Ładowarki ładują naterie kwasowo ołowiowe do napięć wyższych niż alternator i lepiej ładują.
Regulator napięcia może się różnić. Może być że mimo, że wygląda tak samo to brakuje np, pinu L w tym regenerowanym bo jest z innego auta gdzie instalacja jest inna.
Nie wiem tylko gdzie trzeba podpiąć kable do regulatora, aby to działało. Nie da się w prosty sposób zrobić kontrolki ładowania gdy alternator wzbudzany jest od magnesów trwałych. Były tematy o kontrolkach ładowania. Użyj szukaj.
Do sprawdzenia regulatora wystarczy woltomierz:przy w pełni naładowanym akumulatorze napięcie na jego zaciskach podczas pracy silnika powinno mieć wartość 14 do 14,5V niezależnie od obrotów silnika i mocy obciązenia (światła). Możliwy jest spadek napięcia ładowania na wolnych obrotach przy włączonych światłach (lekko przygasają).
Witam, Postaram się opisać co mi się przytrafiło. Jadąc jakiś 1 msc temu autem zapaliła mi się kontrolka ładowania, zdziwiony dodałem lekko gazu i kontrolka zgasła. Niestety jakiś tydzień temu kontrolka znów się zapaliła. Zauważyłem, że po dodaniu gazu (obroty powyżej 5-6 000 rpm) kontrolka ładowania gaśnie. Odstawiłem auto na parking. Trochę popadało...
Więc brak ładowania.
O ładowaniu nie ja pisałem wiec nie masz zasilania sprawdź dokładnie bezpieczniki lub skrzynkę od bezpieczników.
A co to za ładowanie 12,6 V Żadne. A jak radio właczysz to też ładowanie sie uaktywnia?
jakie jest ładowanie :?: :?: :?:
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
Sprawdź ładowanie.
znający zasady oscyloskopowego diagnozowania obwodu ładowania na pewno wyjaśni wątpliwości. A od kiedy do pomiaru napięcia ładowania potrzebny jest oscyloskop?
Pomierzyłem ostanio trochę moją HondęB75 i okazało się że cewka wysokiego napięcia jest dobra.Przyczyna była gdzie indziej.Zrywka naprawiona i silniczek ładnie odpala i chodzi jak zegarek.Ten moduł elektroniczny zaznaczony właśnie odpowiada za wszystko.A ten z radiatorem to zwykły regulator napięcia do ładowania zewnętrznego akumulatora.
Posiadam skuter Honda Vision 110 z roku 2019. Uruchomienie silnika jest możliwe tylko za pomocą rozrusznika elektrycznego. Ten model nie ma dźwigni rozrusznika nożnego. Nie ma łatwego dostępu do akumulatora, ponieważ trzeba ściągać przednią osłonę mocowaną na kołkach. I teraz pytanie. Czy ktoś ma doświadczenie z montażem gniazda zapalniczki lub gniazda...
Ładowanie jest, lecz może być tak że cewka będzie niesprawna w pełni i pobiera zbyt dużo prądu?
A światła Ci czasami nie rozjaśniają się po dodaniu gazu? Bezpieczniki oryginalne? Sprawdź ładowanie
Witajcie. Tematem jest robot koszący Honda Miimo 500, który nie widzi stacji ładowania. Faktycznie, podjeżdża pod nią, ale nie trafia w gniazdo. Czy możecie poradzić gdzie tkwi problem? Jest to kwestia kabla w ziemi (złe jego położenie czy ścieżka) czy też jakiegoś programowania? Będę wdzięczny za porady Dzięki
Honda F-RV 2006 2.2 I-CTDI kontrolka ładowania swieci dopóki nie właczy się świateł mijania lub innego odbiornika. Napięcie ładowania również się z tym pokrywa czyli ładowanie tylko pod obciążeniem. Wymieniony mostek prostowniczy z regulatorem - bez zmian.
roomo mógłbyś wyjaśnić bardziej precyzyjnie jak podłączyć tą żarówkę i co to da? O co chodzi z tym na pedała? NIe łapię.
Bardzo przepraszam za te wielkie litery. Rozpisałem się duzymi i nie chciałem przepisywać. Więcej już się to nie powtórzy ! Obiecuje ! Wracając....zdjąłem klemę i w ogóle prad nie idzie na akumulator. Silnik zgasł. Prąd wychodzi z alternatora i znika. Czyli albo stacyjka, albo prostownik, co? Bo regulator by nie spowodował całkowitego braku ładowania.
Jak się okazuje usterka była błahostką Ułamała się końcówka masy przy przewodzie zaraz przy akumulatorze :D Dzisiaj dopiero się zorientowałem po tym jak mi akumulator padł i musiałem go ładować
Wygląda na regulator. Poszukaj tańszego. Ta cena jest z kosmosu, ale jak nie chcesz się bawić w konstruktora... Można jeszcze spróbować pomierzyć prądy fazowe podczas pracy regulatora. Minimum na dwóch fazach na raz - dwa mierniki. Jednoznaczną odpowiedź dałby pomiar oscyloskopem. Można wykorzystać do tego kartę dźwiękową komputera z odpowiednimi dzielnikami.
Powinieneś przeczytać Honda Common Service Manual, dział dotyczący ładowania skoro - jak to napisałeś w e-mailu - jesteś zadowolony z tego archaicznego regulatora. Strona 330: http://www.vf750fd.com/vf750f/Honda_Comm... Regulator "troszczy się" jedynie o napięcie ładowania akumulatora (DC), a pośrednio wpływa na napięcie oświetlenia...
Jesli nie ten dział to prosze o przeniesienie Jezdze sobie Honda VFR 800 a ponieważ w moim moto pobór prądu jest niewiele mniejszy jak w aucie (wtryski , tył 2x5/21 . przod 2 x 60/55 + wentylator jak stoje na czerwonych swiatłach w mieście ) a akumulator jest bardzo malutki bo tylko 10 AH to takie stanie na swiatłach z właczonym wentylatorem moment...
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Wykręciłem już świece i zastartowałem rozrusznikiem ale była reakcja na 1/100 sekundy i odłączało prąd. Pisałem o tym wyżej. Włączenie świateł i radia kasowało prąd całkowicie, światła ledwo się żarzyły. Aku się teraz ładuje.
Jak powinno wyglądać podłączenie stacyjki Honda1211. Czy po przekręceniu kluczyka do pozycji pierwszej cewka układu zapłonowego po stronie niskiego napięcia powinna być zasilana ? Jak powinien być podłączony regulator ładowania akumulatora ?
Bezpieczniki sprawne?
Samochód miejski ciekawe jak się z niego wyjmuje akumulator praktyczne było by ładowanie w domu nie wyobrażam sobie aby ktoś to mieszka w bloku rozwijał przedłużacz. Dlatego wymyślono stacje do ładowania.
Trzeba by coś pomierzyć. Z zadanych pytań można wywnioskować że nie masz o tym zielonego pojęcia więc kup używany alternator za stówkę i wymień lub zaprowadź auto do mechanika bo inaczej temat będzie się ciągną tydzień. Możliwe że się szczotki kończą. Kontrolka ładowania jest po kontrolce ciśnienia oleju drugą najważniejszą kontrolką więc nie oczekuj...
Honda CRV 2005 Diesel Problem z ładowaniem. Podłączę się pod ten temat, gdyż mam podobny problem z ładowaniem. Akumulator "na zimno 12,6 V" Podłączam się też, bo mam *identyczny* problem. CR-V 2005 diesel, przebieg 130 kkm. Na zimno jest wszystko ok (ładowanie 14.3-14.6V mierzone multimetrem), po mocnym rozgrzaniu silnika (trasa 50-100 km) nie ma ładowania...
Sprawdź akumulator, ładowanie i bezpieczniki. Od tego bym zaczął skoro wszystkie kontrolki nie świecą.
Element przedstawiony na zdjęciach to rezystor mocy służący jako sztuczne obciążenie dla oświetlenia oraz regulatora napięcia. Jeśli ten drugi rezystor ulegnie uszkodzeniu, zaczynają się problemy z przepalającymi się żarówkami w oświetleniu głównym i napięciem ładowania akumulatora. W starych Hondach stosowano bardzo kiepskie rozwiązanie regulatora...
Akumulator i regulator do wymiany. Zmierz wcześniej ładowanie innym miernikiem.
witaj kolego i jak rozwiazales sprawe z alternatorem bo mam taka sama sprawe ta sama sytuacja
jest!! znalazłem mankament mianowicie diody prostownicze raz łączyły raz nie. Problem z głowy!!:):)
witam mam problem poniewaz w hondzie mb 50 z silnikiem 80 jest coś nie tak z ładowaniem na niskich obrotach jest wszystko oki ale po dodaniu gazu napięcie się zwiększa na Tyle ze pali żarówki. akumulatory sie gotują itd. Ktoś może doradzić jak sprowadzić ładowanie do normalnego poziomu?
Nie wystarczy wpiąć w układ zwykły woltomierz?
Jejku, pięknie mruczy ta Honda ^_^
Mam problem z ustaleniem przyczyny rozładowywania akumulatora Co już sprawdziłeś ? Wykonałeś jakieś pomiary amperomierzem ? sprawdzałem kilkakrotnie łodowanie (13,86V) Napięcie ładowania jest zbyt niskie.
Mam ten sam problem . Nigdzie nie mogę znaleźć schematu podłączenia .
Jak nie ma ładowania, to alternator na stół i sprawdzaj co zepsute i wymień. ABS może świecić dlatego że napięcie zasilania jest zbyt niskie.
Witam Zamieściłem tutaj schemat ładowania - co prawda od Hondy, ale może się przyda??? http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pozdrawiam
A gdzie ta różnica? I co ma 2T lub 4T do układu ładowania?
Lepiej zobacz czy nie pękły magnesy na magnecie.
Miał by, przynajmniej ABS powinien się zaświecić, ale być może w tym przypadku on i z ładowaniem świecił :D Jakieś 4 miesiące temu pomagałem takiemu kierowcy z odpaleniem auta (stara, bardzo stara honda). Też był zdziwiony, jak go zapytałem, gdzie ma Pan pasek do alternatora? Ale ani kontrolki, ani wskaźnik temperatury i wylewający się płyn chłodniczy...
prawidłowe ładowanie 13.6 - 14.2
Myslec to my sobie mozemy. Zrob odpowiednie pomiary i wtedy sie dowiesz
Nie może prądnica pracować w oleju. Dostanie odpowiednią porcję oleju na szczotki i o ładowaniu można tylko pomarzyć. Wszyscy użytkownicy Junaków też mieli problemy z ładowaniem jak simering puścił i do prądnicy dostał się olej. Wymontuj prądnicę, jeśli jest zaolejona, wymyj ją w benzynie ekstrakcyjnej pędzelkiem, po odparowaniu benzyny sprawdź ładowanie...
Sprawdzę miernikiem :) jutro :) jak tam ładowanie :) będzie wtedy :)
honda ładowania kontrolka ładowania honda regulator ładowania honda
wentylator skraplacza berlingo światłami mijania zawór dwubarowy krups
rower elektryczny problemy lutownica laserowa
Sony Vaio PCG-81212M VPCF11M1E – aktualizacja BIOS, wersje, procedura, ryzyka OpenBeken BK7231N IR raw code capture issue on v1.18.110, drv_ir.cpp, MQTT shows 0x0, missing raw data