Nie masz ładowania.
Włącz wszystkie odbiorniki w samochodzie i sprawdź jakie jest wtedy ładowanie.
Wymiana bsi zapewne pomoże plus gruntowne sprawdzenie ładowania alternatora
Kontrolką ładowania steruje regulator od ładowania akumulatora. Trzeba go podmienić i sprawdzić czy problem zniknie. Taki regulator nie powinien być drogi.
Masa akumulatora, masa alternatora i sprawdzenie ładowania na krzyż + - alternator akumulator.
wychodzi tylko P0201, P0202 i P0204 albo P0201, P0202 i P0203 albo P0204 zależy jak mu się chce a co myślicie o tym co napisałem wcześniej że jak wolno dam gazu to jest ok a jak szybko to dojdzie do 4000 i świeci kontrolka ładowania??
może obrotomierz który nie działa wpływa jakoś na kontrolkę ładowania? Dziękujemy, że w końcu zdecydowałeś się nam o tym napisać.
A jest dysk twardy w navi RT3? Kiedyś miałem pacjenta któremu kończył się dysk w RT4 i właśnie radio zamulało przy ładowaniu.
Kontrolka nie zapala się wogóle w żadnym wypadku. Mieżyłem napięcie na świecach i pojawia się po odpaleniu ale nie świeci przy tym kontrolka. Zauważyłem że na kluczyku w pozycji acc to jest wtedy kiedy działa radio a nie palą się kontrolki świeci lampka ładowania...
Wtyczkę ostatnio odpinałem i wyglądała w jak najlepszym porządku. Więc zrobię jak mówisz, w poniedziałek będę miał dostęp do kanału mam nadzieję, że uda mi się zlokalizować ten punkt zbiorczy mas. Bardzo dziękuję za nakierowanie. Będę informował o postępach i mam nadzieję że w końcu uda mi się znormalizować ten czas ładowania.
Jeśli w tym Peugocie jest ten sam alternator ( jak pamiętam Valeo 150A) co w Volvo to 140-150 tyś to normą jest że pada ładowanie.
Jak nie podłączysz L, to alternator nie ma wzbudzenia, zaczyna ładować dopiero z magnetyzmu szczątkowego wirnika, jak pisałeś po przekroczeniu 4k rpm
Zmierz napięcie ładowania.
zaświeca się economy mode activ i po paru sek. kontrolka ładowania
nie ma przekaźnika, w renault tez nie było, regulator kontrolkę wygaszał.
sprawdź bezpieczniki ,prawdopodobnie nie masz zasilania kontrolki ładowania po załączeniu zapłonu. wtedy kontrolka zapala się dopiero przy praculącym silniku
Pełno tu przemądrzałych znawców. Alternator był wyciągnięty i sprawdzony u elektryka. Diagnoza była taka, że trzeba skasować pamięć akumulatora i że podobno tylko takie coś w serwisie można zrobić. Ja się pytałem czy ktoś miał podobnie i rozwiązał problem a nie jak się sprawdza ładowania alternatora…
Może brak ładowania?
Kolego do kontrolki ładowania.
Witam Panowie, mam problem z ładowaniem w Peugeot 1007. Alternator po regeneracji - podobno miał działać (samochód dostałem już po naprawie alternatora). Po podaniu napięcia +12V na pusty pin oznaczony na rysunku (przez żarówkę 5W) ładowanie zaczyna działać. Czy ktoś mógłby mi rozjaśnić kwestię załączonego schematu. Do czego mógłby służyć ten pusty...
Chyba, że masz tak duże obciążenie prądowe podczas pracy dmuchawy, że kontrolka mogłaby się żarzyć od ładowania?
Rób immo off a potem sprawdź ładowanie.
Podłączyłem główny akumulator do ładowania i podczas ładowania napięcie wynosi na akumulatorze 14,4 V. Zmierz na odpalonym samochodzie.!!!!
witam mam problem z ładowaniem akumulatora w tym samochodzie ,po przekręceniu kluczyka pali się lampka akumulator ale nie mocno tylko się żarzy a zawsze świeciła mocniej po uruchomieniu silnika nie gaśnie tylko nadal delikatnie się żarzy dziwi mnie ze jak nie ma ładowania nie pali się mocno.Mierzyłem podczas pracy silnika nap.ładowania brak niestety.Moze...
a ja, mimo wszystko, stawiam na brak masy silnika. Łatwo to określić, wystarczy prosty pomiar, czy na zacisku rozrusznika jest napięcie akumulatora względem masy akumulatora, a następnie względem masy silnika. Zdarza się, że taśma masy jest skorodowana w zaciskach. Nie napisałeś, czy samochód da się uruchomić "na pych". Piszesz natomiast, że pojazd...
brak ładowania. Powinno być koło 14V przy pracującym silniku.
Jakie napięcie i kondycja akumulatora ? Doładuj, bo dojechałeś do mechanika bez ładowania akumulatora.
przestało działać wspomaganie nie było możliwości uruchomienia pojazdu, gdyż nie nie kręci akumulator padł Usterka alternatora lub innego elementu obwodu ładowania akumulatora.
Kontrolką ładowania W KAŻDYM SAMOCHODZIE steruje regulator napięcia zamontowany najczęściej bezpośrednio na alternatorze. Zgaśnięcie owej kontrolki W KAŻDYM SAMOCHODZIE oznacza prawidłowe napięcie alternatora, a tym samym zasilanie odbiorników w samochodzie no i oczywiście ładowanie akumulatora. Prosty wniosek: Skoro kontrola nie gaśnie - nie ma ładowania.
Witam. Mam problem z zapalającą się kontrolką ładowania. Ładowanie jest na poziomie 14,0-14,2V i w czasie jazdy zapala się kontrolka ładowania. Na postoju(po uruchomieniu)auta nic nie świeci nawet przy " pełnym" obciążeniu elektrycznym. Posprawdzałem bezpieczniki są ok, akumulator przekładałem z innego autka też nie pomogło. Jak macie jakieś podpowiedzi...
Do sprawdzenia skrzynka bezpieczników w komorze silnika oraz prawdopodobnie padnięte BSI skrzyneczka z bezpiecznikami w kabinie i na początek przelotka na lewym błotniku okrągła wtyczka ale podejrzewam BSI przez zbyt duże napięcie ładowania
A jakie masz to ładowanie ?
Miałem podobny przypadek w Volvo. Winny był mostek prostowniczy. Dla u Ciebie dla pewności zacząłbym od pomiaru prądu i sprawdzenia, lub podmianki samego akumulatora. Czasami, gdy aku jest uszkodzone alternator szaleje i zapala kontrolkę ładowania.
System start-stop? Akumulator sprawny? Jakie ma napięcie w spoczynku?
Jak dla mnie poziom płynu chłodzącego, przynajmniej w berlingo 1.9D z 2000r tak jest.
Kolego poradziłeś sobie z tym ładowaniem? Mam ten sam problem
Może być uszkodzony regulator napięcia tzw szczotkotrzymacz w alternatorów. I wtedy było by ładowanie?
Tam są na 12 często przekaźnik się wytapia i przestają grzać Jak będziesz sprawdzał to na zimnym silniku bo na ciepłym nie grzeją Może to wina rozrusznika który zbyt wolno kręci Sprawdź napięcie ładowania
Podłącz amperomierz i sprawdź pobór z akumulatora. (Zachować właściwą procedurę i sposób podłączenia , wskazania na poziomie 0,04A są poprawne). Ponadto sprawdź kondycję aku. i napięcie ładowania.
Czy udało się rozwiązać problem?
pasek sie nie ślizga Dodano po 3 tylko tez przy właczonym zapłonie kontrola od ładowania sie nie swieci a powinna sie swiecic.. dopiero przy zapaleniu powinna gasnac a tam nie swieci sie na zapłonie gdy zapale i dodam gazu to sie zapala kontrola od ładowania
Czy aby czasem prądem ładowania nie steruje ECU ?
Też mam to francuskie cudo. Z ciekawości w wolnej chwili pomierzę napięcie ładowania. V.
Ciekawe, poszły 4 diody i ładował? Ktoś tu nas ładuje pod....
http://obrazki.elektroda.net/27_12637242... http://obrazki.elektroda.net/27_12637242...
Wszystko zależy od radia jakie jest zamontowane. USB może być tylko do ładowania telefonu.
Normalnie zachowania. Psa od 2011r ma takie sterowania alternatora. Bez obciążenia na wolnych obrotach i podczas przyspieszania/obciążenia odcina oporny alternator.
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
To ten twój boxer to taki lewus jak Gołota, tez nie ładował a po nim ładowali.
to tak zwany akumulator Energi ładowany do 5 v
Na początek może zmierz napięcie ładowania, powinno być około 14 V.
Uszkodzony może być sam akumulator. Napięcie ładowania jest w normie
Ja stawiałbym na diody wzbudzenia.
Witam, W moim przypadku przyczyna była banalna. Osoba wymieniająca akumulator podłączyła przewód z akumulatora pod nieodpowiedni zacisk śrubowy modułu. W module akumulatora z BPGA są obok siebie dwa takie zaciski i łatwo się pomylić przy ponownym podłączaniu. Proponuję sprawdzić czy przyczyna nie jest taka sama bo efekt jest identyczny. Moduł BPGA zwiera...
Zmierzyć napięcie ładowania, naprawić alternator lub wymienić.
U mnie ten sam problem - przy wyłączonym silniku nie gaśnie kontrolka akumulatora mimo wyjęcia kluczyka ze stacyjki , chyba stacyjka walnęła . 406 1,8 benzyna
Cześć... Nadal mam problem z ładowaniem... Peugeot 206 1.4 8v 75km 2000r Jak odpalę jest 13,8-14.2V Włączę tylko światła spada do 13.2... Włączę nawiew na 2/6 spada do 13.0 Jak wcisnę STOP spadnie nieraz nawet do 12.8 Jak przytrzymam przez kilka sekund gaz do oporu ładowanie wraca na jakiś czas spowrotem na 13.6 pod obciążeniem... Co zostało zrobione:...
Jestem na 99% pewny że nie masz połączenia z modułem na akumulatorze.
14V-14,4V To jest poprawne napięcie ładowania wyłączając Trabanta 601.
Świeci kontrolka to znaczy jest błąd. A ostatnio samochody mają dość dużo elementów, które mogą powodować świecenie kontrolki i ciężko odgadnąć co jest nie tak. Moja propozycja jest taka jedź w inne miejsce celem odczytania błędów czy diagnozy problemu (najlepiej do kogoś z serwisówką). A potem możemy próbować pomóc w usunięciu usterki. Dodano po 1...
Winny będzie regulator, ponieważ jest sterowany szyną bodaj LIN. i Jeśli jest brak kontaktu alternator-bsi regulator przełącza się w ;tryb awaryjny; i ładuje poprawie.
W instrukcji obsługi jest tylko informacja, że ogrzewanie foteli działa przy pracującym silniku https://obrazki.elektroda.pl/2284982900_... Jakie masz napięcie ładowania akumulatora na zimnym silniku ?
Jeśli napięcie ładowania akumulatora jest ok to można jeździć 13-14,5v.
Na alternatorze masz przykręcony jeden gruby przewód i powinna być wtyczka dwupinowa z jednym cienkim przewodem. Sprawdź czy na tym cienkim przewodzie jest napięcie jak kręcisz rozrusznikiem. Na 90% problem w instalacji auta a nie w alternatorze.
Nie są podpięte równolegle, pytałem o tym w innym poście (znajdziesz także na elektrodzie w moich postach). Rozdziela je układ elektroniczny, który łączy je tylko w trakcie uruchomionego silnika i tylko wtedy aby je ładować.
Peugeot 5008 2.0 HDI rocznik 2010 Po ładowaniu alumulatora auto nie odpala. Pojawia się komunikat o "Nieprawidłowym Działaniu układu hamulcowego". Czy ktoś miał podobny problem i znalazł rozwiązanie ?
Odnawiam temat nowozałożony akternator (choć nie nowy) wskazuje 11,5 a po zgaszebiu silnika na akumulatorze jest 12,5 czy to znaczy ,że alternator w ogóle nie ładuje?
Prąd przez takie urządzenia pobierany jest najpierw z alternatora, a jeśli to nie wystarcza to z akumulatora? Niezupełnie. Alternator i akumulator połączone są równolegle, występuje na nich takie samo napięcie. Akumulator jest ładowany jeżeli napięcie jest równe lub wyższe niż 13,8V. A w jakim przypadku akumulator automatycznie przestaje być ładowany...
Witam, mam problem z Peugeotem 2008 z 2013r z systemem start stop. Problem polega na ciągłym błędzie ładowania akumulatora, alternator wymieniony na nowy. A problem nadal jest, ładowanie jest tylko samochód tego nie widzi. Miał ktoś taki przypadek? Błędów w komputerze nie pokazuje.
Szczotki wymienione - ładowanie jest. Dziękuję "elektrit".
W takim razie alternator nie był dobrze naprawiony. To jego awaria powoduje takie skutki.
Brak ładowania, uszkodzony alternator lub kable
Kolega sprawdzi przede wszystkim połączenia klem z akumulatorem i napięcie ładowania z alternatora.
Nie rozumiem w czym tkwi problem?? Auto zapala poprawnie a świece grzeją troszkę dłużej to raczej nie wpływa na komfort jazdy. . .Po co się w koszty ładować skoro wszystko jest ok?
Witam. Mam problem z ładowaniem w peugeot 406 silnik 1,8 z 1997 roku. Na wolnych obrotach na postoju na razy zapala sie kontrolka ładowania, potem gasnie, ale zaraz po skręceniu kierownicą znowu zapala się ładowanie i nie działa wtedy wspomaganie, a przy tym staje pasek od alternatora, myslalem ze to pompa wspmagania siada, ale dlaczego tez zatrzymuje...
Tak ma być.
To winna musi być ładowarka, tym bardziej iż pojawia się komunikat ale nie ładuje.
A bezpieczniki sprawdziłeś? Ładowanie jest?
przed awarią ładowania pilot działał poprawnie
Z grzaniem świec żarowych wszystko w porządku po prostu tak ma być, natomiast jeżeli chodzi o ładowanie prawdopodobnie przebija główną diodę.P
Jak naładować akumulator zasilający w Peugeot 3008 Hybrid? Świeci się kontrolka ładowania.
Sprawa prosta - coś nie pozwala wspomaganiu działać. Najpewniej będzie błędy odczytać i pomierzyć ładowanie.
Zrób pomiary ładowania akumulatora, przy załączonej klmatyzacji i bedzie wiadomo.
Prądnica ma trzy cewki: 1 - zasila moduł zapłonowy CDI (AC) 2 - zapewnia ładowanie akumulatora poprzez regulator ładowania z prostownikiem 3 - zasila światła i ssanie w gażniku (AC) również poprzez regulator ale bez prostownika.
trzeba sprawdzic obwod alternatora
Jedynie może być problem z kablem b+ który idzie z klemy na rozrusznik i na końcu do alternatora. Najłatwiej sprawdzić czy coś z tych połączeń nie jest luźne lub się nie grzeje. Warto poprawić także masę na silnik.
Sprawdzić akumulator czymś takim. Producent raczej nie ma znaczenia. https://obrazki.elektroda.pl/2223435700_...
Sprzęgło na alternatorze? Jak włączy się wentylator zobacz czy ładowanie nie znika.
Szukaj tam gdzie poszedł dymek.
Kaziu1991 pisałem że stacyjka ok. Ładowanie też poprawne.
Na "dzieńdobry" sprawdź ładowanie, a jeśli nie odpala, napięcie akumulatora. Pewnie nie ma ładowania. Układ jest hamulcowy.
Witam koledzy. Pacjent Peugeot 3008 Hybryda 2010 rok, motor spalinowy 2,0 HDI. Poszukuję schematu sterowania alternatora hybrydowego. Nie mam ładowania akumulatora niskonapięciowego, zapewne główny też nie jest ładowany. Diagnoza nie wykazuje żadnych błędów, na wyświetlaczu tylko lakoniczny komunikat "usterka silnika".
Witam posiadam Peugeota 3008 z 2014 roku 1.6 ehdi z funkcją start stop. Auto było po wypadku. Po złożeniu wszystkiego i wymianie potrzebnych rzeczy zapala się kontrolka ładowania choć sprawdzałem miernikiem napięcie ładowania i wynosi 14.5. Podłączyłem komputer i tam pokazuje ładownie na poziomie 11.7-11.8 dodam że alternator był wymieniony na używany....
Więc sprawdź te kable od akumulatora wszystkie połączenia, może być też uszkodzony akumulator, albo alternator się już "kończy". Sprawdź akumulator i ładowanie.
akumulator jes ok rozrusznik kręci a auto nie pali po małym ładowaniu zapala bez problemów
Sprawdź wszystkie masy i + z alternatora do akumulatora.
Sprawdź bezpieczniki przy akumulatorze.
Proszę o podpowiedz - mam problem z peugeotem 1007 2005 1.5 8v benzyna alternator VALEO 70A z linią COM . Alternator dostał zwarcia na stojanie i wymagał naprawy. Poszedł do regeneracji i przy testach na stole trzymał wszystkie parametry ale po włożeniu i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów przestał ładować - uszkodzeniu uległ regulator napięcia...
Jeśli żarówka świeci, to prostownik działa. Nie zawsze. Popularne teraz prostowniki mikroprocesorowe z rozpoznawaniem polaryzacji nie zaświecą żarówki. Musi się na żabkach pojawić napięcie i musi mieć ono właściwą polaryzację. Czyli jak akumulator jest rozładowany "do zera" to prostownik nie zacznie ładowania.
Witam. Peugeot 508 2.0 Hdi 140KM 2012r bez start-stop. Szukałem informacji w wielu miejscach, niestety tego czego potrzebuję nie znalazłem. Chodzi mi o ustawienia w Lexi odpowiednich wartości odnośnie ładowania akumulatora. Problem w tym że mam napięcie ładowania w granicach 14,8V do 15V. Pomiary robione multimetrem jak i tanim, wiadomo skąd testerem...
peugeot ładowania peugeot napięcie ładowania moduł ładowania peugeot
metalowa obudowa bębna pralki renault megane instrukcja obsługi automat świateł dziennych
sansui potecjometr przyrządy pomiarowe instrukcje obsługi
Błąd statyczny DPF - co oznacza i jak naprawić? Auto zwijacz do 30 cm taśmy materiałowej - jaki wybrać?