sprawdź masy przy tablicy rozdzielczej i jeszcze zobacz czy też tak sie nie dzieje jak kręcisz kierownicą, oraz przy tylnych lampach
Nie!!! Zetknij przewód z alternatora do masy. Lampka ma się wesoło zaświecić.
tak jak napisał kolega , ladamaniac , to BYŁ warystor sprawdż napięcie ładowania
Tak sądzisz ? , sprawdź żarówkę w kontrolce ładowania.
Nowy pasek i prawidłowo napiąć, potem pomiar ładowania i pogadamy
[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
po odlaczeniu czerwonego cienkiego gasnie ,jest obok czarny,ale on na nic nie wplywa,no i dwa grubsze idace od akumulatora i rozrusznika,ale to one musza byc juz na stalem,ja odlaczalem akumulator podczas pracy silnika wlasnie,no i dzialal on dobrze bez akumulatora,gasl na wolnych obrotach,po wlaczeniu silnika kontrolka ladowania gasnie i niby jest...
:arrow: lowik masz dużo szczęścia, że nie wygotowałeś elektroniki w aucie. Czy wiesz jakie napięcia potrafia pojawiać się w instalacji po zdjęciu klemy przy pracującym silniku? Myślę, że trzeba to napisać, żeby nie znalazł się naśladowca, że nie wolno w ten sposób sprawdzać ładowania!
Witam W zaleznosci od roku produkcji auta były montowane dwa rodzaje alternatorow :elmot-w starszych i magneti marelli-w nowszych.Najczestrza usterka alternatorow-elmot bylo uszkodzenie mostka diodowego a minowicie triody(male diody).W drugim przypadku sprawa wyglada inaczej bo alternator jest bardziej podatny na uszkodzenia i trzeba sprawdzac wszystkie...
Witam. Jezeli jest to Polonez z silnikiem Rover 1.4, nalezałoby sprawdzć wyjście połączenia prądowego, ta wersja Polonezów miała przewody prądowe łączone do alternatora za pomoca konektorów /a raczej powinno byc na kabeloczku, zwłaszcza ze jest na alternatorze odpowiednie wyjście/. Konektory przegrzewały się i korodowały, co zwiekszalo opór i częstym...
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
A jak się w tym czasie zachowuje kontrolka ładowania ?
Świecenie lampki ładowania bez włączonego zapłonu wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym(do wymiany).Powodzenia.
Podłącz woltomierz i zobacz czy jest ładowanie. Jak masz dobry akumulator to bez problemu dojedziesz te 10km. Ja na akumulatorze kupionym w Tesco ubiegłej zimy przejechałem 115km Mondeo. Po wjechaniu na plac i zgaszeniu auta już nie odpalił. Akumulator był wyczerpany do zera. Zobacz czy nie masz rdzy na konektorach wszystkie kable muszą być podłączone.
autem jezdze sporadycznie Pewnie jeszcze na krótkich odcinkach? Jakie jest napięcie ładowania?
Może być od cieniasa 900 cm3 z katalizatorem a jeszcze lepiej od Poloneza. Z ładowaniem sobie poradzi bez problemu tylko musiałby mieć odpowiednie przełożenie na kołach pasowych.
Polonez z silnikiem Rovera ma alternator produkcji Lucas (Magneti Marelli).Nie myl z Polskim Elmotem
Witam. Mam problem z żarząca sie kontrolką ładowania w Polonezie Caro '92. Kontrolka lekko sie świeci, mimo że ładowanie jest prawidłowe(14,4V). Na forum przeczytałem że najprawdopodobniej przyczyną jest przebita jedna z diod wzbudzania. Sprawdziłem i wszystkie były OK, ale i tak je wymieniłem na nowe(1N4007). Po tym zabiegu żarzenie kontrolki jeszcze...
Jakie jest napięcie ładowania?
jak wbudowany do cholery, nie opowiadajcie pierdół, ok?
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
wmontować diodę w obwód lampki kontrolnej ładowania
Nie byłbym pewny co do alt plus czy nie zwarcie w diodzie wzbudzenia." Kwicoł nie napisał co z kontrolką ładowania.
Popieram Zbysława jeśli żarówka swieci słabo to jest rożnica potencjałów czyli uszkodzona dioda wzbudzania nawet przy dobrym ładowaniu
witam spróbuj podpiąć drugą kontrolkę jako kontrolka ładowania żarówka 12v 2w to może być przyczyna małego prądu wzbudzenia lub brudny komutator nie napisałeś jakie napięcie jest podczas ładowania
Sprawdź wodę w akumulatorze i wymień regulator ładowania.
Witam, podobne objawy występują przy uszkodzonej stacyjce.Należało by również zmierzyć napięcie ładowania,
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
Witam wszystkich . Mam problem z ładowaniem w polonezie Atu 1.6 benzyna , 98r . Praktycznie to go nie ma , bo po odłączeniu "klemy " + auto gaśnie . A kontrolka od ładowania wcale się nie świeci . czy do wymiany regulator ? , gdzie go szukać w aucie , i jak go sprawdzić ? Proszę o porady , i z góry dziękuję .
Witam Może masz '' głodne aku '' i wtedy potrzebuje więcej prądu do chwili naładowania . Chociaż normalnie było by do około 14,6 V ale i mówią że 15 V też nie szkodzi , czego lepiej unikać no chyba że głodne aku np. po uruchomieniu kiedy był duży pobór prądu . Pozdrawiam
Niestety nie ma takiej możliwości.. owszem może i sie wzbudzi ale chyba powyżej 3000 obr / min jakos tak. Najprościej będzie jak odtworzysz układ ładowania polonez. A jeszcze mi powiedz , który rok tego Poloneza bo mial dwa rodzaje alternatorów..
Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora.
Znaczenie ma napiecie.
Rozrusznik, a by działał to nie potrzebuje żadnego wzbudzenia. Za to układ alternatora, układ ładowania. To już tak.
Lampka od ładowania sprawna?
Teraz "załapałem"! ale masz świetną okazję do wymiany poduszek,ponoć powinno się to robić co parę lat,i do sprawdzenia wszystkiego ,przy takich naprawach najlepiej poznaje się własne auto.Jeszcze pytanie ,nie było kontrolki ładowania?
Jakiej mocy jest żarówka kontrolki ładowania?
Nie przychodzi mi do głowy żadne racjonalne wytłumaczenie jak można miec problem z naprawą układu ładowania w polonezie.
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Regulator napięcia lub kontrolka ładowania spalona.
Jeżeli nie ma kontrolki na desce(świecącej kontrolki akumulatora po włączeniu zapłonu)nie ma również ładowania. Na 90% awarii uległ mostek prostowniczy.
więc ja mam podobne pytanko dlaczego gdy włanczam zapłon nie świeci sie kontrolka ładowania po uruchomieniu też nie nie świeci sie nawet gdy wypne kostke z alternatora ładowania niet?
Nie chodzi o kontrolkę ładowania czasem ???
Ładuję akumulator już 14 godzin a pomiar aerometrem wykazuje że gęstość elektrolitu jest za niska. - jeśli ładujesz go prądem o wartości 0,1Q, to prawdopodobnie z akumulatorem jest "coś nie tak". Jakie ma napiecie ładowania, czy nie grzeje się za bardzo, czy nie "gazuje" mocno przez cały czas ładowania?
Witam. Mam problem z ładowaniem w moim samochodzie tj. Fiat Uno 1,4 oraz w samochodzie ojca tj. Polonez Caro Plus 1,6 GLi Może najpierw Fiat Uno. Regulator napięcia wymieniałem pół roku temu, gdyż w poprzednim skończył się szczotki. Problemy z ładowaniem występują od 2 miesięcy, a objawy są następujące: Napięcie bez świateł 14,3V. Z włączonymi światłami...
Wirnik uszkodzony,zwarcie w uzwojeniu pod pierścieniami ślizgowymi.Problem już setki razy poruszany na forum. Jest to baaardzo częsta usterka w PN caro plus.
Ja bym spróbował włożyć sprawdzony - dobry akumulator i wtedy zmierzył ładowanie. Zasiarczony lub z częściowym zwarciem w którejś z cel akumulator będzie powodował obniżenie napięcia ładowania.
napiecie na akumulatorze 12,8 przy zgaszonym silniku, 14,0przy 1000 obr/min, i 14,4 przy 2000. wiec co pewnie diody wzbudnicy? ja tak kiedys mialem po wjechaniu w kaluze w poldku 1.6 gli okazalo sie ze dioda tylko nie wiem czy to zbieg okolicznosci czy co
L kontrolka ładowania, S podpinasz pod przewód zasilany po stacyjce z bezpiecznika.
Zadowolony to bym był gdyby usterka wystąpiła od razu po zamontowaniu:) a tak to znowu pół dnia na demontażu tego ustrojstwa. Zmieniłem alternator na mocniejszy bo na fabrycznym nie znał człowiek dnia ani godziny kiedy ładowania brakło.
Mam problem! Znikło mi ładowanie w polonezie! Szczotki sa nowe,połaczenia sprawdzone, pasek naciągnięty. Najciekawsze jest to, że kontrolka ładowania normalnie gaśnie. Jeśli ktoś jest w stanie mi coś poradzic to będę bardzo wdzieczny!
Jako. że nikt nie odpowiedział, zamykam temat. Z usterką poradziłem sobie sobie przerabiając układ ładowania na podobny do Poloneza.
Najlepsze wyjście to sprawdzić obwód kontrolki ładowani,przewód od kontrolki do masy i ma zaświecić.Zacznij od tego bo bez kontrolki ładowania nie będzie.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Usterka zniknęła na rok, teraz znowu się pojawiła - więc to chyba nie jest wina tej śruby (dokręcona mocno). Dodatkowe objawy to: - po przekręceniu stacyjki nie zawsze od razu zapala się kontrolka ładowania akumulatora (czasem zapala się z opóźnieniem do kilku - kilkudziesięciu sekund). - w czasie jazdy...
Tak czy siak - proponuje zmierzyć prąd ładowania i się wyjaśni, jeśli akumulatory są nie za nowe i będą ładowane dużym prądem to alternator szybko je wykończy :(
Załóż tam przekładnię 1 : 4 a będzie dobrze.
Mam problem z ładowaniem akumulatora w polonezie caro 1,6i. Problem jest taki iż po odpaleniu silnika wszystko jest ok ale po pewnym czasie pracy silnika zapala się kontrolka ładowania i moc łdowania spada ale nie całkiem bo coś tam trochę ładuje.Może coś się przegrzewa?Proszę o szybką pomoc.
Z innej beczki - może ktoś wie gdzie dokładnie jest podłączona kontrolka ładowania w Polonezie rocznik 97 (alternator z regulatorem na obudowie)- kilka razy miałem zawieszoną szczotkę a kontrolka się nie świeciła (żarówka sprawna, świeci przy zatrzymanym silniku)
Witam Sprawdź jakie masz napięcie na tym grubym przewodzie ,jak również na tym zacisku do którego jest podłączona kontrolka ładowania,musi być identyczne.
Sprawdz tez polaczenie masy miedzy silnikiem a karoseria oraz inne przewody pradowe (akumulator rozrusznik, akumulator alternator). Choc osobiscie stawiam na brak dobrej masy przy przy silniku - mialem cos takiego kiedys w polonezie :)
Nie ma takiej opcji by kontrolka podłączona prawidłowo do d+ świeciła pełną mocą a alternator się wzbudzał i ładował 13,9V.
a sprawdzałeś ładowanie??
Mam poloneza GSI.Od 2 tygodni mam problem z uruchamianiem.Gdy silnik jest zimny to po przekręceniu kluczyka nie świeci się lampka ładowania. Silnik uruchamia się bardzo trudno - około 15 s. kręcenia.Po uruchomieniu wszystkie wskażniki i lampki świecą się jakby połową mocy. Gdy dodam gazu -obroty do 3500 -> wszystko się rozświetla prawidłową mocą. Gdy...
a jak zachowuje się kontrolka ładowania gdy jest uszkodzony? świeci po włączeniu zapłonu?
wiec jak włanczam zapłon nie świeci sie lampka ładowania nie wiem co jest tego przyczyną?
Witam. Czy przy podłączaniu przewodu ładowania na rozrusznik ma zaiskrzyć (wyłączony silnik) . Alternator Polonez
Regulator napięcia wymieniłem na nowy i nic to nie zmieniło.Dalej pali się kontrolka ładowania przy wyłączonej stacyjce.Miernik muszę kupić bo wiadomo że bez tego nie ma możliwości sprawdzenia ładowania.Przeanalizowałem schemat połączeń w alternatorze i coś mi wygląda na to że jest to wina diod prostowniczych.
Czujnik może być uszkodzony. Rezerwa jest włączana poprzez zwarcie styków z których jeden jest stały a drugi porusza się razem z pływakiem. Za wskazania poziomu odpowiada opornik suwakowy. Wskaźnik jest czuły na zmiany napięcia ładowania.
ładuje, mam miernik, amperomierz w ciagniku pokazuje ładowanie, chodzi tylko o to żeby podłączyć kontrolke pod ten alternator, jest on z poloneza
polonez atu plus 1997 ciemno na tablicy brak kierunkowzkazów i ładowania .przekopałem cały dzień i brak pomysłu na naprawe
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Strasznie szybko się rozładował (30 km),skoro szczotki zużyte,to nad czym się zastanawiasz? Koszt regulatora nie jest w końcu tak wysoki w poldku żeby na tym oszczędzać wymień go. Jeśli diody masz sprawne zamontuj nowy regulator i sprawdź ładowanie i tyle
Może ktoś posiada schemat instalacji tego samochodu albo wie co może być że nie ładuje akumulatora.
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
Brak ładowania tak sie objawia.
Jeszcze można sprawdzic pasek alternatora i woltomierzem czy na zapalonym silniku napięcie wzrasta do 14V.Alternator może słabo ładować.
to w takim razie sprawdź (po deszczu) miernikiem napięcie ładowania oraz dodatkowo amperomierzem (właczonym tak jak pisałem poprzednio) "w którą stronę płynie prąd" - trzeba ustalić czy wilgoć/woda powoduje gdzieś zwarcie czy tak jak piszą poprzednicy alternator przestaje ładować.
Sprawdzałeś szczotki w jakim są stanie?? Ile ten alternator leżał pod stołem??
Problemy z ładowaniem to nie nowość żeby uniknąć kłopotów i zapomnieć o problemie ładowania zamontuj alternator ze szrotu od Poloneza i problem Masz z głowy.Jest wiele postów dotyczących układu ładowania w T25 oraz przeróbki na alternator od samochodu.
no to masz teraz już tylko albo walnięty regulator z przyczyn "naturalnych"( poprostu przyszedł na niego czas :P ) a jak nie to to znaczy że stojan jest uszkodzony i jedyne rozwiązanie to naprawa (czyt.przewinięcie ) albo wymiana na sprawny no i oczywiście wymiana regulatora na działający bo ten jeżeli podaje 17 V to napewno jest juz do niczego bo 17...
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Jak można na pałę wymienić alternator dlatego, że nie ładuje? Przecież on jest sterowany elektronicznie, to nie Polonez.
W zależności od typu alternatora - 6 diodowy stosowany do lat dziewięćdziesiątych, czy 9 diodowy - nowszy, często z wbudowanym regulatorem napięcia. Dla starego 6 - diodowego trzeba zastosować przekaźnik rozwierny. Dla 9 diodowego łączysz +15 stacyjka - kontrolka - D+ alternatora. Zobacz posty (Tomasz Anikin) był temat przerabiany.
Częśc informacji z mojej strony www ( temat - alternator): Objawami uszkodzenia są: 1. brak prądu ładowania - ciągłe świecenie lampki kontrolnej lub wskazania "na minus" amperomierza niezależnie od prędkości obrotowej silnika; 2. niedoładowanie akumulatora - gaśnięcie lampki lub wskazania "na plus" amperomierza przy dużych prędkościach obrotowych silnika....
Zamiast dwóch szóstek spokojnie da rade jeden 12v, jednak potrzebny będzie akumulator o odpowiednim prądzie rozruchowym i należy zadbać o odpowiednie ładowanie najlepiej alternator zamontować (od poloneza chyba pasuje bez zabawy z mocowaniem). Połączenie 12V i 6V szeregowo myślę, że nie jest najlepszym rozwiązaniem, nie będzie zdrowe dla rozrusznika...
a gdzie te diody sie znajduja w alternatorze i gdzie je mozna dokupić? Dodano po 2 a co maja zegary do ładowania? kupiłem juz takiego poloneza. tamten sam te zegary zakładał podobno!!!!!
No to albo utrata gwarancji i jakiś wyłącznik na przewodzie prostownik <> aku, albo po prostu zostawić żabki i podpinać je za każdym razem do klem. Po pierwsze tak jak piszesz - szkoda gwarancji... a po drugie to chyba bezpieczniej jest odpinać aku od instalacji podczas ładowania... no chyba że masz Poloneza :D
Posiadam poloneza mam problem z ładowaniem .Nie ładuje i nie pali się kontrolka ładowania.??????:cry: kmiecik77(at)tlen.pl
Otóz kolego w polonezie w zależności od rocznika był albo całkowicie zespolony alternator ( owe 9 diod) albo alternator starszego typu który do poprawnego wzbudzenia potrzebował obwodu z żaróweczką kontrolną ładowania.
Witam. Mam następujący problem: Jechałem tydzień temu i kontrolka ładowania zaczęła się żarzyć, po paru minutach zgasła i dwa dni był spokój. Po dwóch dniach kontrolka wyraźnie się zaświeciła i zgasła po kilku minutach. Niestety przedwczoraj zapaliła się na dobre i nie chce zgasnąć. Wyjąłem alternator rozebrałem go i sprawdziłem czy nie ma zwarć, sprawdziłem...
Poszły diody w alternatorze.
jaki przekaźnik muszę kupić??? W sklepie motoryzacyjnym można kupić przekaźnik ładowania do Poloneza, Fiata 125p, można też użyć iinego przekaźnika samochodowego, który będzie miał styki "normalnie zwarte" tzn. w stanie bez napięcia jego styki są zwarte, po włączeniu zasilania - rozłączają się. Myślę, że ten ostatni schemat jest najbardziej odpowiedni...
Najtaniej wymień alternator.
A to co proponujesz? Jest to ten obrotomierz zrobiony na 6v http://simsony.net/forum/hyde-park/tutor...
Jak masz sprawną stacyjkę,to pod stacyjkę .Jak masz na stacyjkę tylko rozrusznik ,bez napięcia (po kluczyku) na kierunkowskazy, kontrolkę ładowania , kontrolkę oleju.
Regulator napięcia - nie szczotki....
Ja bym postawił bardziej na szczotki tak jak wojtek. W moim polonezie (1,6 gli rok 97 ) po 120000 km miałem podobnie po pewnym czasie to juz mi się nawet kontrolka od ładowania świeciła. Wykręciłem szczotki i okazało się że są zjechane. Wymieniłem i dalej śmiga. Tylko że wymieniłem razem z regulatorem bo chyba od 96 roku to szczotki są razem z regulatorem...
Posiadam alternator od poloneza zamontowany w ciągniku c 330 problem polega na tym, że alternator dobrze ładuje bez obciążenia 14,7 V a z włączonymi światłami 14,3 V a kontrolka ładowania nie gaśnie całkowicie tylko przygasa i cały czas lekko się żarzy .Co może być przyczyną że kontrolka nie gaśnie całkowicie ? Regulator napięcia jest nowy. Proszę o...
A może to ładowanie świeci ?
nieładował akumulator wymieniony został regulator napięcia teraz ładuje ale nie gasnie kontrolka co to może być (polonez caro z silnikiem rovera 1.4)
polonez ładowania kontrolka ładowania polonez napięcie ładowania polonez
kostki kierownicą passat indesit instrukcja pralka nagrać dekodera komputer
uszkodzony rezystor dmuchawy alekz lampa
Akumulator Li-ion, Pb-AGM, alarm – piszczenie po odłączeniu, przyczyny, bezpieczeństwo Napięcie na wtryskiwaczu Toyota RAV4 1.8 benzyna – pomiar, wartości, oscyloskop