[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
sprawdź masy przy tablicy rozdzielczej i jeszcze zobacz czy też tak sie nie dzieje jak kręcisz kierownicą, oraz przy tylnych lampach
Tak sądzisz ? , sprawdź żarówkę w kontrolce ładowania.
Nie!!! Zetknij przewód z alternatora do masy. Lampka ma się wesoło zaświecić.
tak jak napisał kolega , ladamaniac , to BYŁ warystor sprawdż napięcie ładowania
Może być od cieniasa 900 cm3 z katalizatorem a jeszcze lepiej od Poloneza. Z ładowaniem sobie poradzi bez problemu tylko musiałby mieć odpowiednie przełożenie na kołach pasowych.
Nowy pasek i prawidłowo napiąć, potem pomiar ładowania i pogadamy
Podłącz woltomierz i zobacz czy jest ładowanie. Jak masz dobry akumulator to bez problemu dojedziesz te 10km. Ja na akumulatorze kupionym w Tesco ubiegłej zimy przejechałem 115km Mondeo. Po wjechaniu na plac i zgaszeniu auta już nie odpalił. Akumulator był wyczerpany do zera. Zobacz czy nie masz rdzy na konektorach wszystkie kable muszą być podłączone.
jak wbudowany do cholery, nie opowiadajcie pierdół, ok?
A jak się w tym czasie zachowuje kontrolka ładowania ?
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
Wirnik uszkodzony,zwarcie w uzwojeniu pod pierścieniami ślizgowymi.Problem już setki razy poruszany na forum. Jest to baaardzo częsta usterka w PN caro plus.
W C 360-3P mam zamontowany alternator od poloneza z mniejszym niż standardowe kołem pasowym. Alternator kilkadziesiąt motogodzin temu był kompleksowo regenerowany. Od jakiegoś czasu (robiłem coś przy silniku i rozłączałem instalację, ale wydaje mi się że to nie ma związku), brak ładowania na wolnych obrotach, a dokładniej to: Do tej pory uruchamiałem...
Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora.
:arrow: lowik masz dużo szczęścia, że nie wygotowałeś elektroniki w aucie. Czy wiesz jakie napięcia potrafia pojawiać się w instalacji po zdjęciu klemy przy pracującym silniku? Myślę, że trzeba to napisać, żeby nie znalazł się naśladowca, że nie wolno w ten sposób sprawdzać ładowania!
Cześć! Pisze bo mam problem z ładowaniem w polonezie trucku 1,6 "98 rok. Po włączeniu zapłonu nie zaświeca się kontrolka ładowania. Spalona żarówka wykluczona. Po odpaleniu silnika nadal nie świeci. Auto nie ma wcale ładowania. Dziwne jest jeszcze to że ta kontrolka ładowania w ogóle się nie zaświeca. Mam taki regulator napięcia proszę o pomoc http://img208.imageshack.us/img208/9573/...
Lampka od ładowania sprawna?
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Świecenie lampki ładowania bez włączonego zapłonu wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym(do wymiany).Powodzenia.
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
podczas ładowania jest tyle ile powinno 14.1V
Witam W zaleznosci od roku produkcji auta były montowane dwa rodzaje alternatorow :elmot-w starszych i magneti marelli-w nowszych.Najczestrza usterka alternatorow-elmot bylo uszkodzenie mostka diodowego a minowicie triody(male diody).W drugim przypadku sprawa wyglada inaczej bo alternator jest bardziej podatny na uszkodzenia i trzeba sprawdzac wszystkie...
po odlaczeniu czerwonego cienkiego gasnie ,jest obok czarny,ale on na nic nie wplywa,no i dwa grubsze idace od akumulatora i rozrusznika,ale to one musza byc juz na stalem,ja odlaczalem akumulator podczas pracy silnika wlasnie,no i dzialal on dobrze bez akumulatora,gasl na wolnych obrotach,po wlaczeniu silnika kontrolka ladowania gasnie i niby jest...
Witam. Jezeli jest to Polonez z silnikiem Rover 1.4, nalezałoby sprawdzć wyjście połączenia prądowego, ta wersja Polonezów miała przewody prądowe łączone do alternatora za pomoca konektorów /a raczej powinno byc na kabeloczku, zwłaszcza ze jest na alternatorze odpowiednie wyjście/. Konektory przegrzewały się i korodowały, co zwiekszalo opór i częstym...
Nigdy ,przenigdy w polonezie nie bylo alternatora 6d.Widziałeś kiedy w polonezie przekaźnik lampki ładowania? W polonezie początkow był stosowany alternator A124M ,mostek diod prostownika głównego zabudowany na podkowie aluminowej,diod prostownika pomocniczego na plastiku.Alternator tem miał prad wyjąsciowy 42A,później ewoluował do 55A-została zmieniona...
Sprawdzałeś szczotki w jakim są stanie?? Ile ten alternator leżał pod stołem??
Jeżeli nie ma kontrolki na desce(świecącej kontrolki akumulatora po włączeniu zapłonu)nie ma również ładowania. Na 90% awarii uległ mostek prostowniczy.
Mam poloneza GSI.Od 2 tygodni mam problem z uruchamianiem.Gdy silnik jest zimny to po przekręceniu kluczyka nie świeci się lampka ładowania. Silnik uruchamia się bardzo trudno - około 15 s. kręcenia.Po uruchomieniu wszystkie wskażniki i lampki świecą się jakby połową mocy. Gdy dodam gazu -obroty do 3500 -> wszystko się rozświetla prawidłową mocą. Gdy...
Widać..,w Stolicy juz nikt Polonezów nie naprawia.......... Dodano po 4 Większość na tym forum się ich wstydzi. A nie powinni bo sami jeździli tymi klamotami.Rzeczywistość jest jednak okrutna!
Napięcie mierzone na zaciskach aku, pomiarz chwilowy. Przy 2500 obr/min 14.3-14.4V
Załóż tam przekładnię 1 : 4 a będzie dobrze.
Popieram Zbysława jeśli żarówka swieci słabo to jest rożnica potencjałów czyli uszkodzona dioda wzbudzania nawet przy dobrym ładowaniu
więc ja mam podobne pytanko dlaczego gdy włanczam zapłon nie świeci sie kontrolka ładowania po uruchomieniu też nie nie świeci sie nawet gdy wypne kostke z alternatora ładowania niet?
Sprawdz tez polaczenie masy miedzy silnikiem a karoseria oraz inne przewody pradowe (akumulator rozrusznik, akumulator alternator). Choc osobiscie stawiam na brak dobrej masy przy przy silniku - mialem cos takiego kiedys w polonezie :)
Polonez z silnikiem Rovera ma alternator produkcji Lucas (Magneti Marelli).Nie myl z Polskim Elmotem
Jako. że nikt nie odpowiedział, zamykam temat. Z usterką poradziłem sobie sobie przerabiając układ ładowania na podobny do Poloneza.
Witam. Mam problem z żarząca sie kontrolką ładowania w Polonezie Caro '92. Kontrolka lekko sie świeci, mimo że ładowanie jest prawidłowe(14,4V). Na forum przeczytałem że najprawdopodobniej przyczyną jest przebita jedna z diod wzbudzania. Sprawdziłem i wszystkie były OK, ale i tak je wymieniłem na nowe(1N4007). Po tym zabiegu żarzenie kontrolki jeszcze...
ładuje, mam miernik, amperomierz w ciagniku pokazuje ładowanie, chodzi tylko o to żeby podłączyć kontrolke pod ten alternator, jest on z poloneza
Witam wszystkich . Mam problem z ładowaniem w polonezie Atu 1.6 benzyna , 98r . Praktycznie to go nie ma , bo po odłączeniu "klemy " + auto gaśnie . A kontrolka od ładowania wcale się nie świeci . czy do wymiany regulator ? , gdzie go szukać w aucie , i jak go sprawdzić ? Proszę o porady , i z góry dziękuję .
Nie przychodzi mi do głowy żadne racjonalne wytłumaczenie jak można miec problem z naprawą układu ładowania w polonezie.
Znaczenie ma napiecie.
Rozrusznik, a by działał to nie potrzebuje żadnego wzbudzenia. Za to układ alternatora, układ ładowania. To już tak.
L kontrolka ładowania, S podpinasz pod przewód zasilany po stacyjce z bezpiecznika.
Witam Może masz '' głodne aku '' i wtedy potrzebuje więcej prądu do chwili naładowania . Chociaż normalnie było by do około 14,6 V ale i mówią że 15 V też nie szkodzi , czego lepiej unikać no chyba że głodne aku np. po uruchomieniu kiedy był duży pobór prądu . Pozdrawiam
A to co proponujesz? Jest to ten obrotomierz zrobiony na 6v http://simsony.net/forum/hyde-park/tutor...
autem jezdze sporadycznie Pewnie jeszcze na krótkich odcinkach? Jakie jest napięcie ładowania?
Jakie jest napięcie ładowania?
wmontować diodę w obwód lampki kontrolnej ładowania
Częśc informacji z mojej strony www ( temat - alternator): Objawami uszkodzenia są: 1. brak prądu ładowania - ciągłe świecenie lampki kontrolnej lub wskazania "na minus" amperomierza niezależnie od prędkości obrotowej silnika; 2. niedoładowanie akumulatora - gaśnięcie lampki lub wskazania "na plus" amperomierza przy dużych prędkościach obrotowych silnika....
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Witam. Czy przy podłączaniu przewodu ładowania na rozrusznik ma zaiskrzyć (wyłączony silnik) . Alternator Polonez
Najlepsze wyjście to sprawdzić obwód kontrolki ładowani,przewód od kontrolki do masy i ma zaświecić.Zacznij od tego bo bez kontrolki ładowania nie będzie.
Posiadam alternator od poloneza zamontowany w ciągniku c 330 problem polega na tym, że alternator dobrze ładuje bez obciążenia 14,7 V a z włączonymi światłami 14,3 V a kontrolka ładowania nie gaśnie całkowicie tylko przygasa i cały czas lekko się żarzy .Co może być przyczyną że kontrolka nie gaśnie całkowicie ? Regulator napięcia jest nowy. Proszę o...
wiec jak włanczam zapłon nie świeci sie lampka ładowania nie wiem co jest tego przyczyną?
Marka - Zelmot?
Tak czy siak - proponuje zmierzyć prąd ładowania i się wyjaśni, jeśli akumulatory są nie za nowe i będą ładowane dużym prądem to alternator szybko je wykończy :(
Sprawdź wodę w akumulatorze i wymień regulator ładowania.
Zaciski klem w Polonezie mają różne średnice, więc ciekawi mnie jak Ty je mogłeś pomylić ?
Witam. Mam następujący problem: Jechałem tydzień temu i kontrolka ładowania zaczęła się żarzyć, po paru minutach zgasła i dwa dni był spokój. Po dwóch dniach kontrolka wyraźnie się zaświeciła i zgasła po kilku minutach. Niestety przedwczoraj zapaliła się na dobre i nie chce zgasnąć. Wyjąłem alternator rozebrałem go i sprawdziłem czy nie ma zwarć, sprawdziłem...
Najtaniej wymień alternator.
Witam, podobne objawy występują przy uszkodzonej stacyjce.Należało by również zmierzyć napięcie ładowania,
Witam Sprawdź jakie masz napięcie na tym grubym przewodzie ,jak również na tym zacisku do którego jest podłączona kontrolka ładowania,musi być identyczne.
Mam problem z ładowaniem akumulatora w polonezie caro 1,6i. Problem jest taki iż po odpaleniu silnika wszystko jest ok ale po pewnym czasie pracy silnika zapala się kontrolka ładowania i moc łdowania spada ale nie całkiem bo coś tam trochę ładuje.Może coś się przegrzewa?Proszę o szybką pomoc.
Nie ma takiej opcji by kontrolka podłączona prawidłowo do d+ świeciła pełną mocą a alternator się wzbudzał i ładował 13,9V.
Regulator napięcia lub kontrolka ładowania spalona.
napiecie na akumulatorze 12,8 przy zgaszonym silniku, 14,0przy 1000 obr/min, i 14,4 przy 2000. wiec co pewnie diody wzbudnicy? ja tak kiedys mialem po wjechaniu w kaluze w poldku 1.6 gli okazalo sie ze dioda tylko nie wiem czy to zbieg okolicznosci czy co
polonez atu plus 1997 ciemno na tablicy brak kierunkowzkazów i ładowania .przekopałem cały dzień i brak pomysłu na naprawe
Poszukuję schematu instalacji elektrycznej Cóś mi się sknociło i nie mam ładowania, wcze sniej elektryk "przerabiał" alternator po uszkodzeniu regulatora napięcia. Po "przerobieniu" i założeniu regulatora napięcia od poloneza ładowanie było, ale cały czas świeciła kontrolka brak ładowania. W tej chwili świeci, ale ładowania faktycznie nie ma :) Pozdrawiam
16 V jest dopuszczalne tylko podczas ładowania poza pojazdem. Ale i tak należy go wtedy odłączyć bo silnie gazuje. Zmiana warsztatu konieczna w przyszłości. Oddaj do reklamacji, ale pewno będą się migać i i tak zapłacisz jeszcze raz ... Chyba uszkodzona dioda w obwodzie wzbudzenia nie została wymieniona. Powodzenia :)
W zależności od typu alternatora - 6 diodowy stosowany do lat dziewięćdziesiątych, czy 9 diodowy - nowszy, często z wbudowanym regulatorem napięcia. Dla starego 6 - diodowego trzeba zastosować przekaźnik rozwierny. Dla 9 diodowego łączysz +15 stacyjka - kontrolka - D+ alternatora. Zobacz posty (Tomasz Anikin) był temat przerabiany.
Nie chodzi o kontrolkę ładowania czasem ???
Witam. Mam problem z ładowaniem w moim samochodzie tj. Fiat Uno 1,4 oraz w samochodzie ojca tj. Polonez Caro Plus 1,6 GLi Może najpierw Fiat Uno. Regulator napięcia wymieniałem pół roku temu, gdyż w poprzednim skończył się szczotki. Problemy z ładowaniem występują od 2 miesięcy, a objawy są następujące: Napięcie bez świateł 14,3V. Z włączonymi światłami...
Posiadam poloneza mam problem z ładowaniem .Nie ładuje i nie pali się kontrolka ładowania.??????:cry: kmiecik77(at)tlen.pl
Niestety nie ma takiej możliwości.. owszem może i sie wzbudzi ale chyba powyżej 3000 obr / min jakos tak. Najprościej będzie jak odtworzysz układ ładowania polonez. A jeszcze mi powiedz , który rok tego Poloneza bo mial dwa rodzaje alternatorów..
witam mam takie pytanko kiedy jest lepsze ladowanie gdy mam wlaczone switala czy tez gdy sa wylaczone pytam dlatego iz chce aby sie podladowal a nie jestem na 100% pewny dziekuje
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
Zadowolony to bym był gdyby usterka wystąpiła od razu po zamontowaniu:) a tak to znowu pół dnia na demontażu tego ustrojstwa. Zmieniłem alternator na mocniejszy bo na fabrycznym nie znał człowiek dnia ani godziny kiedy ładowania brakło.
Ja bym spróbował włożyć sprawdzony - dobry akumulator i wtedy zmierzył ładowanie. Zasiarczony lub z częściowym zwarciem w którejś z cel akumulator będzie powodował obniżenie napięcia ładowania.
Ja mam od 125p [identyczny jak polonez] i ładuje mi od samego dołu kontrolka ładowania 4W Koło pasowe najmniejsze jakie się dało Napięcie ładowania 14,3 V niezależnie od obrotów W c-360 mam bosch-a 100 A od opla dałem za niego 50 zeta + nowe szczotki za 3 złote Ładowanie 14,5 V Nie widzę większego sensu kupowania nowego
Regulator napięcia - nie szczotki....
Zmierz napięcie ładowania na akumulatorze i alternatorze. I napisz ile wynosi...
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Mostek prostowniczy.
Najlepiej tak powiedziec...dzieki za pomoc:)
a jak zachowuje się kontrolka ładowania gdy jest uszkodzony? świeci po włączeniu zapłonu?
jeszcze jedno pytanie czy w/w podjedzie bez problemu alternator od poloneza caro
Jak można na pałę wymienić alternator dlatego, że nie ładuje? Przecież on jest sterowany elektronicznie, to nie Polonez.
Otóz kolego w polonezie w zależności od rocznika był albo całkowicie zespolony alternator ( owe 9 diod) albo alternator starszego typu który do poprawnego wzbudzenia potrzebował obwodu z żaróweczką kontrolną ładowania.
Teraz "załapałem"! ale masz świetną okazję do wymiany poduszek,ponoć powinno się to robić co parę lat,i do sprawdzenia wszystkiego ,przy takich naprawach najlepiej poznaje się własne auto.Jeszcze pytanie ,nie było kontrolki ładowania?
Problemy z ładowaniem to nie nowość żeby uniknąć kłopotów i zapomnieć o problemie ładowania zamontuj alternator ze szrotu od Poloneza i problem Masz z głowy.Jest wiele postów dotyczących układu ładowania w T25 oraz przeróbki na alternator od samochodu.
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Czy przy pomiarze wirnika miałeś odłączone szczotki? Wygląda jakby jedna szczotka była podłączona do masy lub jeden pierścień z nią zwarty. Jeżeli jeden pierścień jest zwarty do masy, a były takie wersje wirników, to on musi odpowiadać szczotce podłączonej do masy! Najbardziej podejrzany jest regulator. To jakiś dziwoląg. I bardzo mnie ciekawi jak realizowany...
pasek juz sprawdzalem i jest ok
To zależy jak zachowuje się kontrolka.P
Ja bym postawił bardziej na szczotki tak jak wojtek. W moim polonezie (1,6 gli rok 97 ) po 120000 km miałem podobnie po pewnym czasie to juz mi się nawet kontrolka od ładowania świeciła. Wykręciłem szczotki i okazało się że są zjechane. Wymieniłem i dalej śmiga. Tylko że wymieniłem razem z regulatorem bo chyba od 96 roku to szczotki są razem z regulatorem...
a gdzie te diody sie znajduja w alternatorze i gdzie je mozna dokupić? Dodano po 2 a co maja zegary do ładowania? kupiłem juz takiego poloneza. tamten sam te zegary zakładał podobno!!!!!
Też bym skupił się raz jeszcze na wirniku . Przepuść przez niego prąd 12 V ,sprawdź czy przyciąga blaszkę np ( brzeszczot piłki do metalu ) Toczenie pierścienia to kosmetyka która zapobiega biciu a co za tym idzie tętnieniu ładowania , małe bicie niwelują sprężynki szczotek . Toczę zawsze nożem ceramicznym do miedzi i mi nigdy nie obróciło pierścieni...
no to masz teraz już tylko albo walnięty regulator z przyczyn "naturalnych"( poprostu przyszedł na niego czas :P ) a jak nie to to znaczy że stojan jest uszkodzony i jedyne rozwiązanie to naprawa (czyt.przewinięcie ) albo wymiana na sprawny no i oczywiście wymiana regulatora na działający bo ten jeżeli podaje 17 V to napewno jest juz do niczego bo 17...
Z innej beczki - może ktoś wie gdzie dokładnie jest podłączona kontrolka ładowania w Polonezie rocznik 97 (alternator z regulatorem na obudowie)- kilka razy miałem zawieszoną szczotkę a kontrolka się nie świeciła (żarówka sprawna, świeci przy zatrzymanym silniku)
Ssanie to zwiększona dawka paliwa. Na jałowym obroty są wówczas wyższe. Takie cuda to były w Polonezie na gaźniku. Szukasz sobie na siłę problemu
ładowania polonez kontrolka ładowania polonez wskaźnika ładowania polonez
bateria huawei parametr maszynowy strumienica zamiast katalizatora
stable diffusion somfy napęd bramy
Oznaczenie GDN w czujniku rowerowym elektrycznym Komunikat PF 7 na urządzeniu Elstat - co oznacza?