Nie!!! Zetknij przewód z alternatora do masy. Lampka ma się wesoło zaświecić.
Tak sądzisz ? , sprawdź żarówkę w kontrolce ładowania.
sprawdź masy przy tablicy rozdzielczej i jeszcze zobacz czy też tak sie nie dzieje jak kręcisz kierownicą, oraz przy tylnych lampach
[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
po odlaczeniu czerwonego cienkiego gasnie ,jest obok czarny,ale on na nic nie wplywa,no i dwa grubsze idace od akumulatora i rozrusznika,ale to one musza byc juz na stalem,ja odlaczalem akumulator podczas pracy silnika wlasnie,no i dzialal on dobrze bez akumulatora,gasl na wolnych obrotach,po wlaczeniu silnika kontrolka ladowania gasnie i niby jest...
miałem u siebie coś podobnego sprawdź czy kontrolka będzie się żarzyć przy włączonych wszystkich światłach jakie masz. spokojnie możesz jechać nim do mechanika
Witam. Jezeli jest to Polonez z silnikiem Rover 1.4, nalezałoby sprawdzć wyjście połączenia prądowego, ta wersja Polonezów miała przewody prądowe łączone do alternatora za pomoca konektorów /a raczej powinno byc na kabeloczku, zwłaszcza ze jest na alternatorze odpowiednie wyjście/. Konektory przegrzewały się i korodowały, co zwiekszalo opór i częstym...
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
:arrow: lowik masz dużo szczęścia, że nie wygotowałeś elektroniki w aucie. Czy wiesz jakie napięcia potrafia pojawiać się w instalacji po zdjęciu klemy przy pracującym silniku? Myślę, że trzeba to napisać, żeby nie znalazł się naśladowca, że nie wolno w ten sposób sprawdzać ładowania!
A jak się w tym czasie zachowuje kontrolka ładowania ?
jak wbudowany do cholery, nie opowiadajcie pierdół, ok?
Witam. Mam problem z żarząca sie kontrolką ładowania w Polonezie Caro '92. Kontrolka lekko sie świeci, mimo że ładowanie jest prawidłowe(14,4V). Na forum przeczytałem że najprawdopodobniej przyczyną jest przebita jedna z diod wzbudzania. Sprawdziłem i wszystkie były OK, ale i tak je wymieniłem na nowe(1N4007). Po tym zabiegu żarzenie kontrolki jeszcze...
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora.
Regulator napięcia lub kontrolka ładowania spalona.
Nie chodzi o kontrolkę ładowania czasem ???
Nie byłbym pewny co do alt plus czy nie zwarcie w diodzie wzbudzenia." Kwicoł nie napisał co z kontrolką ładowania.
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
Teraz "załapałem"! ale masz świetną okazję do wymiany poduszek,ponoć powinno się to robić co parę lat,i do sprawdzenia wszystkiego ,przy takich naprawach najlepiej poznaje się własne auto.Jeszcze pytanie ,nie było kontrolki ładowania?
Najlepsze wyjście to sprawdzić obwód kontrolki ładowani,przewód od kontrolki do masy i ma zaświecić.Zacznij od tego bo bez kontrolki ładowania nie będzie.
Z innej beczki - może ktoś wie gdzie dokładnie jest podłączona kontrolka ładowania w Polonezie rocznik 97 (alternator z regulatorem na obudowie)- kilka razy miałem zawieszoną szczotkę a kontrolka się nie świeciła (żarówka sprawna, świeci przy zatrzymanym silniku)
L kontrolka ładowania, S podpinasz pod przewód zasilany po stacyjce z bezpiecznika.
więc ja mam podobne pytanko dlaczego gdy włanczam zapłon nie świeci sie kontrolka ładowania po uruchomieniu też nie nie świeci sie nawet gdy wypne kostke z alternatora ładowania niet?
Jak masz sprawną stacyjkę,to pod stacyjkę .Jak masz na stacyjkę tylko rozrusznik ,bez napięcia (po kluczyku) na kierunkowskazy, kontrolkę ładowania , kontrolkę oleju.
Regulator napięcia wymieniłem na nowy i nic to nie zmieniło.Dalej pali się kontrolka ładowania przy wyłączonej stacyjce.Miernik muszę kupić bo wiadomo że bez tego nie ma możliwości sprawdzenia ładowania.Przeanalizowałem schemat połączeń w alternatorze i coś mi wygląda na to że jest to wina diod prostowniczych.
Popieram Zbysława jeśli żarówka swieci słabo to jest rożnica potencjałów czyli uszkodzona dioda wzbudzania nawet przy dobrym ładowaniu
Po pierwsze, czy zmierzyłeś Ładowanie ?.
Nie ma takiej opcji by kontrolka podłączona prawidłowo do d+ świeciła pełną mocą a alternator się wzbudzał i ładował 13,9V.
Sprawdz tez polaczenie masy miedzy silnikiem a karoseria oraz inne przewody pradowe (akumulator rozrusznik, akumulator alternator). Choc osobiscie stawiam na brak dobrej masy przy przy silniku - mialem cos takiego kiedys w polonezie :)
Częśc informacji z mojej strony www ( temat - alternator): Objawami uszkodzenia są: 1. brak prądu ładowania - ciągłe świecenie lampki kontrolnej lub wskazania "na minus" amperomierza niezależnie od prędkości obrotowej silnika; 2. niedoładowanie akumulatora - gaśnięcie lampki lub wskazania "na plus" amperomierza przy dużych prędkościach obrotowych silnika....
nieładował akumulator wymieniony został regulator napięcia teraz ładuje ale nie gasnie kontrolka co to może być (polonez caro z silnikiem rovera 1.4)
ładuje, mam miernik, amperomierz w ciagniku pokazuje ładowanie, chodzi tylko o to żeby podłączyć kontrolke pod ten alternator, jest on z poloneza
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
W zależności od typu alternatora - 6 diodowy stosowany do lat dziewięćdziesiątych, czy 9 diodowy - nowszy, często z wbudowanym regulatorem napięcia. Dla starego 6 - diodowego trzeba zastosować przekaźnik rozwierny. Dla 9 diodowego łączysz +15 stacyjka - kontrolka - D+ alternatora. Zobacz posty (Tomasz Anikin) był temat przerabiany.
Najtaniej wymień alternator.
Witam Sprawdź jakie masz napięcie na tym grubym przewodzie ,jak również na tym zacisku do którego jest podłączona kontrolka ładowania,musi być identyczne.
Jeżeli nie ma kontrolki na desce(świecącej kontrolki akumulatora po włączeniu zapłonu)nie ma również ładowania. Na 90% awarii uległ mostek prostowniczy.
Jakiej mocy jest żarówka kontrolki ładowania?
wiec jak włanczam zapłon nie świeci sie lampka ładowania nie wiem co jest tego przyczyną?
Najlepiej tak powiedziec...dzieki za pomoc:)
Jak można na pałę wymienić alternator dlatego, że nie ładuje? Przecież on jest sterowany elektronicznie, to nie Polonez.
Trza było kupić z poloneza. A teraz dokup światła dzienne lub jezdzij na mijania.
W FSO-1500 żarzyła mi się kontrolka ładowania akumulatora, przyczyna słaby styk w kostce stacyjki, wymiana kostki pomogła raz na zawsze. Natomiast w polonezie przy uszkodzonej diodzie wzbudzenia kontrolka ładowania nie świeciła się ani jarzyła.
Sprawdzałeś szczotki w jakim są stanie?? Ile ten alternator leżał pod stołem??
Ja bym postawił bardziej na szczotki tak jak wojtek. W moim polonezie (1,6 gli rok 97 ) po 120000 km miałem podobnie po pewnym czasie to juz mi się nawet kontrolka od ładowania świeciła. Wykręciłem szczotki i okazało się że są zjechane. Wymieniłem i dalej śmiga. Tylko że wymieniłem razem z regulatorem bo chyba od 96 roku to szczotki są razem z regulatorem...
Mam problem z ładowaniem akumulatora ciągle świeci się kontrolka, gaśnie jak przekrocze 3 tyśące obrotów. Co to może być ? słyszalem że może to być regulator napięcia, proszę o pomoc
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Usterka zniknęła na rok, teraz znowu się pojawiła - więc to chyba nie jest wina tej śruby (dokręcona mocno). Dodatkowe objawy to: - po przekręceniu stacyjki nie zawsze od razu zapala się kontrolka ładowania akumulatora (czasem zapala się z opóźnieniem do kilku - kilkudziesięciu sekund). - w czasie jazdy...
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
stojan to cale auto!! czytaj dokladnie klego. diody ma juz sprawdzone. A jakby mial zimny lut to by mu kontrolka sie lekko jażyła.
Mam problem! Znikło mi ładowanie w polonezie! Szczotki sa nowe,połaczenia sprawdzone, pasek naciągnięty. Najciekawsze jest to, że kontrolka ładowania normalnie gaśnie. Jeśli ktoś jest w stanie mi coś poradzic to będę bardzo wdzieczny!
Jeśli już zrobiłeś auto to tak dla informacji ci powiem że to nie było żadne zwarcie tylko walnięty regulator napięcia.
Krótko-silnik stoi,zapłon masz włączony (świeca się kontrolki). Zaświeca się kontrolka ładowania ?(taki rysunek akumulatora)
Posiadam alternator od poloneza zamontowany w ciągniku c 330 problem polega na tym, że alternator dobrze ładuje bez obciążenia 14,7 V a z włączonymi światłami 14,3 V a kontrolka ładowania nie gaśnie całkowicie tylko przygasa i cały czas lekko się żarzy .Co może być przyczyną że kontrolka nie gaśnie całkowicie ? Regulator napięcia jest nowy. Proszę o...
Masz uszkodzony alternator ewentualnie. Kontrolka ładowania świeci się po przekręceniu kluczyka?
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Wykręć alternator, polutuj diody, zmień regulator.
Posiadam poloneza mam problem z ładowaniem .Nie ładuje i nie pali się kontrolka ładowania.??????:cry: kmiecik77(at)tlen.pl
Witam Identyczną usterkę miałem w polonezie, przyczyną była zbyt krótka szczotka i dlatego był zbyt mały docisk sprężyny. lub Ślizgacze na wałku nie są idealnie równe (promień krzywizny nie jest stały). Przetoczyć. Pozdrawiam
Może jest masa luźna na silniku?
a jak zachowuje się kontrolka ładowania gdy jest uszkodzony? świeci po włączeniu zapłonu?
Przy wyłączonym zapłonie świeci się kontrolka ładowania. Uszkodzone zostało uzwojenie,diody główne,diody pomocnicze,regulator lub poprostu wszystko na raz. I tu kolego jesteś w błędzie więc nie zabieraj głosu.P
Witam wszystkich . Mam problem z ładowaniem w polonezie Atu 1.6 benzyna , 98r . Praktycznie to go nie ma , bo po odłączeniu "klemy " + auto gaśnie . A kontrolka od ładowania wcale się nie świeci . czy do wymiany regulator ? , gdzie go szukać w aucie , i jak go sprawdzić ? Proszę o porady , i z góry dziękuję .
Witam! Podpiłąłem u siebie altek z Poloneza. Niby wszystko jest OK, ale...kontrolka ładowania gaśnie na wolnych obrotach (takich ledwie, ledwie) natomiast po dodaniu gazu świecie. Sprawdzone: - napięcie ładowania: 14,3-14,4V - mostek z diodami wzbudzenia - wymieniony, - wszystkie diody sprawdzone - OK - sprawdzone przebicia wirnika, stojana - OK. Czy...
kidu33 po czym wnioskujesz, że to alternator? Po napięciu ładowania, kontrolce STOP czy przygaszaniu deski rozdzielczej?
ładowanie czego? bo u mnie z ładowania to tylko może być akumulator ale to nie ta kontrolka ;)
Don_rikardo - zanim zabierzesz się za doradzanie to może najpierw zapoznaj się z zasadą działania tego systemu w Xsarze. To nie Polonez.
Witam, mam alternator a124 6-diodowy i elektroniczny regulator, wszystko podłączone według podanego wyżej schematu i niestety problem, mam ciągle napięcie 12,8 które się nie zmienia, tak jakby altek nie ładował, napięcie na obwodzie wzbudzenia rośnie z 1,4 do 3 V na wysokich obrotach, przed założeniem rozebrałem altka i sprawdziłem ciągłość wszystkich...
Jeżeli kontrolka świeci nawet słabo uszkodzony prostownik.P
Regulator do łady podłączony jest pod zacisk już wyjściowy z alternatora i drugi który idzie do tablicy. Mam na niej wskażnik ładowania, ale nie kontrolkę. Nie wiem jak to by współpracowało z regulatorem od poloneza bo on chyba potrzebuje kontrolke ładowania aby wzbudzić alternator...? Pozdrawiam
Ładowanie może być ale bardzo słabe lub w ogóle, kontrolka w porządku, sprawdź na początek regulator i szczotki czy nie są zbytnio wytarte, jak jedna jest więcej wytarta to sprawdź jak pisałem wcześniej, jak masz zużyte szczotki to możesz je same wymienić, pasują od poloneza, trzeba tylko przelutować.
witam może sie powtarzam ale nie mogłem znalezc tego tematu. a mianowicia mam taki problem z moim polonezem: 1)po odpaleniu i pozostawieniu na biegu jałłowym polonez traci swoje obrotyi gaśnie:cry: 2)drugi problem to ładowanie a mianowicie: na biegu jałowym zapalona jest kontrolka ładowania (od alternatora) po "dodaniu gazu" kontrolka przygasa co może...
Jak byś pojechał dalej, zaświeciłaby się. Tu jest inna zasada działania kontrolki niż np w "Polonezie". Moim zdaniem gorsze rozwiązanie. Czasem bez paska pojedziesz spory kawałek.
Ten alternator można bardzo łatwo przerobić na samowzbudny, zastosować regulator od poloneza i kontrolkę ładowania. Robiłem coś takiego i pracuje już 15 lat w ciągniku. Trzeba zamontować trzy diody 1A i w ten sposób utworzyć wyjście nr 15. Nawet alternatora nie trzeba rozbierać do takiej przeróbki.
podłaczyłem żarówke reflektorową jak pisałeś do zacisku prądowego. żarówka zapaliła się dopiero po zapaleniu silnika i kontrolka ładowania w tym samym momencie zgasła. Co to może oznaczać?
Weź schemat choćby od Poloneza z alternatorem 9d i zobaczycz jak wygląda. Tu masz to samo.
Zwróć uwagę na sposób podłączenia kontrolki ładowania .Prąd przepływający przez żarówkę( 0,1-0,2A) służy do inicjacji ładowania . Po przyłożeniu przewodu do masy kontrolka powinna świecić przy włączonej stacyjce .
Problemy z ładowaniem to nie nowość żeby uniknąć kłopotów i zapomnieć o problemie ładowania zamontuj alternator ze szrotu od Poloneza i problem Masz z głowy.Jest wiele postów dotyczących układu ładowania w T25 oraz przeróbki na alternator od samochodu.
Nieprawidłowe. Powinna zgasnąć tuż po zapaleniu silnika - przekroczeniu ok 500obr/min i zapalić się dopiero po jego zgaszeniu lub spadku obrotów poniżej 500obr/min. Wartość obrotów zależy od przekładni pasowej. Przydał by się pomiar napięcia ładowania.
Ja mam od 125p [identyczny jak polonez] i ładuje mi od samego dołu kontrolka ładowania 4W Koło pasowe najmniejsze jakie się dało Napięcie ładowania 14,3 V niezależnie od obrotów W c-360 mam bosch-a 100 A od opla dałem za niego 50 zeta + nowe szczotki za 3 złote Ładowanie 14,5 V Nie widzę większego sensu kupowania nowego
Niezłe :D . Jakiś czas temu jak zaczłem szukać po internecie tego tematu trafiłem na ciekawy opis układu zastosowanego w maluszku jeszcze z prądnicą. Układ ten brał sygnał z kontrolki ładowania. Odpalić się dało, na wolnych obrotach kontrolka się paliła więc układ nie reagował = silnik pracował. Wystarczyło dodać gazu kontrolka gasła, silnik też. Ciekawe...
Mam problem z ładowaniem akumulatora w polonezie caro 1,6i. Problem jest taki iż po odpaleniu silnika wszystko jest ok ale po pewnym czasie pracy silnika zapala się kontrolka ładowania i moc łdowania spada ale nie całkiem bo coś tam trochę ładuje.Może coś się przegrzewa?Proszę o szybką pomoc.
może lepiej przekaźnik podpięty tak,że zgaszenie kontrolki ładowania powoduje zwarcie styków przekaźnika.
Znalazlem drugi alternator z własnym regulatorem, iskra 65a, d+ podlaczone pod akumulator, a b+ przez kontrolke pod stacyjke, kontrolka swieci, ładowania brak, co moze byc nie tak?
No popatrzcie, jedno słowo i się czepiają. Inaczej, alternatory zza "żelaznej kurtyny" to nie to samo co alternator fiat 125 lub polonez, oczywiście do pewnego roku produkcji.
A kontrolka sie zapala????????
Delc-Remy,takiej jest firmy... Sprubuje jutro zrobić prubę z regulatorem od poloneza!!! Dzięki!!!!!!!!
Witam! Ocaliłem Jawę 350 ts przed złomowiskiem .Wyremontowałem ten motor ale utknąłem przy ładowaniu. Był w niej regulator od poloneza ale po uruchomieniu silnika nie gasła kontrolka ładowania, wymieniłem na nowy taki sam regulator i kontrolka po uruchomieniu od razu zgasła ale ładowanie na wolnych obrotach to 16 V jak dodaje to rośnie. Wnioskuje że...
Poszukuję schematu instalacji elektrycznej Cóś mi się sknociło i nie mam ładowania, wcze sniej elektryk "przerabiał" alternator po uszkodzeniu regulatora napięcia. Po "przerobieniu" i założeniu regulatora napięcia od poloneza ładowanie było, ale cały czas świeciła kontrolka brak ładowania. W tej chwili świeci, ale ładowania faktycznie nie ma :) Pozdrawiam
Alternator Magneti Marelli A127-55.Ułamała się jedna ze szczotek.Jakie elementy ulegają uszkodzeniu w takim przypadku(regulator napięcia,mostek prostowniczy).Alternator nie pracował długo po awarii, ale mocno się nagrzała obudowa. Efektem uszkodzenia jest brak ładowania, pomimo zamontowania nowej szczotki. Objawy w samochodzie:świecąca się kontrolka...
Brak ładowania przy zgaszonej lampce kontrolnej to albo przerwa w obwodzie lampki Przerwa w obwodzie lampki, czyli na alternatorze już, bo sama kontrolka działa po podpięciu jej bezpośrednio pod akumulator. Tylko teraz pytanie gdzie, regulator, szczotki, uzwojenie? albo coś innego No co ty powiesz :D Pierścień do którego dotyka ta bardziej zużyta szczotka...
Przerabiasz instalacje według schematu 2. Oryginalny regulator jak i przekaźnik blokady a dokładniej przekaźnik kontrolki ładowania demontujesz. Są całkowicie zbędne. A ten alternator od poloneza jest 6 czy 9 diodowy? Podaj jego dane. .
Alternator chyba od 126p bo ma regulator APE. Nie przyjacielu jest to alternator od FSO 125 lub Polonez Najpierw sprawdź te zardzewiałe śrubki na regulatorzę bo pod jedną jest masa regulatora potem wymień regulator i ne zapomni zerknąć na szczotki
Witam. Mam żuka. Zastanawiam się czy można założyć do niego licznik od poloneza. W liczniku od poloneza znajdują sie takie same wskaźniki jak w żuku. Brakuje tylko woltomierza, ale i tak jest kontrolka od ładowania więc go nie musi być. Zastanawiam się tylko czy wskaźniki nie będą przekłamywać. Może już ktoś robił taką przekładkę. Czekam na informacje.
Od czasu do czasu najczęściej przy włączonym kierunkowskazie i naciśniętym stopie zapala się kontrolka żarówek stop (obrotomierz oscyluje w takt kierunkowskazu i żarzy się kontrolka ładowania samochód ma 56 tys przebiegu i jest po wypadku lewy przedni błotnik)po czym wszystko ustępuje
Co do świateł zewnętrznych to może padać kontroler świateł. Polonez Plus nie ma osobnych przekaźników do świateł, wszystkim steruje ten układ. To taka biała kość w skrzynce bezpieczników, wygląda jak taki większy i wyższy przekaźnik. Była raz taka sytuacja iż w desce kontrolki ciemniały, a światła normalnie pracowały, i okazało się że to kontroler....
mysle ze powinienes zmierzyc napiecie.Moze nie laduje pelnych 14,4V tylko mniej i nie doladowywuje Ci akumulatora.Laduje tylko niepelnym napieciem a kontrolka moze takie cos pokazac - sprawdz napiecie na alterantorze i na akumulatorze (klemach).
Witam. Mam problem z ładowaniem, cały czas żarzy mi się kontrolka od ładowania. Alternator był w naprawie elektryk powiedział ze jest wszytko sprawne, dał mi tylko inny regulator napięcia (mówił że to oryginalny to tego alternatora). http://obrazki.elektroda.pl/5780861700_1... . Alternator jest chyba od poloneza Co może być przyczyną?
Wracając do tematu bo problem z poldkiem jeszcze nadal do końca nie rozwiązany. Kontrolka (kłódeczka) nadal się zaświeci od czasu do czasu, natomioast problem z alternatorem istnieje trochę inny bo po wymianie na nowiutki alternator zaczęła lekko żażyć się kontrolka ładowania pomimo prawidłowego ładowania mierzonego na zaciskach akumulatora i tu nasuwa...
Po wyjęciu kluczyków świeci się tylko kontrolka ciśnienia oleju i ładowania . To by miało sens ale czy mogło by spowodować, że bez kluczyka mogę włączać wycieraczki,migacze itp...? Jakieś przebicie - to możliwe. Tylko czy gdyby mostek prostowniczy byłby uszkodzony to czy kontrolka ładowania nie powinna się świecić również podczas jazdy, w końcu nie...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
polonez świecąca kontrolka ładowania ładowania polonez polonez ładowania
kabel ethernet przerywa czujnik filtr hydraulik panel sterować nawiew mercedes
reset ekspresu delonghi reset ekspresu delonghi
Gramofon Unitra G8010 - brak wbudowanego przedwzmacniacza Schemat podłączenia modułu Westfalia 506499 do gniazda przyczepki